SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mooi, kunnen we vd Hoorn weer is in actie zien. Schrijf hem zeker ook niet zoals de meeste schijnbaar wel doen.
Sowieso kan ie het niet slechter doen dan plopperdeplop.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Die spelers die van Gaal had, hebben voor een groot gedeelte de Cruijff opleiding gevolgd. Die opleiding was geschoeid op het ontwikkelen van het individu en veel techniek . Toen Van Gaal er een tijdje was samen met Adriaanse kwamen er opeens kutspelers uit die opleiding zoals Schulp, Reuser , Turpijn etc . Van Gaal hamert erop dat ze vooral goed moeten samenspelen en dat de jeugd veel prijzen wint . Later was er die Hose / Bobson generatie en die wonnen ook alles in de jeugd maar zodra ze in het eerste kwamen bakten ze er niks van . Misschien moet je eens die docu van Daar hoorden zij Engelen eens kijken . Daar zag je ene Maarten Stekelenburg losgaan op 10 jarige jochies omdat ze de warming up een beetje verkloten en omdat ze niet zo goed als team speelden . Diezelfde Stekelenburg zit nu bij Onder 17 bij de KNVB samen met Mark van Bommel . Die hebben nog steeds de visie dat bij de jeugd het team voorop staat ipv het individu, dus de Van Gaal visie .RED ONS HENNIEGOD![]()
Ik snap dat niet helemaal van Cruijff. Het ene hoeft het andere toch niet uit te sluiten? In teamverband leren spelen, daardoor ontwikkel je je juist persoonlijk ook goed, want je maakt elkaar beter. Zolang je 'het Ajax-systeem' blijft spelen in je jeugd met aanvallend en technisch denkende trainers dan komen die technisch goede voetballers in je elftal vanzelf bovendrijven.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:49 schreef PowerLoungen het volgende:
Die spelers die van Gaal had, hebben voor een groot gedeelte de Cruijff opleiding gevolgd. Die opleiding was geschoeid op het ontwikkelen van het individu en veel techniek . Toen Van Gaal er een tijdje was samen met Adriaanse kwamen er opeens kutspelers uit die opleiding zoals Schulp, Reuser , Turpijn etc . Van Gaal hamert erop dat ze vooral goed moeten samenspelen en dat de jeugd veel prijzen wint . Later was er die Hose / Bobson generatie en die wonnen ook alles in de jeugd maar zodra ze in het eerste kwamen bakten ze er niks van . Misschien moet je eens die docu van Daar hoorden zij Engelen eens kijken . Daar zag je ene Maarten Stekelenburg losgaan op 10 jarige jochies omdat ze de warming up een beetje verkloten en omdat ze niet zo goed als team speelden . Diezelfde Stekelenburg zit nu bij Onder 17 bij de KNVB samen met Mark van Bommel . Die hebben nog steeds de visie dat bij de jeugd het team voorop staat ipv het individu, dus de Van Gaal visie .![]()
In een team leer je overspelen ja , daarin heb je veel minder balcontacten dan als je veel individueel werkt wat uit den boze is bij Van Gaal. Zie ook eens het voorbeeld van foppe,s jong oranje . Waar zitten die spelers nu allemaal ?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:03 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ik snap dat niet helemaal van Cruijff. Het ene hoeft het andere toch niet uit te sluiten? In teamverband leren spelen, daardoor ontwikkel je je juist persoonlijk ook goed, want je maakt elkaar beter. Zolang je 'het Ajax-systeem' blijft spelen in je jeugd met aanvallend en technisch denkende trainers dan komen die technisch goede voetballers in je elftal vanzelf bovendrijven.RED ONS HENNIEGOD![]()
Daarvoor heb je toch jeugdtrainers, hulptrainers, middenveldtrainers, spitsentrainers etc.?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:06 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
In een team leer je overspelen ja , daarin heb je veel minder balcontacten dan als je veel individueel werkt wat uit den boze is bij Van Gaal. Zie ook eens het voorbeeld van foppe,s jong oranje . Waar zitten die spelers nu allemaal ?
Snap niet dat het ene het andere uit zou moeten sluiten.![]()
Ach, Van der Hoorn ook weer een kans. Mag toch nog niet tot miskoop gerekend worden, al heeft hij natuurlijk niks laten zien.
Wel Kishna![]()
![]()
Die jeugdtrainers waren toen ook alleen maar gefocust op overspelen en positiespel . Je mocht geen man uitspelen , alleen maar de bal bij dezelfde kleur , meer nietquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:12 schreef erik013 het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch jeugdtrainers, hulptrainers, middenveldtrainers, spitsentrainers etc.?
Snap niet dat het ene het andere uit zou moeten sluiten.RED ONS HENNIEGOD![]()
Het 'Ajax-systeem' komt volgens mij pas echt aan bod vanaf de B/C's heb ik een keer gelezen dacht ik. Zolang ze dan maar een goede basis hebben aan techniek.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:12 schreef erik013 het volgende:
[..]
Daarvoor heb je toch jeugdtrainers, hulptrainers, middenveldtrainers, spitsentrainers etc.?
Snap niet dat het ene het andere uit zou moeten sluiten.![]()
Dat in een team leren spelen alleen maar 'over leren tikken' is, is overigens wel heel simpel. Je leert door in een team te spelen zelfkritischer te worden (en elkaar ook meer te bekritiseren), spelinzicht, wedstrijdinzicht en in een goed draaiend elftal maak je elkaar ook juist steeds beter.![]()
Het is maar 1 trucje dat je leert . Wat als de tegenstander dat ook goed beheerst ? dan kan je jezelf niet meer onderscheiden met iets andersquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:16 schreef erik013 het volgende:
Dat in een team leren spelen alleen maar 'over leren tikken' is, is overigens wel heel simpel. Je leert door in een team te spelen zelfkritischer te worden (en elkaar ook meer te bekritiseren), spelinzicht, wedstrijdinzicht en in een goed draaiend elftal maak je elkaar ook juist steeds beter.RED ONS HENNIEGOD![]()
Dat is een slechte zaak dan idd. Passen hebben ze na de D'jes al wel (voor het grootste deel) geleerd.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Die jeugdtrainers waren toen ook alleen maar gefocust op overspelen en positiespel . Je mocht geen man uitspelen , alleen maar de bal bij dezelfde kleur , meer niet
Wat heeft ie er op tegen als zowel teambelang als persoonlijke ontwikkeling getraind worden?![]()
Schoolmeester achtergrond he . Samenwerken en vooral luisterenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:23 schreef erik013 het volgende:
[..]
Dat is een slechte zaak dan idd. Passen hebben ze na de D'jes al wel (voor het grootste deel) geleerd.
Wat heeft ie er op tegen als zowel teambelang als persoonlijke ontwikkeling getraind worden?RED ONS HENNIEGOD![]()
Schildje met de schaal erinquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat is dat voor schildje op de borst op het shirt van de Ajacieden?Smile like you mean it
www.wefut.com![]()
Je kan binnen een team nog steeds veel ruimte geven aan spelers om zich te ontwikkelen. Die techniek zit al in je als speler en komt er grotendeels uit door zelfkritisch en volwassen te leren zijn, want dan ga je juist eerder sneller na de algemene training voor jezelf bezig. Iemand nog meer individualistischer leren denken daar word je meestal ook geen beter mens van (zeker Nederlandse kinderen doen dat al zat van zichzelf..) Je moet er geen Noord-Korea van maken, maar in een goed team ken je elkaars kwaliteiten juist en zal niemand van het elftal boos worden op die creatieve buitenspeler als ie een beetje vrijer speelt (en hem corrigeren als ie echt te ver gaat).quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is maar 1 trucje dat je leert . Wat als de tegenstander dat ook goed beheerst ? dan kan je jezelf niet meer onderscheiden met iets anders
Vreemd overigens dan dat Van Gaal en Robben nooit ruzie hebben gehad, dat is nou ook niet echt de grootste teamplayer![]()
![]()
Een goede schoolmeester laat juist de topleerlingen uitblinken (en geeft ze wat meer vrijheden en ruimte) en zorgt dat de minder goede leerlingen in elk geval allemaal een zes kunnen halen en het optimale uit hun kwaliteiten kunnen halen. Vergeet niet dat de 'hoogbegaafde' kinderen vaak ook meer autodidactisch zijn en zelf dingen sneller kunnen leren oppakken. Zolang je daar de randvoorwaarden en faciliteiten voor biedt. Als je dan ook nog voor elkaar krijgt dat ze andere leerlingen mee 'omhoog trekken' dan is dat helemaal sterk. Van Gaal gaat er denk ik een beetje vanuit dat Nederlandse (/westerse) kinderen eerder geremd moeten worden in assertief en egoïstisch zijn dan dat ze nog meer geleerd moet worden zichzelf het belangrijkst op de wereld te vinden ook eerder averechts werkt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:25 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Schoolmeester achtergrond he . Samenwerken en vooral luisteren
[ Bericht 11% gewijzigd door erik013 op 03-05-2014 19:27:06 ]![]()
Hoogtepunt van de eerste helft is het doelpunt van Zivkovic. Niet gezien, maar hij scoort weer. Gaat lekker die jongen.![]()
En dat voor een 17-jarige.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:31 schreef CaasS het volgende:
Hoogtepunt van de eerste helft is het doelpunt van Zivkovic. Niet gezien, maar hij scoort weer. Gaat lekker die jongen.
Groot talent
Oh.![]()
Maar dat constante leren halen is voor de meeste spelers misschien wel het beste dat je ze kunt leren (zeker omdat dat voor veel spelers al het maximale is). Dat hoort bij het leren terug kunnen vallen als het even wat minder loopt bij jezelf of het team. Vanuit daar kunnen ze naar een constante 7 en een constante 8 werken. En niet voor elke positie hoef/kun je heel erg vrij en creatief te voetballen. Een keeper of een centrale verdediger moet zich vooral op 1 taak richten en daar het maximale uit halen. Buitenspelers, aanvallende backs/middenvelders moet je dan wat meer vrijheid geven, en dat zullen ze vanzelf krijgen als de andere spelers z'n eigen beperkingen/jouw kwaliteiten kent en accepteert.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:27 schreef Heeinz het volgende:
We halen in ieder geval een constant niveau![]()
Van wie was die assist?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:36 schreef bjanaan het volgende:
Goal van zivkovic;
Heel mooi, uit de lucht genomen na een perfecte assist.Oh.![]()
Gaat dat op de realiteit af? Word hij dan beter ofzo?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoopte op Kostic, want die heb ik in mijn Voetbalmanager![]()
![]()
Goede keuze idd. Hoewel het er wel eentje is die je een beetje in toom moet houden volgens mij, schijnt nu al niet de makkelijkste jongen te zijn bij Groningen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En dat voor een 17-jarige.
Groot talent![]()
Nee hier op FOK!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Gaat dat op de realiteit af? Word hij dan beter ofzo?. Krijg je punten voor assist of kools.
Oh.![]()
Dat is wel vaker bij de echt grote talenten. Moet Frankie maar managen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef erik013 het volgende:
[..]
Goede keuze idd. Hoewel het er wel eentje is die je een beetje in toom moet houden volgens mij, schijnt nu al niet de makkelijkste jongen te zijn bij Groningen.![]()
Heeft genoeg ervaren jongens om zich heen dus zal zich wel snel aanpassenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef erik013 het volgende:
[..]
Goede keuze idd. Hoewel het er wel eentje is die je een beetje in toom moet houden volgens mij, schijnt nu al niet de makkelijkste jongen te zijn bij Groningen.![]()
Ach ik vind iemand met bravoure wel goed hoor. Zo een voorhoede met Fischer-Zivkovic-Kishna. Allemaal jongens met bravoure en potentie.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef erik013 het volgende:
[..]
Goede keuze idd. Hoewel het er wel eentje is die je een beetje in toom moet houden volgens mij, schijnt nu al niet de makkelijkste jongen te zijn bij Groningen.Oh.![]()
Maar dat is tegelijkertijd het gevaar voor als Frank de Boer een keer vertrekt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:41 schreef CaasS het volgende:
[..]
Dat is wel vaker bij de echt grote talenten. Moet Frankie maar managen.![]()
Nou ja, bij zo'n ervaren jongen als Schone of Siem de Jong zal ie eerder denken: "wat een losers zijn dat dat ze hier nog in Nederland spelen" dan dat ie onder de indruk zal zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:41 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Heeft genoeg ervaren jongens om zich heen dus zal zich wel snel aanpassen![]()
![]()
Bron?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:45 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, bij zo'n ervaren jongen als Schone of Siem de Jong zal ie eerder denken: "wat een losers zijn dat dat ze hier nog in Nederland spelen" dan dat ie onder de indruk zal zijn.![]()
Als jonkie moet je daar juist respect voor hebben. Stiekem hoop ik dat Schone gewoon nog een seizoen blijft wat een geweldenaar Siem moet ook gewoon nog een jaartje blijven en dan hophop naar het buitenlandquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:45 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, bij zo'n ervaren jongen als Schone of Siem de Jong zal ie eerder denken: "wat een losers zijn dat dat ze hier nog in Nederland spelen" dan dat ie onder de indruk zal zijn.![]()
De lange bal van v.d. Hoorn is best wel slecht.
edit; zou v.d. Hoorn in staat zijn om een Cillessen/Blind route af te leggen? Van uitgefloten/bankzitter naar (belangrijke) basisspeler gaan dus.![]()
Hopen dat Schöne blijft? Die blijft zeker (of der moet echt een leuk bedrag komen..)quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:48 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Als jonkie moet je daar juist respect voor hebben. Stiekem hoop ik dat Schone gewoon nog een seizoen blijft wat een geweldenaar Siem moet ook gewoon nog een jaartje blijven en dan hophop naar het buitenlandNeem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......![]()
Kijk even in je glazenbolquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:48 schreef CaasS het volgende:
De lange bal van v.d. Hoorn is best wel slecht.
edit; zou v.d. Hoorn in staat zijn om een Cillessen/Blind route af te leggen? Van uitgefloten/bankzitter naar (belangrijke) basisspeler gaan dus.![]()
Ronald?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:44 schreef bjanaan het volgende:
Ik denk dat Frankie pas gaat als er een goeie vervanger aangesteld is.Zoveel veranderd er dan niet. Als de spelers niet hadden gelezen/gehoord dat Frank weg was dan hadden ze niet eens door dat ze een andere trainer hadden
![]()
![]()
Ronald zou niet zo'n hele verkeerde vervanger kunnen zijnquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:51 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ronald?Zoveel veranderd er dan niet. Als de spelers niet hadden gelezen/gehoord dat Frank weg was dan hadden ze niet eens door dat ze een andere trainer hadden
![]()
Schone kostte niks toch en dan zo'n seizoen spelen manman!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:49 schreef MrStock het volgende:
[..]
Hopen dat Schöne blijft? Die blijft zeker (of der moet echt een leuk bedrag komen..)![]()
Nou ja, ik denk dat als je jezelf op je 17e al bijna goed genoeg vindt voor de top van de eredivisie, je niet meer echt tegen spelers opkijkt van 26,27 waar je nu al bijna gelijkwaardig aan bent. Ik zou in elk geval denken: juist niet doen wat zij zeggen als ik over 2 a 3 jaar beter dan hen wil zijn en weg wil uit Nederland...quote:![]()
![]()
Ach, de afgelopen maanden is het alleen maar minder geworden, ik ben benieuwd hoe we volgend seizoen van start gaan. Zal me verbazen als het dan wel ineens weer goed loopt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:56 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ergste is nog dat ze niet beter kunnen![]()
Ik wist dat jij het ermee eens zou zijnquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Speelt een constant seizoen die Zuid Afrikaan!!!!!!!
Maar hij heeft wel gelijk die Evert
![]()
Niks mis mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Speelt een constant seizoen die Zuid Afrikaan!!!!!!!
Oh.![]()
Mwa, ze hadden net al een grote kans. Gewoon hopen op een goede counter en geen open huis houden. Ze hoeven maar 1-1 te maken voor behoud...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:57 schreef CaasS het volgende:
Het is eigenlijk erger van NEC. Het is er niet aan af te zien dat ze vechten tegen degradatie.Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......![]()
Ach ja het is genoeg. Maar als NEC het iets beter uitspeelt stonden ze nu 1-2 voorquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:57 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ach, de afgelopen maanden is het alleen maar minder geworden, ik ben benieuwd hoe we volgend seizoen van start gaan. Zal me verbazen als het dan wel ineens weer goed loopt.![]()
Klopt hij speelt constant matigquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:58 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik wist dat jij het ermee eens zou zijnMaar hij heeft wel gelijk die Evert
![]()
Dat hij dit seizoen een van de betere is bij Ajax. Alleen gebrek aan rendement, maarja wie heeft er nou echt grandioos veel rendement bij Ajax.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus wat probeer je nou te zeggen?Oh.![]()
Neequote:Op zaterdag 3 mei 2014 20:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat hij dit seizoen een van de betere is bij Ajax. Alleen gebrek aan rendement, maarja wie heeft er nou echt grandioos veel rendement bij Ajax.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: