En de moord op Pim Fortuyn was een plan van de staat, 9/11 werd niet gepeeld door Al Qaida, maar door de NSA en China neemt de wereld over.quote:
Goed planquote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:40 schreef trovey het volgende:
Enige oplossing is jezelf te laten verdwijnen en ergens in de jungle te gaan wonen. Voor de rest heb je er weinig invloed op.
Dat is inderdaad dé reden dat het na WO2 niet meer tot een direct gewapend treffen tussen grootmachten is gekomen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:11 schreef MouzurX het volgende:
Klein verschil met 100 jaar terug: Er zijn nu kernwapens.
Tweede punt is het internet. Propaganda is er nog wel, maar veel minder sterk dan in 1939.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is inderdaad dé reden dat het na WO2 niet meer tot een direct gewapend treffen tussen grootmachten is gekomen.
Ander verschil. We hebben het veel te goed voor een oorlog.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:11 schreef MouzurX het volgende:
Klein verschil met 100 jaar terug: Er zijn nu kernwapens.
En die komt er dus niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:23 schreef Synthercell het volgende:
Een oorlog kan er pas komen als er bewegingen (politieke of revolutionaire organisaties) in een bevolking zijn ontstaan.
Eens, wij niet. Maar die arme donders op de steppe of de sahara... die wel. En ze kunnen het maar op een paar plekken halen, waaronder hier.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:16 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ander verschil. We hebben het veel te goed voor een oorlog.
We zijn al van de hupppel als er een tehuis voor mongooltjes in onze straat komt want ow wee, de waarde van onze kostbare huisjes. We hebben ons voor elke scheet driedubbel verzekerd, en we liggen nachten wakker van de afschaffing van dat belastingvoordeeltje voor onze hybride auto.
No way dat wij ons hele hebben en houwen gaan riskeren voor de egootjes van onze wereldleiders.
Die gaan ons heus niet aanvallen, zomaar. Denk ik.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:24 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Eens, wij niet. Maar die arme donders op de steppe of de sahara... die wel. En ze kunnen het maar op een paar plekken halen, waaronder hier.
Op de steppe zijn ze anders lekker bezig.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 23:26 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Die gaan ons heus niet aanvallen, zomaar. Denk ik.
met elkaarquote:Op zondag 4 mei 2014 10:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Op de steppe zijn ze anders lekker bezig.
Maar het is subtieler, moeilijker geworden om het te herkennen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tweede punt is het internet. Propaganda is er nog wel, maar veel minder sterk dan in 1939.
Dat is Westers gedacht. Poetin hoeft weinig tot geen verantwoording af te leggen. Hij is populair bij de bevolking. Als sancties zijn bevolking treffen zal het juist duidelijk zijn dat Europa de vijand is en hij gelijk heeft. Europa denkt dat Rusland ons nodig heeft. Wanneer je zoveel grondstoffen hebt waar Europa van afhankelijk is zal dat Europa schaden. Eerder heeft Poetin de macht van oligarchen gebroken en staan er allemaal voormalige trouwe KGB-ers aan het roer.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:26 schreef n00b13 het volgende:
Ik denk dat oorlog nu veel moeilijker gaat.
Alles is met elkaar verweven tegenwoordig! Onze economiën zijn zo ontzettend afhankelijk van elkaar: Schieten we heel Rusland aan gort (if even possible) dan hebben we niet alleen een probleem met de VN, maar vooral met onze eigen olietekorten.
Vergeet niet: Politici willen tegenwoordig vooral hun eigen kont redden als het even moeilijk wordt. Een oorlog past daar helemaal niet in.
Ik probeerde ook duidelijk te maken dat wij net zo goed afhankelijk zijn van Rusland als zij van ons.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:05 schreef akveor het volgende:
[..]
Dat is Westers gedacht. Poetin hoeft weinig tot geen verantwoording af te leggen. Hij is populair bij de bevolking. Als sancties zijn bevolking treffen zal het juist duidelijk zijn dat Europa de vijand is en hij gelijk heeft.
Europa denkt dat Rusland ons nodig heeft. Wanneer je zoveel grondstoffen hebt waar Europa van afhankelijk is zal dat Europa schaden. Eerder heeft Poetin de macht van oligarchen gebroken en staan er allemaal voormalige trouwe KGB-ers aan het roer.
Sanctie van Europa zal de prijzen van olie en gas verhogen. Binnen no-time is onze concurrentie positie totaal weg. Poetin heeft de macht laten we niet doen dat dat stel idioten in Brussel ook maar iets kan inbrengen tegen hem. In feite zijn we overgeleverd aan het chagrijn van die man. Hij heeft een hoger plan met Rusland en zijn propaganda machine werkt blijkbaar voortreffelijk.
Hier? Ach, er gaat nauwelijks iemand naar de stembus. We vinden het allemaal graaiers, bemoeiallen en niet slagvaardig. Het is houtje-touwtje politiek bij de gratie van economisch voorspoed.
Hoe is Rusland precies afhankelijk van Europa?quote:Op zondag 4 mei 2014 20:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik probeerde ook duidelijk te maken dat wij net zo goed afhankelijk zijn van Rusland als zij van ons.
Wij kunnen Rusland aan willen vallen, maar onze vliegtuigjes gaan niet ver komen als Rusland de kraan dicht draait.
Anderzijds: Misschien moeten we juist wel zo snel mogelijk ingrijpen. Nu is het nog overzichtelijk. Het gaat immers alleen om de Krim. Wie weet hoe het er over 4 jaar voorstaat, dan kan het veel ingewikkelder worden.
Ik verwacht echter totaal niet dat heel Europa straks bezet wordt door Poetin.
80% van de Russische inkomsten zijn olie en gas.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe is Rusland precies afhankelijk van Europa?
Ja, dat kunnen ze makkelijk verkopen aan China, Japan, de stans, Turkije, zelfs de VS.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
80% van de Russische inkomsten zijn olie en gas.
Als Rusland Europa aanvalt denk ik niet dat alle landen nog olie en gas af willen nemen.
Mijn statistiek klopt niet.
Hier meer data:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)land-maar-bij-europa
Maar RTL zegt het. Dus dan is het waar.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen ze makkelijk verkopen aan China, Japan, de stans, Turkije, zelfs de VS.
Denken dat Rusland Europa nodig heeft, lijkt mij in ieder geval een beetje naief en iets teveel trots uitstralend.
Nogmaals, Rusland is niet afhankelijk van ons. Dat is Europese propaganda. Oftewel niks aan de hand burgers ga gerust slapen want Brussel houdt de wacht. Ook al Rusland hun olie niet op korte termijn verkopen de afhankelijkheid zal uiteindelijk schaarste veroorzaken waardoor Rusland alleen maar meer kan vragen. En wil Europa het niet (wat voor keus hebben we?) dan zal de rest van de wereld het graag afnemen en er dik voor willen betalen.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik probeerde ook duidelijk te maken dat wij net zo goed afhankelijk zijn van Rusland als zij van ons.
Wij kunnen Rusland aan willen vallen, maar onze vliegtuigjes gaan niet ver komen als Rusland de kraan dicht draait.
Anderzijds: Misschien moeten we juist wel zo snel mogelijk ingrijpen. Nu is het nog overzichtelijk. Het gaat immers alleen om de Krim. Wie weet hoe het er over 4 jaar voorstaat, dan kan het veel ingewikkelder worden.
Ik verwacht echter totaal niet dat heel Europa straks bezet wordt door Poetin.
Najah. De tijd zal het leren. Ik denk dat Poetin vooral belangrijk wil zijn en dat het puntje nooit bij het paaltje zal komen..quote:Op zondag 4 mei 2014 21:21 schreef akveor het volgende:
[..]
Nogmaals, Rusland is niet afhankelijk van ons. Dat is Europese propaganda. Oftewel niks aan de hand burgers ga gerust slapen want Brussel houdt de wacht. Ook al Rusland hun olie niet op korte termijn verkopen de afhankelijkheid zal uiteindelijk schaarste veroorzaken waardoor Rusland alleen maar meer kan vragen. En wil Europa het niet (wat voor keus hebben we?) dan zal de rest van de wereld het graag afnemen en er dik voor willen betalen.
Oorlog misschien niet maar het is een illusie dat Poetin naar de pijpen zal dansen van van Rompuy, Verhofstadt, van Balen en meer van dat soort idioten.
Het oosten van Oekraïne is gewoon verloren of anders zal daar veel voor betaald moeten worden. Hoe dan ook Rusland wint altijd.
Dat artikel spreekt over een recessie in 2013, klopt niet met internationale bronnen, die zagen een groei van 1.3%.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
80% van de Russische inkomsten zijn olie en gas.
Als Rusland Europa aanvalt denk ik niet dat alle landen nog olie en gas af willen nemen.
Mijn statistiek klopt niet.
Hier meer data:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)land-maar-bij-europa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |