quote:The head of the Donetsk Region’s administration, Sergey Taruta has praised the decision by Metinvest, which is owned by local oligarch Rinat Akhmetov, to set up a combined defense force with the police to help protect the citizens of Mariupol. “400 citizens along with 200 people from the police force will really help because less there will be less people with guns on the street,” Taruta stated according to Interfax. He added that the local population in the East of Ukraine were scared of armed people and wanted to restore order to their cities. Metinvest had stated they wanted to bring an end to armed operations in the East of Ukraine and remove military hardware and troops from civilian areas.
quote:Moscow hopes the results of the referendums in eastern Ukraine will instigate dialogue between Kiev and the regions that voted in favor of self-rule, according to the Kremlin’s press-service.
“Moscow respects the will of the people in Donetsk and Lugansk and hopes that the practical realization of the outcome of the referendums will be carried out in a civilized manner, without resorting to violence, through dialogue between representatives of Kiev, Donetsk and Lugansk,” the statement reads.
The Kremlin says it welcomes all mediation efforts, including those by the OSCE.
quote:A separatist leader from Ukraine's eastern Donetsk region said it would form its own state bodies and consider government soldiers there as "occupiers" once results were announced from Sunday's self-rule referendum, Interfax news agency said.
"All military troops on our territory after the official announcement of referendum results will be considered illegal and declared occupiers."
quote:Dutch Foreign Minister Frans Timmermans said he expected the European Union to agree to expand sanctions against Russia over Ukraine on Monday.
"I believe so," he told reporters when asked whether EU foreign ministers, meeting in Brussels on Monday, would agree to expand the sanctions list.
Diplomats have told Reuters some 14 people and two Crimea-based companies could be targeted with sanctions at the meeting.
quote:Several explosions and gunfire could be heard near the flashpoint eastern Ukrainian town of Slavyansk Monday, according to an AFP reporter there, as Kiev seeks to flush out pro-Moscow rebels holed up there.
Fighting broke out in a nearby village on the "front line" of the siege of the town of at least 110,000 people amid what Kiev calls an "anti-terrorist" operation, a rebel spokeswoman said.
The insurgents have been launching near daily assaults on the town's television tower, sparking brief exchanges of fire with the army encircling the town.
Lekker geloofwaardig ook, zulke percentages.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
In Lugansk Region 96.2 percent of voters supported the region’s self-rule, according to the final figures announced by the local election commission.
http://rt.com/news/158276-referendum-results-east-ukraine/
Waarom?quote:Op maandag 12 mei 2014 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze denkwijze wordt ook gehanteerd door de Rusland-fanboys op FOK! Waanzin natuurlijk. Persoonlijk vind ik het van de zotten dat wanneer een provincie de staat zat is, dat die zich zomaar kan afscheiden.
Ze hadden het inderdaad beter kunnen vervalsenquote:Op maandag 12 mei 2014 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker geloofwaardig ook, zulke percentages.
Omdat het raar precedent schept. In theorie kunnen een paar honderdduizend Nederlanders dan naar Vlaanderen verhuizen en vervolgens eisen dat het gebied zich aansluit bij Nederland. De Belgische overheid heeft jarenlang forse bedragen in Vlaanderen lopen gieten en moet dat vervolgens met lede ogen toezien hoe het gebied wordt afgepikt. Dat is toch vreemd, of zie ik dat verkeerd?quote:
Want dat is nu niet gebeurd wou je zeggen?quote:Op maandag 12 mei 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze hadden het inderdaad beter kunnen vervalsen
Nee, veel tegenstanders zijn gewoon niet komen stemmen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want dat is nu niet gebeurd wou je zeggen?
Uit angst voor represailles.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, veel tegenstanders zijn gewoon niet komen stemmen.
Maar dat is voor SadPanda geen enkel probleem, uiteraard.quote:
En dan daar ingrijpen met kernoorlog ten gevolg.quote:
Doe ik dat?quote:Op maandag 12 mei 2014 12:41 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je kritisch bent, maar je moet ook niet doen alsof er niks aan de hand is.
Wie is "ze"? Ik dacht dat je geen idee had over wie we het haddenquote:Op maandag 12 mei 2014 12:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je denkt toch niet echt dat ze iemand aan gaan vallen die nee stemt
Ik krijg nou niet echt het idee dat 'nee' stemmen de mensen in dank af wordt genomen, getuige ook de foto waarop is te zien dat een soldaat over de schouder van een kiezer meekijkt.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zie jij iemand een stem uitbrengen op die foto?quote:Op maandag 12 mei 2014 12:36 schreef GI het volgende:
[..]
Jaja, dit is echt een schoolvoorbeeld van vrije verkiezing!
[ afbeelding ]
De mensen die bij het stemmen staan natuurlijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:46 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Wie is "ze"? Ik dacht dat je geen idee had over wie we het hadden
Ik zie een man met een automatisch geweer op de foto, die zich dicht genoeg bij de stembus bevind om vraagtekens op te werpen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zie jij iemand een stem uitbrengen op die foto?
Oh, hadden ze verschillende stembiljet formaten? Want wat die vrouw aan het bekijken is is twee keer zo lang als de stembiljetten die ik gezien heb.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg nou niet echt het idee dat 'nee' stemmen de mensen in dank af wordt genomen, getuige ook de foto waarop is te zien dat een soldaat over de schouder van een kiezer meekijkt.
Als het al iemand is die stemt...quote:Op maandag 12 mei 2014 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg nou niet echt het idee dat 'nee' stemmen de mensen in dank af wordt genomen, getuige ook de foto waarop is te zien dat een soldaat over de schouder van een kiezer meekijkt.
quote:Op maandag 12 mei 2014 12:42 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En dan daar ingrijpen met kernoorlog ten gevolg.
De enige plaats waar doden vielen was daar waar Kiev de stemming tegenhield. We zullen zien op 25 mei hoeveel gewapende mannen er dan rondlopen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:48 schreef GI het volgende:
[..]
Ik zie een man met een automatisch geweer op de foto, die zich dicht genoeg bij de stembus bevind om vraagtekens op te werpen.
Hoe kunnen ze nou weten wat je stemt? Het belangrijkste aan verkiezingen is dat je zonder pottenkijkers precies kunt stenen wat je wilt stemmen. Dat voldoet dit referendum precies aan.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want er moeten doden vallen voordat er een vraagteken bij gezet mag worden? Van welke kant de beste man ook is. Hij heeft daar, iig niet met dat wapen en die kledij, niks te zoeken.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De enige plaats waar doden vielen was daar waar Kiev de stemming tegenhield. We zullen zien op 25 mei hoeveel gewapende mannen er dan rondlopen.
Jaja, we weten het. Deze verkiezingen zijn zo ordentelijk en correct verlopen. Daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oh, hadden ze verschillende stembiljet formaten? Want wat die vrouw aan het bekijken is is twee keer zo lang als de stembiljetten die ik gezien heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |