Ik denk dat dat prima kan ja.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:51 schreef regnavetto het volgende:
Als ik puree, in dat geval pastinaak, een dag vantevoren maak. Is het de dag erna dan nog net zo lekker? Maak het eigenlijk altijd a la minute maar komt deze keer niet zo goed uit.
jaquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:12 schreef minilot het volgende:
Zijn egels nachtdieren eigenlijk?
(Ja, kan ik opzoeken, maar jullie parate kennis is toffer.)
Ja, ik heb er eens eentje gevonden en in een doosje gedaan. Hij was heel ruchtig, ik wilde hem verzorgen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:12 schreef minilot het volgende:
Zijn egels nachtdieren eigenlijk?
(Ja, kan ik opzoeken, maar jullie parate kennis is toffer.)
quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:17 schreef minilot het volgende:
Dus ik kan ophouden met de tuin instaren om 'm te spotten?
Ah heerlijk inderdaadquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:19 schreef golfer het volgende:
Zee-egels zijn wel een delicatesse om het een beetje culinair te houden.
Bij mijn eerste vriendje hadden ze in de tuin een egel. Die kwam wel gerust overdag in de tuin scharrelen. Ook als jij in tuinstoel een boekje aan het lezen was.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:17 schreef minilot het volgende:
Dus ik kan ophouden met de tuin instaren om 'm te spotten?
10 kilo vocht is veel, en dat doet ook echt heel veel zeer.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:08 schreef AnneX het volgende:
Eerst vocht kwijt, dan onderzoek naar aanleiding.
In ieder geval knapt hij daar vast wel van op.
Twee maanden geleden deed hij nog de ( zware) boskippen met de auto.
( ik vond het al belachuluk dat de maandag ervoor, onderzoek als echo pás donderdag zou ( kunnen) gebeuren.
Bloedprikken kwam er als stroop uit, gaf hij al aan.
( bij mij is het water !)
Wij waren net op tijd om de ha praktijk te bellen om 5 voor 5!
Om 16:59 gaat het ant.app. erop en kun je afwachten tot de ha post arts komt zeggen dat de eigen ha de volgende dag gebeld moet worden.![]()
De arme man was zo benauwd.
Dokter zat al klaar met een receppie voor ( weer) een kuur plaspillen.
Tót mn.X rustig vertelde dat pols ( niét !) gevoeld en bloeddruk met elkaar in tegenspraak waren...!? Hartslag 120 ! en verdomd kortademig.
Hij ging toch maar even luisteren ook, en switchte naar advies cardioloog kijken, vanavond nog.
Toen ging het snel.
Tja, drie tennisballen vocht in het scrotum! ( ik mocht even kijken, sch.va is de schaamte nu voorbij
)
Nee, die is nog onderweg.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:25 schreef AnneX het volgende:
Met vocht gevulde holtes in het lichaam.( wat daar niet hoort).
Bloes is nog niet thuis?je medische vraagbaak...
Dat helpt nietquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, die is nog onderweg.
Maar Dr. Google liet me al wat (pijnlijk uitziende) plaatjes zien. Ik zit met samengeknepen benen nu.
Nouja, als de cardioloog roept dat er bepaalde medicatie gegeven moet worden, zal het geen algemeen intern probleem zijnquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:17 schreef AnneX het volgende:
Vermoedelijk, alleen is het oorzaak of gevolg ?
Het hart pompt tegen de verdrukking in.
En de zg. lage bloeddruk ??? is gewoonweg niet temeten.
In het zkhs met apps. was het ruim 180 !!!
Ws. atriumfibrilleren: stolsels schieten richting hersenpan?
Er was al sprake van oedemateuze onderbenen, toen zwachtelen van bovenbenen plus plaspillen(kuur).
De wijkzorg handelt doortastender dan ha.![]()
De broekband kon al lang niet meer vast. Ascites? is in mijn ogen kwalijk.
Vocht tot achter de longen ! Dus van top tot teen.
En dan onderzoek afwachten tot over drie dagen...
Door stuwing / zwaartekracht de drie uitpuilende hydrocèles, écht tennisballen op knappen!
Ach, je ( een huisarts die tutoyeert) bent geen 20 meer en hebt wel de bloeddruk???
Begrijp je mijn cynische kijk...ook al ben ik blond.
Overigens, mn.X was zeer te spreken over de opvang en begrip van de verpleegKUNDIGEN in het zknhs.![]()
Uitleggen mensen, uitleggen wat en waarom.
Op de pet heb ik geen spoilers, dus excuus voor de details voor de lurkers en niet-geïnteresseerden en niet-medisch geschoolden.
Zonde!quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:46 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zit normaal niet veel in slowchats,
Dan zit je hier goed!quote:maar ik heb een voedselgerelateerd vraagje,
Ledigheid is des duivels oorkussenquote:en geen zin in een eigen topic.
Ik weet nog een leuk appartement te koop in Apeldoorn, interesse?quote:Ik woon in Apeldoorn
Goed. De avocado's liggen hier in Rotterdam gewoon in grote getalen bij de Jumbo en bij mijn favoriete groenteTurk. Ik zou dus zeggen: het ligt aan Apeldoorn. Helaas.quote:en daar zijn bij al sinds vorige week bij minstens (waar ik ben geweest) vier supermarkten de avocado's uitverkocht. De Albert Heijn geeft aan dat ze 'leveringsprblemen' hebben. Is dat nou alleen in Apeldoorn zo? De harde groene (niet hass) is nog wel hier en daar verkrijgbaar, maar ja, 't is niet hetzelfde.
Hier zie ik ze nog wel liggen, in de winkels. Heb je al de Dirk of Deka-markt gehad? Of alleen maar AH's?quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:46 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zit normaal niet veel in slowchats, maar ik heb een voedselgerelateerd vraagje, en geen zin in een eigen topic.
Ik woon in Apeldoorn en daar zijn bij al sinds vorige week bij minstens (waar ik ben geweest) vier supermarkten de avocado's uitverkocht. De Albert Heijn geeft aan dat ze 'leveringsprblemen' hebben. Is dat nou alleen in Apeldoorn zo? De harde groene (niet hass) is nog wel hier en daar verkrijgbaar, maar ja, 't is niet hetzelfde.
Schoteltje blik kattevoer neerzettenquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:48 schreef minilot het volgende:
Trouwens, ik ontwier gisterenavond een fikse egel in de tuin. Kan zulks kwaad? Moet ik er iets mee? Ik weet al (sinds gisterenavond) dat schoteltjes melk niet mogen, maar wat moet je verder met een egel?
Sunny? Jij weet dat soort dingen Sun!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |