abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:39:58 #1
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139490385

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.

- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekraïne volgen hardere sancties. De voormalige Oekraïense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.

- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekraïne". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.

- 8 maart
De Oekraïne benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.

- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekraïne stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemenië opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.

- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekraïne. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekraïne in beslag wil nemen.

- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekraïne steunen in Donetsk. Daarbij valt één dode. De Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekraïne geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekraïne. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.

- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekraïne. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekraïne niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen. In Londen praten de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, en zijn Amerikaanse tegenhanger John Kerry met elkaar. Het topoverleg levert niets op.

- 15 maart
Zoals verwacht blokkeert Rusland met een veto een stemming in de VN-veiligheidsraad waarbij de uitslag van het Krim-referendum ongeldig wordt verklaard. China onthield zich van stemming, alle overige leden stemden voor het voorstel. Zaterdag meldde de Oekraïense regering dat de Russen een dorp net buiten de Krim hebben ingenomen. In die plaats, Strilkove, staan een gasfabriek en een verdeelcentrum die de Krim van energie voorzien

- 16 maart
Het referendum op de Krim vindt plaats. 96,6 % van de kiezers zou voor afscheiding hebben gestemd. De opkomst zou rond de 83% hebben gelegen.

- 17 maart
De EU en VS stellen nieuwe sancties op tegen Rusland. Onder andere de tegoeden van individuen die betrokken waren bij de onrust op de Krim worden bevroren. De Oekraine noemt het referendum van zondag een farce en blijft bij hun standpunt de Krim niet op te willen geven. Rusland wil een steungroep Oekraïne oprichten om landsdelen meer autonomie toe te kennen. Oekraïense veiligheidstroepen hebben de bewaking van de gasleidingen elders in het land opgevoerd.

- 18 maart
De Russische president Poetin gaat akkoord met de conceptwet waarbij annexatie Krim door Rusland een feit zou zijn. In april zijn ze in staat om de 'roebel’ te herinvoeren. Japan maakt bekend ook sancties tegen Rusland in te stellen.
Liveblog The Guardian
Liveblog Al Jazeera
Liveblog RT
Liveblog Kyiv Post

Stream
http://www.ustream.tv/channel/o1odessa

[ Bericht 2% gewijzigd door SadPanda op 02-05-2014 16:45:41 ]
Anti-Turkije
pi_139490429
quote:
Ja hoorde het ook, zijn dit nu pro-oekrainers tegen pro-russen?
pi_139490471
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:41 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

volgens mij tegen politie weet het niet
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:43:46 #5
421524 SadPanda
pi_139490521
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:39 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dus de grondwet houdt het niet tegen? Net liep je nog te verkondigen dat de grondwet het tegen hield.
De grondwet zet de regels dus ja feitelijk houdt die het tegen. Maar echt tegen houden is het niet, het zijn gewoon de regels.
Anti-Turkije
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:43:50 #6
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139490524
quote:
Hoi iedereen. Zou ik een lui-lurker update mogen krijgen? Wat gebeurt er allemaal? :/
pi_139490597
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:43 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De grondwet zet de regels dus ja feitelijk houdt die het tegen. Maar echt tegen houden is het niet, het zijn gewoon de regels.
En die regel leest ook dat je met 300 stemmen de regels kan wijzigen.
Sowieso verliep de stemming voor de interim regering middels een andere stemming hoe meer legaliteit wil je hebben voor je erkent dat de interim-regering die er zit gewoon legaal daar zit.
pi_139490621
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:42 schreef meth1745 het volgende:

[..]

volgens mij tegen politie weet het niet
Zo te zien zit de politie er gewoon tussen, beetje een bende daar en versta niks van wat er wordt gezegd :D
pi_139490665
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:43 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Hoi iedereen. Zou ik een lui-lurker update mogen krijgen? Wat gebeurt er allemaal? :/
Donetsk rellen
Sloviansk, twee helikopters neergeschoten, één beschadigd, één piloot dood, één gewond.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:47:24 #10
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_139490671
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:43 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

In Odessa wordt gevochten tussen Pro-Russiche demonstranten en voetbalhooligans volgens Olaf Koens:
obk twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:43:23 Straatgevechten in mijn geliefde Odessa. Met pro-Russische groene mannetjes en voetbalhooligans die hen te lijf gaan http://t.co/DvoGBdT2ed reageer retweet
In Slaviansk is de Oekraïense regering een offensief begonnen tegen Pro-Russen die daar zitten waarbij gevechten plaatsvinden en helikopters uit de lucht worden geschoten.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:47:29 #11
421524 SadPanda
pi_139490675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:45 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

En die regel leest ook dat je met 300 stemmen de regels kan wijzigen.
Sowieso verliep de stemming voor de interim regering middels een andere stemming hoe meer legaliteit wil je hebben voor je erkent dat de interim-regering die er zit gewoon legaal daar zit.
Echter zijn die regels niet verandert, als dat al kon.
Anti-Turkije
pi_139490711
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Echter zijn die regels niet verandert, als dat al kon.
Als dat al kon? Dat kan gvd met 300 of meer stemmen, in wat voor wereld van ontkenning leef jij?
pi_139490739
De politie in Odessa staat echt machteloos hierin.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:50:14 #14
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139490778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Donetsk rellen
Sloviansk, twee helikopters neergeschoten, één beschadigd, één piloot dood, één gewond.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:47 schreef DeJori het volgende:

[..]

In Odessa wordt gevochten tussen Pro-Russiche demonstranten en voetbalhooligans volgens Olaf Koens:
obk twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:43:23 Straatgevechten in mijn geliefde Odessa. Met pro-Russische groene mannetjes en voetbalhooligans die hen te lijf gaan http://t.co/DvoGBdT2ed reageer retweet
In Slaviansk is de Oekraïense regering een offensief begonnen tegen Pro-Russen die daar zitten waarbij gevechten plaatsvinden en helikopters uit de lucht worden geschoten.
Dankje! Wat een chaos daar.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:50:14 #15
421524 SadPanda
pi_139490779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:48 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Als dat al kon? Dat kan gvd met 300 of meer stemmen, in wat voor wereld van ontkenning leef jij?
Kan jij beter zeggen als je blijft volhouden dat het legaal was. Dat in theorie volgens jou de grondwet had kunnen verandert worden doet er niet toe.
Anti-Turkije
pi_139490780
Snap niet dat ze daar geen traangas gebruiken, of als ze het gebruiken het blijkbaar niet werkt...
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:50:17 #17
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139490783
Het OP ziet er zo pro-Russisch uit ineens.
The view from nowhere.
pi_139490789
Heb je nou de OP weer veranderd?

Ontzettende kutlul.
pi_139490803
Fix het later wel.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:50:56 #20
421524 SadPanda
pi_139490816
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:50 schreef Specularium het volgende:
Heb je nou de OP weer veranderd?

Ontzettende kutlul.
Ik heb alleen geupdate en nieuwe afbeeldingen (de oude waren nog van de Krim)? Wat is er mis mee?
Anti-Turkije
pi_139490842
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:50 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

[..]

Dankje! Wat een chaos daar.
Bedoelde dus Odessa, niet Donetsk
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:51:42 #22
361691 DeJori
pi_139490850
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:50 schreef meth1745 het volgende:
Snap niet dat ze daar geen traangas gebruiken, of als ze het gebruiken het blijkbaar niet werkt...
En waterkanonnen en dergelijke, inderdaad.

Ik snap dat de spanningen in Oekraïne groter zijn maar onze ME kan toch ook hooligans afhouden. Die gooien ook met bakstenen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_139490883
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:50 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kan jij beter zeggen als je blijft volhouden dat het legaal was. Dat in theorie volgens jou de grondwet had kunnen verandert worden doet er niet toe.
De stemming over het aanstellen van de regering liep via een andere stemming, maar dat ontwijk je de hele tijd.

De afzetting van de President, je zou kunnen meegaan in jouw verhaal echter met meer dan 300 stemmen verloopt de grondwetswijziging gewoon impliciet.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:54:06 #24
361691 DeJori
pi_139490959
Merkel is aangekomen in Washington:
markknoller twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:51:32 German Chancellor Angela Merkel arrives at WH in Secret Service SUV followed by van of staffers. http://t.co/uLwwjAyUY0 reageer retweet
pi_139490968
Best wel eng om te zien hoe sommigen hier dat geweld verheerlijken in plaats van dat ze liever een vredige oplossing zien aan de hand van verkiezingen en referendums.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:54:39 #26
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139490979

Ik snap niet wie wie is. De aan de cameraman staande mensen zijn pro-russen? Ze hebben de vlag van Oekraine.. dus dat lijkt me niet. Maar aan de andere kant staan politieagenten? Of ook niet? :P
pi_139491001
Massive clashes have erupted in Ukraine's port city of Odessa. Several thousand Kiev supporters gathered in the city center, accompanied by fans of the local football team, Chernomorets. Their rally ran into several hundred anti-government protesters with baseball bats and shields.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:55:35 #28
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139491015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:41 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

http://www.kyivpost.com/c(...)-updates-345925.html

quote:
Several hundred of pro-Russian activists attacked the rally for Ukraine's unity in Odessa. The rally gathered some 1,000 participants, most of them being the fans of local football team.

The pro-Ukrainian protesters fought back.
The view from nowhere.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:55:53 #29
361691 DeJori
pi_139491025
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:53:21 #Odessa pro-#Ukrainian killed ('presumably by sniper, no pro-#Russian activists around' unconfirmed via @evghenia_v) http://t.co/XoNp7dy6Aa reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Google reverse image search levert geen resultaten op.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 02-05-2014 17:41:27 ]
pi_139491079
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:54 schreef Kikopuz het volgende:

Ik snap niet wie wie is. De aan de cameraman staande mensen zijn pro-russen? Ze hebben de vlag van Oekraine.. dus dat lijkt me niet. Maar aan de andere kant staan politieagenten? Of ook niet? :P
Volgens mij staat de politie tussen de nationalisten en hooligans en de pro-Russen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139491086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:55 schreef DeJori het volgende:
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:53:21 #Odessa pro-#Ukrainian killed ('presumably by sniper, no pro-#Russian activists around' unconfirmed via @evghenia_v) http://t.co/XoNp7dy6Aa reageer retweet
[ afbeelding ]

Google reverse image search levert geen resultaten op.
Gaat van kwaad tot erger dus, je voelt de spanning ook gewoon oplopen in die stream.
pi_139491102
evromdn twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:55:50 At least one pro-#Ukraine unity protester dead in #Odessa, shot in head by separatists. Cops disappeared right after http://t.co/vQGVVsxoK6 reageer retweet
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:57:57 #33
421524 SadPanda
pi_139491116
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:50 schreef deelnemer het volgende:
Het OP ziet er zo pro-Russisch uit ineens.
Want? Wat zou er volgens jou bij moeten?
Anti-Turkije
pi_139491121
Die "pro ukrainie" dode schijnt een pro Rusland man te zijn.

Verder: Rusland heeft, naar het schijnt, een persco aangekondigd op een UN meeting die nu is. Maar ik weet er het fijne niet van.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:58:46 #35
421524 SadPanda
pi_139491147
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:52 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De stemming over het aanstellen van de regering liep via een andere stemming, maar dat ontwijk je de hele tijd.

De afzetting van de President, je zou kunnen meegaan in jouw verhaal echter met meer dan 300 stemmen verloopt de grondwetswijziging gewoon impliciet.
Er is geen grondwetswijziging geweest die de methode voor het afzetten verandert.
Anti-Turkije
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:59:08 #36
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139491162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:57 schreef Kirov het volgende:

[..]

Volgens mij staat de politie tussen de nationalisten en hooligans en de pro-Russen.
Ooh.. Dat lijkt me geen fijne positie :')
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:00:21 #37
361691 DeJori
pi_139491212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:58 schreef Scrummie het volgende:
Die "pro ukrainie" dode schijnt een pro Rusland man te zijn.

Verder: Rusland heeft, naar het schijnt, een persco aangekondigd op een UN meeting die nu is. Maar ik weet er het fijne niet van.
ASLuhn twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:59:18 Russia will call another extraordinary UN Security Council meeting on #Ukraine within the next few hours, MID says.Spotted by @iNechepurenko reageer retweet
pi_139491240
http://en.itar-tass.com/world/730257

quote:
Russia to call extraordinary meeting of UN Security Council over operation in Ukraine

World May 02, 17:53 UTC+4
UNITED NATIONS, May 02. /ITAR-TASS/. Russia is calling an extraordinary meeting of the United Nations Security Council over the punitive operation staged by the Kiev authorities in Ukraine’s southeastern regions, a spokesman for Russia’s permanent mission at the United Nations told ITAR-TASS on Friday.
Geruchten gaan dat ze artikel 51 gaan invoken. Maar dat neem ik met een hele grote korrel zout.

En wat is artikel 51:

quote:
Article 51 provides for the right of countries to engage in self-defence, including collective self-defence, against an armed attack.

Nothing in the present Charter shall impair the inherent right of individual or collective self-defence if an armed attack occurs against a Member of the United Nations, until the Security Council has taken measures necessary to maintain international peace and security. Measures taken by Members in the exercise of this right of self-defence shall be immediately reported to the Security Council and shall not in any way affect the authority and responsibility of the Security Council under the present Charter to take at any time such action as it deems necessary in order to maintain or restore international peace and security.
This article has been cited by the United States as support for the Nicaragua case and the legality of the Vietnam War. According to that argument, "although South Vietnam is not an independent sovereign State or a member of the United Nations, it nevertheless enjoys the right of self-defense, and the United States is entitled to participate in its collective defense".[8] Article 51 has been described as difficult to adjudicate with any certainty in real-life situations.[9]

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 16:02:12 ]
pi_139491254
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:00 schreef DeJori het volgende:

[..]

ASLuhn twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 15:59:18 Russia will call another extraordinary UN Security Council meeting on #Ukraine within the next few hours, MID says.Spotted by @iNechepurenko reageer retweet
Yep, thanks. Vond net een goed artikel ervoor :)
pi_139491268
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Er is geen grondwetswijziging geweest die de methode voor het afzetten verandert.
Principe van impliciet ontgaat je of?

Voor de rest zoals ik aangeef is de interim-regering middels een aparte stemming van het parlement aangesteld, alle 3 de voorstellen met meer dan 300 stemmen aangenomen nog steeds een legale interim-regering. Je loopt altijd zo hoog van de toren te blazen dat je voor het volk bent echter het parlement (vertegenwoordigers van het volk) negeer je dan weer in deze.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:01:43 #41
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139491270
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:00 schreef Scrummie het volgende:
http://en.itar-tass.com/world/730257

[..]

Geruchten gaan dat ze artikel 51 gaan invoken. Maar dat neem ik met een hele grote korrel zout.
Wat houdt dat in, een artikel 51?
pi_139491301
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:01 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Sorry, net ge-edit met uitleg :)
pi_139491302
quote:

[..]

Geloof dat dat gaat over militair ingrijpen om de vrede te bewaren.
pi_139491334
quote:

[..]

Dat de Russen mogen ingrijpen totdat de VN het over kan nemen.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:03:39 #45
361691 DeJori
pi_139491348
quote:

[..]

quote:
Article 51

Nothing in the present Charter shall impair the inherent right of individual or collective self-defence if an armed attack occurs against a Member of the United Nations, until the Security Council has taken measures necessary to maintain international peace and security. Measures taken by Members in the exercise of this right of self-defence shall be immediately reported to the Security Council and shall not in any way affect the authority and responsibility of the Security Council under the present Charter to take at any time such action as it deems necessary in order to maintain or restore international peace and security.
pi_139491376
Alle 51 artikelen terzijde; Dat zijn pure geruchten he.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2014 16:04:35 ]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:06:33 #47
421524 SadPanda
pi_139491453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:01 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Principe van impliciet ontgaat je of?

Voor de rest zoals ik aangeef is de interim-regering middels een aparte stemming van het parlement aangesteld, alle 3 de voorstellen met meer dan 300 stemmen aangenomen nog steeds een legale interim-regering. Je loopt altijd zo hoog van de toren te blazen dat je voor het volk bent echter het parlement (vertegenwoordigers van het volk) negeer je dan weer in deze.
Het is niet impliciet, een president dient gewoon met dat aantal zetels afgezet te worden.

Nee, want niet genoeg "vertegenwoordigers van het volk" stemde om de president af te zetten.
Anti-Turkije
pi_139491482
pro-russische kant:
http://bambuser.com/v/4584714
pi_139491544
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het is niet impliciet, een president dient gewoon met dat aantal zetels afgezet te worden.

Nee, want niet genoeg "vertegenwoordigers van het volk" stemde om de president af te zetten.
En weer ontwijk je het feit dat de interim-regering middels een aparte stemming is aangesteld die niet discutabel is.

Het is wel impliciet want het afzetten van de President met 328 stemmen wanneer er 338 nodig zijn houdt in dat je de grondwet aanpast zodat dit met minder kan.
pi_139491576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:07 schreef meth1745 het volgende:
pro-russische kant:
http://bambuser.com/v/4584714
Ja vond die 240p toch net iets te pijnlijk.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:10:02 #51
421524 SadPanda
pi_139491590
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:08 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

En weer ontwijk je het feit dat de interim-regering middels een aparte stemming is aangesteld die niet discutabel is.

Het is wel impliciet want het afzetten van de President met 328 stemmen wanneer er 338 nodig zijn houdt in dat je de grondwet aanpast zodat dit met minder kan.
Hoezo ontwijk? De president is een onderdeel van die regering en die is illegaal afgezet.

Dat is niet gebeurd...
Anti-Turkije
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:14:28 #52
361691 DeJori
pi_139491752
pi_139491789
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hoezo ontwijk? De president is een onderdeel van die regering en die is illegaal afgezet.

Dat is niet gebeurd...
Ten eerste is de President legaal afgezet, ten tweede ging de 2e stemming o.a over de samenstelling van de ministers van Oekraine, dit had ook gedaan kunnen worden zonder afzetting van de President echter is de President afgezet omwille van het volk.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:16:03 #54
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139491795
quote:
Niet meer!
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:16:05 #55
421524 SadPanda
pi_139491797
PaulaSlier_RT twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 16:03:42 In #Odessa right wing is shouting "lets hang all the Jews" reageer retweet
Anti-Turkije
pi_139491801
bij mij
quote:
Bij mij doet die het nog.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:16:21 #57
421524 SadPanda
pi_139491808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:15 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ten eerste is de President legaal afgezet, ten tweede ging de 2e stemming o.a over de samenstelling van de ministers van Oekraine, dit had ook gedaan kunnen worden zonder afzetting van de President echter is de President afgezet omwille van het volk.
Ík stop hiermee, jij blijft feiten ontkennen.
Anti-Turkije
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:16:43 #58
361691 DeJori
pi_139491822
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:16 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Niet meer!
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:16 schreef BorusBulldog het volgende:
bij mij

[..]

Bij mij doet die het nog.
Dan ligt het aan mij. Zit op mijn werk...

Edit, heb weer beeld. Breng het bier en de popcorn maar.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:21:00 #59
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139491946
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:16 schreef SadPanda het volgende:
Ík stop hiermee
^O^
The view from nowhere.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:21:42 #60
361691 DeJori
pi_139491975
WilliamsJon twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 16:16:07 All smiles between Merkel & Obama in Oval Office - but masks disagreement on strategy over #Russia sanctions #Ukraine http://t.co/kMibKXpRq3 reageer retweet
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:22:27 #61
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139491990
Oké heb ik het nou goed dat het zo in elkaar zit?

Pro Oekraine | Politie | Pro-Russen | Politie | Pro Oekraine
pi_139492090
Al dat geweld, voor de deur van de Love Shop nota bene! :N
pi_139492116
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:25 schreef meth1745 het volgende:
Al dat geweld, voor de deur van de Love Shop nota bene! :N
[ afbeelding ]
Zag het ook net haha, het is te triest voor woorden. Sneu voor de mensen die gewoon normaal willen leven.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:26:48 #64
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492138
Brandweerwagen in actie!
pi_139492148
Gaan ze erin met die brandweerwagen?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:27:41 #66
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492159
Ze trekken terug?
pi_139492162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:27 schreef BorusBulldog het volgende:
Gaan ze erin met die brandweerwagen?
Ze trekken terug
pi_139492179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:27 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ze trekken terug
Ja zie het nu ook, had even een wtf momentje.
pi_139492219
Ze vergeten de cameraman! :%
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:31:17 #70
421524 SadPanda
pi_139492264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

^O^
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag over de OP :')
Anti-Turkije
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:31:49 #71
361691 DeJori
pi_139492287
WilliamsJon twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 16:23:48 "People's governor" in Donetsk tells @MuhammadLila civil war underway. Kiev "gave criminal orders to use force against own people" #Ukraine reageer retweet
Met een korrel zout, maar toch:

EuromaidanPR twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 16:30:10 BREAKING Those well equipped&armed ppl are not Police or Interior troops.They are pro-#russian sepsratists/terrorists http://t.co/USxYDERq3P reageer retweet
pi_139492327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:31 schreef DeJori het volgende:
WilliamsJon twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 16:23:48 "People's governor" in Donetsk tells @MuhammadLila civil war underway. Kiev "gave criminal orders to use force against own people" #Ukraine reageer retweet
Met een korrel zout, maar toch:

EuromaidanPR twitterde op vrijdag 02-05-2014 om 16:30:10 BREAKING Those well equipped&armed ppl are not Police or Interior troops.They are pro-#russian sepsratists/terrorists http://t.co/USxYDERq3P reageer retweet
Volgens mij klopt daar geen zak van. Als dat werkelijk zo was ging de brandweerauto al lang voor uit.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:33:39 #73
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492334
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:31 schreef DeJori het volgende:
[...]

Ahaaa. Dat is al heel wat logischer..
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:33:58 #74
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:33 schreef Kirov het volgende:

[..]

Volgens mij klopt daar geen zak van. Als dat werkelijk zo was ging de brandweerauto al lang voor uit.
hahah, denk het niet. Dan zit je zelf ook vast :P
pi_139492419
Deze rellen leiden wel de aandacht af van Slovyansk. benieuwd of daar iets te gebeuren staat. Kan me niet voorstellen dat ze een operatie met helikopters starten om enkele wegblokades op te ruimen en dan te stoppen.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:36:07 #76
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492420
Wat gebeurt er?...

Edit: Oh ze rammen een busje in elkaar..
pi_139492433
quote:

[..]

Tenminste, de eerste linie niet. Die lui met rode bandjes zijn een ander verhaal.
pi_139492449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:36 schreef Kikopuz het volgende:
Wat gebeurt er?...

Edit: Oh ze rammen een busje in elkaar..
Russisch busje.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:37:18 #79
361691 DeJori
pi_139492465
Er loopt daar iemand met een Oeteldonkse vlag tussen.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:40:41 #80
361691 DeJori
pi_139492574
En daar is de brandweerauto weer. Strijd verplaatst zich.
pi_139492601
Ik zou daar niet zonder helmpje tussen willen lopen :P
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:41:43 #82
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492606
quote:

[..]

Oke je had toch gelijk. Ze rijden erin.. Soort van
pi_139492622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:41 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Oke je had toch gelijk. Ze rijden erin.. Soort van
Volgens mij zit hij vast :P
pi_139492625
Al die mensen die daar zonder helm of schild staan :X
pi_139492659
Ook echt zo'n kerel die bloed en het dan gaat spoelen met dat mooie bruine niet stromend water :D
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:44:37 #86
361691 DeJori
pi_139492702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:43 schreef BorusBulldog het volgende:
Ook echt zo'n kerel die bloed en het dan gaat spoelen met dat mooie bruine niet stromend water :D
Is goed voor de weerstand :9
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:44:38 #87
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492703
Holy F!

Oh hahaha ik dacht dat ze door de mensen heen reden _O-
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:44:56 #88
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_139492712
Geweldig die brandweerwagen _O_ !
Hmz...
pi_139492732
Die brandweerauto gaat er vol in :P
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:47:01 #90
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492766
Zie die schurken stiekem molotov cocktails maken :')
pi_139492778
Die 12 miljard noodsteun gaat dus naar de straatstenen.
pi_139492795
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:47 schreef Kikopuz het volgende:
Zie die schurken stiekem molotov cocktails maken :')
Welke kant? Zit maar half op te letten.
pi_139492801
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:47 schreef Kirov het volgende:

[..]

Oekrainers.
pi_139492802
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:47 schreef BorusBulldog het volgende:
Die 12 miljard noodsteun gaat dus naar de straatstenen.
Ik ga een stratenmakers bedrijfje oprichten daar :Y)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:48:21 #95
297168 Kikopuz
I like goats
pi_139492814
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:47 schreef Kirov het volgende:

[..]

De camera man filmde het even, de mensen aan zijn kant.
pi_139492849
Als ik die beelden zie ben ik altijd wel blij dat ik in dit saaie kikkerlandje geboren ben.
pi_139492873
Slowchat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:49 schreef BorusBulldog het volgende:
Als ik die beelden zie ben ik altijd wel blij dat ik in dit saaie kikkerlandje geboren ben.
Haren was natuurlijk geen relletje... :P
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_139492881
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:49 schreef BorusBulldog het volgende:
Komt omdat wij een redelijk homogene samenleving hebben.
pi_139492893
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:50 schreef Kirov het volgende:

[..]

Komt omdat wij een redelijk homogene samenleving hebben.
Zeg maar rustig 'hadden'.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_139492959
Vuur :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')