quote:13:24 The Netherlands
Back from lunch, with the Common Linnets. Ilse and Waylon share a 'common' microphone stand, which splits into two, providing a microphone for each of the performers. The duo are joined on-stage by a cellist, a drummer and a guitar-player. Cameras linger above the pair at the beginning of the rehearsal, as a lighting effect recreates a moving road between the two. Focus then moves very much onto the singers, who appear to look very 'intense' - there is a lot of straight-to-camera staring and at eachother! The backdrop is again very dark and moody, as is the LED floor - something of a surprise for this kind of song. There are no sweeping stage-shots at all - it's all very much about what is happening on-stage. These two very consummate performers are clearly comfortable on-stage however.
quote:A perfect first run through for the Netherlands. The camera starts above the duo and zooms in to Ilse and Waylon who are faced in front of each other for the full song. The camera circles around the two, although the pair have been joined by a contrabass player, a guitarist and drummer.
The stage floor has been transformed in a concrete road with signs onto until somewhere mid way the song when thorns and tree trunks take over and intertwine on the stage floor. During the second run through I noticed towards the end how the stage flooring turns really white grey'ish and how it's very overpowering. Perhaps they should tone it down a little.
Overall however, it's really effective staging for a non-typical Eurovision song.
The camera work is cleverly done as well, with a few moments where there's eye contact with the camera and let me tell you, Waylon's deep eyes are going to captivate you.
Vocally, Ilse and Waylon are top notch. Didn't expect anything different from them in all honesty.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:16 schreef Jif het volgende:
volgens mij hebben we deze hoek nog niet gehad?
quote:They're amazing live. Great background, love it... but hold it, why is Waylon dressed as gay cowboy?! :'D Wish there was more action even though the song is as it is.
quote:De setting bij Calm after the storm is iets donkerder, maar het blijft een prachtig totaalplaatje. Eigenlijk heeft Nederland dit jaar een langdurig camerashot van dezelfde cameraman. Erg close, uniek in het volledige deelnemersveld van dit jaar. De beeldregie is helemaal dichtgetimmerd door Hans Pannecoucke. Dankzij deze man en de vocaal uitstekende performance van Ilse DeLange en Waylon gaat Nederland naar de finale. En wat daar kan gebeuren hangt vooral af van de startplaats. Hulde voor The Common Linnets (esfmagazine.nl)
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:26 schreef ato het volgende:
Ik hoor echt positieve geluiden en vooral over ons camera werk..
Ja wij gaan naar de finale en gaan daar hoog eindigen..
Ik las op ESFmagazine Pannecoucke ofzoiets... Vlamingenquote:
quote:‘Calm After the Storm’ is een heel rustig nummer en wordt ook zo voorgesteld. Ondanks dat ze gedurende het hele nummer gewoon tegenover elkaar staat, stralen ze heel wat energie uit. Het spel met zwart en wit heeft daar misschien wel wat mee te maken.
De setting is heel warm en gezellig en op de achtergrond verschijnen gaandeweg zwart-witte tekeningen. Als kijker ben je mee met de thematiek van het liedje. Ze blijven daarmee ook in hetzelfde genre van hun andere grafisch materiaal. Waylon draagt zijn grote zwarte hoed en een zwart pak. Ilse contrasteert dat in een wit kanten kleedje van Claes Iversen en Jan Boelo. Love it or hate it, maar dit zijn twee artiesten die goed weten waar ze mee bezig zijn. eurosong.be
Is dat die gast van Moke? Waar is die JB?quote:
If you don't mind?...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:31 schreef aarontje112 het volgende:
Zit het allemaal even terug te lezen en ziet er heel goed uit! Las op ESCKaz nog een tweet dat dit wel eens hetzelfde kon doen als Tom Dice, en haalde die niet een 6e plaats?
quote:The Common Linnets second rehearsal is looking a little bit different from the first time around. Not in terms of backdrop or so, the dark black and white contrasting trees, leaves and so are still there but from where I sit, it looks like a filter has been placed on top of the camera, making room for an old school brown colour, giving the performance a nostalgic feel.
Both Ilse and Waylon are now also dressed in their outfits and I have to say they really look the part. They've gone for the contrasting colours; Ilse is wearing a short white dress, which is full of flowers, and Waylon is wearing black trousers, black shirt and his black hat. They really look the part.
Calm after the Storm is really beautifully executed and I seriously think that the Netherlands are a big dark horse in the competition. I reckon they could easily pull off a Tom Dice (Belgium, ESC '10) here; As in winning its semi final and go on reaching top six in the grand final.
Great second rehearsal from the Netherlands.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:39 schreef TheVulture het volgende:
Dit is de meest doordachte act die we sinds 2000 op het Songfestival hebben gebracht.... Alles lijkt te kloppen![]()
Jammer dat het liedje net ff wat te vlak is.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:39 schreef TheVulture het volgende:
Dit is de meest doordachte act die we sinds 2000 op het Songfestival hebben gebracht.... Alles lijkt te kloppen![]()
Dat wel, maar het liefst zou ik hebben dat ze alle azijnpissers het nakijken gevenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:45 schreef TheVulture het volgende:
En ook al blijven we hangen in de halve finale... Trots dat we weer kwaliteit leveren
Het wordt fantastisch verpakt en dat maakt dat het blijft hangenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jammer dat het liedje net ff wat te vlak is.
Dat, en dat willen mensen nog wel eens vergeten. Tuurlijk is het nummer belangrijk, maar het visuele aspect kan de kansen echt doen toenemen of juist afnemen. En er is een grote groep mensen die het saai, k*t, vlak vinden maar ook een grote groep die het wel mooi vindt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het wordt fantastisch verpakt en dat maakt dat het blijft hangen
Je zag het een paar jaar geleden met die zandkunstenares bij Oekraine... Het lied was matig maar iedereen werd ingepakt door het visuelequote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:57 schreef grazz het volgende:
[..]
Dat, en dat willen mensen nog wel eens vergeten. Tuurlijk is het nummer belangrijk, maar het visuele aspect kan de kansen echt doen toenemen of juist afnemen. En er is een grote groep mensen die het saai, k*t, vlak vinden maar ook een grote groep die het wel mooi vindt.
Goed voorbeeld idd! Ik was dat lied eigenlijk al vergeten, heeft nooit zo'n indruk op me gemaakt, maar visueel was het mooi.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zag het een paar jaar geleden met die zandkunstenares bij Oekraine... Het lied was matig maar iedereen werd ingepakt door het visuele
http://esckaz.com/new/en/(...)days-rehearsals-4893quote:NETHERLANDS is another complete contrast to what goes before it. The overhead road traffic effects and long camera shot which introduces the singers at the start is great. Having them face one another is an inspired move as it makes the connection between the singers that wasn’t there in Amsterdam. Simple, effect staging, no gimmicks but is it instant enough? This is more likely to be a jury winner than a televote favourite but it’s back in the qualification mix for sure.
http://esctips.com/2014/0(...)arsals-day-4-review/quote:Netherlands were the highlight of the day with their staging and camera angles elevating Calm after the Storm in my personal rankings.
The interaction between Ilse DeLange and Waylon is sublime and in terms of song quality, stage impression and vocals, Netherlands is ticking lots of boxes. Each way terms for the semi win are appealing.
De steadicam blijft maar rondjes draaien.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:49 schreef TDHS het volgende:
18:52 THE NETHERLANDS
Quite a drastic change in tempo after Portugal, this comes across as rather classy and understated. I really do love the moving road effect on the this floor. I’ve noticed there are barely ANY camera changes for this, around 12, with one of them lasting for over half the song. Compare that to around 80 for Greece! They are great vocally and I think the juries are going to go for this in a big way. I could even see it winning the jury vote! Televote wise, I am not so sure, but I think The Netherlands good luck is going to continue for another year.
http://esc-chat.com/2014/(...)ne-second-rehearsal/
Ziet er echt geweldig uit! Het is inderdaad voor het eerst in heule lange tijd dat wij een goed doordachte act sturen. Dit moet echt op gaan vallen, in de positieve zin!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |