True, maar ze krijgen wel een disproportionele hoeveelheid shit over zich heen.quote:Op zondag 4 mei 2014 00:37 schreef MultiBanaan het volgende:
Wat steeds maar weer aantoont wat een gebrek aan ruggengraat die mensen hebben, wat meestal ook de reden is dat ze zo vadsig zijn
Herkenbaar, mij vragen ze altijd of ik boulimia hebquote:Op zondag 4 mei 2014 00:40 schreef voederbietel het volgende:
Overigens is het wel moker irritant als je steeds gevraagd wordt of je anorexia hebt oid.
Mensen met boulimia zitten vaak eerder tegen dik aan.quote:Op zondag 4 mei 2014 00:52 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Herkenbaar, mij vragen ze altijd of ik boulimia heb
was een grap hahahahahahquote:Op zondag 4 mei 2014 01:03 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Mensen met boulimia zitten vaak eerder tegen dik aan.
Mensen met boulimia staan er niet per se om bekend heel dik te zijn, dus nee, hij was niet zo geslaagd.quote:Op zondag 4 mei 2014 01:05 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
vooral dat moment waarop jij m niet snapte..
Ik vind hem geslaagd. Applaus voor mezelluf!quote:Op zondag 4 mei 2014 01:09 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
[..]
Mensen met boulimia staan er niet per se om bekend heel dik te zijn, dus nee, hij was niet zo geslaagd.
Ah deze opmerkingenquote:Op zondag 4 mei 2014 00:41 schreef Apotheose het volgende:
Herkenbaar. Maar verder ben ik zo blij dat ik wél die 2e portie kan hebben zonder aan te komen.
nee man, dit is klbquote:Op zondag 4 mei 2014 01:24 schreef TwentyFourr het volgende:
Wat nou als je gewoon niemand beledigt door te insinueren dat ze dik of dun zijn maar iedereen gewoon zoveel laat eten als ze willen zonder er meteen een mening over te hebben?
we laten hier niemand in zijn waardequote:Op zondag 4 mei 2014 01:26 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Die zin wordt overigens ook altijd gebruikt alsof het een argument is ofzo.
Wie is 'we'?quote:Op zondag 4 mei 2014 01:27 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
we laten hier niemand in zijn waarde
Dat is een kutsmoesje wanneer de vetrollen over de broek hangen.quote:Op zondag 4 mei 2014 03:05 schreef datismijnmening het volgende:
Terechte klacht, vooral sinds alle dikke via facebook etc. één groot front vormen en plaatjes posten van obese wijven met teksten als "real women have curves"![]()
![]()
Ik vind dat je als directe omgeving zijnde iemand er best op fatsoenlijke wijze op mag wijzen als ie echt gevaarlijk dik wordt.quote:Op zondag 4 mei 2014 01:24 schreef TwentyFourr het volgende:
Wat nou als je gewoon niemand beledigt door te insinueren dat ze dik of dun zijn maar iedereen gewoon zoveel laat eten als ze willen zonder er meteen een mening over te hebben?
Ik denk omdat de cyclus zich dan herhaalt.quote:Op zondag 4 mei 2014 07:26 schreef Triptamine2 het volgende:
Je hebt een tweedeling in dikkerds die je mag beledigen en dikkerds die je niet mag beledigen. Papzakjes van de rondheid van bijvoorbeeld Paul de Leeuw of Richard Groenendijk worden redelijk vaak op hun gewicht "gepakt" maar dat is dan geen probleem want ze kunnen er zelf om lachen. Hetzelfde geld ook nogal voor Jan Boskamp.
Maar als ze dan veel dikker worden. Ik noem een Peter Beense, Sharon Dijksma, Marc van der Linden. Dan word het, maatschappelijk gezien, minder grappig gevonden.
Waarom dat is weet ik niet? Misschien omdat de dikkerds van categorie 2 echt dodelijk vet zijn en het daarom niet meer grappig is?
Dus eigenlijk hebben mensen een soort geestelijke grens waarop ze stoppen met grapjes maken over gewicht want anders eet de dikkerd zich dood?quote:Op zondag 4 mei 2014 07:38 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik denk omdat de cyclus zich dan herhaalt.
Naar commentaar> slecht gevoel> eet meer om zich beter te voelen.
8 van de 10 keer is het emotioneel zijn dat het eten dan triggert.
Wellicht?quote:Op zondag 4 mei 2014 07:40 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk hebben mensen een soort geestelijke grens waarop ze stoppen met grapjes maken over gewicht want anders eet de dikkerd zich dood?
Nee joh, de hoofdoorzaak van obesitas is dat mensen veel te veel en ongezond vreten. Dat komt inderdaad mede door mentale issues. Daarbij beweert een groot deel dat ze er niets aan kunnen doen of dat het door medicatie komt. Wat wel te doorzien is want dat ziet er anders uit dan dik van te veel eten.quote:Op zondag 4 mei 2014 07:43 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Wellicht?Het is wel de hoofdoorzaak van obesitas, het begint allemaal met een mentaal probleem. De meesten beweren lui te zijn en dat fastfood 'makkelijker en sneller en lekkerder' is, maar dat is gelul. Ze kampen vaak met emotionele problemen.
Ik kan het weten.
Jaaaaa, je weet wat ik bedoel.quote:Op zondag 4 mei 2014 07:45 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Nee joh, de hoofdoorzaak van obesitas is dat mensen veel te veel en ongezond vreten. Dat komt inderdaad mede door mentale issues. Daarbij beweert een groot deel dat ze er niets aan kunnen doen of dat het door medicatie komt. Wat wel te doorzien is want dat ziet er anders uit dan dik van te veel eten.
Klopt, maar ik vond dit een goed moment om bijdehand te doenquote:Op zondag 4 mei 2014 07:47 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Jaaaaa, je weet wat ik bedoel.
Ze eten vanwege die menta!e problemen te veel. En ja, ze kunnen er zeker wel wat aan doen, maar zijn te onwetend of te lui.
Door medicatie heb ik zelden gehoord.
Dat...ook.quote:Op zondag 4 mei 2014 07:51 schreef the-eye het volgende:
Ik vind het opvallend dat ziekenhuispersoneel vaak te dik is.
jaloers?quote:Op zondag 4 mei 2014 01:22 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ah deze opmerkingen
Ik eet zo veel maar ik kom gewoon echt niet aan ik heb een bijzonder lichaam kan elke dag naar de mac kom gewoon niet aan.
gr gr lichaam wat echt niet bestaat
Het slaat zich bij jouw op, op plaatsen die niet direct opvallen d.w.z tussen de organenquote:Op zondag 4 mei 2014 00:41 schreef Apotheose het volgende:
Herkenbaar. Maar verder ben ik zo blij dat ik wél die 2e portie kan hebben zonder aan te komen.
wat jij wiltquote:Op zondag 4 mei 2014 08:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het slaat zich bij jouw op, op plaatsen die niet direct opvallen d.w.z tussen de organen
quote:Op zondag 4 mei 2014 00:31 schreef Petrichor het volgende:
Ik zie het ook op Facebook, bij foto's van slanke modellen bijvoorbeeld. "Zak botten" of "Die moet echt wat meer eten". Als je bij foto's van dikke mensen zet "Speklap" of "Die moet echt op dieet", gaan de dikkerds meteen in verweer en is alles de schuld van het schoonheidsideaal in de westerse media.
Je bent een zgn TOFI (thin outside, fat inside)quote:
Nee, ik heb dat ook een aantal jaren terug overal geroepen, tot ik gewoon door had dat het bullshit was en ik te weinig at. Er is geen een lichaam dat niet aankomt wanneer het meer kcal binnen krijgt dan verbrandt.quote:
de treurnisquote:
Ik ga zo taart bakkenquote:Op zondag 4 mei 2014 11:25 schreef Piye het volgende:
Je klacht is enigszins terecht, maar klagen over extra taart kan niet natuurlijk.
Hjb dikzakquote:Op zondag 4 mei 2014 11:24 schreef NieuweNier het volgende:
Dikke mensen worden trouwens vaak zat beledigd hoor. Iedere 5 minuten ofzo? Zeker zonder shirt...
haha kijk deze nigger dan jelly zijn losertje whahaquote:Op zondag 4 mei 2014 01:22 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ah deze opmerkingen
Ik eet zo veel maar ik kom gewoon echt niet aan ik heb een bijzonder lichaam kan elke dag naar de mac kom gewoon niet aan.
gr gr lichaam wat echt niet bestaat
Jij bent ook vies dik.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:24 schreef NieuweNier het volgende:
Dikke mensen worden trouwens vaak zat beledigd hoor. Iedere 5 minuten ofzo? Zeker zonder shirt...
Maar dikke mensen moedigen elkaar aan en dat is gewoon triest.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:32 schreef Franknfurter het volgende:
Sowieso je eigen mening over andermans lichaam belangrijk vinden. Een dik persoon weet heus wel dat ie dik is, en iemand met anorexia krijg je echt niet genezen door aan te moedigen dat ie een stuk taart naar binnen stouwt.
Idd...maargoed...dat doen rokers ook, of mensen die met alcohol op rijden, of mensen die drugs gebruikenquote:Op zondag 4 mei 2014 12:34 schreef BozeHaas het volgende:
[..]
Maar dikke mensen moedigen elkaar aan en dat is gewoon triest.
dit is dus echt onzinquote:Op zondag 4 mei 2014 12:33 schreef hearmeout het volgende:
Wat me vooral opvalt is hoe ontiegelijk veel je moet VRETEN om een dikkertje te worden.
Ik ben zelf dan wellicht (nog) gezegend met een goede stofwisseling en minder gezegend met een ecto lichaam, maar ik word tenminste niet dik.
Ik sport wel 2 keer per week, maar zit voor de rest veel achter de pc overdag. Ben absoluut geen 'actief' persoon.
Wel eet ik gewoon 'normale porties' i.v.m. anderen en eet ik 's avonds altijd nog wel wat chips en cake ofzo. Ook vaak nog een uur voordat ik naar bed ga (slecht, ik weet).
En nog ben ik 70 kg (1.78m). Als je 100 kilo bent moet je al nog meer eten om nog meer aan te komen. Ik vraag me echt af wat die mensen op een dag wel niet naar binnen werken. Als ik een keer een weekend echt schandalig leef, veel bier, friet, pizza's, chips, etc, dan kom ik misschien 1-2 kilo aan die week.
Ofwel, als je consequent aankomt leef je altijd als een zwijn.
Wel een kern van waarheid....quote:
Dat sowieso. Niet bewegen is een hele grote reden. Maar daarnaast moet er echt veel vreten in een lijf wil het ook nog eens een keer zoveel aankomen.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Wel een kern van waarheid....
Als je ziet dat je steeds dikker en dikker wordt moet je gaan sporten of minder eten...je bent niet zo ineens 100 kg.
Ja het is gewoon sneu als je hoort dat dikke mensen tegen elkaar zeggen dat ze helemaal niet dik zijn als er een af wil vallen. Ik merk het zelf ook, er mag best wat af hier, en als je dat tegen slanke mensen zegt zeggen ze: goed bezig! maar als je het tegen een dikkie zegt is het altijd: nee joh, je hoeft echt geen kilo's kwijt hoor!quote:Op zondag 4 mei 2014 12:34 schreef BozeHaas het volgende:
[..]
Maar dikke mensen moedigen elkaar aan en dat is gewoon triest.
Gebrek aan doorzettingsvermogen / zelfbeheersing van zichzelf en daar anderen in mee proberen te slepenquote:Op zondag 4 mei 2014 12:41 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ja het is gewoon sneu als je hoort dat dikke mensen tegen elkaar zeggen dat ze helemaal niet dik zijn als er een af wil vallen. Ik merk het zelf ook, er mag best wat af hier, en als je dat tegen slanke mensen zegt zeggen ze: goed bezig! maar als je het tegen een dikkie zegt is het altijd: nee joh, je hoeft echt geen kilo's kwijt hoor!
Nouja het is niet eens erg als je zelf niet af wil vallen, maar als anderen dan aangeven dat ze zelf af willen vallen doen ze net of het gezond is om te zwaar te zijn. Dat is het gewoon niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:42 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Gebrek aan doorzettingsvermogen / zelfbeheersing van zichzelf en daar anderen in mee proberen te slepen
Gedeelde leed is halve leed ofzo, als andere mensen dik zijn schamen ze zich er minder voor denk ik.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:41 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ja het is gewoon sneu als je hoort dat dikke mensen tegen elkaar zeggen dat ze helemaal niet dik zijn als er een af wil vallen. Ik merk het zelf ook, er mag best wat af hier, en als je dat tegen slanke mensen zegt zeggen ze: goed bezig! maar als je het tegen een dikkie zegt is het altijd: nee joh, je hoeft echt geen kilo's kwijt hoor!
XDquote:Op zondag 4 mei 2014 11:41 schreef Trollscience het volgende:
[..]
haha kijk deze nigger dan jelly zijn losertje whaha
Nee, meer eten moet je doen op zondag.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:45 schreef TARDIS. het volgende:
Als mede-skinny fuck deel ik je struggels en deel ik een 'terechte klacht' uit. Iets wat ik zelden op zondag doe. Gefeliciteerd.
Ik ken een familie waarin dus niemand sport, iedereen te dik is, iedereen ook ongezond eet en ze willen natuurlijk wel allemaal slank zijn. Dus gaan ze aan de dure pillen en shakesquote:Op zondag 4 mei 2014 12:45 schreef Ole het volgende:
Vaak hebben mensen die te dik zijn veel te streng gelijnd en hun stofwisseling verknald en gaan jojo-en. Moeilijk te doorbreken . Ik ben nu in bijna een jaar 15 kg kwijt. Door regelmatiger te eten ( voorkomt eetbuien), gezonder en gevarieerder te eten en intensief ( onder begeleiding) te sporten. Is voor mij de enige manier om definitief af te vallen.
Ik maakte de fout om maaltijden over te slaan en juist te weinig te eten. Dat hou je een tijdje vol, maar helaas kom je als je dan weer ietsje meer gaat eten weer aan plus een aantal kilo erbij. Nu val ik op een gezonde, maar niet spectaculaire manier af.
TJa, ben zelf ook letterlijk 66,4 kg gewest op 191cm. Ik zei ook altijd dat ik niet aankwam bla bla ik kon alles eten bla bla. Ik at blijkbaar gewoon te weinig, want ik weeg nu 86,7. Dus het is gewoon dikke bullshit.quote:
Dit heeft een maat van me ook al jaren...die is iets van 100 kilo..gaat hij weer een paar weken extreem dieeten en sporten (lees leven op magere kwark en tomaten en kip, en twee keer per dag sporten.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:45 schreef Ole het volgende:
Vaak hebben mensen die te dik zijn veel te streng gelijnd en hun stofwisseling verknald en gaan jojo-en. Moeilijk te doorbreken . Ik ben nu in bijna een jaar 15 kg kwijt. Door regelmatiger te eten ( voorkomt eetbuien), gezonder en gevarieerder te eten en intensief ( onder begeleiding) te sporten. Is voor mij de enige manier om definitief af te vallen.
Ik ben blij dat jouw persoonlijke ervaring de maatstaf is en dat de fysiologie van elk mens op jou afgestemd is. Ik heb snel nog wat extra frikandellen in de frituur gegooid.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:51 schreef Travel. het volgende:
[..]
TJa, ben zelf ook letterlijk 66,4 kg gewest op 191cm. Ik zei ook altijd dat ik niet aankwam bla bla ik kon alles eten bla bla. Ik at blijkbaar gewoon te weinig, want ik weeg nu 86,7. Dus het is gewoon dikke bullshit.
Nou ja, als je serieus je gelijk wilt bewijzen dan ben ik benieuwd wat je in een week eet. Blijkbaar minder kcal dan je verbandt. Of heb je een magisch lichaam?quote:Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jouw persoonlijke ervaring de maatstaf is en dat de fysiologie van elk mens op jou afgestemd is. Ik heb snel nog wat extra frikandellen in de frituur gegooid.
Ik stop ook af en toe een vingertje in mijn keelquote:Op zondag 4 mei 2014 12:53 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nou ja, als je serieus je gelijk wilt bewijzen dan ben ik benieuwd wat je in een week eet. Blijkbaar minder kcal dan je verbandt. Of heb je een magisch lichaam?
Oke, je probeert grappig te zijn. Maar als jij niet met een tegenbewijs kómt dan gaan we er vanuit dat je gewóon te weinig eet. Maar ik ben oprecht benieuwd hoe jij er over denkt dat je niet aankomt.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:55 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik stop ook af en toe een vingertje in mijn keel
Dat werkt dus niet..quote:Op zondag 4 mei 2014 12:52 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dit heeft een maat van me ook al jaren...die is iets van 100 kilo..gaat hij weer een paar weken extreem dieeten en sporten (lees leven op magere kwark en tomaten en kip, en twee keer per dag sporten.
Is hij weer 15 Kg kwijt in 2 maand....en 2 maand later is hij weer 95....al jaren gaat het zo.
Wel respect voor z'n doorzettingsvermogen maar het werkt gewoon echt niet. (op lange termijn)
Die bovenste is dan ook een prachtige vrouw,daar komt die onderste qua uiterlijk nog niet eens bij in de buurt.quote:Op zondag 4 mei 2014 03:57 schreef erik013 het volgende:
[ afbeelding ]
"Respect voor haar, ze laat zich niet door het algemene modebeeld beïnvloeden en zit gewoon lekker in d'r vel! Heerlijk ook, zo'n klankkast voor die stem! Gezellig wijf dat gewoon gelukkig met zichzelf is en geniet. Ze moet zich door niemand laten aanpraten dat ze anders zou moeten gaan leven. You go girl!"
[ afbeelding ]
VIES WIJF!! wat een uitgehongerde trut, wat moet zij zichzelf haten dat ze dit zichzelf aandoet zeg. Slecht voorbeeld voor onze beïnvloedbare dochters!! weet je wel wat voor ernstige gevaren anorexia en boulimia allemaal hebben? Laat dat kind eens normaal eten"
Ik heb geen idee. Ik eet niet minder dan mijn naasten, en die sporten erbij om in vorm te blijven omdat ze zonder dikker worden. Ik heb dat niet nodig en blijf fit en mager. Niet dun, mager. Waarom dat is, geen idee.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Oke, je probeert grappig te zijn. Maar als jij niet met een tegenbewijs kómt dan gaan we er vanuit dat je gewóon te weinig eet. Maar ik ben oprecht benieuwd hoe jij er over denkt dat je niet aankomt.
Overigens is het natuurlijk een non-argument. Je kan niet 'gewoon' meer gaan eten, net zoals je niet 'gewoon' minder eet als je dik bent. Ik zit vrij snel vol, maar probeer dat toch door te eten, maar dat gaat dan tegen heug en meug.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Oke, je probeert grappig te zijn. Maar als jij niet met een tegenbewijs kómt dan gaan we er vanuit dat je gewóon te weinig eet. Maar ik ben oprecht benieuwd hoe jij er over denkt dat je niet aankomt.
Dat houdt ook niemand vol (ja 2/3 max 4 weken) en dan gaat het weer mis.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:00 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet..
Het werkt pas op het moment dat je beseft dat je levensstijl levenslang om moet. En je kunt best zo nu en dan een snack eten of zo. Regelmaat en sport is het enige dat op lange termijn werkt.
allemaal symptomen van een eetstoornisquote:Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dat houdt ook niemand vol (ja 2/3 max 4 weken) en dan gaat het weer mis.
En vaak ga je ook nog weer inhalen dan onder het motto, nu mag het allemaal weer. Plus dat je voor het extreme dieet je nog helemaal gaat volvreten onder het motto "nu kan het nog"
Bullshit. Kwestie van overschakeling, en dat willen zit voornamelijk tussen de oren. Na verloop van tijd ga je groentetjes echt waarderen en word je doodziek na het eten van een Mars.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:04 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Dat houdt ook niemand vol (ja 2/3 max 4 weken) en dan gaat het weer mis.
En vaak ga je ook nog weer inhalen dan onder het motto, nu mag het allemaal weer. Plus dat je voor het extreme dieet je nog helemaal gaat volvreten onder het motto "nu kan het nog"
Meestal is het fysieke aspect nog behoorlijk simpel, alleen het mentale is erg complex. Er is wat betreft mensen met (sterk) overgewicht echt maar een kleine minderheid die door ziekte/afwijking echt niet kan afvallen.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:08 schreef Ole het volgende:
[..]
allemaal symptomen van een eetstoornis![]()
(veel) afvallen is echt niet zo simpel als het lijkt. Ben blij dat het me nu (eindelijk) lijkt te gaan lukken. Ecto zal ik wel nooit worden, maar cholesterol, suiker en bloeddruk zijn weer helemaal in orde. Dat is ook heel wat waard!
Maar ik hoop de komende tijd nog wel wat kwijt te raken.
Ik eet anderhalf tot twee keer zoveel als vrienden van me. Neem altijd de grootste portie van iedereen. Ik kan alles eten wat ik wil en ik kom niet aan. Ook niet na een weekend vol bier en frituur, terwijl mijn vrienden dan meteen echt iets dikker zijn geworden.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:51 schreef Travel. het volgende:
[..]
TJa, ben zelf ook letterlijk 66,4 kg gewest op 191cm. Ik zei ook altijd dat ik niet aankwam bla bla ik kon alles eten bla bla. Ik at blijkbaar gewoon te weinig, want ik weeg nu 86,7. Dus het is gewoon dikke bullshit.
Het is allang bewezen dat extreme dieten heel slecht zijn. Volgens mij gaat het hier om dieten met shakes, raar eten en zo.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:09 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:
[..]
Bullshit. Kwestie van overschakeling, en dat willen zit voornamelijk tussen de oren. Na verloop van tijd ga je groentetjes echt waarderen en word je doodziek na het eten van een Mars.
Dikkerdjes hebben over het algemeen een mentaliteit om te kotsen ook. "Ik kan het niet, het lukt allemaal niet, ik heb geen zin, blabla".
Als je het vervelend vindt kun je er even mee naar de huisarts? Kan altijd zijn dat er iets te hard werkt in je lijf waardoor je zoveel kcal verbrandt.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Ik eet anderhalf tot twee keer zoveel als vrienden van me. Neem altijd de grootste portie van iedereen. Ik kan alles eten wat ik wil en ik kom niet aan. Ook niet na een weekend vol bier en frituur, terwijl mijn vrienden dan meteen echt iets dikker zijn geworden.
Dat gezeur van "Jij moet echt meer eten" ben ik dan ook meer dan beu, ik zit verdorie al op 3200 kcal per dag gemiddeld.
Je kent me ook zo goed.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:24 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee ik ving gewoon op dat je van taart houdt
Een vrouw hoort ook rondingen te hebben. Alleen er is nogal een verschil tussen rondingen en plooien.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:25 schreef Robophatt het volgende:
Zo'n ontzettend terechte klacht dit. Word er altijd schijtziek van als je dat soort dingen op internet tegenkomt, vooral als het gaat om voor en na foto's van iemand die is afgevallen dan is het altijd van 'eerste was beter!!!'. Die types zijn allemaal gewoon zo jaloers als wat, dat kan niet anders.
'Echte vrouwen hebben rondingen'
Onzin...ik denk dat als je van snackjes en chips en zoetigheid houdt dat je dat echt niet zo veranderd. En dat je je altijd wel meer aangetrokken blijft voelen naar dat soort voedsel als naar groente enzo. Maar als je jezelf aanwent er altijd maar aan toe te geven en je vol te vreten dan wordt je vanzelf wel dik.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:09 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:
[..]
Bullshit. Kwestie van overschakeling, en dat willen zit voornamelijk tussen de oren. Na verloop van tijd ga je groentetjes echt waarderen en word je doodziek na het eten van een Mars.
Dikkerdjes hebben over het algemeen een mentaliteit om te kotsen ook. "Ik kan het niet, het lukt allemaal niet, ik heb geen zin, blabla".
Lintworm?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Ik eet anderhalf tot twee keer zoveel als vrienden van me. Neem altijd de grootste portie van iedereen. Ik kan alles eten wat ik wil en ik kom niet aan. Ook niet na een weekend vol bier en frituur, terwijl mijn vrienden dan meteen echt iets dikker zijn geworden.
Dat gezeur van "Jij moet echt meer eten" ben ik dan ook meer dan beu, ik zit verdorie al op 3200 kcal per dag gemiddeld.
Ik ben altijd kerngezond geweest. Wat ik vervelend vind is dat ik heel moeilijk spiermassa aanzet.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:12 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Als je het vervelend vindt kun je er even mee naar de huisarts? Kan altijd zijn dat er iets te hard werkt in je lijf waardoor je zoveel kcal verbrandt.
Lekker hoor, al die verzadigde vetten. Wie heeft je dat advies gegeven?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:20 schreef GekkePoes het volgende:
Zo een 15 jaar geleden, moest ik en half brood per dag, met roomboter besmeren, en dingen als spek en varkensgehakt en kaas erop. dan een banaan, volle melk, volle yoghurt, 4 keer per dag eten.
Niemand, had ik zelf bedacht. als ik geen 'vettige'dingen at kwam er niets bij. En kon ik de hele dag wel mezelf blijven volproppen, maar als de buik vol zit past er niets meer bij. Maar dat is dan ook bij iedereen andersquote:Op zondag 4 mei 2014 13:21 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Lekker hoor, al die verzadigde vetten. Wie heeft je dat advies gegeven?
Lust je aardbeien-kwarktaart?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:12 schreef Piye het volgende:
[..]
Je kent me ook zo goed.
[..]
Een vrouw hoort ook rondingen te hebben. Alleen er is nogal een verschil tussen rondingen en plooien.
Indien het met liefde gemaakt is zeer zeker.quote:
quote:Op zondag 4 mei 2014 00:58 schreef blup het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
175cm 62kg, net krap aan goed qua bmi maar ik oog erg dun. Herkenbare opmerkingen idd.
dun zijn ook.quote:
of als je prednison moet slikken. Wat een paardenmiddel!quote:Op zondag 4 mei 2014 13:54 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Nee hoor je hebt ook ziektes waardoor je dik kan worden.
hoeveel procent heeft dat...denk nog niet eens 1quote:Op zondag 4 mei 2014 13:54 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Klinkt alsof je er een recente ervaring mee hebt gehad.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:59 schreef ntm het volgende:
Zeer terechte klacht, dikkerdjes die altijd afgeven op slanke modellen maar zodra er iemand commentaar geeft op fatty' s....dan ga je te ver natuurlijk
Ja, maar laten we eerlijk zijn. Hoeveel procent van de dikke mensen is dik door ziektes denk jij? De meesten zijn gewoon lui en eten te veel. Een slank, sportief lichaam vergt meer inspanning.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:54 schreef Ro-ald het volgende:
[..]
Als kanker de vorm van posts kon aannemenquote:Op zondag 4 mei 2014 03:35 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ik vind dat je als directe omgeving zijnde iemand er best op fatsoenlijke wijze op mag wijzen als ie echt gevaarlijk dik wordt.
Dat doe je toch ook als iemand gevaarlijk veel en vaak gaat drinken?
Het gaat dan niet om jouw mening, het gaat om de feiten (ernstig overgewicht is zeer gevaarlijk).
Als je niet op z'n minst zou waarschuwen, helpen of bewust maken van de gevaren ben je wel echt een slecht en gevoelloos persoon. Helaas leggen we de associatie langdurig en veel alcohol - hersen/leverschade al wel en de associatie overgewicht - hart/vaatziektes, kanker, diabetes nog niet zo. Waarom bij ernstig ondergewicht dan wel? Omdat een stoornis als anorexia e.d. zich sneller opbouwt en omdat iemand een vinger in z'n keel stopt? Nee, elke dag een bak chips en een dubbele hamburger in je keel stoppen is wel gezond.
Dan ben je of kleiner dan je naasten, of je beweegt meer, of je eet minder. Tenzij jij een andere verklaring hebt?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:03 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ik eet niet minder dan mijn naasten, en die sporten erbij om in vorm te blijven omdat ze zonder dikker worden. Ik heb dat niet nodig en blijf fit en mager. Niet dun, mager. Waarom dat is, geen idee.
Wat is je lengte? 3200 is niet super veel hoor, ik eet zelf met 190cm zo'n 3500kcal minimaalquote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef Petrichor het volgende:
[..]
1,75quote:Op zondag 4 mei 2014 14:26 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat is je lengte? 3200 is niet super veel hoor, ik eet zelf met 190cm zo'n 3500kcal minimaal
Dan sport je veel, én anders ben ik benieuwd naar wat je eet op een dag. Of heb je een magisch lichaam?quote:
Ik sport niet veel. Wel fiets en loop ik meer dan gemiddeld.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dan sport je veel, én anders ben ik benieuwd naar wat je eet op een dag. Of heb je een magisch lichaam?
Blijkbaar verband je er genoeg kcal mee. Of heb je een magisch lichaam?quote:Op zondag 4 mei 2014 14:32 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Ik sport niet veel. Wel fiets en loop ik meer dan gemiddeld.
Snellere stofwisseling dan gemiddeld blijkbaar.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:33 schreef Travel. het volgende:
[..]
Blijkbaar verband je er genoeg kcal mee. Of heb je een magisch lichaam?
Ah, een dikkie?quote:Op zondag 4 mei 2014 14:10 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Als kanker de vorm van posts kon aannemen____!
Of je eet niet genoeg en denkt dat je genoeg eet? Ik heb nog steeds niet gehoord wat je zoal op een dag eet.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:34 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Snellere stofwisseling dan gemiddeld blijkbaar.
rot op met je kut PIquote:Op zondag 4 mei 2014 14:35 schreef Travel. het volgende:
[..]
Of je eet niet genoeg en denkt dat je genoeg eet? Ik heb nog steeds niet gehoord wat je zoal op een dag eet.
het is ook nooit goed hequote:Op zondag 4 mei 2014 10:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je bent een zgn TOFI (thin outside, fat inside)
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/uiterlijk/24084/ook-slanke-mens-moet-orgaanvet-te-lijf
Hoezo 'niet genoeg' eigenlijk? Dun is niet gelijk ondergewicht.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:35 schreef Travel. het volgende:
[..]
Of je eet niet genoeg en denkt dat je genoeg eet? Ik heb nog steeds niet gehoord wat je zoal op een dag eet.
Nee, maar als je beweert dat je niet kan aankomen dan eet je te weinig of verbrand je te veel. Het hoeft zeker niet ongezond te zijn, maar dun zijn is in 99.999% van de tijd een keuze. Net als dik zijnquote:Op zondag 4 mei 2014 14:43 schreef Piye het volgende:
[..]
Hoezo 'niet genoeg' eigenlijk? Dun is niet gelijk ondergewicht.
Dat ben ik met je eens. Ook met een snellere stofwisseling kom je gewoon aan als je meer eet dan je verbrandt.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:44 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee, maar als je beweert dat je niet kan aankomen dan eet je te weinig of verbrand je te veel. Het hoeft zeker niet ongezond te zijn, maar dun zijn is in 99.999% van de tijd een keuze. Net als dik zijn
Gelukkig geven je reacties de hypocrisie van jouw gebruik van het woord 'mafkees' weer.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:48 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ga lekker je obesitas goedpraten ofzo, mafkees.
Inderdaad. Maar dunne mensen denken altijd dat ze bizar veel eten, wat niet zo is.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:48 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ook met een snellere stofwisseling kom je gewoon aan als je meer eet dan je verbrandt.
Omdat ik zeg dat ernstig overgewicht gewoon een ernstige ziekte is?quote:Op zondag 4 mei 2014 14:49 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Gelukkig geven je reacties de hypocrisie van jouw gebruik van het woord 'mafkees' weer.
Hm, 1,92m niet-sporter.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:25 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dan ben je of kleiner dan je naasten, of je beweegt meer, of je eet minder. Tenzij jij een andere verklaring hebt?
''Ze'' als in dunne mensen?quote:Op zondag 4 mei 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
Tsja, ik heb dat ook, 1,90 meter en raak met moeite aan 70 kilo terwijl ik me helemaal volstop elke dag opnieuw! Snelle stofwisseling noemen ze dat dan.
Onder andere ja, veel mensen zeggen dat.quote:
Zou je kunnen vertellen wat je zoal op een dag eet? Ik ben oprecht benieuwd,quote:Op zondag 4 mei 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Onder andere ja, veel mensen zeggen dat.
Ik ben dun en ik denk dat niet. Ik vind het vooral vreemd als dunne mensen alleen maar troep eten "want ik kom toch niet aan".quote:Op zondag 4 mei 2014 14:50 schreef Travel. het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dunne mensen denken altijd dat ze bizar veel eten, wat niet zo is.
Ja hoor en fatties hebben dan een langzame stofwisselingquote:Op zondag 4 mei 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
Tsja, ik heb dat ook, 1,90 meter en raak met moeite aan 70 kilo terwijl ik me helemaal volstop elke dag opnieuw! Snelle stofwisseling noemen ze dat dan.
Hoeveel calorieën dat zijn zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik eet 2x per dag boterhammen, hangt er beetje vanaf hoeveel honger ik precies heb maar ik eet er minimum 4, meestal 5 of 6 en een zeldzame keer 8 tijdens 1 maaltijd. Meestal met kaas of salami of hesp oid. Dan ook 1 warme maaltijd en dat is nooit zoveel, eerder gewone porties, aangezien ik me moet aanpassen aan hoeveel eten m'n ouders maken. Om dat beetje te compenseren eet ik rond 10 uur 's morgens en 16 uur 's namiddags een tussendoortje, zijnde 2 boterhammen of wat stukken fruit, meestal appels.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:17 schreef Travel. het volgende:
[..]
Zou je kunnen vertellen wat je zoal op een dag eet? Ik ben oprecht benieuwd,
quote:Op zondag 4 mei 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
Je krabbelt al een beetje terug he.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hoeveel calorieën dat zijn zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik eet 2x per dag boterhammen, hangt er beetje vanaf hoeveel honger ik precies heb maar ik eet er minimum 4, meestal 5 of 6 en een zeldzame keer 8 tijdens 1 maaltijd. Meestal met kaas of salami of hesp oid. Dan ook 1 warme maaltijd en dat is nooit zoveel, eerder gewone porties, aangezien ik me moet aanpassen aan hoeveel eten m'n ouders maken. Om dat beetje te compenseren eet ik rond 10 uur 's morgens en 16 uur 's namiddags een tussendoortje, zijnde 2 boterhammen of wat stukken fruit, meestal appels.
En om eerlijk te zijn eet ik regelmatig een heleboel chips enzo, maar dik word ik er niet van.
Geen idee of dat veel of weinig is, of normaal, maar dikker word ik er in ieder geval niet vanIk hoor soms wel dat ik nog meer zou moeten eten, maar het probleem is dat ik geen hongergevoel meer heb na deze hoeveelheden gegeten te hebben en dat ik liever niks eet zonder dat ik er toch een beetje zin in heb.
Naar mijn gevoel eet ik echt wel veel ja.quote:
10 boterhammen en een kleine warme maaltijd.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel eet ik echt wel veel ja.
In vergelijking met anderen bij me in de klas eet ik nochtans een stuk meer, daarom vind ik het best gek. Ken er slechts enkelen die 5,6,7 boterhammen meehebben voor de middaglunch.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:38 schreef capricia het volgende:
[..]
10 boterhammen en een kleine warme maaltijd.
Dat vind ik niet zo veel voor een jongeman.
Okeee, vervang de chips voor nootjes, ben je al de goede kant op en een stuk gezonder.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:36 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel eet ik echt wel veel ja.
Ja, en die eten wsl echt veel chips thuisquote:Op zondag 4 mei 2014 15:40 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
In vergelijking met anderen bij me in de klas eet ik nochtans een stuk meer, daarom vind ik het best gek. Ken er slechts enkelen die 5,6,7 boterhammen meehebben voor de middaglunch.
Is niet opvallend veel te noemen, maar ook geen reden om meer te gaan eten. Met deze eetgewoontes zit je waarschijnlijk gewoon boven ondergewicht.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hoeveel calorieën dat zijn zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar ik eet 2x per dag boterhammen, hangt er beetje vanaf hoeveel honger ik precies heb maar ik eet er minimum 4, meestal 5 of 6 en een zeldzame keer 8 tijdens 1 maaltijd. Meestal met kaas of salami of hesp oid. Dan ook 1 warme maaltijd en dat is nooit zoveel, eerder gewone porties, aangezien ik me moet aanpassen aan hoeveel eten m'n ouders maken. Om dat beetje te compenseren eet ik rond 10 uur 's morgens en 16 uur 's namiddags een tussendoortje, zijnde 2 boterhammen of wat stukken fruit, meestal appels.
En om eerlijk te zijn eet ik regelmatig een heleboel chips enzo, maar dik word ik er niet van.
Geen idee of dat veel of weinig is, of normaal, maar dikker word ik er in ieder geval niet vanIk hoor soms wel dat ik nog meer zou moeten eten, maar het probleem is dat ik geen hongergevoel meer heb na deze hoeveelheden gegeten te hebben en dat ik liever niks eet zonder dat ik er toch een beetje zin in heb.
Of zuipen liters regular cola ofzo.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:40 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja, en die eten wsl echt veel chips thuis
Nootjes? Is dat zoveel gezonder dan?quote:Op zondag 4 mei 2014 15:40 schreef Travel. het volgende:
[..]
Okeee, vervang de chips voor nootjes, ben je al de goede kant op en een stuk gezonder.
Jaquote:
http://www.consumentenbon(...)er-worden-doe-je-zo/quote:Eet 'normaal' 3 x per dag. Ontbijt goed. Lunch goed. Kook 's avonds lekker, vers en gezond. Las daarnaast extra eetmomenten in voor een gezonde hap. Fruit, een boterham, dadels, vijgen, zuidvruchten of noten. Voor de duidelijkheid: geen chips, maar noten. Hazelnoten, cashewnoten, macademianoten etcetera.
Dan zal ik dat eens proberen ziequote:Op zondag 4 mei 2014 15:47 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ja
Ik heb even geen zin om een bron te zoeken dus je moet het voor nu met de Consumentenbond doen
[..]
http://www.consumentenbon(...)er-worden-doe-je-zo/
quote:Op zondag 4 mei 2014 15:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Of zuipen liters regular cola ofzo.
Zie je ook vaak genoeg.
Niet persoonlijk nee, maar zie het genoeg op Facebook.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je er een recente ervaring mee hebt gehad.
quote:Op zondag 4 mei 2014 00:52 schreef Funkel het volgende:
Zeer terechte klacht. Ik pleit er nog steeds voor om wettelijk vast te laten leggen dat de deuren van mcdonalds nog maar 30cm breed mogen zijn.
Bedankt voor de kick, en dat nog wel alleen om een post te quotenquote:
Maar het is dus ook geen excuus om te zeggen dat 'ie niet kan aankomen. En dus ook niet heel veel zoals hij aangeeft.quote:Op zondag 4 mei 2014 15:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Is niet opvallend veel te noemen, maar ook geen reden om meer te gaan eten. Met deze eetgewoontes zit je waarschijnlijk gewoon boven ondergewicht.
Maar wel een goede postquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:54 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Bedankt voor de kick, en dat nog wel alleen om een post te quoten
ja bijna dusquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:10 schreef Nikmans het volgende:
Omdat dik zijn doorgaans veel 'erger' is dan dun. Niemand vindt dunne mensen 'vies' op dezelfde manier waarop ze dikke mensen vies vinden.
Misschien niet zo aantrekkelijk, maar dat is dan eerder op dezelfde manier waarop sommige mensen te gespierd niet aantrekkelijk vinden, terwijl dikheid eigenlijk universeel als iets negatiefs wordt gezien.
Het is niet zo moeilijk allemaal
Dus eigenlijk dus hetzelfde als dat wij negers niet uit mogen lachen omdat ze zwart zijn, maar negers ons wel uit mogen lachen omdat we blank zijn?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:10 schreef Nikmans het volgende:
Omdat dik zijn doorgaans veel 'erger' is dan dun. Niemand vindt dunne mensen 'vies' op dezelfde manier waarop ze dikke mensen vies vinden.
Misschien niet zo aantrekkelijk, maar dat is dan eerder op dezelfde manier waarop sommige mensen te gespierd niet aantrekkelijk vinden, terwijl dikheid eigenlijk universeel als iets negatiefs wordt gezien.
dunne mensen die eten naar binnen proppen zijn zeker geilquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:14 schreef BlauweTijger het volgende:
Dikke mensen die eten naar binnen proppen
Dunheid is ook wel schadelijk hoor. Op mijn lichtste gewicht ben ik bijna een jaar niet ongesteld geworden. Dat is toch wel iets in je lichaam dat aangeeft dat je een flinke error hebt, en ik had niet eens een eetstoornis.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:41 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Dat sowieso. Niet bewegen is een hele grote reden. Maar daarnaast moet er echt veel vreten in een lijf wil het ook nog eens een keer zoveel aankomen.
Mijn vader is bv nu ook veel te zwaar. Als ik zie wat hij weg werkt, dan is dat ook niet normaal. Waar ik met een halve zak chips en een roze koek in de avond toch echt wel weer even niks hoef, gaat meneer gewoon vrolijk verder met nog meer pinda's en nog een 2e roze koek.
Elk pondje gaat door het mondje.
Overigens heb ik ook heel jeugd, toen ik nog dunner was dan nu, opmerkingen moeten aanhoren over mijn lichaam. 'Dalijk waai je weg' en 'schrale' heb ik vaak moeten aanhoren.
Is een interessante stelling, waarom dunne mensen wel beledigd mogen worden en dikke niet.
Ik denk het er mee te maken heeft dat 'dunheid' die zo erg en schadelijk is als dikheid. Net zoals je wel een grapje maakt over iemand haar, maar niet over iemand die een ziekte heeft.
Volgens mij is dunheid pas schadelijkheid als je heel erg dun bent. Hoeveel kg bij welke lengte was je?quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:11 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dunheid is ook wel schadelijk hoor. Op mijn lichtste gewicht ben ik bijna een jaar niet ongesteld geworden. Dat is toch wel iets in je lichaam dat aangeeft dat je een flinke error hebt, en ik had niet eens een eetstoornis.
Inmiddels gewoon normaal gewicht
3200 is wel heel ziek. als je daar niet bij sport moet je echt een dikke lintworm hebben.quote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Het zelfde zijn mensen die roken en aan sport doen. Want sporten is zo gezond.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:21 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Dikke mensen zijn de meest terechte klacht. Fucking hell: dikkerdjes durven soms zelfs te stellen dat met obesitas niks mis is. Zoek maar eens Fat Acceptance op. Kan je trillend van de woede in je bureaustoel zitten.
Dat duurt nog een paar jaar, geniet ervanquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:19 schreef Xanthi het volgende:
Ik ben een meisje van 22 (1.73, ong. 52 kilo als k slecht leef, ong. 56 kilo als ik normaal eet=behoorlijk veel!) en kan ook eten wat ik wil... Kom heel langzaam aan maar val wel snel af als ik ff wat minder gezond leef. Denk dat ik wel heel erg veel moeite moet doen om ooit dik te worden:P Wat ik nu eet op 1 normale dag is al 10-16 boterhammen, flink bord avondeten (bij echt lekkere gerechten wel 2) en vaak ook 1 chipszak helemaal leeg en een chocoladereep. En sport niet en ook weinig andere lichaamsbeweging momenteel. Probeer nu wat aan te komen, heb geen weegschaal maar denk dat er nu wel n paar kilo bijzit. Want ik vind t toch mooier staan als ik wat rondingen heb (op de juiste plaatsen;) dan als ik mager ben! En wangetjes als ik lach is ook beter dan een ingevallen gezichtje. Maar zie om me heen toch meer vrouwen die juist graag willen afvallen en dan vragen hoe ik toch zo slank ben.
Niet eens overdreven dun, woog 49-50 met 1.64 (43% spiermassa, weet niet of dat uitmaakt), botten staken wel aan alle kanten uit. Dat gewicht hoort niet bij mijn bouw, maar ondanks 'redelijk' gewicht kwam het doordat ik te mager was (voor mijn doen dan).quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:40 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Volgens mij is dunheid pas schadelijkheid als je heel erg dun bent. Hoeveel kg bij welke lengte was je?
Slecht leef, wat doe je dan zoal?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:19 schreef Xanthi het volgende:
Ik ben een meisje van 22 (1.73, ong. 52 kilo als k slecht leef, ong. 56 kilo als ik normaal eet=behoorlijk veel!) en kan ook eten wat ik wil... Kom heel langzaam aan maar val wel snel af als ik ff wat minder gezond leef. Denk dat ik wel heel erg veel moeite moet doen om ooit dik te worden:P Wat ik nu eet op 1 normale dag is al 10-16 boterhammen, flink bord avondeten (bij echt lekkere gerechten wel 2) en vaak ook 1 chipszak helemaal leeg en een chocoladereep. En sport niet en ook weinig andere lichaamsbeweging momenteel. Probeer nu wat aan te komen, heb geen weegschaal maar denk dat er nu wel n paar kilo bijzit. Want ik vind t toch mooier staan als ik wat rondingen heb (op de juiste plaatsen;) dan als ik mager ben! En wangetjes als ik lach is ook beter dan een ingevallen gezichtje. Maar zie om me heen toch meer vrouwen die juist graag willen afvallen en dan vragen hoe ik toch zo slank ben.
sowieso, een roker die gezond wil eten en aan mij gaat vertellen dat melk bijv niet goed voor je isquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het zelfde zijn mensen die roken en aan sport doen. Want sporten is zo gezond.______!
Dat als meid?quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:31 schreef Xanthi het volgende:
Ehm...De laatste tijd leef ik wel redelijk gezond hoor
Soms een biertje en eens in de paar weken nog een uitspatting. Maar een paar jaar geleden ging ik vaak het weekend flink feesten, weinig eten en wat stofwisselings versnellende dingen. Viel k zo een paar kilo af in 2 dagen tijd. En dan probeerde ik erna wel weer extra veel te eten ter compesatie maar dit schiet natuurlijk ook niet echt op. Maar ik ben iig wel ietsje verstandiger geworden nu..
picsquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:19 schreef Xanthi het volgende:
cokequote:Op donderdag 8 mei 2014 19:31 schreef Xanthi het volgende:
flink feesten, weinig eten en wat stofwisselings versnellende dingen.
Ja ik keek ook al raar op. Vrouwen drinken immers alleen maar wijn. /sarcasmequote:
Dat vind ik wel wat vrouwelijker inderdaad.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:34 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ja ik keek ook al raar op. Vrouwen drinken immers alleen maar wijn. /sarcasme
boeiend.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind ik wel wat vrouwelijker inderdaad.
Vind ik wel ja.quote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vind ik wel ja.
Een meid/vrouw die bier drinkt is lomp en onvrouwelijk. Niets mis mee, maar wees dan ook direct consequent en geef gewoon toe dat je zo lesbisch bent als maar kan.
Dat leg ik toch uit?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:50 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Vrouwen die bier drinken, wat is er mis mee? Bespaart nog geld ook.Meestal.
Ik niet, ik snap niet dat je dat associeert met vrouwelijkheid.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat leg ik toch uit?
Vind het erg onvrouwelijk.
Dat hoef je ook niet te begrijpen, leven en laten leven he !quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:52 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik niet, ik snap niet dat je dat associeert met vrouwelijkheid.
Bier heeft als het goed is zelfs oestrogeen(hele kleine hoeveelheden) dus. .....
dat mag jij vinden. Dat je bierdrinkende vrouwen meteen als lesbo's ziet is dan wel weer een vrij onnozele opmerking.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat leg ik toch uit?
Vind het erg onvrouwelijk.
Ehh.. Ik vreet ook een ruime 3000kcal per dag en kom niet aan... Logisch als je ook af en toe sport. Dat is niet dan ook niet zo veel hoor =pquote:Op zondag 4 mei 2014 13:11 schreef Petrichor het volgende:
[..]
quote:Op zondag 4 mei 2014 01:02 schreef probeer het volgende:
Dat haat ik ook altijd zo op bruiloften. Van die uitgeleefde mensen die dan aan je vragen wanneer jij aan de beurt bent. Daar hielden ze mee op toen ik hetzelfde deed op begrafenissen.
Dat haat ik ook altijd zo op bruiloften. Van die uitgeleefde mensen die dan aan je vragen wanneer jij aan de beurt bent. Daar hielden ze mee op toen ik hetzelfde deed op begrafenissen.
Uiteraard, leven en laten leven !quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:28 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat mag jij vinden. Dat je bierdrinkende vrouwen meteen als lesbo's ziet is dan wel weer een vrij onnozele opmerking.Maar dat mag ik vervolgens vinden.
Hmm, ben niet lesbisch hoor (niet dat daar iets mis mee is). Heb een vriend en dat bevalt goedquote:Vind ik wel ja.
Een meid/vrouw die bier drinkt is lomp en onvrouwelijk. Niets mis mee, maar wees dan ook direct consequent en geef gewoon toe dat je zo lesbisch bent als maar kan.
Wat een triest reacties van al die mensen.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:00 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja tuurlijk, alsof je zo'n sixpack krijgt door te stoppen met eten.![]()
mwah... ik ben tevreden zo. Hoef ze niet groterquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:14 schreef Xanthi het volgende:
[..]
Hmm, ben niet lesbisch hoor (niet dat daar iets mis mee is). Heb een vriend en dat bevalt goedEn verder ben ik ook niet onvrouwelijk. Maar inderdaad, in bier zit zelfs oestrogeen en volgens sommige onderzoeken zou het invloed kunnen hebben op de groei van je borsten. What's not to like about that
![]()
Same here. Al drink ik echt weinig alcohol. Word altijd zo suf van alcohol en dromerig. En wil inderdaad ook gewoon de controle over mezelf houden. Dronken zijn en de andere dag met een kater wakker worden - ik zie daar niet het nut van in...quote:En heb niet veel nodig, ben na een halve liter al goed aangeschoten en vind het niet fijn om dronken te zijn. Nog maar 1x gehad in mijn leven en wil wel graag bewust zijn van wat er om me heen gebeurd. Geen blackouts ofzo
Ik ben vrijwel elk weekend dronken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mwah... ik ben tevreden zo. Hoef ze niet groter
[..]
Same here. Al drink ik echt weinig alcohol. Word altijd zo suf van alcohol en dromerig. En wil inderdaad ook gewoon de controle over mezelf houden. Dronken zijn en de andere dag met een kater wakker worden - ik zie daar niet het nut van in...
Misschien moet je wat eten, je wordt zo'n chagrijn van dat dieten.quote:
quote:Op zondag 4 mei 2014 00:31 schreef Petrichor het volgende:
Elk dun persoon kent het wel, dit soort opmerkingen:
"Neem maar een tweede portie, je moet er nog van groeien!"
"Je mag best wat dikker worden, neem maar een extra groot stuk taart!"
"Jij bent zo dun, je moet echt meer eten hoor. Dat je nog niet bent weggewaaid!"
Ik heb dat allemaal maar te pikken, maar als ik tegen diezelfde vadsige mensen zeg:
"Geen tweede portie voor jou, je moet niet nog meer aankomen!"
"Je moet echt afvallen, neem maar geen taart!"
"Je bent zo dik, je moet echt minder eten hoor. Dat je nog niet door al je stoelen bent gezakt."
dan worden ze woedend.
Ik zie het ook op Facebook, bij foto's van slanke modellen bijvoorbeeld. "Zak botten" of "Die moet echt wat meer eten". Als je bij foto's van dikke mensen zet "Speklap" of "Die moet echt op dieet", gaan de dikkerds meteen in verweer en is alles de schuld van het schoonheidsideaal in de westerse media.
Klacht: dikkerds mogen slanke mensen beledigen maar andersom niet.
Moest hier echt om lachenquote:Op zondag 4 mei 2014 01:02 schreef probeer het volgende:
Kan gezegd worden tegen vrijwel iedereen in klbquote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Misschien moet je wat eten, je wordt zo'n chagrijn van dat dieten.
Edit: Oh. Oud topic gekickt. Sorry.![]()
Hoor je het es van een anderquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:00 schreef vera166 het volgende:
[..]
Kan gezegd worden tegen vrijwel iedereen in klb
Anorexia-alarm.quote:Op zondag 4 mei 2014 00:31 schreef Petrichor het volgende:
Elk dun persoon kent het wel, dit soort opmerkingen:
"Neem maar een tweede portie, je moet er nog van groeien!"
"Je mag best wat dikker worden, neem maar een extra groot stuk taart!"
"Jij bent zo dun, je moet echt meer eten hoor. Dat je nog niet bent weggewaaid!"
Ik heb dat allemaal maar te pikken, maar als ik tegen diezelfde vadsige mensen zeg:
Het hangt ervan af, of dat het goed bedoeld is of om zout in de wonde te strooien. Het eerste wordt gewaardeerd, het tweede niet. Er zijn goede redenen om je zorgen te maken om iemand als hij/zij dik is. Het is metabool nogal wat voor het lichaam en het is een kwestie van tijd voordat je prediabetes krijgt, het vergroot sterk de kans op een CVA en het is onwijs moeilijk om uit zo'n vicieuze spiraal te geraken. Wat heb je nodig om af te vallen? Beweging. Wat wordt moeilijk als je dik bent? Beweging, zeker als je ook nog eens prediabetes hebt. Natuurlijk moet je niet dikke of dunne mensen beledigen maar ik zou het wel bespreekbaar maken als het een naaste van je is.quote:"Geen tweede portie voor jou, je moet niet nog meer aankomen!"
"Je moet echt afvallen, neem maar geen taart!"
"Je bent zo dik, je moet echt minder eten hoor. Dat je nog niet door al je stoelen bent gezakt."
dan worden ze woedend.
Onterechte klacht.quote:Klacht: dikkerds mogen slanke mensen beledigen maar andersom niet.
Dat ja.quote:Op woensdag 14 mei 2014 01:51 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Dat gejank van al die mensen hier 'die kunnen eten wat ze willen en niet aankomen'
NIEMAND KAN DAT.
Je krijgt gewoon te weinig calorieën binnen, anders was je wel aan het aankomen.
Oh jawel, met name zo rond de 18, 19 , 20 als je verbranding erg hoog is, en je druk bezig bent. En het ergste is dan mensen zoals jij die lopen te beweren dat degene die moeite heeft om op gewicht te blijven een aansteller is. Ja de meeste mensen zullen eerder problemen hebben met te dik worden, maar juist daarom is het begrip van de rest van de wereld nul. En juist daarom is dit zo super frustrerend.quote:Op woensdag 14 mei 2014 01:51 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Dat gejank van al die mensen hier 'die kunnen eten wat ze willen en niet aankomen'
NIEMAND KAN DAT.
Je krijgt gewoon te weinig calorieën binnen, anders was je wel aan het aankomen.
Obesitas-alarm.quote:
En bij een dun persoon hangt het daar niet vanaf? Daar ga je er meteen vanuit dat de opmerkingen goed bedoeld zijn?quote:Dude, dat is geen belediging, mensen vinden gewoon dat jij ongezond dun bent. Of dat dat zo is weet ik niet maar het is goed bedoeld.
[..]
Het hangt ervan af, of dat het goed bedoeld is of om zout in de wonde te strooien.
Je noemt nu allemaal argumenten waarom ik juist wel wat over dikke mensen zou kunnen zeggen. In mijn ervaring komen dikkerds zelden met goede argumenten tegenover dunne mensen.quote:Het eerste wordt gewaardeerd, het tweede niet. Er zijn goede redenen om je zorgen te maken om iemand als hij/zij dik is. Het is metabool nogal wat voor het lichaam en het is een kwestie van tijd voordat je prediabetes krijgt, het vergroot sterk de kans op een CVA en het is onwijs moeilijk om uit zo'n vicieuze spiraal te geraken. Wat heb je nodig om af te vallen? Beweging. Wat wordt moeilijk als je dik bent? Beweging, zeker als je ook nog eens prediabetes hebt. Natuurlijk moet je niet dikke of dunne mensen beledigen maar ik zou het wel bespreekbaar maken als het een naaste van je is.
De klacht is zeer terecht. Er wordt met twee maten gemeten.quote:[..]
Onterechte klacht.
Precies. En als ik er wel op let zit ik op 3200 kcal. En mensen maar zeggen dat ik meer moet eten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:38 schreef Apotheose het volgende:
Ja er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen heel weinig op een dag eten of je volproppen. Ik blijf al jaaaaaren op hetzelfde gewicht van < 55 kg. En nee, ik eet niet te weinig of teveel. Hoeveel calorieën? Ja daar ga ik niet op letten.
Ik mag dat zeggen omdat ik de persoon was die je hierboven schetst. Totdat ik het beu was en me een beetje verdiept hebt in eten. Wat iemand als 'veel eten' bestempeld is irrelevant, als je broodmager bent krijg je te weinig calorieën binnen. Beweeg je extreem veel, eet daar dan ook naar. Er is geen excuus om 55kg te wegen (als man).quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:05 schreef JackyJackson het volgende:
[..]
Oh jawel, met name zo rond de 18, 19 , 20 als je verbranding erg hoog is, en je druk bezig bent. En het ergste is dan mensen zoals jij die lopen te beweren dat degene die moeite heeft om op gewicht te blijven een aansteller is. Ja de meeste mensen zullen eerder problemen hebben met te dik worden, maar juist daarom is het begrip van de rest van de wereld nul. En juist daarom is dit zo super frustrerend.
Als je veel verbruikt is 3200 zo verbruikt hoor. Als je op 3200 niet aankomt moet je meer eten, 3500 ofzo. Is dat niet genoeg om aan te komen, dan 4000.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:22 schreef Petrichor het volgende:
[..]
Precies. En als ik er wel op let zit ik op 3200 kcal. En mensen maar zeggen dat ik meer moet eten.
Dat doe ik ook! Dat heb ik ook gedaan zelfs.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:05 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Wil je meer wegen dan kost dat veel zweet en moeite, alles bijhouden , hard trainen met zware gewichten.
Maar als je veel verbrand en je eetlust zegt je etcetera. Het is MOEILIJKER dan afvallen iig.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:07 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Als je veel verbruikt is 3200 zo verbruikt hoor. Als je op 3200 niet aankomt moet je meer eten, 3500 ofzo. Is dat niet genoeg om aan te komen, dan 4000.
Gewoon bijhouden en kijken wat je lichaam doet, het is geen raketwetenschap.
Nee, jij vind het moeilijkerquote:Op woensdag 14 mei 2014 16:33 schreef JackyJackson het volgende:
[..]
Maar als je veel verbrand en je eetlust zegt je etcetera. Het is MOEILIJKER dan afvallen iig.
Want van vet eten word je vet? Wat een onzinnige stellingquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:14 schreef Apotheose het volgende:
BBC heeft er ooit de proef op de som genomen
Aantal mensen die slank zijn (en ook niet aankomen) gaan een maand(?) lang vette rommel eten. Kijken wat dat met hun lichaam doet en of ze idd (veel) aankomen.
In onze Westerse maatschappij idd.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:10 schreef Nikmans het volgende:
don't shoot the messengerquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:19 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Want van vet eten word je vet? Wat een onzinnige stelling
Meer eten is wel erg kort door de bocht. Genoeg eiwitten zijn erg belangrijk.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:07 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Als je veel verbruikt is 3200 zo verbruikt hoor. Als je op 3200 niet aankomt moet je meer eten, 3500 ofzo. Is dat niet genoeg om aan te komen, dan 4000.
Gewoon bijhouden en kijken wat je lichaam doet, het is geen raketwetenschap.
Ligt eraan of je veel sport, aankomen heeft met calorieën te maken. Als je ook flink sport dan wil je flink hoog in eiwitten zitten idd. Maar flink eiwitten eten en vervolgens niet genoeg calorieën binnenkrijgen is zinloos, je zal dan niet aankomen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:31 schreef Meneer_du_bir het volgende:
[..]
Meer eten is wel erg kort door de bocht. Genoeg eiwitten zijn erg belangrijk.
Ja zo werkt het in de echte wereld ja. Echt waar!quote:Op donderdag 15 mei 2014 01:54 schreef friekin_ het volgende:
Misschien moet er gewoon minder gezeikt worden over anderen. Eerst voor je eigen deur vegen.
dat ga ik niet tegen spreken alleen ga ik niet graag 4x over dezelfde gleuf rollen om te raden waar haar clitoris ligtquote:Op donderdag 15 mei 2014 03:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur toch?
Ik ben daar ook geen liefhebber van maar toch bestaan ze wel blijkbaar.quote:Op donderdag 15 mei 2014 03:29 schreef flufffy het volgende:
[..]
dat ga ik niet tegen spreken alleen ga ik niet graag 4x over dezelfde gleuf rollen om te raden waar haar clitoris ligt
Amateurs die de clit niet kunnen vindenquote:Op donderdag 15 mei 2014 03:29 schreef flufffy het volgende:
[..]
dat ga ik niet tegen spreken alleen ga ik niet graag 4x over dezelfde gleuf rollen om te raden waar haar clitoris ligt
jij bent uniek met je anus schatkist vaardigheden wou je zeggen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 06:10 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Amateurs die de clit niet kunnen vinden
Lik m'n schatkist.quote:Op donderdag 15 mei 2014 06:32 schreef flufffy het volgende:
[..]
jij bent uniek met je anus schatkist vaardigheden wou je zeggen?
Ik ben 1.77 en 63kg. Bij mij hetzelfdequote:Op zondag 4 mei 2014 00:58 schreef blup het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
175cm 62kg, net krap aan goed qua bmi maar ik oog erg dun. Herkenbare opmerkingen idd.
Dat is leuk voor wie het kan betalen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 06:54 schreef Ole het volgende:
Trainen met fysio/ personal trainer is top! Ben zo goed als van al mijn klachten af.
"Alleen voor de onwetenden te dik?"quote:Alleen voor de onwetenden 'te dik' geen suiker, bloeddruk van 110 (!)
volgens mij is daar een woord verkeerd gegaan.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is leuk voor wie het kan betalen.
[..]
"Alleen voor de onwetenden te dik?"
Een licht overgewicht is inderdaad geen probleem, bij een BMI van boven de 30 met een normale gespierdheid vraag je wel om problemen op de lange termijn. De cutoff wordt bepaald op basis van grafiekjes waarbij de ziektes en sterfte zijn uitgezet tegen de BMI. Die BMI is natuurlijk alles behalve zaligmakend, zo mogen langere mensen een wat hogere BMI hebben en moeten kleinere mensen een wat lagere BMI hebben bij dezelfde gespierdheid.
Overgewicht is niet per se ongezond, een vetpercentage boven een bepaalde waarde is wel per definitie ongezond. Het levert ongewenste metabole effecten op die o.a. uiteindelijk gegarandeerd tot prediabetes leiden. Ook zijn er vervelende secundaire effecten mogelijk zoals ergere psoriasis. Is je BMI 28 en sport je intensief? Dan kan je prima gezond zijn. Zit je boven het vetpercentage wat de grens bepaalt tussen obesitas en overgewicht dan moet je daar echt iets aan doen. Je hebt dan een metabole tijdbom.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 12:59 schreef Ole het volgende:
[..]
[quote]Op zaterdag 17 mei 2014 12:59 schreef Ole het volgende:
Ben niet voor niets bezig om verantwoord af te vallen en te trainen. Ik bedoelde dat het niet altijd zo is dat dikke mensen per definitie ongezond zijn. Statistiek is niet zaligmakend
Nog erger: dikke mensen die roken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het zelfde zijn mensen die roken en aan sport doen. Want sporten is zo gezond.______!
Overgewicht betekent juist dat het ongezond is. Overgewicht betekent niet dat je wat dikker bent, dat betekent dat je zoveel dikker bent dat het ongezond is. Je kunt geen overgewicht hebben als je een gezond gewicht hebt. Het is per definitie ongezond.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Overgewicht is niet per se ongezond, een vetpercentage boven een bepaalde waarde is wel per definitie ongezond. Het levert ongewenste metabole effecten op die o.a. uiteindelijk gegarandeerd tot prediabetes leiden. Ook zijn er vervelende secundaire effecten mogelijk zoals ergere psoriasis. Is je BMI 28 en sport je intensief? Dan kan je prima gezond zijn. Zit je boven het vetpercentage wat de grens bepaalt tussen obesitas en overgewicht dan moet je daar echt iets aan doen. Je hebt dan een metabole tijdbom.
Nee en nee. Je hebt overgewicht bij een BMI van 25+, bij een BMI van 25-30 is er normaal gesproken medisch gezien weinig aan de hand en bovendien kan je zo'n BMI halen met een goed vetpercentage als je wat groter en/of gespierder bent. Voor grote mensen heb je sowieso al een verschil van ongeveer 2 punten op de BMI-schaal - een reden waarom je geen lange topmarathonlopers ziet - , bodybuilders scoren zelfs 30+ met een vetpercentage van onder de 10%.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Overgewicht betekent juist dat het ongezond is. Overgewicht betekent niet dat je wat dikker bent, dat betekent dat je zoveel dikker bent dat het ongezond is.
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee en nee. Je hebt overgewicht bij een BMI van 25+, bij een BMI van 25-30 is er normaal gesproken medisch gezien weinig aan de hand en bovendien kan je zo'n BMI halen met een goed vetpercentage als je wat groter en/of gespierder bent. Voor grote mensen heb je sowieso al een verschil van ongeveer 2 punten op de BMI-schaal - een reden waarom je geen lange topmarathonlopers ziet - , bodybuilders scoren zelfs 30+ met een vetpercentage van onder de 10%.
Bodybuilders zijn nou niet echt waar je aan denkt bij 'normaal gesproken' trouwens. Maar je moet je sowieso niet blind staren op het BMI.quote:Overgewicht verhoogt het risico op aandoeningen als:
diabetes type 2
hart- en vaatziekten
hoge bloeddruk
sommige vormen van kanker
galziekten en gewrichtsaandoeningen.
Het risico neemt toe met de mate van overgewicht. Gezondheidsklachten die samenhangen met obesitas zijn ademhalingsproblemen, slaapapneu (stokkende adem tijdens de slaap), jicht, onvruchtbaarheid, menstruatiestoornissen, ongeboren baby’s en psychische en sociale problemen.
Ook gewoon gespierde mensen kunnen perfect een BMI van 28 hebben zonder enig medisch probleem te hebben. Nogmaals, je zit al 2 punten hoger met hetzelfde vetpercentage als je groter bent, als je een beetje sport heb je zo een extra punt te pakken en zelfs de perfect gemiddelde mens (lengte en gespierdheid) hoeft niet in paniek te geraken bij een BMI van 29. Heb jij er ooit bij stilgestaan waarom de grens voor obesitas bij 30 is gelegd? Dat is niet zomaar lukraak, dat is omdat uit de statistieken blijkt dat het risico op klachten pas bij die grens fors gaat stijgen. Daarvoor stijgt het al lichtjes (25-30) maar zo lichtjes dat je je er niet druk om hoeft te maken.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
[..]
Bodybuilders zijn nou niet echt waar je aan denkt bij 'normaal gesproken' trouwens. Maar je moet je sowieso niet blind staren op het BMI.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |