Bij Sparta gebeurde hetzelfde destijds.. ook veel mensen eruit. Dat is dan ook het enige dat ik zielig vind aan die degradatie.. sportief gezien en qua beleid verdiende NEC het niet om erin te blijven.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
Er zijn genoeg clubs gedegradeerd die NIET hun halve personeelsbestand moesten schrappen. Zie Roda, ik meen dat de directeur daar juist zei dat degradatie geen ingrijpende gevolgen zou hebben voor bv. de werkgelegenheid. Dus er gaat toch iets niet helemaal jofel bij NEC...
Dat vind ik alleen maar een reden om er toch rekening mee te houden, zeker als je standaard in het rechterrijtje opereert...quote:Op maandag 12 mei 2014 17:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het rare is dat hoe goed iedereen ook zijn werk doet, er sowieso altijd clubs onderaan zullen eindigen en dus degraderen.
Nee, dat vind ik niet zo gek. Waarom zou je altijd de trainer ontslaan na een wanprestatie? Het is niet zo dat de trainer verantwoordelijk is voor deze selectie. Ik zou hem dan ook gewoon laten zitten ipv geld uitgeven aan een ontslagvergoeding.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Is het niet een beetje gekkigheid dat zo'n trainer en directeur dan aanblijven? Neemt dan niemand de verantwoordelijkheid voor een gefaald seizoen met de ultieme afstraffing tot gevolg? Wel de helft van je personeel er uit pleuren maar zelf blijven zitten?
Trainer okee, maar een TD of Directeur? Goed, als die lui al weg zijn is het een beetje nutteloos, maar het is ergens krom dat de helft van de personeelsleden mogen opzouten, maar verder iedereen blijft zitten. Gaat de achterban ook echt niet pikkenquote:Op maandag 12 mei 2014 19:29 schreef Ruif het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet zo gek. Waarom zou je altijd de trainer ontslaan na een wanprestatie? Het is niet zo dat de trainer verantwoordelijk is voor deze selectie. Ik zou hem dan ook gewoon laten zitten ipv geld uitgeven aan een ontslagvergoeding.
Ik weet het niet, maar in hoeverre is de huidige TD verantwoordelijk voor de samenstelling van deze selectie? Als hij daar al een paar jaar zit zou hij misschien de eer aan zichzelf moeten houden. Verder heeft de Algemeen directeur daar niks mee te maken. Hem ontslaan omdat een ploeg degradeert vind ik onzinnig. Dat de helft van het personeel weg moet is natuurlijk triest, maar NEC zal wel moeten om niet te diep in de schulden te komen.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Trainer okee, maar een TD of Directeur? Goed, als die lui al weg zijn is het een beetje nutteloos, maar het is ergens krom dat de helft van de personeelsleden mogen opzouten, maar verder iedereen blijft zitten. Gaat de achterban ook echt niet pikken
Maar dat laatste is dan wel weer waar een AD verantwoordelijk voor is. Als de TD er net zit kan je het hem niet kwalijk nemen nee, maar als hij betrokken was bij deze selectie dan lijkt me duidelijk dat hij aan de eerste voorwaarde die geldt bij een Eredivisie-club niet heeft voldaan, namelijk; handhaving.quote:Op maandag 12 mei 2014 19:42 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar in hoeverre is de huidige TD verantwoordelijk voor de samenstelling van deze selectie? Als hij daar al een paar jaar zit zou hij misschien de eer aan zichzelf moeten houden. Verder heeft de Algemeen directeur daar niks mee te maken. Hem ontslaan omdat een ploeg degradeert vind ik onzinnig. Dat de helft van het personeel weg moet is natuurlijk triest, maar NEC zal wel moeten om niet te diep in de schulden te komen.
Je bedoeld dat de AD verantwoordelijk is voor het ontslag van de helft van het personeel? Dat klopt inderdaad, maar tenzij je de degradatie zijn schuld vind is dat toch normaal?quote:Op maandag 12 mei 2014 19:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dat laatste is dan wel weer waar een AD verantwoordelijk voor is. Als de TD er net zit kan je het hem niet kwalijk nemen nee, maar als hij betrokken was bij deze selectie dan lijkt me duidelijk dat hij aan de eerste voorwaarde die geldt bij een Eredivisie-club niet heeft voldaan, namelijk; handhaving.
Hij is toch eindverantwoordelijk?quote:Op maandag 12 mei 2014 19:59 schreef Ruif het volgende:
[..]
Je bedoeld dat de AD verantwoordelijk is voor het ontslag van de helft van het personeel? Dat klopt inderdaad, maar tenzij je de degradatie zijn schuld vind is dat toch normaal?
Ligt eraan hoe zijn functie bij NEC is ingericht. Meestal doet de Algemeen directeur niets qua samenstellen selectie, transfers etc. Dus waarom hem ontslaan als de organisatie daar faalt? Dat is de verantwoordelijkheid van de TD of de trainer.quote:
Hij heeft de TD en indirect de trainer toch aangesteld?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:26 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe zijn functie bij NEC is ingericht. Meestal doet de Algemeen directeur niets qua samenstellen selectie, transfers etc. Dus waarom hem ontslaan als de organisatie daar faalt? Dat is de verantwoordelijkheid van de TD of de trainer.
Dat is geen causaal verband. Dan zou je echt de hele RVC, alle directeuren, de hoodtrainers, assistenten moeten ontslaan omdat die allemaal via via een bepaalde verantwoordelijkheid dragen. Meestal is het zo ingericht dat de TD het technische beleid uitzet. Die is het meest verantwoordelijk voor de degradatie. De AD is verantwoordelijk voor hele andere dingen en stelt meestal niet alleen een TD aan. Ik vind het altijd wat emotiebeleid om iedereen er maar uit te gooien omdat je een keer degradeert.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij heeft de TD en indirect de trainer toch aangesteld?
Zowel sportief als financieel heeft NEC gefaald. Het lijkt me logischer om ook in de top van de organisatie eens kritisch te kijken naar wie er steken hebben laten vallen.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:36 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat is geen causaal verband. Dan zou je echt de hele RVC, alle directeuren, de hoodtrainers, assistenten moeten ontslaan omdat die allemaal via via een bepaalde verantwoordelijkheid dragen. Meestal is het zo ingericht dat de TD het technische beleid uitzet. Die is het meest verantwoordelijk voor de degradatie. De AD is verantwoordelijk voor hele andere dingen en stelt meestal niet alleen een TD aan. Ik vind het altijd wat emotiebeleid om iedereen er maar uit te gooien omdat je een keer degradeert.
In welk opzicht hebben ze financieel gefaald?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zowel sportief als financieel heeft NEC gefaald. Het lijkt me logischer om ook in de top van de organisatie eens kritisch te kijken naar wie er steken hebben laten vallen.
Onverantwoorde risico's in contracten (geen degradatieclausules, relatief hoge salarissen)quote:Op maandag 12 mei 2014 22:22 schreef Ruif het volgende:
[..]
In welk opzicht hebben ze financieel gefaald?
Daar heeft de AD niks mee te maken, dat regelt de TD.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
Onverantwoorde risico's in contracten (geen degradatieclausules, relatief hoge salarissen)
Lijkt me niet dat die de hele contractinhoud bepaaldquote:Op maandag 12 mei 2014 22:27 schreef Ruif het volgende:
[..]
Daar heeft de AD niks mee te maken, dat regelt de TD.
Dat ligt er gewoon aan hoe dat is afgesproken. Bij veel clubs bepaald de TD gewoon wat er in een contract komt en of er wel/geen degradatieclausule wordt opgenomen Ik weet niet hoe NEC die zaken heeft geregeld en jij volgens mij ook niet?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:38 schreef H.FR het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat die de hele contractinhoud bepaald
AD bepaald de grenzen onder welke TD mag onderhandelen.
AD stelt de kaders vast en is verantwoordelijk voor de continuïteit. Dus ook voor het al dan niet opnemen van dergelijke clausules.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:27 schreef Ruif het volgende:
[..]
Daar heeft de AD niks mee te maken, dat regelt de TD.
Hoe je het ook wendt of keert, er heeft gewoon iemand liggen slapen, als al de helft van je kantoorpersoneel er uit moet dan ben je als organisatie totaal niet voorbereid op dit scenario. En als vaste klant in het rechterrijtje zou je dat wel moeten zijn. En dit is alleen kantoorpersoneel hé, dan is de selectie nog niet eens aan bod gekomen. Of misschien is dit juist wel omdat ze nu met een véél te dure selectie zitten aangezien er bv geen degradatieclausules inzitten.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat ligt er gewoon aan hoe dat is afgesproken. Bij veel clubs bepaald de TD gewoon wat er in een contract komt en of er wel/geen degradatieclausule wordt opgenomen Ik weet niet hoe NEC die zaken heeft geregeld en jij volgens mij ook niet?
Maar volgens jou hoort dat dus niet tot financieel beleid?quote:Op maandag 12 mei 2014 22:42 schreef Ruif het volgende:
[..]
Dat ligt er gewoon aan hoe dat is afgesproken. Bij veel clubs bepaald de TD gewoon wat er in een contract komt en of er wel/geen degradatieclausule wordt opgenomen Ik weet niet hoe NEC die zaken heeft geregeld en jij volgens mij ook niet?
Het waren juist de Nederlanders die dit seizoen faalden, Koolwijk en van Eijden voorop. Taalbarrières worden groter voorgesteld dan ze zijn. Die Scandinaviërs en Duitsers hebben echt geen taalprobleem. Zelfs Alireza praat al wat Nederlandsquote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:20 schreef MattieM het volgende:
De hele balans in het elftal klopte niet door teveel verschillende nationaliteiten.
Dit dus. Het is onbestaanbaar dat alle directieleden aanblijven terwijl ze verantwoordelijk zijn voor deze degradatie. Het feit dat ze in geen enkel scenario rekening hebben gehouden met degradatie duidt op wanbeleid.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 06:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
AD stelt de kaders vast en is verantwoordelijk voor de continuïteit. Dus ook voor het al dan niet opnemen van dergelijke clausules.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |