abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2014 @ 12:22:01 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139822013
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Mijn kind is opeens weg van Pieter post. Wat zijn leuke filmpjes van ongeveer hetzelfde niveau.
Buurman & Buurman
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139822076
Ja buurman en buurman is hier ook lang een hit geweest. Staat trouwens ook op kindertube :D
pi_139822174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 10:52 schreef DJMO het volgende:
SPOILER: ingredienten pindakaas
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zit wel degelijk suiker in ;)
Ingrediënten en voedingswaarde is niet hetzelfde. CS bedoeld toegevoegde suiker.

Calve met donkere dop is het beste:
http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst/
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 11 mei 2014 @ 12:34:36 #184
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139822308
Kindertube! ^O^

Anouk eet in ene paprika :? Gisteren een rode en gele gehaald voor avondeten en toen ik die aan het snijden was, wilde ze de gele proeven 8)7
En zojuist bij de Jumbo Dora boterhamworst meegenomen, heeft ze 6 plakken weg zitten werken.
Ik begrijp mijn kind niet :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 11 mei 2014 @ 14:00:07 #185
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139824701
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:28 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ingrediënten en voedingswaarde is niet hetzelfde. CS bedoeld toegevoegde suiker.

Calve met donkere dop is het beste:
http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst/

Oh mooi. Die hebben wij altijd.

M vanochtend in de auto:

M lopen!
M auto duwen!

(en toen kon je me opvegen...)
pi_139825157
:D O+ reed je niet hard genoeg ?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:59:12 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139826418
Jawel, maar hij is nu into duwen dus als we gaan wandelen dan mag hij de kinderwagen duwen....
Dus nu wilde hij de auto ook duwen :D
pi_139829390
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:21 schreef As1981 het volgende:
Je kan eens kijken op kindertube vanyel daar heb je veel keus.
oa brandweerman sam enz.
Dat kan ik echt niet aanzien. Stiekem vind ik bijvoorbeeld Budgie wel leuk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 11 mei 2014 @ 18:46:01 #189
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139835075
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:24 schreef As1981 het volgende:
Ja buurman en buurman is hier ook lang een hit geweest. Staat trouwens ook op kindertube :D
Ohw dat is hier ook een hit, trouwens ik vind het zelf ook leuk :@ :+

Er bestaat ook een site van buurman en buurman spullen, kan je de poppen van buurman en buurman kopen.
Ik heb me nog kunnen inhouden maar voor hoelang weet ik niet :+
Rayen 2½ jaar!
  zondag 11 mei 2014 @ 19:49:20 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139837616
Ik kan geen buurman en buurman meer zien :X
pi_139837792
Hier is het gelukkig vaak ineens ook weer over en komt er een andere hit voorbij :D

nu is hij in de ban van de helden van de stad (jim jam), hiervoor was het paw patrol (nick jr)
  zondag 11 mei 2014 @ 20:01:59 #192
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139838113
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:49 schreef Susie het volgende:
Ik kan geen buurman en buurman meer zien :X
Haha en ik kan geen helden van de stad meer zien _O- dus ik ben nu dolblij *O* met buurman en buurman haha
Rayen 2½ jaar!
  zondag 11 mei 2014 @ 20:03:19 #193
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139838170
Die ken ik gelukkig (nog) niet :P
Pieter Post :X
  maandag 12 mei 2014 @ 09:00:43 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_139857551
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:16 schreef bitterend het volgende:
:D O+ reed je niet hard genoeg ?
:D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 12 mei 2014 @ 09:06:03 #195
30252 Soempie
Procreating
pi_139857614
We zijn gister naar een bezichtiging/ open dag van een bedrijf voor landbouwwerktuigen geweest met M. Door m'n jongetje kom ik op -voor mij- heel vreemde plaatsen. :D

[ Bericht 24% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 12:06:17 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139857630
Ow.. Pieter Post... vreselijk vind ik dat, dat liedje! Wat dan ook nog eens de rest van de dag blijft hangen... :(
Hier ook fan van kindertube.nl trouwens.

Kijk nou:

Voor het eerst voor het echt naar school... en we kregen al meteen een brief mee over een schoolreisje straks in juni :X
EN meneer heeft ook vannacht gewoon de hele nacht zonder luierbroekje geslapen.. en ik hoef geen bed te verschonen!! *G* Wat gaat dat groter worden toch ineens hard... :@
  maandag 12 mei 2014 @ 09:36:07 #197
30252 Soempie
Procreating
pi_139858086
Ah, kijk, helemaal klaar voor school zo, met z'n rugzak. O+ Hij heeft het wel naar zijn zin op school, toch? En al zo snel een schoolreisje! Jeetje, dat is ook een grote stap. Wat gaan ze dan doen?

M.: 'even het jongetje zien, mama. Kijk, een jongetje!'
Ik: 'Ja, dat is Lars.'
M. 'Lars heeft tandjes. Hij kan heel hard bijten.. in de boterham!'
Ik: 'Ja, kijk, L. gaat vandaag voor het eerst naar school. L. heeft een rugtas om, zie je dat? Daar zitten vast ook boterhammen in.'
M. 'L. gaat naar school, met zijn mama. Ze gaan hard bijten in de boterham, op school!'

Morgen gaat M. voor het eerst echt naar de psz en dat vind ik al een hele stap, terwijl het maar om een paar uurtjes gaat. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 09:57:03 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 12:04:34 #198
30252 Soempie
Procreating
pi_139861925
Dit weekend gebeurde het dat M. een aantal keer aangesproken werd op een manier waar wij niet zo achter staan. Daar liep ik voor het eerst tegenaan. Ik vroeg me af of jullie dat ook weleens hebben en wat jullie dan doen? Laat je het dan gaan of ga je in gesprek? Het zal van de situatie afhangen, maar ik ben benieuwd of iemand het herkent en hoe daar dan op gereageerd is?

In dit geval ging het er bijvoorbeeld om dat er duidelijk gezegd werd: 'als je je bord leeg eet, dan...'. Het was best iets onschuldigs, maargoed, mijn eerste reactie, zonder verder na te denken, was 'ho' en toen vulde m'n man aan: 'we doen niet aan zulke voorwaarden'. M. zat trouwens lekker te eten en had het niet echt door. :Y)

Maargoed, we hadden het ook kunnen laten gaan. Hij mag ook wel leren/meemaken dat andere mensen soms anders met hem omgaan of dat ze andere manieren en ideeën hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 12:28:00 ]
pi_139862640
Lastig he soempie. Ik vind bij een ander eet je wat de pot schaft en volg je hun regels. Aan de andere kant zijn ze daar nu nog een beetje klein in en ben ik met mijn "lastige" eter best makkelijk.

Hij eet bv geen boter, prima maar als hij dan ergens automatisch eem boterham met boter krijgt en hij gaat er bijna van kokhalzen vind ik dat eigenlijk niet oke. Dus dan moet hij het proberen en mag hij van mij toch wat anders bv. Of brood met pitjes blieft hij ook niet.
gelukkig heb ik genoeg vrienden die daar niet moeilijk over doen, maar bij mensen die ik nog niet zo goed ken vind ik dat toch lastig.
pi_139863680
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 09:36 schreef Soempie het volgende:
Ah, kijk, helemaal klaar voor school zo, met z'n rugzak. O+ Hij heeft het wel naar zijn zin op school, toch? En al zo snel een schoolreisje! Jeetje, dat is ook een grote stap. Wat gaan ze dan doen?

M.: 'even het jongetje zien, mama. Kijk, een jongetje!'
Ik: 'Ja, dat is Lars.'
M. 'Lars heeft tandjes. Hij kan heel hard bijten.. in de boterham!'
Ik: 'Ja, kijk, L. gaat vandaag voor het eerst naar school. L. heeft een rugtas om, zie je dat? Daar zitten vast ook boterhammen in.'
M. 'L. gaat naar school, met zijn mama. Ze gaan hard bijten in de boterham, op school!'

Morgen gaat M. voor het eerst echt naar de psz en dat vind ik al een hele stap, terwijl het maar om een paar uurtjes gaat. :@
Wat lief O+
Er zaten inderdaad boterhammen in ;) En een banaan, en drinken, en z'n gymschoenen. (En ik was verbaasd dat het paste ;) )
Schoolreisje is naar de Hooiberg in Bladel. Zo'n indoorspeeltuin waar we zelf ook al een keer geweest zijn. Dat vind ik wel een prettig idee, dat ik het ken.

Ik denk trouwens dat kinderen er best mee om kunnen gaan dat bij verschillende mensen verschillende regels gelden.
Al was ik een tijdje terug bij een vriendin, en we lunchten daar ook mee. Lars wilde chocovlokken op z'n brood, en dat mocht ie van mij. Wij doen niet aan de 'eerst hartig, dan zoet'-regel. Maar zij dus wel, en haar zoontjes gingen bijna muiten omdat Lars vlokken at. Daar voelde ik me eigenlijk best schuldig om... :@ We waren immers in hun huis, hun regels, maar ik had al toegegeven... Overigens eet Lars vaak genoeg hartig, en soms zelfs 3 boterhammen alleen hartig. Hij had alleen toen zin in vlokken...
pi_139863818
Ja dat dus Shandaly, wij zijn wb eten echt makkelijk ook omdat hij het zelf allemaal wel prima regelt. Maar ze zijn nu nog zo klein vind ik om daar zo in mee te gaan hoe het bij een ander moet.

ik was (ben) zelf een hele moeilijke eter maar bij een ander at ik alles zo was ik opgevoed. Maar in die herinneringen was ik wel een stuk ouder (7/8 jaar)
  maandag 12 mei 2014 @ 13:19:35 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139864009
Soempie wat een leuk gesprek O+
  maandag 12 mei 2014 @ 13:21:03 #203
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_139864063
Ik heb geen standaard reactie soempie. Ik laat het wat afhangen van waar ik ben, en het humeur van Daan. Mijn ouders weten inmiddels dat wij wat "eigenwijs" zijn met de kinderen. Dus geen toetje voor iedereen klaar is met het gewone eten, niet de hele dag volstouwen met snoep als het kind het vraagt, niet te druk spelen in een doorsnee woonkamer, etc.. Ik grijp dan wel in..

Mijn zusje en vriendin doen dat niet bij hun ouders, en laten het de grootouders oplossen&bepalen. Als het dan niet gaat zoals je wil, is het je eigen schuld toch? Dat zijn dan plekken waar je vaak komt, en je echt last van kunt krijgen in de opvoeding (zie ik daar)

Maar als we ergens niet zo vaak komen, dan ga ik wel meer mee in de regels, zolang het niet te gek gaat. Zeker als zij ook kinderen met gewoontes hebben.. En meestal is de gastvrouw/heer ook wel zo makkelijk om zich wat aan te passen. Dus meestal los ik zoiets ad-hoc op.

Ze kunnen wel deels meegaan in de regels, maar met eten is het hier al lastig omdat Daan geen hartig lust. (Behalve pindakaas dan). Avondeten lukt vaak wel.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:27:52 #204
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139864294
:@ ik ga over het algemeen uit van mijn kind mijn (op)voeding... Ik voel me nu echt en beetje sociaal onaangepast :@

Oh, wij hebben wel een paar als dan regels. Hij moet gewoon zijn bordje leeg eten 's avonds voor hij een ttoetje krijgt. We hebben dit heel lang afgehouden maar op en gegeven moment at hij geen avond eten meer en alleen nog vla.
Oh en hier ook echt niet de hele dag door snoep en koek. Nathan krijgt 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag.
  maandag 12 mei 2014 @ 13:27:55 #205
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139864297
En voor het echt naar school O+ Wat een moppie Shandaly.
pi_139865289
Toch een voordeel van kinderen die geen tot zelden toetjes eten :D

oh ja en lars <3
  maandag 12 mei 2014 @ 14:01:12 #207
30252 Soempie
Procreating
pi_139865421
Het gaat me misschien niet zozeer om regels, maar wel om omgangsvormen of dingen die gezegd worden. De manier waarop regels of meningen worden overgebracht of een andere aanpak als er iets is.

Hier geldt dat we ons houden aan de regels van de mensen bij wie we op bezoek zijn. Maar er zijn zaken die voor anderen of die omgeving niet zo van belang zijn en voor M. wel. Daar gelden andermans regels dan niet voor, vind ik.

Maargoed, het ging hier niet eens om een regel. M. at lekker, dus het was zelfs een wat loze opmerking. :+

Maar nog iets wat gezegd werd. M. zei bijvoorbeeld toen hij op een speelgoedtractor zat: 'J. (babyzusje) kan niet op de tractor.'. En dat klopt, dat kan ze nog niet. Ze kan nog niet zelf zitten en ze moet nog groeien voor ze bij de trappers kan. Maar wat werd er gezegd: 'Nee hoor, J. kan daar niet op. Dit is voor jongetjes.'. Helemaal niet kwaad bedoeld, dat weet ik zeker, maar handig vind ik het niet. :+ Die heb ik verder laten gaan, overigens.

Of een tijd geleden. M. was gevallen en ik hield hem tegen me aan, omdat hij ontzettend moest huilen. Hij valt wel vaker en meestal staat hij vrolijk op: 'dat ging net goed!'. Zelfs bij harde smakken en tanden door z'n lip.
Maar nu met de komst van J. en een aantal dagen weinig slaap moest hij dus heel erg huilen. En ik dacht: ik hou hem tegen me aan en dan kan hij even goed uithuilen, laat hem maar even. Maar een mevrouw kwam aangesneld met een bak snoep: 'zooo, kijk, snoepje erop, dan doet het geen pijn meer.'. Daar baalde ik van. :+

:+ - post.

[ Bericht 13% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 14:50:47 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 14:21:26 #208
30252 Soempie
Procreating
pi_139866124
Shandaly, hier net zoiets, maar dan van de andere kant. M. blijft hier tijdens het eten aan tafel zitten. Dat vinden we fijn, omdat we dan een gezellig moment samen hebben. Als iedereen uitgegeten en gesproken is, dan gaan we van tafel. En natuurlijk worden er uitzonderingen gemaakt. :Y)

Maargoed, z'n neefje ging na een paar happen van tafel en toen M. ook van tafel wilde voelde m'n zus zich wat schuldig. Maar, ik kon aan M. uitleggen waarom wij dat anders doen en hij vindt het dan ook prima. Hij heeft nog een poos aan tafel gezeten, lekker gegeten, gekke spelletjes gedaan, enz. Ik kan me trouwens ook heel goed voorstellen dat zij het anders doen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:14 schreef As1981 het volgende:
Ja dat dus Shandaly, wij zijn wb eten echt makkelijk ook omdat hij het zelf allemaal wel prima regelt. Maar ze zijn nu nog zo klein vind ik om daar zo in mee te gaan hoe het bij een ander moet.

ik was (ben) zelf een hele moeilijke eter maar bij een ander at ik alles zo was ik opgevoed. Maar in die herinneringen was ik wel een stuk ouder (7/8 jaar)
Hier net zo! M. regelt het zelf wel. Ze waren ook verbaasd: hij had z'n bord weggeschoven om wat te drinken en na een tijdje pakte hij het bord er weer bij en ging verder met eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 12-05-2014 14:28:06 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 14:44:34 #209
30252 Soempie
Procreating
pi_139866787
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:10 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Wat lief O+
Er zaten inderdaad boterhammen in ;) En een banaan, en drinken, en z'n gymschoenen. (En ik was verbaasd dat het paste ;) )
Schoolreisje is naar de Hooiberg in Bladel. Zo'n indoorspeeltuin waar we zelf ook al een keer geweest zijn. Dat vind ik wel een prettig idee, dat ik het ken.

Ah ja, dat is wel fijn. Ook voor L. natuurlijk, dat het geen heel onbekende omgeving is.
  maandag 12 mei 2014 @ 15:28:12 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139868191
Wat een leuke foto Shandaly!
Hoe vond hij het vandaag?

Lastig Soempie. Wij zijn eigenlijk nog niet in een dergelijke situatie gekomen. Ik denk dat ik het heel erg van de situatie zou laten afhangen en het ligt er ook aan of ik het de moeite waard vind om er op terug te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')