Ik heb er geen medelijden mee nee, ze doen het erom om opgepakt te worden.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor diefstal, ja. Geldboete en klaar. De dames van Pussy Riot hebben vastgezeten van februari 2012 tot december 2013.Of vind je dat een gepaste straf voor het stelen van een kip? Ze zijn natuurlijk helemaal niet veroordeeld voor diefstal, dat nog geheel terzijde.
Dan snap je de grafiek niet helemaal vermoed ik.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:55 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Is daar een bron bij?
Verder lijken de andere voorbeelden verkiezingen te zijn waar de winnaar maar 20% of zo haalde, ik neem aan dat het om partijen ging, niet om presidentsverkiezingen zoals in Rusland in 2012. Een vergelijking met de Amerikaanse presidentsverkiezingen zou meer nut hebben, en gezien de kleine gehuchten die grotendeels democratisch of reublikeins zijn verwacht ik daar ook zo'n cluster.
Voor de verkiezingen in 2011 zou je moeten vergelijken met andere verkiezingen waar één partij de absolute meerderheid heeft. Of je moet de resultaten van de winnende coalitie samennemen. Want nu geeft het een beeld alsof in veel landen geregeerd wordt door een groep die een kleine minderheid vertegenwoordigt. En hoe kan de regering in Polen legitimiteit claimen als maar 20% van de kiezers opdagen?
zegt weinig over wat men kan schrijven, meer over hoe gevaarlijk het werk van een journalist in die landen is, en hoe efficient politie en justitie werken. Een onopgeloste moord op een journalist heeft ttien jaar lang invloed (behalve in het geval van de VS, want sinds die uit Irak vertrokken zijn worden de vermoorde journalisten tijdens hun bezetting niet meer meegerekend...quote:Op maandag 12 mei 2014 15:41 schreef tfors het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Press_Freedom_Index
maar goed, ik ga weer eens verder met m'n werk
Gastquote:Op maandag 12 mei 2014 15:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb er geen medelijden mee nee, ze doen het erom om opgepakt te worden.
Absoluut niet. Lees voor je roept.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
zegt weinig over wat men kan schrijven, meer over hoe gevaarlijk het werk van een journalist in die landen is, en hoe efficient politie en justitie werken.
De VS staan ook niet bepaald hoog, hoor. Bovendien is het natuurlijk heel zwak om bij kritiek op het heilige Moeder Rusland meteen met een wijzend vingertje naar Amerika te komenquote:Een onopgeloste moord op een journalist heeft ttien jaar lang invloed (behalve in het geval van de VS, want sinds die uit Irak vertrokken zijn worden de vermoorde journalisten tijdens hun bezetting niet meer meegerekend...
Laat een white power band een protestoptreden filmen in een synagoge in Canada en we zullen zien wat de reactie is...quote:Op maandag 12 mei 2014 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]![]()
Je hebt helemaal gelijk. Rusland is een baken van vrijheid. Vraag maar aan de dames van Pussy Riot.
Dan worden ze opgepakt voor verstoring van de openbare orde, nachtje brommen en staan ze weer op straat. In Canada worden regelmatig white power-demonstraties gehouden, die worden ook echt niet opgebroken hoor.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:01 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Laat een white power band een protestoptreden filmen in een synagoge in Canada en we zullen zien wat de reactie is...
leg uit? en een bron?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan snap je de grafiek niet helemaal vermoed ik.
Ze hebben niet alleen wat gestolen hè.. Terechte straf niet maar het is nogal vreemd om medelijden met ze te hebben terwijl ze graag opgepakt willen worden. Ik ben geen Ruslandfanquote:Op maandag 12 mei 2014 15:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gast![]()
Twee jaar in een strafkamp vind je een terechte straf voor het stelen van een product dat misschien ¤5 waard is en zingen in een kerk? Wat ben je voor wereldvreemde Ruslandfan?
Nee, je loopt mensenrechtenschendingen goed te praten en dat vind ik echt verwerpelijk. Ik heb ook geen medelijden met ze, dat maakt het niet goed wat er gebeurd isquote:Op maandag 12 mei 2014 16:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze hebben niet alleen wat gestolen hè.. Terechte straf niet maar het is nogal vreemd om medelijden met ze te hebben terwijl ze graag opgepakt willen worden. Ik ben geen Ruslandfan
acties tegen synagoges worden iets zwaarder aangepakt.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan worden ze opgepakt voor verstoring van de openbare orde, nachtje brommen en staan ze weer op straat. In Canada worden regelmatig white power-demonstraties gehouden, die worden ook echt niet opgebroken hoor.
Bron? En nu wil ik twee jaar strafkampveroordeling zien.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
acties tegen synagoges worden iets zwaarder aangepakt.
Onzin, het is geen mensenrechtenschending maar gewoon een erg hoge straf. Hoge straffen zijn nog geen mensenrechtenschendingen.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je loopt mensenrechtenschendingen goed te praten en dat vind ik echt verwerpelijk. Ik heb ook geen medelijden met ze, dat maakt het niet goed wat er gebeurd isRusland heeft complete schijt aan mensenrechten, en vooral aan de vrijheid van meningsuiting.
Dat klopt. Mensen in strafkampen stoppen omdat ze kritiek hebben op de overheid is dat echter wel.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Onzin, het is geen mensenrechtenschending maar gewoon een erg hoge straf. Hoge straffen zijn nog geen mensenrechtenschendingen.
Daar hadden we het niet over. Verder is dat nog nooit gebeurt zover ik weet in Rusland, kritische journalisten worden eerder vermoord.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt. Mensen in strafkampen stoppen omdat ze kritiek hebben op de overheid is dat echter wel.
Hoezo hadden we het daar niet over? Dat verzin jij. Ik heb het over mensenrechtenschendingen. Mensen uit de weg ruimen (waarbij ik niet vermoorden bedoel) om hun mening door de overheid is een schending.quote:
Ik moest even zoeken, maar hier is de bron. Staat ook een perfecte uitleg bij.quote:
Jij reageerde op mijn post over Pussy Riot.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo hadden we het daar niet over? Dat verzin jij. Ik heb het over mensenrechtenschendingen. Mensen uit de weg ruimen (waarbij ik niet vermoorden bedoel) om hun mening door de overheid is een schending.
Het vertegenwoordigt ook de publieke opinie in Rusland, de overgrote meerderheid vond het schadalig wat daar gebeurde. Zelf vind ik Pussy Riot een hype, groot gemaakt door het Westen, en dat is misschien ook een reden voor de strafmaat. Maar het blijft hypocriet, de westerse verontwaardiging, net werden in de VS mensen tot 5 en 8 jaar veroordeeld omdat ze molotov cocktails hadden gemaakt die ze eventueel wilden gebruiken bij een protest tegen de NAVO. Ik mag dan wel die meisjes in Odessa die molotov cocktails maakten afkeuren, ik vind niet dat zij jarenlang de cel in moeten, tenzij ze de dingen zelf ook gebruikt hebben bij het vakbondsgebouw. Degenen die eerder op de dag in de straten van Odessa met brandbommen gooiden mogen van mij er desnoods ook vanaf komen met een voorwaardelijke straf.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je loopt mensenrechtenschendingen goed te praten en dat vind ik echt verwerpelijk. Ik heb ook geen medelijden met ze, dat maakt het niet goed wat er gebeurd isRusland heeft complete schijt aan mensenrechten, en vooral aan de vrijheid van meningsuiting.
Wat ík zo erg vind is dat eeuwige gejij-bak. Elk woord van kritiek op Rusland wordt door Poetinrukkers afgewimpeld met "Maar hier..." "En in de VS..." Te kinderachtig voor woorden.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef meth1745 het volgende:
Fuck the russians, kijk eerst eens naar wat er in de VS, het land dat onze cultuur overheerst, gebeurt.
Hoezo zelfkritiek, ik ben niet eens een Rus. Verder kan de toestand in Rusland me ook niet bijzonder veel schelen als ik eerlijk ben. Waar ik vooral tegen ben is ons beleid in deze en de toon van de berichtgeving. Het is niet raar om argumenten te gebruiken die de hypocrisie in dat beleid laten zien.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ík zo erg vind is dat eeuwige gejij-bak. Elk woord van kritiek op Rusland wordt door Poetinrukkers afgewimpeld met "Maar hier..." "En in de VS..." Te kinderachtig voor woorden.
De VS is óók een land dat mensenrechten schendt. Dat maakt niet dat je niets meer over elk ander land zou kunnen zeggen! Het is echt het denkniveau van een vierjarige waar veel users op vastzitten. Er komt alleen maar een stroom aan diarree uit over allerlei losstaande incidenten die helemaal niets met Rusland te maken hebben. Alsof dat een verdediging is? Natuurlijk niet! Als je daadwerkelijk een korreltje zelfkritiek hebt durf je het eens af te keuren zónder tu quoque-argument naar anderen landen toe. Dat heb ik in deze reeks nog geen enkele keer bij een user kunnen bespeuren. Om te kotsen is het.
Ik had het ook niet per se over en tegen jou. Natuurlijk kun je de hypocrisie best aanwijzen als zelfstandig punt (hoewel in mijn ogen die niet zo erg is als jij beweert, dat terzijde) maar het is nooit een argument voor schendingen in andere landen. En toch zijn er een hoop users die dat niet lijken te beseffenquote:Op maandag 12 mei 2014 16:31 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Hoezo zelfkritiek, ik ben niet eens een Rus. Verder kan de toestand in Rusland me ook niet bijzonder veel schelen als ik eerlijk ben. Waar ik vooral tegen ben is ons beleid in deze en de toon van de berichtgeving. Het is niet raar om argumenten te gebruiken die de hypocrisie in dat beleid laten zien.
Voor antisemitische grafiti:quote:Op maandag 12 mei 2014 16:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bron? En nu wil ik twee jaar strafkampveroordeling zien.
quote:A Montgomery County man has been convicted of desecrating an area synagogue with spray paint last year.
Twenty-three-year-old Ian Baron was found guilty Wednesday of four counts of vandalism and one count of defacing religious property.
http://ww2.gazette.net/stories/05062011/montnew182327_32566.phpquote:The homeless man who defaced an Olney synagogue last summer will serve a few more months in jail and undergo treatment for substance abuse.
Montgomery County Circuit Court Judge Thomas L. Craven on Friday sentenced 23-year-old Ian Jacob Baron to three years in prison, with all but 18 months suspended, for malicious destruction of property worth over $500 and ordered Baron to pay $24,000 in restitution to B'nai Shalom of Olney for vandalizing the synagogue with anti-Semitic epithets in July.
Craven also sentenced Baron to three years in jail with all time suspended for one count of race/religious property damage and 60 days in jail with all time suspended for each of three additional counts of malicious destruction of property for vandalizing two nearby residences with graffiti.
In addition, Baron was sentenced to five years of probation and ordered to spend a minimum of one year in substance abuse treatment at the Jewish Recovery Houses in Pikesville upon release from jail.
"Our major goal now is to help you be a law-abiding citizen when you get out," Craven said during the sentencing hearing. "I don't think it's beneficial to you or anyone to lock someone up for a long time."
Baron's attorney, public defender Alan C. Drew, estimated his client could spend two to three months in jail before his release when factoring in the suspended jail time and credit Baron received for the time he has spent in jail since August.
"I think it was a good sentence," Drew said after the sentencing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |