quote:Op maandag 12 mei 2014 12:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze nou weten wat je stemt? Het belangrijkste aan verkiezingen is dat je zonder pottenkijkers precies kunt stenen wat je wilt stemmen. Dat voldoet dit referendum precies aan.
Mensen, SadPanda heeft gelijk. Dit is absoluut niet doorgestoken kaart. EU-lovers!
Dat moet nog blijken. Het lijkt heel redelijk en mensen zijn er blij mee. Ze hebben besloten dat ze zelf het eigen lot toekomst bepalen. De oligarch Rinat Akhmetov is al begonnen een eigen defensie te organiseren. Maar de gewone man zal waarschijnlijk weinig in te brengen hebben. De instituties zullen niet goed verankerd zijn en speelbal van oligarchen. Wordt het een stukje Rusland of een privé staatje van oligarchen? Hoe wordt de boedelscheiding geregeld tussen Oekraine en de afgescheide regio, als Oekraine afscheiding niet eens erkent?quote:
quote:Op maandag 12 mei 2014 12:51 schreef GI het volgende:
[..]
Want er moeten doden vallen voordat er een vraagteken bij gezet mag worden? Van welke kant de beste man ook is. Hij heeft daar, iig niet met dat wapen en die kledij, niks te zoeken.
Ik heb voor het referendum reeds gezegd dat de uitslag niets betekent. Het zet wel een precedent voor de verkiezingen op 25 mei. En het toont dat de steun aan de rebellen veel groter is dan men in Washington wil toegeven. Want wie kwam stemmen deed dit voornamelijk omdat ze de rebellen steunden, mensen weten ook dat de uitslag geen invloed zal hebben.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, we weten het. Deze verkiezingen zijn zo ordentelijk en correct verlopen. Daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen.
Waarom probeer je werkelijk elk facet van deze conflictsituatie te spinnen in het voordeel van de pro-Ruski's?
Met welk leger?quote:Op maandag 12 mei 2014 12:50 schreef Woestijnvos het volgende:
Nu kunnen ze met geweld het Oekrainse leger uit het land trappen.
Dat weet je niet, want de uitslag is niet en valt niet te controleren.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb voor het referendum reeds gezegd dat de uitslag niets betekent. Het zet wel een precedent voor de verkiezingen op 25 mei. En het toont dat de steun aan de rebellen veel groter is dan men in Washington wil toegeven. Want wie kwam stemmen deed dit voornamelijk omdat ze de rebellen steunden, mensen weten ook dat de uitslag geen invloed zal hebben.
Natuurlijk niet. Je kunt toch niet even snel een referendum in elkaar draaien en op basis daarvan de onafhankelijkheid uitroepen?quote:Op maandag 12 mei 2014 13:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat weet je niet, want de uitslag is niet en valt niet te controleren.
En als het om zo'n belangrijk besluit gaat, is er geen enkel rationeel mensen dat deze uitslag zal accepteren.
Nou ja, blijkbaar wel dusquote:Op maandag 12 mei 2014 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je kunt toch niet even snel een referendum in elkaar draaien en op basis daarvan de onafhankelijkheid uitroepen?
Het gaat hier om het "zomaar". Wat is voldoende reden voor een provincie om zich te mogen afscheiden.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
Deze denkwijze wordt ook gehanteerd door de Rusland-fanboys op FOK! Waanzin natuurlijk. Persoonlijk vind ik het van de zotten dat wanneer een provincie de staat zat is, dat die zich zomaar kan afscheiden.
Inderdaad. Volgens de Ruski-fanboys alhier is dat geen enkel probleem.quote:
Voor anderen is het de legitimatie van een gewapende strijd.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb voor het referendum reeds gezegd dat de uitslag niets betekent. Het zet wel een precedent voor de verkiezingen op 25 mei. En het toont dat de steun aan de rebellen veel groter is dan men in Washington wil toegeven. Want wie kwam stemmen deed dit voornamelijk omdat ze de rebellen steunden, mensen weten ook dat de uitslag geen invloed zal hebben.
quote:Op maandag 12 mei 2014 12:50 schreef Woestijnvos het volgende:
Nu kunnen ze met geweld het Oekrainse leger uit het land trappen.
In theorie moeten die Nederlanders eerst forse bedragen neerleggen om naar het buitenland te verhuizen waar ze naast een snel duurder wordende huizenmarkt (honderdduizenden extra mensen) ook nog eens een baan moeten zien te vinden in een omgeving die anti Nederlander wordt zodra je zoiets doet.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het raar precedent schept. In theorie kunnen een paar honderdduizend Nederlanders dan naar Vlaanderen verhuizen en vervolgens eisen dat het gebied zich aansluit bij Nederland. De Belgische overheid heeft jarenlang forse bedragen in Vlaanderen lopen gieten en moet dat vervolgens met lede ogen toezien hoe het gebied wordt afgepikt. Dat is toch vreemd, of zie ik dat verkeerd?
Uhm... en je denkt dat ze daar de kans voor krijgen?quote:Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Het nieuwe leger dat ze er nu gaan oprichten.
Even kijken, jij zegt:quote:Op maandag 12 mei 2014 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, we weten het. Deze verkiezingen zijn zo ordentelijk en correct verlopen. Daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen.
Waarom probeer je werkelijk elk facet van deze conflictsituatie te spinnen in het voordeel van de pro-Ruski's?
Als de meerderheid de huidige overheid niet erkent dan ga je ofwel nieuwe verkiezingen houden, of je verkast naar het buitenland.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In theorie moeten die Nederlanders eerst forse bedragen neerleggen om naar het buitenland te verhuizen waar ze naast een snel duurder wordende huizenmarkt (honderdduizenden extra mensen) ook nog eens een baan moeten zien te vinden in een omgeving die anti Nederlander wordt zodra je zoiets doet.
Als de meerderheid van Nederland zou zeggen ''wij willen bij Duitsland'' waarom zouden we dat dan tegen moeten houden voor de minderheid? Als de meerderheid de huidige overheid niet legitiem vindt dan is het moeilijk regeren hoor.
We hebben ze het Oekrainse leger meermaals zien verdrijven. Daarom ook dat Kiev nu de Pravy Sektor inzet. Waarmee ze de Russische propaganda van maanden geleden doen uitkomen: "de fascisten van Maidan vermoorden etnische Russen."quote:Op maandag 12 mei 2014 13:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Uhm... en je denkt dat ze daar de kans voor krijgen?
Laten we eerlijk zijn, het enige leger dat een kans maakt het Oekraïnse leger uit het oosten te verdrijven (en dat ook naar alle waarschijnlijkheid binnenkort zal doen) is het Russische leger.
Moeilijk verkiezingen houden met een tank voor de deur.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de meerderheid de huidige overheid niet erkent dan ga je ofwel nieuwe verkiezingen houden, of je verkast naar het buitenland.
Was het niet de bedoeling om aan eind deze maand nieuwe verkiezingen te houden?quote:Op maandag 12 mei 2014 13:25 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Moeilijk verkiezingen houden met een tank voor de deur.
Georganiseerd door mensen die met geweld een einde hebben gemaakt aan de vorige regering. Om de een of andere reden is dat wel legitiem?quote:Op maandag 12 mei 2014 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was het niet de bedoeling om aan eind deze maand nieuwe verkiezingen te houden?
We gaan in de herhaling, vrees ik, daar deze discussie al talloze malen is gevoerd. Naar wat ik heb begrepen werd er in eerste instantie vreedzaam geprotesteerd tegen Janoekovitsj. Daarnaast heeft een meerderheid van het parlement tegen hem gestemd. Weliswaar niet de benodigde 2/3, maar take a hint, zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:27 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Georganiseerd door mensen die met geweld een einde hebben gemaakt aan de vorige regering. Om de een of andere reden is dat wel legitiem?
Dan is het nog niet legitiem.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan in de herhaling, vrees ik, daar deze discussie al talloze malen is gevoerd. Naar wat ik heb begrepen werd er in eerste instantie vreedzaam geprotesteerd tegen Janoekovitsj. Daarnaast heeft een meerderheid van het parlement tegen hem gestemd. Weliswaar niet de benodigde 2/3, maar take a hint, zou ik zeggen.
Legitiem genoeg. En wel hierom.quote:
En de referenda uiteraard wel?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |