Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Wij hebben destijds een heel weekend Amsterdam gewonnen, inclusief startbewijzen voor een afstand naar keuze in het marathonweekend, hotelovernachting, kledingpakket, cityrun en pastaparty
Op donderdag 1 mei 2014 17:03 schreef pijll het volgende: Ik heb bij verlotingen na wedstrijden al eens een fles wijn gewonnen, en een portie bitterballen, en een paar hardloopschoenen.
Op donderdag 1 mei 2014 17:07 schreef hatsaflats het volgende: Ik heb nog nooit iets gewonnen. Nooit. Net als dat ik nog nooit een valentijnskaart heb gehad, maar dat is een ander trauma.
Jouw prins zit gewoon op een heel langzaam wit paard.
Mijn startnummer voor Leiden ligt op de mat! Ik loop samen met mijn collega Missch kunnen we mijn baas overhalen om als bedrijfsteam te gaan hij gaf na mijn HM aan dat ie dat ook wel zou kunnen vanuit zijn golf-conditie
Zojuist spontaan een rondje gedraafd. Ik ben deze week vrij, maar echt lekker gaat het nog niet. Ben toch wel wat van slag van de ziekenhuisingreep van vorige week, druk bij huis bezig (bomen rooien, spul naar de stort slepen), duurloopje van zaterdag ging niet bepaald lekker en 1 van de paarden is al 3 weken ziek.
Was eigenlijk van plan vanochtend te lopen, maar dat ging ook al anders dan gepland. Eind v/d middag was er zowaar een gaatje. Net 2 koppen koffie en een appelkoek gegeten, en gaan.
De bedoeling was ongeveer 4:30 min/km te doen, maar ik ging net wat te hard weg. Dan maar kijken waar het schip strand. Ging best lekker. De krantenpapier Ecco's lopen heerlijk, zoals verwacht. Ik heb trouwens het idee dat ik meer/makkelijker zuurstof binnenkrijg als ik iets tegenwind heb. Kan dat, of is dat flauwekul?
Op donderdag 1 mei 2014 17:39 schreef Cynic het volgende: Zojuist spontaan een rondje gedraafd. Ik ben deze week vrij, maar echt lekker gaat het nog niet. Ben toch wel wat van slag van de ziekenhuisingreep van vorige week, druk bij huis bezig (bomen rooien, spul naar de stort slepen), duurloopje van zaterdag ging niet bepaald lekker en 1 van de paarden is al 3 weken ziek.
Was eigenlijk van plan vanochtend te lopen, maar dat ging ook al anders dan gepland. Eind v/d middag was er zowaar een gaatje. Net 2 koppen koffie en een appelkoek gegeten, en gaan.
De bedoeling was ongeveer 4:30 min/km te doen, maar ik ging net wat te hard weg. Dan maar kijken waar het schip strand. Ging best lekker. De krantenpapier Ecco's lopen heerlijk, zoals verwacht. Ik heb trouwens het idee dat ik meer/makkelijker zuurstof binnenkrijg als ik iets tegenwind heb. Kan dat, of is dat flauwekul?
Op donderdag 1 mei 2014 17:43 schreef Quoi het volgende: Het schijnt dat je door verbouwing van het parkeerterrein bij Kijkduin ook alleen nog kunt fileparken. Elke dag druk daar.
Op donderdag 1 mei 2014 17:43 schreef Quoi het volgende: Het schijnt dat je door verbouwing van het parkeerterrein bij Kijkduin ook alleen nog kunt fileparken. Elke dag druk daar.
Nou ik hoop voor jou dat hij het goed doet, met de dag en elke update verprutsen ze hem steeds meer.
Als het echt objectief prut is krijgen ze hem terug. Dat is een van de redenen dat ik graag bij CoolBlue koop, dat ze daar wel gevoelig voor zijn. Ik heb overigens in mijn omgeving voornamelijk positieve verhalen gehoord. In de vergelijking met de Ambit 2(s) hebben de betere connectiviteit en de running dynamics voor mij de doorslag gegeven, alhoewel de Ambit ook wel een heel mooi klokje is met een paar hele fijne featuresdie de 620 dan weer mist.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2014 18:06:09 ]
Toen mijn vriend en ik op vakantie op La Palma waren liepen we een wandelroute door de Caldera de taburiente. Een van de eilanders kwamen we tegen toen hij aan het hardlopen was. Ik had bij het wandelen het idee dood neer te vallen echt respect voor die vent. Maar wouw wat een prachtige plek als je daar een paar keer per week kan hardlopen.
Je hartslag was nog best laag. Wat loop je normaal op pak m beet 10km?
Ik heb 1x een 10km gelopen, dat was precies een jaar geleden (volgende weekend ga ik die wedstrijd weer lopen). Toen liep ik met veel moeite 47 minuten, wil nu eigenlijk ergens in de buurt van de 40 komen, zal denk ik eerder richting 43 gaan.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Als het echt objectief prut is krijgen ze hem terug. Dat is een van de redenen dat ik graag bij CoolBlue koop, dat ze daar wel gevoelig voor zijn. Ik heb overigens in mijn omgeving voornamelijk positieve verhalen gehoord. In de vergelijking met de Ambit 2(s) hebben de betere connectiviteit en de running dynamics voor mijde doorslag gegeven, alhoewel de Ambit ook wel een heel mooi klokje is met een paar hele fijne featuresdie de 620 dan weer mist.
Mijn gpshotfix werkt niet meer na de laatste update. Is nu mogelijk nog trager met gps vinden dan dat de 610 was. En dan ben ik nog de gelukkige, er zijn er die helemaal geen gps meer ontvangen.
De huidige pace lag is echt belachelijk. Je zet een versnelling in het duurt een hele tijd voordat hij bij is. Ook bij vertragen is dit het geval.
Hartslagband maakt er ook een rommeltje van de laatste paar loopjes. Ben daar niet de enige in.
Voor de rest als hij doet wat hij zou moeten doen dan is het geweldig klokje. Ik wordt er alleen steeds moeier van. Als dit nog langer blijft gaan dan vliegt hij er dit jaar nog uit.
Uploaden via wifi is echt hemels dat dan weer wel.
Mijn gpshotfix werkt niet meer na de laatste update. Is nu mogelijk nog trager met gps vinden dan dat de 610 was. En dan ben ik nog de gelukkige, er zijn er die helemaal geen gps meer ontvangen.
De huidige pace lag is echt belachelijk. Je zet een versnelling in het duurt een hele tijd voordat hij bij is. Ook bij vertragen is dit het geval.
Hartslagband maakt er ook een rommeltje van de laatste paar loopjes. Ben daar niet de enige in.
Voor de rest als hij doet wat hij zou moeten doen dan is het geweldig klokje. Ik wordt er alleen steeds moeier van. Als dit nog langer blijft gaan dan vliegt hij er dit jaar nog uit.
Is hij dan niet gewoon kapot? Ik zou hem terug sturen naar de winkel als ik dit zo lees
Ik heb 1x een 10km gelopen, dat was precies een jaar geleden (volgende weekend ga ik die wedstrijd weer lopen). Toen liep ik met veel moeite 47 minuten, wil nu eigenlijk ergens in de buurt van de 40 komen, zal denk ik eerder richting 43 gaan.
Op het tempo van vandaag zal je rond de 42 minuten komen te zitten.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
Op het tempo van vandaag zal je rond de 42 minuten komen te zitten.
Ja, precies. Maar op zich kan ik nog wat sneller. Ik loop zo weinig wedstrijden dat ik dan ook echt ervoor wil gaan. Heb ik een tijdje terug ook gedaan bij een 5 km en toen zat ik op 20 minuten. Ik zie wel.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Duivels eindje gelopen. 6.66km Ging niet echt lekker. Niet vooruit te branden, maar op 't laatst nog even wát erin zat er een beetje uitgerend. Nog steeds niet denderend hard, maargoed. Miezerregen, van dat druilweer. Op zich niet heel verkeerd.
Ach, al met al niet te klagen dus. Wat km's gemaakt na een productief dagje lezen/schrijven, en zo lekker douchen en dan een gebraden kippetje eten .
Op donderdag 1 mei 2014 19:27 schreef Yuki het volgende: Dat was fijn Rustig houden niet écht gelukt, maar koppie is nu wel lekker leeg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fijn yuki!
Mijn loopje was een beetje mehhh Stomme endovrouwtje bleef lullen en gaf hele verkeerde paces door. Wel een leuke peptalk gekregen van nanook dat was echt wel gaaf.
Uiteindelijk blijk ik best nette intervallen gelopen te hebben. Totaal 8 km en daarin 3x een km rond 5.30 en de rest rond 6.30 od 6.20. Kwam gemiddeld mooi op de 6 min/km uit.
Je maakt een route in afstandmeten.nl (bijvoorbeeld), slaat die op (kan alleen als je ingelogd bent), en exporteert 'm naar .tcx formaat. Met het programma Garmin Training Center kan je 'm dan in je horloge zetten. (Bij andere merken werkt het waarschijnlijk net even anders.)
Dan kan je op je horloge zeggen dat je de route gaat volgen, en dan kan je kiezen: of je laat de hele tijd een kompasje zien die zegt of je naar links of naar rechts wilt, of je kan de kaart bekijken en zien hoe je moet lopen.
Alleen: het werkt alleen bij horloges waarop het werkt. En dat zijn er niet veel. In de vergelijkingstabellen van DC Rainmaker (http://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator) wordt dit "Follow GPS Track (Courses/Waypoints)" genoemd. De nieuwe Garmins kunnen het niet, de TomToms kunnen het niet, de meeste Polars niet...
Leve mijn Garmin FR 305, nog steeds het beste horloge dat er is
Cool! Zal eens kijken of de 610 het kan. Zou voor mij handig zijn ivm verdwalen
Met een kleine km op de teller passeerde ik een verhuiswagen. Hierin stonden twee stevig opgepompte heren, type krachthonk in de sportschool. Strakke shirtjes, onnatuurlijk bruin... Je kent 't wel. Uiteraard stopten ze met sjouwen om eens subtiel toe te kijken hoe ik voorbij zwoegde. Het ging toen nog niet zo soepel, dus ik wenste dat ze door zouden werken en zouden stoppen met staren.
Kreeg ik toch zomaar een duimpje van één van die kerels Vond ik leuk
Met een kleine km op de teller passeerde ik een verhuiswagen. Hierin stonden twee stevig opgepompte heren, type krachthonk in de sportschool. Strakke shirtjes, onnatuurlijk bruin... Je kent 't wel. Uiteraard stopten ze met sjouwen om eens subtiel toe te kijken hoe ik voorbij zwoegde. Het ging toen nog niet zo soepel, dus ik wenste dat ze door zouden werken en zouden stoppen met staren.
Kreeg ik toch zomaar een duimpje van één van die kerels Vond ik leuk
Gaaf!!! Vaak zijn die sportschooltypes heel lief hoor!
Zie ik je wel in het park voor de start. Ben er rond 11.30 denk ik. Cee, Levitas en CRX (die doet volgens mij ook mee) zien we jullie ook nog?
Misschien, ik ga met m'n zusje en er komen nog wat vrienden kijken. Die komen allemaal uit 't durp dus ik moet ze eerst veilig deze metropool binnen loodsen. Maar anders *boks* in het startvak! m'n zusje weet niet dat ik op Fok! zit en dat wil ik liever zo houden dus bij dezen, mocht iemand me spreken, jullie kennen me van Endomondo.
Ik snapte hem niet en ik was ooit goed in wiskunde
Leg je handen op tafel. Nu ga je op je vingers een getal schrijven. Op de meest linker vinger schrijf je een 1, en op elke volgende vinger schrijf je het dubbele van wat op de voorgaande vinger staat. Op de laatste vingers staat nu 512. Gefeliciteerd, je hebt nu van je vingers tien (computer)bits gemaakt. Door vingers bij elkaar op te tellen kan je nu alle getallen van 0 tot en met 1023 maken. En dat zijn 1024 verschillende getallen, oftewel 210 verschillende getallen. Waar iedereen op zijn vingers tot 10 kan tellen kan jij nu tot 1023 tellen. Is dat cool of niet?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2014 21:05:56 ]
Leg je handen op tafel. Nu ga je op je vingers een getal schrijven. Op de meest linker vinger schrijf je een 1, en op elke volgende vinger schrijf je het dubbele van wat op de voorgaande vinger staat. Op de laatste vingers staat nu 512. Gefeliciteerd, je hebt nu van je vingers tien (computer)bits gemaakt. Door vingers bij elkaar op te tellen kan je nu alle getallen van 0 tot en met 1023 maken. En dat zijn 1024 verschillende getallen, oftewel 210 verschillende getallen. Waar iedereen op zijn vingers tot 10 kan tellen kan jij nu tot 1023 tellen. Is dat cool of niet?
SPOILER
Misschien, ik ga met m'n zusje en er komen nog wat vrienden kijken. Die komen allemaal uit 't durp dus ik moet ze eerst veilig deze metropool binnen loodsen. Maar anders *boks* in het startvak! m'n zusje weet niet dat ik op Fok! zit en dat wil ik liever zo houden dus bij dezen, mocht iemand me spreken, jullie kennen me van Endomondo.
I'll play along
Mijn stoere zus is er overigens ook bij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
610 kan t niet... Ik heb een 310xt kan het wel, die heb ik zelf. In de praktijk gebruik je die functie eigenlijk nauwelijks. 2 of 3 keer gebruikt, eigenlijk is het veel leuker om gewoon wat rond te dwalen door het bos
610 kan t niet... Ik heb een 310xt kan het wel, die heb ik zelf. In de praktijk gebruik je die functie eigenlijk nauwelijks. 2 of 3 keer gebruikt, eigenlijk is het veel leuker om gewoon wat rond te dwalen door het bos
Ja ik heb het gevonden. Nou weet je, ik verdwaal overal. En dan ga ik totaal de verkeerde kant opm dus ik loop nu standaard rondjes omdat ik dan niet verdwaal. Dus iets dat mij vertelt waar ik heen moet zou voor mij wel fijn zijn.
Lekkere training gehad. Was gezellig. In de kern 6x5minuten op 90%, wat 4.40min/km werd. En in de laatste 5 minuten de laatste minuut versneld om een idee te krijgen van een max hartslag, maar goed. ach.
SPOILER
Golfers links van ons, cricketers aan de rechterzijde, recht voor ons wordt gehockeyd; Zwabber en ik waren vanavond in Wassenaar.
Nadat we de auto geparkeerd hadden bij Flamingo Paradise (het bleek een restaurant te zijn; Z en ik hadden allebei een ander type gelegenheid in gedachten, en vroegen ons al af hoe Quoi 't kende) gingen we van start met een LDL van 17km. Het eerste deel van de route ging door de Wassenaarse landgoederen, een strook met bossen en parken waar ik graag nog een keer wou lopen. Ook Zwabber genoot van de omgeving, al kon hij als stadsmens de veeltallige vogels niet goed trekken.
Daarna liepen we door een typisch Wassenaarse woonwijk. Alvast kijken waar we later gaan wonen (niet samen, voor de duidelijkheid). Er stond alleen niet zoveel te koop; wel werd er veel verbouwd. Het gaat weer goed met de bovenkant van Nederland.
Omdat Z waarschijnlijk verwacht had dat we door de duinen gingen lopen, en ik hem niet wou teleurstellen, zijn we daarna nog even naar Meijendel gegaan. Maar natuurlijk wel over paadjes die ik nog niet had. En dat was een beetje een vergissing. En we houden allebei niet zo van trailen, of van steile hellingen.
Ik heb vandaag uitgevonden hoe dat werkt op mijn Suunto. Gewoon goed de how-to filmpjes kijken, en niet halverwege denken dat je t al weet.
Anyhow. Gisteren liep ik te kloten. 2 loopjes gemaakt: 1tje van 1,1k en 1tje van 4,5k. Ging iets mis met de techniek, zeg maar. Vandaag 11,4km gelopen, met de kaart erbij op mijn pols. Heel grappig, zo'n lijntje die je verteld waar je heen moet. Nou wist ik de route wel, maar toch...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Als het echt objectief prut is krijgen ze hem terug. Dat is een van de redenen dat ik graag bij CoolBlue koop, dat ze daar wel gevoelig voor zijn. Ik heb overigens in mijn omgeving voornamelijk positieve verhalen gehoord. In de vergelijking met de Ambit 2(s) hebben de betere connectiviteit en de running dynamics voor mij de doorslag gegeven, alhoewel de Ambit ook wel een heel mooi klokje is met een paar hele fijne featuresdie de 620 dan weer mist.
Op het gevaar af dat mensen me vervelend beginnen te vinden als het gaat om de 620, nog een keer: stuur het horloge maar ongeopend terug. De laatste horloges van Garmin (ook de Fenix2 en de 220) hebben een hondsberoerde GPS. Totaalafstanden kloppen vaak nog wel, maar dat is feitelijk bizar, omdat de gelopen routes werkelijk alle kanten op schieten. Veel meer dan bij de 910XT, de 610 en de 305. En niet alleen bij bebouwing en bebossing. Het is vermoedelijk hardwarematig. Of de chip is ruk, of de antenne is te klein vanwege het compacte ontwerp.
Vandaag 11,4km gelopen, met de kaart erbij op mijn pols. Heel grappig, zo'n lijntje die je verteld waar je heen moet. Nou wist ik de route wel, maar toch...
Ik vind het erg prettig als ik per se een bepaald paadje moet hebben, omdat ik die nog niet heb.
Ik vind het erg prettig als ik per se een bepaald paadje moet hebben, omdat ik die nog niet heb.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Uitermate geslaagd rondje. Die villabuurt deed bijna buitenaards aan, bizar in het kwadraat. Ik heb lekker gelopen, al voelde ik vooral op de Konijnenlaan, zo tussen km 8 en 9 dat ik maandag en dinsdag al getraind had. Wat een zware poten had ik toen. Gek genoeg ging het daarna wel weer.
Ik schrok wel van de route die je voor volgende week vrijdag gepland heb en ben blij dat ik dan niet meeloop. Ik wil nog niet dood.
Uitermate geslaagd rondje. Die villabuurt deed bijna buitenaards aan, bizar in het kwadraat. Ik heb lekker gelopen, al voelde ik vooral op de Konijnenlaan, zo tussen km 8 en 9 dat ik maandag en dinsdag al getraind had. Wat een zware poten had ik toen. Gek genoeg ging het daarna wel weer.
Ik schrok wel van de route die je voor volgende week vrijdag gepland heb en ben blij dat ik dan niet meeloop. Ik wil nog niet dood.
3x balijbrug?
Meestal gaat het als volgt als ik met pijll ga lopen:
- hij bedenkt de route, dat geeft hem de kans om paadjes uit te zoeken die hij nog niet heeft - hij zit grijnzend achter zijn computer als hij er sadistische stukjes in zet met als doel om mij kapot te maken - hij vergeet vervolgens dat hij het zelf ook moet lopen
Maar eerlijk is eerlijk, hij liep deze route met een enkelblessure. Onverstandig, maar wel heel hard voor zichzelf. Hij had ook wel spijt van de sneue trailsegmenten dwars door Meijendel.
- hij bedenkt de route, dat geeft hem de kans om paadjes uit te zoeken die hij nog niet heeft - hij zit grijnzend achter zijn computer als hij er sadistische stukjes in zet met als doel om mij kapot te maken - hij vergeet vervolgens dat hij het zelf ook moet lopen
Maar eerlijk is eerlijk, hij liep deze route met een enkelblessure. Onverstandig, maar wel heel hard voor zichzelf. Hij had ook wel spijt van de sneue trailsegmenten dwars door Meijendel.
O ja, die enkelblessure.
Ik heb wel geluk gehad, want toen ik ging lopen toen voelde ik 'm nog niet zo. Als 'ie toen zoveel pijn deed als nu, had ik niet kunnen lopen.
Daar heb ik echt vet zin in!! Ik ga voor die tijd ff wat heuvels trainen denk ik. Brienenoord ofzo In de duinen in katwijk stortte ik na 4 km in. Maar toen was ik ziek
Ik heb een sanitair logistiek probleem morgen. Kom morgen om 13:00 uur uit mijn werk en heb helemaal zin in een LDL. Om 17:00 uur moet ik weer oppietoppie in de binnenstand zijn. Mijn pa is alleen de ganze dag aan de douche aan het klussen En de buren, die al aanboden dat ik mocht komen douchen, hebben visite vanaf 15:00 uur.
Ik weet het even niet en schenk nog maar een glaasje in
quote:
Op donderdag 1 mei 2014 21:47 schreef pijll het volgende: Nadat we de auto geparkeerd hadden bij Flamingo Paradise (het bleek een restaurant te zijn; Z en ik hadden allebei een ander type gelegenheid in gedachten, en vroegen ons al af hoe Quoi 't kende) gingen we van start met een LDL van 17km.
Niet dat ik er ooit ben geweest trouwens. Goed gelopen jullie Wat is er met de route van volgende week dan, dat Z er zo dood van vreest te gaan?
Op donderdag 1 mei 2014 22:27 schreef Quoi het volgende: Ik heb een sanitair logistiek probleem morgen. Kom morgen om 13:00 uur uit mijn werk en heb helemaal zin in een LDL. Om 17:00 uur moet ik weer oppietoppie in de binnenstand zijn. Mijn pa is alleen de ganze dag aan de douche aan het klussen En de buren, die al aanboden dat ik mocht komen douchen, hebben visite vanaf 15:00 uur.
Ik weet het even niet en schenk nog maar een glaasje in
[..]
Niet dat ik er ooit ben geweest trouwens. Goed gelopen jullie Wat is er met de route van volgende week dan, dat Z er zo dood van vreest te gaan?
Je kortere loopje van zondag morgen doen en zondag een LDL lopen?
Mossel, je dacht "als ik een marathon loop, dan maar meteen de zwaarste van Nederland". Ik ga jou met interesse volgen de komende maanden. Wel lekker dat je 's zomers kunt trainen. Heb je al een schema in gedachten?
Sja, ik ben als Zeeuw ongeveer met de Kustmarathon opgegroeid en sinds ik hardloop, help ik er als vrijwilliger en de sfeer spreekt me zo aan!
quote:
Op donderdag 1 mei 2014 22:34 schreef Zwabberhark het volgende: Mossel, je dacht "als ik een marathon loop, dan maar meteen de zwaarste van Nederland". Ik ga jou met interesse volgen de komende maanden. Wel lekker dat je 's zomers kunt trainen. Heb je al een schema in gedachten?
En o ja, gefeliciteerd met gogo.
Dat het de zwaarste is is onzin, er zijn zat trailmarathons die zwaarder zijn. Ja, het is een van de zwaarsten van Nederland. Maar zoals ik net zei. Ik heb altijd naar maar twee marathons gekeken. Rotterdam en de Kustmarathon. Verder boeien marathons me niet (om zelf te lopen dan). Het gaat heel, heel zwaar worden. Maar het is zo'n prestatie om hem uit te lopen. Ben echt benieuwd en nu al bang van 7 kilometer strand achterr Vrouwenpolder en de kilometers die erna komen.
Schema gaat mijn trainer maken na de HM van Amersfoort op 15 juni.
Sja, ik ben als Zeeuw ongeveer met de Kustmarathon opgegroeid en sinds ik hardloop, help ik er als vrijwilliger en de sfeer spreekt me zo aan!
[..]
Dat het de zwaarste is is onzin, er zijn zat trailmarathons die zwaarder zijn. Ja, het is een van de zwaarsten van Nederland. Maar zoals ik net zei. Ik heb altijd naar maar twee marathons gekeken. Rotterdam en de Kustmarathon. Verder boeien marathons me niet (om zelf te lopen dan). Het gaat heel, heel zwaar worden. Maar het is zo'n prestatie om hem uit te lopen. Ben echt benieuwd en nu al bang van 7 kilometer strand achterr Vrouwenpolder en de kilometers die erna komen.
Schema gaat mijn trainer maken na de HM van Amersfoort op 15 juni.
7 Kilometers strand, o man, ik begrijp je keuze wel, maar ik vind het heel dapper.
Enfin, bedtijd voor mij. Alle trainingsarbeid van deze week heb ik in 4 dagen weten te proppen, want nachtdiensten komen eraan vanaf morgenavond. Nu dus 3 of 4 dagen niet lopen.
Tevreden over vanavond, het was een echte D1-loop met een gemiddelde hartslag van 141. Ook wel geholpen door het lekkere weer met niet al te hoge temperaturen.
Op donderdag 1 mei 2014 22:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Weer lekker gelopen, jammer van de GPS fuck up. Maar het liep wel heerlijk weg vanavond
Vanavond een verkenningsloopje van de stuwwaltrail gelopen samen met de mannen van MudSweatTrails. Was een ontzettend gezellige avond en weer lekker de heuvels in geweest. Was nog best een pittig loopje, lekker snelle afdalingen gevlogen en lekker stoempen de heuvels op. Weer veel mooie verhalen gehoord over allerlei mooie trails en wat asfaltlopers zien afzien . Maar ze vonden het gelukkig ook wel erg leuk! Volgende week is er nog eentje, helaas moet ik dan wel werken .
even tussen de bedrijven door snel terug lezen.....en dan zie je Mossel zijn post....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
We gaan in juni een lang weekend op hoogtestage In Limburg
Dan doe ik het toch beter met m'n 3/4 weken hoogtestage in Zwitserland Bij familie op visite, dus het kost lekker weinig En ik ga met de auto, dus al m'n hardloopschoenen kunnen mee
Dan doe ik het toch beter met m'n 3/4 weken hoogtestage in Zwitserland Bij familie op visite, dus het kost lekker weinig En ik ga met de auto, dus al m'n hardloopschoenen kunnen mee
Ik moet vooral echt even goed vakantie vieren voordat ik aan een grotemensenbaan begin en ook niet meer zoveel vakantiedagen heb. Ik ben in 2011(?) voor het laatst een weekendje weg geweest
Daardoor heb ik ook geld voor zoveel hardloopschoenen
Oh dat is wel heel erg vet.
Na gisterenmiddag niet meer online geweest, maar toch lekker even 11km hardgelopen gisteren. 57.06min over gedaan. Viel me redelijk mee, aangezien ik woensdag in de sportschool voluit mijn benen had getraind en ik net voor ik begon met hardlopen nog een km of 8 had gefietst. Dus wel tevreden. Zometeen weer naar de sportschool en zondag weer een stukje hobbelen.
Op vrijdag 2 mei 2014 08:04 schreef Jochie1900 het volgende: Na gisterenmiddag niet meer online geweest, maar toch lekker even 11km hardgelopen gisteren. 57.06min over gedaan. Viel me redelijk mee, aangezien ik woensdag in de sportschool voluit mijn benen had getraind en ik net voor ik begon met hardlopen nog een km of 8 had gefietst. Dus wel tevreden. Zometeen weer naar de sportschool en zondag weer een stukje hobbelen.
Zoooo jij bent snel!!! Doe je voorzichtig met je pootjes?
Zoooo jij bent snel!!! Doe je voorzichtig met je pootjes?
Train vandaag in de sportschool alleen mijn bovenlichaam en dan met name borst, buik, triceps en schouders. Dus pootjes krijgen gewoon rust.
En dankjewel, maar valt toch wel heel erg mee? Ik ben helaas ruim een half jaar geblesseerd geweest en ben nu sinds een maandje weer fanatiek aan het hardlopen. Ik voetbalde altijd, maar dat zit er helaas voorlopig niet meer in. Dus dan maar sportschool / hardlopen en zwemmen.
Train vandaag in de sportschool alleen mijn bovenlichaam en dan met name borst, buik, triceps en schouders. Dus pootjes krijgen gewoon rust.
En dankjewel, maar valt toch wel heel erg mee? Ik ben helaas ruim een half jaar geblesseerd geweest en ben nu sinds een maandje weer fanatiek aan het hardlopen. Ik voetbalde altijd, maar dat zit er helaas voorlopig niet meer in. Dus dan maar sportschool / hardlopen en zwemmen.
Waarom kan je niet meer voetballen? En is dat voor altijd zo dan? Wel balen voor je
Voor mij is het snel ik loop in die tijd met moeite 10 km Maar iedereen is anders daarin natuurlijk
Waarom kan je niet meer voetballen? En is dat voor altijd zo dan? Wel balen voor je
Voor mij is het snel ik loop in die tijd met moeite 10 km Maar iedereen is anders daarin natuurlijk
Te korte hamstrings en erg veel last van mijn rug. Ik voetbalde op redelijk niveau, maar ik ga nu bij onze club in een lager elftal spelen. In augustus begint het seizoen weer, dus tot die tijd veel mijn core en mijn benen met name trainen zodat ze sterker worden. Hopelijk kan ik dan weer pijnvrij voetballen op een lager niveau, zodat ik dat in ieder geval kan blijven doen. Blijft toch een geweldig spelletje
Net wat je zegt, iedereen is anders. Mijn doel is om 12km binnen het uur te lopen. Daarna kijk ik wel weer wat een redelijk realistisch en haalbaar doel is. Maar wat is het toch heerlijk om een stukje te lopen
Sowieso had ik misschien gisteren nog wel iets harder gekund, want ik was iets te traag begonnen, aangezien ik mijn laatste kilometer in 4,21min liep. Maar dat is alleen maar goed, dan kan ik me blijven verbeteren.
Misschien me toch maar een keertje inschrijven voor een hardloopwedstrijd. Maar eerst in september de Mudmasters
Gisteren door het inwerken er niet aan toe gekomen mijn laatste training van april nog even te vermelden. En mijn computer thuis is overleden, dus dat is ook niet handig...
Streven was dus om mijn maandtotaal naar 85 km te brengen. En dat is gelukt. Het is 87 km geworden en 136 tot nu toe dit jaar. Nu wil ik weer een paar wedstrijdjes gaan plannen. Ik denk aan Putten 29 mei als testwedstrijd 10 km en dan 15 juni de 10 km in Amersfoort. Die testwedstrijd wil ik gebruiken om te kijken of sub 60 er al weer in zit. Als dat zo is, kan ik misschien een clubgenootje gaan hazen die dit nog nooit gelopen heeft en dit graag in Amersfoort wil doen. Maar dan wil ik dus wel eerst zeker weten dat dit er voor mij ook relatief makkelijk inzit.
Op donderdag 1 mei 2014 21:57 schreef Zwabberhark het volgende: Ik schrok wel van de route die je voor volgende week vrijdag gepland heb en ben blij dat ik dan niet meeloop. Ik wil nog niet dood.
En ik dacht dat mijn eerst M al zwaar zou worden wanneer ik hem ooit ga lopen. (Geldrop)
Ik verzorg loopjes tot max 30k hier in de bossen van Eersel. En als het warm is, zorg ik dat we finishen bij een ijscokar Dus als je een LDL wilt om je kuiten wat te trainen, je hebt mijn nummer.
Heel veel succes met je training.
[ Bericht 1% gewijzigd door streamnl op 02-05-2014 09:27:14 ]
En ik dacht dat mijn eerst M al zwaar zou worden wanneer ik hem ooit ga lopen. (Geldrop)
Ik verzorg loopjes tot max 30k hier in de bossen van Eersel. En als het warm is, zorg ik dat we finishen bij een ijscokar Dus als je een LDL wilt om je kuiten wat te trainen, je hebt mijn nummer.
Heel veel succes met je training.
Mossel finisht net zo lief bij een snackbar
Te korte hamstrings en erg veel last van mijn rug. Ik voetbalde op redelijk niveau, maar ik ga nu bij onze club in een lager elftal spelen. In augustus begint het seizoen weer, dus tot die tijd veel mijn core en mijn benen met name trainen zodat ze sterker worden. Hopelijk kan ik dan weer pijnvrij voetballen op een lager niveau, zodat ik dat in ieder geval kan blijven doen. Blijft toch een geweldig spelletje
Net wat je zegt, iedereen is anders. Mijn doel is om 12km binnen het uur te lopen. Daarna kijk ik wel weer wat een redelijk realistisch en haalbaar doel is. Maar wat is het toch heerlijk om een stukje te lopen
Sowieso had ik misschien gisteren nog wel iets harder gekund, want ik was iets te traag begonnen, aangezien ik mijn laatste kilometer in 4,21min liep. Maar dat is alleen maar goed, dan kan ik me blijven verbeteren.
Misschien me toch maar een keertje inschrijven voor een hardloopwedstrijd. Maar eerst in september de Mudmasters
Ik snap alleen de zin in bold niet. Je doet alles gewoon lekker voluit? Of was het een wedstrijd?
Doe wat je wil, maar gratis tip: alles zsm doen, daar wordt je op den duur niet sneller van
Veel plezier met lopen iig. Want lol schijnt het belangrijkst te zijn
Ik snap alleen de zin in bold niet. Je doet alles gewoon lekker voluit? Of was het een wedstrijd?
Doe wat je wil, maar gratis tip: alles zsm doen, daar wordt je op den duur niet sneller van
Veel plezier met lopen iig. Want lol schijnt het belangrijkst te zijn
Ik bedoel, dat ik na 10km eigenlijk nog voldoende lucht over had, zodat ik nog kon versnellen en na mijn loop nog helemaal niet zo kapot was.
Bedankt voor de tip Dat wist ik eigenlijk niet en ik probeer toch wel vaak het maximale uit mijn loop te halen, het was geen wedstrijd. Ik zal er op proberen te letten
Supertof Mossel! De kustmarathon, ik ga je (voorbereiding) volgen. En zal hoogstwaarschijnlijk wel weer ergens langs het parcours staan.
Mocht je nog een HM zoeken voor in de voorbereiding. Exact een maand eerder is de Kustloop in Vrouwenpolder, HM over deel parcours kustmarathon, waaronder 9km strand. Wordt door veel kustmarathon lopers gebruikt als voorbereiding.
Ik bedoel, dat ik na 10km eigenlijk nog voldoende lucht over had, zodat ik nog kon versnellen en na mijn loop nog helemaal niet zo kapot was.
Ik heb altijd voldoende lucht over na een trainingsloopje. Ik kan ook gelijk na lopen nog gewoon praten etc. Op je max lopen moet je alleen doen bij wedstrijden.
Op vrijdag 2 mei 2014 09:42 schreef Mascleta het volgende: Supertof Mossel! De kustmarathon, ik ga je (voorbereiding) volgen. En zal hoogstwaarschijnlijk wel weer ergens langs het parcours staan.
Mocht je nog een HM zoeken voor in de voorbereiding. Exact een maand eerder is de Kustloop in Vrouwenpolder, HM over deel parcours kustmarathon, waaronder 9km strand. Wordt door veel kustmarathon lopers gebruikt als voorbereiding.
Ik heb altijd voldoende lucht over na een trainingsloopje. Ik kan ook gelijk na lopen nog gewoon praten etc. Op je max lopen moet je alleen doen bij wedstrijden.
Bedankt, ik ben ook maar een beginner, dus alle tips zijn welkom
Het voetbalseizoen is bijna afgelopen, dus ik ga weer beginnen!
Heb ook zoveel zin
There are two kinds of pain. The sort of pain that makes you strong, or useless pain. The sort of pain that's only suffering. I have no patience for useless things.
Bedankt voor de tip Dat wist ik eigenlijk niet en ik probeer toch wel vaak het maximale uit mijn loop te halen, het was geen wedstrijd. Ik zal er op proberen te letten
Ik snap
Sneller worden op een afstand doe je in principe en idealiter door bij 3x pw trainen, 3 verschillende trainingen te doen: 1. Snelheid trainen dmv intervallen. 2. Lange duurloop: traag en gericht op meer kms maken, duurvermogen trainen. 3. Tempoloop (dit kan een wedstrijd zijn).
In de OP staan hulpmiddelen. Runnersweb vind ik zelf fijn. Daar kun je zelfs je beoogde afstand en tempo opgeven én je trainingsfrequentie: dan bakt ie een schema voor je in elkaar
Sneller worden op een afstand doe je in principe en idealiter door bij 3x pw trainen, 3 verschillende trainingen te doen: 1. Snelheid trainen dmv intervallen. 2. Lange duurloop: traag en gericht op meer kms maken, duurvermogen trainen. 3. Tempoloop (dit kan een wedstrijd zijn).
In de OP staan hulpmiddelen. Runnersweb vind ik zelf fijn. Daar kun je zelfs je beoogde afstand en tempo opgeven én je trainingsfrequentie: dan bakt ie een schema voor je in elkaar
Tof, straks maar eens eventjes op mijn gemak bekijken en daar dan volgende week misschien maar mee beginnen. Nu eerst naar de sportschool.
Op vrijdag 2 mei 2014 09:42 schreef Mascleta het volgende: Supertof Mossel! De kustmarathon, ik ga je (voorbereiding) volgen. En zal hoogstwaarschijnlijk wel weer ergens langs het parcours staan.
Www.kustloop.nl
Die zat inderdaad in mijn hoofd ja. Ik denk dat ik die ook ga lopen als voorbereiding. Maar toch bedankt voor de tip!
Op vrijdag 2 mei 2014 09:58 schreef E.T. het volgende: Ik zit klaar voor een relaxed duurloopje op de Veluwe.. Het is alleen fokking koud hier!! En ik heb natuurlijk alleen kort-kort bij me
Harder lopen dus
Grappig is dat toch, nu ik weer helemaal in het ritme van dat schema zit wil ik ook meteen weer lopenlopenlopen. Jammer dat ik tot morgen of overmorgen moet wachten.
Succes ET, het ziet er hier buiten ook echt fris uit.
Op vrijdag 2 mei 2014 09:58 schreef E.T. het volgende: Ik zit klaar voor een relaxed duurloopje op de Veluwe.. Het is alleen fokking koud hier!! En ik heb natuurlijk alleen kort-kort bij me
Heb je niet een vestje wat je aan kunt doen? Ik vind zelf koude benen altijd een stuk minder erg dan koude armen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
potver......normaal ga ik altijd in augustus op vakantie, ga je een keer in 16 jaar in juni op vakantie organiseren ze dit in mijn achtertuin In ieder geval iets om naar uit te kijken voor volgend jaar!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik zweet ook makkelijk maar zo erg is t gelukkig niet.
ls ik alle FB pagina's mag geloven zweten vrouwen niet......they sparkle.......
Op vrijdag 2 mei 2014 11:09 schreef rechtsedirecte het volgende: potver......normaal ga ik altijd in augustus op vakantie, ga je een keer in 16 jaar in juni op vakantie organiseren ze dit in mijn achtertuin In ieder geval iets om naar uit te kijken voor volgend jaar!
Ik train maar 2x per week. Wel iedere week een lange duurloop, maar die ander loop in een week is de ene keer een tempoloop en de andere keer wat intervallen o.i.d. En ik ben er toch wel flink sneller van geworden
Ik train maar 2x per week. Wel iedere week een lange duurloop, maar die ander loop in een week is de ene keer een tempoloop en de andere keer wat intervallen o.i.d. En ik ben er toch wel flink sneller van geworden
Quoi zegt ook dat je in het ideale geval 3x peer week traint. Als jij maar 2x peer week tijd hebt lijkt me dit een prima oplossing.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Op vrijdag 2 mei 2014 11:13 schreef La_Tramposa het volgende: Ik zag gisteren de sportkleding bij de Lidl, maar zag er niet heel chill uit. Tenzij je een zweetpak zoekt
Dat was ook compressiekleding
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Dat klinkt als anteriour pelvilc tilt dan. Korte hamstring en hipflexors enzo. Zoek daar eens een beetje op. Soms moet je dan ook niet alle oefeningen doen in de sportschool. Wellicht kun je't overleggen met instructor daarzo.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Dat klinkt als anteriour pelvilc tilt dan. Korte hamstring en hipflexors enzo. Zoek daar eens een beetje op. Soms moet je dan ook niet alle oefeningen doen in de sportschool. Wellicht kun je't overleggen met instructor daarzo.
Ik heb bij een fysio gelopen, die heeft mij oefeningen gegeven.
Verder heb ik voor mij zelf besloten om dit seizoen niet meer te voetballen en volgend seizoen lekker lager te gaan spelen. Minder intensief, doorwisselen.. Dus hopelijk kan ik dan gewoon weer lekker mijn wedstrijdjes spelen. Tussendoor wil ik graag blijven hardlopen en ook twee keer per week naar de sportschool. Het is jammer dat ik zo moet stoppen bij de selectie maar het is niet anders.
Ik heb bij een fysio gelopen, die heeft mij oefeningen gegeven.
Verder heb ik voor mij zelf besloten om dit seizoen niet meer te voetballen en volgend seizoen lekker lager te gaan spelen. Minder intensief, doorwisselen.. Dus hopelijk kan ik dan gewoon weer lekker mijn wedstrijdjes spelen. Tussendoor wil ik graag blijven hardlopen en ook twee keer per week naar de sportschool. Het is jammer dat ik zo moet stoppen bij de selectie maar het is niet anders.
Oh dan is het helemaal goed! Qua oefeningen dan, voetbal is jammer.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Gisteren toch maar verplicht rust opgelegd. Keel voelt als een glasbak, hoest als een zeehond en m`n neus voelt alsof er een kilo zout in wonden is gestrooid. Maar, vandaag niet zo erg als gisteren. Of ik Rondje Tilburg ga lopen? Ik denk het wel, maar ik zal 't zondag ochtend pas kunnen beslissen denk ik..
Op vrijdag 2 mei 2014 14:43 schreef Levitas het volgende: Gisteren toch maar verplicht rust opgelegd. Keel voelt als een glasbak, hoest als een zeehond en m`n neus voelt alsof er een kilo zout in wonden is gestrooid. Maar, vandaag niet zo erg als gisteren. Of ik Rondje Tilburg ga lopen? Ik denk het wel, maar ik zal 't zondag ochtend pas kunnen beslissen denk ik..
Zin om te lopen is er derhalve dan ook nog niet
Wat raar
SPOILER
Op vrijdag 2 mei 2014 14:43 schreef Levitas het volgende: Gisteren toch maar verplicht rust opgelegd. Keel voelt als een glasbak, hoest als een zeehond en m`n neus voelt alsof er een kilo zout in wonden is gestrooid. Maar, vandaag niet zo erg als gisteren. Of ik Rondje Tilburg ga lopen? Ik denk het wel, maar ik zal 't zondag ochtend pas kunnen beslissen denk ik..
Zin om te lopen is er derhalve dan ook nog niet
het zou verboden moeten worden, die virussen het zette mij weken terug in het schema
Ja klopt maar ik vind de compressie-kleding van Underarmour veel fijner voelen. Dit was echt puur plastic bijna Het kostte ook niet zoveel natuurlijk..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op vrijdag 2 mei 2014 14:48 schreef Quoi het volgende: Lopen wordt 'm toch niet. Paps aan het klussen in badkamer en mams kwam "een bakkie doen". Sja *zucht* er zitten maar 24 uur in 1 dag.
Slecht hoor Beter plannen zoiets
Gister weer heerlijk een mini rondje gelopen. Even benen getest voor de wedstrijd over 1,5 wk. Wil het thuispubliek niet teleurstellen, dus ga maar weg op een tijd van 40 minuten op de 10 km. Tempo kwam lekker gister en hartslag bleef extreem laag, dus wie weet gaat het nog lukken ook
Ja klopt maar ik vind de compressie-kleding van Underarmour veel fijner voelen. Dit was echt puur plastic bijna Het kostte ook niet zoveel natuurlijk..
Dat is nogal een verschilletje ja, under armour of crivit
Op vrijdag 2 mei 2014 14:48 schreef Quoi het volgende: Lopen wordt 'm toch niet. Paps aan het klussen in badkamer en mams kwam "een bakkie doen". Sja *zucht* er zitten maar 24 uur in 1 dag.
Dan ga je toch wat krachtoefeningen doen? Planken en squatten kan tussen de koffie en thee wel door.
Net terug van een paar daagjes in de Eiffel. Daar een poging gedaan tot hardlopen, viel wel ff tegen zeg, met die hellinkjes! Wel een prachtige omgeving, tijdens mijn ochtendrondje kwam er zomaar een hert voorbijgesprongen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit nu te twijfelen of ik morgenochtend moet gaan lopen. Heb er wel zin in, maar zondag rondje Tilburg (fietsen), dus misschien is een rustdag verstandiger....
Ik heb vandaag les 11 gelopen, 1-2-1-2-1-2-1-2 minuten met tussendoor 1 minuut wandelen. De volgende les is 18 minuten aan een stuk lopen. Dan begint het er weer een beetje op te lijken.
Op vrijdag 2 mei 2014 16:04 schreef te-brengla het volgende: Ik heb vandaag les 11 gelopen, 1-2-1-2-1-2-1-2 minuten met tussendoor 1 minuut wandelen. De volgende les is 18 minuten aan een stuk lopen. Dan begint het er weer een beetje op te lijken.
Ja, inderdaad! Die stomme losse minuutjes lopen geven ook niet echt voldoening denk ik
Op vrijdag 2 mei 2014 16:04 schreef te-brengla het volgende: Ik heb vandaag les 11 gelopen, 1-2-1-2-1-2-1-2 minuten met tussendoor 1 minuut wandelen. De volgende les is 18 minuten aan een stuk lopen. Dan begint het er weer een beetje op te lijken.
Oeps, overheen gelezen.
Jij hebt dan nog de oude Evy zeker? Misschien kun je eens kijken naar de 2011 versie. Die bouwt een stuk logischer op.