Is het niet een beetje gekkigheid dat zo'n trainer en directeur dan aanblijven? Neemt dan niemand de verantwoordelijkheid voor een gefaald seizoen met de ultieme afstraffing tot gevolg? Wel de helft van je personeel er uit pleuren maar zelf blijven zitten?quote:NEC moet ongeveer de helft van zijn personeel ontslaan.
NEC moet ongeveer de helft van zijn personeel ontslaan. Ook gaat de begroting met de helft omlaag.
Dat meldt algemeen directeur Bart van Ingen maandagmiddag in gesprek met Omroep Gelderland.
"Dat klopt. We hebben twee emotionele bijeenkomsten achter de rug. Ik steek voor al die mensen mijn handen in het vuur. Maar dit is onvermijdelijk", zegt Van Ingen.
De club uit Nijmegen komt volgend seizoen voor het eerst sinds de jaargang 1993/1994 uit in de eerste divisie door een nederlaag in de play-offs tegen Sparta.
Naar verluidt gaat het om vijftien tot twintig werknemers die op straat komen de staan. De begroting zal met ruim vier miljoen euro omlaag gaan.
Direct na de wedstrijd tegen Sparta gaf Van Ingen aan dat de degradatie grote veranderingen met zich mee zal brengen.
De algemeen directeur denkt zelf nog niet aan opstappen. "Dat is niet iets wat door mijn hoofd gaat."
Ook de trainer Anton Janssen kan aanblijven bij de Nijmeegse club.
Later deze week of begin volgende week maakt de clubleiding de precieze details van de maatregelen bekend.
Gewoon lekker zakken blijven vullen jatochquote:Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is het niet een beetje gekkigheid dat zo'n trainer en directeur dan aanblijven? Neemt dan niemand de verantwoordelijkheid voor een gefaald seizoen met de ultieme afstraffing tot gevolg? Wel de helft van je personeel er uit pleuren maar zelf blijven zitten?
Etentjes declareren, lekker de secretaresse uithollen in de baas zijn tijd, niet dan? Dit dat, alles.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:13 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Gewoon lekker zakken blijven vullen jatoch
Mooi leven dacht ik zoquote:Op maandag 12 mei 2014 16:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Etentjes declareren, lekker de secretaresse uithollen in de baas zijn tijd, niet dan? Dit dat, alles.
Maar zonder dollen; benieuwd over die oververhitte achterban dit gaat pikken, lijkt me niet
Er is toch gewoon gefaald, dus het lijkt mij niet heel gek als je halve organisatie daar van op z'n kop staat dat er IEMAND daar verantwoording voor neemt. Ben het verder wel je eens, maar er is toch iemand verantwoordelijk voor het samenstellen van deze selectie? Die kan je dit best aanrekenen lijkt me.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Altijd dat geroep om opstappen van trainers en directeuren..![]()
Ten eerste is er al een trainer ontslagen dit seizoen. De trainer die kwam kon geen aankoop doen, dus in welke mate is die verantwoordelijk voor het falen van het team?
Een algemeen directeur heeft vaak niet eens verstand van voetbal en houdt zich zeker niet bezig met aankopen, speelwijzen, opstellingen, trainingen enz. Dus waarom die op zou moeten stappen is mij al helemaal een raadsel.
Personeel wordt ook niet ontslagen omdat ze hun werk niet goed doen, maar simpel omdat ze ze niet meer kunnen betalen. Dat komt in de eerste plaats door de voetballers, dus als er iemand op moet stappen.
De trainer is verantwoordelijk voor het motiveren van de spelers en de directie moet zorgen dat de trainer acceptabel materiaal krijgt. Dat is beide niet gelukt. Daarnaast vind ik het apart dat je direct de helft van je personeel moet lozen. Volgens mij is er wel meer mis daar.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Altijd dat geroep om opstappen van trainers en directeuren..![]()
Ten eerste is er al een trainer ontslagen dit seizoen. De trainer die kwam kon geen aankoop doen, dus in welke mate is die verantwoordelijk voor het falen van het team?
Een algemeen directeur heeft vaak niet eens verstand van voetbal en houdt zich zeker niet bezig met aankopen, speelwijzen, opstellingen, trainingen enz. Dus waarom die op zou moeten stappen is mij al helemaal een raadsel.
Personeel wordt ook niet ontslagen omdat ze hun werk niet goed doen, maar simpel omdat ze ze niet meer kunnen betalen. Dat komt in de eerste plaats door de voetballers, dus als er iemand op moet stappen.
De vorige trainer en de technisch directeur zijn verantwoordelijk voor de selectie. Verder is het logisch dat als je uit de eredivisie knalt dat je de begroting ernstig moet bijstellen. Dat heeft niets met wanbeleid te maken, dat is gewoon realiteit. Dan kan je wel een buffer willen opbouwen, maar als je minder geld gaat uitgeven om die buffer op te bouwen kan je er bijna gif op innemen dat je degradeert.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er is toch gewoon gefaald, dus het lijkt mij niet heel gek als je halve organisatie daar van op z'n kop staat dat er IEMAND daar verantwoording voor neemt. Ben het verder wel je eens, maar er is toch iemand verantwoordelijk voor het samenstellen van deze selectie? Die kan je dit best aanrekenen lijkt me.
Verder steekt je organisatie nou ook niet zo geweldig in elkaar als een degradatie zulke vergaande gevolgen heeft, dus dat mag een algemeen directeur best aangerekend worden naar mijn idee. Het is nou niet dat dit zo'n onwijze verrassing is, en NEC voorheen jaar na jaar om het kampioenschap speelde ofzo. Al die ploegen onderin moeten toch een beetje rekening houden met degradatie.
Zo gaat het overal, toch? Meestal zijn de mensen op de werkvloer de klos bij bezuinigingen en blijft het falende management gewoon zitten. Niet altijd, maar vaak wel.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is het niet een beetje gekkigheid dat zo'n trainer en directeur dan aanblijven? Neemt dan niemand de verantwoordelijkheid voor een gefaald seizoen met de ultieme afstraffing tot gevolg? Wel de helft van je personeel er uit pleuren maar zelf blijven zitten?
Het is juist knap dat ze boven Roda zijn geëindigd!quote:Op maandag 12 mei 2014 16:36 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
De trainer is verantwoordelijk voor het motiveren van de spelers en de directie moet zorgen dat de trainer acceptabel materiaal krijgt. Dat is beide niet gelukt. Daarnaast vind ik het apart dat je direct de helft van je personeel moet lozen. Volgens mij is er wel meer mis daar.
quote:Op maandag 12 mei 2014 16:38 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De vorige trainer en de technisch directeur zijn verantwoordelijk voor de selectie. Verder is het logisch dat als je uit de eredivisie knalt dat je de begroting ernstig moet bijstellen. Dat heeft niets met wanbeleid te maken, dat is gewoon realiteit. Dan kan je wel een buffer willen opbouwen, maar als je minder geld gaat uitgeven om die buffer op te bouwen kan je er bijna gif op innemen dat je degradeert.
Er zijn genoeg clubs gedegradeerd die NIET hun halve personeelsbestand moesten schrappen. Zie Roda, ik meen dat de directeur daar juist zei dat degradatie geen ingrijpende gevolgen zou hebben voor bv. de werkgelegenheid. Dus er gaat toch iets niet helemaal jofel bij NEC...quote:Op maandag 12 mei 2014 16:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo gaat het overal, toch? Meestal zijn de mensen op de werkvloer de klos bij bezuinigingen en blijft het falende management gewoon zitten. Niet altijd, maar vaak wel.
Ze gingen niet echt uit van een degradatie. Dat je organisatie dan te groot is voor de JL is onvermijdelijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:58 schreef Halcon het volgende:
Als je als directeur ineens de helft van je personeel moet ontslaan, heb je hard gefaald.
NEC had al behoorlijke tekorten.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg clubs gedegradeerd die NIET hun halve personeelsbestand moesten schrappen. Zie Roda, ik meen dat de directeur daar juist zei dat degradatie geen ingrijpende gevolgen zou hebben voor bv. de werkgelegenheid. Dus er gaat toch iets niet helemaal jofel bij NEC...
Dan nog.... meeste clubs hoefden niet direct zo ver terug. Vermoedelijk is een deel de van verwachte, toekomstige Eredivisiegelden al lang en breed uitgegeven.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ze gingen niet echt uit van een degradatie. Dat je organisatie dan te groot is voor de JL is onvermijdelijk.
Het rare is dat hoe goed iedereen ook zijn werk doet, er sowieso altijd clubs onderaan zullen eindigen en dus degraderen.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er is toch gewoon gefaald, dus het lijkt mij niet heel gek als je halve organisatie daar van op z'n kop staat dat er IEMAND daar verantwoording voor neemt. Ben het verder wel je eens, maar er is toch iemand verantwoordelijk voor het samenstellen van deze selectie? Die kan je dit best aanrekenen lijkt me.
Bij een uitbesteding grijpen er ook bedrijven naast.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het rare is dat hoe goed iedereen ook zijn werk doet, er sowieso altijd clubs onderaan zullen eindigen en dus degraderen.
Bij Sparta gebeurde hetzelfde destijds.. ook veel mensen eruit. Dat is dan ook het enige dat ik zielig vind aan die degradatie.. sportief gezien en qua beleid verdiende NEC het niet om erin te blijven.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg clubs gedegradeerd die NIET hun halve personeelsbestand moesten schrappen. Zie Roda, ik meen dat de directeur daar juist zei dat degradatie geen ingrijpende gevolgen zou hebben voor bv. de werkgelegenheid. Dus er gaat toch iets niet helemaal jofel bij NEC...
Dat vind ik alleen maar een reden om er toch rekening mee te houden, zeker als je standaard in het rechterrijtje opereert...quote:Op maandag 12 mei 2014 17:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het rare is dat hoe goed iedereen ook zijn werk doet, er sowieso altijd clubs onderaan zullen eindigen en dus degraderen.
Nee, dat vind ik niet zo gek. Waarom zou je altijd de trainer ontslaan na een wanprestatie? Het is niet zo dat de trainer verantwoordelijk is voor deze selectie. Ik zou hem dan ook gewoon laten zitten ipv geld uitgeven aan een ontslagvergoeding.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Trainer okee, maar een TD of Directeur? Goed, als die lui al weg zijn is het een beetje nutteloos, maar het is ergens krom dat de helft van de personeelsleden mogen opzouten, maar verder iedereen blijft zitten. Gaat de achterban ook echt niet pikkenquote:Op maandag 12 mei 2014 19:29 schreef Ruif het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet zo gek. Waarom zou je altijd de trainer ontslaan na een wanprestatie? Het is niet zo dat de trainer verantwoordelijk is voor deze selectie. Ik zou hem dan ook gewoon laten zitten ipv geld uitgeven aan een ontslagvergoeding.
Ik weet het niet, maar in hoeverre is de huidige TD verantwoordelijk voor de samenstelling van deze selectie? Als hij daar al een paar jaar zit zou hij misschien de eer aan zichzelf moeten houden. Verder heeft de Algemeen directeur daar niks mee te maken. Hem ontslaan omdat een ploeg degradeert vind ik onzinnig. Dat de helft van het personeel weg moet is natuurlijk triest, maar NEC zal wel moeten om niet te diep in de schulden te komen.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Trainer okee, maar een TD of Directeur? Goed, als die lui al weg zijn is het een beetje nutteloos, maar het is ergens krom dat de helft van de personeelsleden mogen opzouten, maar verder iedereen blijft zitten. Gaat de achterban ook echt niet pikken
Maar dat laatste is dan wel weer waar een AD verantwoordelijk voor is. Als de TD er net zit kan je het hem niet kwalijk nemen nee, maar als hij betrokken was bij deze selectie dan lijkt me duidelijk dat hij aan de eerste voorwaarde die geldt bij een Eredivisie-club niet heeft voldaan, namelijk; handhaving.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:42 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar in hoeverre is de huidige TD verantwoordelijk voor de samenstelling van deze selectie? Als hij daar al een paar jaar zit zou hij misschien de eer aan zichzelf moeten houden. Verder heeft de Algemeen directeur daar niks mee te maken. Hem ontslaan omdat een ploeg degradeert vind ik onzinnig. Dat de helft van het personeel weg moet is natuurlijk triest, maar NEC zal wel moeten om niet te diep in de schulden te komen.
Je bedoeld dat de AD verantwoordelijk is voor het ontslag van de helft van het personeel? Dat klopt inderdaad, maar tenzij je de degradatie zijn schuld vind is dat toch normaal?quote:Op maandag 12 mei 2014 19:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dat laatste is dan wel weer waar een AD verantwoordelijk voor is. Als de TD er net zit kan je het hem niet kwalijk nemen nee, maar als hij betrokken was bij deze selectie dan lijkt me duidelijk dat hij aan de eerste voorwaarde die geldt bij een Eredivisie-club niet heeft voldaan, namelijk; handhaving.
Hij is toch eindverantwoordelijk?quote:Op maandag 12 mei 2014 19:59 schreef Ruif het volgende:
[..]
Je bedoeld dat de AD verantwoordelijk is voor het ontslag van de helft van het personeel? Dat klopt inderdaad, maar tenzij je de degradatie zijn schuld vind is dat toch normaal?
Ligt eraan hoe zijn functie bij NEC is ingericht. Meestal doet de Algemeen directeur niets qua samenstellen selectie, transfers etc. Dus waarom hem ontslaan als de organisatie daar faalt? Dat is de verantwoordelijkheid van de TD of de trainer.quote:
Hij heeft de TD en indirect de trainer toch aangesteld?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:26 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe zijn functie bij NEC is ingericht. Meestal doet de Algemeen directeur niets qua samenstellen selectie, transfers etc. Dus waarom hem ontslaan als de organisatie daar faalt? Dat is de verantwoordelijkheid van de TD of de trainer.
Dat is geen causaal verband. Dan zou je echt de hele RVC, alle directeuren, de hoodtrainers, assistenten moeten ontslaan omdat die allemaal via via een bepaalde verantwoordelijkheid dragen. Meestal is het zo ingericht dat de TD het technische beleid uitzet. Die is het meest verantwoordelijk voor de degradatie. De AD is verantwoordelijk voor hele andere dingen en stelt meestal niet alleen een TD aan. Ik vind het altijd wat emotiebeleid om iedereen er maar uit te gooien omdat je een keer degradeert.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft de TD en indirect de trainer toch aangesteld?
Zowel sportief als financieel heeft NEC gefaald. Het lijkt me logischer om ook in de top van de organisatie eens kritisch te kijken naar wie er steken hebben laten vallen.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:36 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat is geen causaal verband. Dan zou je echt de hele RVC, alle directeuren, de hoodtrainers, assistenten moeten ontslaan omdat die allemaal via via een bepaalde verantwoordelijkheid dragen. Meestal is het zo ingericht dat de TD het technische beleid uitzet. Die is het meest verantwoordelijk voor de degradatie. De AD is verantwoordelijk voor hele andere dingen en stelt meestal niet alleen een TD aan. Ik vind het altijd wat emotiebeleid om iedereen er maar uit te gooien omdat je een keer degradeert.
In welk opzicht hebben ze financieel gefaald?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zowel sportief als financieel heeft NEC gefaald. Het lijkt me logischer om ook in de top van de organisatie eens kritisch te kijken naar wie er steken hebben laten vallen.
Onverantwoorde risico's in contracten (geen degradatieclausules, relatief hoge salarissen)quote:Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef Ruif het volgende:
[..]
In welk opzicht hebben ze financieel gefaald?
Daar heeft de AD niks mee te maken, dat regelt de TD.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
Onverantwoorde risico's in contracten (geen degradatieclausules, relatief hoge salarissen)
Lijkt me niet dat die de hele contractinhoud bepaaldquote:Op maandag 12 mei 2014 22:27 schreef Ruif het volgende:
[..]
Daar heeft de AD niks mee te maken, dat regelt de TD.
Dat ligt er gewoon aan hoe dat is afgesproken. Bij veel clubs bepaald de TD gewoon wat er in een contract komt en of er wel/geen degradatieclausule wordt opgenomen Ik weet niet hoe NEC die zaken heeft geregeld en jij volgens mij ook niet?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat die de hele contractinhoud bepaald
AD bepaald de grenzen onder welke TD mag onderhandelen.
AD stelt de kaders vast en is verantwoordelijk voor de continuïteit. Dus ook voor het al dan niet opnemen van dergelijke clausules.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:27 schreef Ruif het volgende:
[..]
Daar heeft de AD niks mee te maken, dat regelt de TD.
Hoe je het ook wendt of keert, er heeft gewoon iemand liggen slapen, als al de helft van je kantoorpersoneel er uit moet dan ben je als organisatie totaal niet voorbereid op dit scenario. En als vaste klant in het rechterrijtje zou je dat wel moeten zijn. En dit is alleen kantoorpersoneel hé, dan is de selectie nog niet eens aan bod gekomen. Of misschien is dit juist wel omdat ze nu met een véél te dure selectie zitten aangezien er bv geen degradatieclausules inzitten.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat ligt er gewoon aan hoe dat is afgesproken. Bij veel clubs bepaald de TD gewoon wat er in een contract komt en of er wel/geen degradatieclausule wordt opgenomen Ik weet niet hoe NEC die zaken heeft geregeld en jij volgens mij ook niet?
Maar volgens jou hoort dat dus niet tot financieel beleid?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat ligt er gewoon aan hoe dat is afgesproken. Bij veel clubs bepaald de TD gewoon wat er in een contract komt en of er wel/geen degradatieclausule wordt opgenomen Ik weet niet hoe NEC die zaken heeft geregeld en jij volgens mij ook niet?
Het waren juist de Nederlanders die dit seizoen faalden, Koolwijk en van Eijden voorop. Taalbarrières worden groter voorgesteld dan ze zijn. Die Scandinaviërs en Duitsers hebben echt geen taalprobleem. Zelfs Alireza praat al wat Nederlandsquote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:20 schreef MattieM het volgende:
De hele balans in het elftal klopte niet door teveel verschillende nationaliteiten.
Dit dus. Het is onbestaanbaar dat alle directieleden aanblijven terwijl ze verantwoordelijk zijn voor deze degradatie. Het feit dat ze in geen enkel scenario rekening hebben gehouden met degradatie duidt op wanbeleid.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 06:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
AD stelt de kaders vast en is verantwoordelijk voor de continuïteit. Dus ook voor het al dan niet opnemen van dergelijke clausules.
Nou nee, ik heb liever dat we voetbalfans-die-hun-gram-halen eens wat harder aanpakken. Van dat volk dat vindt dat ze in hun recht staan als ze "verhaal halen" of de boel kort en klein slaan. Voetbal is een sport, degraderen is een risico dat met de sport is verbonden.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:34 schreef Scorpie het volgende:
Die directeur en co moeten hun ramen eens ingegooid krijgen lijkt me zo. Ze zijn een beetje van het padje af.
Ik weet niet of wij elkaar wel begrijpenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:40 schreef H.FR het volgende:
[..]
Maar volgens jou hoort dat dus niet tot financieel beleid?
Wat begrijp je niet aan het woord "eindverantwoordelijk" ?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:44 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik weet niet of wij elkaar wel begrijpenDe dingen die ik noemde zitten meestal in het takenpakket van de technisch directeur. Die zou je verantwoordelijk kunnen stellen voor het niet opnemen van degradatieclausules en dergelijke. De Algemeen directeur heeft hier vaak niks mee te maken, dus waarom zou hij moeten opstappen?
Er is geloof ik wel enige ruis op de lijn inderdaad.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:44 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik weet niet of wij elkaar wel begrijpenDe dingen die ik noemde zitten meestal in het takenpakket van de technisch directeur. Die zou je verantwoordelijk kunnen stellen voor het niet opnemen van degradatieclausules en dergelijke. De Algemeen directeur heeft hier vaak niks mee te maken, dus waarom zou hij moeten opstappen?
Wordt ondertussen vrij onhoudbaar lijkt me, al is het alleen maar om de sentimenten onder de supporters.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:34 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=214356
ouch......
zou het bestuur nu wel zijn verantwoording nemen?
(not likely)
RIP NECquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:34 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=214356
ouch......
zou het bestuur nu wel zijn verantwoording nemen?
(not likely)
Als je het over eindverantwoordelijkheid hebt, waarom dan niet de RvC ontslaan? Die staan formeel boven de AD. En waar wij het niet eens worden is dat je in een grote organisatie taken verdeeld. Op basis van gelijkheid heeft elke directeur zijn/haar eigen portfolio. Het is daarom voor mij belachelijk de AD verantwoordelijk te houden voor eventueel falen van een TD. Kun je nagaan wat voor implicaties zo'n denkwijze heeft voor echt grote multinationals. Dan doet een vestigingsmanager wat doms, en dan ga je de CEO -die via via via verantwoordelijk is voor zijn aanstellen- ontslaan? Dat gaat in mijn ogen nergens over.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het woord "eindverantwoordelijk" ?
Oke, dan zijn we het wel eens:) Ik twijfel alleen of de AD van NEC veel te maken heeft gehad met het opstellen van de contracten, maar dat weet ik gewoonweg niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:41 schreef H.FR het volgende:
[..]
Er is geloof ik wel enige ruis op de lijn inderdaad.
Ik haakte in op je opmerking over financieel beleid. Ik schaar daar ook de contractbepalingen onder.
Dus er is wél iets mis gegaan op gebied van financiën. Wie daarvoor verantwoordelijk is, maakt mij niet uit. Al lijkt me dat de AD (indien geen FD) ook voor financiële zaken verantwoordelijk is, en dus ook (mede) voor contractbepalingen.
Als je als AD niet op de hoogte bent, terwijl je wel eindverantwoordelijk bent, heb je gewoon hard gefaald.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:04 schreef Ruif het volgende:
[..]
Oke, dan zijn we het wel eens:) Ik twijfel alleen of de AD van NEC veel te maken heeft gehad met het opstellen van de contracten, maar dat weet ik gewoonweg niet.
Dat weet ik niet. Als je in een bedrijf 20 directeuren hebt die allemaal een eigen takenpakket hebben. De een regelt milieuzaken, de ander commercie, weer een ander regelt de human resources etc. Al deze directeuren hebben weer een paar lagen management onder zich die ook allemaal weer werknemers onder zich hebben. Aan het hoofd van alle directeuren zit een AD. Moet de AD op de hoogte zijn van alles en is hij verantwoordelijk als er ergens een manager een verkeerde beslissing neemt met negatieve gevolgen voor het bedrijf? Ik vind in elk geval van niet.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je als AD niet op de hoogte bent, terwijl je wel eindverantwoordelijk bent, heb je gewoon hard gefaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |