Schildje met de schaal erinquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat is dat voor schildje op de borst op het shirt van de Ajacieden?

Je kan binnen een team nog steeds veel ruimte geven aan spelers om zich te ontwikkelen. Die techniek zit al in je als speler en komt er grotendeels uit door zelfkritisch en volwassen te leren zijn, want dan ga je juist eerder sneller na de algemene training voor jezelf bezig. Iemand nog meer individualistischer leren denken daar word je meestal ook geen beter mens van (zeker Nederlandse kinderen doen dat al zat van zichzelf..) Je moet er geen Noord-Korea van maken, maar in een goed team ken je elkaars kwaliteiten juist en zal niemand van het elftal boos worden op die creatieve buitenspeler als ie een beetje vrijer speelt (en hem corrigeren als ie echt te ver gaat).quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:18 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het is maar 1 trucje dat je leert . Wat als de tegenstander dat ook goed beheerst ? dan kan je jezelf niet meer onderscheiden met iets anders

Een goede schoolmeester laat juist de topleerlingen uitblinken (en geeft ze wat meer vrijheden en ruimte) en zorgt dat de minder goede leerlingen in elk geval allemaal een zes kunnen halen en het optimale uit hun kwaliteiten kunnen halen. Vergeet niet dat de 'hoogbegaafde' kinderen vaak ook meer autodidactisch zijn en zelf dingen sneller kunnen leren oppakken. Zolang je daar de randvoorwaarden en faciliteiten voor biedt. Als je dan ook nog voor elkaar krijgt dat ze andere leerlingen mee 'omhoog trekken' dan is dat helemaal sterk. Van Gaal gaat er denk ik een beetje vanuit dat Nederlandse (/westerse) kinderen eerder geremd moeten worden in assertief en egoïstisch zijn dan dat ze nog meer geleerd moet worden zichzelf het belangrijkst op de wereld te vinden ook eerder averechts werkt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:25 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Schoolmeester achtergrond he . Samenwerken en vooral luisteren

En dat voor een 17-jarige.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:31 schreef CaasS het volgende:
Hoogtepunt van de eerste helft is het doelpunt van Zivkovic. Niet gezien, maar hij scoort weer. Gaat lekker die jongen.

Maar dat constante leren halen is voor de meeste spelers misschien wel het beste dat je ze kunt leren (zeker omdat dat voor veel spelers al het maximale is). Dat hoort bij het leren terug kunnen vallen als het even wat minder loopt bij jezelf of het team. Vanuit daar kunnen ze naar een constante 7 en een constante 8 werken. En niet voor elke positie hoef/kun je heel erg vrij en creatief te voetballen. Een keeper of een centrale verdediger moet zich vooral op 1 taak richten en daar het maximale uit halen. Buitenspelers, aanvallende backs/middenvelders moet je dan wat meer vrijheid geven, en dat zullen ze vanzelf krijgen als de andere spelers z'n eigen beperkingen/jouw kwaliteiten kent en accepteert.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:27 schreef Heeinz het volgende:
We halen in ieder geval een constant niveau

Van wie was die assist?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:36 schreef bjanaan het volgende:
Goal van zivkovic;
Heel mooi, uit de lucht genomen na een perfecte assist.

Gaat dat op de realiteit af? Word hij dan beter ofzo?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoopte op Kostic, want die heb ik in mijn Voetbalmanager

Goede keuze idd. Hoewel het er wel eentje is die je een beetje in toom moet houden volgens mij, schijnt nu al niet de makkelijkste jongen te zijn bij Groningen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En dat voor een 17-jarige.
Groot talent

Nee hier op FOK!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Gaat dat op de realiteit af? Word hij dan beter ofzo?
 . Krijg je punten voor assist of kools.
. Krijg je punten voor assist of kools.

Dat is wel vaker bij de echt grote talenten. Moet Frankie maar managen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef erik013 het volgende:
[..]
Goede keuze idd. Hoewel het er wel eentje is die je een beetje in toom moet houden volgens mij, schijnt nu al niet de makkelijkste jongen te zijn bij Groningen.

Heeft genoeg ervaren jongens om zich heen dus zal zich wel snel aanpassenquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef erik013 het volgende:
[..]
Goede keuze idd. Hoewel het er wel eentje is die je een beetje in toom moet houden volgens mij, schijnt nu al niet de makkelijkste jongen te zijn bij Groningen.

Ach ik vind iemand met bravoure wel goed hoor. Zo een voorhoede met Fischer-Zivkovic-Kishna. Allemaal jongens met bravoure en potentie.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:39 schreef erik013 het volgende:
[..]

Maar dat is tegelijkertijd het gevaar voor als Frank de Boer een keer vertrekt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:41 schreef CaasS het volgende:
[..]
Dat is wel vaker bij de echt grote talenten. Moet Frankie maar managen.

Nou ja, bij zo'n ervaren jongen als Schone of Siem de Jong zal ie eerder denken: "wat een losers zijn dat dat ze hier nog in Nederland spelen" dan dat ie onder de indruk zal zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:41 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Heeft genoeg ervaren jongens om zich heen dus zal zich wel snel aanpassen

Bron?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:45 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, bij zo'n ervaren jongen als Schone of Siem de Jong zal ie eerder denken: "wat een losers zijn dat dat ze hier nog in Nederland spelen" dan dat ie onder de indruk zal zijn.

Als jonkie moet je daar juist respect voor hebben. Stiekem hoop ik dat Schone gewoon nog een seizoen blijft wat een geweldenaar Siem moet ook gewoon nog een jaartje blijven en dan hophop naar het buitenlandquote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:45 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, bij zo'n ervaren jongen als Schone of Siem de Jong zal ie eerder denken: "wat een losers zijn dat dat ze hier nog in Nederland spelen" dan dat ie onder de indruk zal zijn.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |