Het heeft wellicht ook wat te maken met de mentaliteit van de inwoners van het Sicilie van Nederland. Hier op het forum krijg je ook de indruk dat bijvoorbeeld wietteelt prima is en geweld tegen de overheid ook als je users uit die regionen mag geloven.quote:MAASTRICHT -
Limburgers zijn de criminaliteit die hun provincie teistert helemaal zat. Schietpartijen, aanslagen, drugshandel, giftige dumpingen: veel gewone inwoners pleiten voor een keiharde aanpak. „Stop met het sluiten van gevangenissen. Dit kan zo toch niet langer?”
Voor Sjef Pinckaerts uit Eijsden, de zuidelijkste gemeente van ons land en doorvoerhaven van drugs, is het genoeg. „Twee weken geleden is hier een juwelier overvallen. Daarbij is geschoten. Maar de volgende dag heeft niemand het er nog over. Dat komt doordat de criminaliteit hier steeds erger lijkt te worden. Dat tuig moet harder worden aangepakt.”
Ook het echtpaar Pieter en Tamara van Zanten uit Brunssum ziet de ellende steeds dichterbij komen. „Drugs leveren snel geld op”, zegt Pieter.
„En als ze je zoeken, ben je zo de grens over. Als ze worden gepakt, lachen ze om de straffen."
http://www.telegraaf.nl/b(...)inaliteit_zat__.html
quote:
Er is vraag naar. En veel ook. Als de overheid slim zou zijn dan zouden ze het volledig legaliseren en reguleren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:41 schreef gelly het volgende:
Hier op het forum krijg je ook de indruk dat bijvoorbeeld wietteelt prima is
Waarom maken we criminaliteit gewoon niet legaal ? Win-win.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er is vraag naar. En veel ook. Als de overheid slim zou zijn dan zouden ze het volledig legaliseren en reguleren.
Minder criminaliteit en betere kwaliteit. Win-win situatie voor iedereen
Waarom stoppen die honderdduizenden blowers niet gewoon? Dan is het probleem ook opgelost. Win-win.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom maken we criminaliteit gewoon niet legaal ? Win-win.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:28 schreef Robuustheid het volgende:
Even wat verder gekeken in posthistory van TS:
NWS / Brabantse bejaarde beboet voor winkeldiefstal
ONZ / Hoeveel brabanders zitten er in de gevangenis ?
NWS / Limburger mishandelt man
NWS / Agenten slachtoffer van brabantse gemoedelijkheid
Het lijkt mij niet zo heel onverstandig om een bezoek bij de psycholoog te brengen, als je na al die jaren nog steeds een obsessieve haat jegens Zuiderlingen koestert.
Het lijkt me verstandiger dat hij eens 'n baan gaat zoeken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:28 schreef Robuustheid het volgende:
Even wat verder gekeken in posthistory van TS:
NWS / Brabantse bejaarde beboet voor winkeldiefstal
ONZ / Hoeveel brabanders zitten er in de gevangenis ?
NWS / Limburger mishandelt man
NWS / Agenten slachtoffer van brabantse gemoedelijkheid
Het lijkt mij niet zo heel onverstandig om een bezoek bij de psycholoog te brengen, als je na al die jaren nog steeds een obsessieve haat jegens Zuiderlingen koestert.
Ze zijn bijna net zo raar als de Randstedelingen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:01 schreef Plantagehouder het volgende:
waarom kunnen die limburgers nooit normaal doen, raar volk dat het is.
Daar heeft Gelly toch ook gewoon gelijk in? Dat Brabandeers crimineler zijn dan echte mensen is al anderhalf decennium bekend. Zeker op dit forum.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:23 schreef Robuustheid het volgende:
Genocide zou een noodzakelijk kwaad zijn, omdat criminaliteit bij Brabanders in genen zou zitten, aldus Gelly.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:21 schreef Abed het volgende:
Alle downies in 1 provincie, wel overzichtelijk.
En brabanders en tukkers en over friezen maar helemaal te zwijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze zijn bijna net zo raar als de Randstedelingen.
Inderdaad. Als je elders hebt gewoond dan kom je er snel achter dat overal alle soorten mensen bestaan. Dat wil niet zeggen dat er geen culturele verschillen zijn maar de verschillen tussen de mensen in een land of een regio zijn veel groter dan de culturele verschillen tussen twee westerse volkeren. Ik heb zelf in 3 regio's gewoond, een reden waarom ik totaal niet chauvinistisch ben. Oké, als Nederland voetbalt dan juich ik nog wanneer ze winnen en mooi voetbal spelen maar dat heeft meer te maken met de traditionele Nederlandse voetbalschool dan met de vlag waaronder ze spelen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:48 schreef Tem het volgende:
[..]
En brabanders en tukkers en over friezen maar helemaal te zwijgen.
Zijn die randstedelingen ook al zo raar dat ze anno 2014 zelfs tegen criminaliteit zijn en om een oplossing daarvoor vragen? Het moet toch niet gekker worden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze zijn bijna net zo raar als de Randstedelingen.
quote:
quote:
Niet in Limburg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:20 schreef penny-wise het volgende:
Wat heeft het sluiten van gevangenissen hier nou mee te maken?
Je zal eerst veroordeeld moeten worden voor je in de cel belandt...
En je hebt daar mooie heuvels.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:40 schreef BeamofLight het volgende:
je daar dan ook binnen:
5 minuten in Belgie
15 minuten in Duitsland
60 minuten in Luxemburg
75 minuten in Frankrijk
Dat denk ik ook. Wat dat betreft is Limburg (het zuiden!) misschien wel het mooiste deel van Nederland, het zal de concurrentie aanmoeten met de Veluwe en de Waddeneilanden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jazeker, als ik me niet vergis heeft in Nederland alleen Limburg wat grotten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |