Dan maak je er formeel twee clubs van.quote:Op maandag 5 mei 2014 09:56 schreef Tja..1986 het volgende:
Een club die lid is van meer dan een landsbond kan denk ik niet.
Formeel niet nee. Je kunt ook een licentie opgeven natuurlijk na een analyse wat het meest interessant is: NL of D.quote:
Je vergist je niet.quote:Op maandag 5 mei 2014 10:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Vergis ik me als ik zeg dat de harde kernen van Kerkrade en Aachen al veel samenwerken?
Daar is veel weerstand tegen. Beloftenteam hoeft ook niet op niveau te presteren en ze kunnen kiezen voor NL of D.quote:Op maandag 5 mei 2014 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is onmogelijk om in 2 competities op niveau te presteren.
Gewoon fuseren met Fortuna, ook al zo'n kansloze club uit limboland.
Nee, je kan niet kiezen NL of D. Het beste team moet spelen, dat gebeurd in Nederland ook. Dat betekend dat een speler de ene keer in het eerste speelt en de volgende keer in het tweede. Ook zou je een rare situatie krijgen als beide ploegen de beste speler nodig hebben voor iets, dat is niet haalbaar.quote:Op maandag 5 mei 2014 10:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar is veel weerstand tegen. Beloftenteam hoeft ook niet op niveau te presteren en ze kunnen kiezen voor NL of D.
Kiezen voor meedoen of in NL of in D met de fusieclub.quote:Op maandag 5 mei 2014 10:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee, je kan niet kiezen NL of D. Het beste team moet spelen, dat gebeurd in Nederland ook. Dat betekend dat een speler de ene keer in het eerste speelt en de volgende keer in het tweede. Ook zou je een rare situatie krijgen als beide ploegen de beste speler nodig hebben voor iets, dat is niet haalbaar.
En ze kunnen weerstand hebben vanaf fortuna of roda. Boeien. Laat ze dan lekker beiden failliet gaan, schieten ze nog minder mee op.
Ken je Topmöller ?quote:Op maandag 5 mei 2014 10:33 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ze spreken ook al vrijwel dezelfde taal. Topidee
Als je nu getypt had: Gewoon AZ fuseren met Telstar, ook al zo'n kansloze club uit Huiland.quote:Op maandag 5 mei 2014 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Kansloze club, ga nog wat miljoenen vangen van de gemeente om ten slotte niets te presterenquote:Op maandag 5 mei 2014 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Zegt de naam "Frans van Seumeren" je per ongeluk iets?quote:Op maandag 5 mei 2014 12:23 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Nee Roda heeft meer recht omdat de gemeente daar 45 miljoen inpompt, weg met belastinggeld in het voetbal, blijven er nog maar 18 clubs over, en daar zal Roda en ook FC Utrecht niet meer onder vallen.
Ja, misschien moet Utrecht ook maar fuseren met Ajax als het minder gaat?quote:Op maandag 5 mei 2014 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:
1. Utrecht en 020 liggen een stuk verder van elkaar dan Sittard en Kerkradequote:Op maandag 5 mei 2014 13:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, misschien moet Utrecht ook maar fuseren met Ajax als het minder gaat?
Je gaat aan het hele punt voorbij.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
1. Utrecht en 020 liggen een stuk verder van elkaar dan Sittard en Kerkrade
2. Wij draaien geen verlies en kosten de maatschappij geen geld zoals Kerkrade wel doet
Ik zeg, FC Limburg en anders #nooitmeerlimburg
Dat valt denk ik nog best mee.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
1. Utrecht en 020 liggen een stuk verder van elkaar dan Sittard en Kerkrade
Welk punt? Er is geen punt.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je gaat aan het hele punt voorbij.
Prijs jij je nou maar extreem gelukkig met Van Seumerenquote:Op maandag 5 mei 2014 13:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Welk punt? Er is geen punt.
Punten zijn dat zowel fortuna als roda dik verlies draaien en amper 20KM uit elkaar liggen. fortuna heeft al jaren niks klaargemaakt en roda is nu terecht naar de tweede competitie.
Je kan ook een eigen limbo competie opzetten met vvv, mvv, roda en fortuna. Lekker spelen om de LimburgCup
Fortuna (6135 LH) - Roda (6466 NH) = 29.0 KMquote:
Ik wel.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Fortuna (6135 LH) - Roda (6466 NH) = 29.0 KM
Utrecht (3584 AA) - 020 (1101 AX) = 38.6 KM
(Bron http://www.kilometerafsta(...)n-twee-postcodes.htm)
Wij liggen 33% verder uit elkaar. Vind het verschil niet best meevallen.
Het is niet reëel, I agree with that.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Prijs jij je nou maar extreem gelukkig met Van Seumeren
En natuurlijk klopt het wat je zegt, maar die twee clubs fuseren is gewoon niet reëel.
Oke man. Ben je nu weer klaar met je kansloze gebrabbel?quote:Op maandag 5 mei 2014 13:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als ik je voor 100% had aangezien had ik het nog van je willen aannemen
Je gaat aan het hele punt voorbij. Zou jij ooit nog je club kunnen supporten als jullie fuseren met Ajax? Zou een Fortuna-supporter haar club nog kunnen supporten als deze fuseert met Roda JC?quote:Op maandag 5 mei 2014 13:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Welk punt? Er is geen punt.
Punten zijn dat zowel fortuna als roda dik verlies draaien en amper 20KM uit elkaar liggen. fortuna heeft al jaren niks klaargemaakt en roda is nu terecht naar de tweede competitie.
Je kan ook een eigen limbo competie opzetten met vvv, mvv, roda en fortuna. Lekker spelen om de LimburgCup
Fortuna Sittard is een club teveel, I agree. Een club voor Venlo-Roermond, eentje voor 'Limburg' (Maastricht) en eentje voor Parkstad is voldoende.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is niet reëel, I agree with that.
Maar even zonder troll, ik ben echt van mening dat Limburg teveel clubs heeft. Er zal zo langzamerhand eens iets aan moeten gebeuren. Dat is misschien niet leuk, maar wel noodzakelijk. Je wil toch niet serieus zeggen dat het een goed idee is dat er 4 ploegen uit Limburg in de JL spelen? Ik mag toch hopen dat de supporters en clubs daar iets meer ambitie hebben.
Roda JC is op zichzelf ook al een fusieclub...quote:Op maandag 5 mei 2014 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je gaat aan het hele punt voorbij. Zou jij ooit nog je club kunnen supporten als jullie fuseren met Ajax? Zou een Fortuna-supporter haar club nog kunnen supporten als deze fuseert met Roda JC?
Het gaat om sentimenten, niet om geld. Ik zou nog liever zien dat mijn club failliet gaat dan dat ze fuseren met onze rivaal.
Oh dat punt.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je gaat aan het hele punt voorbij. Zou jij ooit nog je club kunnen supporten als jullie fuseren met Ajax? Zou een Fortuna-supporter haar club nog kunnen supporten als deze fuseert met Roda JC?
Het gaat om sentimenten, niet om geld. Ik zou nog liever zien dat mijn club failliet gaat dan dat ze fuseren met onze rivaal.
Zijn dat niet zowat alle clubs in de Eredivisie?quote:Op maandag 5 mei 2014 14:00 schreef Bombel het volgende:
[..]
Roda JC is op zichzelf ook al een fusieclub...
quote:Op maandag 5 mei 2014 13:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Oke man. Ben je nu weer klaar met je kansloze gebrabbel?
Mwah, een stuk of 7 denk ik.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zijn dat niet zowat alle clubs in de Eredivisie?
Kan zijn, maar het ging me om de drogreden dat supporters het niet zouden kunnen verkroppen om samen te gaan met een 'rivaal'. Het is bijvoorbeeld in Genk erg goed gelukt. Als het om nietszeggende kutclubs zoals Roda gaat, interesseert het toch verder helemaal niemand een hol.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zijn dat niet zowat alle clubs in de Eredivisie?
Toch wel andere tijden. Daarnaast is het binnen een stad een stuk makkelijker te realiseren.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:03 schreef Bombel het volgende:
[..]
Kan zijn, maar het ging me om de drogreden dat supporters het niet zouden kunnen verkroppen om samen te gaan met een 'rivaal'. Het is bijvoorbeeld in Genk erg goed gelukt. Als het om nietszeggende kutclubs zoals Roda gaat, interesseert het toch verder helemaal niemand een hol.
Wow, wat een sterke comeback. Ik waan me weer op de basisschool.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Gemis he die banknop.
Ga lekker hand in hand lopen
PLS-Fortunastadion, 18,8km van middenstip tot middenstip volgens afstandmeten.nlquote:Op maandag 5 mei 2014 13:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Fortuna (6135 LH) - Roda (6466 NH) = 29.0 KM
Utrecht (3584 AA) - 020 (1101 AX) = 38.6 KM
(Bron http://www.kilometerafsta(...)n-twee-postcodes.htm)
Wij liggen 33% verder uit elkaar. Vind het verschil niet best meevallen.
quote:Op maandag 5 mei 2014 14:03 schreef Bombel het volgende:
[..]
Kan zijn, maar het ging me om de drogreden dat supporters het niet zouden kunnen verkroppen om samen te gaan met een 'rivaal'. Het is bijvoorbeeld in Genk erg goed gelukt. Als het om nietszeggende kutclubs zoals Roda gaat, interesseert het toch verder helemaal niemand een hol.
• De eerste degradatie in de historie van Roda JC Kerkrade komt keihard aan bij oud-speler Eric van de Luer. (NOS)quote:'Dit is voor mij emotioneler dan het overlijden van mijn moeder, eind november. Dat zag ik aankomen, dit niet.'
Het is weer de keuze: Een paar jaar in de marge aanrommelen en dan alsnog fuseren, of het nu gelijk doen. De vorige hebben de supporters voet bij stuk gehouden en nu zitten ze met z'n allen in de Juup...quote:Op maandag 5 mei 2014 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch wel andere tijden. Daarnaast is het binnen een stad een stuk makkelijker te realiseren.
Sittard ligt zelfs buiten Parkstad.
Volslagen debiel.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
[..]
• De eerste degradatie in de historie van Roda JC Kerkrade komt keihard aan bij oud-speler Eric van de Luer. (NOS)
Zeg dat maar tegen Van de Luer, Van de Luer
Waarom moet bv een Rotterdam 3 clubs hebben. Excelsior is wat mij betreft ook een club die beter kan fuseren met bv Feyenoord.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch wel andere tijden. Daarnaast is het binnen een stad een stuk makkelijker te realiseren.
Sittard ligt zelfs buiten Parkstad.
Excelsior is geen draagvlak voor, FC Eindhoven marginaal maar voldoende. Eindhoven is in theorie een beetje de club van de kempen, maar natuurlijk zijn er veel man voor PSV. Stadsregio SSRE heeft eigenlijk ook geen 3 clubs nodig, 2 is wel voldoende. Maar er -is- draagvlak voor, dus dan is er geen reden om het in twijfel te trekken.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Waarom moet bv een Rotterdam 3 clubs hebben. Excelsior is wat mij betreft ook een club die beter kan fuseren met bv Feyenoord.
En FC Eindhoven is ook meer een sattelietclub van PSV.
Excelsior hoeft voor mij niet eens te bestaan. Het enige leuke daaraan is de tramcombi. Maar treur niet: Limburg is niet de enige provincie zonder Eredivisieclub.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Waarom moet bv een Rotterdam 3 clubs hebben. Excelsior is wat mij betreft ook een club die beter kan fuseren met bv Feyenoord.
Waarom zou er voor Excelsior geen draagvlak zijn? Qua gemiddeld aantal toeschouwers zal het Eindhoven niet veel ontlopen. Een club die het al zo lang volhoudt als BVO en zelfs regelmatig in de eredivisie speelde, heeft kennelijk genoeg draagvlak.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Excelsior is geen draagvlak voor, FC Eindhoven marginaal maar voldoende. Eindhoven is in theorie een beetje de club van de kempen, maar natuurlijk zijn er veel man voor PSV. Stadsregio SSRE heeft eigenlijk ook geen 3 clubs nodig, 2 is wel voldoende. Maar er -is- draagvlak voor, dus dan is er geen reden om het in twijfel te trekken.
In zuid-limburg concurreren de clubs elkaar echter kapot. Het is ook nog eens een krimpgebied..
Excelsior leeft op het bestaan als 'Feyenoord 2'. Als Jong Feyenoord in de JL komt is Excelsior gezien.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou er voor Excelsior geen draagvlak zijn? Qua gemiddeld aantal toeschouwers zal het Eindhoven niet veel ontlopen. Een club die het al zo lang volhoudt als BVO en zelfs regelmatig in de eredivisie speelde, heeft kennelijk genoeg draagvlak.
Volgens mij is de samenwerking met Feyenoord juist afgebouwd de laatste jaren. Alleen Woudenberg schiet me te binnen als speler die van Feyenoord komt. Maar goed, 3 BVO's in Rotterdam is op zich wel opmerkelijk.. dat is waar.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Excelsior leeft op het bestaan als 'Feyenoord 2'. Als Jong Feyenoord in de JL komt is Excelsior gezien.
Ja, de samenwerking is inderdaad wel afgebouwd sinds de meest recente terugkeer naar de JL.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is de samenwerking met Feyenoord juist afgebouwd de laatste jaren. Alleen Woudenberg schiet me te binnen als speler die van Feyenoord komt. Maar goed, 3 BVO's in Rotterdam is op zich wel opmerkelijk.. dat is waar.
quote:Op maandag 5 mei 2014 15:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Noord Nederland is ook een krimpgebied. Daar is 1 club (Veendam) uit zichzelf omgekiept. De andere bestaan gewoon nog.
Excelsior kun je in dit geval ook vervangen door Fortuna.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou er voor Excelsior geen draagvlak zijn? Qua gemiddeld aantal toeschouwers zal het Eindhoven niet veel ontlopen. Een club die het al zo lang volhoudt als BVO en zelfs regelmatig in de eredivisie speelde, heeft kennelijk genoeg draagvlak.
Eens.. Wat Limburg betreft begrijp ik niet dat clubs als Fortuna en MVV vroeger jaren meedraaiden in de eredivisie maar nu alweer tijden in de 1e divisie spelen. Wat hadden die clubs toen wel wat ze nu niet meer hebben?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
[..]
Excelsior kun je in dit geval ook vervangen door Fortuna.
En hoe zit het bv in Noord Holland. Met Ajax (voor Amsterdam) en AZ, Telstar en FC Volendam heb je voor dat gebied ook veel clubs.
Maakt het zelfs +/- 57% verder. Kakkie caland zal het nog steeds wel een klein verschil vindenquote:Op maandag 5 mei 2014 14:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
PLS-Fortunastadion, 18,8km van middenstip tot middenstip volgens afstandmeten.nl
ArenA-Galgenwaard 29,6.
Nu hebben ze concurrentie.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens.. Wat Limburg betreft begrijp ik niet dat clubs als Fortuna en MVV vroeger jaren meedraaiden in de eredivisie maar nu alweer tijden in de 1e divisie spelen. Wat hadden die clubs toen wel wat ze nu niet meer hebben?
Excelsior, Sparta en feyenoord hebben allen toch geen steun nodig van de gemeente? Zolang een BVO zichzelf in stand kan houden mogen ze wat mij betreft blijven bestaan.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De concurrentie is, in tegenstelling tot clubs als Veendam, Fortuna, etc., gegroeid naar mijn idee. Vroeger had je veel meer clubs van dat niveau. Die zijn vervolgens samen gegaan in grotere clubs of hebben het gewoon verloren zoals Veendam.quote:
Zwart geld.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens.. Wat Limburg betreft begrijp ik niet dat clubs als Fortuna en MVV vroeger jaren meedraaiden in de eredivisie maar nu alweer tijden in de 1e divisie spelen. Wat hadden die clubs toen wel wat ze nu niet meer hebben?
FC Volendam draait volledig op Jantje Smit.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
[..]
En hoe zit het bv in Noord Holland. Met Ajax (voor Amsterdam) en AZ, Telstar en FC Volendam heb je voor dat gebied ook veel clubs.
Fernandez vorig jaar, gestald vanuit feyenoord bij Excelsior toch?quote:Op maandag 5 mei 2014 14:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is de samenwerking met Feyenoord juist afgebouwd de laatste jaren. Alleen Woudenberg schiet me te binnen als speler die van Feyenoord komt. Maar goed, 3 BVO's in Rotterdam is op zich wel opmerkelijk.. dat is waar.
Ik moet even in mijn geheugen graven maar Fernandez is in 2011 van Excelsior gekomen en was daarvoor geen eigendom van Feyenoord.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Fernandez vorig jaar, gestald vanuit feyenoord bij Excelsior toch?
Feyenoord valt mee, Sparta zou sowieso failliet zijn zonder gemeentesteun, Excelsior leeft dankzij Feyenoord en wat gemeentesteun.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Excelsior, Sparta en feyenoord hebben allen toch geen steun nodig van de gemeente? Zolang een BVO zichzelf in stand kan houden mogen ze wat mij betreft blijven bestaan.
Noord-Nederland voldoet nu ook. Emmen de club van Drenthe, Groningen de club van Groningen, Heerenveen de club van de Friezen, Cambuur de club van Liwwadde. Veendam was teveel, en ondanks dat het zonde is dat die club verdween (zoals dat voor elke club geldt) was er geen draagvlak..quote:Op maandag 5 mei 2014 15:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
[..]
Van Midreth? Het bedrijf wat 25 miljoen geleend had van de gemeente om het stadion te kopen van FC Utrecht en wat erna failliet ging waardoor de gemeente naar hun miljoenen kon fluiten?quote:
Als je tof wil doen, zorg dan tenminste dat je de feiten kent.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:06 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Van Midreth? Het bedrijf wat 25 miljoen geleend had van de gemeente om het stadion te kopen van FC Utrecht en wat erna failliet ging waardoor de gemeente naar hun miljoenen kon fluiten?
Memid bedoel je neem ik aan?quote:
Nu komt de grapquote:Op maandag 5 mei 2014 11:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Misschien moeten we gewoon alle clubs die binnen 15km van elkaar liggen laten fuseren.
We zouden dan precies op 18 clubs uitkomen.
Uitgaande van het feit dat de oudste club (vetgedrukt) het meeste bestaansrecht heeft zouden bv Feyenoord en PSV verdwijnen.
Heerenveen-Cambuur
FC Groningen
Emmen
Heracles - FC Twente
Go Ahead Eagles - PEC Zwolle
De Graafschap
Vitesse-NEC
FC Den Bosch- FC Oss
VVV Venlo
FC Eindhoven- PSV, Helmond Sport
Willem II - NAC Breda
MVV - Fortuna, Roda JC
Sparta - Feyenoord, Excelsior, Dordrecht
ADO
Ajax - FC Volendam, Almere
AZ- Telstar
FC Utrecht
Conclusie van deze onzin? Als Fortuna en Roda moeten fuseren, dan zouden een heleboel clubs in Nederland dat moeten. Niet alleen vanwege ligging, maar ook mbt sponsoraanbod en inwoner aantal.
Die gasten van dat stadion.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Memid bedoel je neem ik aan?
Wat is las gisteren is dat er 3 miljoen betaald is aan de gemeente voor het faillissement. Weet niet helemaal zeker, maar er zit nu een curator en FC Utrecht betaalt netjes de huur. Ik verwacht dan ook dat de schuld rond de 14 mio zal zitten nog.
Laat me voorop stellen dat ik als Limburg ook tegen de fusie ben.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:49 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nu komt de grap
Sittard, kerkrade en maastricht is 25 km en meer. Daar gaat je fc limburg
Dus een groeiregio moet een steeds sterkere club krijgen??quote:Op maandag 5 mei 2014 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
In zuid-limburg concurreren de clubs elkaar echter kapot. Het is ook nog eens een krimpgebied..
Dat als Roda fuseert, Aachen een meer voor de hand liggende partner is dan Fortuna en MVV.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:31 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En wat is de achterliggende gedachte van dit? Of is die er niet?
'Samenwerken'? Wat doen ze dan, samen spandoekjes schilderen?quote:Op maandag 5 mei 2014 10:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Vergis ik me als ik zeg dat de harde kernen van Kerkrade en Aachen al veel samenwerken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |