abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139820617
Zwangerschap & geboorte

2014

12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
15 november: JufMariska
16 november: Heliotrope
21 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia

5 december: AwayTL
16 december: Crumpette
19 december: snoenk

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_139820635
stefanie mag eruit ;)
S. 2014
J. 2016
pi_139820657
Lingue wat fijn dat je je weer wat beter voelt! jij ook fijne moeder-in wording- dag!
pi_139820725
Thnx Crumpette! Jij ook, en iedereen die nog geen moeder is maar het dit jaar nog gaat worden :)

Done GM, sorry zondag he, dan zijn de hersencellen nog in weekendstand en gaat de verwerking aanzienlijk langzamer :P
  zondag 11 mei 2014 @ 11:23:32 #5
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_139820734
Lingue dat klinkt goed allemaal!

StefanieV gefeliciteerd! *O*

Skittles een meisje, leuk!

Amsel, die droom _O- .

Ik ben vandaag 17 weken en 1 dag. Ik vergeet aldoor te jompelen op de juiste dagen, dus dan doe ik het nu maar even *O* :P . En woensdag de 3D echo!! Ik ben zo benieuwd.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:25:12 #6
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139820776
Oh leuk Feenix, geslachtsbepaling? (ik heb niet zo goed meegelezen de laatste tijd). Heb je zelf een voorgevoel?

Ik heb morgenochtend SEO trouwens, spannend :o
pi_139820817
Mentholgel. O+. Niet meer wakker liggen van de jeuk aan mijn borsten, hoezee!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:35:19 #8
250838 Fee-nix
pi_139820977
Spees, ook een geslachtsbepaling inderdaad! Heb zelf niet echt een voorgevoel. Eigenlijk hoop ik op een meisje, maar denk ik dat wij alleen maar jongens maken ;) .

SEO, spannend!! Ik ben daar best zenuwachtig voor deze keer... Ik hoop ook dat de dame van de pretecho me alvast een klein beetje gerust kan stellen dat alles er goed uit ziet :@ .
  zondag 11 mei 2014 @ 11:38:18 #9
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139821041
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:35 schreef Fee-nix het volgende:
Spees, ook een geslachtsbepaling inderdaad! Heb zelf niet echt een voorgevoel. Eigenlijk hoop ik op een meisje, maar denk ik dat wij alleen maar jongens maken ;) .

SEO, spannend!! Ik ben daar best zenuwachtig voor deze keer... Ik hoop ook dat de dame van de pretecho me alvast een klein beetje gerust kan stellen dat alles er goed uit ziet :@ .
Ik snap je gevoel :+ ik dacht dat ook. In de familie van mijn vriend is in 52? jaar ofzo onlangs het eerste meisje geboren. Maar dan kan het dus ook :D . En drie jongens is toch ook wel echt gaaf lijkt me!

Bij mij keek de vrouw van de geslachtsbepaling eerst naar de hersenen, nieren, rug, termijn en nog wat dingetjes voordat ze naar het geslacht ging kijken. Hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is bij een pretecho, vond ik het toch wel erg fijn dat ze zei dat alles er op dat moment precies zo uit zag als hoorde. Maakt de SEO wel ietsjes minder spannend, dus snap wel dat je daarop hoopt :)
  zondag 11 mei 2014 @ 11:47:07 #10
250838 Fee-nix
pi_139821234
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

En drie jongens is toch ook wel echt gaaf lijkt me!

Bij mij keek de vrouw van de geslachtsbepaling eerst naar de hersenen, nieren, rug, termijn en nog wat dingetjes voordat ze naar het geslacht ging kijken. Hoewel dit eigenlijk niet de bedoeling is bij een pretecho, vond ik het toch wel erg fijn dat ze zei dat alles er op dat moment precies zo uit zag als hoorde. Maakt de SEO wel ietsjes minder spannend, dus snap wel dat je daarop hoopt :)
Zeker ook gaaf, hoor :Y . En met al die meisjes hier de laatste tijd, zal ik wel weer de combobreaker zijn :P .Maar ik wil jurkjessssss en zien hoe een meisje van ons er uit ziet :D.

O dat is wel fijn! Ja, ik ga er ook wel naar vragen of ze even snel de belangrijkste dingen na kan lopen. Voor mijn gemoedsrust. Ik weet niet waarom, maar ik zit er gewoon over in de zenuwen. Mijn 2e voelde ik bijv. al wat sneller echt goede schopjes geven dan deze baby. Deze baby 'schuift' meer door de buik en er zit weinig kracht achter. En dan ga ik me daar meteen zorgen over maken :') . Terwijl ik de baby dus wel voel. Nouja, ik hoop dat het allemaal rare hersenspinsels van mij zijn.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:49:12 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139821289
Oh ja daar zou ik me echt geen zorgen over maken met deze termijn hoor! Dat is van zoveel factoren afhankelijk... net iets anders liggende placenta, foetus die graag anders ligt, jouw gevoeligheid, gewoon een rustiger kindje :) . Met ruim 17 wk lijkt me dat nog niet iets om van wakker te liggen.
pi_139821309
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:47 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Zeker ook gaaf, hoor :Y . Maar ik wil jurkjessssss en zien hoe een meisje van ons er uit ziet :D.

O dat is wel fijn! Ja, ik ga er ook wel naar vragen of ze even snel de belangrijkste dingen na kan lopen. Voor mijn gemoedsrust. Ik weet niet waarom, maar ik zit er gewoon over in de zenuwen. Mijn 2e voelde ik bijv. al wat sneller echt goede schopjes geven dan deze baby. Deze baby 'schuift' meer door de buik en er zit weinig kracht achter. En dan ga ik me daar meteen zorgen over maken :') . Terwijl ik de baby dus wel gewoon voel. Nouja, ik hoop dat het allemaal gewoon rare hersenspinsels van mij zijn.
maar deze baby kan ook gewoon anders zijn omdat het een meisje is? :D wishful thinking hoor.

ik vind het geloof ik nog het spannendst of het wel gezond zal zijn.. mijn oudste broer is autistisch, dus ik loop toch met die angst rond, merk ik.. een beetje.
pi_139821381
Hmm ik had bij de geslachtsbepalende pretecho ook dat het kindje werd doorgelicht. Het belangrijkste vond ik dat het hartje mooi klopte. De rest zou ik wel horen bij de GUO.. ik hechtte veel meer waarde aan hun oordeel :$

Hmm nieuw fenomeen hier voor mij. Valt me op dat ik vocht begin vast te houden in mijn onderbenen. Afdruk van de sokken blijft er voort in staan :+
Ach ja .. nog max 13 weken en dan ben ik daar ook vanaf :+
pi_139821560
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mentholgel. O+. Niet meer wakker liggen van de jeuk aan mijn borsten, hoezee!
:O dat ga ik ook proberen!

ze jeuken altijd zo! maar krabben wil niet want AUW! :(

En de afdruk van m'n sokken heb ik altijd in m'n benen staan :+ charmant! :D
  zondag 11 mei 2014 @ 12:08:02 #15
250838 Fee-nix
pi_139821731
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:50 schreef Crumpette het volgende:

[..]

maar deze baby kan ook gewoon anders zijn omdat het een meisje is? :D wishful thinking hoor.

ik vind het geloof ik nog het spannendst of het wel gezond zal zijn.. mijn oudste broer is autistisch, dus ik loop toch met die angst rond, merk ik.. een beetje.
Haha, wie weet ;).

Ja of het gezond is vind ik dus ook spannend.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139821809
Hoop goede dingen in het vooruitzicht in deze reeks! En Lingue *O* fijn dat je er weer tegen kan :*. Leuk dat iedereen, ongeacht al wel of niet moeder er toch mee bezig is in haar hoofd.

Dochter is op haar verzoek bij oma jam maken en man geeft de badkamer een 'dieptereiniging'. Ga ik op bed haken en lezen...hoop dat ik dat een beetje volhoudt lijftechnisch gezien. Verder komen ook wel herinneringen langs van Moederdag vorig jaar; toen hebben we onze ouders verteld dat ik weer in verwachting was na de heftige periode na de mola. Raar...

Edit: laatste paar reacties waren er nog niet toen ik dit berichtje schreef...pas last gepost. Spanning rondom echo's is begrijpelijk :*.
pi_139822401
Feenix, dat lijkt me lastig aan een 2e en 3e, dat je zwangerschappen met elkaar gaat vergelijken en daar "conclusies" uit gaat trekken. Al is elke zwangerschap anders, lijkt me dat toch een spannend dingetje. Mijnes begon bij 16 weken tekens vanleven te geven, ondanks dat de man van de 12 weken echo zei dat het best lang kon duren eer ik wat voelde, omdat mijn placenta ongunstig lag. Vervolgens dus licht gekriebel vanaf week 16 ongeveer en krijgt alles wat nu met 29.5 wkn op mijn buik ligt een rotschop. Laptop wiebelt, mijn armen bewegen zelfs en een kop thee op mijn buik laten rusten is inmiddels niet meer veilig c_/
Dus ik zou proberen de zwangerschappen niet teveel te vergelijken - al blijft het natuurlijk spannend :*
  zondag 11 mei 2014 @ 12:47:33 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139822634
Lingue zo speciaal is het kaartje niet behalve dat ik zilverdruk wilde aan de binnen en buitenkant van de kaart en dat doen niet veel drukkers.

En leuk en spannend weer wat echo's komende week :)

Ik kreeg net een kaartje van mijn man omdat hij vindt dat ik ook al een beetje mama ben O+ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 11 mei 2014 @ 12:54:09 #19
250838 Fee-nix
pi_139822812
Roomsnoes, ja idd dat vergelijken is soms best irritant. En ook al doe ik mijn best het niet te doen, het lukt niet altijd helemaal ;).

Chanty, lief van je man!

En ik mis nog een moederdag-glitterplaatje :+ .
pi_139823217
Zoë van harte gefeliciteerd met de zwangerschap van je tweeling!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_139823812

[ Bericht 100% gewijzigd door Crumpette op 11-05-2014 16:13:18 ]
pi_139824789
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:12 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë van harte gefeliciteerd met de zwangerschap van je tweeling!
Dankjewel! O+

Spanning voor echo's
Opzich ben ik niet bang dat er iets aan de hand is. Voor de zekerheid hebben we S haar hartje extra laten bekijken ivm erfelijke afwijking wat voorgekomen is bij schoonfam..vond ik wel prettig. S was het 1e jaar behoorlijk ziek(reflux, ontstoken slokdarm,allergie etc) en wat fee-nix zegt..je kun niet alles op de echo zien.
Natuurlijk heb ik wel een gevoel van opluchting als ze zeggen dat alles er goed uit ziet maar ik haal me geen scenario's in mn hoofd.

Maar iedereen heeft weer z'n angsten natuurlijk..ik denk veel na over de bevalling enz.

O+ fijne (bijna) Moederdag!
Ik ben heel erg verwend en heb m'n eigen moeder ook verwend :+
pi_139825175
Ik kreeg ook een halverwege-moederdag-bloemetje O+ En geen ontbijt want ik ben getrouwd met de meest verstokte langslaper van Nederland, en die gun ik nog even 4 maanden uitslapen :') .

En nu hoor ik net dat schoonmams in de trein hier naartoe zit. Dat is gezellig, maar onaangekondigd en nu hebben we niks voor haar, oeps :{ .
  zondag 11 mei 2014 @ 14:23:14 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_139825356
Ik heb ook geen kado's gekocht hoor. Niet uit vrekkerigheid, maar gewoon aandacht en gezelligheid is ook leuk, hoeft wmb niet altijd een kado bij te zitten ;)

Spees morgen SEO, spannend!

Net terug van schoonouders, man is het er over eens dat de familiewieg echt té lelijk is. Ledikant is daarentegen nog perfect, dus die gaan we wel leasen. En de kritiek op de echo-dvd viel me mee. Alleen gehoord dat het echt heul niet zon actieve foetus was (van iemand die nooit echo's heeft gehad bij haar zwangerschappen) en dat de 3d plaatjes maar vaag waren en dat ik het nu toch écht wel duidelijk moest voelen onderhand.
Ben benieuwd wat mijn familie bedacht krijgt straks :')
disclaimer
  zondag 11 mei 2014 @ 14:46:30 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139826075
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook geen kado's gekocht hoor. Niet uit vrekkerigheid, maar gewoon aandacht en gezelligheid is ook leuk, hoeft wmb niet altijd een kado bij te zitten ;)

Spees morgen SEO, spannend!

Net terug van schoonouders, man is het er over eens dat de familiewieg echt té lelijk is. Ledikant is daarentegen nog perfect, dus die gaan we wel leasen. En de kritiek op de echo-dvd viel me mee. Alleen gehoord dat het echt heul niet zon actieve foetus was (van iemand die nooit echo's heeft gehad bij haar zwangerschappen) en dat de 3d plaatjes maar vaag waren en dat ik het nu toch écht wel duidelijk moest voelen onderhand.
Ben benieuwd wat mijn familie bedacht krijgt straks :')
Ehmm jeetje… en dat is meevallen? Mijn hormonen zouden echt not amused zijn met zo'n stom commentaar :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')