abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2014 @ 07:52:29 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139687835

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 08-05-2014 21:54:57 ]
F means you're fucked
  donderdag 8 mei 2014 @ 07:54:00 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139687841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 07:50 schreef YUR het volgende:

[..]

De strandmarathon wordt twee keer per jaar gelopen :P
daar was google.co.nz niet op bedacht!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_139687851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 05:45 schreef rechtsedirecte het volgende: http://fittish.deadspin.c(...)tm_medium=socialflow [..] sorry Jero.... maar ik moest lachen :D
Krijg ik nu geld? O+
pi_139687853
Bier en wijn.. Dat is pas fijn!

Vanavond weer lekker lopen. *O* hopp dat het droog blijft.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_139687942
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 07:54 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Krijg ik nu geld? O+
Ja, je wordt stinkend rijk ! *O*

Wereldstad Diever heeft twee marathons. Op 29 maart was de Drentse Friese Wold Marathon en de Dieverzand Boscross Marathon is op 13 december.

Als je Ekidens en estafettemarathons meetelt hebben Zwolle, Spijkenisse en Rotterdam ook twee marathons.
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:09:56 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139687963
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja, je wordt stinkend rijk ! *O*

Wereldstad Diever heeft twee marathons. Op 29 maart was de Drentse Friese Wold Marathon en de Dieverzand Boscross Marathon is op 13 december.

Als je Ekidens en estafettemarathons meetelt hebben Zwolle, Spijkenisse en Rotterdam ook twee marathons.
En Amsterdam heeft met ingang van dit jaar ook een Ekiden, dus dat is dan marathon nummer 3
F means you're fucked
pi_139687975
quote:
Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
Moar goodies *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_139688025
Ik vind die hoe die onderzoeken altijd geïnterpreteerd worden altijd een beetje vermoeiend. Conclusie van het onderzoek is: het opbouwschema zoals voorgesteld door Vibram was te kort (10 weken) en leidde tot stressfracturen. Dus de onderzoekers zeggen dat het verstandig is om rustiger op te bouwen.
Om dan dat te interpreteren als dat VFF's je voeten verkloot vind ik wel wat overtrokken.
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:19:31 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139688056
Het is allemaal de schuld van die stomme dingen :)
F means you're fucked
pi_139688062
Het is gewoon allemaal jouw schuld!
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:20:30 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139688065
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:20 schreef hatsaflats het volgende:
Het is gewoon allemaal jouw schuld!
*O*
F means you're fucked
pi_139688093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:16 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vind die hoe die onderzoeken altijd geïnterpreteerd worden altijd een beetje vermoeiend. Conclusie van het onderzoek is: het opbouwschema zoals voorgesteld door Vibram was te kort (10 weken) en leidde tot stressfracturen. Dus de onderzoekers zeggen dat het verstandig is om rustiger op te bouwen.
Om dan dat te interpreteren als dat VFF's je voeten verkloot vind ik wel wat overtrokken.
Gelukkig is de schrijver van het stukje ook totaal niet gehinderd door enige vorm van objectiviteit
pi_139688162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:23 schreef Guard het volgende:

[..]

Gelukkig is de schrijver van het stukje ook totaal niet gehinderd door enige vorm van objectiviteit
Dat ook niet. Maar laatst werd er ook nogal ongenuanceerd heisa gemaakt nadat dat onderzoek had aangetoond dat dure/goede/whatever hardloopschoenen geen blessures voorkwamen. En dat was ook gewoon op 't nieuws enzo!
pi_139688185
Je kunt met VFF 's je voeten verkloten, maar zonder VFF's net zo goed.
Als al die producenten nou gewoon zeggen: "train bewust, en luister naar je lichaam" , is er niks aan de hand.
pi_139688242
Na een week rust gisteren weer met de groep gelopen. En het ging lekker.
Weinig oefeningen gedaan dit keer, waardoor de afstand en de gemiddelde snelheid hoger lagen dan tijdens andere trainingen.

SPOILER
Ook mooi: gestart in het bosbad, een aantal keer door de bosvijver gelopen en dwars over het naturistenterrein gelopen. En toch droog gebleven en geen naturist gezien!
Dus de gps werkt in het bos niet helemaal optimaal, vermoed ik zomaar.
pi_139688252
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat ook niet. Maar laatst werd er ook nogal ongenuanceerd heisa gemaakt nadat dat onderzoek had aangetoond dat dure/goede/whatever hardloopschoenen geen blessures voorkwamen. En dat was ook gewoon op 't nieuws enzo!
Aan de stelling dat dure hardloopschoenen geen blessures voorkomen is geen woord aan gelogen anders.

Overigens schreef een oud-collega van mij er nog een doorwrochten stuk over: http://mauricesteketee.wo(...)en-is-geldklopperij/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_139688330
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:37 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Aan de stelling dat dure hardloopschoenen geen blessures voorkomen is geen woord aan gelogen anders.

Overigens schreef een oud-collega van mij er nog een doorwrochten stuk over: http://mauricesteketee.wo(...)en-is-geldklopperij/
Ik zeg ook niet dat het niet waar is, alleen dat de reactie overtrokken was.
pi_139688345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet waar is, alleen dat de reactie overtrokken was.
Vind ik niet. Reactie is logisch, Hardlopen beleeft momenteel een dikke vette hype met honderduizenden hardlopers momenteel. Als er dan heel bijzondere stellingen worden geponeerd op basis van wetenschappelijk onderzoek is dat nieuws en wordt daarover uitgewijd.
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:47:33 #19
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_139688394
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:14 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik doe ook wel weer mee denk ik, met een voorkeur voor de lekker incourante 7.195 km. :P

Als we alle PR's dan bekijken moeten we wel rond de 2:45u kunnen lopen of zo. :Y)
Mooi!

Inmiddels 22 mensen qua inschrijving binnen en ook 2 mensen die niet op de eerste lijst stonden *O* Dus totaal hebben nu 35 mensen aangegeven (misschien) mee te willen doen! Dus op naar die 6 teams!

SPOILER
Gisteren lekker interval training gedaan als voorbereiding op de wedstrijd van volgende week! Was lang geleden dat ik een 6 x 1000 deed. Maar die is voor mijn gevoel toch altijd minder zwaar dan de 10 x 400 of 15 x 200...

http://www.endomondo.com/workouts/336147800/2924303
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:50:19 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139688425
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Vind ik niet. Reactie is logisch, Hardlopen beleeft momenteel een dikke vette hype met honderduizenden hardlopers momenteel. Als er dan heel bijzondere stellingen worden geponeerd op basis van wetenschappelijk onderzoek is dat nieuws en wordt daarover uitgewijd.
Klopt, maar de gegevens worden min of meer verdraaid. En dat is irritant. Mensen lezen niet goed en gaan dan verkeerde conclusies trekken. Als er nou had gestaan: goede hardloopschoenen is misschien belangrijk, maar belangrijker is om goed te trainen, niet te overbelasten etc...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_139688439
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

De reacties die ik gezien heb vond ik over het algemeen overtrokken en kort door de bocht. Nu is de conclusie van dat onderzoek dat natuurlijk ook, maar dat betekent niet dat je er zelf niet 2 tellen over na kunt denken als je het naar het grote publiek brengt. De reactie van je oud-collega vind ik dan al een stuk beter, en ik kan ook niet anders dan het eens zijn met wat hij schrijft. Behalve dan die Hoka's, daar heb ik geen ervaring mee.

En wat Murmeli zegt.

quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:47 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Mooi!

Inmiddels 22 mensen qua inschrijving binnen en ook 2 mensen die niet op de eerste lijst stonden *O* Dus totaal hebben nu 35 mensen aangegeven (misschien) mee te willen doen! Dus op naar die 6 teams!

SPOILER
Gisteren lekker interval training gedaan als voorbereiding op de wedstrijd van volgende week! Was lang geleden dat ik een 6 x 1000 deed. Maar die is voor mijn gevoel toch altijd minder zwaar dan de 10 x 400 of 15 x 200...

http://www.endomondo.com/workouts/336147800/2924303
SPOILER
pi_139688479
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:51 schreef hatsaflats het volgende:

SPOILER
SPOILER
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:58:59 #23
236410 MaleDuck
pi_139688550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:51 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:54 schreef Miezziej het volgende:

[..]

SPOILER
Weet wel, dat er nu na ruim een dag na opening inschrijving al 87 teams zich hebben aangemeld, met een max van 200 (dank je voor je oplettendheid gup!), dus ik ga zodra ik teams vol heb ze al inschrijven, dus lang twijfelen kan betekenen dat er 1 of meerdere teams niet mee kunnen doen ;)

Verder wil ik jullie geen druk op leggen hoor ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_139688586
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:58 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

[..]

Weet wel, dat er nu na ruim een dag na opening inschrijving al 87 teams zich hebben aangemeld, met een max van 200 (dank je voor je oplettendheid gup!), dus ik ga zodra ik teams vol heb ze al inschrijven, dus lang twijfelen kan betekenen dat er 1 of meerdere teams niet mee kunnen doen ;)

Ik twijfel altijd te lang over alles... :+
Maar zit met de studie, ik ben in afwachting of ik bepaalde toetsen nog mag maken en de tentamenperiode valt precies rond die tijd :P Proberen af te studeren is stom :+
pi_139688633
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Klopt, maar de gegevens worden min of meer verdraaid. En dat is irritant. Mensen lezen niet goed en gaan dan verkeerde conclusies trekken. Als er nou had gestaan: goede hardloopschoenen is misschien belangrijk, maar belangrijker is om goed te trainen, niet te overbelasten etc...
Het is de schuld van media dat mensen niet goed lezen?
pi_139688678
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:58 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

[..]

Mja, ik zit ook met afstudeergrapjes. Als de teams eerder vol zijn dan dat ik een besluit heb kunnen nemen, is het gewoon maar pech.
pi_139688750
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nee, maar de media zouden er wel rekening mee kunnen houden dat een groot deel van het publiek niet in staat is om onderzoek en conclusies op geldigheid en kwaliteit te beoordelen. Om een bekende fout te noemen: veel lezers zien het verschil niet tussen correlatie en causaliteit.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 09:13:28 ]
pi_139688774
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, maar de media zouden er wel rekening mee kunnen houden dat een groot deel van het publiek niet in staat is om onderzoek en conclusies op geldigheid en kwaliteit te beoordelen. Om een bekende fout te noemen: veel lezers zien het verschil niet tussen correlatie en causaliteit.
Ja maar dan krijg je geen mooie koppen als
Hardlopen is ongezond
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:13:26 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139688810
quote:

[..]

Nee, maar ze maken daar misbruik van door het precies zo op te schrijven dat mensen het verkeerd interpreteren. Dat vind ik gewoon stemmingmakerij dan. Hou ik niet van.
pi_139688816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:11 schreef Guard het volgende:

[..]

Hardlopen is ongezond
Nu moet ik opeens denken aan een discussie op mijn stage :+
Hadden ze ook iets over hardlopen gelezen (degene die erover begon wist trouwens niet dat ik hardloop) en maar praten over dat het slecht is "want je hoort zo vaak dingen over een hartstilstand tijdens de marathon" en "als je hartslag constant boven de 130 is, is dat slecht".

Ik dacht, laat ik maar niet zeggen hoe hoog mijn hartslag is tijdens het lopen :')
pi_139688830
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:11 schreef Guard het volgende:

[..]

Hardlopen is ongezond
Bijvoorbeeld. Of iets over fivefingers. Ik heb dit onderzoek niet gelezen, maar je zou er rekening mee moeten houden dat een deel van de mensen hun heil zoekt in VFF juist omdat ze blessuregevoelig zijn.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:16:10 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_139688859
quote:

[..]

Ik denk niet dat dat het alleen is. Ik heb wel wat ervaring met het doen en opschrijven van onderzoek. Zo'n wetenschappelijk artikel moet dan alle nuances bevatten. Zodra de meer populair-wetenschappelijke media dat oppakken en omvormen naar iets anders, worden die nuances weleens vergeten. Niet erg, want dat leest veel fijner weg en is soms voor je publiek niet erg. Maar wel erg als de conclusie anders wordt.

Heb trouwens beide soort artikelen geschreven en het zijn 2 vakken apart; lastig schakelen.

Erm.... Hardlopen *O*
Vanavond etentje met oud-bestuur club voor afscheid voorzitter en ik :Y)
pi_139688880
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat het alleen is. Ik heb wel wat ervaring met het doen en opschrijven van onderzoek. Zo'n wetenschappelijk artikel moet dan alle nuances bevatten. Zodra de meer populair-wetenschappelijke media dat oppakken en omvormen naar iets anders, worden die nuances weleens vergeten. Niet erg, want dat leest veel fijner weg en is soms voor je publiek niet erg. Maar wel erg als de conclusie anders wordt.

Heb trouwens beide soort artikelen geschreven en het zijn 2 vakken apart; lastig schakelen.

Erm.... Hardlopen *O*
Vanavond etentje met oud-bestuur club voor afscheid voorzitter en ik :Y)
Biefstukken!
pi_139688923
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:11 schreef Guard het volgende:

[..]

Moar goodies *O*
Ik doe met je mee. *O*

Pakketbezorger is onderweg zegt PostNL bij mij.

*O*
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_139688934
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Of iets over fivefingers. Ik heb dit onderzoek niet gelezen, maar je zou er rekening mee moeten houden dat een deel van de mensen hun heil zoekt in VFF juist omdat ze blessuregevoelig zijn.
Het onderzoek zelf is niets mis mee.
Ik citeer:
quote:
Conclusion: Runners interested in transitioning to minimalist running shoes, such as Vibram
FiveFingers should transition very slowly and gradually in order to avoid potential stress injury
in the foot
Prima conclusie lijkt me, maar die wordt gemakshalve genegeerd in het "artikel"...
pi_139688936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:19 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik doe met je mee. *O*

Pakketbezorger is onderweg zegt PostNL bij mij.

*O*
^O^
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:22:59 #37
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139688976
Geen vff's voor mij. Mijn voeten groeien scheef. Die kan ik beter een beetje recht houden dmv schoenen
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:23:30 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139688986
Ik wacht op 2 pakjes maar er is/lijkt nog niks onderweg :(
pi_139689004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:23 schreef Murmeli het volgende:
Ik wacht op 2 pakjes maar er is/lijkt nog niks onderweg :(
#firstworldproblems
Ja doei.
pi_139689010
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het onderzoek zat redelijk netjes in elkaar hoor, voor zover ik er verstand van heb. Ze hadden een groep mensen die minstens al een half jaar minimaal 20 mijl per week liepen en minstens een half jaar geen blessure hadden gehad genomen, en een deel daarvan rustig laten overschakelen op VFF's en een deel als controlegroep op hun gewone schoenen laten doorlopen. Het is alleen de blogger(?) (geen idee of en hoeveel lezers degene die dat "artikel" op die website heeft geschreven heeft, dus ook niet of zijn artikel sowieso invloed op wie dan ook heeft) die de conclusie van "het is zaak rustiger op te bouwen dan Vibram adivseerde" naar "VFF's ZIJN SUPERSLECHT VOOR JE VOETEN" omvormt.

/edit: spuit 11.
pi_139689041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:22 schreef Murmeli het volgende:
Geen vff's voor mij. Mijn voeten groeien scheef. Die kan ik beter een beetje recht houden dmv schoenen
Jero plaatste laatst juist een artikel waaruit bleek dat door op minimalistische schoenen te lopen je voetspieren zichzelf corrigeerden en anti-pronatie kon worden opgeheven.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:28:25 #42
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139689072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:26 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Jero plaatste laatst juist een artikel waaruit bleek dat door op minimalistische schoenen te lopen je voetspieren zichzelf corrigeerden en anti-pronatie kon worden opgeheven.
Antipronatie is het probleem bij mij niet. Mijn tenen gaan naar links en mijn botje naar rechts. Er is een naam voor maar die ben ik kwijt
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:29:16 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139689085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

#firstworldproblems
:6
Ik heb maar 1 firstworlsproblem en dat is dat ik pijn heb. -O- voel me echt een mankepoot
pi_139689126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 07:42 schreef YUR het volgende:
Mijn sneue trail gaat overigens niet door...dat vind ik best jammer. Loopmaat is geblesseerd -O-
Wat jammer. Je mag zondag meerijden naar de Rondehoeploop als troost.
pi_139689140
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:31 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik las Hondepoeploop :D
pi_139689212
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:31 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik las Hondepoeploop :D
En bedankt, nu kan ik dat dus ook nooit meer anders lezen.

SPOILER
pi_139689586
Kijk nou wie ik tegenkom in de etalage van Lopers Company !

SPOILER
/edit: stomme iPhone zet 'm op z'n kant :(

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 09:52:07 ]
pi_139689660

Die heuvel daar op de achtergrond van onze camper, daar moesten we op (aan de andere kant) en kwamen we dus vanaf gerend naar de finish afgelopen weekend O+ *O* Recht boven het dak kun je net onder de top een pad zien lopen! :P

Zo zag dat er van halverwege uit:

Ja doei.
pi_139689700
Heuvels! :9~ O+ *O*
pi_139689884
Coole camper!
pi_139689892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Die heuvel daar op de achtergrond van onze camper, daar moesten we op (aan de andere kant) en kwamen we dus vanaf gerend naar de finish afgelopen weekend O+ *O* Recht boven het dak kun je net onder de top een pad zien lopen! :P

Zo zag dat er van halverwege uit:

[ afbeelding ]
Mooi!

Maar ik voel bij voorbaat mijn beenspieren al protesteren. :X
pi_139689914
Jammer van die heuvels, anders kon je daar mooi hardlopen!
pi_139689943
Goddomme wat een mooie loopomgeving Moblo O+

* Guard is jaloers
pi_139690010
Oh wauw O+
pi_139690117
O+
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:13:30 #56
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139690124
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:02 schreef hatsaflats het volgende:
Coole camper!
Het is een Mazda Bongo, geimporteerd uit Japan (niet door ons, eerder al). Her en der zitten ook nog instructie-stickers met onleesbare tekst. :D
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:13:53 #57
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139690135
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:04 schreef pijll het volgende:
Heuvels O+

Mooi moblo *O*
Leuk dat je zo enthousiast bent over je woonomgeving.
pi_139690206
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:13 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Het is een Mazda Bongo, geimporteerd uit Japan (niet door ons, eerder al). Her en der zitten ook nog instructie-stickers met onleesbare tekst. :D
sumimasen
en tot zover mijn kennis van het Japans

Zat al te kijken, wat is dat voor een ding :D
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:26:40 #59
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139690478
Dat was overigens wel op bijna 4 uur rijden van huis. Dus om nou te zeggen dat het onze directe omgeving is... ;)
pi_139690595
Tof hoor om daar hard te lopen Motorbloempje :)
pi_139690663
Wilde net zeggen, 't is even ver rijden als de Ardennen vanaf Nijmegen :P
Maar de camping is awesome, veel trails in de buurt om gewoon op te rennen vanaf je tent/camper, dus we gaan daar nog wel een keer terug :9
Ja doei.
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:35:47 #62
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_139690764
Ik heb lang niet van me laten horen hier. Ik kwakkel al meer dan zes weken met mijn gezondheid. (Heb ook niet getraind de afgelopen tijd) Morgen ga ik bij de huisarts langs. Wat er aanscheeld? Keel(onsteking). Daarnaast heb ik last van mijn rechterbilspier (duidt volgens kenners op een overbelaste hamstring). Als kers op de appelmoes mag ik morgenmiddag naar de kaakchirurg om mijn verstand verder uit te hollen...

Enfin, in principe wil ik nog steeds mee doen aan de Ekiden, maar reken er niet op dat ik heel snel zal zijn. Afstand maakt me niet zo uit. Btw, ik kom uit Leiden, en vind het prima op te carpoolen. Zowel als bestuurder als passagier. En Fok-wat-een-eind, vind ik een hele mooie!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_139690941
Wat handig zo'n camper!

Ik heb vanochtend weer even 30 minuten D1 gedaan, ging voor mijn gevoel nog steeds niet helemaal top, maar de snelheid is op zich wel oke. Normaal zit ik liever iets lager in hartslag bij de D1, heb het idee dat ik toch nog niet optimaal hersteld ben.

http://www.endomondo.com/workouts/336304392/11367364

Dit weekend staat 15km D2 op de planning, maar mijn jongetjes hebben een roeiwedstrijd in Tilburg, dus maar even zien of dat logistiek haalbaar is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_139690953
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:35 schreef Corniel het volgende:
Ik heb lang niet van me laten horen hier. Ik kwakkel al meer dan zes weken met mijn gezondheid. (Heb ook niet getraind de afgelopen tijd) Morgen ga ik bij de huisarts langs. Wat er aanscheeld? Keel(onsteking). Daarnaast heb ik last van mijn rechterbilspier (duidt volgens kenners op een overbelaste hamstring). Als kers op de appelmoes mag ik morgenmiddag naar de kaakchirurg om mijn verstand verder uit te hollen...

Enfin, in principe wil ik nog steeds mee doen aan de Ekiden, maar reken er niet op dat ik heel snel zal zijn. Afstand maakt me niet zo uit. Btw, ik kom uit Leiden, en vind het prima op te carpoolen. Zowel als bestuurder als passagier. En Fok-wat-een-eind, vind ik een hele mooie!
-O- Je zou toch zeggen dat de ellende op een gegeven moment een keer moet ophouden. Ik hoop in elk geval dat de huisarts wat opheldering kan geven.

Mijn Garmin is binnen. *O* Maar wel met een lege batterij. -O-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 mei 2014 @ 10:46:15 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139691034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:04 schreef pijll het volgende:
QFT

Vanavond eens kijken hoe het met de zeurende pijntjes is op lekker vlak asfalt.
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:53:24 #66
236410 MaleDuck
pi_139691205
quote:

Wat balen zeg! Ik hoop dat je morgen duidelijkheid krijgt van de huisarts! En wat betreft de teamindeling op de ekiden, die kan ik na de inschrijving nog blijven wijzigen hoor, dus we zien wel hoe het er dan voor staat. Dus als je mee wil doen, gewoon even die pm met info sturen en dan zien we wel in welk team je komt
pi_139691731
Zo, ik ben nog even voordat het mosselweer losbarst een fijne 15x200p200-training wezen doen. Ik merkte in het begin dat ik de laatste tijd weinig kort intervalwerk heb gedaan, want ik liep wat zwaar. Later gingen de intervalletjes steeds beter.

Plus: geen enkel pijntje gehad! *O*
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:19:37 #68
236410 MaleDuck
pi_139691896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:13 schreef Zwabberhark het volgende:
Zo, ik ben nog even voordat het mosselweer losbarst een fijne 15x200p200-training wezen doen. Ik merkte in het begin dat ik de laatste tijd weinig kort intervalwerk heb gedaan, want ik liep wat zwaar. Later gingen de intervalletjes steeds beter.

Plus: geen enkel pijntje gehad! *O*
Dat is lekker! Herkenbaar dat de laatste intervallen lekkerder gaan, had ik gister ook, dan heb je in ieder geval lekker op souplesse gelopen ^O^
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:32:53 #69
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139692284
Net een klein uurtje gelopen en :N dit was zo'n loopje waar het niet ging zoals ik hoopte.... te gehaast,niet het juiste tempo kunnen vinden
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:35:41 #70
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139692366
quote:

Balen zeg :(
Misschien moeten we een kneuzenteam maken. Zoals ik me nu voel kan ik daar ook wel in.
pi_139692385
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Net een klein uurtje gelopen en :N dit was zo'n loopje waar het niet ging zoals ik hoopte.... te gehaast,niet het juiste tempo kunnen vinden
-O- Gauw vergeten, volgende keer beter.
pi_139692448
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Balen zeg :(
Misschien moeten we een kneuzenteam maken. Zoals ik me nu voel kan ik daar ook wel in.
Corniels "niet heel snel" is nog altijd 4:00/km, denk ik...
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:38:45 #73
236410 MaleDuck
pi_139692471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef pijll het volgende:

[..]

Als dat zo is, kan hij nog steeds een 5 km lopen binnen het snelste team :Y
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:39:45 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139692510
quote:

[..]

Owhhhh.... hahahah!
Doe mij maar in het team half uur per km
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:40:26 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139692532
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:26 schreef Wolve000 het volgende:
Dat was overigens wel op bijna 4 uur rijden van huis. Dus om nou te zeggen dat het onze directe omgeving is... ;)
Dat is niet om de hoek nee.
pi_139692605
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Owhhhh.... hahahah!
Ga jij nou eerst maar eens afwachten wat de fysio straks zegt. o|O
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:44:14 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139692677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:36 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

-O- Gauw vergeten, volgende keer beter.
ben het al vergeten....morgen weer een nieuwe kans ;)
pi_139692714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat handig zo'n camper!

Ik heb vanochtend weer even 30 minuten D1 gedaan, ging voor mijn gevoel nog steeds niet helemaal top, maar de snelheid is op zich wel oke. Normaal zit ik liever iets lager in hartslag bij de D1, heb het idee dat ik toch nog niet optimaal hersteld ben.

http://www.endomondo.com/workouts/336304392/11367364

Dit weekend staat 15km D2 op de planning, maar mijn jongetjes hebben een roeiwedstrijd in Tilburg, dus maar even zien of dat logistiek haalbaar is.
Hmmm, aan de hand van de tips hier ook wat meer aan het varieren en gisteren geprobeerd ook D1 te lopen maar dat valt nog niet mee zeg!

Het voelt zo onnatuurlijk om heel langzaam te lopen, zijn daar nog tips voor? En wat is de beste manier om je D1/D2/D3 zones te bepalen? Die op basis van max hartslag mbt leeftijd en dan 70%/80%/90% is niet best hoorde ik. Hiermee zou ik op een max D1 van ~130bpm komen, daar zit ik in no time boven.

Las ergens anders wel een manier om je hoogste volhoudhartslag te bepalen en op basis daarvan calculaties te doen. Dan kom ik op een max D1 van 145 tot 150.

Hoe doen jullie dit?
pi_139692759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:45 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hmmm, aan de hand van de tips hier ook wat meer aan het varieren en gisteren geprobeerd ook D1 te lopen maar dat valt nog niet mee zeg!

Het voelt zo onnatuurlijk om heel langzaam te lopen, zijn daar nog tips voor? En wat is de beste manier om je D1/D2/D3 zones te bepalen? Die op basis van max hartslag mbt leeftijd en dan 70%/80%/90% is niet best hoorde ik. Hiermee zou ik op een max D1 van ~130bpm komen, daar zit ik in no time boven.

Las ergens anders wel een manier om je hoogste volhoudhartslag te bepalen en op basis daarvan calculaties te doen. Dan kom ik op een max D1 van 145 tot 150.

Hoe doen jullie dit?
Ik weet uit een meting wat mijn HRmax is. Op zich mag een D1 wel echt voelen alsof je niets doet. Wat is de hoogste hartslag die je ooit gemeten hebt, en wat voor loopje deed je toen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 mei 2014 @ 11:48:55 #80
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139692829
Ik wist niet dat ik zo van slag kon raken van maandagochtend te gaan lopen ipv dinsdag avond :')
gelukkig mag ik vanavond weer :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_139692884
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:48 schreef Ynske het volgende:
Ik wist niet dat ik zo van slag kon raken van maandagochtend te gaan lopen ipv dinsdag avond :')
gelukkig mag ik vanavond weer :@
Dat is heel herkenbaar. Ik had het gisteren.

Wedstrijd technisch is het wel handig dat ik met dagen heb geschoven, maar het voelt alsof ik uit mijn ritme ben. :{
pi_139692930
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik weet uit een meting wat mijn HRmax is. Op zich mag een D1 wel echt voelen alsof je niets doet. Wat is de hoogste hartslag die je ooit gemeten hebt, en wat voor loopje deed je toen?
Loop pas net met een hartslagmeter, juist om hier wat meer op te letten, maar hoogste die ik zie is 169 maar dat was aan het einde van een 10km waar ik normaal 5km loop. Dat was een beetje een spur of the moment, doe het nu weer rustiger aan. Maar ik denk dat 165 tot 169 wel mijn max is.

Maar zo'n D1, is het meer rennen of meer (snel)wandelen? Ik vind het fysiek moeilijk heel langzaam te rennen zeg maar, meer een techniek iets denk ik? :)

Toch ook eens overwegen zo'n meting te doen, behalve leuk ook erg nuttig en weet je tenminste echt waar je aan toe bent :)
pi_139692978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb van de week een hartslag van 760 gemeten.....

SPOILER
pi_139693079
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Owhhhh.... hahahah!
Zo heel langzaam ben jij toch ook niet? Wat ik zo op Endomondo zie?

Van wat vaker intervallen hobbelen word je ook sneller, trouwens ;)
pi_139693094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:52 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Loop pas net met een hartslagmeter, juist om hier wat meer op te letten, maar hoogste die ik zie is 169 maar dat was aan het einde van een 10km waar ik normaal 5km loop. Dat was een beetje een spur of the moment, doe het nu weer rustiger aan. Maar ik denk dat 165 tot 169 wel mijn max is.

Maar zo'n D1, is het meer rennen of meer (snel)wandelen? Ik vind het fysiek moeilijk heel langzaam te rennen zeg maar, meer een techniek iets denk ik? :)

Toch ook eens overwegen zo'n meting te doen, behalve leuk ook erg nuttig en weet je tenminste echt waar je aan toe bent :)
Ik denk niet dat 169 je max is, of je bent al heel oud...
Zo'n test kan geen kwaad dus.

Langzaam rennen is in het begin niet makkelijk, althans voor mij
Ik vond het ook niets, voelde geforceerd aan, zag er niet etc etc.
Maar toch blijven proberen, en op een gegeven moment was er die klik. Toen lukte het gewoon.
pi_139693215
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:52 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Mijn maximale hartslag is 212 bij hardlopen en ik doe D1 op 140-150. Dus stel dat jouw maximale hartslag rond de 180 ligt, dan moet je inderdaad onder die 130 gaan zitten. Je kunt je tempo aanpassen door kleine stapjes te gaan nemen, dan blijft het hardlopen en belast je je gewrichten zo snel mogelijk. Het moet geen wandelen worden, want dat is een andere techniek. Als je fitter word en je je hartslag beter onder controle krijgt, ga je vanzelf harder bij dezelfde hartslag..
pi_139693243
Oh, en "hard"lopen in D1 is gewoon een kwestie van wennen
pi_139693246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:57 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik denk niet dat 169 je max is, of je bent al heel oud...
Zo'n test kan geen kwaad dus.

Waarom niet? Kan prima. Hartslag heeft niet alleen maar met leeftijd te maken, verschilt ook gewoon per persoon. Maar het zal nog wel een stukje hoger zijn dan je in een training bereikt hebt, tenzij je jezelf tijdens die training echt tot het uiterste gepusht hebt.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:07:42 #89
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139693422
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Zo heel langzaam ben jij toch ook niet? Wat ik zo op Endomondo zie?

Van wat vaker intervallen hobbelen word je ook sneller, trouwens ;)
Nee ik ben niet langzaam als ik heel ben.
Heb op t moment een dwarse heup dus nu ff langzaam ;)
pi_139693476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:45 schreef m0ridin het volgende:Hoe doen jullie dit?
Ik heb het ooit als volgt aangepakt:
LIF / [Hardlopen] #679 - Maaahaara-hiiii, maaahaara-haa, ma-ha-ha-rathon!
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:15:02 #91
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139693711
Die link mag van mij best in de OP
pi_139693874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom niet? Kan prima. Hartslag heeft niet alleen maar met leeftijd te maken, verschilt ook gewoon per persoon. Maar het zal nog wel een stukje hoger zijn dan je in een training bereikt hebt, tenzij je jezelf tijdens die training echt tot het uiterste gepusht hebt.
Dat bedoelde ik ook ;)
pi_139694089
Zo, de pm voor de Ekiden is verstuurd. :Y

Nu de komende maanden nog een beetje sneller worden... ~O>
pi_139694464
Damnit, begon met quoten maar het zijn er teveel geworden ;)

Maar ben zelf 36, afhankelijk van wie je het vraagt al redelijk oud dus hehe. Dan zou ik dus op een 184 komen volgens 220-leeftijd (maar die neem ik dus niet heel serieus).

Die 169 was mijn max gemeten hartslag en was aan het einde van een 10k maar niet tot het uiterste... daar voelden mijn bovenbenen teveel als lood voor. Ik binnenkort eens kijken of ik mezelf kan pushen, heb wat manieren gelezen om dit te doen, en anders maar eens zo'n test bekijken.

En het zal inderdaad grotendeels een kwestie van wennen zijn, thanks voor de link/post ook zwabber. Die ga ik ook eens rustig bekijken... Morgenavond een nieuwe poging zacht-rennen ;)

Thanks voor de tips en feedback allemaal!
pi_139694614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:33 schreef m0ridin het volgende:

Maar ben zelf 36, afhankelijk van wie je het vraagt al redelijk oud dus hehe.
oh je bent nog een jonkie... ;)
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:46:45 #96
236410 MaleDuck
pi_139694943
quote:
Je geeft daar in het einde van je post aan dat je het hoog vindt, hoe kijk je daar nu tegenaan?
pi_139695034
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:37 schreef Guard het volgende:

[..]

oh je bent nog een jonkie... ;)
Ik vind het best oud. Maar ja, volgens de formule Hmax = 220-leeftijd ben ik zelf dan ook maar 15.
pi_139695091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:33 schreef m0ridin het volgende:
Damnit, begon met quoten maar het zijn er teveel geworden ;)

Maar ben zelf 36, afhankelijk van wie je het vraagt al redelijk oud dus hehe. Dan zou ik dus op een 184 komen volgens 220-leeftijd (maar die neem ik dus niet heel serieus).

Die 169 was mijn max gemeten hartslag en was aan het einde van een 10k maar niet tot het uiterste... daar voelden mijn bovenbenen teveel als lood voor. Ik binnenkort eens kijken of ik mezelf kan pushen, heb wat manieren gelezen om dit te doen, en anders maar eens zo'n test bekijken.

En het zal inderdaad grotendeels een kwestie van wennen zijn, thanks voor de link/post ook zwabber. Die ga ik ook eens rustig bekijken... Morgenavond een nieuwe poging zacht-rennen ;)

Thanks voor de tips en feedback allemaal!
Er zijn er hier nog veel ouder. Ben zelf 39 en max hartslag gemeten van 191. Er zijn er hier die met gemak boven de 210 uitkomen dacht ik.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:52:30 #99
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139695129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:49 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik vind het best oud. Maar ja, volgens de formule Hmax = 220-leeftijd ben ik zelf dan ook maar 15.
Dan mag jij geen marathons meer lopen voorlopig. Wacht eerst maar tot je volgroeid bent
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:53:52 #100
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139695177
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Er zijn er hier nog veel ouder. Ben zelf 39 en max hartslag gemeten van 191. Er zijn er hier die met gemak boven de 210 uitkomen dacht ik.
Rd is bijv echt bejaard :X
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:54:53 #101
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139695208
*klierbui*
pi_139695229
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:54 schreef Murmeli het volgende:
*klierbui*
Jij verveelt je zeker ;)
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:56:42 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139695269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jij verveelt je zeker ;)
Geen zin om te werken
Nerveus voor fysio
En ik moet een beetje om mezelf lachen als ik ga lopen
pi_139695277
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:(

SPOILER
pi_139695290
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Geen zin om te werken
Nerveus voor fysio
En ik moet een beetje om mezelf lachen als ik ga lopen
Ik hoop dat de fysio iets positiefs te zeggen heeft voor je :)
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:01:31 #106
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139695444
quote:
18s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:57 schreef cafca het volgende:

[..]

SPOILER
:@ sorry :@
SPOILER
pi_139695505
quote:

[..]

_O- Goed dat 'ie al in bed ligt.
pi_139696100
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:46 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Je geeft daar in het einde van je post aan dat je het hoog vindt, hoe kijk je daar nu tegenaan?
Hetzelfde. Ik train volgens de souplessemethode en kom zelden of nooit in de buurt van die drempelwaarde. Hartslag tijdens de 15x200 was gemiddeld 160-164, terwijl ik ze zeker op het laatst iets sneller liep dan voorgeschreven.
pi_139696104
Pff, m`n motivatie is weer in een diep dalletje op het moment. Na vorige week een hele week niet lopen, heb ik nu ook echt gewoon geen zin.
Het regent, dus ik ga gewoon een keer niet vandaag. Ga van 't weekend wel weer een keer :)
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:21:12 #110
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_139696243
quote:

Dat kan je nog tegeven vallen, maar 4:20/km dat gaat hopelijk lukken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 mei 2014 @ 13:22:14 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139696273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:21 schreef Corniel het volgende:

[..]

Dat kan je nog tegeven vallen, maar 4:20/km dat gaat hopelijk lukken.
:D :')

SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_139696310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

:D :')

SPOILER
Dan geniet je dus 2 keer zo lang als Corniel!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 mei 2014 @ 13:24:11 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139696345
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:23 schreef pijll het volgende:

[..]

Dan geniet je dus 2 keer zo lang als Corniel!
:D O+

vanavond maar eens testen of 20 min aan 1 stuk lukt...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_139696477
Gelukkig keek ik toch nog maar even op het schema voor vandaag, want we gaan de weg op. Dus kan ik lekker op m'n Boosts hobbelen O+
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:33:11 #115
236410 MaleDuck
pi_139696659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:17 schreef Levitas het volgende:
Pff, m`n motivatie is weer in een diep dalletje op het moment. Na vorige week een hele week niet lopen, heb ik nu ook echt gewoon geen zin.
Het regent, dus ik ga gewoon een keer niet vandaag. Ga van 't weekend wel weer een keer :)
Beetje rust kan ook geen kwaad ;) Heb je al een nieuw doel waar je naartoe kan trainen?

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hetzelfde. Ik train volgens de souplessemethode en kom zelden of nooit in de buurt van die drempelwaarde. Hartslag tijdens de 15x200 was gemiddeld 160-164, terwijl ik ze zeker op het laatst iets sneller liep dan voorgeschreven.
Dat is wel herkenbaar, maar onderdeel van de souplessemethode is ook het regelmatig lopen van wedstrijden, krijg je daarin het idee dat die waarde klopt?
pi_139696753
quote:
18s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:57 schreef cafca het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_139696975
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:33 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Beetje rust kan ook geen kwaad ;) Heb je al een nieuw doel waar je naartoe kan trainen?

[..]

Dat is wel herkenbaar, maar onderdeel van de souplessemethode is ook het regelmatig lopen van wedstrijden, krijg je daarin het idee dat die waarde klopt?
Yep, over 3 weken de Golden Ten. Ook daar nog geen zin in :')
pi_139697135
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:33 schreef MaleDuck het volgende:Dat is wel herkenbaar, maar onderdeel van de souplessemethode is ook het regelmatig lopen van wedstrijden, krijg je daarin het idee dat die waarde klopt?
Ik loop geregeld wedstrijden, in aanloop naar de CPC ongeveer om de week. Ik zit gemiddeld tussen 163 en 169 tijdens wedstrijden. Op zich nog niet eens al te ver verwijderd van die 173.
pi_139697175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:40 schreef Levitas het volgende:

[..]

Yep, over 3 weken de Golden Ten. Ook daar nog geen zin in :')
Ga gewoon in de zeikregen lopen en merk dan na afloop dat het allemaal weer leuk is. Vanwege de warme douche.
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:57:17 #120
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139697607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:31 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Op moederdag? Jij heiden!
F means you're fucked
pi_139697668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die geen moeder (meer) hebben waar ze naar toe hoeven op moederdag. :{
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:58:58 #122
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139697684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:58 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die geen (meer) moeder hebben waar ze naar toe hoeven op moederdag. :{
En er zijn mensen die voor het eerst moeder zijn op moederdag O+
F means you're fucked
pi_139697711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:58 schreef YUR het volgende:

[..]

En er zijn mensen die voor het eerst moeder zijn op moederdag O+
O+ *O*
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:00:42 #124
236410 MaleDuck
pi_139697754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik loop geregeld wedstrijden, in aanloop naar de CPC ongeveer om de week. Ik zit gemiddeld tussen 163 en 169 tijdens wedstrijden. Op zich nog niet eens al te ver verwijderd van die 173.
Dan zou je daar nog harder kunnen... of je omslagpunt zit tussen de 163 en 169, lijkt me...
pi_139697861
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn niet zo star als het gaat om verjaardagen, moederdagen, vaderdagen, sinterklaas, kerst, et cetera. Het leven is te kort om in zo'n routine gevangen te zitten omdat anderen dat willen. Echte liefde houdt in dat je elkaar vrij laat en elkaar verrast op momenten die niet gedicteerd worden door een kalender. Enfin, dit is overigens ook geen wetmatigheid hoor.

Maar ik ga het goed maken met haar, ter geruststelling. Wedstrijd duurt ook geen hele dag, maar is wel nodig i.v.m. autistisch volgen van schema.
pi_139697885
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:00 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dan zou je daar nog harder kunnen... of je omslagpunt zit tussen de 163 en 169, lijkt me...
Ik kan harder, maar moet dan vooral op mentaal gebied nog slagen maken.
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:07:37 #127
236410 MaleDuck
pi_139698004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn niet zo star als het gaat om verjaardagen, moederdagen, vaderdagen, sinterklaas, kerst, et cetera. Het leven is te kort om in zo'n routine gevangen te zitten omdat anderen dat willen. Echte liefde houdt in dat je elkaar vrij laat en elkaar verrast op momenten die niet gedicteerd worden door een kalender. Enfin, dit is overigens ook geen wetmatigheid hoor.

Maar ik ga het goed maken met haar, ter geruststelling. Wedstrijd duurt ook geen hele dag, maar is wel nodig i.v.m. autistisch volgen van schema.
_O-
Fantastische paradoxale opmerking :D

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik kan harder, maar moet dan vooral op mentaal gebied nog slagen maken.
Dat is herkenbaar, thanks voor je uitleg :)
pi_139698070
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:07 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

_O-
Fantastische paradoxale opmerking :D
Haha, ja én nee. Dat laatste leg ik mezelf op hè.
pi_139698373
Saaie loopband is saai!
Linkje

daarna nog m'n knie-oefeningen op de Bosu-bal gedaan dus nu spannend hoe hij gaat reageren. Die Marikenloop komt wel goed op m'n hobbeltempo. Mijn metgezellen wachten maar wat langer bij de finish dan :P
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:22:07 #130
236410 MaleDuck
pi_139698530
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:09 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Haha, ja én nee. Dat laatste leg ik mezelf op hè.
Daarom zeg ik ook paradoxaal, een schijnbare tegenstelling :P
pi_139699173
Hm, zit een beetje met een dilemma. Zondag heb ik een 10 km wedstrijd die ik sowieso wil lopen. Wil daar ook voor een snelle tijd gaan. En dinsdag heeft het Roparun team een 10 EM gepland in Epe. Ik twijfel nu heel erg of ik daar wel of niet heen wil gaan. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dan al genoeg hersteld ben om een beetje leuk te lopen, en het is me eigenlijk net iets te veel uit de richting (voor een dinsdagavond) om daar voor de lol lekker rustig aan te doen. :{
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 14:46:39 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_139699367
Moeders en ik hebben Moederdag een week verplaatst. Da's handig, want Marikenloop en alles *)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:49:05 #133
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139699468
Nah. Heb gewoon een beetje stijve/overbelaste spieren. Beetje rustig aan doen en oefeningen doen en dit weekend ff niet lopen (grom).
Maandag weer ff terug. Dan bij een ander, die is sportfysio. Die ik nu had snapt niks van hardlopers. Was ze wel eerlijk in ook gelukkig.
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:53:48 #134
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139699618
Na de marathon voor het eerst weer een 10km loopje gedaan, viel niet mee om het tempo vast te houden. :D
pi_139699680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:49 schreef Murmeli het volgende:
Die ik nu had snapt niks van hardlopers. Was ze wel eerlijk in ook gelukkig.
Dat is wel netjes dat ze dat eerlijk toe gaf.

Nouja, rustig aan dan maar en maandag afwachten...helaas. -O-
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:58:20 #136
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139699764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:55 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dat is wel netjes dat ze dat eerlijk toe gaf.

Nouja, rustig aan dan maar en maandag afwachten...helaas. -O-
Ja. Wel netjes.
Ze zei: ja die vragen elke keee wanneer ze weer mogen gaan lopen. Ik: uh ja tuurlijk!
pi_139699949
Gefeliciteerd met je verjaardag Daywalker! *O*

GlenHighland, heb je de Hooglandse Dorpsloop wel eens gelopen?
Ik zit te twijfelen of ik die zal lopen. Voor de rondjeshaters onder ons:
(maximaal) 6 rondjes van 1100 meter...
pi_139700014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Moeders en ik hebben Moederdag een week verplaatst. Da's handig, want Marikenloop en alles *)
Moeder loopt toch wel mee?
pi_139700305
Hahaha rondje tilburg heeft de afstanden aangepast op de uitslagen pagina.
Nu heb ik 29,8 km gelopen _O-
pi_139700312
DW jarig ? Nog vele kilometers ! *O*

Ik heb tussen de werkzaamheden door even het loopje van dinsdag gebruikt om met de natte vinger een eerste vergelijking van de 610 vs. de 620 te maken. Voorlopige conclusie: 620 is een tikje grilliger met de GPS, maar niet zoveel dat ik er ongelukkig van word. Het auto-pause probleem vind ik veel vervelender.

Enfin, de kaartjes:

De 610:

Hetzelfde stuk met de 620:

De "chicane" rechtsboven die de 620 laat zien maar de 610 niet klopt wel! Daar ben ik een stukje teruggelopen om loopmaatjes op te halen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 15:14:49 ]
pi_139700617
quote:
De "chicane" rechtsboven die de 620 laat zien maar de 610 niet klopt wel! Daar ben ik een stukje teruggelopen om loopmaatjes op te halen.
Die staat zo te zien ook op het plaatje van de 610, alleen veel onduidelijker. Op de 620 is ie alleen beter zichtbaar omdat de gps van de 620 in de war was.

Tenzij je echt aan de andere kant van de weg bent gaan lopen na het stofzuigen.
pi_139700696
En zou er ook niet een kleine afwijking in de kaart kunnen zitten?
Wanneer ik hier achter door een straat loop met daarin een S bocht dan ligt deze voor de GPS een stukje eerder dan dat op de kaart te zien is namelijk.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:29:16 #143
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139700836
Satellietondergrond is fijner om dat soort dingen te controleren. Die ligt namelijk precies en de kaart ligt er soms naast omdat het een abstractie is en daar soms wat geschoven is om de kaart beter leesbaar te krijgen.

Zo leken bij mijn vorige baan putdeksels op de kaart soms naast de weg te liggen, maar als je de satellietondergrond pakte, dan lagen ze netjes midden op de weg.
pi_139700837
Het pad dat we daar hebben gelopen is vrij smal, dus van de straat oversteken is geen sprake. Dat moet een issue zijn met de 620.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:30:11 #145
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_139700871
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:04 schreef McTwente het volgende:
Gefeliciteerd met je verjaardag Daywalker! *O*

GlenHighland, heb je de Hooglandse Dorpsloop wel eens gelopen?
Ik zit te twijfelen of ik die zal lopen. Voor de rondjeshaters onder ons:
(maximaal) 6 rondjes van 1100 meter...
Hij komt bijna bij mij door de straat, maar ik heb hem nog nooit gelopen. Kleinschalig, saai stratenparcours en niet heel veel sfeer. Mij trekt hij niet echt. Dan liever de Emiclaerloop in augustus: 4 rondjes om de vijver van 2,5km, maar wel meer sfeer en publiek. Die loop ik altijd om de snelheid te testen voor de Halve van Hoogland.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 15:31:51 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_139700924
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:05 schreef Guard het volgende:

[..]

Moeder loopt toch wel mee?
Natuurlijk! Rete fanatiek hoor, die!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_139700948
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Natuurlijk! Rete fanatiek hoor, die!
Dat wisten we natuurlijk al.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 15:34:01 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_139700986
quote:
12s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:32 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat wisten we natuurlijk al.
Maar wel praktisch hoor, Moederdag-technisch gezien :+
pi_139701136
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar wel praktisch hoor, Moederdag-technisch gezien :+
Ik vind het nog steeds zo grappig dat ik gewoon náást je moeder in het startvak stond bij de CPC.
pi_139701200
Hmm net een bieten-gember-sla-komkommer-selderij sapje gemaakt. Smaakt bijna té gezond, wel wennen zeg :o
pi_139701313
Wat een pokkeweer voor de training vanavond. Hoop dat het nog droog wordt.
pi_139701392
Vanavond hardlopen met het zwemmen combineren O+ :')
pi_139701433
Ben nog aan het twijfelen of ik vanavond ga. Niet vanwege het weer, maar meer om nog even rust te pakken, 29 km is natuurlijk een pokke eind dus zondag wel een beetje uitgerust aan beginnen.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:53:07 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139701697
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:43 schreef mosselmossel het volgende:
Is jouw weer. Niet piepen
pi_139701792
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vanavond hardlopen met het zwemmen combineren O+ :')
Aquajoggen?
Jack does it in real time...
pi_139702068
Nog wat vergelijkingmateriaal 610 vs 620: cadansgrafiekjes.

De bovenste is de 610, de onderste de 620. De 620 heeft minder afstand geregistreerd door het al eerder genoemde probleem dat ie wel in auto-pause wil, maar niet meer zomaar daar weer uit komt. Daardoor zijn de grafieken ook niet helemaal goed vergelijkbaar, met name rond de dips.

Los daarvan is de grafiek veel "gladder" dan die van de 610. Ik heb zelf het vermoeden dat dat ligt aan de registratiemodus die op de 620 was ingesteld. Deze kent "smart recording" en "per second recording". Bij deze run stond "smart recording" aan, en dat leidt tot minder datapunten en een soort interpolatie. Volgende run ga ik doen met twee wijzigingen in de instellingen: auto-pause gaat uit, en de registratiemodus wordt ingesteld op "per second recording".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 16:26:58 ]
pi_139702143
Ik denk dat de 620 ook veel meer aan datafiltering doet.
pi_139702161
Wat bedoel je met datafiltering?
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:11:10 #159
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_139702325
11 KM gelopen in de stromende regen. Heerlijk. O+
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_139702350
quote:
9s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:55 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Aquajoggen?
Als het zo blijft regenen buiten wel ja.
pi_139702404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat bedoel je met datafiltering?
Glad strijken van de meetgegevens.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 16:17:25 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_139702543
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds zo grappig dat ik gewoon náást je moeder in het startvak stond bij de CPC.
Het moet inderdaad maar net lukken met zo'n evenement! Elk jaar kunnen we elkaar amper vinden, en jij staat - BAM - meteen naast een bekende!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 mei 2014 @ 16:23:38 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139702709
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:43 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb al besloten dat ik nog even aan blessure herstel ga doen als het om 7 uur dit weer is :')
pi_139702982
Net even met Garmin gebeld: het autopause probleem is iets dat ze nog niet eerder zijn tegengekomen, maar volgens de medewerkers moet het een fout zijn in het toestel. Garmin geeft aan dat het reden is om 'm retour te zenden. -O-
pi_139702992
Ik heb gisteren al gelopen, dus maar besloten vandaag niet te gaan.
pi_139703012
Ik ga ook niet lopen. *O*
Ja doei.
pi_139703163
En een mailtje ontvangen van Garmin. Ze kletsen in ieder geval een klein beetje uit hun nek:

quote:
De Master Reset voor de Forerunner 620 voert u uit aan de hand van de onderstaande instructie:

Zorg ervoor dat het apparaat is uitgeschakeld: Houd hiervoor de ‘Light’ knop lang ingedrukt.
Houd dan de ‘Start’ en de ‘Connect’ knoppen tegelijkertijd ingedrukt.
Houd deze vast en klik ondertussen de ‘Light knop’ in.
Wanneer u een eerste piep hoort, laat dan de ‘Start’ knop los.
Vervolgens hoort u een tweede piep, laat hierna de ‘Connect’ knop los. Het apparaat zal zich nu resetten.

Na het resetten dient het apparaat weer een goede verbinding met de satellieten tot stand te brengen. Leg het apparaat hiervoor op een plek waar er direct zicht op de hemel is (het liefst buiten, maar in een vensterbank werkt meestal ook). Laat het apparaat hier ongeveer een half uur liggen. Het zal dan opnieuw door de satellieten geregistreerd worden. Zet het apparaat tot slot nog even uit en weer aan voor u het weer gaat gebruiken.
pi_139703259
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En een mailtje ontvangen van Garmin. Ze kletsen in ieder geval een klein beetje uit hun nek:

[..]

Ik zou er wel een beetje klaar mee zijn als ik jou was. -O-

Ik laat wel of niet lopen vanavond nog even afhangen van het weer. Zo te zien is de ergste regen hier geweest tegen de tijd dat ik ga lopen.
pi_139703268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als ik met een groepje een rondje ga lopen, ga ik altijd even wat eerder naar buiten, "om de satellieten aan te zetten".

Blijkt nog bijna te kloppen ook.
pi_139703354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:40 schreef pijll het volgende:

[..]

Als ik met een groepje een rondje ga lopen, ga ik altijd even wat eerder naar buiten, "om de satellieten aan te zetten".

Blijkt nog bijna te kloppen ook.
Je horloge registreert de satellieten, maar niet andersom. Die satellieten hebben helemaal geen weet van al die GPS-apparaten die naar hun signalen luisteren.
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:43:12 #171
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139703355
Jullie zijn toch niet van suiker? Hup lopen!
Jullie lijken mij een half jaar geleden wel. Watjes
pi_139703364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:13 schreef Guard het volgende:
Hahaha rondje tilburg heeft de afstanden aangepast op de uitslagen pagina.
Nu heb ik 29,8 km gelopen _O-
Hmm, inderdaad... 12,8 km nu ipv 13.. nog niet helemaal wat mijn garmin gemeten heeft, maar het komt dichterbij :)
pi_139703413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je horloge registreert de satellieten, maar niet andersom. Die satellieten hebben helemaal geen weet van al die GPS-apparaten die naar hun signalen luisteren.
Garmin zegt wat anders. En die maken die horloges, dus ik geloof hun.

En soms moet ik langer wachten, dan zeg ik dat de satellieten vol zijn.
pi_139703419
Vanavond maar even kijken hoe het gaat met sporten, nu vrijwel geen last meer van m'n hamstring, maar twijfel of dat ook zo is tijdens het sporten. Beetje regen om het kunstgras waar we op trainen nat te maken is wel fijn eigenlijk.
pi_139703471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:43 schreef Murmeli het volgende:
Jullie zijn toch niet van suiker? Hup lopen!
Jullie lijken mij een half jaar geleden wel. Watjes
Jij ook. Je moest toch oefeningen doen van de fysio?

Daar bedoelde ze vast intervallen mee. Hup naar buiten jij.
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:49:38 #176
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139703517
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:47 schreef pijll het volgende:

[..]

Jij ook. Je moest toch oefeningen doen van de fysio?

Daar bedoelde ze vast intervallen mee. Hup naar buiten jij.
Gisteren al intervallen gedaan :6 en daarna kon ik niet meer lopen.
Ik ben niet van suiker maar gewoon van hele slechte elastiekjes gemaakt O+

Ga jij nou maar aan de satellieten vragen of ze al vol zijn!
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:05:54 #177
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139703958
Ik loop ook niet vanavond. Moe, koud, buikpijn... Ik lig met een dekentje op de bank en daar kom ik voorlopig niet meer af.

En het regent. Dus.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_139703964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een van de meest geniale dingen aan het GPS-ontwerp ja, anders was er nogal snel een capaciteitsprobleem opgetreden. _O-

Garmin verspeelt trouwens erg veel credits zo, ze hebben eigenlijk een waardeloos product afgeleverd met de 620, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt...
Jack does it in real time...
pi_139704815
Net Coolblue aan de lijn gehad. De 620 gaat terug en er komt een Ambit 2s HR voor in de plaats :) Geen running dynamics, en erg minimale intervalprogrammering, maar wel navigatie. Oh en ik krijg nog wat geld terug. Even reclame maken voor Coolblue: topwinkel ^O^
pi_139704833
@Lizan, veel plezier vanavond met je loopje. Hopelijk houd je het droog.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:06 schreef DeeBee het volgende:
Garmin verspeelt trouwens erg veel credits zo, ze hebben eigenlijk een waardeloos product afgeleverd met de 620, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt...
De nieuwe Suunto daarentegen...
Daar hoor ik uitsluitend alleen maar positieve verhalen over. Zelfs over de prijs.
(Zeker als je de prijs vergelijkt met zijn voorgangers)
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:35:17 #181
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139704843
*like*
pi_139704915
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Net Coolblue aan de lijn gehad. De 620 gaat terug en er komt een Ambit 2s HR voor in de plaats :) Geen running dynamics, en erg minimale intervalprogrammering, maar wel navigatie. Oh en ik krijg nog wat geld terug. Even reclame maken voor Coolblue: topwinkel ^O^
Goeie keuze denk ik! Navigatie lijkt me wel heel fijn.
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:38:43 #183
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139704951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Netjes!! ^O^
pi_139704964
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:05 schreef Yuki het volgende:
Ik loop ook niet vanavond. Moe, koud, buikpijn... Ik lig met een dekentje op de bank en daar kom ik voorlopig niet meer af.

En het regent. Dus.
Ik ook niet. Vanmiddag besloten dat ik voorlopig alleen nog maar doe waar ik zin in heb. En ik heb geen zin. Hebben jij en Guppy trouwens al een startnummer binnen voor de Marikenloop? Zo ja, welk startvak? Ik heb (mijn nummer met een overdaad aan roze) binnen en start vanuit startvak groen.
pi_139705051
Regen is niet erg, maar een half uur fietsen naar de afgesproken hardlooplocatie staat me wel tegen. Desondanks ga ik gewoon weer vanavond!
pi_139705060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:39 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ik ook niet. Vanmiddag besloten dat ik voorlopig alleen nog maar doe waar ik zin in heb. En ik heb geen zin. Hebben jij en Guppy trouwens al een startnummer binnen voor de Marikenloop? Zo ja, welk startvak? Ik heb (mijn nummer met een overdaad aan roze) binnen en start vanuit startvak groen.
Groen? Het is de fokking Marikenloop. Alles is roze. Waarom niet gewoon startvak roze A, roze B, roze C, roze...
pi_139705130
Hardroze, zalmroze, lichtroze ... keus genoeg inderdaad.
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:46:46 #188
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139705155
Oud roze voor de veteranen.
pi_139705187
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Groen? Het is de fokking Marikenloop. Alles is roze. Waarom niet gewoon startvak roze A, roze B, roze C, roze...
Had gekund.. Ik weet trouwens al wel dat ik géén roze shirt aan doe. Gewoon zwart of wit. Lekker opvallend.
pi_139705276
Wat een feest, baggerweer en dan weten dat het ruiterpad staat te wachten...
pi_139705358
Overigens vind ik die wedstrijden voor alleen vrouwen ook weer typisch...

Als er een wedstrijd wordt georganiseerd waar uitsluitend mannen aan mee mogen doen staan de feministen in rijen van tien klaar om moord en brand te schreeuwen :')
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:56:15 #192
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139705396
quote:

[..]

Hij is al binnen maar ik voelde me zo belabberd bij thuiskomst dat ik de envelop nog niet open heb gemaakt :@
Lig nog steeds rillend op de bank :{

Overigens kan het zijn dat m'n startvak nog verandert... Ben er nog niet uit of ik m'n afstand wijzig.
pi_139705420
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:54 schreef spiritusbus het volgende:

Als er een wedstrijd wordt georganiseerd waar uitsluitend mannen aan mee mogen doen staan de feministen in rijen van tien klaar om moord en brand te schreeuwen :')
Dit.
Ja doei.
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:57:05 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139705423
Het trekt me ook totaal niet aan
pi_139705473
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

Hij is al binnen maar ik voelde me zo belabberd bij thuiskomst dat ik de envelop nog niet open heb gemaakt :@
Lig nog steeds rillend op de bank :{

Overigens kan het zijn dat m'n startvak nog verandert... Ben er nog niet uit of ik m'n afstand wijzig.
Nog steeds last? En beterschap!

quote:

In dit geval kijken de mannen gewoon verlekkerd toe.
pi_139705502
quote:

Is misschien zo, maar die vrouwenwedstrijden leveren wel nieuwe evenementenloopsters op. Vrouwen hebben vaak een grotere barrière om aan bij wijze van spreken de Zevenheuvelenloop mee te doen dan mannen. En dus is het goed dat ze er zijn, die vrouwenwedstrijdjes.
pi_139705514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:59 schreef Gogo83 het volgende:

Bij de start wel, bij de finish zien de meeste deelnemers er wat minder charmant uit :P
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:07:19 #198
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139705685
Zijn wij niet sexy als we bezweet zijn?
Of bezwoten
pi_139705750
Vers vrouwenzweet :9~
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:10:21 #200
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139705775
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:59 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Nog steeds last? En beterschap!

[..]

Ik durf het bijna niet uit te spreken...

SPOILER
En dank je :)
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:17:30 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139705948
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:10 schreef Yuki het volgende:

[..]

SPOILER
*O*
pi_139705968
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:10 schreef Yuki het volgende:

[..]

SPOILER
Dat is goed nieuws!
Ja doei.
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:21:33 #203
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139706058
Ik durf nog niet te juichen...
pi_139706198
Hmm, het regent en heb een rustdag. Maar morgen heb ik geen tijd om te lopen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_139706696
Even buiten geweest maar het is wel echt vieze regen dit. :@
pi_139707140
Het moet hier rond 8 uur droog worden dus ik ga zo lekker een rondje plassen stampen. :D
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:58:31 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139707156
Ik ben zo blij dat ik vanmorgen om 7.15 al buiten liep. :D
Maar ja, morgenochtend wil ik weer en dan zal het nog steeds wel regenen. ;)
  donderdag 8 mei 2014 @ 19:12:55 #208
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_139707687
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben zo blij dat ik vanmorgen om 7.15 al buiten liep. :D
Maar ja, morgenochtend wil ik weer en dan zal het nog steeds wel regenen. ;)
Laten we het hopen. ;)
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_139707775
Ik geloof dat ik mijn rustdag goed gepland heb O-)
  donderdag 8 mei 2014 @ 19:51:49 #210
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139709798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:03 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

_O- Goed dat 'ie al in bed ligt.
en hij nu heel boos aan het terug lezen is....
  donderdag 8 mei 2014 @ 19:53:16 #211
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139709890
Startnummer in overdadig roze: check!
Startvak oranje :)
pi_139710125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:51 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Gelijk hebt u, dat u boos bent. Er wordt hier respectloos gesproken over de oudere generatie.

Edit: excuses, RD.
pi_139710178
quote:

[..]

Er is te weinig geschreven hier vandaag. Anders had je nooit zo ver terug gelezen. :P
pi_139710237
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:57 schreef pijll het volgende:

[..]

Gelijk heb je, dat je boos bent. Er wordt hier respectloos gesproken over de oudere generatie.
Ik hoop dat je nu niet aan je eigen leeftijd refereert anders ben ik ook oud. -O-
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:00:26 #215
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139710261
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 19:57 schreef pijll het volgende:

[..]

Gelijk heb je, dat je boos bent. Er wordt hier respectloos gesproken over de oudere generatie.
:Y
en dat ge-je en jij van de jeugd hier......
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:01:47 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139710327
en nu snel aan het werk, druk begin van de dag hier....
eerst maar eens de ziekenboeg zien te regelen via het uitzendburo
pi_139710502
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
en nu snel aan het werk, druk begin van de dag hier....
eerst maar eens de ziekenboeg zien te regelen via het uitzendburo
Vervanging van de ziekenboeg hoop ik toch? Aan nog meer zieken heb je niks natuurlijk. ;)
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:11:40 #218
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139710861
quote:

[..]

Wat schreef ik ook alweer voor lelijks?
pi_139711061
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat schreef ik ook alweer voor lelijks?
quote:
O-)
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:18:28 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139711189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:15 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

[..]

O-)
Oja. Ach dat is niet onaardig
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 20:19:00 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_139711204
quote:

[..]

Vandaag binnengekregen, en startvak groen (met inderdaad heel veel roze)

quote:

Vorig jaar nog heb ik een wedstrijd gelopen waar alleen de mannen 6km liepen. De vrouwen mochten alleen 4km. Dus als je een unieke mannenwedstrijd wilt lopen, moet je bij de Tolkamerkadeloop zijn.

En er was niemand die daarover zeurde/klaagde/moord-en-brand-schreeuwde.

Voor mij hoeft t ook niet per se, en mogen er ook best mannen meelopen met de Marikenloop (die er best wel tussen lopen). Maar goed, het is nu eenmaal zo, en de medaille is tof, de sfeer is gezellig en de expo is leuk, dus dan geniet ik maar van het feit dat ik een vrouw ben :)
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:51:53 #222
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_139712910
quote:

SPOILER
Het gaat om het verschil. Op dit moment ben ik zo'n 15 procent van mijn snelheid kwijt, en dat kan nog verder zakken zolang ik niet kan/mag trainen. :(
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 mei 2014 @ 21:03:37 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139713590
Pijnvrij rondje gelopen *O*

Was een frustratierondje want er is hier een harddisk met 15 jaar foto's gecrashed. Toch die backup net een een keer teveel uitgesteld :(
pi_139713668
Wat een poepweer zeg :')

Compleet verregend.

Maar nu voel ik mij baas 8-)
pi_139714266
Ik heb mijn tweede wedstrijdje ook gehad, de City Run in Winterswijk. Lekker home town, maar wel in de zeikende regen. Ik houd niet van regen en wegens persoonlijke omstandigheden had ik er bijzonder weinig zin in. Maar goed, ik had mij al ingeschreven dus ik vond dat ik moest gaan als de regen enigszins meeviel. En volgens buienalarm viel het best mee.

Nou goed, flink veel kleren en een jas aan om warm te blijven, maar toen presteerden ze het om ons een kwartier in die regen bij de start te laten wachten, tot ver na 7 uur, de starttijd. En zo'n man bleef maar lullen in de microfoon, maar werkelijk niemand, van lopers tot publiek, heeft er ook maar één woord van verstaan.

We moesten twee rondjes door het centrum lopen en het merendeel van de lopers waren middelbare scholieren die net bij de gymles een cursus hardlopen voor beginners achter de rug hadden. Van die types die in sneltreinvaart vertrekken maar die je een kilometer later in groepjes, verspreid over de gehele breedte van de weg natuurlijk, weer tegen komt.

Uiteindelijk volgens het finish-bordje niet eens zo'n gekke tijd gelopen: 27,52. We wachten de officiële tijd nog even af. Overigens vroeg ik mijzelf voor het rennen constant af waarom ik in hemelsnaam met 500 anderen een en de zelfde route op het zelfde tijdstip moest gaan lopen en wat daar nou zo leuk aan was. Toen ik eenmaal op weg was wist ik het weer O+ Gewoon het feit dat iedereen naar je kijkt en toejuicht en vooral om voor jezelf weer eens een goede tijd neer te zetten in plaats van dat gehobbel. O+
pi_139714292
Wat een poepweer zeg :')

Compleet verregend.

Maar nu voel ik mij baas 8-)

SPOILER
pi_139715014
Ik ga ook zwem... Uh hardlopen. Blub
pi_139715309
mossels houden toch ook van water?
Mensen die in de regen lopen zijn bazen :D Ik dus ook ;)

http://www.endomondo.com/workouts/336687793/8270328

Zou eigenlijk 12 x 2 minuten moeten zijn, maar liep niet lekker (waarvoor ik natuurlijk 1001 smoezen heb). Dus morgen of overmorgen gewoon een lekkere duurloop doen :D

Yuki, houden zo, niet te vroeg juichen inderdaad.
Lizan, nette tijd!
pi_139715368
Ik heb mijn training van vandaag geskipt. Het werd hier pas rond 9 uur pas droog en toen had ik weinig zin om nog een rondje te gaan doen. Morgen weer een dag, en anders zaterdag.

Swets, ik hoop toch niet dat je al 15 jaar geen backups gemaakt had. :X
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 mei 2014 @ 21:33:01 #230
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139715959
Stuiter stuiter!
K ging voor 20 min aan 1 stuk. Maar was mn horloge vergeten. Dan maar lopen tot enzo 2km aangeeft en 1 liedje en een beetje dat is wel voldoende om tot de 20 min te komen. Was bijna thuis, regen dreigde, loop maar door, t gaat aardig. Roept ze ineens dat ik 3km gehaald heb, laatste paar meter nog tot thuis. Gewoon 3km en een beetje in 26 min!
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:34:20 #231
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139716072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 20:19 schreef Guppyfriend het volgende:

Vorig jaar nog heb ik een wedstrijd gelopen waar alleen de mannen 6km liepen. De vrouwen mochten alleen 4km. Dus als je een unieke mannenwedstrijd wilt lopen, moet je bij de Tolkamerkadeloop zijn.

En er was niemand die daarover zeurde/klaagde/moord-en-brand-schreeuwde.

dit is bij ons heel gewoon tijdens het harriers/cross-country seizoen....en inderdaad, niemand die er over klaagt want zo zijn nu eenmaal de regels.
En als je niet op de Southland Harriers AGM aanwezig bent moet je achteraf ook niet gaan mekkeren ;)
pi_139716172
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:33 schreef Ynske het volgende:
Stuiter stuiter!
K ging voor 20 min aan 1 stuk. Maar was mn horloge vergeten. Dan maar lopen tot enzo 2km aangeeft en 1 liedje en een beetje dat is wel voldoende om tot de 20 min te komen. Was bijna thuis, regen dreigde, loop maar door, t gaat aardig. Roept ze ineens dat ik 3km gehaald heb, laatste paar meter nog tot thuis. Gewoon 3km en een beetje in 26 min!
*O*
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 mei 2014 @ 21:35:52 #233
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139716208
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:26 schreef Nanook24 het volgende:

Swets, ik hoop toch niet dat je al 15 jaar geen backups gemaakt had. :X
Er is nog wel wat her en der, maar de laatste 2 jaar niet. Ondanks diverse externe schijven in huis en een NAS.

Ah well, die harddisk gaat naar een recovery bedrijf en die 500,- beschouwen we maar als leergeld :{
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:36:26 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139716270
Goooooo ynske *O*
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:36:32 #235
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139716277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er is nog wel wat her en der, maar de laatste 2 jaar niet. Ondanks diverse externe schijven in huis en een NAS.

Ah well, die harddisk gaat naar een recovery bedrijf en die 500,- beschouwen we maar als leergeld :{
500? :o

Ik ga ook maar zo'n bedrijf beginnen denk ik..
F means you're fucked
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:36:45 #236
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139716292
quote:
Stuiter stuiter!
*O* _O_
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 mei 2014 @ 21:37:21 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_139716349
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:36 schreef YUR het volgende:

[..]

500? :o

Ik ga ook maar zo'n bedrijf beginnen denk ik..
Yep, als een schijf fysiek kapot is moet er in een stofvrije cleanroom de kop vervangen worden. De goedkoopste die ik tegenkwam was 500,-
pi_139716520
quote:
Stuiter stuiter!
*O* Goed bezig Ynske *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

2 jaar is wel veel ja, zeker met kinderen. Zonde van het geld maar ik zou ook alles doen om die foto's weer terug te krijgen.
pi_139716661
SPOILER: Verslagje van training
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 mei 2014 @ 21:47:51 #240
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139717223
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Yep, als een schijf fysiek kapot is moet er in een stofvrije cleanroom de kop vervangen worden. De goedkoopste die ik tegenkwam was 500,-
damn! Das Klote!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_139717743
1
2
[b]15 mei- [url=http://www.loopgroeprosmalen.nl/]Coudewaterloop (Rosmalen)[/url][/b]
[*] mosselmossel - 5km
Yur, mag ik in de OP?
  donderdag 8 mei 2014 @ 21:55:08 #242
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139717874
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:53 schreef mosselmossel het volgende:

[ code verwijderd ]

Yur, mag ik in de OP?
Check :)
F means you're fucked
pi_139718259
Iemand ervaring met een baby jogger? Onze dochter is nu twee maanden oud ( O+ ), nog wat te jong voor zo'n ding, maar ik ben me toch vast aan het oriënteren. Lekker rondjes rennen met haar op m'n papadag :s) O+
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:01:11 #244
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139718384
Goed bezig Lizan en Ynske! *O*
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:02:48 #245
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139718509
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:59 schreef Tarahumara het volgende:
Iemand ervaring met een baby jogger? Onze dochter is nu twee maanden oud ( O+ ), nog wat te jong voor zo'n ding, maar ik ben me toch vast aan het oriënteren. Lekker rondjes rennen met haar op m'n papadag :s) O+
Ik heb een hele goedkope op de kop getikt via marktplaats om te kijken of onze zoon het uberhaupt leuk gaat vinden. Als ie het leuk vindt, koop ik wel een goeie :)
F means you're fucked
pi_139719970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:02 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb een hele goedkope op de kop getikt via marktplaats om te kijken of onze zoon het uberhaupt leuk gaat vinden. Als ie het leuk vindt, koop ik wel een goeie :)
Ja das wel een idee om het eerst ff met een goedkope te proberen. Hoe oud is jullie zoon nu?
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:21:46 #247
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139720033
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:20 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Ja das wel een idee om het eerst ff met een goedkope te proberen. Hoe oud is jullie zoon nu?
Bijna 7 maanden...maar ik moet nog even wachten de babyjogger :)
F means you're fucked
pi_139720125
Ynske goed bezig *O*
Mijn eerste 3 km aan een stuk was wel een echt dingetje. Inmiddels een jaar geleden alweer. Knap werk dame!
pi_139720984
Lopen was heerlijk! Politiefuiken zijn stom maar wel bekertjes verdiend *O*

SPOILER
pi_139721062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lopen was heerlijk! Politiefuiken zijn stom maar wel een bekertje verdiend *O*

SPOILER
Kreeg je een bekeuring omdat je te hard liep. :D
pi_139721234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:35 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Kreeg je een bekeuring omdat je te hard liep. :D
Nee weet niet of je bekend bent in Eindhoven. Maar bij het Evoluon heb je een irritante rotonde met stoplichten enzo. Ze hadden daar nu een massale controle. En normaal wil ik daar nog weleens door rood schieten maar nu met meneer agent naast me niet zo'n strak plan en kostte dat best wel wat tijd.
pi_139721288
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee weet niet of je bekend bent in Eindhoven. Maar bij het Evoluon heb je een irritante rotonde met stoplichten enzo. Ze hadden daar nu een massale controle. En normaal wil ik daar nog weleens door rood schieten maar nu met meneer agent naast me niet zo'n strak plan en kostte dat best wel wat tijd.
Ik ben niet bekend in Eindhoven maar ik snap je punt. ;)
pi_139721491
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ach, tijd. Dat boeit nog niks joh. Over een paar weken loop je die tijd met je vingers in je neus.
pi_139721534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:38 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend in Eindhoven maar ik snap je punt. ;)
Maakt niet uit was weer super.
pi_139722026
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maakt niet uit was weer super.
Netjes!
Maar de volgende keer gewoon aan de andere kant van de ring blijven ;) Loopt het niet lekkerder richting het Philips van lennepark? Dan kun je redelijk verkeersluw tot richting het kanaal lopen toch?
pi_139722327
Dat iedereen zo´n hekel heeft aan lopen in de regen joh :o :P Ik vond het weer heerlijk lopen. En ik geloof best dat ik daarbij enigzins heen en weer beweeg maar dit is wel heel erg alsof ik een aanval ofzo kreeg onderweg:

Wordt nu dus echt wel tijd om mn telefoon/endo in te ruilen voor een horloge zodat ik niet 1 keer in de zoveel loopjes mn hele run kan deleten ;( Iemand die een me iets kan aanbevelen? Eisen/Wensen: Nauwkeurige GPS, hartslagmeter (zonder borstband?), makkelijk te exporteren naar Endo/Smashrun en evt functionaliteit om in te stellen voor intervaltraining(?).
  donderdag 8 mei 2014 @ 22:59:04 #257
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139722690
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:54 schreef Zhano het volgende:
Dat iedereen zo´n hekel heeft aan lopen in de regen joh :o :P Ik vond het weer heerlijk lopen. En ik geloof best dat ik daarbij enigzins heen en weer beweeg maar dit is wel heel erg alsof ik een aanval ofzo kreeg onderweg:
[ afbeelding ]

Wordt nu dus echt wel tijd om mn telefoon/endo in te ruilen voor een horloge zodat ik niet 1 keer in de zoveel loopjes mn hele run kan deleten ;( Iemand die een me iets kan aanbevelen? Eisen/Wensen: Nauwkeurige GPS, hartslagmeter (zonder borstband?), makkelijk te exporteren naar Endo/Smashrun en evt functionaliteit om in te stellen voor intervaltraining(?).
Volgende keer een biertje minder voor het lopen. ^O^
pi_139722790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:59 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Volgende keer een biertje minder voor het lopen. ^O^
Echt he :D
pi_139724009
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 22:49 schreef Nirak het volgende:

[..]

Netjes!
Maar de volgende keer gewoon aan de andere kant van de ring blijven ;) Loopt het niet lekkerder richting het Philips van lennepark? Dan kun je redelijk verkeersluw tot richting het kanaal lopen toch?
Zaterdag loop ik daar weer idd :-) Maar in de avond loop ik daar liever niet meer na een incident.

9 van de 10 keer kan ik er ook nog gewoon oversteken maar vond nu het risico op een bekeuring iets te groot haha.
pi_139724112
Ow, dan zou ik er 's-avonds ook niet lopen..
pi_139724265
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 23:21 schreef Nirak het volgende:
Ow, dan zou ik er 's-avonds ook niet lopen..
Misschien als het van de zomer weer langer licht is enzo. Dan is het ook weer wat drukker.

Het hardlopen wordt echt steeds leuker.
pi_139724817
Hardlopen is leuk :)

Ik ben op zoek naar een 2 in 1 broek. Maar de "buitenbroek" is vaak zo kort.. Ik zoek eigenlijk iets wat net zo lang is als de camo van YUR, maar dan voor vrouwen kan :) Iemand tips voor een webshop?
pi_139725415
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 23:33 schreef Nirak het volgende:
Hardlopen is leuk :)

Ik ben op zoek naar een 2 in 1 broek. Maar de "buitenbroek" is vaak zo kort.. Ik zoek eigenlijk iets wat net zo lang is als de camo van YUR, maar dan voor vrouwen kan :) Iemand tips voor een webshop?
Wiggle heeft wel iets. En bij hiphardlopen hebben ze capri's met een rokje als alternatief.
pi_139725486
Misschien moet ik erbij vertellen dat ik met 1,70 m bijna 90 kg weeg, vandaar dat ik op zoek ben naar een langer model ;) Zal eens op wiggle kijken :)
pi_139725634
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 23:45 schreef Nirak het volgende:
Misschien moet ik erbij vertellen dat ik met 1,70 m bijna 90 kg weeg, vandaar dat ik op zoek ben naar een langer model ;) Zal eens op wiggle kijken :)
Wiggle heeft ook voornamelijk kort. Vandaar dat ik de capri's van hiphardlopen voorstelde. ;)
  donderdag 8 mei 2014 @ 23:53:41 #266
92409 Twinky
Little star.
pi_139725891
quote:
Ik weeg iets minder maar ben ook wat gevuld rondom de heupen en billen enzo. Ik ben helemaal verslingerd aan de nike 2-in-1 tempo. Wel wat korter dan die van YUR, maar echt een heerlijk broekje en mijn bipsje komt er zeer goed in uit.
  donderdag 8 mei 2014 @ 23:54:59 #267
92409 Twinky
Little star.
pi_139725948
Overigens ben ik net ook drijfnat geworden (samen met Donja), maar heb daarmee wel een nieuwe mijlpaal gehaald: deze les van Evy liep ik voor het eerst. Sinds mijn achillespeesblessure ben ik nu officieel verder dan ooit *O* *O* *O*

SPOILER
pi_139725951
Of je moet er lak aan hebben en voor het heren model gaan. Deze is bijv. wel langer:

http://www.wiggle.nl/2xu-(...)roek-met-compressie/
pi_139726397
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 23:54 schreef Twinky het volgende:
Overigens ben ik net ook drijfnat geworden (samen met Donja), maar heb daarmee wel een nieuwe mijlpaal gehaald: deze les van Evy liep ik voor het eerst. Sinds mijn achillespeesblessure ben ik nu officieel verder dan ooit *O* *O* *O*

SPOILER
*O* *O* *O* Verder dan ooit. Goed zeg!!

En je vraag van vandaag. :D Ik kies voor droge voeten, tot ze toch al nat zijn, dan kun je net zo goed door de plassen heen banjeren. ;)
pi_139727157
Note to selfe: nooit meer op twinskin zoeken onder het woord short erachter :X
pi_139727731
quote:
[ afbeelding ]

Bijna alle GPS-en voldoen tegenwoordig wel aan die eisen, hoewel de nauwkeurigheid van de gps van de laatste modellen nog wel eens te wensen overlaat; misschien omdat de klokjes steeds kleiner worden. Vooral de nieuwe Garmins schijnen daar last van te hebben.

Kijk eens op DCRainmaker's website, die heeft uitgebreide reviews van echt alle soorten horloges, met een handige comparison chart. En kijk op Fellrnr's site voor een test van "GPS accuracy" van een aantal modellen.
pi_139727886
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:39 schreef pijll het volgende:

[..]

Bijna alle GPS-en voldoen tegenwoordig wel aan die eisen, hoewel de nauwkeurigheid van de gps van de laatste modellen nog wel eens te wensen overlaat; misschien omdat de klokjes steeds kleiner worden. Vooral de nieuwe Garmins schijnen daar last van te hebben.

Kijk eens op DCRainmaker's website, die heeft uitgebreide reviews van echt alle soorten horloges, met een handige comparison chart. En kijk op Fellrnr's site voor een test van "GPS accuracy" van een aantal modellen.
Top! Morgen even kijken :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 00:46:21 #273
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_139727917
quote:

SPOILER
Het gaat om het verschil. Op dit moment ben ik zo'n 15 procent van mijn snelheid kwijt, en dat kan nog verder zakken zolang ik niet kan/mag trainen. :(
pi_139728030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:46 schreef Corniel het volgende:

[..]

Ja dat zei je vanmiddag ook al. Maar ondertussen ga je op de Ekiden gewoon onder de 21 lopen (als je de 5 doet). Daarop durf ik Zwabber wel een etentje te laten verwedden.
pi_139729951
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:46 schreef Corniel het volgende:

[..]

Beterschap! Klinkt niet lekker :(. Ik zei toch dat je een beetje bij moest blijven? Niet ziek worden...
pi_139730069
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 23:53 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ik weeg iets minder maar ben ook wat gevuld rondom de heupen en billen enzo. Ik ben helemaal verslingerd aan de nike 2-in-1 tempo. Wel wat korter dan die van YUR, maar echt een heerlijk broekje en mijn bipsje komt er zeer goed in uit.
die gebruik ik ook. Zitten heerlijk!
Geen idee hoe mijn bips er mee uit ziet eigenlijk. :D
  vrijdag 9 mei 2014 @ 07:04:06 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139730121
quote:
[ afbeelding ]

Ik vind lopen in de regen over het algemeen ook echt een soort vanlekker, maar gisteren was echt van die smerige regen.

Nu ven wakker worden en de schoenen weer onder binden. :)
pi_139730148
quote:
Runnersworld heeft er een van ronhill die wat langer is dan die van Nike, maar ik vond m nog steeds wel een beetje kort.
pi_139730242
Vandaag komt er bij mij een 2-in-1 short van Saucony binnen, eens kijken of dat wat is :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 07:54:46 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139730426
Zo, loopje weer in de pocket! *O*
Renate 10/L11

4-3-2-1 steeds wat sneller waarbij de 2 en de 1 in wedstrijd tempo moeten.
Ik startte te snel en dus werd het 6.05 - 5.50 - 5.20 - 4.46
Dat laatste is niet vol te houden op een 10, dat zal rond het eerste tempo liggen. ;)

SPOILER
pi_139730447
Gisteravond heerlijk door de plassen gestampt. Bostraining, 3x7 minuten in een steeds hoger tempo. Na het derde rondje zat de modder echt overal.
pi_139730465
Gisteren ook hardgelopen, lekker door de modder gerend. Prima training voor de Mudmasters :)
pi_139730528
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 07:54 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, loopje weer in de pocket! *O*
Renate 10/L11

4-3-2-1 steeds wat sneller waarbij de 2 en de 1 in wedstrijd tempo moeten.
Ik startte te snel en dus werd het 6.05 - 5.50 - 5.20 - 4.46
Dat laatste is niet vol te houden op een 10, dat zal rond het eerste tempo liggen. ;)

SPOILER
Dus eigenlijk heb je je totaal niet aan het schema gehouden :P
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:14:57 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139730602
:D Wat ben jij streng! :o

Nee, eigenlijk niet, maar de les startte heel snel waardoor ik mijn armband nog vast moest maken en ik liep vol op de wind dus vond het wel zwaar, maar dacht dat dat door de tegenwind kwam, toen ik na wat geklooi eindelijk naar mijn gem snelheid keek met een minuut of 3 zag ik die 6.05 en ben daarop blijven zitten. Om het toch een climax loop te laten zijn heb ik toen dus maar wel mijn snelheid steeds verhoogd want dat was het doel van de les.

Is dat niet ook de achterliggende gedachte voor het verbeteren van de conditie, afwisselende tempo's lopen? Als ik dan op 6.05 was gebleven de hele les door dan had ik dat doel van de training dus niet mee gepakt.
pi_139730634
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:14 schreef Brighteyes het volgende:
Is dat niet ook de achterliggende gedachte voor het verbeteren van de conditie, afwisselende tempo's lopen? Als ik dan op 6.05 was gebleven de hele les door dan had ik dat doel van de training dus niet mee gepakt.
Wisseltempo's zijn zeker goed om je conditie/basissnelheid op te krikken.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:22:36 #286
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_139730677
Ohh heb weer een leuke HM gespot: Brabantse parel @ Oisterwijk, 20 sept 2014 (inschrijving nog niet geopend).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_139730687
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ohh heb weer een leuke HM gespot: Brabantse parel @ Oisterwijk, 20 sept 2014 (inschrijving nog niet geopend).
Daar had ik ook naar zitten kijken.. maar wellicht wat te kort op de ten miles (7 sept) voor mij.. Weet niet of ik 2 weken daarna al een HM kan lopen (wat voor mij de eerste officiële HM zou zijn)

Wel lekker dichtbij! :)
pi_139730781
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:22 schreef SEMTEX het volgende:
Leuke loop, in my Hometown.

Zijn wel 2 rondjes.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:36:35 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139730791
Moggels *O*

Murmel kan weer min of meer lopen *O*
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:38:27 #290
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_139730811
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 05:49 schreef Jero_nimo het volgende:

Beterschap! Klinkt niet lekker :(. Ik zei toch dat je een beetje bij moest blijven? Niet ziek worden...
Als ik het had kunnen plannen, had ik het anders gedaan. ;)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:39:11 #291
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_139730821
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:35 schreef cafca het volgende:

[..]

Zijn wel 2 rondjes.
Ik ben geen rondjeshater *O* mijn marathon is ook twee rondjes.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:40:39 #292
236410 MaleDuck
pi_139730835
*O* En weer een complete inschrijving erbij!

Totaal 29 complete inschrijvingen, dus als er nog 1 bij komt ga ik vast de eerste 5 teams inschrijven :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:43:36 #293
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139730871
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:40 schreef MaleDuck het volgende:

Totaal 29 complete inschrijvingen, dus als er nog 1 bij komt ga ik vast de eerste 5 teams inschrijven :)
De mijne was al compleet toch?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:44:38 #294
236410 MaleDuck
pi_139730877
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

De mijne was al compleet toch?
Ja, geen reactie van mijn kant is dat het in orde is :) ^O^
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 mei 2014 @ 08:45:36 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139730888
quote:

tof man!
Tis zo ver weg -O-
Today is life -

Dale Carnegie
pi_139730894
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:35 schreef cafca het volgende:

[..]

Zijn wel 2 rondjes.
Zo zonde, er is echt een mooie rondjesloze route uit te zetten in het groene woud, m.i.
Maar ja daar heb je weer meer vrijwilligers e.d. voor nodig.
Ga hem dit jaar zeker niet doen, te kort voor Berlijn...
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:46:28 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139730898
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:45 schreef Ynske het volgende:

[..]

tof man!
Tis zo ver weg -O-
We moeten ruilen van huis. Ik vind dat ik ook zo ver weg woon van een boel dingen :P
F means you're fucked
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:46:42 #298
236410 MaleDuck
pi_139730901
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:45 schreef Ynske het volgende:

[..]

tof man!
Tis zo ver weg -O-
Zeker!

Maar het is o zo gezellig *G*
En een 'lang' hardloopevenement, je bent niet binnen een anderhalf uur na de start weer klaar om naar huis te gaan ;)
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 08:46:50 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_139730903
quote:

Ik heb er al zin in!! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 mei 2014 @ 08:47:33 #300
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_139730910
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 08:46 schreef YUR het volgende:

[..]

We moeten ruilen van huis. Ik vind dat ik ook zo ver weg woon van een boel dingen :P
:D
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:47:44 #301
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139730911
vol
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')