Die timmert zo'n dichtnaderende gast de kop kapot, op bevel van de Opperaap Met Grote Snor En Dode Ogen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Waarom mogen mensen zo dicht bij de mp van een land komen? Wat de neuk doet de beveiliging
quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:37 schreef Eagle_99 het volgende:
(..)
Misschien begrijp je nu wel waarom politiek hierbij belangrijk is, zolang de politiek niks doet om de moord(ja moord) op arbeiders tegen te gaan zullen ze schuldig zijn. Turkse politici kunnen niets beter dan naar anderen wijzen. Dat hebben we gisteren weer gezien, lekker wijzen naar de Engelse ramp in 1862(!)Een man die zegt dat dit de lot van arbeiders is en er verder niets aan doet is een moordenaar in mijn ogen.
Kort maar krachtige beschrijving van de politieke situatie in Turkije.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:45 schreef Unlabeled het volgende:
(..)
Dat Turken uitgerekend nu woedend zijn is niets meer dan een politiek spelletje. Niemand die zich werkelijk om die arme mijnwerkers bekommert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maar waarom stemde AKP dan tegen een wet van de oppositie die de omstandigheden in de mijnen zou verbeteren?
Ik ben geen Erdogan aanhanger, maar probeer de situatie objectief te bekijken. Ik geloof gewoonweg niet in de goede bedoelingen van beide partijen en sinds eind mei 2013 is het helemaal hip om je te verzetten tegen de regering want anders ben je niet elitair dus dat reltuig mag wat mij betreft ook de stront inzakken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mijnrampen zijn er idd altijd al geweest daarom het verzoek v/d oppositie voor een veiligheidscommissie die meteen werd geblokkeerd.
Ik kan mij trouwens niet herinneren dat er mensen werden geslagen door parlementsleden en zo bij andere rampenJij wel?
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:27 schreef Eagle_99 het volgende:
Over 2 weken zullen we het vergeten en volop praten over de aankomende presidentsverkiezingen(de kandidaten moeten sowieso deze maand bekend worden, dat is al meteen in grote aandachtspunt).
Of er maatregelen getroffen zullen worden? Wanneer is dat wel gebeurd? Tot de volgende grote ramp dus(ondertussen tientallen kleine ongelukken waar waarschijnlijk bij elkaar meer doden zullen vallen dan zulke grote rampen).
Gisteren is er ook al 1 iemand in Zonguldak overleden in een illegale mijn, klein nieuws waar geen aandacht aan geschonken is natuurlijk. Lief goes on
Ates düstügü yeri yakar.Kan het alleen maar met je eens zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij had geen enkel andere premier zoveel bewaking als Erdogan. Maar Erdogan is veel meer actiever dan zijn voorgangers, hij is dagelijks bij een opening(bij een simpele brug al) waar hij automatisch ook een meeting geeft. Daarom heeft hij ook veel meer contact met mensen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:38 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
[..]
Ik ben geen Erdogan aanhanger, maar probeer de situatie objectief te bekijken. Ik geloof gewoonweg niet in de goede bedoelingen van beide partijen en sinds eind mei 2013 is het helemaal hip om je te verzetten tegen de regering want anders ben je niet elitair dus dat reltuig mag wat mij betreft ook de stront inzakken.
Ik weet niet waarom AKP tegenstemde en dat parlementsleden zich als pauper gedragen poog ik niet goed te praten. Verder ook bizar voor woorden die informele band van Erdogan met het volk. Je moet echt gek zijn als je als premier jezelf zo onder het volk begeeft. En als het net een beetje tegenzit krijg je dit soort taferelen. Bovendien is het verschil van Erdogan met zijn voorgangers dat de voorgangers de bevolking ruim op afstand hielden (ook in formele zin) dus dat schoppen en slaan van normale burgers kon daarom ook niet denk ik? Ik zou het eigenlijk niet weten, maar vóór Erdogan ging het ook niet over rozengeur en maneschijn. Dat zeker.
Dat is duidelijk, hij is knettergek en dat is ieder jaar erger aan het worden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Wespensteek het volgende:
Erdogan was net op het journaal, die man is volledig geschift.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:44 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Kan het alleen maar met je eens zijn.Een familielid van me is omgekomen bij een gasexplosie in Ankara Ostim(industriegebied), waar 19 doden vielen, in 2011. Ik was toen in Ankara en hoorde de explosie vanuit Etimesgut(ik weet niet hoe ver ze van elkaar verwijderd zijn maar het leek me ver). Was een gigantische explosie. Er sterven dagelijks arbeiders in Turkije, 1200 vorig jaar, 394 tussen januari en april 2014. Niet normaal dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is Zonguldak een van de hofleveranciers aan de mijn 'martelaars'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Huilende moeders, daar kan zelfs ik niet tegen...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:25 schreef Eagle_99 het volgende:
https://www.facebook.com/photo.php?v=514680565303834
Staken (niet werken) staat gelijk aan geen brood op de plank. De armoede op het Turkse platteland is niet te vergelijken met de armoede in Nederland. Voor zover je nog kan spreken van armoede als je het vergelijkt met Turkije.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:38 schreef Blocko het volgende:
Die paupers moeten eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Blijkbaar weet de industrie, de vakbonden en de arbeiders zelf dat de controle laks is. Als dat in NL zou gebeuren zouden al die mensen een aantal dagen op straat staan te protesteren. Maar deze mensen blijven maar als een kip zonder kop werken.
Het is niet alsof ze een zwakke positie hebben, die mijn heeft de arbeiders uit het dorp nodig en andersom hebben ze elkaar ook nodig.
Lekker makkelijk om nu dan alles bij de regering neer te leggen. Tuurlijk, die zouden goede inspectie moeten regelen (alhoewel, beter privatiseren ze dergelijke instituten ook, dan krijg je denk ik veel betere controle als je goede eisen voor rapportage stelt).
Hoe zit het dan in turkije met de arbeidsverhoudingen, arbo wetgeving, en ontslag. Heeft men net zo'n strenge arbo wetgeving als in NL en mag je ook zomaar gaan staken zonder voor je baan te hoeven vrezen?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:38 schreef Blocko het volgende:
Die paupers moeten eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Blijkbaar weet de industrie, de vakbonden en de arbeiders zelf dat de controle laks is. Als dat in NL zou gebeuren zouden al die mensen een aantal dagen op straat staan te protesteren. Maar deze mensen blijven maar als een kip zonder kop werken.
Het is niet alsof ze een zwakke positie hebben, die mijn heeft de arbeiders uit het dorp nodig en andersom hebben ze elkaar ook nodig.
Lekker makkelijk om nu dan alles bij de regering neer te leggen. Tuurlijk, die zouden goede inspectie moeten regelen (alhoewel, beter privatiseren ze dergelijke instituten ook, dan krijg je denk ik veel betere controle als je goede eisen voor rapportage stelt).
Prima, daarom hebben we natuurlijk zoiets als vakbonden, ook in Turkije komen die voor de rechten van de werknemers op.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Staken (niet werken) staat gelijk aan geen brood op de plank. De armoede op het Turkse platteland is niet te vergelijken met de armoede in Nederland. Voor zover je nog kan spreken van armoede als je het vergelijkt met Turkije.
Hier in Nederland vindt een deel van de bevolking dat de overheid zich soms te overbeschermend opstelt. Daar ben ik het mee eens, sommige (groepen) mensen hebben die bescherming echter gewoon nodig omdat zij zichzelf niet kunnen beschermen wegens beperkte middelen/kennis. Datzelfde geldt m.i. ook voor Turkije - sommige groepen met een (zeer) zwakke positie moet je gewoon (beter) beschermen.
Een sarcastische post op facebook:quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:24 schreef Stimorol- het volgende:
Erdogan die iemand in een market slaat. Turkije is echt een en al droefheid. Wat een kutland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
http://www.refdag.nl/nieu(...)h_misbaksel_1_827867quote:Erdogan scheldt mijnwerker uit voor „Israëlisch misbaksel”
Tijdens zijn bezoek woensdag aan de door een mijnramp zwaar getroffen stad Soma in het westen van Turkije is premier Recep Tayyip Erdogan flink tekeer gegaan tegen de aanwezigen. Hij haalde letterlijk uit naar een mijnwerker, die hij uitschold voor „Israëlisch misbaksel.”
Dat meldt de Frankfurter Rundschau op basis van een Turkse krant. Bij zijn bezoek aan de mijnwerkers en de nabestaanden van de inmiddels meer dan driehonderd dodelijke slachtoffers zou Erdogan twee voorbijgangers fysiek hebben aangevallen. Onder hen een meisje van 15 jaar, meldt onder meer de Turkse krant ”Evrensel”. Het meisje zou de dochter zijn van een omgekomen mijnwerker en zou Erdogan hebben verweten de „moordenaar van mijn vader” te zijn.
De mijnwerker die werd uitgescholden voor „Israëlisch misbaksel”, Taner Kuruca, bevestigde het verhaal maar wilde geen aanklacht indienen, hoewel hij later ook nog klappen kreeg van Erdogans lijfwachten.
Als dat waar is, dan mag Erdogan doodvallen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:13 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/nieu(...)h_misbaksel_1_827867
De aap komt weer uit de mouw van die gestoorde facistenleider, wat een pleefiguur sla je als land zeg op deze manier.
Het is alsof de eerste de beste straatmocro Turkije aan het leiden is en zijn schapen vinden het prachtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier bron: http://www.haber01.com/gu(...)ler-izle-h55588.html
Ik heb ook de video gezien op CNN Türk maar kan het nu even niet vinden.
En de toma's(watertanks) zijn bezig in Soma. En dat rijmt ironisch genoeg
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
Yuh!quote:(..)Bu görüntülerde Erdoğan’ın bir gence ''Türkiye’nin Başbakanına yuh çekersen yumruğu yersin.'' dediği duyuldu.(..)
Bron: http://www.haber01.com/gu(...)8.html#ixzz31x9mub7A
quote:Turkse politie sluit Soma af na protesten
De Turkse politie heeft de stad Soma zaterdagavond afgesloten van de buitenwereld om verdere protesten in de kiem te smoren.
Ooggetuigen hebben verklaard dat honderden agenten in de stad patrouilleren. Ook zouden de toegangswegen naar Soma, waar zich dinsdag een mijnramp voltrok, worden gecontroleerd door de Turkse politie.
Er werd zaterdag al de hele dag geprotesteerd in Soma, tegen het veiligheidsbeleid van de Turkse regering voor mijnen. De autoriteiten in de stad pakten al 36 mensen op.
Enkelen van hen zouden juristen zijn. Zaterdagavond werd ook elders in Turkije geprotesteerd. Zo gingen in Istanbul honderden mensen de straat op.
Zij werden door de politie met waterkanonnen en traangas uiteen gedreven toen zij het opstappen van de regering eisten.
Gestaakt
Bij de mijnramp van dinsdag vielen 301 doden en meer dan 100 gewonden. De reddingsoperatie werd zaterdag definitief gestaakt, omdat alle vermisten waren gevonden volgens de minister van Energie Taner Yildiz.
De ramp was het gevolg van een explosie, die zou zijn ontstaan na een defect in de elektrische apparatuur. De demonstranten vinden dat Erdogan's regering eerdere klachten over de veiligheid in de mijn heeft genegeerd.
twitter:AnonyOpsDe twitterde op zaterdag 17-05-2014 om 12:35:20The lawyers & CSO and the labour union reps. have been beaten and detained by Erdoğan's Police in #Soma, #Turkey now. http://t.co/O6S2mdLvIt reageer retweet
quote:Onrust in centrum Istanbul
zaterdag 17 mei 2014, 20:22 (Update: 17-05-14, 20:50)
Het is al een aantal uren onrustig in het centrum van Istanbul. Oproerpolitie probeert demonstranten te verdrijven, die protesteren vanwege de mijnramp in Soma.
Tientallen betogers kwamen aan het einde van de middag bijeen in een drukke winkelstraat bij het Taksimplein. Zij zwaaiden met spandoeken en scandeerden leuzen.
De oproerpolitie, die met veel agenten aanwezig is, greep hard in. De reden daarvan is onduidelijk. Volgens sommige berichten gebeurde dat nadat betogers een agent in burger hadden aangevallen. Anderen melden dat demonstranten op de grond gingen zitten en de politie de straat vrij wilde houden. Er is een onbekend aantal demonstranten gearresteerd.
Universiteit bezet
Vanmiddag was het ook al onrustig bij de universiteit van Istanbul. Studenten bezetten daar de faculteit Mijnbouw, uit protest tegen de ramp, waarbij bijna 300 mensen om het leven kwamen.
Er zijn ook meldingen van ongeregeldheden in de steden Adana, Ankara, Antalya en Bursa.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |