abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2014 @ 15:58:53 #276
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139869188
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor diefstal, ja. Geldboete en klaar. De dames van Pussy Riot hebben vastgezeten van februari 2012 tot december 2013. :') Of vind je dat een gepaste straf voor het stelen van een kip? Ze zijn natuurlijk helemaal niet veroordeeld voor diefstal, dat nog geheel terzijde.
Ik heb er geen medelijden mee nee, ze doen het erom om opgepakt te worden.
Anti-Turkije
pi_139869195
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:55 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Is daar een bron bij?

Verder lijken de andere voorbeelden verkiezingen te zijn waar de winnaar maar 20% of zo haalde, ik neem aan dat het om partijen ging, niet om presidentsverkiezingen zoals in Rusland in 2012. Een vergelijking met de Amerikaanse presidentsverkiezingen zou meer nut hebben, en gezien de kleine gehuchten die grotendeels democratisch of reublikeins zijn verwacht ik daar ook zo'n cluster.

Voor de verkiezingen in 2011 zou je moeten vergelijken met andere verkiezingen waar één partij de absolute meerderheid heeft. Of je moet de resultaten van de winnende coalitie samennemen. Want nu geeft het een beeld alsof in veel landen geregeerd wordt door een groep die een kleine minderheid vertegenwoordigt. En hoe kan de regering in Polen legitimiteit claimen als maar 20% van de kiezers opdagen?
Dan snap je de grafiek niet helemaal vermoed ik. :P
pi_139869201
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:41 schreef tfors het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Press_Freedom_Index

maar goed, ik ga weer eens verder met m'n werk
zegt weinig over wat men kan schrijven, meer over hoe gevaarlijk het werk van een journalist in die landen is, en hoe efficient politie en justitie werken. Een onopgeloste moord op een journalist heeft ttien jaar lang invloed (behalve in het geval van de VS, want sinds die uit Irak vertrokken zijn worden de vermoorde journalisten tijdens hun bezetting niet meer meegerekend...
pi_139869219
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb er geen medelijden mee nee, ze doen het erom om opgepakt te worden.
Gast _O- :') Twee jaar in een strafkamp vind je een terechte straf voor het stelen van een product dat misschien ¤5 waard is en zingen in een kerk? Wat ben je voor wereldvreemde Ruslandfan?
pi_139869254
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:59 schreef meth1745 het volgende:

[..]

zegt weinig over wat men kan schrijven, meer over hoe gevaarlijk het werk van een journalist in die landen is, en hoe efficient politie en justitie werken.
Absoluut niet. Lees voor je roept.
quote:
Een onopgeloste moord op een journalist heeft ttien jaar lang invloed (behalve in het geval van de VS, want sinds die uit Irak vertrokken zijn worden de vermoorde journalisten tijdens hun bezetting niet meer meegerekend...
De VS staan ook niet bepaald hoog, hoor. Bovendien is het natuurlijk heel zwak om bij kritiek op het heilige Moeder Rusland meteen met een wijzend vingertje naar Amerika te komen :')
pi_139869269
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:')

Je hebt helemaal gelijk. Rusland is een baken van vrijheid. Vraag maar aan de dames van Pussy Riot.
Laat een white power band een protestoptreden filmen in een synagoge in Canada en we zullen zien wat de reactie is...
pi_139869303
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:01 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Laat een white power band een protestoptreden filmen in een synagoge in Canada en we zullen zien wat de reactie is...
Dan worden ze opgepakt voor verstoring van de openbare orde, nachtje brommen en staan ze weer op straat. In Canada worden regelmatig white power-demonstraties gehouden, die worden ook echt niet opgebroken hoor.
pi_139869305
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan snap je de grafiek niet helemaal vermoed ik. :P
leg uit? en een bron?
  maandag 12 mei 2014 @ 16:03:12 #284
421524 SadPanda
pi_139869310
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gast _O- :') Twee jaar in een strafkamp vind je een terechte straf voor het stelen van een product dat misschien ¤5 waard is en zingen in een kerk? Wat ben je voor wereldvreemde Ruslandfan?
Ze hebben niet alleen wat gestolen hè.. Terechte straf niet maar het is nogal vreemd om medelijden met ze te hebben terwijl ze graag opgepakt willen worden. Ik ben geen Ruslandfan :')
Anti-Turkije
pi_139869338
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ze hebben niet alleen wat gestolen hè.. Terechte straf niet maar het is nogal vreemd om medelijden met ze te hebben terwijl ze graag opgepakt willen worden. Ik ben geen Ruslandfan :')
Nee, je loopt mensenrechtenschendingen goed te praten en dat vind ik echt verwerpelijk. Ik heb ook geen medelijden met ze, dat maakt het niet goed wat er gebeurd is :{ Rusland heeft complete schijt aan mensenrechten, en vooral aan de vrijheid van meningsuiting.
pi_139869357
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan worden ze opgepakt voor verstoring van de openbare orde, nachtje brommen en staan ze weer op straat. In Canada worden regelmatig white power-demonstraties gehouden, die worden ook echt niet opgebroken hoor.
acties tegen synagoges worden iets zwaarder aangepakt.
pi_139869365
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef meth1745 het volgende:

[..]

acties tegen synagoges worden iets zwaarder aangepakt.
Bron? En nu wil ik twee jaar strafkampveroordeling zien.
  maandag 12 mei 2014 @ 16:05:21 #288
421524 SadPanda
pi_139869375
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, je loopt mensenrechtenschendingen goed te praten en dat vind ik echt verwerpelijk. Ik heb ook geen medelijden met ze, dat maakt het niet goed wat er gebeurd is :{ Rusland heeft complete schijt aan mensenrechten, en vooral aan de vrijheid van meningsuiting.
Onzin, het is geen mensenrechtenschending maar gewoon een erg hoge straf. Hoge straffen zijn nog geen mensenrechtenschendingen.
Anti-Turkije
pi_139869390
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Onzin, het is geen mensenrechtenschending maar gewoon een erg hoge straf. Hoge straffen zijn nog geen mensenrechtenschendingen.
Dat klopt. Mensen in strafkampen stoppen omdat ze kritiek hebben op de overheid is dat echter wel.
  maandag 12 mei 2014 @ 16:06:59 #290
421524 SadPanda
pi_139869430
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat klopt. Mensen in strafkampen stoppen omdat ze kritiek hebben op de overheid is dat echter wel.
Daar hadden we het niet over. Verder is dat nog nooit gebeurt zover ik weet in Rusland, kritische journalisten worden eerder vermoord.
Anti-Turkije
pi_139869466
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Daar hadden we het niet over.
Hoezo hadden we het daar niet over? Dat verzin jij. Ik heb het over mensenrechtenschendingen. Mensen uit de weg ruimen (waarbij ik niet vermoorden bedoel) om hun mening door de overheid is een schending.
pi_139869475
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

leg uit? en een bron?
Ik moest even zoeken, maar hier is de bron. Staat ook een perfecte uitleg bij.
http://www.pnas.org/content/early/2012/09/20/1210722109
  maandag 12 mei 2014 @ 16:08:39 #293
421524 SadPanda
pi_139869486
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo hadden we het daar niet over? Dat verzin jij. Ik heb het over mensenrechtenschendingen. Mensen uit de weg ruimen (waarbij ik niet vermoorden bedoel) om hun mening door de overheid is een schending.
Jij reageerde op mijn post over Pussy Riot.
Anti-Turkije
pi_139869981
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het vertegenwoordigt ook de publieke opinie in Rusland, de overgrote meerderheid vond het schadalig wat daar gebeurde. Zelf vind ik Pussy Riot een hype, groot gemaakt door het Westen, en dat is misschien ook een reden voor de strafmaat. Maar het blijft hypocriet, de westerse verontwaardiging, net werden in de VS mensen tot 5 en 8 jaar veroordeeld omdat ze molotov cocktails hadden gemaakt die ze eventueel wilden gebruiken bij een protest tegen de NAVO. Ik mag dan wel die meisjes in Odessa die molotov cocktails maakten afkeuren, ik vind niet dat zij jarenlang de cel in moeten, tenzij ze de dingen zelf ook gebruikt hebben bij het vakbondsgebouw. Degenen die eerder op de dag in de straten van Odessa met brandbommen gooiden mogen van mij er desnoods ook vanaf komen met een voorwaardelijke straf.

Mijn probleem is dat het altijd over Rusland gaat, terwijl 24% van de gevangenen wereldwijd in de VS te vinden zijn. In Rusland is het slecht gesteld met de vrijheden, maar in het "land of the free", dat zogezegd de grootste democratie op aarde is, groeien generaties in armoede op door de meest repressieve wetgeving, het gevolg van de rechtstreekse verkiezing van rechters en openbare aanklagers. Fuck the russians, kijk eerst eens naar wat er in de VS, het land dat onze cultuur overheerst, gebeurt.
pi_139870000
Dat eeuwige gezeur over Pussy Riot en homo's weer. Het lijkt wel alsof dit soort onzin de kern van de wereldpolitiek geworden is. In ieder geval hier in Nederland.

Zolang we innige vrienden zijn met Saoedi Arabië moeten we gewoon onze hypocriete bek hierover houden tegen Rusland. In Rusland mogen vrouwen gewoon auto rijden, is er geen religieuze politie en kunnen homo's een leven hebben mits ze zich niet flamboyant uiten.

Blijkbaar zijn de grote wereldproblemen als het milieu en armoede al opgelost, zodat we ons nu kunnen focussen op het levensbedreigende wereldprobleem van machismo in Rusland. Oh wacht, voor liberalen is armoede natuurlijk geen probleem maar een natuurlijke conditie waar het Westen niks mee van doen heeft.

Intens smerig hoe het kapitalisme vanuit hier de wereld verpest en dat het enige dat het publiek zich hier druk om maakt wat geneuzel over homo's in Rusland is. :r
pi_139870117
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef meth1745 het volgende:
Fuck the russians, kijk eerst eens naar wat er in de VS, het land dat onze cultuur overheerst, gebeurt.
Wat ík zo erg vind is dat eeuwige gejij-bak. Elk woord van kritiek op Rusland wordt door Poetinrukkers afgewimpeld met "Maar hier..." "En in de VS..." Te kinderachtig voor woorden.

De VS is óók een land dat mensenrechten schendt. Dat maakt niet dat je niets meer over elk ander land zou kunnen zeggen :')! Het is echt het denkniveau van een vierjarige waar veel users op vastzitten. Er komt alleen maar een stroom aan diarree uit over allerlei losstaande incidenten die helemaal niets met Rusland te maken hebben. Alsof dat een verdediging is? Natuurlijk niet! Als je daadwerkelijk een korreltje zelfkritiek hebt durf je het eens af te keuren zónder tu quoque-argument naar anderen landen toe. Dat heb ik in deze reeks nog geen enkele keer bij een user kunnen bespeuren. Om te kotsen is het.
pi_139870420
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat ík zo erg vind is dat eeuwige gejij-bak. Elk woord van kritiek op Rusland wordt door Poetinrukkers afgewimpeld met "Maar hier..." "En in de VS..." Te kinderachtig voor woorden.

De VS is óók een land dat mensenrechten schendt. Dat maakt niet dat je niets meer over elk ander land zou kunnen zeggen :')! Het is echt het denkniveau van een vierjarige waar veel users op vastzitten. Er komt alleen maar een stroom aan diarree uit over allerlei losstaande incidenten die helemaal niets met Rusland te maken hebben. Alsof dat een verdediging is? Natuurlijk niet! Als je daadwerkelijk een korreltje zelfkritiek hebt durf je het eens af te keuren zónder tu quoque-argument naar anderen landen toe. Dat heb ik in deze reeks nog geen enkele keer bij een user kunnen bespeuren. Om te kotsen is het.
Hoezo zelfkritiek, ik ben niet eens een Rus. Verder kan de toestand in Rusland me ook niet bijzonder veel schelen als ik eerlijk ben. Waar ik vooral tegen ben is ons beleid in deze en de toon van de berichtgeving. Het is niet raar om argumenten te gebruiken die de hypocrisie in dat beleid laten zien.
pi_139870533
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Hoezo zelfkritiek, ik ben niet eens een Rus. Verder kan de toestand in Rusland me ook niet bijzonder veel schelen als ik eerlijk ben. Waar ik vooral tegen ben is ons beleid in deze en de toon van de berichtgeving. Het is niet raar om argumenten te gebruiken die de hypocrisie in dat beleid laten zien.
Ik had het ook niet per se over en tegen jou. Natuurlijk kun je de hypocrisie best aanwijzen als zelfstandig punt (hoewel in mijn ogen die niet zo erg is als jij beweert, dat terzijde) maar het is nooit een argument voor schendingen in andere landen. En toch zijn er een hoop users die dat niet lijken te beseffen
pi_139870700
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron? En nu wil ik twee jaar strafkampveroordeling zien.
Voor antisemitische grafiti:
quote:
A Montgomery County man has been convicted of desecrating an area synagogue with spray paint last year.

Twenty-three-year-old Ian Baron was found guilty Wednesday of four counts of vandalism and one count of defacing religious property.
quote:
The homeless man who defaced an Olney synagogue last summer will serve a few more months in jail and undergo treatment for substance abuse.

Montgomery County Circuit Court Judge Thomas L. Craven on Friday sentenced 23-year-old Ian Jacob Baron to three years in prison, with all but 18 months suspended, for malicious destruction of property worth over $500 and ordered Baron to pay $24,000 in restitution to B'nai Shalom of Olney for vandalizing the synagogue with anti-Semitic epithets in July.

Craven also sentenced Baron to three years in jail with all time suspended for one count of race/religious property damage and 60 days in jail with all time suspended for each of three additional counts of malicious destruction of property for vandalizing two nearby residences with graffiti.

In addition, Baron was sentenced to five years of probation and ordered to spend a minimum of one year in substance abuse treatment at the Jewish Recovery Houses in Pikesville upon release from jail.

"Our major goal now is to help you be a law-abiding citizen when you get out," Craven said during the sentencing hearing. "I don't think it's beneficial to you or anyone to lock someone up for a long time."

Baron's attorney, public defender Alan C. Drew, estimated his client could spend two to three months in jail before his release when factoring in the suspended jail time and credit Baron received for the time he has spent in jail since August.

"I think it was a good sentence," Drew said after the sentencing.
http://ww2.gazette.net/stories/05062011/montnew182327_32566.php
18 maand cel en enkele jaren opgeschort (die hij bij een volgende veroordeling zal moeten uitzitten) voor een dakloze dronkaard die wat grafiti gespoten heeft, en z'n advocaat noemt het een goede uitspraak...

"desecration" was ook de aanklacht bij Pussy Riot, net als hate crime, omdat het een actie tegen de orthodoxe kerk was.
Nu kan je wel zeggen dat het iets heel anders is, en ik kan het tegendeel niet bewijzen omdat er geen gevallen zijn van mensen die op een altaar in een synagoge wat scheldproza opvoeren en het filmpje online zetten, maar ik vermoed dat men er niet mee zou lachen.
  maandag 12 mei 2014 @ 16:43:50 #300
421524 SadPanda
pi_139870870
Donetsk People's Republic has proclaimed itself a sovereign state and has asked Moscow to consider its accession with Russia, the Republic’s council said.
http://rt.com/news/158436-donetsk-republic-ask-join-russia/
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')