Ik snap je gevoelquote:Op zondag 11 mei 2014 11:35 schreef Fee-nix het volgende:
Spees, ook een geslachtsbepaling inderdaad! Heb zelf niet echt een voorgevoel. Eigenlijk hoop ik op een meisje, maar denk ik dat wij alleen maar jongens maken.
SEO, spannend!! Ik ben daar best zenuwachtig voor deze keer... Ik hoop ook dat de dame van de pretecho me alvast een klein beetje gerust kan stellen dat alles er goed uit ziet.
Zeker ook gaaf, hoorquote:Op zondag 11 mei 2014 11:38 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
En drie jongens is toch ook wel echt gaaf lijkt me!
Bij mij keek de vrouw van de geslachtsbepaling eerst naar de hersenen, nieren, rug, termijn en nog wat dingetjes voordat ze naar het geslacht ging kijken. Hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is bij een pretecho, vond ik het toch wel erg fijn dat ze zei dat alles er op dat moment precies zo uit zag als hoorde. Maakt de SEO wel ietsjes minder spannend, dus snap wel dat je daarop hoopt
maar deze baby kan ook gewoon anders zijn omdat het een meisje is?quote:Op zondag 11 mei 2014 11:47 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Zeker ook gaaf, hoor. Maar ik wil jurkjessssss en zien hoe een meisje van ons er uit ziet
.
O dat is wel fijn! Ja, ik ga er ook wel naar vragen of ze even snel de belangrijkste dingen na kan lopen. Voor mijn gemoedsrust. Ik weet niet waarom, maar ik zit er gewoon over in de zenuwen. Mijn 2e voelde ik bijv. al wat sneller echt goede schopjes geven dan deze baby. Deze baby 'schuift' meer door de buik en er zit weinig kracht achter. En dan ga ik me daar meteen zorgen over maken. Terwijl ik de baby dus wel gewoon voel. Nouja, ik hoop dat het allemaal gewoon rare hersenspinsels van mij zijn.
quote:Op zondag 11 mei 2014 11:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mentholgel.. Niet meer wakker liggen van de jeuk aan mijn borsten, hoezee!
Haha, wie weetquote:Op zondag 11 mei 2014 11:50 schreef Crumpette het volgende:
[..]
maar deze baby kan ook gewoon anders zijn omdat het een meisje is?wishful thinking hoor.
ik vind het geloof ik nog het spannendst of het wel gezond zal zijn.. mijn oudste broer is autistisch, dus ik loop toch met die angst rond, merk ik.. een beetje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel!quote:Op zondag 11 mei 2014 13:12 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë van harte gefeliciteerd met de zwangerschap van je tweeling!
Ehmm jeetje… en dat is meevallen? Mijn hormonen zouden echt not amused zijn met zo'n stom commentaarquote:Op zondag 11 mei 2014 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook geen kado's gekocht hoor. Niet uit vrekkerigheid, maar gewoon aandacht en gezelligheid is ook leuk, hoeft wmb niet altijd een kado bij te zitten
Spees morgen SEO, spannend!
Net terug van schoonouders, man is het er over eens dat de familiewieg echt té lelijk is. Ledikant is daarentegen nog perfect, dus die gaan we wel leasen. En de kritiek op de echo-dvd viel me mee. Alleen gehoord dat het echt heul niet zon actieve foetus was (van iemand die nooit echo's heeft gehad bij haar zwangerschappen) en dat de 3d plaatjes maar vaag waren en dat ik het nu toch écht wel duidelijk moest voelen onderhand.
Ben benieuwd wat mijn familie bedacht krijgt straks
Grote baby boks! uk wordt iets groter geschat, en vanwege mijn overgewicht mag ik donderdag voor een suikerontbijt... zie er wel een beetje tegenop... ik eet echt direct uit bed en dat mag dan niet..quote:Op zondag 11 mei 2014 19:18 schreef Dyre het volgende:
Chanty goed bezig!!
Ik heb niet eens kleertjes in maat 74. Ik denk dat ik gewoon 50/56/62 koop en daarna pas in ga slaan als de baby er is. Misschien is het wel een heel klein of heel groot kindje en dan weet ik pas echt goed welke seizoenskleertjes ik in welke maat moet kopen.
(Overigens is de kans op een groot babietje groter: de vk vond het bij de laatste controle toch nodig een testje te laten doen, dus ik moet komende week even een afspraak maken voor zo'n glucosedrankje)
Wij hebben matrasje, molton, onderlegger (alleen over onderste deel matrasje; bij de Hema vandaan, weet even niet wat voor materiaal), hoeslaken. En daarop lakentje met deken en onder het hoofdje inderdaad vaak een hydrofiel ivm veel spugen.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:41 schreef Dyre het volgende:
Wij krijgen gewoon een lekkere baby met van die spekbeentjes
We hebben trouwens gisteren het ledikantje en matrasje gekocht. Maar we raakten daarna een beetje de weg kwijt... Want voor op het matrasje hadden we gewoon een hoeslaken bedacht, maar nou zien we ook matrasbeschermers , molton onderleggers en bedzeilen.
Is zo'n beschermer echt nodig? Ik lees soms dat ze zelf helemaal niet mogen ivm het ademen?
En zo'n onderlegger? Wat doet dat precies?
En een bedzeil...dat ademt toch ook niet?
Misschien is het wel fijn om iets beschermends neer te leggen ivm spugen enzo, maar daar had ik gewoon een hydrofieletje ofzo voor bedacht.
Grotere maten is allemaal tweedehands. Zie wel wanneer het past. Meeste dingen kunnen in elk seizoen wel gedragen worden. En anders geef ik het weer door aan iemand andersquote:Op zondag 11 mei 2014 19:18 schreef Dyre het volgende:
Chanty goed bezig!!
Ik heb niet eens kleertjes in maat 74. Ik denk dat ik gewoon 50/56/62 koop en daarna pas in ga slaan als de baby er is. Misschien is het wel een heel klein of heel groot kindje en dan weet ik pas echt goed welke seizoenskleertjes ik in welke maat moet kopen.
(Overigens is de kans op een groot babietje groter: de vk vond het bij de laatste controle toch nodig een testje te laten doen, dus ik moet komende week even een afspraak maken voor zo'n glucosedrankje)
2x per dagquote:Op zondag 11 mei 2014 19:46 schreef Zoë23 het volgende:
SQ
Dat is minder, gelukkig is je eigen moeder wel enthousiast
Glucosetestmoet ik ivm tweelingzwangerschap sowieso met 24weken.
Dyre
Bedzeiltjes heb ik nooit gebruikt. Alleen een matrasheronderdoor molton eronder.
Voor spugen gebruikten we een hydrofiel. Ging minstens 2x pd in de was.
ja joh, daarom maak ik mij ook niet (meer) druk als mensen opmerkingen maken over de grootte van mn buik... ze is mega beweeglijk, en alles ziet er prima uit!quote:Op zondag 11 mei 2014 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Pff 2 dagen? Dan zou ik me vooral niet druk maken. Lijkt me dat er ook enige marge zit in die metingen. Blijft toch mensenwerk.
En jeutje, als ik in de OP had gestaan, had ik 16e gestaanWat vliegt de tijd ineens. De dagen vliegen voorbij! (De nachten niet meer helaas)
Verrek!quote:Op zondag 11 mei 2014 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Pff 2 dagen? Dan zou ik me vooral niet druk maken. Lijkt me dat er ook enige marge zit in die metingen. Blijft toch mensenwerk.
En jeutje, als ik in de OP had gestaan, had ik 16e gestaanWat vliegt de tijd ineens. De dagen vliegen voorbij! (De nachten niet meer helaas)
kreeg sowieso die gtt al ivm mn overgewicht, t was alleen een extra reden tot t aanvragen vd test...quote:Op zondag 11 mei 2014 20:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
GM, voor 2 dagen? Dat lijkt me wat overdreven, zou me daar idd niet druk om maken. Wel balen van Het drankje.
Note van mijn KV: hydrofielen onder het hoofdje mogen blijkbaar niet meer.. Ik had het ook, maar ze haalde m er vanaf, omdat het blijkbaar een kindje was gelukt om de hydrofiel los te krijgen en over het gezichtjee te leggen..quote:Op zondag 11 mei 2014 19:45 schreef Susie het volgende:
ik heb nooit een beschermer gebruikt, wel een hydrofiel onder dr hoofdje.
oh, wel een molton trouwens.
Ik heb gewoon een tube mentholgel gehaald bij Kruidvat. Was maar ¤2,09, en het verkoelt echt even lekker!quote:Op zondag 11 mei 2014 19:01 schreef Dyre het volgende:
Ik sta precies midden in de lijst, 23 dames boven me, 23 onder me!
Ik heb sinds een paar dagen weer ontzettende last van jeukende borsten, zo erg dat ik 's ochtends wakker werd met allemaal krassen op mijn huidHeb ik 's nachts gewoon zitten krabben...
DAD, ik wil die mentholgel ook eens proberen, want gewone olie/creme lijkt niet echt te helpen. Welke gel was dat precies?
SQ, wat een belabberd commentaar...
Razz, even snel langs de supermarkt voor bonbons?
(ze zal ook wel snappen dat jullie er niet op gerekend hebben dat ze kwam toch?)
Nouja, een hydrofiel vind ik dan niet zo eng persoonlijk. Daar kun je makkelijk doorheen ademen. En als je m als driehoek vouwt krijgt zo'n ienieminie m er niet makkelijk onder vandaan!quote:Op zondag 11 mei 2014 21:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Note van mijn KV: hydrofielen onder het hoofdje mogen blijkbaar niet meer.. Ik had het ook, maar ze haalde m er vanaf, omdat het blijkbaar een kindje was gelukt om de hydrofiel los te krijgen en over het gezichtjee te leggen..
Molton heb ik wel liggen, maar ik verschoon het bedje van mijn meissie elke week.. Ze is sowieso geen grote spuger..
ik moet ook regelmatig lachen (oke giechelenquote:Op zondag 11 mei 2014 21:22 schreef BlueEyes het volgende:
Lawaai in je buik is zo ontzettend![]()
(en van de hik schiet ik regelmatig in de lach)
Beetje jammerquote:Op zondag 11 mei 2014 21:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een tube mentholgel gehaald bij Kruidvat. Was maar ¤2,09, en het verkoelt echt even lekker!
Zwanger uit eten, joy.. Heel duidelijk aangegeven dat ik zwanger ben, dus vlees graag goed doorbakken en laat de rauwe parmaham die er omheen gewikkeld zit maar zitten. Krijg ik het eerst mét parmaham, teruggestuurd, krijg ik het zonder de ham maar hartstikke rosé. Toen was ik er wel klaar mee.
Het voor- en nagerecht hadden ze ook helemaal voor me aangepast. Dat maakte dit nog dommer.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Beetje jammerIk was een paar weken terug uit eten (vast vijfgangen diner) en zat net vijf minuten binnen toen de ober naar me toe kwam. Hij had gezien dat ik zwanger ben en in het menu zaten carpaccio, biefstuk en iets met alcohol. Of ik het goed vond als ze dat gingen aanpassen voor mij
echt super gegeten toen een vond het echt mega attent.
Regelmatig getik in je buikquote:Op zondag 11 mei 2014 21:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik moet ook regelmatig lachen (oke giechelen) als ik n schop krijg.. ben wel heel benieuwd hoe t voelt als ze de hik heeft...
De kok die het hoofdgerecht maakt had het dus als enige niet begrepenquote:Op zondag 11 mei 2014 21:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het voor- en nagerecht hadden ze ook helemaal voor me aangepast. Dat maakte dit nog dommer.
nog niet gehad... wel vraag ik mij af eb toe af wat ze aan t doen is... dan is t n paar klopjes op dezelfde plaats snel achter elkaar.... en weer voorbij..quote:Op zondag 11 mei 2014 21:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Regelmatig getik in je buikhier golfde mijn buik net weer heen en weer. Fernando was bij met het Ben en Jerry's ijs
blijft idd genieten!
Blijkbaar.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
De kok die het hoofdgerecht maakt had het dus als enige niet begrepen
't is alleen sm, niet de hele familie hoorquote:Op zondag 11 mei 2014 22:02 schreef Crumpette het volgende:
Huh mag parmaham niet?gisteren nog gehad.. en ik had het opgezocht en alles, is gepekeld, dus niet echt rauw, en mag wel?
@feenix:![]()
GM en SQ, ik zou ook wel opzien tegen de glucosetest geloof ik.. het niet eten..brr. misselijk. ik eet nu elke paar uur wat, en het moet ook echt merk ik, anders wordt ik naar.
en SQ idd wat een rare opmerkingen van je schoonfamilie! t ene oor in...
Hahaha, hier werd vanavond de B&J ook goed ontvangen door de kleine in de buik. Ik had dat al in geen 2 of 3 jaar meer gegeten, weet ook meteen weer waarom (vol vreetgevoel ervan en dat bij 7 happen al)quote:Op zondag 11 mei 2014 21:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Regelmatig getik in je buikhier golfde mijn buik net weer heen en weer. Fernando was bij met het Ben en Jerry's ijs
blijft idd genieten!
die zijn vet!quote:Op zondag 11 mei 2014 22:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Gisteren in de post: cadeautje van het kraamzorgbureau. De jaren '70 belden; ze wilden hun hydrofielen terug
[ afbeelding ]
Wel heel leuk dat dit m'n eerste hydrofiele doeken zijn.
quote:Op zondag 11 mei 2014 22:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou DAD, ik had compensatie ook wel netjes gevonden! En ik vermijd voor de zekerheid maar alle vleeswaren die niet gekookt / gegrilld zijn. Anders ga ik toch maar weer twijfelen.
Hier gisteren in de post: cadeautje van het kraamzorgbureau. De jaren '70 belden; ze wilden hun hydrofielen terug
[ afbeelding ]
Oooh die zijn leuk!quote:Op zondag 11 mei 2014 22:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou DAD, ik had compensatie ook wel netjes gevonden! En ik vermijd voor de zekerheid maar alle vleeswaren die niet gekookt / gegrilld zijn. Anders ga ik toch maar weer twijfelen.
Hier gisteren in de post: cadeautje van het kraamzorgbureau. De jaren '70 belden; ze wilden hun hydrofielen terug
[ afbeelding ]
Voor en na waren vast, hoofd keuze uit een paar gerechten. Baard en ik hebben onze borden uiteindelijk geruild.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
't is alleen sm, niet de hele familie hoor![]()
maar ik hou er over op, ga er ook niet meer online over mopperen, straks vinden ze het terugwel fijn dat ik niet de enige ben die het soms wat apart vindt
Heb je niks anders meer gegeten dan DaD? En was het een vastgesteld menu ofzo?
dat is lastig ja. Maar hadden ze geen gerechten die sowieso veilig waren? Dat doe ik meestal.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Voor en na waren vast, hoofd keuze uit een paar gerechten. Baard en ik hebben onze borden uiteindelijk geruild.
We zijn sinds ik zwanger ben een aantal keer uit eten geweest en elke keer als ik dan bespreek wat ik wel of niet mag voel ik me ergens een ontzettende aanstelster of zo..
misschien wil iemand ze wel ruilenquote:Op zondag 11 mei 2014 22:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vond ze juist echt e-norm lelijk! Maar ik koester alle babyspullen, en zal dus deze enorm functionele hydrofiele gegeven paarden niet in de bek kijken. Want voor ons meisje.
Mooi niet! Dit zijn m'n eerste hydrofielen! Die gaan gewoon ergens als decor bij een jaren '70 foto met spullen uit de doos die we kregen van schoonmams: het donkerbruin-oranje pakje en de oranje-groene harige slaapzak met houtjetouwtjesluiting, allebei door beppe gemaaktquote:
quote:Op zondag 11 mei 2014 22:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Mooi niet! Dit zijn m'n eerste hydrofielen! Die gaan gewoon ergens als decor bij een jaren '70 foto met spullen uit de doos die we kregen van schoonmams: het donkerbruin-oranje pakje en de oranje-groene harige slaapzak met houtjetouwtjesluiting, allebei door beppe gemaakt.
Jawel, maar die leken me niet lekker.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat is lastig ja. Maar hadden ze geen gerechten die sowieso veilig waren? Dat doe ik meestal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
dat zeg ik niet, maar het maakt het wellicht wel makkelijker voor jezelf een volgende keerquote:Op zondag 11 mei 2014 22:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Jawel, maar die leken me niet lekker..
Maar goed, ik zeur.
quote:Op zondag 11 mei 2014 22:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
Even totaal offtopicja, dat gaat te ver en dat mag je best zeggen. Een vriendin van me is met een pikzwarte Surinamer getrouwd en haar oma kan dat ook niet handelen. Tijdje terug waren we op de verjaardag van haar dochter en toen gingen die mensen aan een ander tafeltje zitten toen de Surinaamse opa aan hun tafeltje kwam. Vond het echt weerzinwekkendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Mn oma staat wel bekend om zulke uitspraken overigens hoor, maar dit was echt te belachelijk voor woorden. M'n vriend heeft er verder niks over gezegd, maar verder wel de hele avond z'n mond gehouden, en dan lopen ze uiteraard te klagen dat ie niet gezellig isquote:Op zondag 11 mei 2014 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nou van je schoonfamilie zou je dit soort kortzichtigheid niet verwachten denk ik... dus wel terecht dat ie kwaad is.
Pffff ik kan me daar zo boos over makenquote:Op zondag 11 mei 2014 22:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat gaat te ver en dat mag je best zeggen. Een vriendin van me is met een pikzwarte Surinamer getrouwd en haar oma kan dat ook niet handelen. Tijdje terug waren we op de verjaardag van haar dochter en toen gingen die mensen aan een ander tafeltje zitten toen de Surinaamse opa aan hun tafeltje kwam. Vond het echt weerzinwekkend
Met mn babyshower waren we blijkkbaar ook ietsje later dan we er werden verwacht. Zegt m'n oma doodleuk in een kamer vol antilianen: 'typisch die bruine weer he'.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:43 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik zou ook kwaad zijn, JJ! Opmerkingen van grootouders laat ik iets vaker over me heen gaan.. Maar ik snap helemaal dat hij zo kwaad is, en overdrijven doet hij zeker niet!
Als er iets op de kaart staat wat me lekker lijkt en veilig is, kies ik sowieso dat. Dat was nu alleen niet het geval, terwijl een gerecht waar ik wel zin in had met wat kleine aanpassingen geschikt gemaakt kon worden. Als een restaurant dat dan niet doet terwijl ik er duidelijk om heb gevraagd, baal ik daar van, ja.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat zeg ik niet, maar het maakt het wellicht wel makkelijker voor jezelf een volgende keer
je mag er ook best van balen. Ik probeerde alleen mee te denken.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Als er iets op de kaart staat wat me lekker lijkt en veilig is, kies ik sowieso dat. Dat was nu alleen niet het geval, terwijl een gerecht waar ik wel zin in had met wat kleine aanpassingen geschikt gemaakt kon worden. Als een restaurant dat dan niet doet terwijl ik er duidelijk om heb gevraagd, baal ik daar van, ja.
JJ, ik zou het zéker aangeven.
Nog even te illustratie: de babydekentjes uit de 70s-doos. Poes is er blij mee, dat wel:quote:Op zondag 11 mei 2014 22:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Mooi niet! Dit zijn m'n eerste hydrofielen! Die gaan gewoon ergens als decor bij een jaren '70 foto met spullen uit de doos die we kregen van schoonmams: het donkerbruin-oranje pakje en de oranje-groene harige slaapzak met houtjetouwtjesluiting, allebei door beppe gemaakt.
quote:Op zondag 11 mei 2014 22:44 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Met mn babyshower waren we blijkkbaar ook ietsje later dan we er werden verwacht. Zegt m'n oma doodleuk in een kamer vol antilianen: 'typisch die bruine weer he'.![]()
Lekker retroquote:Op zondag 11 mei 2014 23:03 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nog even te illustratie: de babydekentjes uit de 70s-doos. Poes is er blij mee, dat wel:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |