Volgens AFAD zijn er 15 doden opgeborgen, 11 gewonden en 200 mijnwerkers zitten nog in de mijn.quote:Doden en vermisten door mijnramp Turkije
Bij een mijnramp in Turkije zijn meerdere doden gevallen. Tussen de tweehonderd en driehonderd mijnwerkers zouden nog onder de grond zijn ingesloten door puin.
Dat hebben de lokale Turkse autoriteiten gemeld volgens Sky News. Over het dodental bestaat onduidelijkheid: aanvankelijk sprak een Turkse politicus van twintig doden, maar hij stelde dat aantal later bij naar vier.
Twintig mijnwerkers zijn gered uit de mijn in het westelijke district Soma, in de provincie Manisa. De reddingswerkzaamheden in de mijn worden gehinderd door dikke rook.
Het ongeluk gebeurde op twee kilometer diepte. Door de explosie en de daaropvolgende brand werkt de lift niet meer. De mijnwerkers zitten vast op ongeveer vier kilometer afstand van de uitgang.
Toen het ongeluk gebeurde waren 580 mijnwerkers in de mijn. Sommigen zouden zichzelf meteen in veiligheid hebben kunnen brengen, meldt de BBC.
Reputatie
Turkije heeft geen goede reputatie als het gaat om de veiligheid van mijnen. Volgens Hürriyet kwamen tussen 1991 en 2008 2.554 mijnwerkers om door ongelukken en explosies.
In 1992 kwamen 270 kompels om door een gasexplosie in een mijn in de buurt van Zonguldak.
Bron.
quote:ѕyndιcalιѕт @syndicalisms 13 min
BREAKING: Manisa Mayor Cengiz Ergün confirms 125 dead so far in #Soma mine explosion. #Turkey via @reportturk pic.twitter.com/fyr8Bd1skT
Hurriyet.com.tr @Hurriyet 8 minquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Reacties zeggen 125 vermisten en niet 125 doden.
uh oké.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:22 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Hurriyet.com.tr @Hurriyet 8 min
SON DAKİKA: Manisa Belediye Başkan Ergün, "Resmi olmayan bilgilere göre 157 ölü, 75 yaralımız olduğunu öğrendik"
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26411298.asp …
Waarom plaats je hier iets in het Turks? Je kan het toch makkelijk vertalen? Zo kan niemand anders 't lezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:22 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Hurriyet.com.tr @Hurriyet 8 min
SON DAKİKA: Manisa Belediye Başkan Ergün, "Resmi olmayan bilgilere göre 157 ölü, 75 yaralımız olduğunu öğrendik"
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26411298.asp …
Idd, wat erg ditquote:Op woensdag 14 mei 2014 07:52 schreef Morrigan het volgende:
Wat tragisch allemaal. Niet alleen voor de mijnwerkers, maar ook voor de familieleden. Het lijkt me echt verschrikkelijk als je niet weet of je dierbaren nog in leven zijn.
Ik kan geen Turks, maar gooi het ff door Google Translate en je begrijpt het wel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 02:43 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Waarom plaats je hier iets in het Turks? Je kan het toch makkelijk vertalen? Zo kan niemand anders 't lezen.
In Turkije misschien. In China hebben ze dit soort taferelen elk jaar.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:14 schreef Bijna het volgende:
Op de radio gehoord dat dit misschien wel de ergste mijnramp ooit kan worden![]()
Sterkte aan de nabestaanden
Dat bedoel ik ook, maar Turkije is wat dat betreft ook niet erg veilig volgens mijquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
In Turkije misschien. In China hebben ze dit soort taferelen elk jaar.
Iets met veiligheid.
AKP stemt bijna ALLES(99,99%) tegen wat de oppositie wilt(één keer zelfs tegen hun eigen wetsvoorstel gestemd omdat ze dachten dat het van de oppositie kwam, ze denken dus absoluut niet na wat het is, hun mentaliteit, of eigenlijk wat hun opgedragen is: Kamervraag/onderzoek/wetsvoorstel van de oppositie? NEE). Waarschijnlijk zullen ze zelf een onderzoeksvraag stellen, hoe betrouwbaar dat is weet ik niet. Er zijn wel 2 hoge inspecteurs ingezet voor onderzoek.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
Bij RTL melden ze dat er zelfs in het parlement is gestemd over meer inspecties voor deze mijn omdat hij niet veilig zou zijn (er vielen veel doden). De partij van Erdogan heeft dat tegengehouden omdat het niet nodig zou zijn.
Waarom een vergelijking met Duitsland?quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:48 schreef Eagle_99 het volgende:
Een vergelijking met Duitsland sinds jaren '80
[ afbeelding ]
Sinds 2004(sinds die tijd worden de mijnen verhuurd aan bedrijven denk ik) minimaal 60 doden per jaar.
Vergeleken met China staat Turkije ook ver boven. Per 100 miljoen ton zijn er in China 1,2(ik kan het fout hebben met de cijfer achter de komma) doden terwijl het in Turkije 5 keer meer is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom een vergelijking met Duitsland?.
Ja, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom een vergelijking met Duitsland?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:17 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Vergeleken met China staat Turkije ook ver boven.
Ik heb het toch niet gedaan? Mij gaat het om de cijfers van Turkije.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom een vergelijking met Duitsland?
Uhuh.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:24 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet gedaan? Mij gaat het om de cijfers van Turkije.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:48 schreef Eagle_99 het volgende:
Een vergelijking met Duitsland sinds jaren '80
Ja die vergelijking stond op de afbeelding. Wat is je punt?quote:
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26419451.aspquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:03 schreef superniger het volgende:
Het zou ook een inside job van Erdogan kunnen zijn.
Waarom niet? Erdogan bleef maar zeveren dat ongelukken niet te voorkomen zijn, en dat er overal doden vallen. Hij gaf als voorbeeld een mijnramp uit 1914 in Japan, 1942 in China en 1960~ in Engeland... DAT is juist een absurde vergelijkingquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom een vergelijking met Duitsland?.
...waar blijkt te zijn dan zal er nog een behoorlijke politieke rel komen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
Bij RTL melden ze dat er zelfs in het parlement is gestemd over meer inspecties voor deze mijn omdat hij niet veilig zou zijn (er vielen veel doden). De partij van Erdogan heeft dat tegengehouden omdat het niet nodig zou zijn.
Waar gaat dat artikel over?quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26419451.asp
Denk het niet job.
Oh ja sorry.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:32 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom niet? Erdogan bleef maar zeveren dat ongelukken niet te voorkomen zijn, en dat er overal doden vallen. Hij gaf als voorbeeld een mijnramp uit 1914 in Japan, 1942 in China en 1960~ in Engeland... DAT is juist een absurde vergelijking
Cijfers bewijzen dat Turkse mijnen gewoon helemaal NIET veilig zijn. Alleen schiet Erdogan altijd op een achterlijke manier in de verdediging wanneer hij erop wordt gewezen.
Net als toen hij zei dat hij "niet weet hoe alle mijnen in de hele wereld opereren." JohZet dan iemand neer die wél inhoudelijk op vragen kan reageren.
En als dit..
[..]
...waar blijkt te zijn dan zal er nog een behoorlijke politieke rel komen.
Even het hele verhaal dan: in maart dit jaar werd er nog een inspectie gevoerd bij desbetreffende mijn, conclusie: het is veilig -> maandje later zegt een oppositielid: nee, het is niet veilig meer inspecties gaarne -> afgewezen door AKP -> gevolg: waarschijnlijk 400+ doden.
[..]
Waar gaat dat artikel over?
Thanks, maar hoe verklaart dat dan dat Erdogan er niet zelf achter zit?quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ja sorry.
Jongen protesteert in zijn eentje tegen Erdogan, roept dus enkele leuzen.
Wordt afgevoerd.
Iemand protesteert daartegen.
Wordt afgevoerd.
Groepje dat in opstand komt wordt groter.
Etc etc.
Gewoon beschrijving hoe die demonstratie is begonnen.
Iedereen behalve de chief consultant van Erdogan, zie de tweet van Bram Vermeulen hier:quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:18 schreef krokusje31 het volgende:
Mijn vader is in Turkije en hij zegt dat het verdriet enorm groot is. Iedereen rouwt.
Oh ajb rot op met je akp praatjes.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is heel makkelijk om te zeggen dat het de schuld is van de overheid, dat ze niks om de doden geven, mensen uit te lokken en ontslag te eisen alleen lost het niks op. Het probleem is dat men niet bereid is meer te betalen voor kolen en dat men een afweging maakt tussen veiligheid en opbrengsten.
Op het moment dat je meer veiligheid gaat eisen, gaat de prijs omhoog naar een prijs die niemand wilt betalen. Lever je in op veiligheid zoals nu ontstaan er dit soort risico's. Wat je als overheid kan doen is zeggen we stoppen hier helemaal mee, het risico is veel te hoog maar dan krijg je de bevolking alsnog om je nek.
Het enige wat je kan doen is hopen dat lokale investeerders de gok nemen de veiligheid te vergroten en akkoord gaan met een hele lage winst.
Dit soort ongelukken komen in Turkije niet alleen voor in mijnen en het voorkomen van dit soort ongelukken kan men voorkomen door flink te investeren in veiligheid waar niemand zin in lijkt te hebben.
Ondertussen zijn er honderden doden en iedereen wijst naar elkaar.
Klik eens op die link? Het staat op video.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
Thanks, maar hoe verklaart dat dan dat Erdogan er niet zelf achter zit?
Zulke verhalen, dat een jochie gepest wordt door politi waarna mensen in opstand komen, hoor ik wel erg vaak uit Turkije. Maar dan meestal uit Koerdische gebieden. Ben dan ook altijd huiverige over zulke berichtgeving
Bedankt dat je kort maar krachtig bewijst wat er mis is in Turkije. Jij bent van partij x dus je hebt ongelijk. Veel lullen, weinig inhoud.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ajb rot op met je akp praatjes.
Akp wil niet investeren in veiligheid is gebleken.
Ok.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bedankt dat je kort maar krachtig bewijst wat er mis is in Turkije. Jij bent van partij x dus je hebt ongelijk. Veel lullen, weinig inhoud.
Bron?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:25 schreef Stimorol- het volgende:
Akp wil niet investeren in veiligheid is gebleken.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bron?
Tevens de mensen die de premier de schuld geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |