Dat inderdaad en dat kan heel goed te maken hebben met wie welk luchtruim onder controle heeft, maar er zijn zat plekken waarbij je dat als piloot zelf mag uitmaken. En het liefst wil je dan "stationair" naar beneden, dus zo min mogelijk gas geven. Afhankelijk van (vooral) de wind en het gewicht komt daar een daalhoek uit en dus een afstand tot het veld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:42 schreef flipsen het volgende:
Vanaf het moment dat een verkeersleider daar opdracht toe geeft lijkt me
quote:A350 doorstaat extreme weersomstandigheden 'perfect'
TOULOUSE - Het A350 XWB-testvliegtuig MSN2 heeft de testen in gesimuleerde extreme weersomstandigheden in het McKinley Climatic Lab op de luchtmachtbasis Eglin in Florida "perfect" doorstaan. Dit heeft de Europese fabrikant dinsdag gezegd vanuit Toulouse. De testen, die volgens Airbus "veel verder gingen dan de certificatievereisten", namen meer dan tweenhalve week in beslag.
In de testomgeving van het het McKinley Climatic Lab werden de A350 en de verschillende systemen aan boord onderworpen aan zowel zeer warme als zeer koude temperaturen. En met succes, het nieuwe vliegtuig hield zich goed.
Op dit ogenblik nemen vier testtoestellen deel aan het A350-testvluchtprogramma. Samen hebben ze circa 1600 vluchturen op de teller staan, na meer dan 350 vluchten. Het certificatieproces van het programma ligt volgens Airbus op schema. De uiteindelijke certificatie is voorzien in het derde kwartaal van dit jaar.
De eerste commercile indienstneming is gepland eind 2014 door launch customer Qatar Airways.
Da´s lekker strak getimed, dan mag je toch hopen dat er he-le-maal niets mis gaatquote:Op dit ogenblik nemen vier testtoestellen deel aan het A350-testvluchtprogramma. Samen hebben ze circa 1600 vluchturen op de teller staan, na meer dan 350 vluchten. Het certificatieproces van het programma ligt volgens Airbus op schema. De uiteindelijke certificatie is voorzien in het derde kwartaal van dit jaar.
De eerste commercile indienstneming is gepland eind 2014 door launch customer Qatar Airways.
Handig...quote:British Airways A380 G-XLEA was removed from service at London Heathrow after arriving as BA268 from Los Angeles this afternoon after a mouse was spotted on board. As a result the aircraft is unable to operate BA25 London Heathrow – Hong Kong this evening as scheduled.
De allerlaatste vlucht voor deze kist staat gepland voor 3 juni; naar Roswell International Air Center in New Mexico; ofwel scrap.quote:We zitten nu de 787 (PH-TFK) wel af te wachten; maar er gaan ook kisten uit bij Arke.
PH-AHX (767-300ER) vloog gisteren (20 mei) haar laatste retourtje Griekenland en is zo'n 5 uur geleden geland in Calgary.
PH-AHQ (767-300ER) volgt op 6 januari 2015.
Beiden hebben ook eerder voor Air Holland gevlogen, toen deze failliet ging naar Holland Exel en toen die weer failliet ging naar Arkefly.
Beide maatschappijen hebben ook nog PH-AHY en PH-AHY gevlogen.
De eerste vliegt nog rond, de 2e staat in Goodyear.
Nooit geweten, maar fijne vent zo te horen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:20 schreef Iemand91 het volgende:
Mathias Rust werd overigens tot 4 jaar strafkamp veroordeeld, maar kwam daar nooit en kwam vervroegd terug in Duitsland. Het is overigens geen lieverdje; hij heeft later een vrouw neergestoken (die dat ternauwernood overleefde), veroordeeld voor diefstal en later ook nog voor fraude.
quote:SO PAULO - Het wereldkampioenschap voetbal in Brazili moet nog beginnen, over twee weken, maar het organiserend land is alvast 'kampioen meest opvallend vliegtuig'. De Braziliaanse voetbalbond gaf de gebroeders Otavio en Gustav Pandolfo opdracht een Boeing 737, waarmee de Seleo Brasileira de Futebol zal worden vervoerd tussen de speelsteden, te beschilderen. De broers zijn graffitikunstenaars en kregen twee weken de tijd voor hun werk. Binnen een week waren ze klaar. Het vliegtuig heeft inmiddels een eerste vlucht gemaakt, tussen Belo Horizonte en So Paulo.
De Pandolfo's, die opereren onder de artiestennaam Os Gmeos (De Tweeling), gebruikten 1200 spuitbussen om de Boeing te voorzien van de voor hun kenmerkende graffitistijl, met gezichten van het Braziliaanse volk en de Braziliaanse cultuur. Graffiti en tagging zijn zeer populair in Brazili. So Paulo wordt ook wel gezien als de mondiale hoofdstad van de graffiti.
Het Braziliaanse elftal speelt op 12 juni de openingswedstrijd van het toernooi tegen Kroati, in So Paulo. Vijf dagen later spelen de Brazilianen hun tweede match in de noordelijk stad Fortaleza, waar ze zullen arriveren met de beschilderde Boeing. Na het WK blijft het toestel in dienst van de Braziliaanse maatschappij Gol, een naam die ook nog eens 'goal' betekent.
En gisteren is een van de RAF Tristar's gesloopt in Cambridge. Gaat om ZD949, een Tristar die een nieuwe glass cockpit had gekregen maar uiteindelijk is dit nooit helemaal afgemaakt omdat bekend werd dat de Tristar's met pensioen zouden gaan; een fiasco dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:17 schreef Iemand91 het volgende:
Blijkbaar vliegt er sinds vandaag gisteren nog maar 1 Tri-star rond op deze wereld:
RAF TriStars to fly final sortie
[..]
Blijft alleen deze over:
Ik maak eigenlijk nooit foto's, maar van de laatste Tristar heb ik dan toevalligerwijs wel weer een foto (Mojave 2007).quote:
Wat fascinerend en tegelijkertijd ook "vliegtuig-onterend" om te zienquote:
En een jaartje later:quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik maak eigenlijk nooit foto's, maar van de laatste Tristar heb ik dan toevalligerwijs wel weer een foto (Mojave 2007).
[ afbeelding ]
quote:
Mooi.quote:
Inderdaad. 2003 lijkt niet lang geleden maar het is gewoon al f*cking 11 jaar geleden!quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:54 schreef Tinos85 het volgende:
Toch zonde dat er nu niet meer een kist is als de Concorde.
Etihad vliegt de nieuwe Abu Dhabi - LAX route eerst met een A340-500 (quote:Op maandag 31 maart 2014 23:01 schreef Iemand91 het volgende:
En wil je een unieke ervaring; Saudi Arabian vliegt sinds gisteren 30 maart non-stop naar Los Angeles (vanuit Jeddah). Ze vliegen met een 77W en plaatsen zich met deze 13.400 km. lange vlucht op plaats #4 van langste non-stop vluchten. Met net geen 17 uur enkele trip zitten zij wel bovenaan in de langst durende non-stop vluchten. (14.5 uur terug volgens Flightaware)
Ook langste route van een 777-300ER.
Hier de eerste landing op LAX:
quote:
quote:Captain Eric 'Winkle' Brown recounts his flying experiences, encounters with the Nazis and other adventures leading up to and during the Second World War.
Illustrated with archive footage and Captain Brown's own photos.
quote:He flew aircraft from Britain, the United States, Germany, Italy and Japan and is listed in the Guinness Book of World Records as holding the record for flying the greatest number of different aircraft.
The official record is 487, but includes only basic types.
For example Captain Brown flew fourteen (14) versions of the Spitfire and Seafire and although these versions are very different they appear only once in the list.
The list includes only aircraft flown by Brown as 'Captain in Command'.
Because of the special circumstances involved, he doesn't think that this record will ever be beaten.[
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Zeer interessante onderwerpen/posts.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:46 schreef APK het volgende:
Dit is wmb echt een leuke reeks geworden, hulde!
quote:Op vrijdag 6 december 2013 00:40 schreef Iemand91 het volgende:
Wat 'nieuws':
- BBC gaat weer een docu maken over BA (wat ze blijkbaar nog aardig veel moeite heeft gekost).
Ben benieuwd, feit dat het BBC is belooft al veel goeds.![]()
quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.
BBC Two announces British Airways series
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html
Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
En vanavond is om 22:00 - 23:00 uur Nederlandse tijd de eerste aflevering op BBC2:quote:Op maandag 26 mei 2014 01:13 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
En hier is dan een trailer van BBC:
A Very British Airline
Aflevering 1 is op 2 juni, 22:00 - 23:00 uur onze tijd.
*doet recorder programmeren doet*
BBC heeft in 1990 ook al eens een documentaire over British Airways gemaakt:
De andere 3 delen staan in de playlist hier.
Die dan ook maar eerst eens kijken; wat zal er ongelofelijk veel zijn veranderd in die 25 jaar. :/
Oh, en natuurlijk de docu over de D-check van een van hun vele 747 kisten:
Met vanavond in aflevering 1:quote:British Airways is one of the UK’s most visible brands. It sells Britishness as a mark of quality to passengers all around the world.
However, in the last decade, the business has faced financial crisis, and today more people fly Easy Jet than BA. Against the turbulent backdrop of recent times, the BBC has been granted access to the inner world of the airline. From the top-level decisions made by CEO Willie Walsh about expansion in China, to the daily operations challenges of its global team, A Very British Airline on BBC Two follows some of BA’s 40,000 staff as they work to meet the iconic airline’s exacting standards.
A Very British Airline, narrated by Stephen Mangan, offers unique access to British Airways and the team of staff who let us in the behind the scenes of the increasingly competitive world of air travel.
quote:The opening episode explores how the airline tries to persuade people to spend more to fly. We reveal what’s known as millionaire’s door at Heathrow Terminal 5, a lounge, restaurant, spa and champagne bar reserved for those select few who are happy to part with small fortunes to fly in the airline’s First Class. And, as BA plays catch-up with its rivals, cameras follow as BA brings its first Airbus A380, the world’s biggest passenger plane, into service with a high-profile launch.
We also meet anxious new recruits to BA’s cabin crew initial training. Selected from thousands of applicants who want to be the face of the airline, we follow the training of Alice, Patrick and Jodi. With exacting standards of dress, behaviour and knowledge, the training is designed to uncover who is, and who is not, BA. The training proves tough for some recruits, who give their all to not be kicked off the course.
Zeker valt daar nog genoeg aan te verdienen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:14 schreef flipsen het volgende:
Krijgt een organisatie nog wat centjes voor scrap? Want anders zou het vast de moeite lonen om ze naar Afrika ofzo te vliegen en daar te verpatsen... <insert matig leuke rommelmarktgrap>
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)tourtje-eelde-londenquote:Veel animo voor retourtje Eelde-Londen
EELDE - De nieuwe lijndienst tussen Groningen Airport Eelde en Londen Southend is populair. Dat meldt luchtvaartmaatschappij Flybe.
De eerste vlucht vertrekt op 5 juni. Er wordt zes keer in de week van en naar vliegveld Southend gevlogen. Volgens een woordvoerder zitten de eerste weken al zo goed als vol. Ook daarna is er aardig wat belangstelling voor een retourtje London vanaf Eelde.
Exacte cijfers geeft Flybe uit concurrentie-overweging niet. Wel meldt het bedrijf dat het noordelijke vliegveld het goed doet ten opzichte van andere nieuwe lijnen. Flybe start vanaf Southend met zes nieuwe vluchten verspreid over Europa. Eelde staat wat boekingen betreft op plek twee.
Half jaar tot een jaar en het is weer over. Talloze maatschappijen hebben Groningen proberen te verbinden met (onder meer) Londen. Allemaal gefaald vanwege te weinig belangstelling.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 10:27 schreef LintuxCx het volgende:
En weer even iets positievers over Eelde..
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)tourtje-eelde-londen
Flybe adverteert hier (in Londen en omgeving) ook best enthousiast over de zes nieuwe vluchten. Ik ga donderdag die eerste vlucht meemaken, met een beetje geluk kan ik nog wat foto's posten hier.
[edit]Ha, ik zie nu pas dat Stobart Air (uitvoerder van de nieuwe Flybe vluchten vanaf Southend) de opvolger van Aer Arann is.
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Over die TU144 en de complot theorien .. waarom zou de Franse luchtmacht een mirage op pad sturen om de air intakes en canards te spioneren als het toestel de dagen daarvoor gewoon als statisch object rustig te bekijken en vast te leggen was?
In het geval van de canards zou je nog kunnen zeggen omdat het om bewegend onderdeel ging dat men tijdens de vlucht wilde observeren .. maar dan nog ..
Dit dus.quote:
quote:Het interessante is nu juist om te zien hoe/wanneer ze gebruikt worden. Hoever worden ze gedeployed bij welke snelheden en tijdens wat voor manoeuvres? Kennen ze alleen een aan/uit-stand of zijn de canards variabel? Zegt allemaal iets over de stand van andermans technologie. Aangezien Tupolev ook bommenwerpers bouwde en de Koude Oorlog volop woedde was de technologie in de Tu-144 iets wat ook zomaar in een bommenwerper kon opduiken.
Bizar om te zien hoor. Hier nog een filmpje terwijl die aan het affikken is:quote:Op dinsdag 3 juni 2014 22:23 schreef Iemand91 het volgende:
Nog wat foto's:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)50586.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt nu te gaan landen op Albuquerque, New Mexico...quote:Op maandag 2 juni 2014 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Nou, tot nu toe was het een 1:1 kopie van de serie over Emirates, inclusief de engine run-up...
Overigens; morgen om 12:00 uur vertrekt PH-AHX (767-300ER) van Arkefly naar Goodyear (i.p.v. Roswell blijkbaar); scrap.
De kist afgelopen zaterdag:
1200lt volgens planningquote:Op woensdag 4 juni 2014 14:04 schreef blingbling11 het volgende:
Is er al bekend hoe laat PH-TFK morgen land?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |