Complotten zijn helemaal niet ingewikkeld, mensen zoeken er teveel achter, het is heel simpel om sentimenten te gebruiken, zo is de rechtse sector gebruikt, zo zijn oleksander en tymoshenko misbruikt en zo zijn svoboda misbruikt om EU interests te dienen, en daarmee tegelijkertijd US interests want die vinden het prachtig dat ze weer wat nieuws kunnen verdraaien om rusland wat zwarter te maken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het probleem bij complottheorieën is altijd dat het complot veel te ingewikkeld is om uit te voeren. Neem bijvoorbeeld de maanlanding. Het was toen veel moeilijker om de special effects etc. te maken en de beelden zo te monteren en te filmen dan dat het vliegen naar de maan was.
Dit is niet veel anders. Oekraïne in zetten als een proxy-oorlog tegen Rusland door het westen(en het bankenkartel) is veel ingewikkelder qua theorie dan dat de Right Sector de protesten zagen en dachten: 'damn daar kunnen we misbruik van maken door ook mee te doen en macht te krijgen'.
Op het hoogste niveau van de overheid faalt zoveel dat ze onmogelijk in staat zijn om 'stiekem' wereldwijd aan de touwtjes te trekken en allerlei acties in gang te zetten. 'False flag' en regime change operaties van de CIA etc. die wel echt waren zijn niet veel later bijna allemaal bewezen en uitgekomen. Van wat ik van de Snowden/WikiLeaks gezien heb was ook dat allemaal vrij voorspelbaar. Het was allemaal shit die grotendeels niet door de beugel kon, maar eerder al verwacht/voorspelt of gelekt waren. Er was buiten het hele verhaal op de inbreuk van privacy en het verbergen van oorlogsmisdaden in Irak en Afghanistan weinig 'nieuws' wat dat betreft.
[..]
De Amerikanen hebben inderdaad een andere koers ingezet in het Midden Oosten, maar dat was al in 2007(?) bekend:
http://www.newyorker.com/(...)ersh?currentPage=all
De reden was simpel, ze hadden Iran in hun ogen te sterk gemaakt, omdat ze de rivaal van Iran, Irak uitgeschakeld hadden. De Saudi's hebben toen de Amerikanen overtuigd dat niet de extremistische groepen als Al-Qaida het grootse gevaar zijn, maar Iran. De Saudi's hadden immers een Sunni/Shiite oorlog op de planning staan en konden daarbij de Amerikanen gebruiken. De Amerikanen hebben echter sindsdien steeds directe interventie geschuwd, omdat ze niet in dat conflict verwikkeld willen raken (waardoor ook Israël boos is op Obama). De wapenleveringen lopen grotendeels via Turkije, Jordanië en Saudi Arabië. Mogelijk ook via Libië (Benghazi), maar over het algemeen zijn ze in het Midden Oosten vooral boos dat de Amerikanen 'te weinig' gedaan hebben. Ze waren terughoudend in Syrië, Egypte etc. wat als gevolg heeft dat iedere groep nu de Amerikanen de schuld geeft van 'alles'.
Ja klopt, ik word betaald in de tranen van de EU-trollen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:02 schreef opgebaarde het volgende:
BG is door de Russen ingehuurd om de VS zwart te maken. Figuurlijk, niet letterlijk.
Het woord gaat zelfs dat BG slecht betaald wordt voor zijn vrome poging
Je bedoelt VS ipv EU neem ik aan. Erg slordigquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja klopt, ik word betaald in de tranen van de EU-trollen.
Maar vergeet niet dat Stalin in Georgië geboren is, dus geen Rusquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
Wij westerlingen zijn de good guys. De Russen zijn het kwaad.
en dikke vrienden van andere kwaden als Syrie en Venezuelaquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
Alles ten oosten van Duitsland is kwaadaardig.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar vergeet niet dat Stalin in Georgië geboren is, dus geen Rus
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dikke vrienden van andere kwaden als Syrie en Venezuela
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
Vrijheid en welvarendheid versus censuur en oligarchie.quote:
We zouden er eigenlijk een ijzeren gordijn moeten optrekken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alles ten oosten van Duitsland is kwaadaardig.
Extreme vrijheid en staalharde democratie versus de USSR!!!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijheid en welvarendheid versus censuur en oligarchie.
Ik ben benieuwd of jij het een week in Rusland vol zou houden met je verwende grote mond. Gelukkig tolereren we mensen als jou wel in het vrije westen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Extreme vrijheid en staalharde democratie versus de USSR!!!
Er was hier gisteren ook zo'n helder licht dat verklaarde dat je beter door de Russen kan worden overheerst dan door onze regering, want meer vrijheid in het oosten.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of jij het een week in Rusland vol zou houden met je verwende grote mond. Gelukkig tolereren we mensen als jou wel in het vrije westen.
Ze hebben nochtans goede Borsjtsj.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
Maar eigenlijk zouden jullie mij niet moeten tolereren he!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of jij het een week in Rusland vol zou houden met je verwende grote mond. Gelukkig tolereren we mensen als jou wel in het vrije westen.
Hoezo?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zouden jullie mij niet moeten tolereren he!
Ach ja. Achterlijk zijn is ook een recht hier. Wat hebben we en zijn we toch goed.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er was hier gisteren ook zo'n helder licht dat verklaarde dat je beter door de Russen kan worden overheerst dan door onze regering, want meer vrijheid in het oosten.
Om mijn 'verwende grote mond'.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/9K115_Metisquote:Hungary
Iran
Moldova
Russia
Syria
Croatia
ze hebben ook hittezoekende raketten vanaf de schouderquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:58 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
Seperatisten met Russische anti-tank wapens die Ukraine zelf niet heeft.
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/9K115_Metis
Of ze hebben een paar honderd duizend USD op de zwarte markt uitgegeven of er is een landje zo vriendelijk geweest.
daar zijn we ook druk mee bezig. en Poetin zelf ook als hij het US internet gaat verbiedenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:28 schreef remlof het volgende:
[..]
We zouden er eigenlijk een ijzeren gordijn moeten optrekken.
Youtube is google tegenwoodig fyi.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
daar zijn we ook druk mee bezig. en Poetin zelf ook als hij het US internet gaat verbieden
weg google, facebook, twitter, en youtube
Wat is die dan?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:43 schreef Skillsy het volgende:
Het Westen ( Vs en de EU ) is gewoon een fanatieke Titanic. Zo ontzettend geweldig!! Kijk ons! We hebben het beste en het grootste en het meest luxueuze speelgoed ter wereld. Maar de realiteit is anders.
Volgens mij hebben we ook het meest luxueuze en grootste speelgoed, kan aan mij liggen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:43 schreef Skillsy het volgende:
Het Westen ( Vs en de EU ) is gewoon een fanatieke Titanic. Zo ontzettend geweldig!! Kijk ons! We hebben het beste en het grootste en het meest luxueuze speelgoed ter wereld. Maar de realiteit is anders.
De USSR was net zo erg als de nazi's. Dat is door hun overwinning op de nazi's wel redelijk schoongespoeld.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 12:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wat ik me wel afvraag trouwens, gezien het ontwaken van het besef dat propaganda en oorlog één zijn is, wat is er waar van alle zege's uit de historie? Hoeveel is daar wel niet propaganda van de victor van geweest, daar de victor de historie schrijft..
En dan doel ik niet op de nazi's, maar die zullen ook wel niet zo erg zijn geweest als ze nu in de boeken staan wat trouwens niet wegneemt dat ze schuldig zijn aan massamoord, alleen waren hun de enigen die dat waren in die tijden? In de middeleeuwen was een mensenleven ook niks waard, 50 jaar geleden was de 'individualisering en daarmee waarde van een mensenleven ook nog niet zo als nu. Mischien waren er overal ter wereld wel concentratiekampen, maar goed nu ga ik te ver door, ik dacht ik deel mn gedachtes even, nu weer terug naar rusland oekraine.
Dat is vanuit Oekraïnsch oogpunt helemaal geen gek idee hoor.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:40 schreef SadPanda het volgende:
Kherson governor calls Hitler 'liberator' addressing veterans on Victory Day
http://rt.com/news/158032-kherson-governor-hitler-liberator/
Alle gouverneurs zijn trouwens aangesteld door Kiev..
Ditquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:40 schreef Skillsy het volgende:
EU heeft oost Europa al en blijft doorgaan. Oost Europa tot daaraan toe maar als je aan ex Sovjet landen gaan zitten tja.
Wat zei Albright ook alweer? Zij verwachte dat de Amerikaans-Russische relaties geen schade zullen ondervinden van de uitbreiding van de NAVO, waartoe president Clinton in principe heeft besloten. Want zei ze : "Wij vinden uitbreiding van de NAVO van essentieel belang. We begrijpen dat de Russen daar enige problemen mee hebben" (1997)
Dit is waar het hele conflict over gaat in Oekraïne op het moment.
Het Oekainse volk wil niks anders dan rust en is pro Russisch klaar. Russisch sprekenden sturen elkaar dit gedicht [ http://nl.wikipedia.org/wiki/In_Flanders_Fields ] terwijl er momenteel mensen gedood worden door het fascisme. Mooi hè?
Ja ze hebben het meest en grootst luxueuze speelgoed en wees er maar lekker trots op. Mijn hart en steun gaat naar het Oekrainse volk. Jullie ouwehoeren maar verder met jullie fascistische EU propaganda. Steun liever het Oekrainse volk lieve Nederlanders!
Op het moment zelf (dus in WO2) was het geen gek idee maar nu is het zeker een een gek idee...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:46 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is vanuit Oekraïnsch oogpunt helemaal geen gek idee hoor.
De Japanners werden in Nederlands-Indië bv. ook als bevrijder gezien door de lokale bevolking.
Waarschijnlijk vermoord met de hulp van Oekrainse burgers.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Op het moment zelf (dus in WO2) was het geen gek idee maar nu is het zeker een een gek idee...
In the autumn of 1941, about 10,000 Jews were killed in the city of Kherson alone.
Net als Nederlanders dat ook deden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vermoord met de hulp van Oekrainse burgers.
Naar mijn weten hebben Nederlanders geen aandeel gehad in complete pogroms.quote:
Democratisch gekozen hoorquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:40 schreef Skillsy het volgende:
EU heeft oost Europa al en blijft doorgaan. Oost Europa tot daaraan toe maar als je aan ex Sovjet landen gaan zitten tja.
Wat zei Albright ook alweer? Zij verwachte dat de Amerikaans-Russische relaties geen schade zullen ondervinden van de uitbreiding van de NAVO, waartoe president Clinton in principe heeft besloten. Want zei ze : "Wij vinden uitbreiding van de NAVO van essentieel belang. We begrijpen dat de Russen daar enige problemen mee hebben" (1997)
Het Oekainse volk wil niks anders dan rust en is pro Russisch klaar. Russisch sprekenden sturen elkaar dit gedicht [ http://nl.wikipedia.org/wiki/In_Flanders_Fields ] terwijl er momenteel mensen gedood worden door het fascisme. Mooi hè?
Ja ze hebben het meest en grootst luxueuze speelgoed en wees er maar lekker trots op. Mijn hart en steun gaat naar het Oekrainse volk. Jullie ouwehoeren maar verder met jullie fascistische EU propaganda. Steun liever het Oekrainse volk lieve Nederlanders!
Inderdaad. De burgeroorlog in de Oekraine gaat over het feit dat ze het daar allemaal roerend met elkaar eens zijn. En verkiezingen of referenda zijn in Oekraine overbodig omdat Skillsy namens het hele volk kan spreken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weinig interessant wat daar gebeurd is
Heb jij wel enig idee wat fascisme betekend? Het betekend een autoritaire staat (a la Poetin-Rusland en Hitler-Duitsland), waar big-business en staat onder één hoedje werken (a la Poetin-Rusland en Hitler-Duitsland) en de media beheerst wordt door de staat (a la Poetin-Rusland en Hitler-Duitsland) enzovoorts, kijk anders op wikipedia. Ben blij dat je in Nederland woont, in Rusland zat je al achter de tralies als je zo kritisch op de machthebbers was.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:40 schreef Skillsy het volgende:
Mensen die Putin vergelijken met Hitler mogen van mij oprotten.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:07 schreef tfors het volgende:
[..]
Heb jij wel enig idee wat fascisme betekend? Het betekend een autoritaire staat (a la Poetin-Rusland en Hitler-Duitsland), waar big-business en staat onder één hoedje werken (a la Poetin-Rusland en Hitler-Duitsland) en de media beheerst wordt door de staat (a la Poetin-Rusland en Hitler-Duitsland) enzovoorts, kijk anders op wikipedia. Ben blij dat je in Nederland woont, in Rusland zat je al achter de tralies als je zo kritisch op de machthebbers was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |