http://www.volkskrant.nl/(...)-duivel-en-hel.dhtmlquote:De kerk loopt leeg, maar de gelovigen die blijven, zijn steeds conservatiever. Dat schrijft het Sociaal en Cultureel Planbureau in een vandaag verschenen onderzoek naar de kerkgang in Nederland. Vooral jongeren zijn steeds strenger in hun geloof.
Bijna de helft van de jonge christenen onder de 30 gelooft dat je je aan alle voorschriften van de kerk hebt te houden, twintig jaar geleden gold dat nog voor een op de vijf jonge kerkgangers.
Het SCP noemt deze jongeren 'neofundamentalisten'. Ze zijn strenger in de leer dan hun ouders, zien een sterk geloof als belangrijkste waarde in het leven en geloven zonder twijfel in God. Ook het geloof in de duivel en de hel behoort tot hun overtuigingen. Het groeiende conservatisme is zowel te zien bij katholieken als bij protestanten, constateert het onderzoeksbureau.
Tegelijkertijd betekent de kerk voor een groeiend aantal jongeren steeds minder. De helft van de jongeren onder de 30 heeft niets met de kerk. 31 procent van de Nederlanders is nog wel lid van een kerk, maar slechts 18 procent bezoekt de kerk nog. Voor veel mensen dient de kerk vooral nog als 'een soort nutsbedrijf', men komt er enkel voor de doop, het huwelijk of een begrafenis.
Geloven zonder kerk is nog wel wijdverbreid, schrijft het SCP. 22 procent van alle Nederlanders zegt in God te geloven. Aan de andere kant bevindt zich een even grote groep atheïsten. Een ruime helft van Nederland zweeft daar ergens tussenin.
Daarom staat het er niet. Het komt ook uit een heel ander bijbelgedeelte dat niets met het NT te maken heeft. Petrus heeft het gejat uit de psalmen. Kijk dit is nu typisch een sterk staaltje van recht praten wat krom is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:39 schreef bianconeri het volgende:
Drm staat er dus ook dat het voor God een dag is. Zodat wij begrijpen dat spoedig niet een letterlijk dagje is of iets dergelijks.
Wat ook grappig is: jij volgt een "wetenschappelijke" studie. Iets met geologie of archeologie als ik het goed heb. Je omarmt dus de wetenschap. Behalve als het tegen je clubprincipes in gaat. Dan is het ineens een fabeltje waar je om moet schamperen.quote:Er zit geen absurd iets in lol...
Je verwart de Bijbel met het evolutie werkje.
Nou als je naar de fossielen kijkt toont het eerder een plotselinge komst dan geleidelijk.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:52 schreef xpompompomx het volgende:
Ah leuk, een discussie waarbij een gelovige voor het eerst in menselijke geschiedenis der mensheid grondig onderlegd bewijs gaat aanleveren waarin bewezen wordt dat zijn religie het bij het juiste eind heeft wat betreft de soortenrijkdom op de planeet en waarom en hoe de wetenschap en daarnaast andere religies(niet de Abrahamistische in dit geval) het niet bij het juiste eind hebben.
* Chips pakt*
quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou als je naar de fossielen kijkt toont het eerder een plotselinge komst dan geleidelijk.
De wetenschap heeft nog nooit 1 of ander bewijs geleverd voor en het ontstaan van het universum en niet voor het ontstaan van soorten. De Bijbel wel.
Ps: Tis pakt chips niet andersom
De Bijbel is 1 geheel, OT en NT dus. Dus hoezo recht praten? De Bijbel zegt duidelijk dat spoedig niet zo maar 24 uur is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:06 schreef hoatzin het volgende:
Daarom staat het er niet. Het komt ook uit een heel ander bijbelgedeelte dat niets met het NT te maken heeft. Petrus heeft het gejat uit de psalmen. Kijk dit is nu typisch een sterk staaltje van recht praten wat krom is.
Ik volg inderdaad een wetenschappelijke studie waarin geologie en archeologie naar voren komen.quote:Wat ook grappig is: jij volgt een "wetenschappelijke" studie. Iets met geologie of archeologie als ik het goed heb. Je omarmt dus de wetenschap. Behalve als het tegen je clubprincipes in gaat. Dan is het ineens een fabeltje waar je om moet schamperen.
Ach ja, je moet ook wel wil je jezelf serieus blijven nemen. Wij hier doen dat allang niet meer. Je reacties staan bol van arrogantie, aannames, drogredeneringen en dogmatiek. Op pijnlijke punten ga je niet in, dan zwijg je als het graf.
Ja daar kun je mee aankomen.
Dus God? Drogredenering. Daar ga je weer he?quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:51 schreef bianconeri het volgende:
Nou als je naar de fossielen kijkt toont het eerder een plotselinge komst dan geleidelijk.
Hoppa gelijk nog maar eentje. Waarom zou de wetenschap het ontstaan van het universum moeten bewijzen?quote:De wetenschap heeft nog nooit 1 of ander bewijs geleverd voor en het ontstaan van het universum en niet voor het ontstaan van soorten. De Bijbel wel.
Kom dan toch eens met een bijbeltekst man. Spoedig is in de hele bijbel gewoon spoedig. En nergens blijkt dat als er spoedig wordt gezegd dat dat dan duizenden jaren betekent.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:54 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel zegt duidelijk dat spoedig niet zo maar 24 uur is.
Een enorm sterke theorie waar overdonderend bewijs voor is een theorietje noemen. Dat is arrogantie Bianconeri. Dat geschamper van jou altijd. Vreselijk irritant. Maar dat ontgaat jou ten enen male.quote:Ja ik omarm bepaalde theorietjes niet zoals de evolutie.
Nou dan pak ik voor de zoveelste keer maar weer eens de bewering van jou erbij dat een varken genetisch gezien dichter bij een mens staat dan een chimpansee.quote:Ik ga op genoeg dingen in. Net als dit hoofdonderwerp hel, hemel en dergelijke heb ik gewoon inhoudelijk gereageerd en was jij het zelfs die zei dat ik daarin gelijk heb.
Dus wat klets je nou allemaal. Ik heb geen leugen genoemd, draai nergens om heen.
En toch gebruik je termen als "theorietje". Heel apart.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:54 schreef bianconeri het volgende:
Ik volg inderdaad een wetenschappelijke studie waarin geologie en archeologie naar voren komen.
Ik ben hartstikke wetenschappelijk ingesteld, meer dan dat ik gelovig ben.
volgens mij ging de discussie net over bewijzen... jij kent bianconery persoonlijk? om maar nog te zwijgen over de theorie die je daaraan verbindtquote:Even voor de goede orde: je praat tegen een sektelid. Als hij zegt dat hij ongelijk heeft, dan is hij zijn sociale omgeving kwijt. Je kunt de discussie dus niet winnen.
Bianconeri maakt daar zelf absoluut geen geheim van hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:05 schreef christen96 het volgende:
[..]
volgens mij ging de discussie net over bewijzen... jij kent bianconery persoonlijk? om maar nog te zwijgen over de theorie die je daaraan verbindt
Ja dat klopt. Hij kan niet anders. Omdat hij JG is en omdat hij niet intelligent genoeg is om een redelijke discussie te voeren. Dat blijkt voortdurend. Dus komt hij, naast klinkklare onzin (varkens-apen-mensen), voortdurend op de proppen met dogma's en drogredenen. Maar iedereen hier veegt de vloer met hem aan. Hij staat zwak.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:16 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de goede orde: je praat tegen een sektelid. Als hij zegt dat hij ongelijk heeft, dan is hij zijn sociale omgeving kwijt. Je kunt de discussie dus niet winnen.
Nee ik zeg alleen dat een geleidelijke opkomst niet waar is, zoals evolutie zou beweren.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:57 schreef hoatzin het volgende:
Dus God? Drogredenering. Daar ga je weer he?
De wetenschap wil graag dingen bewijzen. Dingen onderzoeken. Waarbij het ontstaan van alles wellicht wel de allergrootste vraag is.quote:Hoppa gelijk nog maar eentje. Waarom zou de wetenschap het ontstaan van het universum moeten bewijzen?
En moet de wetenschap bewijzen dat er soorten zijn ontstaan? Dat zeg je namelijk. Dat ziet toch ieder kind, dat er soorten zijn?
De bijbel heeft het bewijs?? Wat is het bewijs dan? Dat het er in beschreven wordt, noem je dat bewijs? Als wetenschapper weet jij dat dat kolder is.
Ps 90:4quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:03 schreef hoatzin het volgende:
Kom dan toch eens met een bijbeltekst man. Spoedig is in de hele bijbel gewoon spoedig. En nergens blijkt dat als er spoedig wordt gezegd dat dat dan duizenden jaren betekent.
Als jij met bewijzen voor evolutie kan komen moet je dat openbaar gaan maken.quote:Een enorm sterke theorie waar overdonderend bewijs voor is een theorietje noemen. Dat is arrogantie Bianconeri. Dat geschamper van jou altijd. Vreselijk irritant. Maar dat ontgaat jou ten enen male.
Wow want dat is echt zoooo belangrijk.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:20 schreef Aanstootgevend het volgende:
En toch gebruik je termen als "theorietje". Heel apart.
Jij kent het begrip sekte niet eens. Zoek eerst eens uit wat een sekte is en kom dan maar terug.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:16 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de goede orde: je praat tegen een sektelid. Als hij zegt dat hij ongelijk heeft, dan is hij zijn sociale omgeving kwijt. Je kunt de discussie dus niet winnen.
Jij scheldt mij uit voor een sektelid.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:06 schreef Jigzoz het volgende:
Bianconeri maakt daar zelf absoluut geen geheim van hoor.
Er is hier nog nooit iemand die met mij de vloer heeft aangeveegd lol....quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:28 schreef hoatzin het volgende:
Ja dat klopt. Hij kan niet anders. Omdat hij JG is en omdat hij niet intelligent genoeg is om een redelijke discussie te voeren. Dat blijkt voortdurend. Dus komt hij, naast klinkklare onzin (varkens-apen-mensen), voortdurend op de proppen met dogma's en drogredenen. Maar iedereen hier veegt de vloer met hem aan. Hij staat zwak.![]()
Die discussie hebben we al een keer gehad. Conclusie was dat de JG bijzonder veel kenmerken van een sekte heeft en daarom ook door vrij veel mensen als sekte gezien wordt, maar dat de JG's het daar niet mee eens zijn. Ik zie niet in waarom dat allemaal nog een keer herhaald zou moeten worden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij scheldt mij uit voor een sektelid.
Jij weet dondersgoed dat ik absoluut geen sektelid ben en ik vind het erg dat je mij zo durft te noemen.
Waarom doe je dat dan nu?quote:Ik scheld jou toch ook niet voor een achterlijke imbeciel die de massa volgt, zelf niet kan nadenken over het onstaan van alles? Wat voor 99% van alle evolutionisten geldt.
Het is dan jij.quote:
Dat is geen logica gebruiken, dat is krompraten. Als God bedoelt "spoedig" dan betekent dat spoedig in de menselijke zin. En niet 20 eeuwen later omdat elders staat dat voor God tijd geen rol speelt. Of denk je dat hij expres voor verwarring zorgt? Als hij namelijk wist dat we dit niet zouden inzien (en hij weet alles) dan zit er een bedoeling achter.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:10 schreef bianconeri het volgende:
Het is wel logisch aangezien het iets is wat God zegt, God maakt duidelijk dat er spoedig ingegrepen zal worden. En als je dan leest dat voor God duizend jaar ook makkelijk spoedig is.
Tis gewoon beetje je logica gebruiken.
Perfect? Wat is dat? Nee dat woord gebruikt de wetenschap niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:07 schreef bianconeri het volgende:
Dat alles plotseling ontstond, soorten er ineens waren. Alles perfect is.
Als jezus nou zelf eens een boek had geschreven of in rome en peking was verschenen voor de keizers. Piece of cake zou je zeggen, maar nee de beminde gelovigen moeten zelf het klusje opknappen om de blijde boodschap de wereld in te brengen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:37 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is geen logica gebruiken, dat is krompraten. Als God bedoelt "spoedig" dan betekent dat spoedig in de menselijke zin. En niet 20 eeuwen later omdat elders staat dat voor God tijd geen rol speelt. Of denk je dat hij expres voor verwarring zorgt? Als hij namelijk wist dat we dit niet zouden inzien (en hij weet alles) dan zit er een bedoeling achter.
Ik las onlangs een mooie uitspraak daarover, iets in de trant van:"everybody loves science until it debunks their personal brand of bullshit".quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:06 schreef hoatzin het volgende:
Wat ook grappig is: jij volgt een "wetenschappelijke" studie. Iets met geologie of archeologie als ik het goed heb. Je omarmt dus de wetenschap. Behalve als het tegen je clubprincipes in gaat. Dan is het ineens een fabeltje waar je om moet schamperen.
Daar had De Correspondent pas een mooi artikel over...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik las onlangs een mooie uitspraak daarover, iets in de trant van:"everybody loves science until it debunks their personal brand of bullshit".
Ik denk dat men (de mensheid) 'wederom' aan het radicaliseren is. Je ziet dit altijd in onzekere tijden. De mensen zijn aan het radicaliseren, we worden steeds minder tolerant. Dus ook religieuzen. Religie is in onzekere tijden een houvast voor mensen. En je ziet niet alleen bij Moslims radicalisering maar ook bij de Joden ( extreme opkomst zionisme) maar ook bij Christenen dus.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:04 schreef Jigzoz het volgende:
Originele OP:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-duivel-en-hel.dhtml
Niet iets waar ik op gerekend had. De kerken lopen leeg, maar de mensen die blijven - en dan met name jongeren - worden strenger en conservatiever in hun religieuze opvattingen. En het blijkt niet alleen voor te komen bij biblebelters.... Hoe dit te verklaren?
Het enige is dat we enkele kenmerken hebben maar niet aan de volledige definitie voldoen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:23 schreef Jigzoz het volgende:
Die discussie hebben we al een keer gehad. Conclusie was dat de JG bijzonder veel kenmerken van een sekte heeft en daarom ook door vrij veel mensen als sekte gezien wordt, maar dat de JG's het daar niet mee eens zijn. Ik zie niet in waarom dat allemaal nog een keer herhaald zou moeten worden.
Want ik ben nu ook echt in me functie dat ik super netjes moet gaan typen uhu...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:32 schreef hoatzin het volgende:
Het is dan jij.![]()
En wederom zwijg je over het varkens-apen-mensen verhaal. Dit is nu precies wat ik bedoel.
Dat alles er ineens was heeft niets met die theorie te maken -.-quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:45 schreef hoatzin het volgende:
Ik ken de theorie ook vrij goed en nergens kom ik tegen dat alles soorten leven er ineens floep waren. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Wellicht van een of andere JG site?
Dat klopt als je vanuit een persoonlijk oogpunt ineens onderzoeken gaat doen naar de wetenschap.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Ik las onlangs een mooie uitspraak daarover, iets in de trant van:"everybody loves science until it debunks their personal brand of bullshit".
En waarom direct tegen mij dan? Of ben je ook zo iemand die overal voor weg gaat rennen en niet serieus op iets durft in te gaan om zijn eigen overtuiging kwijt te raken...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:20 schreef vaarsuvius het volgende:
Als jullie nou allemaal eens B op ignore zetten dan kan heeft hij tijd om aan zijn sociale omgeving te werken en zijn wij van veel zinloze forumvulling af, iedereen blij.
Ja.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:01 schreef Manke het volgende:
Bianconeri, geloven jullie nou dat Jezus engel Michaël is?
Nee, dat wil de wetenschap nadrukkelijk niet. Wat je zou weten als je echt een wetenschappelijke studie zou volgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:07 schreef bianconeri het volgende:
De wetenschap wil graag dingen bewijzen.
De enigen die de JG niets als sekte zien zijn de JG's zelf. Het heeft geen zin om daar nog heel veel langer over door te gaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het enige is dat we enkele kenmerken hebben maar niet aan de volledige definitie voldoen.
Als je zo gaat kijken kun je en de RKK, de PKN etc etc als een sekte plaatsen.
Er zijn maar heel weinig die ons een sekte noemen hoor. Alleen aantal achterlijke figuren die en ons niet kennen en niet weten wat een sekte is.
Ik scheld en tier niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:44 schreef Jigzoz het volgende:
De enigen die de JG niets als sekte zien zijn de JG's zelf. Het heeft geen zin om daar nog heel veel langer over door te gaan.
Dat gescheld en getier doet je geloofwaardigheid overigens weinig goeds.
De wetenschap onderzoekt verschillende zaken om achter een hypothese te komen. Te toetsen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:43 schreef Aanstootgevend het volgende:
Nee, dat wil de wetenschap nadrukkelijk niet. Wat je zou weten als je echt een wetenschappelijke studie zou volgen.
Nee hoor. Helemaaaaaaaal niet...quote:
Mooi voorbeeld van 'niet' schelden en tieren.quote:En het heeft heel veel zin om over door te gaan als jij een eerlijk en rechtvaardig persoon zou zijn.
Nee, daar kwam uit dat de JG prima binnen de definitie vallen, maar dat ze zelf vinden van niet.quote:We hebben er zelfs een topic over gehad waaruit duidelijk aan de hand van de definitielijst aantoonden dat wij aan vele zaken (denk bv aan dat wij geen mensen volgen) niet voldoen maar aan een aantal wel. Net zoals de RKK en de PKN dat gewoon doen.
Nee hoor. Of 'haat' Wikipedia jullie ook?quote:Ons als sekte bestempelen heeft met persoonlijke haat te maken, niets met feiten. Of dat anderen dat ook zo zien. Je bent 1 vd weinigen.
Te ontkrachten. De wetenschappelijke methode kan alleen gebruikt worden om te bewijzen dat een hypothese onjuist is - hij is ongeschikt om te bewijzen dat iets waar is. Dit is juist het meest fundamentele idee van wetenschap. Vandaar ook termen als "theorie".quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:48 schreef bianconeri het volgende:
De wetenschap onderzoekt verschillende zaken om achter een hypothese te komen. Te toetsen.
Oftewel iets te bewijzen. Kun je wel zeggen van niet maar dan kijk je er beetje vreemd tegenaan.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:40 schreef bianconeri het volgende:
Want ik ben nu ook echt in me functie dat ik super netjes moet gaan typen uhu...
Doe niet zo kinderachtig man als je zelf geen leven hebt.
Dus de wetenschap moet geloof weerleggen? En wat bestaat dan niet meer? Het ik klinkklare kolder wat je neertypt.quote:Daarnaast bestaat geloof nog altijd, als de wetenschap dat ook maar beetje zou weerleggen dan bestond dat al niet meer.
Over stompzinnigheid gesproken: Het varken-chimp-mens verhaal. Voor de zoveelste keer zwijg je.quote:Wat je bedoelt? Jij bedoelt niets... Enige wat jij hier wil is herrie schoppen, nog nooit een zinnig woord voortgebracht.
[Bmodus] LOL, tuurlijk zeggen die dat, ze zijn er immers uitgestapt. Logisch dat die tegen onze beweging aan willen trappen [/Bmodus]quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
Of een deskundige. Een ex-jehova, wat zou die zeggen?
Maar dat doet dus niemand. En dat valt jou hoegenaamd niet op....quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:40 schreef bianconeri het volgende:
Als je zo gaat kijken kun je en de RKK, de PKN etc etc als een sekte plaatsen.
Ik geloof hem ook niet. Hij durft ook niet te vertellen welke studie hij volgt btw.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
Dat iemand die een wetenschappelijke studie doet dat niet zou weten is net zo geloofwaardig als wanneer iemand zou claimen een christen te zijn om vervolgens serieus te verkondigen dat volgens de Bijbel Jezus een pratend ezeltje met vleugels was.
'Studeren' betekent op dit forum zoiets als 'er af en toe een boek over lezen'.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik geloof hem ook niet. Hij durft ook niet te vertellen welke studie hij volgt btw.
Wow wikipedia er bij gaan halen wat random personen kunnen doenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:53 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, daar kwam uit dat de JG prima binnen de definitie vallen, maar dat ze zelf vinden van niet.
Nee hoor. Of 'haat' Wikipedia jullie ook?
Wat een onzin en dan mij aanvallen op dat ik wetenschappelijke studie doe.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:56 schreef Aanstootgevend het volgende:
Te ontkrachten. De wetenschappelijke methode kan alleen gebruikt worden om te bewijzen dat een hypothese onjuist is - hij is ongeschikt om te bewijzen dat iets waar is. Dit is juist het meest fundamentele idee van wetenschap. Vandaar ook termen als "theorie".
Dat iemand die een wetenschappelijke studie doet dat niet zou weten is net zo geloofwaardig als wanneer iemand zou claimen een christen te zijn om vervolgens serieus te verkondigen dat volgens de Bijbel Jezus een pratend ezeltje met vleugels was.
Maw: je geloofwaardigheid is 0. Sorry.
Moeilijk is dat lezen he....quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:00 schreef hoatzin het volgende:
Dus de wetenschap moet geloof weerleggen? En wat bestaat dan niet meer? Het ik klinkklare kolder wat je neertypt.
Ja, we kunnen dit natuurlijk tot in den treure gaan herhalen, maar JG's zien zichzelf niet als sekte en de rest ziet dat wel zo. Nou, mooi. Dan kun je heel boos worden, mensen beledigen, beschuldigen en uitschelden, maar daarmee maak je alleen maar meer duidelijk dat je wel degelijk bij een sekte zit.quote:
Iemand die een persoonlijke haat tegen ons heeft gebruikenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
Of een deskundige. Een ex-jehova, wat zou die zeggen?
Nou nee niet dus...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
'Studeren' betekent op dit forum zoiets als 'er af en toe een boek over lezen'.
Dat staat gewoon op dit forum wel hoor.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:13 schreef hoatzin het volgende:
Ik geloof hem ook niet. Hij durft ook niet te vertellen welke studie hij volgt btw.
Stomme is dus dat ze aan eig dezelfde vereisten voldoen. En alleen wij worden door een heel klein groepje zo genoemd. Hmmm vreemdquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:09 schreef hoatzin het volgende:
Maar dat doet dus niemand. En dat valt jou hoegenaamd niet op....
En hoezo is dat Bmodus...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef hoatzin het volgende:
[Bmodus] LOL, tuurlijk zeggen die dat, ze zijn er immers uitgestapt. Logisch dat die tegen onze beweging aan willen trappen [/Bmodus]
Oh ik zou zo een campagne gaan doen en iedereen er naar vragen hoor. Neem ik checklistje mee voor een sekte. Kan ik direct iedereen tonen dat het niet kloptquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, we kunnen dit natuurlijk tot in den treure gaan herhalen, maar JG's zien zichzelf niet als sekte en de rest ziet dat wel zo. Nou, mooi. Dan kun je heel boos worden, mensen beledigen, beschuldigen en uitschelden, maar daarmee maak je alleen maar meer duidelijk dat je wel degelijk bij een sekte zit.
En richt je pijlen nu eerst maar eens op Wikipedia en de rest van de wereld. Of vertel het de mensen bij wie je aan de deur staat. 'Hoi, we zijn geen sekte.' Kijken wat ze zeggen.
Vallen ex-jehova getuigen onder 'mensen die ons kennen'?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:09 schreef bianconeri het volgende:
Het zal je heel erg tegenvallen wie ons als sekte bezien. Zeker mensen die ons kennen zullen dat nooit zeggen.
Maar dat zal dan wel een uitzonderlijk geval zijn.quote:'Vanwege onze kritische houding kregen we het etiket opgeplakt dat wij van Satan waren. Gaandeweg realiseerde ik me dat we gewoon in een sekte zaten; dat vond ik een harde confrontatie met de realiteit.
We waren met de kinderen naar een film aan het kijken toen er werd aangebeld. Mijn man deed open en ik hoorde hem zeggen: dank je wel voor de mededeling. Hij kwam binnen en zei: “Dat was Jan, hij kwam ons vertellen dat we uitgesloten zijn.” Daarna gingen we gewoon door met naar de film kijken.’
Nee, want die koesteren 'haat' jegens de JG. Net als iedereen die ziet dat het een sekte is.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vallen ex-jehova getuigen onder 'mensen die ons kennen'?
je moet dan ook vatbaar zijn voor hypnose anders kan het niet werkenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:08 schreef Manke het volgende:
Mijn vader was jg, voor mijn tijd, wat ik ervan heb gehoord is dat het alles behalve een sekte is, ook al was hij uitgesloten.
M'n oom was ook jg, hij was een keer bij een show van rasti rostelli, hij kwam naar het podium maar hij werd weggestuurd en moest weer zitten, omdat het bij hem niet zou werken, meer weet ik niet.
Die kennen ons als goed is wel ja. Des te erger de leugens die ze brengen. Maar ik heb al een hele reactie gegeven op zo'n lijst. Dus niet klagenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:18 schreef Molurus het volgende:
Vallen ex-jehova getuigen onder 'mensen die ons kennen'?
In dat geval:
http://www.vn.nl/Archief/(...)van-de-exJehova.htm#
Uhm nou dat verhaal klopt gewoon niet.quote:Maar dat zal dan wel een uitzonderlijk geval zijn.
En jij wilt on topic gaan lol....quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:54 schreef Jigzoz het volgende:
Leuk stukje in dat artikel trouwens dat ons weer terugbrengt bij de OP: als je kritische vragen stelt aan jehova's, dan ben je 'van Satan'.
Nee, dat klinkt helemaaaaaaal niet sektarisch.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:44 schreef bianconeri het volgende:
Achter uitsluiting zit een hele regeling
Dan moet je toch nog even naar de TT kijken.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En jij wilt on topic gaan lol....
Dat is wel laatste wat jij doet.
Uit de trouw... Komt van een ex-JG.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:04 schreef Jigzoz het volgende:
Nog twee willekeurige artikelen:
- In Trouw
- Op Bijbelonline
Veel sektarischer dan de JG bestaan ze niet. Eigenlijk zou de overheid in ieder geval kinderen moeten beschermen tegen dit soort organisaties.
Nou dat is 1 kenmerk die idd in die lijst genoemd wordt....quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:46 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, dat klinkt helemaaaaaaal niet sektarisch.
Ten minste iemand die er nog realistisch en eerlijk naar kijkt, top Mankequote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:08 schreef Manke het volgende:
Mijn vader was jg, voor mijn tijd, wat ik ervan heb gehoord is dat het alles behalve een sekte is, ook al was hij uitgesloten.
M'n oom was ook jg, hij was een keer bij een show van rasti rostelli, hij kwam naar het podium maar hij werd weggestuurd en moest weer zitten, omdat het bij hem niet zou werken, meer weet ik niet.
Je toont helemaal niet aan dat die bron niet correct is en lijst? wat voor lijst? Neem gewoon de definitie van 'sekte', zoek een paar ervaringen op van mensen die in het verleden met de jehova's te doen hebben gehad en klaar.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou dat is 1 kenmerk die idd in die lijst genoemd wordt....
Maar het is juist een bescherming en logisch als iemand er niet bij wil horen en er echt tegen dus is (anders word je niet uitgesloten).
Maar nou ga je er weer niet op in he....
1. Niet op de lijst
2. Dat ik aantoon dat je bron totaal niet correct is.
Mee eensch!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, we kunnen dit natuurlijk tot in den treure gaan herhalen, maar JG's zien zichzelf niet als sekte en de rest ziet dat wel zo. Nou, mooi. Dan kun je heel boos worden, mensen beledigen, beschuldigen en uitschelden, maar daarmee maak je alleen maar meer duidelijk dat je wel degelijk bij een sekte zit.
En richt je pijlen nu eerst maar eens op Wikipedia en de rest van de wereld. Of vertel het de mensen bij wie je aan de deur staat. 'Hoi, we zijn geen sekte.' Kijken wat ze zeggen.
Klein groepje? De overgrote meerderheid. Verdraaien zijn jullie goed in he? Je hebt je eigen waarheid.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:07 schreef bianconeri het volgende:
Stomme is dus dat ze aan eig dezelfde vereisten voldoen. En alleen wij worden door een heel klein groepje zo genoemd. Hmmm vreemd
Je reactie had ik al voorspeld. Want alle ex-JG zijn idioten die zeer rancuneus zijn tegen de beweging. Stuk voor stuk. Tuurlijk.quote:En hoezo is dat Bmodus...
Dat zal toch elk weldenkend mens zeggen. Iemand die er uit getrapt is. Er tegen is geworden.
Dan kun je al gauw verwachten dat die onzinnige dingen gaat zeggen.
Jij gaf link naar een site van een ex-JGer. Met de kenmerken lijst van een sekte.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Je toont helemaal niet aan dat die bron niet correct is en lijst? wat voor lijst? Neem gewoon de definitie van 'sekte', zoek een paar ervaringen op van mensen die in het verleden met de jehova's te doen hebben gehad en klaar.
Je bijzonder agressieve manier van reageren doet trouwens ook niet bepaald vermoeden dat je van iets anders uitmaakt dan een sekte.
Maar zoals ik al eerder zei: we kunnen het hier lang of kort over hebben: jij wil het geen sekte noemen en de rest wel. Nou, mooi. Iedereen blij.
Klopt. Dat het geen sekte zou zijn is een regel van je sekte. Voor mij gelden die regels niet.quote:
Overdrijven is een kunst. Ik kom bij heel veel mensen over JG, en je hoort nooit dat wij een sekte zouden zijn. Daarnaast nogmaals: Je kunt de definitielijst erbij pakken en naast ons leggen.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:09 schreef hoatzin het volgende:
Klein groepje? De overgrote meerderheid. Verdraaien zijn jullie goed in he? Je hebt je eigen waarheid.
Nou lieg je dus weer.quote:Je reactie had ik al voorspeld. Want alle ex-JG zijn idioten die zeer rancuneus zijn tegen de beweging. Stuk voor stuk. Tuurlijk.
Leg de feiten er naast.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:21 schreef Jigzoz het volgende:
Klopt. Dat het geen sekte zou zijn is een regel van je sekte. Voor mij gelden die regels niet.
Tegen jullie persoonlijk? Niets natuurlijk. Ik heb wel heel veel tegen sektes.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leg de feiten er naast.
Als je zo koppig je haat tegen ons wilt bewaren prima, maar ga niet je leugens naar iedereen toe verkopen. De feiten zeggen heel andere dingen dan jouw mening.
Daarnaast check de lijst die ik gegeven heb..... Of te koppig voor? Te confronterend dat je heilige mening niet klopt?
Wat heb je wel niet tegen ons....
9 van de 10 sektes kun je verlaten zonder dat je voor je leven hoeft te vrezen, maar het principe van uitsluiting is sektarisch pur sang.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:36 schreef Manke het volgende:
Word je eigenlijk uitgesloten als je een bloedtransfusie accepteert om je leven te redden of als je je verjaardag viert en zij weten het?
Het is geen sekte omdat ze je tot niks dwingen en de club verlaten kan zonder risico's.
Verjaardag viert?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:36 schreef Manke het volgende:
Word je eigenlijk uitgesloten als je een bloedtransfusie accepteert om je leven te redden of als je je verjaardag viert en zij weten het?
Het is geen sekte omdat ze je tot niks dwingen en de club verlaten kan zonder risico's.
Ja en omdat jij een zeer kromme kijk hebt op ons en mss wel meer zogenaamde sektesquote:Op maandag 12 mei 2014 15:29 schreef Jigzoz het volgende:
Tegen jullie persoonlijk? Niets natuurlijk. Ik heb wel heel veel tegen sektes.
Ligt er aan hoe je er mee omgaat. Waarom doe je het etc etc.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:36 schreef Manke het volgende:
Ik weet niet waarom je nou zo doordramt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja en omdat jij een zeer kromme kijk hebt op ons en mss wel meer zogenaamde sektes
heb je dus heel veel tegen ons. En omdat je ooit bent gaan denken dat we een sekte zijn en dus heel erg tegen ons bent ben je nu blind voor de feiten.
Je laat veel van jezelf zien zoMensen gaan jou zo echt niet serieus nemen op dat gebied.
Zeker omdat alle feitenlijstjes tegen jou spreken.
1. Want als je stopt als JG moet je ook echt vrezen voor je levenquote:Op maandag 12 mei 2014 17:29 schreef Jigzoz het volgende:
9 van de 10 sektes kun je verlaten zonder dat je voor je leven hoeft te vrezen, maar het principe van uitsluiting is sektarisch pur sang.
Er is trouwens geen sektelid te vinden dat rustig zegt dat ie bij een sekte zit. Allemaal hebben ze er een prachtig eufemisme voor.
Je hebt niet begrepen wat ik schreef geloof ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:04 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Want als je stopt als JG moet je ook echt vrezen voor je leven![]()
Handelingen verbiedt het gebruik van bloed in het algemeen. Dus niet alleen in het voedsel maar ook in toedoening (ook al gaat dat in de techniek anders dan tegenwoordig, principe blijft).quote:Op maandag 12 mei 2014 20:00 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb het altijd apart gevonden de weerstand jegens bloedtransfusie. Het is juist in de Bijbel een groot mitswa om een leven te redden
Zonder bloedtransfusie was een oud-collega van mij nu dood geweest en ook mijn vrouw zou zonder bloedtransfusie niet meer leven. Wat is daar 'veel en veel veiliger' aan?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:05 schreef bianconeri het volgende:
Daarnaast is bloedvrij opereren veel en veel veiliger dan met bloed. Dus het is een win win situatie.
Er zijn technieken om dat soort dingen op te vangen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:07 schreef Jigzoz het volgende:
Zonder bloedtransfusie was een oud-collega van mij nu dood geweest en ook mijn vrouw zou zonder bloedtransfusie niet meer leven. Wat is daar 'veel en veel veiliger' aan?
Ja, ik noemde er net twee. Wat is er veiliger aan dode mensen dan aan geredde mensen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er zijn technieken om dat soort dingen op te vangen.
Het herstel gaat dan veel sneller en het gevaar dat het wordt afgestoten dan wel ziektes overdraagt (al zal dat laatste niet snel gebeuren) voorkomen.
Bloedvrij is gezonder dan met bloed. Al blijven er best gevallen dat het mogelijk nodig zou zijn.
En jij weet exact waarom die oud-collega en de vrouw van Jigzoz een bloedtransfusie nodig hadden?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het herstel gaat dan veel sneller en het gevaar dat het wordt afgestoten dan wel ziektes overdraagt (al zal dat laatste niet snel gebeuren) voorkomen.
Bloedvrij is gezonder dan met bloed. Al blijven er best gevallen dat het mogelijk nodig zou zijn.
man man man het zit je wel hoog he?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja en omdat jij een zeer kromme kijk hebt op ons en mss wel meer zogenaamde sektes
heb je dus heel veel tegen ons. En omdat je ooit bent gaan denken dat we een sekte zijn en dus heel erg tegen ons bent ben je nu blind voor de feiten.
Je laat veel van jezelf zien zoMensen gaan jou zo echt niet serieus nemen op dat gebied.
Zeker omdat alle feitenlijstjes tegen jou spreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar die zullen ook wel gek zijn en lid van het anti-JG-verbond.
[ Bericht 23% gewijzigd door hoatzin op 13-05-2014 10:27:43 ]
Dag meneer de jehovagetuige,quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar komt zeker die blinde haat van je vandaan?
Dat je niet helder kunt nadenken als t over ons gaat.
Definieer 'kwaad'?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:35 schreef Quarant het volgende:
Waarom zou je niet geloven in de duivel en de hel? Al is het maar als metaforen voor het kwaad in de wereld en de ellende waarin een mens in terecht kan komen.
Geloven in metaforen....quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:35 schreef Quarant het volgende:
Waarom zou je niet geloven in de duivel en de hel? Al is het maar als metaforen voor het kwaad in de wereld en de ellende waarin een mens in terecht kan komen.
Op zich is dat de huidige situatie. Lastiger wordt het wanneer het kinderen van JG's betreft. Minderjarig, dus niet wilsbekwaam, dus nemen de ouders de beslissingen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:38 schreef Quarant het volgende:
Prima als jij geen bloedtransfusie wil als je in kritieke toestand ligt te creperen maar laat een ander (christen of niet) vrij in zijn/haar keuze om wèl bloed te doneren/ te ontvangen.
handelingen vermeldt het samen met het eten van vlees van gestikte dieren, dus je kan ervan uitgaan dat het dierlijk bloed betreft; sws kon er geen sprake zijn van menselijk bloed, dat at men niet en transfusies kenden ze nog niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Handelingen verbiedt het gebruik van bloed in het algemeen. Dus niet alleen in het voedsel maar ook in toedoening (ook al gaat dat in de techniek anders dan tegenwoordig, principe blijft).
Daarnaast is bloedvrij opereren veel en veel veiliger dan met bloed. Dus het is een win win situatie.
mijn vader was jg, m'n moeder niet, hij werd uitgesloten omdat ie met haar ging maar niet getrouwd was oid, maar dat ze geen jg was was geen probleem geloof ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik vindt het al helemaal maf dat als je getrouwd bent en kinderen hebt.
maar jij hebt zoiets van ik wilhier bij die JG's weg.
dat ze zeggen van oke, maar dan mag je geen omgang meer met je vrouw en kinderen want die horen hier nog wel bij.
wanneer iemands verjaardag in de bijbel vermeld staat, is het altijd van een slechterik, daarom doen jg's niet aan verjaardagen.quote:
Verder hadden ze niet zo veel op met bloed van anderen. De bloedbaden van het OT zijn enorm.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:47 schreef Manke het volgende:
[..]
handelingen vermeldt het samen met het eten van vlees van gestikte dieren, dus je kan ervan uitgaan dat het dierlijk bloed betreft; sws kon er geen sprake zijn van menselijk bloed, dat at men niet en transfusies kenden ze nog niet.
M.i.
Mozes liet z'n mannen onthoofden omdat ze zich lieten verleiden door een vrouw bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Verder hadden ze niet zo veel op met bloed van anderen. De bloedbaden van het OT zijn enorm.
Ik ook...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zonder bloedtransfusie was een oud-collega van mij nu dood geweest en ook mijn vrouw zou zonder bloedtransfusie niet meer leven.
Ow..quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:15 schreef Manke het volgende:
[..]
wanneer iemands verjaardag in de bijbel vermeld staat, is het altijd van een slechterik, daarom doen jg's niet aan verjaardagen.
Ah oke maar ik lees iets anders.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Handelingen verbiedt het gebruik van bloed in het algemeen. Dus niet alleen in het voedsel maar ook in toedoening (ook al gaat dat in de techniek anders dan tegenwoordig, principe blijft).
Inderdaad, men kon toen onmogelijk weten dat het gebruik van menselijk bloed voor transfusie bijna 2000 jaar later een levensreddende medische handeling (pun intended) zou worden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:47 schreef Manke het volgende:
[..]
handelingen vermeldt het samen met het eten van vlees van gestikte dieren, dus je kan ervan uitgaan dat het dierlijk bloed betreft; sws kon er geen sprake zijn van menselijk bloed, dat at men niet en transfusies kenden ze nog niet.
M.i.
Dat was dan ook een ernstige misdaad. En ernstige misdaden worden door de Heere rechtvaardig afgestraft:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:38 schreef Manke het volgende:
[..]
Mozes liet z'n mannen onthoofden omdat ze zich lieten verleiden door een vrouw bijvoorbeeld
Wat doen al die argumenten er toe? Geef gewoon toe dat je het enkel en alleen uitvoert op basis van geloof. En kom niet aan met allerlei extra argumenten die het laten lijken alsof je begaan bent met het budget van ziekenhuizen of risico's bij medische ingrepen. In veel gevallen betekent geen bloed gewoon een zekere dood. Leuk dat je dat je eigen kind zelfs op zou leggen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar komt zeker die blinde haat van je vandaan?
Dat je niet helder kunt nadenken als t over ons gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Uitstekelbaars op 13-05-2014 14:41:20 ]"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Wat lul je nou weer slap. Je kent zelfs de regels binnen je eigen club niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je er mee omgaat. Waarom doe je het etc etc.
Als je het ook echt zou doen om moedwillig tegen God in te gaan dan zal je zeer wss uitgesloten worden.
Niet specifiek alleen al omdat je dat zou doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.jwfacts.com/watchtower/blood-transfusions.php
Succes met kronkelen terwijl er mensen doodgaan vanwege jullie interpretatie van een sprookje."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Ja dat zit mij inderdaad hoog want het is een grove belediging.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:07 schreef hoatzin het volgende:
man man man het zit je wel hoog he?
Het is duidelijk, bijna iedereen vind jullie een sekte, alleen vinden jullie dat niet.
Klaar.
maar die zullen ook wel gek zijn en lid van het anti-JG-verbond.![]()
Wat is dit voor domme opmerking?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:14 schreef Molurus het volgende:
En jij weet exact waarom die oud-collega en de vrouw van Jigzoz een bloedtransfusie nodig hadden?
Je begint jezelf nu wel erg belachelijk te maken.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:42 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik vindt het al helemaal maf dat als je getrouwd bent en kinderen hebt.
maar jij hebt zoiets van ik wilhier bij die JG's weg.
dat ze zeggen van oke, maar dan mag je geen omgang meer met je vrouw en kinderen want die horen hier nog wel bij.
Waar laat ik niet toe dat anderen dat wel zouden nemen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:38 schreef Quarant het volgende:
Dag meneer de jehovagetuige,
Prima als jij geen bloedtransfusie wil als je in kritieke toestand ligt te creperen maar laat een ander (christen of niet) vrij in zijn/haar keuze om wèl bloed te doneren/ te ontvangen.
Hand 15:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:47 schreef Manke het volgende:
M.i.
Geen probleem idd.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:13 schreef Manke het volgende:
mijn vader was jg, m'n moeder niet, hij werd uitgesloten omdat ie met haar ging maar niet getrouwd was oid, maar dat ze geen jg was was geen probleem geloof ik.
quote:
Kleine correctie/toevoeging.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:15 schreef Manke het volgende:
wanneer iemands verjaardag in de bijbel vermeld staat, is het altijd van een slechterik, daarom doen jg's niet aan verjaardagen.
Er zijn inderdaad gevallen waar er geen alternatief mogelijk is op dat moment.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:02 schreef Skillsy het volgende:
Ah oke maar ik lees iets anders.
Bloedvrij opereren? Maar wat als iemand een bloeding heeft? Door trauma bvb? Ik heb zoveel bloedverloren en raakte in shock en hartstilstand. Ik weet daar verder niks meer van maar ben gereanimeerd door het MUG en met spoed geopeerd om de bloeding te stoppen en heb bloedtransfusie gehad. Zonder deze zakjes (volgens mij 3) had ik dit niet getypt.
Ik zag ooit aantal jaar terug op tv E.R ofzoiets en daar kwam een echtpaar op Spoed na een ongeval. De man was er slecht aan toe , de vrouw niet. De man verkeerde in levensgevaar en moest accuut onder het mes en bloedtransfusie maar die vrouw weigerde dat omdat ze inderdaad Jehova getuigen waren.
Ik vond het zo raar. Haar man lag naast haar in de trauma kamer en die stierf! De dokter mochten niks doen. Ze hield zijn hand vast en hij raakte steeds verder in shock en zijn hartstilstand. Hij werd niet gereanimeerd. En die vrouw had er vrede mee. Ik vond dat destijds best raar om te zien. Dan ga je echt ver in je overtuiging. Ik kan me niet voorstellen dat G'd dit wil.
Ja apart... En in mijn ogen wel triest voor dit echtpaar
Mijn oma is altijd bloed-donor geweest.
Wat klets je nou dan?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 13:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Wat doen al die argumenten er toe? Geef gewoon toe dat je het enkel en alleen uitvoert op basis van geloof. En kom niet aan met allerlei extra argumenten die het laten lijken alsof je begaan bent met het budget van ziekenhuizen of risico's bij medische ingrepen. In veel gevallen betekent geen bloed gewoon een zekere dood. Leuk dat je dat je eigen kind zelfs op zou leggen.
Daarom kun je de risico's nog wel laten afnemenquote:Natuurlijk kleven er kleine risico's en kosten aan bloed geven. Zal ik je een geheimpje verklappen? Aan bijna alles omtrent een operatie kleven risico's! Omdat een mens opereren een vreselijk gecompliceerde bezigheid is. Toch is het accepteren van die risico's het enige mogelijke om een anders zekere dood af te wenden.
quote:De liefde van de jehova's in cijfers: 250.000 mensen krijgen elk jaar in Nederland een bloedtransfusie.
De kans op ziektekiemen is 1 op 100.000 tot 1 op 1000.000. Gemiddeld dus 1 op half miljoen.
Gevolgen van afschaffen ( of overnemen van de zieke liefdevolle jehova denkwijze door iedereen in Nederland ): 250.000 doden om een halve overdracht van ziektekiemen tegen te gaan!
https://www.amc.nl/web/Zo(...)-bloedtransfusie.htmEr zijn genoeg alternatieven bekend... Er is zelfs een instituut dat hierover gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus doe niet net alsof er niet veel alternatieven zijn en dat die alternatieven nog veel beter zijn ook.
Ps: Ja dat bedoelt de Bijbel wel: Onthouden van BLOED.
Lol wat een faal.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:56 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Wat lul je nou weer slap. Je kent zelfs de regels binnen je eigen club niet.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)loedtransfusie.dhtml
Since 2000, Jehovah's Witnesses have been allowed to transfuse many of these blood factors.
http://www.jwfacts.com/watchtower/blood-transfusions.php
Maar tegelijkertijd is het ook niet echt doorzichtig he?
http://www.jwfacts.com/watchtower/blood-transfusions.php
Succes met kronkelen terwijl er mensen doodgaan vanwege jullie interpretatie van een sprookje.
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor veel christenen is het na 2000 jaar nog steeds lastig te vatten dat de centrale boodschap van hun messias is dat het toch fijn zou zijn als we allemaal aardig voor elkaar zouden zijn.
Plasma waarschijnlijk, hoewel dat niet de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert, is het wel een methode om bloeddruk op peil te houden. (rood vlees eten wel, maar dat duurt even voordat het effect heeft.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:27 schreef bianconeri het volgende:
Er zijn ook alternatieven trouwens die de aanmaak van rode bloedcellen en dergelijke stimuleert.
Heeft eens artikel in the Times gestaan. Over een man die zeer veel bloed verloren was maar door dit geredt is. Zonder bloedtransfusie.
Tja, "bloedvrije" geneeskunde en chirurgische ingrepen zijn niet bepaald heel zeldzaam. Genoeg medicijnen die niet uit plasma of bloed worden gemaakt en de moderne technologie maakt zelfs complexe chirurgie mogelijk via kleine incisies, waar 10 of zelfs 5 jaar geleden nog een lichaam flink voor open moest.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:27 schreef bianconeri het volgende:En wie weet zijn er nog veel meer alternatieven dan dat. Was een artikel dat ging over het instituut voor bloedvrije geneeskunde en chirurgie.
De hel is een Christelijke dogma denk ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:35 schreef Quarant het volgende:
Zeg moderators, deze forumdiscussie gaat allang niet meer over de duivel/dehel
Ehm, goed punt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:35 schreef Quarant het volgende:
Zeg moderators, deze forumdiscussie gaat allang niet meer over de duivel/dehel
De verdraaiingen in jouw bijbel buiten beschouwing gelaten, gaat het hier om het nuttigen ( eten en drinken ) van bloed en niet over infusie van bloed.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:18 schreef bianconeri het volgende:
Hand 15:
20 zich te onthouden van dingen die door afgoden zijn bezoedeld en van hoererij en van het verstikte en van bloed.
29 U te blijven onthouden van dingen die aan afgoden ten slachtoffer zijn gebracht en van bloed en van al wat verstikt is en van hoererij.
Wordt tot 2 maal toe daar apart genoemd. Zie het woordje EN.
Als je redeneert dat het met de andere dingen in verband gebracht moeten worden, zoals jij zegt verstikt, dan zou dat bloed ook met hoererij te maken moeten hebben.
De oorsprong van dit oeroud en op misvatting beruste regel is dat men toen dacht dat de ziel in het bloed zat. Denk jij ook nog steeds dat de ziel in bloed zit ?quote:Hand.15:19 Daarom ben ik van mening dat we de heidenen die zich tot God bekeren geen al te zware lasten moeten opleggen, 20 maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf.
Hand.15: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’
Doe de oogkleppen eens af.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:13 schreef bianconeri het volgende:
Ja dat zit mij inderdaad hoog want het is een grove belediging.
Daarnaast kan elk persoon met internet een lijst opzoeken waar een sekte aan moet voldoen.
Zelfs iemand met een IQ van 10 kan dat en dan bekijken of wij daar aan voldoen, wat overduidelijk niet zo is.
Jullie hebben moeite met feiten geloof ik. Nogmaals: Ik heb paar pagina's geleden nog op de definitie lijst gereageerd.
Ja en de engelse pagina noemt ons geen sekte. Lekker betrouwbaar dat wikipedia
Pak gewoon de definitie lijst erbij.... Het is zo ongelofelijk simpel om te zien dat wij geen sekte zijn.
En voor blinden als jullie 2 zou het dan ook makkelijk moeten zijn om te tonen dat we sekte zijn.
Maar weer eens een leugen. Velen vinden dat. En dat weet je best. Maar blijf vooral tegensputteren, je maakt jezelf alleen maar ongeloofwaardiger.quote:Er zijn maar weinig die ons een sekte vinden.
Prima, ontopic.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehm, goed punt.
Graag weer on topic allemaal.
Je kan allerlei mooie eigenschappen hangen aan dat eeuwige leven, maar als je werkelijk een notie hebt van eeuwigheid, waarin je dus werkelijk tijd ervaart als je geen tijd ervaart dan is het concept eeuwigheid ook leeg, dan wens je dat niemand toe.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik denk dat ze daar juist goed over gedacht hebben, want dan leven we juist voor eeuwig op een plek waar geen pijn, verdriet, handicaps, oorlog, zonde etc is.
Dus leven in vrijheid.
Het is jezelf voor de gek houden en weerhoud mensen ook werkelijk iets aan hun situatie te doen, "want ooit zal het goedkomen".quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:04 schreef sjoemie1985 het volgende:Dat is voor de meeste gelovige mensen veel bijzonderder dan het tijdelijke aardse leven.
leven in verdrukking of de haat tegen religie.
Daar kan ik dus werkelijk niet bij. Het is werkelijk zo'n kinderachtig concept.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
en O.T. ik geloof zeer zeker dat er een hemel en een hel is.
Heel goed Sjoemie!quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
want sommige stukken of teksten slaan meer op hoe het in die tijd was en sommige hebben alleen betrekking op het joodse volk.
Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw....quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:00 schreef Semisane het volgende:
Het is jezelf voor de gek houden en weerhoud mensen ook werkelijk iets aan hun situatie te doen, "want ooit zal het goedkomen".
Je kunt in de bijbel niet alleen naar losse regels kijken vaak moet je ook lezen in welk verband iets staat. aan wie het gericht is dus de joden of de heidenen of de christelijke gemeente het zij beginnend of al langer christen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:05 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Heel goed Sjoemie!![]()
Bijna alle teksten overigens.
daar is het inderdaad wachten op, maar gezien de tekenen van de tijd zal dat geen 200 jaar meer duren denk ik persoonlijk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:08 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw....
Dat denken ze al 2000 jaar. Maar laat je vooral niet ontmoedigen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
daar is het inderdaad wachten op, maar gezien de tekenen van de tijd zal dat geen 200 jaar meer duren denk ik persoonlijk.
De tekenen van de tijd?quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
daar is het inderdaad wachten op, maar gezien de tekenen van de tijd zal dat geen 200 jaar meer duren denk ik persoonlijk.
maar het precieze moment kan ik natuurlijk niet zeggen, omdat dat alleen bij DE Vader (God) bekend is.
Ging oa om een middel om de aanmaak van rode bloedlichaampjes sterk te stimuleren waardoor het opgevangen wordt.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:53 schreef Semisane het volgende:
Ik ben benieuwd waar het artikel in de Times het overhad. Bij het verlies van grote hoeveelheden bloed gaat het toedienen van plasma niet meer werken, want dan houd je te weinig rode bloedlichaampjes over.
Er is daar gewoon geen alternatief voor, er is geen kunstmatige vervanging voor bloedlichaampjes op de markt, hooguit in labs.
Sanquin geeft alleen aan bij wat voor problemen er bloed nodig kan zijn. Niet dat het niet anders kan.quote:Tja, "bloedvrije" geneeskunde en chirurgische ingrepen zijn niet bepaald heel zeldzaam. Genoeg medicijnen die niet uit plasma of bloed worden gemaakt en de moderne technologie maakt zelfs complexe chirurgie mogelijk via kleine incisies, waar 10 of zelfs 5 jaar geleden nog een lichaam flink voor open moest.
Grote of spoedeisende operaties daar in tegen hebben vaak wel bloed nodig, maar ook vaak minder dan voorheen.
Overigens kan je gewoon bij Sanquin op de website lezen waar bloed allemaal voor nodig is in de huidige medische wereld, daar hoef je geen artikeltjes op de Times voor te lezen.
Is niets anders aan dan andere Bijbels hoor.quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:45 schreef ATON het volgende:
De verdraaiingen in jouw bijbel buiten beschouwing gelaten, gaat het hier om het nuttigen ( eten en drinken ) van bloed en niet over infusie van bloed.
Is idd bij veel christenen een probleem. Sommigen doen zelfs nog mee in oorlogenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor veel christenen is het na 2000 jaar nog steeds lastig te vatten dat de centrale boodschap van hun messias is dat het toch fijn zou zijn als we allemaal aardig voor elkaar zouden zijn.
Haha....quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:38 schreef Jigzoz het volgende:
Voor een verkondiger van Gods woord ben je wel bijzonder agressief en onbeschoft trouwens. Beetje christendom in middeleeuwse stijl. Het getuigt in ieder geval absoluut niet van een vredige boodschap. Jezus zou diep teleurgesteld zijn.
Een jehova die over 'feiten' begint...quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:23 schreef bianconeri het volgende:
Niet letterlijk, maar zonder bloed wordt het niet echt wat met ons.
[..]
Is idd bij veel christenen een probleem. Sommigen doen zelfs nog mee in oorlogen
[..]
Haha....
Want oohhh ik ben heeeel agressief.
Ik zeg alleen maar dat jij alles behalve oprecht bent. Als alle feiten tegen jou spreken en je blijft koppig vasthouden dan moge dat toch wel duidelijk zijn.
quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
en het gaat in dat stuk van handeling ook over de heidenen die nog maar net tot geloof zijn gekomen maar niet precies weten wat wel mag en wat niet en voor hun moest het niet moeilijker gemaakt worden dan het is.
Bianconeri kijkt gewoon niet naar de context van het stuk.
Hij leest gewoon 1 of 2 regels waar iets staat wat niet mag of verboden is dus dan geldt dat meteen ook voor het hier en nu.
Maar dat is niet altijd je moet soms ook kijken aan wie of welke mensen is het gericht.
want sommige stukken of teksten slaan meer op hoe het in die tijd was en sommige hebben alleen betrekking op het joodse volk.
Natuurlijk blijf ik tegensputteren omdat het ten 1e compleet tegen alle feiten in gaat om ons een sekte te noemen en ten 2e is het een grove belediging.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:53 schreef hoatzin het volgende:
Maar weer eens een leugen. Velen vinden dat. En dat weet je best. Maar blijf vooral tegensputteren, je maakt jezelf alleen maar ongeloofwaardiger.
Wat een verschil....quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:29 schreef TheListener het volgende:
Die bianconeri toch.
Je kan jezelf van alles wijs maken, of er nou logica achter zit of niet. Verder zullen ze altijd wel iets vinden om het te verantwoorden tegenover zichzelf. Een gevaarlijke eigenschap van de mens.
Jij vindt van niet, de rest vindt van wel. Ik ga hier ook niet zitten beweren dat ik helemaal niet van Satan ben, terwijl jij vindt van wel.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:28 schreef bianconeri het volgende:. We voldoen er simpelweg overduidelijk niet aan.
Ah ok, het apart opvangen van rode bloedlichaampjes of het scheiden van plasma is al heel goed mogelijk. Dat gebeurt namelijk bij plasmaferese, hoewel men daar juist de bloedlichaampjes etc weer terug pompen in het lichaam (opgelost in een plasma vervanger uiteraard).quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ging oa om een middel om de aanmaak van rode bloedlichaampjes sterk te stimuleren waardoor het opgevangen wordt.
Is dat zo? Ik weet namelijk dat er veel onderzoek wordt gedaan met betrekking tot nieuwe technieken en het verminderen van bloedtransfusies en het uitgifte van bloed.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:20 schreef bianconeri het volgende:Sanquin geeft alleen aan bij wat voor problemen er bloed nodig kan zijn. Niet dat het niet anders kan.
pikuach nefeshquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:45 schreef ATON het volgende:
De oorsprong van dit oeroud en op misvatting beruste regel is dat men toen dacht dat de ziel in het bloed zat. Denk jij ook nog steeds dat de ziel in bloed zit ?
Waar in mijn post zeg ik iets over dat de JG een sekte is ?quote:[..]
Wat een verschil....
Er is een definitielijst van een sekte. Die kun je zeer gemakkelijk naast stromingen leggen om te kijken of ze er aan voldoen.
JG zijn op geen enkele, hoe krom ook, manier daar onder te scharen. We voldoen er simpelweg overduidelijk niet aan.
Welles.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:28 schreef bianconeri het volgende:
JG zijn op geen enkele, hoe krom ook, manier daar onder te scharen. We voldoen er simpelweg overduidelijk niet aan.
Nee. Die doen aan 'hemel' en 'eeuwige dood'.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
geloven de J.G.'s eigenlijk wel in de hel en duivel enzo?(om het maar even een beetje ontopic te houden)
duivel wel, hel niet. Hemel ook, maar voor ik dacht 144.000 heiligen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
geloven de J.G.'s eigenlijk wel in de hel en duivel enzo?(om het maar even een beetje ontopic te houden)
De dood zoals hij echt is dus. Eindelijk iets van de jehova's wat wel ergens op slaat.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:35 schreef Manke het volgende:
Het vuur wordt in openbaringen beschreven als de tweede dood, jehovahs geloven hier letterlijk in, geen bewustzijn meer en nooit meer een opstanding zoals openbaringen ook vermeldt.
onze bijbel zegt ook tweede dood zonder mogelijke opstanding.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:36 schreef sjoemie1985 het volgende:
ze doen dus aan halve waarheden daar zeg maar.
allemaal wel eigenlijk, de jg accepteren alleen hun eigen versie.quote:
Ah, ik dacht al...quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:58 schreef Manke het volgende:
[..]
allemaal wel eigenlijk, de jg accepteren alleen hun eigen versie.
In geen 1 manuscript staat jhvh of jehovah in het nt, maar de jg heeft deze erin gestopt, had ik begrepen.
O jawel hoor. Jouw citaat komt uit de JG bijbel, en daarom zie je reeds een verschil.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:23 schreef bianconeri het volgende:
Is niets anders aan dan andere Bijbels hoor.
Het staat er klaar en duidelijk dat het over nuttigen gaat. 2000 jaar geleden kende men nog geen bloedtransfusies hoor.quote:En ik heb al uitgelegd dat het blijkbaar NIET over het nuttigen gaat. Anders werd het niet apart genoemd.
quote:De oorsprong van dit oeroud en op misvatting beruste regel is dat men toen dacht dat de ziel in het bloed zat. Denk jij ook nog steeds dat de ziel in bloed zit ?
O jawel letterlijk. Jij weet blijkbaar zeer weinig over godsdienstgeschiedenis. Jouw antwoord slaat trouwens nergens op.quote:Niet letterlijk, maar zonder bloed wordt het niet echt wat met ons.
Weet ik veel. Iets van "redden van de ziel" Ik kan het niet goed vertalen. Overigens kom je wel met oud nieuws. Nooit "Moreh Nevukhim" (gids der verdoolden) van Rambam gelezen?quote:
O, je schreef zo maar iets. Weinig verhelderend zou ik denken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:12 schreef Skillsy het volgende:
Weet ik veel. Iets van "redden van de ziel" Ik kan het niet goed vertalen.
Nee, interesseert me ook niet.quote:Overigens kom je wel met oud nieuws. Nooit "Moreh Nevukhim" (gids der verdoolden) van Rambam gelezen?
Nee binnen het jodendom is een mens heilig want bloed = ziel. Vandaar dat ik de opmerking plaatste was meer een garpje.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:32 schreef ATON het volgende:
[..]
O, je schreef zo maar iets. Weinig verhelderend zou ik denken.
[..]
Nee, interesseert me ook niet.
Zoals ik al schreef dus. Waar moei je je dan mee ?quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:28 schreef Skillsy het volgende:
Nee binnen het jodendom is een mens heilig want bloed = ziel.
Garpjes kan je beter in het Nederlands maken.quote:Vandaar dat ik de opmerking plaatste was meer een garpje.
Heb je leesproblemen ?quote:Als het je niks interesseert wat je kom je dan hier doen?
Waarom quote je mij ? Ik had jouw mening echt niet nodig hoor. En zeker niet van een ongelikte beer, afgaande op dit:quote:En waarom quote je me dan?
Benieuwd hoe de mod's daar op reageren.quote:Bakkes houwe dan.
Oh, okayquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:48 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef dus. Waar moei je je dan mee ?
[..]
Garpjes kan je beter in het Nederlands maken.
[..]
Heb je leesproblemen ?
Zijn hele interessante vraagstukken inderdaad. Er zijn medisch gezien zo ontzettend veel mogelijkheden, medische wereld staat steeds meer achter bloedvrij.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:41 schreef Semisane het volgende:
Ah ok, het apart opvangen van rode bloedlichaampjes of het scheiden van plasma is al heel goed mogelijk. Dat gebeurt namelijk bij plasmaferese, hoewel men daar juist de bloedlichaampjes etc weer terug pompen in het lichaam (opgelost in een plasma vervanger uiteraard).
Heb je dat artikel nog ergens overigens?Ben wel geinteresseerd.
Lijkt mij wel ja.quote:Is dat zo? Ik weet namelijk dat er veel onderzoek wordt gedaan met betrekking tot nieuwe technieken en het verminderen van bloedtransfusies en het uitgifte van bloed.
Voor de 10000000e keer. KIJK NAAR DE DEFINITIE LIJST.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
Jij vindt van niet, de rest vindt van wel. Ik ga hier ook niet zitten beweren dat ik helemaal niet van Satan ben, terwijl jij vindt van wel.
Het heeft overeenkomsten ja.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:59 schreef TheListener het volgende:
Verder om even terug te komen op jou punt dat de JG niet PER DEFINITIE een sekte is.
Het komt er wel gevaarlijk in de buurt..
1. Tuurlijk zijn er een aantal die denken dat wij een sekte zijn.quote:Daarnaast komt nog eens het feit dat hoe hard je ook schreeuwt dat het per definitie geen sekte is.. Het er de meeste mensen er niet van weerhoud te denken dat het wel een sekte is.
Dan als laatste nog even een vraagje over de JG. Wat voor verhaaltje hang je op als je langs de deuren gaat bij mensen? En wat wil je hier precies mee bereiken?
Bij ons komen er niet zo veel.
quote:Op maandag 19 mei 2014 14:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zijn hele interessante vraagstukken inderdaad. Er zijn medisch gezien zo ontzettend veel mogelijkheden, medische wereld staat steeds meer achter bloedvrij.
Hemel inderdaad voor de 144.000. Zoals Openbaring ons leert zullen er 144.000 bij Jezus in de hemel zijn als priesters en koningen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:35 schreef Manke het volgende:
duivel wel, hel niet. Hemel ook, maar voor ik dacht 144.000 heiligen.
Hel komt uit het Duits en is later toegevoegd door ik dacht Maarten Luther. Het vuur wordt in openbaringen beschreven als de tweede dood, jehovahs geloven hier letterlijk in, geen bewustzijn meer en nooit meer een opstanding zoals openbaringen ook vermeldt.
Duivel ja.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:29 schreef sjoemie1985 het volgende:
Wij geloven zeker in de openbaring. Geloven ook in hetgeen daar staat beschreven.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
geloven ze wel alles wat in openbaring wordt beschreven dan m.b.t. de eindtijd en alles wat zal gebeuren?
Misschien interessant om te horen van een JG.
Dat is niet waarquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:58 schreef Manke het volgende:
allemaal wel eigenlijk, de jg accepteren alleen hun eigen versie.
In geen 1 manuscript staat jhvh of jehovah in het nt, maar de jg heeft deze erin gestopt, had ik begrepen.
Nee is niet Bijbelsquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:46 schreef Manke het volgende:
onze bijbel zegt ook tweede dood zonder mogelijke opstanding.
Ik denk dat de eeuwige marteling alleen voor hun is die God gekend hebben, zoals de duivel en z'n engelen en mensen die wel wedergeboren zijn maar teruggevallen zijn (daarom zegt Jezus bezint eer ge begint voor je me gaat volgen), weet niet zeker of dit bijbels is.
Wat is een halve waarheid dan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:36 schreef sjoemie1985 het volgende:
ze doen dus aan halve waarheden daar zeg maar.
Als ik een citaat geeft zal ik dat uit onze Bijbel doen. Lijkt me vrij logisch.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:03 schreef ATON het volgende:
O jawel hoor. Jouw citaat komt uit de JG bijbel, en daarom zie je reeds een verschil.
Mag jij jokken ? Je doet het hier wel hoor !
Er staat onthouden van bloed. Niet u te onthouden van het nuttigen van bloed door voedsel.quote:Het staat er klaar en duidelijk dat het over nuttigen gaat. 2000 jaar geleden kende men nog geen bloedtransfusies hoor.
Voor wie is dat een straf dan? Diegene die volgens jou gestraft wordt is zich er in ieder geval niet van bewust en 'bestaat' dus niet meer.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:32 schreef bianconeri het volgende:
En ja dat is een straf -.- (er zijn mensen die dat geen straf vinden).
En daar heeft men wijzigingen in aangebracht.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Als ik een citaat geeft zal ik dat uit onze Bijbel doen. Lijkt me vrij logisch.
Dat is niet zo.quote:Maar ik kan voor 99,9% van alle citaten uit onze Bijbel net zo goed een andere Bijbel pakken want er staat toch dezelfde gedachte in die gevallen.
quote:Hand.15:19 Daarom ben ik van mening dat we de heidenen die zich tot God bekeren geen al te zware lasten moeten opleggen, 20 maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf.
Hand.15: 29 onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed.’
En leg me dan eens uit wat in deze context ' onthouden ' kan betekenen ! Bloedtransfusie ? Dat betwijfel ik.quote:Er staat onthouden van bloed. Niet u te onthouden van het nuttigen van bloed door voedsel.
zou ik mogen vragen welke bijbel vertaling jullie gebruiken?quote:Op maandag 19 mei 2014 14:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hemel inderdaad voor de 144.000. Zoals Openbaring ons leert zullen er 144.000 bij Jezus in de hemel zijn als priesters en koningen.
Tja waarom zouden we er niet letterlijk in geloven?
Dat geen bewustzijn is al na elke dood hoorPred 9 spreekt daar over.
Als het 1000 jarige rijk voorbij is zal er geen opstanding meer zijn nee. Dan heeft iedereen het al gehad en leven alleen hen die God dienen nog. Ps 37:9-11 spreekt hier over, dat er een tijd is dat zachtaardigheid/rechtvaardigheid en vrede op hele aarde regeert.
[..]
Duivel ja.
Hel niet aangezien nergens in de Bijbel het woord hel voorkomt. En God is liefde.
[..]
Wij geloven zeker in de openbaring. Geloven ook in hetgeen daar staat beschreven.
Hebben er compleet boek over.
Raar he? Dat zelfs Jezus, die 100% God is volgens jou, dit niet weet...quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar het precieze moment kan ik natuurlijk niet zeggen, omdat dat alleen bij DE Vader (God) bekend is.
ah okquote:Op maandag 19 mei 2014 14:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is niet waar
Wij accepteren alle versies, al niet allemaal volledig.
Zo zijn de delen waar HEER bv staat (compleet in hoofdletters) plekken waar oorspronkelijk JHWH staat. Wij vinden dat heel slecht dat een Bijbelvertaler bewust Gods naam verstopt.
Wordt in NT wel naar JHWH verwezen.
[..]
Nee is niet Bijbels
God is liefde, zou nooit iemand eeuwig gaan straffen. Mensen die er niet voor kiezen hem te dienen, bewust hem tegen te staan zullen als straf geen opstanding krijgen en voor altijd dood zijn.
En ja dat is een straf -.- (er zijn mensen die dat geen straf vinden).
[..]
Wat is een halve waarheid dan?
Er zijn 2 redenen voor het verbod op eten van bloed dat de Bijbel (OT) laat zien. Ten eerste was het gebruik van bloed in heidense culten. Bij deze cermonies werd het bloed van dieren namelijk gegten omdat men geloofde dat het kracht gaf en ziekten genas. Vaak werden bij dit soort ceremonies ook mensenbloed opgeofferd omdat men dan hoopte dat demonen die de mensen pijn wilden doen hen zou bevredigen.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Er staat onthouden van bloed. Niet u te onthouden van het nuttigen van bloed door voedsel.
Mensen die denken dat wetenschap tegen geloof isquote:Op maandag 19 mei 2014 14:25 schreef Chewie het volgende:
Ook altijd zo'n leuke van die reli fundi's net doen of hun leefregels een logische of wetenschappelijke onderbouwing hebben maar daarmee niet beseffen dat dit soort pogingen juist afbreuk doen aan hun geloof.
Voor degenen die geen eeuwig leven krijgen is dit een straf. Geen eeuwig leven in een prachtig paradijs waar alles perfect is. Ook al krijgen ze het tegen die tijd niet bewust mee.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:03 schreef highender het volgende:
Voor wie is dat een straf dan? Diegene die volgens jou gestraft wordt is zich er in ieder geval niet van bewust en 'bestaat' dus niet meer.
Er zijn een paar woorden iets anders. Maar de kern van de boodschap is in 99,9% van de gevallen exact gelijk.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:05 schreef ATON het volgende:
En daar heeft men wijzigingen in aangebracht.
Er staat onthouden van bloed. Bloed in het algemeen.quote:Dat is niet zo.
In jouw bijbel staat niet hetzelfde als in de officiële NBV. Nu zeg ik niet dat daar geen foute vertalingen in staan. Dan moet je er de Griekse grondtekst bijhalen.
En leg me dan eens uit wat in deze context ' onthouden ' kan betekenen ! Bloedtransfusie ? Dat betwijfel ik.
De Nieuwe wereldvertaling. (http://www.jw.org/nl/publicaties/bijbel/nwt/boeken/)quote:Op maandag 19 mei 2014 15:05 schreef sjoemie1985 het volgende:
zou ik mogen vragen welke bijbel vertaling jullie gebruiken?
dus NBG 1951, HSV of NBV?
of misschien nog een andere versie?
Gehenna staat voor het 'eeuwig' brandende dal net buiten Jeruzalem, wat als vuilnisbelt diende en constant brande.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik zie dat ze veel hades of gehenna gebruiken bij de JG maar hades is onder andere een woord voor de onderwereld.
maar de hel is in principe de onderwereld dus.
helaas zit er dan bij jullie toch een fout in de kern met betrekking tot jullie vertaling van het griekse woord voor kruis.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen die denken dat wetenschap tegen geloof isOok altijd leuk.
[..]
Voor degenen die geen eeuwig leven krijgen is dit een straf. Geen eeuwig leven in een prachtig paradijs waar alles perfect is. Ook al krijgen ze het tegen die tijd niet bewust mee.
[..]
Er zijn een paar woorden iets anders. Maar de kern van de boodschap is in 99,9% van de gevallen exact gelijk.
[..]
Er staat onthouden van bloed. Bloed in het algemeen.
Er wordt duidelijk gemaakt dat het bloed van vlees ander bloed is dan dat algemene bloed.
Anders stond het er niet bij in die opsomming (dubbelop is nutteloos).
Dus de duivel leeft in dat gemeenschappelijke graf?quote:Op maandag 19 mei 2014 16:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De Nieuwe wereldvertaling. (http://www.jw.org/nl/publicaties/bijbel/nwt/boeken/)
NBG.
HSV.
En nog wel meer. Worden allemaal in onze lectuur gebruikt.
[..]
Gehenna staat voor het 'eeuwig' brandende dal net buiten Jeruzalem, wat als vuilnisbelt diende en constant brande.
Hades staat, net als Sjeool, voor het gemeenschappelijke graf van de mens.
Als Jezus God IS, dan weet Jezus alles wat God weet.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
vind ik op zich niet raar, want als ik God in zijn totaliteit zou begrijpen zou ik ook God zijn.
Maar ik ben maar een simpele mens, Over veel dingen is de bijbel heel duidelijk maar sommige gedachten van God zijn gewoon weg onbegrijpelijk.
Er staat in de oorspronkelijke tekst stau'ros op die plekkenquote:en hoe kom jullie uberhaupt bij martelpaal als vertaling voor het griekse woord σταυρόν of latijnse crucem of crux.
want als ik die worden in google gooi kom ik overal kruis tegen en geen martelpaal
Wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 19 mei 2014 16:39 schreef Manke het volgende:
Wat is volgens jullie dan de buitenste duisternis, waar geween en geknarsentand zal zijn? Het is een plek alleen voor christenen.
Zoals ik net ook al even zei staat er stau'ros. En niet het Griekse woord voor kruis.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
helaas zit er dan bij jullie toch een fout in de kern met betrekking tot jullie vertaling van het griekse woord voor kruis.
wan het is toch werkelijk waar een kruis en geen martelpaal.
De kruis dood was in die tijd de ergste doodstraf die je kon krijgen.
De duivel is op aarde.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dus de duivel leeft in dat gemeenschappelijke graf?
ik ziet toch duidelijk dit staan op de website van de NWVquote:Op maandag 19 mei 2014 16:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als Jezus God IS, dan weet Jezus alles wat God weet.
Dus ook wanneer die dag is.
[..]
Er staat in de oorspronkelijke tekst stau'ros op die plekkenAls er gesproken wordt over die zogenaamde kruis.
Alleen dat stel ik nergensquote:Op maandag 19 mei 2014 16:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen die denken dat wetenschap tegen geloof isOok altijd leuk.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Outer_darknessquote:Op maandag 19 mei 2014 16:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
[..]
Zoals ik net ook al even zei staat er stau'ros. En niet het Griekse woord voor kruis.
[..]
De duivel is op aarde.
Openb 12:9,12
Neergeslingerd werd daarom de grote draak, de oorspronkelijke slang, die Duivel en Sa̱tan wordt genoemd, die de gehele bewoonde aarde misleidt; neergeslingerd werd hij naar de aarde, en zijn engelen werden met hem neergeslingerd.
Weest hierom vrolijk, GIJ hemelen en GIJ die daarin verblijft! Wee de aarde en de zee, want de Duivel is tot U neergedaald, en hij heeft grote toorn, daar hij weet dat hij slechts een korte tijdsperiode heeft.”
Knap stukje logica, 'ik ben me er niet van bewust dat ik gestraft wordt maar toch is het zo'.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:46 schreef bianconeri het volgende:
Voor degenen die geen eeuwig leven krijgen is dit een straf. Geen eeuwig leven in een prachtig paradijs waar alles perfect is. Ook al krijgen ze het tegen die tijd niet bewust mee.
Het is niet het wetenschappelijk maken van geloof. Alleen stellen dat geloof wetenschappelijk correct is. Dingen die de Bijbel al zei.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:04 schreef Chewie het volgende:
Geloof wetenschappelijk proberen te maken is een belediging voor je god aangezien het er bij geloof niet toe doet waarom iets zo is maar dat je het domweg accepteert.
Matth 8:12quote:Op maandag 19 mei 2014 17:13 schreef Manke het volgende:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Outer_darkness
Dat de duivel hier is weet ik alles van, ging 5 jaar geleden geesten oproepen en hoor sindsdien duivelse stemmen, ook hebben ze me de toekomst laten horen dat is uitgekomen. Ik gaf ze ook per ongeluk m'n hart, en sindsdien is m'n hart verhard, dat gebeude in 1 moment, baal er enorm van.
Waarom zou het dan geen straf zijn -.-quote:Op maandag 19 mei 2014 17:29 schreef highender het volgende:
Knap stukje logica, 'ik ben me er niet van bewust dat ik gestraft wordt maar toch is het zo'.
Uiteindelijk straft alleen God.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:17 schreef Manke het volgende:
Kruis of paal maakt eigenlijk niks uit, het gaat om z'n dood voor ons.
Dat Jezus Michaël zou zijn is ook niet logisch, toen michaël redetwistte met satan over mozes' lijk, zij hij God bestraffe jou, of iets in die zin, Jezus had/heeft volledige authoriteit over satan en z'n machten.
quote:Op maandag 19 mei 2014 16:46 schreef bianconeri het volgende:
Er zijn een paar woorden iets anders. Maar de kern van de boodschap is in 99,9% van de gevallen exact gelijk.
Ach, je moet dat niet zo persoonlijk nemen hoor. Hij is terecht gesteld als staatsgevaarlijk persoon. Z'n achterban was te klein en niet opgewassen tegen de Romeinse legioenen. Een kleine 40 jaar later hebben de zeloten het nogmaals geprobeerd en ook zonder succes.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:17 schreef Manke het volgende:
Kruis of paal maakt eigenlijk niks uit, het gaat om z'n dood voor ons.
Nogmaals, dat zou pas een straf kunnen zijn als je deze bewust ondergaat, zoals een gevangene van achter de tralies naar buiten kijkt. Of kunnen ze jou al straffen door jou te laten denken dat je iets niet gaat krijgen?quote:Op maandag 19 mei 2014 18:32 schreef bianconeri het volgende:
Waarom zou het dan geen straf zijn -.-
Je krijgt niet een fantastische paradijs. Dat is best een straf.
quote:Op maandag 19 mei 2014 18:51 schreef ATON het volgende:
[..]
Ach, je moet dat niet zo persoonlijk nemen hoor. Hij is terecht gesteld als staatsgevaarlijk persoon. Z'n achterban was te klein en niet opgewassen tegen de Romeinse legioenen. Een kleine 40 jaar later hebben de zeloten het nogmaals geprobeerd en ook zonder succes.
Dus jouw geloof is niet sterk genoeg?quote:Op maandag 19 mei 2014 18:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is niet het wetenschappelijk maken van geloof. Alleen stellen dat geloof wetenschappelijk correct is. Dingen die de Bijbel al zei.
Ik vind jullie versie van een paradijs eigenlijk een ergere strafquote:Op maandag 19 mei 2014 18:32 schreef bianconeri het volgende:
Je krijgt niet een fantastische paradijs. Dat is best een straf.
er zijn meer verzen over, en dan spreekt het duidelijk over christenen, engelen zullen ze vastbinden en naar die duisternis gooien. Wat is deze geestelijke donker? Is dit na de dood of tijdens het leven?quote:Op maandag 19 mei 2014 18:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is niet het wetenschappelijk maken van geloof. Alleen stellen dat geloof wetenschappelijk correct is. Dingen die de Bijbel al zei.
[..]
Matth 8:12
''De zonen van het koninkrijk [die] in de duisternis daarbuiten geworpen zullen worden”
Uitleg daarover zegt dat het over Joden gaat die hun speciale voorrecht verloren hebben.
Ze waren zonen van het koninkrijk maar verwierpen dat en worden daarom in het geestelijke donker daarbuiten geworpen.
Zeker wel, daar denken we heel verschillend over. Je hoeft niet aan alle kenmerken te voldoen om als sekte te worden bestempeld.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:15 schreef bianconeri het volgende:
Daar kun je niet eens verschillend over denken.
Jezus is toch 100% God en niet 99? Dan weet hij ook alles wat God weet. Of maak ik nu een denkfout?quote:Op maandag 19 mei 2014 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
vind ik op zich niet raar, want als ik God in zijn totaliteit zou begrijpen zou ik ook God zijn.
Maar ik ben maar een simpele mens, Over veel dingen is de bijbel heel duidelijk maar sommige gedachten van God zijn gewoon weg onbegrijpelijk.
quote:Op maandag 19 mei 2014 17:29 schreef highender het volgende:
[..]
Knap stukje logica, 'ik ben me er niet van bewust dat ik gestraft wordt maar toch is het zo'.
Wat is dit nu weer voor wartaal? Geloof is wetenschappelijk correct? Je zegt (voor een wetenschappelijk student) soms zeer vreemde, onbegrijpelijke dingen.quote:Op maandag 19 mei 2014 18:30 schreef bianconeri het volgende:
Alleen stellen dat geloof wetenschappelijk correct is.
De kern en oorzaak van het geloof van velen!!quote:Op maandag 19 mei 2014 19:05 schreef highender het volgende:
Of kunnen ze jou al straffen door jou te laten denken dat je iets niet gaat krijgen?
maar geloof jij dat de joden nog steeds God's volk is?quote:Op maandag 19 mei 2014 18:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Matth 8:12
''De zonen van het koninkrijk [die] in de duisternis daarbuiten geworpen zullen worden”
Uitleg daarover zegt dat het over Joden gaat die hun speciale voorrecht verloren hebben.
Ze waren zonen van het koninkrijk maar verwierpen dat en worden daarom in het geestelijke donker daarbuiten geworpen.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Stel word een uitvinding gedaan. Het word iets waar je op kan zitten maar heeft maar 3 poten. Iedereen ziet het als een stoel en gebruikt het als een stoel. Toch voldoet het niet aan de definitie van een stoel maar of er voor zorgt dat er mensen anders gebruik van gaan maken of het anders zien.. NEE absoluut niet.quote:Het heeft overeenkomsten ja.
Maar dan zijn we het nog niet.
1. Tuurlijk zijn er een aantal die denken dat wij een sekte zijn.
Echter zeker bv hier op FOK heb je van die schreeuwers die denken alles te weten, zeker te weten dat we een sekte zijn. Dan verwacht je op zijn minst dat ze de definitie lijst van een sekte kennen.
Dat wij daar niet aan voldoen.
Hmm, okee. No further commentsquote:2. Afhankelijk van de maand. Wat het onderwerp is. Vaak begin je gewoon met een vraag. Zoals: Wie heeft de macht over de wereld? Komt er ooit een eind aan pijn en ellende?
Ook afhankelijk van de huisbewoner (als je meer over zo iemand weet, bv zijn geloof)
We vragen alleen aandacht voor de Bijbel. Proberen mensen te helpen de Bijbel te leren kennen.
Das eigenlijk alles al. Niet zo zeer dus om mensen te overtuigen, alleen informatief. Daar moeten mensen zelf wat mee doen.
jw.org kun je veel leren als we niet vaak bij je thuis komen.
hoe zit dat dan met de christenen in landen als pakistan, noord korea en vele andere moslim landen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:33 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De kern en oorzaak van het geloof van velen!!
De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. De angst om straks "de boot te missen" houdt velen in de kerk.
"Leeft in de vreeze des Heeren! " , ik hoor het mijn op nog bulderen....
Dat zijn (christen)fundamentalisten. Vergelijk de Syrië-strijders, zelfmoordterroristen, sommige evangelisten en dergelijke.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:21 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
hoe zit dat dan met de christenen in landen als pakistan, noord korea en vele andere moslim landen?
Die hebben denk ik meer vrees om opgepakt o.i.d. te worden. dan dat ze vrees voor De Heer hebben.
neem nu die vrouw die christen is geworden en de doodstraf heeft gekregen, omdat zij zich heeft afgekeerd van de islam.
Dood is dood, volgens de bijbel. Doden hebben geen gedachten. Pas op de jongste dag, ooit, zullen de graven opengaan en de doden herrijzen en zullen de zeeën hun slachtoffers prijsgeven.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 13:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
wat zou dan wel bijbels zijn als dat het niet is?
Probleem is dat sommige moleculen in meer dan 1 lichaam gefunctioneerd hebben. Een ijzermolecuul dat in mijn bloedbaan zit kan ook in een Duitse soldaat uit de 2e WO gezeten hebben, of in een Neandertaler van tig duizend jaar geleden. Die vlieger gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar God kan elke molecule weer samen brengen tot 1 lichaam.
Het is toch een straf als je zoiets fantastisch niet krijgt....quote:Op maandag 19 mei 2014 19:05 schreef highender het volgende:
Nogmaals, dat zou pas een straf kunnen zijn als je deze bewust ondergaat, zoals een gevangene van achter de tralies naar buiten kijkt. Of kunnen ze jou al straffen door jou te laten denken dat je iets niet gaat krijgen?
Hoezo is mijn geloof niet sterk genoeg? Vanwege de wetenschap? Nee hoor, wetenschap bevestigd mijn geloof alleen maar.quote:Op maandag 19 mei 2014 19:55 schreef Chewie het volgende:
Dus jouw geloof is niet sterk genoeg?
Overigens is de bijbel nergens wetenschappelijk of zelfs maar historisch correct maar dat is een andere discussie
Wat is aan een paradijs waar alles perfect is nou voor ergs aan?quote:Op maandag 19 mei 2014 20:07 schreef Chewie het volgende:
Ik vind jullie versie van een paradijs eigenlijk een ergere straf
Nee absoluut niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar geloof jij dat de joden nog steeds God's volk is?
De eerst geborene om zo maar te zeggen en Gods oogappel?
Teksten die ik vind gaan over ontrouwe mensen (Joden dan wel wat anders).quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:59 schreef Manke het volgende:
er zijn meer verzen over, en dan spreekt het duidelijk over christenen, engelen zullen ze vastbinden en naar die duisternis gooien. Wat is deze geestelijke donker? Is dit na de dood of tijdens het leven?
Dat is geen wartaal...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:30 schreef hoatzin het volgende:
Wat is dit nu weer voor wartaal? Geloof is wetenschappelijk correct? Je zegt (voor een wetenschappelijk student) soms zeer vreemde, onbegrijpelijke dingen.
Ten 1e. Familieleden mogen wel contact hebben met uitgeslotenen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:11 schreef hoatzin het volgende:
Zeker wel, daar denken we heel verschillend over. Je hoeft niet aan alle kenmerken te voldoen om als sekte te worden bestempeld.
Wiki:
In de volksmond heeft "sekte" een pejoratieve connotatie (negatieve klank) en wordt in verband gebracht met "muggenziften" en het volgen van mensen. Om deze reden roepen sekten wel eens oppositie en klachten van diverse kanten op. In het hindoeïsme heeft de term "sekte" geen negatieve bijklank.
Wiki (van dezelfde pagina)
Vrijwel alle sekten kennen het toepassen van disciplinaire sancties. Deze kunnen variëren van het betalen van boetes tot publieke vernederingen tot excommunicatie. In sommige gevallen mogen zelfs familieleden die lid zijn van de sekte geen contact meer hebben met een uitgestoten lid (zie bijvoorbeeld het artikel Jehova's getuigen en disciplinering).
Bovenstaande is een zeer belangrijk kenmerk van een sekte en volledig op jullie van toepassing!
Verder zegt o.a. Wiki dat er geen definitie gegeven kan worden van een sekte maar dat er kenmerken zijn. Laten we eens kijken:
1.lidmaatschap uit vrije keuze, niet door geboorte;
2.toelating tot het lidmaatschap op grond van door de sekteleiders erkende en aantoonbare kennis van de leer, een persoonlijke bekeringservaring of een aanbeveling door een ouder lid van de sekte;
3.het karakter is exclusief en gesloten; wie zich niet aan de geldende leer houdt of tegen de regels van de moraal of de organisatie zondigt, wordt uitgestoten;
4.de sekte beschouwt zich als een elite, begiftigd met een bijzonder inzicht of belast met een bijzondere opdracht;
5.er is sprake van een streven naar persoonlijke perfectie;
6.er is geen principieel verschil tussen leken en priesters of voorgangers;
7.er is gelegenheid om spontaan uiting te geven aan een persoonlijk gevoel van betrokkenheid;
8. de sekte staat vijandig of onverschillig tegenover de samenleving en de staat;
8.het lidmaatschap is absoluter en omvattender dan dat van een kerkgenootschap;
9. er is sprake van een duidelijk herkenbare eigen ideologie;
10.overtreders van de regels worden als verraders beschouwd en voor hun overtredingen gestraft of uitgestoten.
Nou alle bovenstaande punten zijn van toepassing op de JG. Jullie zijn duidelijk een sekte.
Het gaat even om wat het feitelijk is. Feitelijk is het dan geen stoel, als het al een feit is dat het dan 4 poten moet hebben. Geldt voor ons net zo, wij voldoen duidelijk niet aan de definitie en daarmee vallen wij er dus ook niet onder.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:14 schreef TheListener het volgende:
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Stel word een uitvinding gedaan. Het word iets waar je op kan zitten maar heeft maar 3 poten. Iedereen ziet het als een stoel en gebruikt het als een stoel. Toch voldoet het niet aan de definitie van een stoel maar of er voor zorgt dat er mensen anders gebruik van gaan maken of het anders zien.. NEE absoluut niet.
Vergeef me voor het simpele waarschijnlijk onjuiste voorbeeld, dat wel mijn punt duidelijk illustreert.
Per definitie zal het misschien geen sekte zijn... maar maakt dat wat uit als je uitgestoten word en je familie niet meer met je mag praten ?
Ik denk van niet.
Al op gereageerd.quote:Zie ook de post van Hoatzin
Mijn studie heb ik wel bekend gemaakt op FOK. Ga ik verder niet op in.quote:Hmm, okee. No further comments.
Oja, ik vroeg me af wat je studeerde ? (Negeer dit stuk als je het te persoonlijk vind)
Het is nogal wat terug gekomen in vroegere posts en ik geloof dat ik iets met betrekking tot de wetenschap las maar ik geloof niet dat je het ooit duidelijk hebt verteld.
Terwijl ik het me erg afvraag en ik denk niet dat ik de enige ben. Vooral vanwege het feit dat je geloof nogal wat afwijkt van de wetenschap.
Als laatste nog even ON-Topic. Ik heb altijd gedacht dat onder christenen de duivel en hel 2 geaccepteerde dingen waren. Verder wist ik dat de JG's zo hun eigen denken hadden over het geloof.
Straf in de vorm van "jij mag geen contact meer hebben met die en die" komt vrijwel nergens voor. Enige voorbeeld dat ik kan bedenken is wanneer dat door politie en justitie wordt opgelegd, en natuurlijk sektes.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ten 1e. Familieleden mogen wel contact hebben met uitgeslotenen.
Daarbij een straf komt overal wel voor, dan kun je alles wel een sekte gaan noemen.
Contact is minimaal en meestal geheel afwezig. Ik spreek uit ervaring dus kom niet zeggen dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ten 1e. Familieleden mogen wel contact hebben met uitgeslotenen.
Daarbij een straf komt overal wel voor, dan kun je alles wel een sekte gaan noemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten 2e over je lijst:
Punten 2, 3 (1e helft klopt niet), 4 (Ja speciale opdracht, nee geen elite), 5, 8, 9.
Daarnaast hoort 6 andersom te zijn. In een sekte is juist geen ruimte om persoonlijke dingen te melden. Kritiek te heben en dergelijke.
[/quote]
Resume: 1, 3, 4, 5,7,8 en 9 kloppen wel. 2 Klopt deels.
Zo klaar als een klontje dus. Overduidelijk een sekte.![]()
En als je vindt dat Wiki het fout heeft: pas het dan aub even aan zodat de rest van de mens er ook wat aan heeft he? Niemand is er bij gebaat dat er onzin op Wiki staat.
[ Bericht 20% gewijzigd door hoatzin op 20-05-2014 16:10:39 ]
Toch bestaat er iets als ditquote:Mijn geloof wijkt nergens af van de wetenschap?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron:http://nl.wikipedia.org/w(...)endaagse_opvattingen
Meerdere bronnen voor het geval wiki niet voldoende is:
http://www.ve.org.za/index.php/VE/article/viewFile/111/85
hoppaaaa filmpje erbij.
Totale onzin er is historisch niks correct, de zondvloed is onzin, er is geen enkel bewijs buiten de bijbel dat het Joodse volk slaaf was in Egypte, de val van Babylon is niet historisch correct, wederopstanding enz enz.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:24 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel is absoluut historisch correct, daar kan niemand om heen op veel vlakken.
Zo staan er met name in OT heelveel verslagen die bekend zijn, vele veldslagen en bv de val van Babylon.
Wetenschappelijk ook correct, fossielenbestand toont spontane komst. Hygiene voorschriften waren in de Bijbel al vele vele jaren de wetenschap vooruit. De Bijbel leerde al dat de aarde rond was, terwijl wetenschap nog dacht een platte schijf.
Voor de zoveelste keer: ik weet dat je van je sekte niet mag zeggen dat het een sekte is. Dat hoeft ook niet. Ik zeg niet: jij moet bevestigen dat je bij een sekte zit, ik zeg: ik en heel veel anderen zien dat het een sekte is.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:15 schreef bianconeri het volgende:
Voor de 10000000e keer. KIJK NAAR DE DEFINITIE LIJST.
Dat is een feitelijke lijst die je simpelweg kunt afstrepen. Iets klopt of niet.
Hé bianconeri, ik heb het even aan God gevraagd, en hij vindt ook dat jullie een sekte zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Voor de 10000000e keer. KIJK NAAR DE DEFINITIE LIJST.
Dat is een feitelijke lijst die je simpelweg kunt afstrepen. Iets klopt of niet.
Nee, het kan slechts een straf zijn als je op het moment dat de straf gerealiseerd wordt het ervaart als een straf. Ik vind het bijzonder dat je hier anders over kan denken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:24 schreef bianconeri het volgende:
Het is toch een straf als je zoiets fantastisch niet krijgt....
Of je dat nou dan wel bewust mee krijgt of niet. Het is een straf en past in het plaatje van een God van liefde, in tegenstelling tot een hel bv.
Denk jij niet dat, om even in religieus taalgebruik te blijven, alle 'zondige' handelingen veroorzaakt worden doordat het hier juist geen paradijs is? Met andere woorden, wat zou de reden nog kunnen zijn voor de meest extreme anti-theïst (vul zelf maar een voorbeeld in) om in een perfect paradijs nog zondig te willen én kunnen zijn? Daaruit volgt dat een straf - in welke vorm dan ook - compleet zinloos is. Immers - in een perfect paradijs - heeft niemand nog enig belang bij 'zondig' handelen, het is simpelweg onmogelijk, dus waarom niet iedereen toelaten, er is ruimte genoeg. Of denk jij dat je in een perfect paradijs nog steeds de mogelijkheid hebt om 'zondig' te handelen? Dat zou namelijk de enige reden kunnen zijn om voorafgaand te straffen, zodat men leert ter preventie. Betekent dat dan ook dat je nog steeds onder de dreiging van straf leefregels moet volgen? Indien ja, wat is daar perfect aan? Indien nee, kan de illusie van een vrije wil in het paradijs definitief de vuilnisbak in? En als die vuilnisbak gevuld wordt, is het dan wel perfect?quote:Wat is aan een paradijs waar alles perfect is nou voor ergs aan?
Weer zoiets kroms. Is het nou absoluut correct of op veel vlakken? Dat zijn 2 heel verschillende dingen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:24 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel is absoluut historisch correct, daar kan niemand om heen op veel vlakken.
Praten tegen een god is religieus; als er een god terugpraat heet het een psychose.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hé bianconeri, ik heb het even aan God gevraagd, en hij vindt ook dat jullie een sekte zijn.
Nee hoor, praten met God is heel normaal. Ze werkt achter de balie van het studentenrestaurant.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Praten tegen een god is religieus; als er een god terugpraat heet het een psychose.
En je hebt haar nog steeds niet bevlekt?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee hoor, praten met God is heel normaal. Ze werkt achter de balie van het studentenrestaurant.
Waarom zou ik haar willen bevlekken? Dadelijk komt dat in m'n eten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En je hebt haar nog steeds niet bevlekt?
is God in de kantine geen lekker wijf dan?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou ik haar willen bevlekken? Dadelijk komt dat in m'n eten.
Dan wordt ze vast in 1x zwanger. En je weet hoe dat met het vorige kind afliep.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En je hebt haar nog steeds niet bevlekt?
Meh. Ze is niet lelijk, maar ook geen schoonheid. Eerder middelmatig. Maar zo'n halfgare koksoutfit is ook niet echt vleiend. Als er dan nog tientallen prachtige studentes in korte rokjes rondlopen, steekt ze helemaal magertjes af.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:26 schreef hoatzin het volgende:
[..]
is God in de kantine geen lekker wijf dan?
Oei ja. Ooit gewerkt bij de geneeskundige faculteit van het UMCG in Groningen. Vooral de dames die mondhygiëne studeerden liepen er soms schandalig (èn provocerend) mooi bij...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Meh. Ze is niet lelijk, maar ook geen schoonheid. Eerder middelmatig. Maar zo'n halfgare koksoutfit is ook niet echt vleiend. Als er dan nog tientallen prachtige studentes in korte rokjes rondlopen, steekt ze helemaal magertjes af.
Dat zijn inderdaad héél mooie meisjes. Ik ben wel eens mee geweest naar een van hun feestjes (niet in Groningen, overigens), en ik heb m'n ogen uitgekeken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Oei ja. Ooit gewerkt bij de geneeskundige faculteit van het UMCG in Groningen. Vooral de dames die mondhygiëne studeerden liepen er soms schandalig (èn provocerend) mooi bij...
Pics or didnt happenquote:Meh. Ze is niet lelijk, maar ook geen schoonheid. Eerder middelmatig. Maar zo'n halfgare koksoutfit is ook niet echt vleiend. Als er dan nog tientallen prachtige studentes in korte rokjes rondlopen, steekt ze helemaal magertjes af.
er staan al fotos van god in een mini rokje op google ? Damn, die eindtijd van de JG's is voorbij gevlogen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wil je pics van studentes in korte rokjes? Wat, heb je geen Google?
Welnee joh, God is geen studente. God staat achter de toonbank en deelt de frietjes uit.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:28 schreef TheListener het volgende:
[..]
er staan al fotos van god in een mini rokje op google ? Damn, die eindtijd van de JG's is voorbij gevlogen.
En daar maak je dus een grove denk fout.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee absoluut niet.
De joden hebben het verworpen. Hebben een andere keus gemaakt dan God te dienen.
Bijbel laat ook duidelijk zien dat sinds die tijd de sleutel geopend werd tot heidenen.
Om tot Gods volk te behoren.
[..]
quote:1 Dan is nu mijn vraag: heeft God zijn volk soms verstoten? Beslist niet. Ik ben immers zelf een Israëliet, een nakomeling van Abraham, afkomstig uit de stam Benjamin. 2 God heeft zijn volk, dat hij al van tevoren uitgekozen heeft, niet verstoten. Of weet u niet wat de Schrift over Elia zegt, hoe hij Israël bij God aanklaagt? 3 ‘Heer, uw profeten hebben ze gedood, uw altaren verwoest. Ik ben als enige overgebleven, en nu hebben ze het ook op mijn leven voorzien.’ 4 Maar hoe luidt het antwoord van God aan hem? ‘Ik heb zevenduizend mensen voor mijzelf in leven gelaten; die hebben niet voor Baäl geknield.’ 5 Zo is ook nu een klein deel over dat God uit genade uitgekozen heeft. 6 Maar wanneer ze uit genade zijn uitgekozen, dan is dat niet omdat ze de wet naleven, want in dat geval zou de genade geen genade meer zijn.
7 Wat betekent dit alles? Wat Israël heeft nagestreefd, heeft het niet bereikt; alleen zij die zijn uitgekozen hebben het bereikt. De overigen werden onbuigzaam, 8 zoals ook geschreven staat: ‘God heeft hun geest verdoofd, hun ogen blind gemaakt en hun oren doof, tot op de dag van vandaag.’ 9 En David zegt: ‘Laat hun tafel een valstrik worden, een strik, een valkuil en een straf. 10 Laat het licht uit hun ogen verdwijnen, krom hun rug voorgoed.’ 11 Maar nu vraag ik weer: ze zijn toch niet gestruikeld om ten val te komen? Dat in geen geval, maar door hun overtreding konden de heidenen worden gered en daarop moesten zij afgunstig worden. 12 Maar als hun overtreding al een rijke gave voor de wereld is en hun falen een rijke gave voor de heidenen, hoeveel rijker zal dan de gave zijn wanneer zij zich allen hebben bekeerd. 13 Ik spreek nu tot degenen onder u die uit heidense volken komen. Zeker, ik ben een apostel voor de heidenen, maar ik schat mijn taak juist dáárom zo hoog 14 omdat ik hoop afgunst bij mijn volksgenoten op te wekken en een deel van hen te redden. 15 Als God de wereld met zich heeft verzoend toen hij hen verwierp, wat zal hij dan, wanneer hij hen opnieuw aanvaardt, anders teweegbrengen dan hun opstanding uit de dood? 16 Als een klein deel van het deeg aan God is gewijd, is al het andere deeg het ook; als de wortel aan God is gewijd, zijn de takken het ook. 17 En als nu sommige takken van de edele olijfboom zijn afgebroken en u, loten van een wilde olijfboom, tussen de overgebleven takken bent geënt en mag delen in de vruchtbaarheid van de wortel, 18 dan moet u zich niet boven de takken verheffen. Als u dat doet, moet u goed bedenken dat niet u de wortel draagt, maar de wortel u. 19 Maar nu zult u tegenwerpen: ‘Die takken zijn toch afgebroken zodat ik geënt kon worden?’ 20 Zeker, ze zijn afgebroken vanwege hun ongeloof en u dankt uw plaats aan uw geloof. Wees daarom echter niet hoogmoedig, maar heb ontzag voor God: 21 als hij de oorspronkelijke takken al niet heeft gespaard, zou hij u dan wel sparen? 22 Houd daarom voor ogen dat God niet alleen goed is, maar ook streng. Hij is streng voor wie gevallen zijn, maar goed voor u – als u tenminste trouw blijft aan zijn goedheid, want anders wordt ook u afgekapt. 23 En als de Israëlieten niet volharden in hun ongeloof, zullen ook zij worden geënt, want God is bij machte hen opnieuw te enten. 24 Immers, als u die van nature een tak van de wilde olijfboom bent, tegen de natuur in op de edele olijfboom bent geënt, hoeveel eerder zullen dan zij die er van nature bij horen, op die boom worden geënt!
25 Er is, broeders en zusters, een goddelijk geheim dat ik u niet wil onthouden, omdat ik wil voorkomen dat u op uw eigen inzicht afgaat. Slechts een deel van Israël werd onbuigzaam, en dat alleen tot het moment dat alle heidenen zijn toegetreden. 26 Dan zal heel Israël worden gered, zoals ook geschreven staat: ‘De redder zal uit Sion komen, en wentelt dan de schuld af van Jakobs nageslacht. 27 Dit is mijn verbond met hen, wanneer ik hun zonden wegneem.’ 28 Ze zijn Gods vijanden geworden opdat het evangelie aan u kon worden verkondigd, maar God blijft hen liefhebben omdat hij de aartsvaders heeft uitgekozen. 29 De genade die God schenkt neemt hij nooit terug, wanneer hij iemand roept maakt hij dat niet ongedaan. 30 Zoals u God eens ongehoorzaam was, maar door hun ongehoorzaamheid Gods barmhartigheid hebt ondervonden, 31 zo zijn zij nu ongehoorzaam om door de barmhartigheid die u ondervonden hebt, ook zelf barmhartigheid te ondervinden. 32 Want God heeft ieder mens uitgeleverd aan de ongehoorzaamheid, opdat hij voor ieder mens barmhartig kan zijn.
Hoe zie jij Israel?quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
En daar maak je dus een grove denk fout.
Want je kunt in de bijbel lezen dat God Nooit zijn handen van israel zou afhalen.
Zij zullen altijd het volk van God blijven.
Als je begrijpt wat in het N.T. staat, zal je merken dat de joden net na 70 n.C. daar toch anders over dachten. Zo kan je daarin lezen dat de voorhang van het heilige in de Tempel middendoor scheurde.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
Want je kunt in de bijbel lezen dat God Nooit zijn handen van israel zou afhalen.
Jij maakt volgens mij dezelfde denkfout als de JG's.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik zie Israël(dan bedoel ik dus de joden) als Gods volk waar het inprincipe omdraait.
Wij christenen moeten Juist het woord van Jezus verkondigen, omdat de Joden niet wilden geloven dat Jezus de messias en Gods zoon was en is.
Dus zoals ik ook aan gaf in het deel uit romeinen 11 is israel de stam en zijn de christenen de tak die geënt worden op die stam, om te groeien.
Jezus was zelf ook een jood, dus als God de joden aan de kant zou hebben gezet zou hij dat dus ook met Jezus hebben gedaan en dat kan niet.
Het staat gewoon heel duidelijk in de bijbel. maar de JG's lezen daar denk ik over heen ofzo, maar dat weet ik zo niet precies, waarom zij denken dat het niet zo is.
Heel leuk verhaaltje alleen klein probleemje : Er bestond toen geen Jodendom.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Als je begrijpt wat in het N.T. staat, zal je merken dat de joden net na 70 n.C. daar toch anders over dachten. Zo kan je daarin lezen dat de voorhang van het heilige in de Tempel middendoor scheurde.
Dit was een manier van de auteur om duidelijk te maken dat JHWH de Tempel verlaten had door de scheuring binnen het jodendom. Toen waren reeds vele joden gehelleniseerd en beschouwden de vrome joden deze als ' afvalligen '. In 70 n.C. hebben de vrome joden het onderspit moeten delven t.o.v. de Romeinen. Dat dit kostbare voorhangsel niet effectief gescheurd was kunnen we lezen in de kronieken, waarbij Titus dit item, samen met de menora in praalstoet door de straten van Rome droeg in 71 n.C. Waarom had god hen niet de zege gegund en waarom had hij hen verlaten. Dit laat ook de auteur van het evangelie horen met deze vraag door Jezus te laten uitspreken. In die tijd voelde men degelijk dat god hen verlaten had.
Ah oke duidelijkquote:Op woensdag 21 mei 2014 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik zie Israël(dan bedoel ik dus de joden) als Gods volk waar het inprincipe omdraait.
Wij christenen moeten Juist het woord van Jezus verkondigen, omdat de Joden niet wilden geloven dat Jezus de messias en Gods zoon was en is.
Dus zoals ik ook aan gaf in het deel uit romeinen 11 is israel de stam en zijn de christenen de tak die geënt worden op die stam, om te groeien.
Jezus was zelf ook een jood, dus als God de joden aan de kant zou hebben gezet zou hij dat dus ook met Jezus hebben gedaan en dat kan niet.
Het staat gewoon heel duidelijk in de bijbel. maar de JG's lezen daar denk ik over heen ofzo, maar dat weet ik zo niet precies, waarom zij denken dat het niet zo is.
LOL, wat waren al die mensen in die tempel dan aan het doen, met hun Torah's en keppeltjes en zo? Waren dat allemaal undercover Romeinen of zo?quote:Op donderdag 22 mei 2014 02:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Heel leuk verhaaltje alleen klein probleemje : Er bestond toen geen Jodendom.
Juist. Heeft nooit bestaan. Dat maken de joden zichzelf wijs.quote:Op donderdag 22 mei 2014 02:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
PM me even het nummer van je dealer want die shit lijkt mij ook wel wat.quote:Op donderdag 22 mei 2014 02:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Waarom per PM? Mag het niet via het forum? Of wil je er stiekum zelf van genieten ??!quote:Op donderdag 22 mei 2014 05:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
PM me even het nummer van je dealer want die shit lijkt mij ook wel wat.
Idd ze zijn zichzelf zo gaan noemen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 05:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Juist. Heeft nooit bestaan. Dat maken de joden zichzelf wijs.
Er bestond geen Jodendom (een vast geloof) een Jodendom zoals we die nu kennen. Er waren allerlei sektes , stommingen en hoge priesters die allemaal een eigen kijk hadden. En dat was ook heel normaal. Maar denk niet dat er eenheid was. Nee hoor ze slachte elkaar gewoon af.quote:Op donderdag 22 mei 2014 03:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
LOL, wat waren al die mensen in die tempel dan aan het doen, met hun Torah's en keppeltjes en zo? Waren dat allemaal undercover Romeinen of zo?
Dat raakt kant noch wal. Er zijn vele unieke visies, en dat maakt het nu een eenheid? Waarom was het in de 1e eeuw dan geen eenheid, met al z'n unieke visies?quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:17 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Er bestond geen Jodendom (een vast geloof) een Jodendom zoals we die nu kennen. Er waren allerlei sektes , stommingen en hoge priesters die allemaal een eigen kijk hadden. En dat was ook heel normaal. Maar denk niet dat er eenheid was. Nee hoor ze slachte elkaar gewoon af.
Er zijn vele jodendoms geweest , vele halacha's en ieder met zijn eigen kijk. En deze verschillende unieke visies op de wereld maakt een joodse eenheid en dat is de reden waarom het 'Jodendom' die we nu kennen het heeft overleefd.
Omdat men enorm streeft naar individualiteit en dit helemaal geweldig vind ipv een algeheel overkoepelend ideaal.quote:
Dat komt door de Sheverat haKelim (breaking of the vessels). Dat is ook de reden van het fysieke heelal en de perfecte imperfectie daarvanquote:
De "val van de Joden" eigenlijk?quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:40 schreef k3vil het volgende:
[..]
Dat komt door de Sheverat haKelim (breaking of the vessels). Dat is ook de reden van het fysieke heelal en de perfecte imperfectie daarvan
Nee dat heeft plaatsgevonden voor de creatie van de wereld, voor Adam en zo verder.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De "val van de Joden" eigenlijk?
Waarom is iedereen een tsaddik geworden hierdoor?
Nee hoor, ik ben tegen vuurquote:Op maandag 19 mei 2014 16:49 schreef bianconeri het volgende:
Gehenna staat voor het 'eeuwig' brandende dal net buiten Jeruzalem, wat als vuilnisbelt diende en constant brande.
Dat voorhangsel van het heilige der heiligen, is gescheurd van boven naar beneden toen Jezus stierf.quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:28 schreef ATON het volgende:
[..]
Als je begrijpt wat in het N.T. staat, zal je merken dat de joden net na 70 n.C. daar toch anders over dachten. Zo kan je daarin lezen dat de voorhang van het heilige in de Tempel middendoor scheurde.
Dit was een manier van de auteur om duidelijk te maken dat JHWH de Tempel verlaten had door de scheuring binnen het jodendom. Toen waren reeds vele joden gehelleniseerd en beschouwden de vrome joden deze als ' afvalligen '. In 70 n.C. hebben de vrome joden het onderspit moeten delven t.o.v. de Romeinen. Dat dit kostbare voorhangsel niet effectief gescheurd was kunnen we lezen in de kronieken, waarbij Titus dit item, samen met de menora in praalstoet door de straten van Rome droeg in 71 n.C. Waarom had god hen niet de zege gegund en waarom had hij hen verlaten. Dit laat ook de auteur van het evangelie horen met deze vraag door Jezus te laten uitspreken. In die tijd voelde men degelijk dat god hen verlaten had.
Als ik eenheid vind in mezelf dan zie ik eenheid in de wereld en het heelal, maar als ik innerlijk verdeeld ben dan zie ik geen eenheid meer in de wereld.quote:
Dat krijg je als je figuurlijke dingen letterlijk gaat nemen. Gelukkig maken gelovigen die fout niet vaker...quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:30 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het brandt ook niet meer, dus dat eeuwig is gewoon bullshit.
Ja en er was een aardbeving die nergens geregistreerd is en de graven gingen op en allerlei doden wandelden rond. Jezus was dus niet de eerste of enige die opstond uit de dood? Wat het nut daarvan is ontgaat me ten ene male.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat voorhangsel van het heilige der heiligen, is gescheurd van boven naar beneden toen Jezus stierf.
Israel en de volkeren.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:55 schreef k3vil het volgende:
Zie Midrash Rabba Bereshiet:
Other worlds were created and destroyed ere this present one was decided on as a permanent one.
Deze breaking of the vessels heeft als gevolg gehad dat de keliem de hasjpieja (verlangen om te geven) en de keliem de kabbalah (verlangen om te ontvangen) werden vermengd.
Waarom heb je een rav nodig bij het studeren? Is alleen studeren gevaarlijk en verkeerd? Maar ook al is het verkeerd het brengt de wijsheid wel naar de wereld. Wat de bedoeling is (al dan niet op een foute manier)quote:Het is wellicht moeilijk te begrijpen, maar minder moeilijk wanneer je begrijpt dat dit alles Levoeshiem (bekledingen) zijn van het Ohr Elion (hoge licht). Immers is het Ohr Elion dat wat wij G'd noemen, en die is tijdloos / onmeetbaar.
Het is goed met een Rav te leren, alleen is het beter zelf alles te onderzoeken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:32 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Israel en de volkeren.
[..]
Waarom heb je een rav nodig bij het studeren? Is alleen studeren gevaarlijk en verkeerd? Maar ook al is het verkeerd het brengt de wijsheid wel naar de wereld. Wat de bedoeling is (al dan niet op een foute manier)
Maar er is wel contactquote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:54 schreef hoatzin het volgende:
Contact is minimaal en meestal geheel afwezig. Ik spreek uit ervaring dus kom niet zeggen dat het niet waar is.
Straf komt overal wel voor? We hebben het hier over een religieuze groep en uitsluiting als straf is iets typisch sektarisch.
Uhm nee ik heb je al een paar punten gegeven die niet kloppen...quote:Resume: 1, 3, 4, 5,7,8 en 9 kloppen wel. 2 Klopt deels.
Zo klaar als een klontje dus. Overduidelijk een sekte.![]()
En als je vindt dat Wiki het fout heeft: pas het dan aub even aan zodat de rest van de mens er ook wat aan heeft he? Niemand is er bij gebaat dat er onzin op Wiki staat.
Het staat in de Bijbel.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:42 schreef Molurus het volgende:
Straf in de vorm van "jij mag geen contact meer hebben met die en die" komt vrijwel nergens voor. Enige voorbeeld dat ik kan bedenken is wanneer dat door politie en justitie wordt opgelegd, en natuurlijk sektes.
Kun jij andere voorbeelden noemen?
Ik word gewoon ziek van personen als jou....quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:15 schreef Jigzoz het volgende:
Voor de zoveelste keer: ik weet dat je van je sekte niet mag zeggen dat het een sekte is. Dat hoeft ook niet. Ik zeg niet: jij moet bevestigen dat je bij een sekte zit, ik zeg: ik en heel veel anderen zien dat het een sekte is.
Kortom: jij je opvattingen, de rest zijn opvattingen. En hou eens op met dat agressieve geschreeuw. Doe eens rustig.
Wat heb jij een bekrompen kijk er op, sorry dat ik dat zeg....quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:55 schreef Chewie het volgende:
Totale onzin er is historisch niks correct, de zondvloed is onzin, er is geen enkel bewijs buiten de bijbel dat het Joodse volk slaaf was in Egypte, de val van Babylon is niet historisch correct, wederopstanding enz enz.
Hoe zien jullie trouwens het ontstaan van de vrouw? De bijbel is daar al niet consequent in, hou je je aan de eerste versie waarin Adam en Eva samen geschapen zijn of de tweede waarin in eerst Adam wat dieren gaat benoemen, zich een beetje verveeld en god vraagt om een maatje, die god vervolgens creëert uit een rib van Adam? .
En mocht de bijbel helemaal correct zijn waarom volgen jullie dan ook niet alle regels strikt op?
Mocht je dat wel doen, heb je een lekker dochter die je wil verkopen?
Dat je niet snapt waarom je geloof niet sterk genoeg is als je een logische verklaring nodig hebt om zaken uit de bijbel te accepteren zegt al genoeg. Een echte gelovige accepteert deze zaken zonder dat een onderbouwing nodig is.
Mss per land dat het wel bijgehouden wordt. Het wordt in 1 gemeente wel bijgehouden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:01 schreef Manke het volgende:
Houdt de jg eigenlijk een centrale administratie bij in de vs van alle leden? Had ooit zoiets gelezen, weet niet of het waar is.
Nee dat is niet krom...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:58 schreef hoatzin het volgende:
Weer zoiets kroms. Is het nou absoluut correct of op veel vlakken? Dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Is het nu al een paradijs dan? Nee niet bepaald.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 17:39 schreef highender het volgende:
Denk jij niet dat, om even in religieus taalgebruik te blijven, alle 'zondige' handelingen veroorzaakt worden doordat het hier juist geen paradijs is?
Nounounou... Zo praat ik toch ook niet tegen jou?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik word gewoon ziek van personen als jou....
Jawel, maar die discussie is al geweest. Uitkomst: jij zegt dat het geen sekte is, de rest zegt van wel.quote:Er bestaat gewoon een definitie lijst van sekte. Hoe in vredesnaam durf je ons dan een sekte te noemen
Dan boeit het niet wat ik zeg of een ander zegt. Er is een lijst die je kunt afvinken of we het zijn of niet. Daar voldoen we simpelweg niet aan.
Altijd leuk als een geloofswaanzinnige een ander beschuldigt van bekrompenheid.quote:Wat heb jij een bekrompen kijk er op, sorry dat ik dat zeg....
En daar maak jij dus de fout want God zegt idd Zijn handen niet van het volk af te halen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:37 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maak je wel weer een denkfout.quote:Op woensdag 21 mei 2014 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dus 'dat komt overal wel voor' is nu 'ik kan zo gauw geen voorbeeld noemen'?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:41 schreef bianconeri het volgende:
En zullen best meer zijn die dat doen, weet ik zo niet.
Waarom ontken je eigenlijk nog? God heeft zelf expliciet gezegd dat de Jehovah's een sekte zijn. Het staat zelfs in de Bijbel: Jezus' kruisdood is daar figuurlijk voor. Hij is 'gestorven', d.w.z. zijn idealen zijn ten onder gegaan, aan het 'kruis'. En wat is een ander woord voor 'kruis'? Kut. En wat is de grootste kutsekte van Nederland? Juist, de Jehovah's!quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar er is wel contactDus er hoeft niet gedaan te worden alsof er totaal geen contact mag gemaakt worden.
Elke kerk of groepering of wat dan ook kent wel een straf. Zelfs op scholen wordt er straf gegeven.
[..]
Uhm nee ik heb je al een paar punten gegeven die niet kloppen...
2,3,4,5,8,9 en eig 6 (aangezien die andersom hoort).
Iedereen weet toch dat wikipedia niet bepaald een toonaangevende bron is...
Op de meeste hogere scholen+ is wikipedia als bron zelfs niet toegestaan. Ik heb zelf wikipedia nog nooit mogen gebruiken als bron, aangezien het niet bepaald een wetenschappelijke bron is.
[..]
Het staat in de Bijbel.
Dus tja wij volgen dat natuurlijk na. En zullen best meer zijn die dat doen, weet ik zo niet.
'Paal', 'kruis' en 'lul'... Ja, ik zie de link wel.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
En ja, ik weet dat 'stauros' volgens jullie 'paal' en niet 'kruis' betekent. Maar dat bevestigt alleen maar dat Jezus een hekel aan jullie heeft. Want wat is een ander woord voor 'paal'? Lul. En wie zijn die enorme lullen die zomaar bij mensen aanbellen om ze lastig te vallen met God? Juist, de Jehovah's.
Om Herman Finkers zeer vrij te parafraseren: als je graag Jezus achterna wilt, moet je neuken met een aidslijder. Dan kun je ook sterven aan het kruis.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
'Paal', 'kruis' en 'lul'... Ja, ik zie de link wel.
Daarnaast: je zus op een paal, je zus hangend aan iemands kruis, je zus met een paal in haar kruis, wat maakt het allemaal uit...
Kijk, en ik maak je net duidelijk dat dit niet in werkelijkheid gebeurd is en dat de auteur daar enkel een metafoor gebruikte om de frustratie van de vrome joden te schetsen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 14:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat voorhangsel van het heilige der heiligen, is gescheurd van boven naar beneden toen Jezus stierf.
Omdat door zijn sterven de weg weer vrij is gekomen naar God.
Dat is luchtgitaar spelen wat je doet. Jij probeert met je westers 21e eeuws denken iets letterlijk te nemen wat helemaal niet de bedoeling was van die auteur uit de 1e eeuw uit een voor jouw totaal vreemde cultuur.quote:Voor deze gebeurtenis kon maar een selecte groep mensen hier naar binnen om te praten met God.
Maar na de gebeurtenis kan dus iedereen weer met God praten, dus jij en ik kunnen nu vrijuit met God praten.
Duidelijk dat die dit letterlijk nemen totaal geen idee en inlevingsvermogen hebben van deze teksten.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:05 schreef hoatzin het volgende:
Ja en er was een aardbeving die nergens geregistreerd is en de graven gingen op en allerlei doden wandelden rond. Jezus was dus niet de eerste of enige die opstond uit de dood? Wat het nut daarvan is ontgaat me ten ene male.
Geloof je dat ook allemaal, dat van die levende doden? Of waren ze niet levend maar wandelden de lichamen gewoon rond als zombies?? Want zo staat het in Mattheus.
Mag inderdaad niet. Wil je je kinderen toch beschermen, dan volgen er sancties.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:45 schreef Manke het volgende:
Hoe zit het met vaccinaties bij jg's? Hoorde vandaag een verhaal dat de zoon was overleden omdat hij geen vaccinaties mocht omdat ze jg waren, is dit zo?
Zie hier wellicht een van de grootste misverstanden van de afgelopen twee millenniaquote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:17 schreef ATON het volgende:
Jij probeert met je westers 21e eeuws denken iets letterlijk te nemen wat helemaal niet de bedoeling was van die auteur uit de 1e eeuw uit een voor jouw totaal vreemde cultuur.
En het 'Jodendom' zeker wel?? Awel als het Jodendom zegt dat de Messiach daar en daar aan moet voldoen dan zal het ook zeker wel zo zijn! Als het Jodendom dit en dat zegt dan zal het ook wel zijn! Wat zijn Christenen toch dom niet?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 09:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zie hier wellicht een van de grootste misverstanden van de afgelopen twee millennia
Ik denk dat veel Christenen zich inderdaad niet of nauwelijks bewust zijn van de cultuur, taal, poëtische structuur etc. etc. van de bijbel, zaken die erg belangrijk zijn in het interpreteren ervan
En wat bedoelden die profeten met ' De Bevrijder ' volgens jou ?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:08 schreef Skillsy het volgende:
Alle profeten hadden het slechts over de tijd van de komst van de Bevrijder,
Lees eerst tractaat kiddushinquote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:22 schreef ATON het volgende:
[..]
En wat bedoelden die profeten met ' De Bevrijder ' volgens jou ?
Neequote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Kun je gewoon niet even antwoorden op mijn vraag ?
Wie moet hier nou eens wakker worden....quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:15 schreef Molurus het volgende:
Dus 'dat komt overal wel voor' is nu 'ik kan zo gauw geen voorbeeld noemen'?
Lekker geloofwaardig. Wordt eens wakker!
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
Mag inderdaad niet. Wil je je kinderen toch beschermen, dan volgen er sancties.
Maar het is echt geen sekte!
Leugenaar....quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:45 schreef Manke het volgende:
Hoe zit het met vaccinaties bij jg's? Hoorde vandaag een verhaal dat de zoon was overleden omdat hij geen vaccinaties mocht omdat ze jg waren, is dit zo?
Alsof jij niets anders doet dan dat -.-quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:09 schreef ATON het volgende:
Wat kom je hier dan uit je nek lullen joh ???
Ik zie er ook weinig verkeerds in, maar het lijken me toch belangrijke zaken als men de zaak letterlijk wil gaan nemenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:08 schreef Skillsy het volgende:
[..]
En het 'Jodendom' zeker wel?? Awel als het Jodendom zegt dat de Messiach daar en daar aan moet voldoen dan zal het ook zeker wel zo zijn! Als het Jodendom dit en dat zegt dan zal het ook wel zijn! Wat zijn Christenen toch dom niet?
Het probleem is dat de gehele wereld de Bijbel niet snapt. En interpratie gaat altijd vanuit jouw beleving. Je kan tekst en iets wat je hoort niet neutraal bekijken.
En over interpretaties gesproken de rabbijnen staan altijd haaks op elkaar qua interpretatie van de Bijbel. Er is geen juiste waarheid. Dat was altijd in de geschiedenis van het Jodendom. Lees de Talmud maar. Het bediscussieren van hoe en wat de Bijbel bedoeld was juist dat wat het Jodendom maakte. Uiteindelijk heeft het Jodendom vaste regels gekregen.
Het Jodendom noch het Christendom noch jij en ik hebben hebben auteursrechten op de Torah. Ze hebben allen een verband met de Torah maar de Torah (Bijbel) is geen Jodendom noch Christendom.
Het Christendom is niet verkeerd. Niemand doet het verkeerd. Je hebt geen kennis nodig van cultuur of de taal om naar Hem te verlangen.
Alle profeten hadden het slechts over de tijd van de komst van de Bevrijder, maar in de toekomstige wereld zal niemand een andere Schepper zien, behalve jij
Hé, bianconeri, zei Jezus niet ook een paar dingen over mensen beoordelen? Iets met stenen en gooien bijvoorbeeld? Of balken en ogen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsof jij niets anders doet dan dat -.-
Het bekende de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet.....
Ik ook nietquote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:30 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zie er ook weinig verkeerds in, maar het lijken me toch belangrijke zaken als men de zaak letterlijk wil gaan nemenIk claim zeker geen know-how op de bijbel.
Ik moet altijd lachen om jouw " -.-"" dat doet mijn broertje ook als ik hem snachts lastig val op Whats app.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsof jij niets anders doet dan dat -.-
Het bekende de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet.....
Juist, vandaar dat atheïsten en christenen een zinloze strijd voeren en elkaar met jip en janneke argumenten om de oren slaan. Totaal van de zotte, alleen hebben ze dat zelf niet door. Op een ander forum ook, een forum voor zogenaamde vrijdenkers. Nou, wat vrijdenkend allemaal. Wij bepalen dat de schrijvers van de bijbel alles letterlijk bedoelden en dus schieten we dat af.... Kinderachtig en naief, als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:22 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik ook niet
Het probleem is dat de gehele wereld de Bijbel letterlijk neemt.
Precies ( Berjan ik ben het een keer met je eens) , de Bijbel teksten vliegen om je oren. En owee als je niet met ze eens bent. Niet alleen Atheïsten en Christenen hoor. Ook Joden onderling of Joden met Christenen, of Christenen onderling of Christenen met Moslims. of Joden met Moslims of Moslims onderling , of Atheïsten onderling.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:31 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Juist, vandaar dat atheïsten en christenen een zinloze strijd voeren en elkaar met jip en janneke argumenten om de oren slaan. Totaal van de zotte, alleen hebben ze dat zelf niet door. Op een ander forum ook, een forum voor zogenaamde vrijdenkers. Nou, wat vrijdenkend allemaal. Wij bepalen dat de schrijvers van de bijbel alles letterlijk bedoelden en dus schieten we dat af.... Kinderachtig en naief, als je het mij vraagt
Je kunt ook overdrijven met je oordelen....quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Hé, bianconeri, zei Jezus niet ook een paar dingen over mensen beoordelen? Iets met stenen en gooien bijvoorbeeld? Of balken en ogen?
Zou je je daar niet beter aan houden dan?
Of je het er mee eens bent of niet boeit niet. Alleen als het dan om een Bijbelse discussie gaat dan moet je ofc de Bijbel gebruiken en die geeft maar 1 verhaal.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:51 schreef Skillsy het volgende:
Precies ( Berjan ik ben het een keer met je eens) , de Bijbel teksten vliegen om je oren. En owee als je niet met ze eens bent. Niet alleen Atheïsten en Christenen hoor. Ook Joden onderling of Joden met Christenen, of Christenen onderling of Christenen met Moslims. of Joden met Moslims of Moslims onderling , of Atheïsten onderling.
Zijn onderwerpen waarbij je naar de Bijbel moet kijken en die is duidelijk.quote:''Jeszus is God'' , "'nee Jezus zegt zelf niet dat ie god is" "jawel kijk maar deze tekst" 'nee hoor dat zegt die tekst helemaal niet je begrijpt joods denken niet want een mens kan geen god zijn zie Wiki"
"je mag geen bloed eten" - "dat is niet waar je mag je alleen niet van bloed onthouden' - "jij leest de tekt niet goed (haalt Grieks erbij)" - "dit bedoeld het nieuwe testament niet"
"Joden is gods volk hoor" - "nee god heeft de deal verbroken" - "oh waar lees jij dat dan? Want dat is dus helemaal niet zo want god zou nooit zijn handen van zijn volk halen"
"jezus is de messias" - "nee dat kan niet want de Messias heeft geen vrede gebracht of wel soms? Wat ben jij dom" - "nee jezus deed het voorbereidende werk hoor " - "echt niet want jezus moet aan bepaalde voorwaarden voldoen (en noemt wat puntjes die het Jodendom ooit besloten heeft van Wikipedia op ) '' - "nee jezus werd gezien als een bevrijder van het joodse volk ze dachten dat hij hen zou bevrijden van de Romeinen en dat is de joodse visie""
Bijbel is niet geheel letterlijkquote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:22 schreef Skillsy het volgende:
Ik ook niet
Het probleem is dat de gehele wereld de Bijbel letterlijk neemt.
Waarom geldt dat dan niet voor jouzelf? In dit topic verwijt je anderen arrogantie, je verwijt ze dat ze iemand een sektelid noemen en 'dom kletsen', je verwijt mensen dat ze 'achterlijke imbecielen' zijn 'die de massa volgen en zelf niet kunnen nadenken', je verwijt ze dat ze 'altijd op de man spelen en nooit met enig feit aankomen', je verwijt mensen achterlijke figuren, kinderachtig en herrieschoppers die nog nooit een zinnig woord hebben voortgebracht te zijn, je insinueert dat iemand geen eerlijk en rechtvaardig persoon is, je verwijt mensen dat ze hun eigen standpunt houden en geen tegenspraak dulden (en nogmaals arrogantie), en je verwijt ze nogmaals arrogantie, je verwijt ze persoonlijke haat, en nog maar eens dat ze liegen, je verwijt iemand dat hij beledigend is, persoonlijk aanvallend, onwillig en leugenachtig (en hier nog eens, en hier). En dat zijn allemaal dingen die jijzelf ook doet. Waar haal je dan het gore lef vandaan om anderen dat te verwijten?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven met je oordelen....
Alsof ik hem naar de eeuwige dood oordeel of blah blah.
Ik zeg alleen dat hij een ander iets verwijt wat hij zelf ook vaak genoeg doet. Dus dan moet hij niet op een ander gaan beginnen.
Nou, doe dat dan ook. Haal eerst die balk uit je eigen oog, voordat je de stro uit onze ogen wilt halen.quote:“Stop judging+ that you may not be judged; 2 for with the judgment you are judging, you will be judged,+ and with the measure that you are measuring out, they will measure out to you.+ 3 Why, then, do you look at the straw in your brother’s eye but do not notice the rafter in your own eye?+ 4 Or how can you say to your brother, ‘Allow me to remove the straw from your eye,’ when look! a rafter is in your own eye? 5 Hypocrite! First remove the rafter from your own eye, and then you will see clearly how to remove the straw from your brother’s eye."
Enkel die delen die overeenkomen met je eigen visie toch?quote:
Jep. En die figuurlijke delen, zoals Gehenna, zijn letterlijk als het hem goed uitkomt. Daar valt niet tegen op te redeneren, omdat er geen enkele redelijkheid achter zit. Discussiëren met bianconeri is als schaken met een duif: je kunt nog zo'n geniale zetten doen, maar op het einde gooit hij de stukken om, schijt hij het bord onder, en hij vliegt dan terug naar zijn zwerm om de overwinning te claimen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:19 schreef Semisane het volgende:
[..]
Enkel die delen die overeenkomen met je eigen visie toch?
2quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:31 schreef BerjanII het volgende:
Op een ander forum ook, een forum voor zogenaamde vrijdenkers. Nou, wat vrijdenkend allemaal. Wij bepalen dat de schrijvers van de bijbel alles letterlijk bedoelden en dus schieten we dat af.... Kinderachtig en naief, als je het mij vraagt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |