abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62247891
Het valt natuurlijk wel op dat veel racistische en geweldadige gebeurtenissen zich in brabant afspelen.

Ik vond een interessant artikel op het internet, wat vinden jullie ervan ?

Ben Zuidema, een bekende detective, geeft zijn mening :

quote:
:
Ben Zuidema heeft wel een idee waarom er zoveel geweld is in Noord-Brabant. "Je hebt hier altijd al harde criminaliteit gehad. Net als vroeger, zit de Kempen vol bandieten, veel grote smokkelaars en drugsproducenten. Het zijn vaak nakomelingen van de mensen, die vroeger boter en sigaretten smokkelden. Die zijn gewoon opgegroeid met geweld en weten niet beter. Ze hebben er helemaal geen probleem mee om op de politie te schieten. Deze mensen zijn niet zozeer gemeen, als wel keihard. Sommigen zijn echte gangsterbazen. Ik ken er een in Brabant die 40 miljoen euro heeft om in de bovenwereld te investeren. Die man wordt omringd door lijfwachten die vroeger voor de Securitate van de Roemeense dictator Ceauçescu werkten."
Hier het hele artikel :

http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel19/kn1941d.htm
pi_62247912
Oh, er ontbreekt een 'd' in gewelddadigheid in de TT. Kan een mod dit fixen ?
pi_62247954
Gelly, hou op
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_62248135
Ik denk dat daar gewoon een achterlijke cultuur heerst. Brabant heeft altijd een beetje onder invloed gestaan van Belgie. Dan krijg je een nare combinatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_62248149
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:16 schreef gelly het volgende:
Het valt natuurlijk wel op dat veel racistische en geweldadige gebeurtenissen zich in brabant afspelen.

[..]

Hier het hele artikel :

Ik dacht er komt een topic van formaat

een artikel uit 2002 en ook nog van uit de katholiekenhoek......
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_62248178
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:24 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik dacht er komt een topic van formaat

een artikel uit 2002 en ook nog van uit de katholiekenhoek......
Uit recente incidenten blijkt dat dit nog steeds actueel is! Je bent toch niet politiek correct bezig he?
Allah Al Watan Al Malik
pi_62248185
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:24 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat daar gewoon een achterlijke cultuur heerst. Brabant heeft altijd een beetje onder invloed gestaan van Belgie. Dan krijg je een nare combinatie.
een gedeelte van brabant was van belgie en andersom
hebben ze in "heel lang geleden " geruild met elkaar..... dus ja kan kloppen
pi_62248299
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uit recente incidenten blijkt dat dit nog steeds actueel is! Je bent toch niet politiek correct bezig he?
ik weet niet eens wat politiek inhoud

landelijke politiek = over het algemeen : veel lullen en weinig waarmaken
criminele politiek = Jij naait mij : dan word je of terug genaaid of omgemaaid (en dat is echt duidelijk)

de criminele wereld zet tenminste daad bij het woord

(disclaimer : criminelen gaan hun gaan maar , ze ruimen elkaar netjes op , en dat zonder (meestal) andere mensen tot slachtoffer (lees de kogel) te brengen.

ik wil er niet eens in terrecht komen in dat soort zaken

[ Bericht 3% gewijzigd door prupke op 08-10-2008 23:32:16 (ff toevoeging van disclamert) ]
pi_62248308
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Hier het hele artikel :

Artikel van 2002.
pi_62248355
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Artikel van 2002.

....... dus ?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 23:33:37 #11
197512 Joe.
Super Joe.
pi_62248424
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:31 schreef gelly het volgende:

[..]

....... dus ?
Subforum: NIEUWS!!!
Dat artikel: OUD!

...
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_62248465
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:33 schreef Joe. het volgende:

[..]

Subforum: NIEUWS!!!
Dat artikel: OUD!

...
oud nieuws is ook nieuws.....
pi_62248495
Bovendien gaat het over de achtergronden, kijk eens in welk subforum je zit.
  Donald Duck held woensdag 8 oktober 2008 @ 23:38:16 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62248558
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:24 schreef Mutant01 het volgende:
Hela beetje dimmen he. Je bent nog wel ex-mod, je moet toch beter weten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62248579
quote:
Keiharde aanpak criminaliteit Tilburg
TILBURG, 6 september - Tilburg gaat met een pakket zware maatregelen de criminaliteit onder vooral allochtonen keihard aanpakken. Dat maakte burgemeester Stekelenburg zaterdag bekend.
Door de inzet van extra rechercheurs, verblijfsverboden, cameratoezicht en preventief fouilleren wil Tilburg de harde kern van criminelen uitschakelen.

De maatregelen worden genomen na de brute moord op Bart Raaijmakers en de vechtpartij tussen Antillianen en Somaliërs op het Verdiplein in juli.
Maandag overlegt Tilburg met Eindhoven en Rotterdam over de aanpak van criminele Antillianen.

De allochtone bevolking van Tilburg zorgt voor de helft van het aantal misdrijven in de stad.
http://www.omroepbrabant.(...)aliteit+Tilburg.aspx

Ook een interessant artikel over Tilburg en criminelen.

Vraag mij af op de aanpak gewerkt heeft.
pi_62248640
Interessant. Dat krijg je natuurlijk als je nieuwkomers in zo'n omgeving plaatst. Die denken dat het normaal is.
pi_62248675
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]

http://www.omroepbrabant.(...)aliteit+Tilburg.aspx

Ook een interessant artikel over Tilburg en criminelen.

Vraag mij af op de aanpak gewerkt heeft.
160 uur verplicht : mens erger je niet of ganzenbord laten spelen!!! potjan drie dubbeltjes!
(zonder elkaar neer te steken of wat dan ook )
pi_62248714
dacht al waarom heb ik hier in Amsterdam toch zoveel Brabantse vriendinnen (geboren in Eindhoven, Asten, St Luiksgestel, Breda, dat soort)

Brabanders zijn
Jusqu'ici tout va bien...
pi_62248761
Brabant 4 life!

pi_62248810
En on topic ik denk dat het komt omdat ze gewoon meer zuipen dan wij
pi_62248814
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:43 schreef Manono het volgende:
dacht al waarom heb ik hier in Amsterdam toch zoveel Brabantse vriendinnen (geboren in Eindhoven, Asten, St Luiksgestel, Breda, dat soort)

Brabanders zijn
luyksgestel
en hier dus gewoon luijksgestel
pi_62248846
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:47 schreef Manono het volgende:
En on topic ik denk dat het komt omdat ze gewoon meer zuipen dan wij
IN brabant lijmen ze gewoon betere nieren en levers in elkaar
pi_62248910
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:41 schreef gelly het volgende:
Interessant. Dat krijg je natuurlijk als je nieuwkomers in zo'n omgeving plaatst. Die denken dat het normaal is.
quote:
Bossche Marokkanen crimineler dan elders
door Ron Magnée en Robèrt van Lith. dinsdag 23 september 2008 | 21:44 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 25 september 2008 | 13:56

Tekstgrootte

DEN BOSCH - Marokkanen in Den Bosch zijn beduidend crimineler dan die in andere Brabantse steden. Vorig jaar kwam in Den Bosch 8 procent van de Marokkanen in aanraking met politie. In Tilburg was dat 6 procent, in Eindhoven 4 procent. Ter vergelijking: bij autochtonen schommelt dat percentage in de Brabantse steden tussen de 1 en 1,5 procent.

Zie ook:
Volledige rapport: Allochtonen in 's-Hertogenbosch 2008 (pdf-bestand)
Ook ten opzichte van de 31 grote steden, is het gemiddelde in Den Bosch veel hoger als het gaat om criminaliteit onder Marokkanen.

De cijfers komen uit het rapport 'Allochtonen in 's-Hertogenbosch 2008', opgesteld door de gemeente. In het rapport wordt de groep Marokkanen geschetst als dé problematische groep in Den Bosch.

In Tilburg zijn het juist de Surinamers die voor meer problemen zorgen. In die stad werd vorig jaar 6,5 procent van de Surinamers verdacht van een misdrijf. De Marokkanen komen in Tilburg op de tweede plaats met ruim 6 procent.

Het rapport gaat verder ook in op de jeugdgroepen. Elk jaar vindt een inventarisatie plaats van deze groepen, en in welke mate ze overlast geven. Er worden daarbij drie groepen onderscheiden: hinderlijke, overlastgevende en criminele jeugdgroepen. Bij de eerste twee soorten gaat het meestal om autochtone jongeren. De vier criminele jeugdbendes in Den Bosch blijken allemaal van Marokkaanse origine.

Rafik Majiti van de Stichting Marokkaanse Jongeren 's-Hertogenbosch (SMJH) is verbaasd over de cijfers van de gemeente. "Ik wist dat de problemen er zijn, maar ik wist niet dat het zó erg was. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zo is." Volgens het bestuurslid van de stichting falen justitie, politie en de gemeente bij hun aanpak van de 'Marokkanenproblematiek'. "Er wordt bij lange na niet genoeg gedaan. Ik vind de aanpak van politie en justitie niet goed. Er is geen structurele aanpak van de criminele Marokkaanse jongeren. Ze gaan de cel in en weer uit, maar er gebeurt vervolgens niets."

Wethouder Jetty Eugster (CDA, integratie) reageert niet verbaasd op de statistieken. "De cijfers waren al langer bekend. Naar rato gaat het met veel Marokkaanse jongeren mis.'' Eugster wijst op het project Wacha dat drie jaar geleden begon. "Een project uitsluitend gericht op Marokkaanse jongeren, bijvoorbeeld met het doel het halen van een diploma, waaraan op alle fronten wordt gewerkt." Verder heeft het project als doel om het aandeel van Marokkaanse jongeren onder veelplegers en meerplegers te verminderen.

Rafik Majiti van de Stichting Marokkaanse Jongeren is niet enthousiast over het project. ,,Ik zie veel te weinig van de initiatieven terug." Majiti vindt daarnaast dat instanties zich veel meer zouden moeten richten op Marokkanen die niet met justitie van doen hebben gehad. "Ik ken juist veel Marokkanen die het zeer goed doen in de maatschappij."
http://www.brabantsdagbla(...)neler-dan-elders.ece

Hier nog een ander recent artikel dat jij ook interessant zak vinden. Staan ook wat meer cijfers in ter vergelijking.
pi_62249696
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:47 schreef prupke het volgende:

[..]

luyksgestel
en hier dus gewoon luijksgestel

Haha dat je juist daarover moet vallen. Onze Luyksgestel anekdote:

Twee van mijn beste vrienden (zij Eindhoven, hij Breda, wonen in Amsterdam) trouwden daar in een een beeldige setting. Een andere vriendin, haar broer en ik gingen er met de auto heen (we bleven slapen want Brabantse nachten jeweets) maar na de file waren we de weg kwijt. En we hadden haast want de cenermonie was om drie uur 's middags.

De vriendin die bij mij in de auto zat, een Amsterdamse met knallippen veel rood haar, een opzichtige bontjas en enorme zonnebril, draait daar ergens haar raampje naar beneden om een vriendelijk uitziende vrouw naar de weg te vragen:

"Haai schaat! We sjijn vedwaald, weetje asjeblieft hoe we bij sint luiksgeSTEL kome?? Onze vriendin gaat trouwe!!"

Ik zie die vrouw een beetje achteruit deinzen, alsof er elk moment iemand uit de bosjes kon springen om haar te vertellen dat ze op de verborgen camera was vastgelegd. Aarzelend kwam ze dichterbij, legde iets uit wat we niet konden verstaan en maakte zich daarna uit de voeten.

Uiteindelijk kwamen we hijgend op hakken binnengerend en daar stond die lieverd al bijna het jawoord te geven in haar joekel van een bruidsjurk. Ze riep door de hele ceremonie heen 'He he, zijn jullie daar eindelijk, ik dacht al!'

Ik riep, 'Sorry schat!! we waren de weg naar Sint LuiksgeSTEL kwijt' Waarop de hele zaal met 150 aanwezigen in lachen uitbarstte. Moeder van de bruid stond in de buurt en zei, je bedoelt zeker Sint LuyksGEStel, Amsterdammertje!

Je snapt em he, de klemtoon. Nu dus ook met Y.

Maar het was geweldig. We hebben drie dagen gefeest, met twee grote families en Amsterdamse aanhang. De bruid probeerde me al 15 jaar aan een Brabander te koppelen maar toen pas begreep ik waarom
pi_62260145
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 23:41 schreef gelly het volgende:
Jij bent dus van mening dat deze nieuwskomers zelf geen enkel moreel besef hebben? Ik vind dat behoorlijk racistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')