Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Toepasselijke plaatjes:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Ik vond de humor belangrijkerquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:48 schreef Elvi het volgende:
Jammer dat de volkoren melbatoast niet in de TT staatvond het wel een leuke lapo
Ik neem aan dat je als student ook gewoon maximaal 100% bijleent?quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:19 schreef Raggingbull het volgende:
Geen geld zorgen hier trouwens. Werk me de barsten staat dan wel weer tegenover dat ik geld heb en gewoon iets kan gaan doen als ik er zin in heb. Gewoon eerst wat gaan eten ergens en dan naar de film bijvoorbeeld.
Yes, ga ik ff doen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:53 schreef Gray het volgende:
Angst, depressie en volkoren melbatoast.
SE wil dat vast wel even aanpassen. Toch SE?
Goede zaak overigens.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mijn melbatoast is dan ook volkoren
Omdat ze het lekker vinden?quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Goede zaak overigens.
Ik snap oprecht niet waarom mensen wit brood eten, of witte suiker kopen etc. Of witte bolletjes.
Ik leen helemaal niks bij ik werk er zelf voor. De voldoening die ik er voor krijg alles zelf te doen is een hele belangrijke krachtbron voor mij de laatste tijd merk ik zelf. Wat mensen ook zeggen ik kan altijd roepen ik woon op mijzelf betaal mijn eigen opleiding en werk er zelf voor. Ik leen niet en krijg geen uitkering. Alhoewel ik dat laatste wel zou kunnen krijgen. En soms is dat krap. Maar de genoegdoening des te groter als ik het gehaalt heb.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je als student ook gewoon maximaal 100% bijleent?
Idem, ik koop altijd bruin. Is ook wat gezonder.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Goede zaak overigens.
Ik snap oprecht niet waarom mensen wit brood eten, of witte suiker kopen etc. Of witte bolletjes.
Dat lijkt me een heel goede instelling.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:12 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik leen helemaal niks bij ik werk er zelf voor. De voldoening die ik er voor krijg alles zelf te doen is een hele belangrijke krachtbron voor mij de laatste tijd merk ik zelf. Wat mensen ook zeggen ik kan altijd roepen ik woon op mijzelf betaal mijn eigen opleiding en werk er zelf voor. Ik leen niet en krijg geen uitkering. Alhoewel ik dat laatste wel zou kunnen krijgen. En soms is dat krap. Maar de genoegdoening des te groter als ik het gehaalt heb.
Ik leende elk jaar 100% zoveel ik kon. Altijd zo veel mogelijk. Zo'n lening bij de overheid kun je nooit weer doen. Nooit van je leven. Je gaat nooit weer zo goedkoop in je leven kunnen lenen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:12 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik leen helemaal niks bij ik werk er zelf voor. De voldoening die ik er voor krijg alles zelf te doen is een hele belangrijke krachtbron voor mij de laatste tijd merk ik zelf. Wat mensen ook zeggen ik kan altijd roepen ik woon op mijzelf betaal mijn eigen opleiding en werk er zelf voor. Ik leen niet en krijg geen uitkering. Alhoewel ik dat laatste wel zou kunnen krijgen. En soms is dat krap. Maar de genoegdoening des te groter als ik het gehaalt heb.
Omdat het goedkoop is?quote:
Nee. Want wit brood zorgt er voor dat je blijft eten, en blijft kopen.... Kun je netto beter volkoren brood kopen want dan ben je wel vol en scheelt het eind van de maand centen.quote:
Ik me niet voorstellen dat iemand witbrood koopt vanwege kostenbesparing. Zoiets koop je gewoon omdat je het lekkerder vindt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee. Want wit brood zorgt er voor dat je blijft eten, en blijft kopen.... Kun je netto beter volkoren brood kopen want dan ben je wel vol en scheelt het eind van de maand centen.
Je kunt je niet voorstellen dat mensen wit brood kopen uit kosten besparing? Misschien kom ik in de verkeerde supermarkten maar ik zie genoeg 'families' die alleen maar witbrood + knakworsten + die goedkoop fanta/cola etc van de Appie kopen. Zo op het 1e ogenblik zou je zeggen dat ze het niet breed hebben.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik me niet voorstellen dat iemand witbrood koopt vanwege kostenbesparing. Zoiets koop je gewoon omdat je het lekkerder vindt.
Ik zal ook eerder witte broodjes kopen dan volkoren omdat ik het lekkerder vind.
Het gaat mij niet om wat ik overhoud per maand. Straks en het gaat mij niet om wat ik nu overhoud per maand. Man ik maak al me geld op so what? Alles wat ik doe alles waar ik voor betaal doe ik toch maar eventjes zelf. Waarom mijn handje ophouden? Geef mij eens 1 hele goeie reden waarom ik thuis zou gaan zitten en me hand op houden bij de regering als ik zelf voorzienend kan zijn? Als ik voor alles wat ik doe kan zeggen dat heb ik zelf betaalt. Hier heb ik zelf voor gewerkt. Man ik geniet dubbel zo hard van een filmpje pakken in de bios. Want ik heb er eerst zelf voor gewerkt. Ik pluk de vruchten van mijn werk en niet van lui thuis zitten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik leende elk jaar 100% zoveel ik kon. Altijd zo veel mogelijk. Zo'n lening bij de overheid kun je nooit weer doen. Nooit van je leven. Je gaat nooit weer zo goedkoop in je leven kunnen lenen.
En rente is peanuts. Als je elk jaar dat geld wegzet ga je netto wanneer je niet meer student bent
gewoon ontzettend veel overhouden. Dan is rente niet eens een punt.
Nee, want wit brood zorgt er voor dat je blijft eten, en blijft kopen. Dus uiteindelijk betaal je nog meer dan met volkoren.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt je niet voorstellen dat mensen wit brood kopen uit kosten besparing?
Gast!? Dafuq man!quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:46 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om wat ik overhoud per maand. Straks en het gaat mij niet om wat ik nu overhoud per maand. Man ik maak al me geld op so what? Alles wat ik doe alles waar ik voor betaal doe ik toch maar eventjes zelf. Waarom mijn handje ophouden? Geef mij eens 1 hele goeie reden waarom ik thuis zou gaan zitten en me hand op houden bij de regering als ik zelf voorzienend kan zijn? Als ik voor alles wat ik doe kan zeggen dat heb ik zelf betaalt. Hier heb ik zelf voor gewerkt. Man ik geniet dubbel zo hard van een filmpje pakken in de bios. Want ik heb er eerst zelf voor gewerkt. Ik pluk de vruchten van mijn werk en niet van lui thuis zitten.
Trouwens vind ik een zeer kwalijke zaak dat jij 100% heb bi geleend. Beetje schuld opbouwen welliswaar tegen een lage rente maar dan nog.
Yup en waar ga ik 1000 euro per maand bij lenen slimbo? Dat kan al lang niet meer tenzij je in de oude regeling zit. En dat zit ik niet. Voordat jij met ontzettend hoge bedragen gaat lopen gooien is dat ten eerste al afhankelijk van wat je ouders verdienen. Zo krijg ik alleen maar het minimum stufie omdat me pa genoeg cente verdiend. Verder met bijlenen zou ik er 300 per maand kunnen lenen die ik niet nodig heb. Maar wat jij dus bedoelt is van de belasting centen die mijn pa verdiend dat ik onderuit gezakt op me stoel geld ga verdienen. Nou mooie vent ben jij als je over de rug van de hardwerkende belasting verdieners je centen wil verdienen. Ik verdien ze gewoon liever zelf!quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gast!? Dafuq man!
De overheid is ontzettend dom en ik ken meerdere mensen die gewoon keihard bijlenen en het dan netjes wegzetten. Einde studie is direct alles afbetalen.
Ik ben zelfvoorzienend en de overheid wil me daar bij een handje helpen? Prima toch? Max geld lenen en het wegzetten voor een hogere rente is legaal en mijn inziens zelfs slim. Kapitaal opbouwen kost jaren maar 5 jaar studeren met max 1000 euro elke maand lenen zit je op een gegeven moment wel op een ontzettend hoog bedrag (cumulatief) waar je netjes rente mee kunt aftikken. 2% van 49.000 is nog steeds 1000 euro. En daar hoef je helemaal niks voor te doen .... alleen wat geld verschuiven. Klaar met studie? Betaal je direct alles terug, de rest is yours!
Maar dat geld kan de overheid toch beter besteden aan bijvoorbeeld een lagere rente voor studenten die dat geleende geld -echt- nodig hebben en niet zonder kunnen?quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gast!? Dafuq man!
De overheid is ontzettend dom en ik ken meerdere mensen die gewoon keihard bijlenen en het dan netjes wegzetten. Einde studie is direct alles afbetalen.
Ik ben zelfvoorzienend en de overheid wil me daar bij een handje helpen? Prima toch? Max geld lenen en het wegzetten voor een hogere rente is legaal en mijn inziens zelfs slim. Kapitaal opbouwen kost jaren maar 5 jaar studeren met max 1000 euro elke maand lenen zit je op een gegeven moment wel op een ontzettend hoog bedrag (cumulatief) waar je netjes rente mee kunt aftikken. 2% van 49.000 is nog steeds 1000 euro. En daar hoef je helemaal niks voor te doen .... alleen wat geld verschuiven. Klaar met studie? Betaal je direct alles terug, de rest is yours!
En hoe is het anders wanneer jij als werknemer geld gaat verdienen door jouw verleende diensten voor een werkgever? Hoe is dat anders? De werkgever verdient aan jou(!) Mooie vent die werkgever.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:57 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Yup en waar ga ik 1000 euro per maand bij lenen slimbo? Dat kan al lang niet meer tenzij je in de oude regeling zit. En dat zit ik niet. Voordat jij met ontzettend hoge bedragen gaat lopen gooien is dat ten eerste al afhankelijk van wat je ouders verdienen. Zo krijg ik alleen maar het minimum stufie omdat me pa genoeg cente verdiend. Verder met bijlenen zou ik er 300 per maand kunnen lenen die ik niet nodig heb. Maar wat jij dus bedoelt is van de belasting centen die mijn pa verdiend dat ik onderuit gezakt op me stoel geld ga verdienen. Nou mooie vent ben jij als je over de rug van de hardwerkende belasting verdieners je centen wil verdienen. Ik verdien ze gewoon liever zelf!
Maar ik betaal het toch gewoon terug? Ik leen, ik betaal terug. Ik 'steel' niks. Ik maak domweg gebruik van een dienst van de overheid.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dat geld kan de overheid toch beter besteden aan bijvoorbeeld een lagere rente voor studenten die dat geleende geld -echt- nodig hebben en niet zonder kunnen?
Het probleem is het volgende ten koste van mensen die er hard voor werken strijk jij extra stufie op. Wat niet bedoeld is voor mensen die zichzelf prima kunnen redden. Er zijn studenten die geen thuis hebben geen van alles en nog wat potje waar geld uit komt die het met die lening moeten doen. Verder er zijn mensen die belasting betalen zodat jij dat extra geld kan krijgen. Tuurlijk tis makkelijk om te zeggen dat de regering dom is. Maar ik zag mijn pa iedere dag zwoegen om die centen er te krijgen. En nu zijn er mensen als jij die er misbruik van maken(naar mijn mening hier verschillen de meningen over).quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En hoe is het anders wanneer jij als werknemer geld gaat verdienen door jouw verleende diensten voor een werkgever? Hoe is dat anders? De werkgever verdient aan jou(!) Mooie vent die werkgever.
Besides, ik leen geld en ik betaal alles direct terug. Where's the problem?
[..]
Maar ik betaal het toch gewoon terug? Ik leen, ik betaal terug. Ik 'steel' niks. Ik maak domweg gebruik van een dienst van de overheid.
Natuurlijk kan de overheid het geld beter besteden, maar een overheid is per definitie flawed.
Dat geld, dat de overheid verliest (want als jij geld met winst kan wegzetten, dan kan de regering dat ook) kan beter besteed worden aan mensen die dat geld -echt- nodig hebben ipv aan mensen uit te geven die het ten eerste blijkbaar niet eens nodig hebben en ten 2e die het alleen maar gebruiken om hun toch al vette portomonnees verder te spekken (want iemand die dat geld -echt- nodig heeft, die kan het zich sowieso niet permitteren om dat weg te zetten).quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En hoe is het anders wanneer jij als werknemer geld gaat verdienen door jouw verleende diensten voor een werkgever? Hoe is dat anders? De werkgever verdient aan jou(!) Mooie vent die werkgever.
Besides, ik leen geld en ik betaal alles direct terug. Where's the problem?
[..]
Maar ik betaal het toch gewoon terug? Ik leen, ik betaal terug. Ik 'steel' niks. Ik maak domweg gebruik van een dienst van de overheid.
Natuurlijk kan de overheid het geld beter besteden, maar een overheid is per definitie flawed.
Zie ik anders aangezien het een reden is dat ik mijn negatieve gevoelens ermee onder controle kan houden. En een hele goeie reden is om door te blijven gaan. En het me zelfbeeld verbeterd. HAHAquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:29 schreef minthy het volgende:
Ik heb er geen kloot verstand van maar dit is imo niet echt meer ontopic
Ik heb het filmpje bekeken en kon er eigenlijk niets mee, sorry. Buiten het overdreven Amerikaanse "it needs to die" en het hele levensverhaal van die man, vond ik het vage eraan niet leuk. Ja, op het einde komt er wel een "dit is je brein"-stukje met mooie plaatjes van de hersenen, maar meer dan "besef gewoon dat het neutronen zijn en dan kan het stoppen" haal ik er niet uit.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik snao het wel. Maar dat 'meesleuren' door stomme gedachten. Dat is altijd nog een eigen keus.
Gray had ooit dit filmpje gepost..
En toen kwam ik eigenlijk op het idee om er niet meer van weg te rennen. Want dat bouwt toch wel onderhuidse angst op. Ik ben juist niet driftig op zoek gegaan naar sociale contacten en werk omdat ik merkte dat ik wegliep. Maar waarvoor? Jij zegt stomme gedachten. Toen dacht ik, hoezo stomme gedachten? Wat voor gedachten zijn het? Toen ben ik maar eens gaan zitten en die gedachten kwamen op me af! Omarm de kutgevoelens en ze rennen van je weg.
Het filmpje is dus niet een; 'boehoe ik voel me zo kut en depressief filmpje' maar een 'kom tot inzicht dat je er niet van weg moet lopen'.
Ik lach je niet uit hoor, die "HAHA" op het end is helemaal niet nodigquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:36 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Zie ik anders aangezien het een reden is dat ik mijn negatieve gevoelens ermee onder controle kan houden. En een hele goeie reden is om door te blijven gaan. En het me zelfbeeld verbeterd. HAHA
Dat over het concreter maken; geen idee helaas. Hier kreeg ik een soort omslag, een schop onder m'n hol. Dat gaat nog niet altijd goed maar negatieve gedachten kan ik momenteel aardig goed ombuigen. Misschien ligt het aan het feit dat ik een waanzinnig lieve, begripvolle en steunende vriend heb, therapie, antidepressiva of een combinatie van dit alles, geen idee.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:41 schreef Mange-tout het volgende:
...
Zelfde als je "omarm (de kutgevoelens)" of alle "accepteer"-dingen. Is me te vaag voor het ogenblik. Mocht iemand dat concreter kunnen en willen maken: graag.
Iets anders: net voor de eerste keer tegen iemand vertelt dat ik in therapie zit. Wel heel spannend, maar het voelt momenteel wel goed. Ook alleen omdat ik met die persoon meer over persoonlijke dingen praat en omdat het juist ging over hoe hij in therapie heeft gezeten en dan ontdekte dat heel veel van zijn vrienden ook therapie hadden gevolgd (hoewel niemand het openlijk toegeeft).
De laatste keer was zeker niet makkelijk. Was ook de eerste keer na ik het nieuws hoorde, wat de dag ervoor was. En aangezien ze d'r guy de hele avond voor d'r had, kwam dat nogal koud en respectloos over. Zoiets snap ik echt niet.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:41 schreef Mange-tout het volgende:
@Gray: Sterkte, lijkt me hard om dan nog met je ex te moeten samenwerken.
Hardlopen?quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:29 schreef Gray het volgende:
[..]
De laatste keer was zeker niet makkelijk. Was ook de eerste keer na ik het nieuws hoorde, wat de dag ervoor was. En aangezien ze d'r guy de hele avond voor d'r had, kwam dat nogal koud en respectloos over. Zoiets snap ik echt niet.
Overigens wil ik de negatieve energie die ik hierbij voel omzetten tot positief resultaat. Werken, weer studeren als het mag, sporten (eerst ff naar de dok om m'n schouder te laten nakijken), beter eten, minder drinken, mediteren, en misschien zelfs een eigen zaak opzetten.
Toevallig nog 2 ton op een bankrekeningetje staan ergens, SE?
Doen we morgen gewoon met z'n allen topicreport als we jou zien posten, dan word je gebanned en dan moet je welquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:24 schreef CherryLips het volgende:
O ja, ik wil meer gaan wandelen maar heb een schop onder de kont nodig. Niet nu, want donker enzo, maar misschien morgenmiddag ofzo.
Ik ben een lul, dat zal ik zeker niet ontkennen. Een stoicijnse cynische lul met toch wel een goed hart. Ja ik maak "misbruik" van het systeem. Bewust. Echt bewust. Maar aan de andere kant zie ik dat de overheid bewust gebruik maakt van mijn moeder (zit in permanente GGZ psychiatrische opvang). Ik zie dat daar personeel wordt weggesneden, mijn oude moedertje weer een nieuwe verpleger krijgt of weer een nieuw persoon die haar moet wassen denk ik, WTF!? Ze werd zelfs in een nieuwe woning geplaatst zonder dat ze dat zelf wou..quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:27 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Het probleem is het volgende ten koste van mensen die er hard voor werken strijk jij extra stufie op. Wat niet bedoeld is voor mensen die zichzelf prima kunnen redden. Er zijn studenten die geen thuis hebben geen van alles en nog wat potje waar geld uit komt die het met die lening moeten doen. Verder er zijn mensen die belasting betalen zodat jij dat extra geld kan krijgen. Tuurlijk tis makkelijk om te zeggen dat de regering dom is. Maar ik zag mijn pa iedere dag zwoegen om die centen er te krijgen. En nu zijn er mensen als jij die er misbruik van maken(naar mijn mening hier verschillen de meningen over).
Verder de helft van de dingen die ik behaal met beter zelfbeeld etc. red ik onder andere omdat ik overal zelf voor werk. Bij iedere maaltijd van de dag denk ik heb lekker gegeten van het eten dat ik zelf verdiend heb. Toen alles echt heel moeilijk ging had ik het recht iedere dag te zeggen ja dit en dit heb ik zelf voor gewerkt. En dat gaf mij zoveel kracht en ergens toch nog geloof in mezelf want ik kon van al die dingen zeggen ik heb het zelf gedaan. Op eigen kracht geen handjes opgehouden. Ik ben 20 woon op mezelf en ben zelfvoorzienend. En ja dat kost heel veel tijd en erg veel energie maar dat is de prestatie tegen over mezelf helemaal waard. Want op die manier die ik er voor mezelf toe ookal zie ik dat niet altijd even goed. Dan kijk ik naar me xbox en denk zelf voor gewerkt. En dat geeft mij de kracht om door te blijven gaan met wat ik doe en wat ik wil doen.
Hey, ik ben het volledig met je eens! Maar ik "steel" niks, alles is binnen de wet. Anderen verdienen het geld meer, natuurlijk! Ik zal dat nooit ontkennen maar ik betaal netto alles terug en doe wettelijk niks fout. Ik wil gewoon zsm pensioen. Ik heb er nul issues mee om bijstand en wajong etc. te verhogen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat geld, dat de overheid verliest (want als jij geld met winst kan wegzetten, dan kan de regering dat ook) kan beter besteed worden aan mensen die dat geld -echt- nodig hebben ipv aan mensen uit te geven die het ten eerste blijkbaar niet eens nodig hebben en ten 2e die het alleen maar gebruiken om hun toch al vette portomonnees verder te spekken (want iemand die dat geld -echt- nodig heeft, die kan het zich sowieso niet permitteren om dat weg te zetten).
Je snapt toch wel wat ik zeg?
Je gebruikt geld over de rug van zwakkeren om er zelf beter van te worden.
Kijk, ik snap wel wat je zegt, maar dit is gewoon misbruik maken van een regeling waar anderen weer de dupe van zijn (de overheid kan dat geld maar 1 keer uitlenen en wat jij meer leent, zal een ander nodiger persoon minder kunnen lenen of tegen een hogere rente.
Maar maak je dan net zo makkelijk misbruik van andere regelingen van de overheid om er zelf weer beter van te worden? Dat grenst toch gewoon aan fraude?
En zeggen dat de overheid flawed is is hetzelfde als zeggen dat het wel oke is om snoep van een peuter te jatten "want want dat kind is toch al flawed gezien z'n leeftijd".
Maar goed, wellicht dat ik dit zo ook weer ga wissen want ik heb wel wat beters te doen dan mensen iets uitleggen waarin ze toch nooit van mening gaan veranderen, ik laat het dan ook hierbij.
Klagen heeft wel zin. Het is mentaal goed om je mentale issues er soms even uit te gooien.quote:
Good luck!quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:24 schreef CherryLips het volgende:
O ja, ik wil meer gaan wandelen maar heb een schop onder de kont nodig. Niet nu, want donker enzo, maar misschien morgenmiddag ofzo.
Als jij met een goed idee komt :-)quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:29 schreef Gray het volgende:
Toevallig nog 2 ton op een bankrekeningetje staan ergens, SE?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij zou ik wel 1000 euro kunnen lenenquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:57 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Yup en waar ga ik 1000 euro per maand bij lenen slimbo? Dat kan al lang niet meer tenzij je in de oude regeling zit. En dat zit ik niet. Voordat jij met ontzettend hoge bedragen gaat lopen gooien is dat ten eerste al afhankelijk van wat je ouders verdienen. Zo krijg ik alleen maar het minimum stufie omdat me pa genoeg cente verdiend. Verder met bijlenen zou ik er 300 per maand kunnen lenen die ik niet nodig heb. Maar wat jij dus bedoelt is van de belasting centen die mijn pa verdiend dat ik onderuit gezakt op me stoel geld ga verdienen. Nou mooie vent ben jij als je over de rug van de hardwerkende belasting verdieners je centen wil verdienen. Ik verdien ze gewoon liever zelf!
Ja, werk en sociaal leven Is beter gescheiden te houden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als jij met een goed idee komt :-)
Helaas is het vaak zo dat geld en vrienden niet samen gaan. Het schept verwachtingen en dus teleurstellingen. En in sommige gevallen soms zelfs depressies...
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:16 schreef duracellkonijntje het volgende:
Zonet te horen gekregen dat ze mijn kat in laten slapen. De kat is echter in Haren bij mijn ouders dus ik kan er niet meer heen, ze laten haar op het moment inslapen. Ik baal hier wel echt van, want ik had het beestje sinds ik 5 was. Nouja, ze was al 14 jaar oud en haar nieren hielden er ineens mee op, dat kan gebeuren. Nu maar even wat afleiding zoeken op stage.
Dankje. Vanmiddag die kant op om haar te begraven.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:31 schreef missbehavin het volgende:
[..]He bah, nare dingen zijn dat, knuffel
Zonet te horen gekregen dat ze mijn kat in laten slapen. De kat is echter in Haren bij mijn ouders dus ik kan er niet meer heen, ze laten haar op het moment inslapen. Ik baal hier wel echt van, want ik had het beestje sinds ik 5 was. Nouja, ze was al 14 jaar oud en haar nieren hielden er ineens mee op, dat kan gebeuren. Nu maar even wat afleiding zoeken op stage.
Dan kun je tenminste afscheid van haar nemenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:37 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Dankje. Vanmiddag die kant op om haar te begraven.
sterkte vandaag (en de komende tijd )quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:37 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Dankje. Vanmiddag die kant op om haar te begraven.
Mijn hond was bijna 18, had haar bijna m'n hele leven. Is nu ruim vijf jaar dood, en soms droom ik nog van haar en dan ben ik helemaal over de zeik als ik wakker wordquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Dat hadden ze toch ook wel even wat beter kunnen plannen? Toch?
Mijn kat overleed December 2012 op de leeftijd van 16, heeft ook mijn hele jeugd meegemaakt. Gelukkig kon ik er wel bijzijn.
Jup. Exact hetzelfde. Exact hetzelfdequote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn hond was bijna 18, had haar bijna m'n hele leven. Is nu ruim vijf jaar dood, en soms droom ik nog van haar en dan ben ik helemaal over de zeik als ik wakker word
Ik zou graag een hond willen, maar dat is gewoon niet praktisch. Ik heb nu 5 cavia's en dat is me nu te veel gebleken. Eerst nog niet, maar nu ik me zo kut voel dat ik amper wat aan het huishouden doe, merk ik dat vijf van die beestjes te veel werk is en ik bang ben dat ik ze verwaarloos. Moet al de hele week de kooien schoonmaken en dat vond ik al een k**-werk, maar nu trek ik het helemaal niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jup. Exact hetzelfde. Exact hetzelfde. Mijn kat heeft mijn basischool, middelbare school en universiteit meegemaakt. Zoiets vergeet je nooit weer. Het was een moeilijke beslissing maar ik heb weer een kan in huis genomen (is al 10 jaar oud) en ze had volgens de dierenarts de diagnose depressief. Die mixture lag me wel :- )
Ik heb zelf ook een cavia maar dat is wel een maatje gebleken voor de kat. Voor de rest nog 2 schildpadden maar ook die hebben niet veel verzorging nodig.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zou graag een hond willen, maar dat is gewoon niet praktisch. Ik heb nu 5 cavia's en dat is me nu te veel gebleken. Eerst nog niet, maar nu ik me zo kut voel dat ik amper wat aan het huishouden doe, merk ik dat vijf van die beestjes te veel werk is en ik bang ben dat ik ze verwaarloos. Moet al de hele week de kooien schoonmaken en dat vond ik al een k**-werk, maar nu trek ik het helemaal niet.
Het ging vanochtend snel achteruit dus ze zagen geen andere mogelijkheid helaas.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Dat hadden ze toch ook wel even wat beter kunnen plannen? Toch?
Mijn kat overleed December 2012 op de leeftijd van 16, heeft ook mijn hele jeugd meegemaakt. Gelukkig kon ik er wel bijzijn.
quote:
Awww sterkte.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:04 schreef Gray het volgende:
Kopzeer, hoofdzeer, hartzeer. Griep en ludduvuddu. Wat een combo.
Het valt me op hoeveel triggers opkomen nu. Van impulsen tot zelfkastijding tot levensvragen, het komt allemaal langs. Verdriet en woede wisselen elkaar continue af, behalve wanneer ik afleiding heb. Daarna komt het echter minstens zo hard weer terug, dus afleiden blijkt uitstellen.
Wat niet helpt is de moeite met slapen. Enerzijds dankzij de griep, anderzijds door het opgefokte gevoel.
Maar ik ga het allemaal doorleven, op verstandige, maar ook professionele wijze.![]()
Bring it on, life.
Ja dat heb ik gezegd. Het is echt zo! En juist omdat je dan bang bent het niet goed te doen ga je dingen minder doen (bijv een dag extra wachten met kattenbak/kooi schoonmaken). Maar im feite is dat vaak niet zo heel erg.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een cavia maar dat is wel een maatje gebleken voor de kat. Voor de rest nog 2 schildpadden maar ook die hebben niet veel verzorging nodig.
Overigens is mijn huidige kat echt een binnendier. En zelfs zo ernstig dat ze eigenlijk alleen maar in 1 kamer komt, zit, slaapt en eet.
Zei murmeli niet laatst dat als je juist depressief bent dat het lijkt dat je je huisdieren aan het verwaarlozen bent maar dat dat in werkelijkheid wel meevalt? Ik merk dat ik met name te weinig om me zelf geef in mindere periodes en het gevoel dat je minder om anderen geeft hoor ik nadien dat dat wel meevalt.
Waar ik wakker van word is met name de geprikkelde neus en droge keel en mond. Eigenlijk zou ik neusdruppels moeten halen, maar geen zin in.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Awww sterkte.
En met paracetamol slaap je misschien beter?
Ow dat is niet leuk om te horenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:16 schreef duracellkonijntje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als eerste denk ik dat leifde of vriendschap met je eigen persoon het meest belangrijke is. Maar daarnaast is het geheel afhankelijk van de mensen. Vrienden kunnen voor het leven zijn, maar een partner ook. Beide kunnen je bedriegen. Beide kunnen de 'waren' zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens iets heel anders, nu we het daar toch over hebben.
Wat vinden jullie belangrijker?
Een partner of vriend(en)? Ik ben in het verleden wel eens zo stupide geweest om vriendinlief te accepteren met het gegeven dat ik contact met anderen moest afkappen (sukkel dat ik was) en maw wanneer de relatie weer eens uit was wouden die (terecht) natuurlijk niks met me te maken hebben
![]()
Wat Gray als laatste zegt. Ik zou nooit laten zeggen dat ik met mensen moet kappen. Als vriend de vrienden niet mag, pech, dan hou ik iedereen zoveel mogelijk uit elkaar. Ervaring op dit moment is dat vrienden je collectief plotsklap keihard kunnen laten vallen en vriend er gelukkig nog is. Needless to say dat ik op dit moment moeite heb met het aangaan van vriendschappen en het vertrouwen van andere mensen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Een partner of vriend(en)? Ik ben in het verleden wel eens zo stupide geweest om vriendinlief te accepteren met het gegeven dat ik contact met anderen moest afkappen (sukkel dat ik was) en maw wanneer de relatie weer eens uit was wouden die (terecht) natuurlijk niks met me te maken hebben
![]()
Dat is een beetje -het- probleem tussen een mannen- en vrouwenvriendschap..het wordt vaak "ingewikkeld"quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef Mange-tout het volgende:
Goh, ik wilde vol overtuiging voor "vrienden" gaan, maar Gray heeft wel een punt.
Desalniettemin heb je vaak meerdere vrienden en maar een lief. Als het dan slechter gaat met een persoon, kun je al vlugger op iemand anders terugvallen. Bovendien heb je met vrienden vaak iets minder intense relaties dan met een lief: minder pieken, maar ook minder diepe dalen.
Beetje mijn probleem nu: probeer een grotere vriendengroep uit te bouwen, maar van de mensen die ik ontmoet, zijn het vaak jongens die kortstondig héél geïnteresseerd zijn (voor seks, denk ik dan), die, wanneer blijkt dat ze niets krijgen, niets meer van zich laten horen. Schiet lekker op zo.
Die indruk begin ik ook te krijgen jaquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is een beetje -het- probleem tussen een mannen- en vrouwenvriendschap..het wordt vaak "ingewikkeld"(meestal omdat de man meer wil, is mijn indruk).
Maar wat vriendschappen betreft geld voor mij 1 ding: Kwaliteit boven kwantiteit
Partner heb ik niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:07 schreef sitting_elfling het volgende:
![]()
O begreep dat je in Amsterdam woonde, vandaar de tips (had je antwoord niet gezien in het vorige topic)quote:
Ik heb er wel ooit gewoond, maar het was niet te doen om daar woonruimte te vindenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:10 schreef Probability het volgende:
[..]
O begreep dat je in Amsterdam woonde, vandaar de tips (had je antwoord niet gezien in het vorige topic)
Ik heb best wel intense relaties met sommige vrienden. Is dat apart?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef Mange-tout het volgende:
Goh, ik wilde vol overtuiging voor "vrienden" gaan, maar Gray heeft wel een punt.
Desalniettemin heb je vaak meerdere vrienden en maar een lief. Als het dan slechter gaat met een persoon, kun je al vlugger op iemand anders terugvallen. Bovendien heb je met vrienden vaak iets minder intense relaties dan met een lief: minder pieken, maar ook minder diepe dalen.
Beetje mijn probleem nu: probeer een grotere vriendengroep uit te bouwen, maar van de mensen die ik ontmoet, zijn het vaak jongens die kortstondig héél geïnteresseerd zijn (voor seks, denk ik dan), die, wanneer blijkt dat ze niets krijgen, niets meer van zich laten horen. Schiet lekker op zo.
Ik heb met mn mannelijke goede vrienden eigenlijk alemaal seks gehad zo ongeveer. Dus dat lost bovengenoemd probleem ook opquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef Mange-tout het volgende:
Grappig, zo heb ik dat ook ervarenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb met mn mannelijke goede vrienden eigenlijk alemaal seks gehad zo ongeveer. Dus dat lost bovengenoemd probleem ook op
De interesse op die manier is gestild en zijn nu gewoon puur vrienden. Heerlijk is dat. En met een enkeling kan nog wel eens wat gebeuren. Ook niet verkeerd
Wat mij betreft is er tussen een man en vrouw altijd spanning, of je bent nieuwschierig naar elkaar, of zij wil hem of hij wil haar of zij denkt dat hij wil of andersom.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig, zo heb ik dat ook ervaren
Vind je hele post trouwens wel wat hebben.
Precies! Dan is de nieuwsgierigheid er zeg maar vanaf en heb je dat gehadquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat mij betreft is er tussen een man en vrouw altijd spanning, of je bent nieuwschierig naar elkaar, of zij wil hem of hij wil haar of zij denkt dat hij wil of andersom.
Tja dan of je verliest na wat gedate de interesse, hopelijk aan beide kanten; en je wordt gewoon vrienden of je drijft toch langzaam uit elkaar. en de derde optie is seks hebben en t daarna wel zien
indeedquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Precies! Dan is de nieuwsgierigheid er zeg maar vanaf en heb je dat gehad
Nee, heb zelf ook intense vriendschapsrelaties gehad, waar ik evenzeer hartzeer van heb gehad toen die afliepen. Misschien dergelijke intense vrienden bij de "lieven"-groep scharen (en vermijdenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb best wel intense relaties met sommige vrienden. Is dat apart?
Zo ben ik wel eens midden in de nacht naar bepaalde mensen geweest en vice versa. Of dat ik alles liet vallen en daar wat nachtjes ging pitten.
Dacht dat ik dat ook kon. Tot ik midden in het gebeuren een paniekaanval kreeg. Wel ironisch, want had die jongen een halfuur daarvoor nog zitten uitmaken voor seksistisch omdat hij vond dat alle vrouwen gek zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb met mn mannelijke goede vrienden eigenlijk alemaal seks gehad zo ongeveer. Dus dat lost bovengenoemd probleem ook op
De interesse op die manier is gestild en zijn nu gewoon puur vrienden. Heerlijk is dat. En met een enkeling kan nog wel eens wat gebeuren. Ook niet verkeerd
Oww, is -dat- tegenwoordig de manier om een vrouw in bed te krijgen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:22 schreef Mange-tout het volgende:
[..]
Dacht dat ik dat ook kon. Tot ik midden in het gebeuren een paniekaanval kreeg. Wel ironisch, want had die jongen een halfuur daarvoor nog zitten uitmaken voor seksistisch omdat hij vond dat alle vrouwen gek zijn.
Dan doe ik blijkbaar iets verkeerd, maar goed voor jou welquote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Met iedereen waarmee ik een intense relatie (qua vriendschap heb gehad) ben ik nu nog steeds vriend mee. Sommige shit vergeet je gewoon niet. En ook al zie je elkaar dan een jaar niet, je gaat eens op de koffie en blijft dan direct weer slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |