abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139654478
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

De gevolgen van het nationalisme worden herdacht? :')
Doorgeslagen nationalisme is een van de oorzaken van WOII.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:55:35 #252
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_139654534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:51 schreef Barbusse het volgende:
Wat een ophef om een vlag..... :')
Daar gaat het niet om, het is gewoon een schijnheilige actie geweest vanuit de staat.
pi_139654551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Naast de Marokkaanse vlag hing ook een Canadese vlag daar hoor ik de PVV niet over trouwens.
Nope. Er hingen drie vlaggen:

De Nederlandse in het midden, de Marokkaanse rechts en de Utrechtse links.
pi_139654586
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

De gevolgen van het nationalisme worden herdacht? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139654641
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:52 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat maakt voor mij wel uit. En ik heb een mening hier. Voor mij persoonlijk niet. Ik was er niet bij. Als de vlag half stok is op die dag is het voor mij geen probleem.
Je bent er NU bij. En NU kan jij leven in vrijheid dankzij de offers die voor JOUW vrijheid zijn gebracht.
Zo kunnen de Marokkanen in Nederland wonen en leven dankzij de offers van de Nederlanders en geallieerden van toen. Onder het naziregime zouden zij net als de Joden gewoon vergast zijn als ze probeerden hier een leven op te bouwen. Toch wel wat anders dan de huidige verzorgingsstaat waar juist zij optimaal gebruik van maken.
pi_139654645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nope.
pi_139654665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je bent er NU bij. En NU kan jij leven in vrijheid dankzij de offers die voor JOUW vrijheid zijn gebracht.
Zo kunnen de Marokkanen in Nederland wonen en leven dankzij de offers van de Nederlandse en geallieerden van toen. Onder het naziregime zouden zij net als de Joden gewoon vergast zijn als ze probeerden hier een leven op te bouwen. Toch wel wat anders dan de huidige verzorgingsstaat waar juist zij optimaal gebruik van maken.
Ja. Maar die vlag zou mij niets uitmaken.
pi_139654855
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nope.
Onze Oosterburen zagen zichzelf als het Herrenvolk en vonden het daarom gerechtvaardigd om over anderen te heersen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:13:31 #259
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139654933
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze Oosterburen zagen zichzelf als het Herrenvolk en vonden het daarom gerechtvaardigd om over anderen te heersen.
Was dat maar zo eenvoudig. Je ook in mindere of meerdere maten zeggen dat er aan de opkomst van Hitler niks gedaan is. Denk aan de inname van Oostenrijk en dergelijke. Het ligt denk ik wat complexer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139654959
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Was dat maar zo eenvoudig. Je ook in mindere of meerdere maten zeggen dat er aan de opkomst van Hitler niks gedaan is. Denk aan de inname van Oostenrijk en dergelijke. Het ligt denk ik wat complexer.
Ik schreef niet voor niets 'een van de oorzaken'.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:18:28 #261
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_139655071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik schreef niet voor niets 'een van de oorzaken'.

Mijn behaarde kontgat snapt ook wel dat het allemaal net iets ingewikkelder is.
Waarom dan die post? Had dan eerste je kont gat laten denken. Als daar je verstand zit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_139655086
Een enigszins sarcastische note in het verhaal van die Marokkaanse slachtoffers in Zeeland is er ook nog te maken:

http://uitmedelijden.50.f(...)eeland-t1316851.html
quote:
Verhaal over Marokkaanse bevrijders in WO2 lijkt mythe
quote:
In de Tweede Wereldoorlog hebben Marokkanen meegevochten in Zeeland, zo luidt het verhaal, en ze zijn daar begraven. Dat laatste klopt. Het eerste niet.
quote:
Het verhaal verspreidde zich razendsnel. Vorig jaar greep het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes de vermeende heldenrol van de Marokkanen aan om hun jonge landgenoten op het goede pad te brengen, na de beschamende taferelen tijdens de dodenherdenking in 2003 in Amsterdam. Toen ging na afloop een groepje jongens voetballen met kransen en bloemstukken.
Edit: Dat ging dus om Marokkaanse jongens.
quote:
De Rijksvoorlichtingsdienst vergrootte de spraakverwarring door een persbericht de wereld in te sturen waarin de rol van de Marokkanen in de schijnwerpers werd gezet. Dat was weer tegen het zere been van de Franse ambassade, die vond dat alle media-aandacht ten onrechte uitging naar de Marokkanen in plaats van naar de Franse soldaten van wie wel onomstotelijk vaststaat dat ze zijn omgekomen bij de gevechten in Zeeland.
quote:
Ook militair-historicus dr. Jan Schulten gelooft niet dat in Zeeland Marokkanen hebben gevochten. Op verzoek van de burgemeester van Kapelle, oud-militair Siebe Kramer, verdiepte hij zich in de vraag wat zich in de meidagen van 1940 precies op Zeeuwse bodem heeft afgespeeld. Schulten heeft slechts één Marokkaan kunnen traceren die bij oorlogshandelingen op Nederlandse bodem het leven heeft gelaten: een parachutist, die in 1945 bij Franse luchtlandingen in Drenthe is gesneuveld. De andere achttien in Kapelle begraven Marokkanen zijn,
denkt Schulten, verdronken bij de evacuatie van de Brits/Franse troepenmacht bij Duinkerken, van 26 mei tot 4 juni 1940; de Marokkanen zijn pas in juni en juli aan de Hollandse kust en bij Terschelling, Vlieland en Schiermonnikoog aangespoeld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Duinkerke_(1940)
quote:
De Slag om Duinkerke, tevens bekend als de evacuatie uit Duinkerke, was een militaire operatie in de omgeving van de Noord-Franse stad Duinkerke tussen 27 mei en 4 juni 1940. Van het Britse Expeditieleger wisten 218.226 man samen met 123.095 Fransen een Duitse omsingeling te ontvluchten tijdens de Slag om Frankrijk in de Tweede Wereldoorlog.
http://nl.wikipedia.org/w(...)cuatie_van_Duinkerke
quote:
Het Nederlands aandeel in de evacuatie van Duinkerke werd tijdens de Tweede Wereldoorlog geleverd door Nederlandse kustvaarders die zich na 10 mei 1940 in Engeland bevonden. Gedurende de evacuatie uit Duinkerke pendelden ze gezamenlijk met vele Engelse, Franse en Belgische schepen tussen Engeland en Franse kust bij Duinkerke heen en weer om zo veel mogelijk Britse en Franse soldaten voor Duits krijgsgevangenschap te behoeden.
Ergo: Die in Kapelle begraven Marokkanen zijn omgekomen bij hun vlucht uit Duinkerke waarbij zij geholpen zijn door... Nederlanders. :X
Anders waren ze door de Duitsers krijgsgevangen genomen..
pi_139655096
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verdiep je eens wat beter in je geschiedenis.
pi_139655097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom dan die post? Had dan eerste je kont gat laten denken. Als daar je verstand zit.
Jij reageerde dan ook op mijn tweede post.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was de eerste.
pi_139655124
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Verdiep je eens wat beter in je geschiedenis.
Wat is er volgens jou onjuist aan mijn bewering?
pi_139655240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De waarheid is dat het nu iets nationaals is. Om even op te komen voor anderen. Daar hoort die vlag niet bij. Volgens mij moet je het nu breder trekken. Hoe oud ben je?
pi_139655295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:25 schreef Globali het volgende:

[..]

De waarheid is dat het nu iets nationaals is. Om even op te komen voor anderen. Daar hoort die vlag niet bij. Volgens mij moet je het nu breder trekken. Hoe oud ben je?
De bewering waar ik aan refereerde ging over de oorzaken van WOII.

Ik ben 28.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:27:30 #268
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139655312
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit weer een hoop gezeur om niks net zo iets als de discussie over zwarte piet.
De enige reden dat dit als "gezeur om niks" over komt is omdat de meeste mensen (in beide discussies) geen idee hebben waarom het een issue is. Kijk eens hoe dit topic over de bijdrage gaat van Marokko aan de geallieerden. Ik kan me best voorstellen dat als je mensen een klop klepel verhaaltje ziet ophangen dat je denkt: "ik ben lekker neutraal, stelletje zeikerts". Maar ondertussen is er een heel andere dimensie aan de discussie die wordt genegeerd.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_139655339
Symboolpolitiek. Nederland is ontspoord.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jordony op 07-05-2014 11:34:57 ]
pi_139655341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De bewering waar ik aan refereerde ging over de oorzaken van WOII.

Ik ben 28.
Dat ben ik met je eens. Daar gaat het niet over denk ik. Die vlag. Ik begrijp de voor en tegenstanders. Ik maak mij er niet druk over.
pi_139655432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet ik je hier echt een geschiedenisles gaan geven?
De echte aanleiding tot WWII was de onvrede onder de Duitse bevolking over de herstelbetalingen en het beleid van Bruning waardoor het Duitse volk bijna letterlijk op thee en brood leefde.
http://www.duitslandweb.n(...)orbeeld-voor-nu.html
Vergeet niet dat Hitler gewoon democratisch door het Duitse volk is verkozen. Er is geen sprake geweest van een militaire machtsovername of zo.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:33:23 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_139655483
Beter duizend Marokkanen die hun vlag halfstok hangen, dan ééntje die gaat voetballen met de rouwkrans.

Past men zich aan, is het wéér niet goed voor het mocrofobe klootjesvolk. :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_139655511
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De enige reden dat dit als "gezeur om niks" over komt is omdat de meeste mensen (in beide discussies) geen idee hebben waarom het een issue is.
Leg eens uit dan.
quote:
Kijk eens hoe dit topic over de bijdrage gaat van Marokko aan de geallieerden.
Het is de initiatiefnemer die daar over begint, niet de mensen hier op Fok.
quote:
Ik kan me best voorstellen dat als je mensen een klop klepel verhaaltje ziet ophangen dat je denkt: "ik ben lekker neutraal, stelletje zeikerts". Maar ondertussen is er een heel andere dimensie aan de discussie die wordt genegeerd.
pi_139655535
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:33 schreef Ringo het volgende:
Beter duizend Marokkanen die hun vlag halfstok hangen, dan ééntje die gaat voetballen met de rouwkrans.

Het gaat niet werkelijk over Marokkanen en hoe zij denken.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:35:28 #275
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139655558
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:33 schreef Ringo het volgende:

De vlag van het land waar je grootouders zijn geboren hijsen bij een nationale aangelegenheid omdat je weigert te onderkennen dat je een Nederlander bent tegen alle logica in is volgens jou aanpassen? :')

Dit is precies een symptoom van het probleem, niet een stapje richting een betere wereld.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')