Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Op vrijdag 9 mei 2014 09:12 schreef cafca het volgende: Heb ik me ingeschreven voor de Ten Miles, krijg ik nu de vraag of ik mee wil doen met een bedrijfsteam....
Kan je het startnummer laten omzetten naar mijn naam en mijn bijbehorende startvak? Want ik wil die ook wel gaan lopen, maar heb me nog niet ingeschreven...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Kan je het startnummer laten omzetten naar mijn naam en mijn bijbehorende startvak? Want ik wil die ook wel gaan lopen, maar heb me nog niet ingeschreven...
Ik heb me ingeschreven voor de 10km, ik kan wel even informeren wat er mogelijk is.
Poef, effe bijkomen van een heel gezellig afscheidsetentje. Kreeg nog allemaal kadootjes ook Maar na een drukke werkweek met lange dagen hakt zo'n corpuleus diner (+veel wijn) er in. Waar is de rollatorsmiley?
Vanavond een eerste poging om een eigen tempo LDL groep te creeren naast de huidige LDLers (die te snel gaan). Kijken wat oproep oplevert. We zijn al met 2 dus dat is al genoeg - 14 km op de planning.
Ik zal de eerste 5 teams dit weekend inschrijven! Natuurlijk kan je je nog blijven aanmelden voor de teams, zodat we nog 1 of 2 teams meer kunnen afvaardigen!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik zal de eerste 5 teams dit weekend inschrijven! Natuurlijk kan je je nog blijven aanmelden voor de teams, zodat we nog 1 of 2 teams meer kunnen afvaardigen!
Gezelligheid
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Bijna alle GPS-en voldoen tegenwoordig wel aan die eisen, hoewel de nauwkeurigheid van de gps van de laatste modellen nog wel eens te wensen overlaat; misschien omdat de klokjes steeds kleiner worden. Vooral de nieuwe Garmins schijnen daar last van te hebben.
Kijk eens op DCRainmaker's website, die heeft uitgebreide reviews van echt alle soorten horloges, met een handige comparison chart. En kijk op Fellrnr's site voor een test van "GPS accuracy" van een aantal modellen.
De reviews zijn toch erg kritisch over de 620? En de 610 ddoet het wel goed. En volgens mij schelen die qua formaat helemaal niks.
Op vrijdag 9 mei 2014 10:25 schreef pijll het volgende: Een andere logische reden waarom de nieuwste chips zoveel slechter zouden zijn dan de oudere kan ik niet bedenken.
Ja, maar nieuwere chips horen altijd beter te zijn dan oudere. Vooruitgang gaat nooit achteruit.
Niet als de oude Sirf een highend chip was en de nieuwe Mediatek slechts een vooruitgang is t.o.v. een ouder budgetmodel. Het zal met kostenbesparing te maken hebben. Maar waarschijnlijk is het inderdaad de antenne en de plaatsing ervan. Ik zie de 220/620/F2 echt als een achteruitgang t.o.v. de 610/910XT en ook de 305/310XT. Dus in dat opzicht klopt jouw laatste zin al niet.
Niet als de oude Sirf een highend chip was en de nieuwe Mediatek slechts een vooruitgang is t.o.v. een ouder budgetmodel. Het zal met kostenbesparing te maken hebben. Maar waarschijnlijk is het inderdaad de antenne en de plaatsing ervan. Ik zie de 220/620/F2 echt als een achteruitgang t.o.v. de 610/910XT en ook de 305/310XT. Dus in dat opzicht klopt jouw laatste zin al niet.
De onnauwkeurigheid waar jij het het meest over hebt valt voor de meeste gebruikers wel mee en is acceptabel. Helaas zitten er veel meer kuren in dat ding.
[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 09-05-2014 10:43:59 ]
Hoezo niet. Dit was een achteruitgang. Achteruitgang gaat altijd achteruit.
Overigens schijnt het probleem zich niet bij alle 620's voor te doen. DCRainmaker is er bijvoorbeeld niet van overtuigd dat het een structureel probleem is.
620 is absoluut geen achteruitgang ten opzichte van de 610. Hij is alleen erg buggy en de 610 is en blijft een erg goed klokkie.
Ik ben sinds gisteren weer terug van Malaga en heb daar ook gelopen. Ik deed dat in de ochtend en vond het al redelijk druk. Maar rond 1800uur was het file lopen. Is het hier in Nederland ook zo druk bij de boulevard qua lopers???
Wat ik ook tof vond... Ze hadden op een aantal plekken langs de boulevard een klein pleintje met fitness apparatuur staan waar je gratis gebruik van mocht maken. Apparaten die werken met je eigen gewicht. En daar wordt veel gebruik van gemaakt door de mensen. En niet alleen de mensen die hun lichaam willen showen. Maar ook veel mensen die wel wat KG minder mogen hebben en veel oudere mensen.
Ik ben sinds gisteren weer terug van Malaga en heb daar ook gelopen. Ik deed dat in de ochtend en vond het al redelijk druk. Maar rond 1800uur was het file lopen. Is het hier in Nederland ook zo druk bij de boulevard qua lopers???
Wat ik ook tof vond... Ze hadden op een aantal plekken langs de boulevard een klein pleintje met fitness apparatuur staan waar je gratis gebruik van mocht maken. Apparaten die werken met je eigen gewicht. En daar wordt veel gebruik van gemaakt door de mensen. En niet alleen de mensen die hun lichaam willen showen. Maar ook veel mensen die wel wat KG minder mogen hebben en veel oudere mensen.
Herkenbaar toen ik vorig jaar mijn 'rondje' op de boulevard van Rethymon (Kreta) liep. Ik denk alleen dat slechts 10% meer dan een km kon lopen. Was meer 'kijk-mij-nou-lopen' Daar deed ik dus dan ook maar aan mee
Had je niet ff het goede weer mee kunnen nemen? Jij bent terug en het is hier meteen weer grauw troosteloos rotweer.
Joepie! moeten we teamnamen bedenken, of is dat al geregeld?
Herkenbaar toen ik vorig jaar mijn 'rondje' op de boulevard van Rethymon (Kreta) liep. Ik denk alleen dat slechts 10% meer dan een km kon lopen. Was meer 'kijk-mij-nou-lopen' Daar deed ik dus dan ook maar aan mee
Malaga Lekker warm daar?
Het weer is daar heerlijk. Elke dag rond de 26 graden. Veel tapas en lekkere rode wijntjes Maar idd. Je ziet een hoop lopen en een stukje verderop weer wandelen. MAAR... misschien was hij (of zij) wel bezig met de Spaanse variant van Evy.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 11:14 schreef hatsaflats het volgende: Had je niet ff het goede weer mee kunnen nemen? Jij bent terug en het is hier meteen weer grauw troosteloos rotweer.
Hier valt het nu wel mee. Bewolkt maar droog. (Ik heb nu wel een dikke vest aan)
Gisteren voetbaltraining (in de regen natuurlijk) gehad en ging gelukkig beter dan ik verwacht had. Aan het eind nog wel klein beetje gevoelig. Dus als het beetje meezit komende week voor het eerst sinds de halve marathon weer hardlopen
Over de Ekiden. Zit nog te twijfelen of ik mee zal doen. Lijkt me wel heel leuk, maar weet niet hoe het dan precies zit bij m'n studie en het is ook aardig stuk reizen. Zal er nog even goed over nadenken.
Inschrijving voor Ekiden ook hier bevestigd. Tegen die tijd zal m`n motivatie wel weer terug zijn Voor nu, ontzettende spierpijn in quads, hamstrings, glutes, buik, rug én schouders van de cricket training afgelopen woensdag
Officiele uitslag van ons loopje woensdag is binnen. Als ik het goed heb geteld ben ik 68e van de 120 lopers geworden. Ben relatief gezien nog nooit zo hoog geeindigd in een loopje.
Disclaimer: veel nieuwelingen/relatieve beginners waren aanwezig, maar toch!
Op vrijdag 9 mei 2014 11:55 schreef Wolve000 het volgende: Officiele uitslag van ons loopje woensdag is binnen. Als ik het goed heb geteld ben ik 68e van de 120 lopers geworden. Ben relatief gezien nog nooit zo hoog geeindigd in een loopje.
Disclaimer: veel nieuwelingen/relatieve beginners waren aanwezig, maar toch!
Je komt in de buurt van het linkerriijtje
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op vrijdag 9 mei 2014 12:43 schreef Nirak het volgende: Jaaa! Nog meer inschrijvers Ik vind het ook spannend, ik doe eigenlijk nooit zo sociaal En snel ben ik ook niet, maar dat boeit niet
Boeit wel, want dan moet je voor straf in een van de gezellige teams, in plaats van in een van de snelle teams.
Zo bij mij ligt het even stil..Gigantische verkoudheid met daarbij behorende beroerdheid... Hardlooptraining van gisteren laten schieten(heb van vorige keren gemerkt dat ik vrij diep moet gaan van mezelf en het had gister gewoon geen zin). Had het waarschijnlijk bij de warming up al heel zwaar gehad. Weekend maar eens rustig aan doen en dan na het weekend kijken hoe het er voorstaat.
Vanmorgen weer eens de 10km gehaald Dat was lang geleden.. en het voelt zó goed dat ik dat weer eens gered heb Volgende week 5EM op de Zuidersterloop.. Eigenlijk wil ik die op 6.50/km lopen (liever nog sneller, maar dat zal niet lukken ben ik bang). Maandag maar even een leuk tempoloopje doen en woensdag een rustig intervalletje.. dan moet dat wel goed komen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Op vrijdag 9 mei 2014 12:59 schreef E.T. het volgende: Vanmorgen weer eens de 10km gehaald Dat was lang geleden.. en het voelt zó goed dat ik dat weer eens gered heb Volgende week 5EM op de Zuidersterloop.. Eigenlijk wil ik die op 6.50/km lopen (liever nog sneller, maar dat zal niet lukken ben ik bang). Maandag maar even een leuk tempoloopje doen en woensdag een rustig intervalletje.. dan moet dat wel goed komen
* Merlijn is een beetje jaloers...
Ik ben afgelopen maandag nog een poging gaan doen om te wandelen en hele kleine stukjes te gaan rennen, maar dat werd al heel snel afgestraft waardoor ik na 10km al om kon draaien. Heb er nu nog last van
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
Op vrijdag 9 mei 2014 12:59 schreef E.T. het volgende: Vanmorgen weer eens de 10km gehaald Dat was lang geleden.. en het voelt zó goed dat ik dat weer eens gered heb Volgende week 5EM op de Zuidersterloop.. Eigenlijk wil ik die op 6.50/km lopen (liever nog sneller, maar dat zal niet lukken ben ik bang). Maandag maar even een leuk tempoloopje doen en woensdag een rustig intervalletje.. dan moet dat wel goed komen
Goed bezig!!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op vrijdag 9 mei 2014 13:23 schreef Quoi het volgende: Jero, leuk interview!! Leuk om de ontwikkelingen te volgen rondom jouw groeiende loopprestaties.