Een van de redenen voor mij om af te haken. Kon de koers Halsema wel waarderen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Onder Bram van Ojik hebben ze toch weer de oude koers teruggenomen?
Maar wat stem je dan wel? En hebben die geen nadelen?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:58 schreef robin007bond het volgende:
Waarom ik denk dat GroenLinks het niet lekker doet:
• Groen is een thema dat bij de arbeidersachterban van veel linkse partijen niet zo speelt, me dunkt. Het is in ieder geval een niche en veel mensen zullen denken dat de partij enkel om milieu draait.
• GroenLinks heeft helaas het imago van een grachtengordelpartij.
• Het ontbreekt een beetje aan mediaoptredens. Toen ik even de politiek zelf niet zo in de gaten hield had ik helemaal niet van Bram van Ojik gehoord. Hij lijkt ook niet erg zichtbaar in de media.
Wat voor mij redenen zijn om niet op GroenLinks te stemmen:
• In hun programma hebben ze het over "meer blauw op straat". Dit vind ik niet zo in het progressieve straatje passen.
• In hun verkiezingsprogramma voor de tweedekamerverkiezingen staan ze wel erg open voor homeopathie.
Ik stem ondanks de persoonlijke nadelen alsnog GroenLinks.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:37 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Maar wat stem je dan wel? En hebben die geen nadelen?
Ergernis aan feminisme is nou juist een teken dat het nodig is.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:33 schreef Webschip het volgende:
[..]
Rosenmöller trok ik ook niet...Inderdaad Halsema waardeerde ik om het debat, zwengelde thema's aan en was een ster in het debat. Zolang ze maar niet met haar vrouwelijke charme's kwam( en Balkenende zo graag een "knietje"wou geven ivm dat akkefietje met Tweebeke
)
Die feministen van nu zijn gewoon onzeker. Het is gewoon niet meer nodig. Eerder omgekeerd, tegenwoordig. Jonge vrouwen hebben volgens mij vandaag de dag al meer kansen, blijkt ook uit de salarisstatistieken. Ze doen het gewoon beter.
Sommigen worden al panisch bij de gedachte van gelijke rechten en dezelfde kansen voor vrouwen. De horror.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:39 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Ergernis aan feminisme is nou juist een teken dat het nodig is.
Nee, de ergernis zit em nou net in dat het vandaag de dag helemaal niet meer nodig is.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:39 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Ergernis aan feminisme is nou juist een teken dat het nodig is.
Is het glazen plafond al geheel doorbroken dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee, de ergernis zit em nou net in dat het vandaag de dag helemaal niet meer nodig is.
Er komen steeds meer vrouwen aan de top. Het kan dus wel. Gisteren was nog het nieuws over de eerste vrouw als hoofd VN-macht.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het glazen plafond al geheel doorbroken dan?
Dat dit nog nieuws is, zegt toch eigenlijk al voldoende?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Er komen steeds meer vrouwen aan de top. Het kan dus wel. Gisteren was nog het nieuws over de eerste vrouw als hoofd VN-macht.
Vrouw Merkel, Nelie Kroes, en velen anderen.
Ik vind het geen nieuws, want ze kunnen tegenwoordig alle posities bereiken die een man ook kan bereiken. Dat de krant er nieuws van maakt is vers twee.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat dit nog nieuws is, zegt toch eigenlijk al voldoende?
Vertel dat bijvoorbeeld vrouwen in de islamitische cultuur of in Staphorstquote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee, de ergernis zit em nou net in dat het vandaag de dag helemaal niet meer nodig is.
In de Westerse cultuur is dat geen probleem, behalve bij bepaalde geloofsgemeenschappen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:59 schreef MrsGreen het volgende:
[..]
Vertel dat bijvoorbeeld vrouwen in de islamitische cultuur of in Staphorst
Onder Halsema deed GL het dan ook best goed. Het ging mis onder Jolande Sap, o.a. doordat GroenLinks voor de missie naar Kunduz was. Sindsdien ligt de partij eigenlijk helemaal in puin en is het electoraat afgehaakt. Zo'n grijze muis als Bram van Ojik zie ik dat niet snel goedmaken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een van de redenen voor mij om af te haken. Kon de koers Halsema wel waarderen.
Ook die kunduzmissie had ik niet echt problemen mee.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Onder Halsema deed GL het dan ook best goed. Het ging mis onder Jolande Sap, o.a. doordat GroenLinks voor de missie naar Kunduz was. Sindsdien ligt de partij eigenlijk helemaal in puin en is het electoraat afgehaakt. Zo'n grijze muis als Bram van Ojik zie ik dat niet snel goedmaken.
Jij misschien niet, maar de gemiddelde GL-stemmer wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook die kunduzmissie had ik niet echt problemen mee.
Meerdere oorzaken dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:09 schreef Tijn het volgende:
Ja, de vete daarna tussen Sap en Dibi was daarna ook de doodslag. Iedereen die nog overwoog op GL te stemmen haakte toen definitief af.
En dat is waarom GL nu zo weinig populair is.
Ja, een aaneenschakeling van wanbeleid, zowel qua interne organisatie als politieke besluitvorming.quote:
Het stond bijna exact zo in het verkiezingsprogramma waar die stemmers kort daarvoor op hadden gestemd.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij misschien niet, maar de gemiddelde GL-stemmer wel.
Bijzonder naïef.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind het geen nieuws, want ze kunnen tegenwoordig alle posities bereiken die een man ook kan bereiken. Dat de krant er nieuws van maakt is vers twee.
Ja, dat riepen ze zelf toen ook. Daar bleek goed uit hoe out of touch ze waren met hun achterban.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het stond bijna exact zo in het verkiezingsprogramma waar die stemmers kort daarvoor op hadden gestemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |