Als je doel kracht is en niet zo zeer hypertrofie dan kan je gerust wat isolatie skippen.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:13 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb het idee dat ik biceps en triceps eigenlijk net zo goed niet kan doen met genoeg compounds. Voortaan maar gewoon ff een setje langzaam en rustig dippen of een paar pulldowns of iets dergelijks pakken als laatste oefening en kijken hoe dat bevalt.
Mja, ik was voornemens om voor hypertrophy te gaan. Maar voorlopig vind ik de compounds en in gewicht klimmen veel te leuk om te laten.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Als je doel kracht is en niet zo zeer hypertrofie dan kan je gerust wat isolatie skippen.
Voer zelf niks uit voor de biceps. Pak ze al genoeg mee met de rows en pull ups. Triceps voldoen de bench, ohp en dips voor mij. Maar richt me voornamelijk op kracht.
Good luck! Wat moet je doen? Foto's maken of iets?quote:
Het is wel redelijk goed te combineren, omdat het in het verlengde van elkaar ligt. Optimaal is het alleen niet. De beste keuze is om er 1 te kiezen als hoofddoel met de ander als ondersteuning.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, ik was voornemens om voor hypertrophy te gaan. Maar voorlopig vind ik de compounds en in gewicht klimmen veel te leuk om te laten.Het hoeft elkaar wellicht niet per sé in de weg te staan, maar heb nog niet echt een nice programma gevonden. Mooiste zou een ub/lb schema zijn met iedere spiergroep 2x in de week en de compounds erin verwerkt.
Ach ja, komende tijd genoeg aan m'n hoofd dus echt veel prioriteit heeft het nog niet en kan me mooi nog een beetje inlezen zo.
[..]
Good luck! Wat moet je doen? Foto's maken of iets?
Je kan Sheiko proberen. Ging ik zelf als een trein op voor zowel hypertrofie als kracht.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, ik was voornemens om voor hypertrophy te gaan. Maar voorlopig vind ik de compounds en in gewicht klimmen veel te leuk om te laten.Het hoeft elkaar wellicht niet per sé in de weg te staan, maar heb nog niet echt een nice programma gevonden. Mooiste zou een ub/lb schema zijn met iedere spiergroep 2x in de week en de compounds erin verwerkt.
Ach ja, komende tijd genoeg aan m'n hoofd dus echt veel prioriteit heeft het nog niet en kan me mooi nog een beetje inlezen zo.
[..]
Good luck! Wat moet je doen? Foto's maken of iets?
Ik skip ook aardig wat iso oefeningen. Ik las van de week echter dat het met name voor je biceps toch wel belangrijk is om wat isolatie te doen. Het gevaar met compounds is dat je spieren sneller sterk worden dan je ligaments, wat met name bij zware DL's een probleem kan geven. Bicep tendon tear, bv.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Als je doel kracht is en niet zo zeer hypertrofie dan kan je gerust wat isolatie skippen.
Voer zelf niks uit voor de biceps. Pak ze al genoeg mee met de rows en pull ups. Triceps voldoen de bench, ohp en dips voor mij. Maar richt me voornamelijk op kracht.
Daarom krijgen sommige mensen ook het T-rex syndroom van alleen/ telang SS bijv....quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik skip ook aardig wat iso oefeningen. Ik las van de week echter dat het met name voor je biceps toch wel belangrijk is om wat isolatie te doen. Het gevaar met compounds is dat je spieren sneller sterk worden dan je ligaments, wat met name bij zware DL's een probleem kan geven. Bicep tendon tear, bv.
Ik doe al een tijdje iso, maar armen willen sipelweg nietquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Daarom krijgen sommige mensen ook het T-rex syndroom van alleen/ telang SS bijv....
Heb je al eens geprobeerd te curlen met je pink hoger dan je duim?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik doe al een tijdje iso, maar armen willen sipelweg nietHeb meer pull-ups en chin-ups toegevoegd. Lats zijn er groter op geworden, maar armen... Homaar.
Je hebt ze of je hebt ze niet volgens mij.
Dit is wat ik doe voor armen:quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd te curlen met je pink hoger dan je duim?
En hammer curls voor meer massa overall.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Heb je al eens geprobeerd te curlen met je pink hoger dan je duim?
lolquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:30 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga denk ik maar eens proberen te curlen in het squat rack. Gasten die dat doen hebben altijd vet grote armen
Ben wel bang dat m'n benen er spontaan afvallen als ik dat ga doen.
op een bosu ball. Want dan gebruik je je core meer en krijg je mooie abs.quote:
Whehehe.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:30 schreef star_gazer het volgende:
Ik ga denk ik maar eens proberen te curlen in het squat rack. Gasten die dat doen hebben altijd vet grote armen
lolquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:31 schreef star_gazer het volgende:
[..]
op een bosu ball. Want dan gebruik je je core meer en krijg je mooie abs.
Net was er weer 1 in het squattackquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:30 schreef star_gazer het volgende:
Dat kan een probleem zijn bij sommige mensen tijdens een alternate grip deadlift. Doe zelf alles met overhand (hookgrip) en tot nu toe geen grip problemen met 200kg. Bij de alternate staat er veel meer spanning op de m.biceps en kan dit voor problemen zorgen of verergeren.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik skip ook aardig wat iso oefeningen. Ik las van de week echter dat het met name voor je biceps toch wel belangrijk is om wat isolatie te doen. Het gevaar met compounds is dat je spieren sneller sterk worden dan je ligaments, wat met name bij zware DL's een probleem kan geven. Bicep tendon tear, bv.
Een bicep tendon tare gebeurt niet zomaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:58 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dat kan een probleem zijn bij sommige mensen tijdens een alternate grip deadlift. Doe zelf alles met overhand (hookgrip) en tot nu toe geen grip problemen met 200kg. Bij de alternate staat er veel meer spanning op de m.biceps en kan dit voor problemen zorgen of verergeren.
Inderdaad, dat had ik erbij moeten zeggen. Onderhand/overhand geeft trouwens ook torsie op de ruggengraad, ook niet zo goed voor je. Het advies is daarom om je sterke kant vooral voor je zwaarste lifts te bewaren, en de rest af te wisselen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:58 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dat kan een probleem zijn bij sommige mensen tijdens een alternate grip deadlift. Doe zelf alles met overhand (hookgrip) en tot nu toe geen grip problemen met 200kg. Bij de alternate staat er veel meer spanning op de m.biceps en kan dit voor problemen zorgen of verergeren.
ik pak mijn 120+ werksets op alternate. Heb geen keus met mijn kleine knuistjes.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
Inderdaad, dat had ik erbij moeten zeggen. Onderhand/overhand geeft trouwens ook torsie op de ruggengraad, ook niet zo goed voor je. Het advies is daarom om je sterke kant vooral voor je zwaarste lifts te bewaren, en de rest af te wisselen.
Ik DL ook met overhand grip. Met m'n assists voor DL zoals rack pulls hou ik de (zware) bar een minuut vast, krijg je enorm sterke handen van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |