Oke, interview met Sophie in 't Veld heb ik niet gezien. Ik vind het alleen raar omdat D66 er over het algemeen heel eerlijk voor uitkomt dat ze eurofiel zijn en voorstander van verdere integratie. Volgens mij is veel van de berichtgeving ook gebaseerd op dit: http://nos.nl/video/64667(...)ats-voor-europa.html interview. Dat wordt dan gezien als een draai van D66 maar als je het hele interview gezien hebt dan zie je dat de idealen en doelen nog steeds hetzelfde zijn. Het gaat veel meer over de manier waarop die doelen bereikt moeten worden, nu vol gas vooruit naar een Europese federatie werkt alleen maar averechts. En kritisch zijn ze denk ik altijd wel geweest, het verschil zit hem vooral in de oplossingen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:32 schreef sbhuys het volgende:
[..]
Ze zeggen nu europakritisch te zijn en durven in debatten niet eerlijk uit te komen voor hun eurofiele standpunten. Zie het Nieuwsuurdebat waar aan Sophie in 't Veld werd gevraagd of zij voor EU belastingen zijn, het duurde 10 minuten voordat ze met veel gedraai schoorvoetend toegaf dat D66 dat inderdaad wil.
Gister las ik op twitter dat D66 (/Sophie in ' t Veld) een debat had afgezegd omdat de stellingen haar niet aanstonden. Met name over de Federale unie wilde ze liever niet discussieren.
Het vervelende is eigenlijk dat een federatie ansich helemaal niet duidelijk is. Dus we kunnen het wel met z'n allen een federatie noemen maar wat is dat verder dan? Een federatie kan namelijk zeer veel macht geven aan haar individuele leden, en heel weinig macht aan "Brussel".quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:32 schreef sbhuys het volgende:
[..]
Ze zeggen nu europakritisch te zijn en durven in debatten niet eerlijk uit te komen voor hun eurofiele standpunten. Zie het Nieuwsuurdebat waar aan Sophie in 't Veld werd gevraagd of zij voor EU belastingen zijn, het duurde 10 minuten voordat ze met veel gedraai schoorvoetend toegaf dat D66 dat inderdaad wil.
Gister las ik op twitter dat D66 (/Sophie in ' t Veld) een debat had afgezegd omdat de stellingen haar niet aanstonden. Met name over de Federale unie wilde ze liever niet discussieren.
Het parlement wat ze willen niet nee.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent toch degene die denkt dat het Europees Parlement 'er nooit gaat komen'?
Welk parlement is dat dan precies?quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het parlement wat ze willen niet nee.
Jij staat al met je kontje open he?
Een parlement dat wat te zeggen heeft natuurlijk. Stel je voor dat je als kiezer zelf echte invloed zou kunnen uitoefenen ipv. je gewillig als masochist te overleveren aan Rutte's thuis-ben-ik-eurosceptisch-maar-in-Brussel-eurofiel, dat moeten we niet willen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welk parlement is dat dan precies?
Precies!quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:08 schreef sbhuys het volgende:
[..]
Ja, het meest bizarre vind ik dat ze denken dat daar mee weg kunnen komen terwijl het gewoon allemaal in hun verkiezingsprogramma staat:
https://d66.nl/publicatie(...)-europees-parlement/
In verkiezingsprogramma p.35 : D66 is voor een sterker Europa, Nederland wordt sterker in een federaal Europa.
Pagina 17: D66 is voor een Eurobonds ( systeem waardoor Nl een deel zal moeten betalen van de schulden van Zuidelijke lidstaten).
pagina 17: D66 is voor Europese belastingen
Hoe Eurofiel wil je zijn?
Ach, het is natuurlijk niet sterk om ineens een pas op de plaatst te gaan maken omdat het sentiment onder kiezers niet uitkomt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:27 schreef john2406 het volgende:
Of het beloftes breken zijn weet ik niet het is nog wel even voor het stemmen toch, ik vind het in iedergval niet verkeerd, men kan zich immers nog steeds bedenken of voor of tegen een partij.
D66 zit al jaren op de lijn van meer Europa en op weg naar een federaal Europa, hebben daar ook deze verkiezingen weer op ingezet en 2 weken voor de verkiezingen bedenken ze zich ineens? Grotere populisten dan de PVV.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:27 schreef john2406 het volgende:
Of het beloftes breken zijn weet ik niet het is nog wel even voor het stemmen toch, ik vind het in iedergval niet verkeerd, men kan zich immers nog steeds bedenken of voor of tegen een partij.
Maar het is toch lachwekkend dat ze nu ineens, tien dagen voor de verkiezing van koers veranderen?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:30 schreef 99.999 het volgende:
Ach van dat sentiment onder de kiezers over D66 klopt toch al niet zo veel. Je leest toch een partij onzin over die club hier...
Dat doen ze ook niet echt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:35 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar het is toch lachwekkend dat ze nu ineens, tien dagen voor de verkiezing van koers veranderen?
Hoe gaat dat praktisch gezien precies "heel veel zin" hebben?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar wel mooi, Pechtold geeft in principe aan dat het heel veel zin heeft op een eurosceptische partij te stemmen, want zelfs een partij als D66 past zich er op aan.
Nou...een pas op de plaats is wel heel wat anders dan wat ze tot voor kort nog extreem in waren: Federaal Europa, Eurobonds, Europese belastingen....quote:
Nou nee, niet echt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:41 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nou...een pas op de plaats is wel heel wat anders dan wat ze tot voor kort nog extreem in waren: Federaal Europa, Eurobonds, Europese belastingen....
Je hebt ten eerste een direct effect (meer eurosceptische vertegenwoordigers in het EP) en een indirect effect (de eurofielen nemen wat gas terug, zoal Pechtold al aangaf). Dubbel op, dat bedoel ik met "heel veel zin".quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat praktisch gezien precies "heel veel zin" hebben?
De 'eurosceptische' partijen in het EP maken toch alleen maar onderling ruzie en hebben totaal niets in de melk te brokkelen vanwege die verdeeldheid?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je hebt ten eerste een direct effect (meer eurosceptische vertegenwoordigers in het EP) en een indirect effect (de eurofielen nemen wat gas terug, zoal Pechtold al aangaf). Dubbel op, dat bedoel ik met "heel veel zin".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |