Er zijn zoveel dingen waardoor je lichaam dopamine aanmaakt, maar uiteraard is er uit die 1000 dingen heroïne gekozen om als voorbeeld te gebruiken zodat het heel slecht lijkt?quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Binnen 45 minuten
Je lichaam krijgt een dopamineboost en het pleziercentrum in de hersenen wordt gestimuleerd. Heroïne heeft overigens dezelfde werking..
Jammer die fabel is al lang doorgeprikt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
De vochtafdrijvende werking van de cafeïne zorgt er geheid voor dat je naar de wc moet.
Hier stopte ik met lezen.quote:Je lichaam krijgt een dopamineboost en het pleziercentrum in de hersenen wordt gestimuleerd. Heroïne heeft overigens dezelfde werking..
Van seks krijg je toch ook een dopaminerush?quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen waardoor je lichaam dopamine aanmaakt, maar uiteraard is er uit die 1000 dingen heroïne gekozen om als voorbeeld te gebruiken zodat het heel slecht lijkt?
Seks, koffie, thee, brood, wat je maar prettig vind. Maar inderdaad, heroïne komt overtuigender over natuurlijk. Bij dopamine gaat het erom hoeveel er precies vrijkomt. En wanneer je weer behoefte krijgt aan een volgende, grotere dopamineshot. Die zijn bepalend voor de verslaving. En daarom is de dopamine die vrijkomt bij gebruik van heroïne niet te vergelijken met die van een glas cola.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:08 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Van seks krijg je toch ook een dopaminerush?
DIT ZIJN NOG EENS LEVENSWIJSHEDENquote:Op donderdag 1 mei 2014 15:15 schreef delano.888 het volgende:
Lekker boeiend, we gaan allemaal dood.
Ik sterf liever 10 jaar eerder na een gelukkig leven zonder zorgen dan 10 jaar later maar dat ik alleen maar mag leven op water en broccoli.
Moet je eens in combi met Mentos doenquote:Op donderdag 1 mei 2014 15:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik spuit cola altijd gelijk in mijn aders.
Spaart mijn gebit
quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen waardoor je lichaam dopamine aanmaakt, maar uiteraard is er uit die 1000 dingen heroïne gekozen om als voorbeeld te gebruiken zodat het heel slecht lijkt?
Deze twee schoten mij ook meteen te binnen, ja. Lekker bezig OPquote:Op donderdag 1 mei 2014 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jammer die fabel is al lang doorgeprikt.
Pepsi maxquote:Op donderdag 1 mei 2014 15:59 schreef delano.888 het volgende:
Dit is overigens sinds zondagmorgen
[ afbeelding ]
Dus geen cola meer drinken, maar cola?quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Geen Cola meer drinken maar Pepsi!
Bron?quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:04 schreef Saekerhett het volgende:
Nee, je moet niet 10 blikjes cola per dag drinken, maar af en toe een blikje cola als je dorst hebt of er gewoon zin in hebt is echt niet schadelijk
Dit is wel een eye-opener.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
De vochtafdrijvende werking van de cafeïne zorgt er geheid voor dat je naar de wc moet. Niet alleen het water uit de cola wordt uitgescheiden, maar tegelijk ook magnesium, calcium en zink dat op weg was naar je botten. Hetzelfde geldt voor natrium en elektrolyten.
Deze man weetquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Daarom drink geen cola maar energie drankjes.
retweetquote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:11 schreef MsMessy het volgende:
"Onderzoekers" die gaan kotsen van suiker in cola.![]()
Je glas sinaasappelsap bevat net zoveel suiker per 100 ml, andere vruchtensappen zelfs nog meer. Milkshakes overtreffen dat ook met gemak. Maar voor cola is het weer ineens anders.
Onderzoek doen is schadelijk voor uw (geestelijke) gezondheid denk ik.
Pepsi max, naast coca cola lightt en zero de kanker op aardequote:Op donderdag 1 mei 2014 15:59 schreef delano.888 het volgende:
Dit is overigens sinds zondagmorgen
[ afbeelding ]
Zo kun je alles wel 'goedpraten' natuurlijk. 10 prostituees naaien zonder condoom? YOLO, misschien kijk je op een dag ff niet naar links bij het oversteken van de weg..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 03:34 schreef TLC het volgende:
En op n dag kijk je ff niet naar links bij het oversteken van de weg...
![]()
Mens leef !
Nee tochquote:
Dat hangt natuurlijk van je algehele gezondheid en vooral: van de hoeveelheid en frequentie waarin je dat bier tot je neemt.quote:
Dat suikerintake gelinkt is aan type 2 diabetes en fosforzuur aan nierproblemen is anders mainstream kennisquote:Op vrijdag 2 mei 2014 05:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind het ook meer iets voor BNW.. Maar ja.
Ennnnn de geloofwaardigheid is gone.quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Heroïne heeft overigens dezelfde werking..
Zuurstof is ook dodelijkquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:42 schreef Rezania het volgende:
Zuurstof zorgt voor radicalen in je lichaam. Zonlicht brengt schade toe aan DNA. Te veel water is giftig.
Conclusie: Leven is dodelijk. Niet zo janken, gewoon #yolo.
Volgens mij binnen 22 minuten al.quote:Na 70 minuten je sterft een pijnlijke dood
(Bytheway, volgens mij maakt de lever glycogeen van suikers en kan alleen vet maken van vetzuren die in de dunne darm vrijkomen, maar ik heb even geen zin om het op te zoeken. En, euh, "er komen explosies vrij"?quote:Binnen 20 minuten: Je bloedsuikerspiegel piekt, waardoor er een explosie van insuline vrijkomt in het lichaam. De lever speelt hierop in en zet alle beschikbare suikers om in vet.
Bier is soberso ok. Het enige wat ik nog drink.quote:
Realiteit hoeft niet te kloppen. Een hele hoop hipsters in de VS zijn groot voorstander van grote bakken cola verbieden om vervolgens vrolijk naar de starbucks te gaan waar de drankjes 6x zoveel cafeïne als een liter cola hebben.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:08 schreef Anyanka het volgende:
Cola is natuurlijk niet gezond voor je en ik drink het niet vaak, maar wat een bullshit.
Normaal zou je overgeven als je binnen 10 minuten 10 theelepels suiker naar binnen werkt?
En hoewel de omschrijving van wat cafeïne doet klopt, zit er in een kop thee gemiddeld meer cafeïne dan in cola.
orgasme, liefde ook dopamine verstrekkers.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:02 schreef mstx het volgende:
[..]
Juist.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 03:26 schreef erik013 het volgende:
Maar als je (als volwassene) verder geen fles per dag van dat spul drinkt, een beetje normaal beweegt en niet ook nog eens andere allerlei andere snoep vol suiker vreet zal de schade toch wel meevallen lijkt me.
Kan Pepsi géén kwaad dan?quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Geen Cola meer drinken maar Pepsi!
Verschil:quote:Op zaterdag 3 mei 2014 13:35 schreef FANN het volgende:
[..]
Kan Pepsi géén kwaad dan?
Zou wel mazzel zijn, want áls ik een keertje Cola drink drink ik Pepsi, maar ik kan me niet voorstellen
dat dat dan wel goed is.
Wat is dan precies het verschil?
nee, fosforzuur in cola is in studies gelinkt aan lagere botdichtheid.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 11:27 schreef Sotchi2014 het volgende:
Hm. Dronk vroeger aardig wat (light) cola en heb op mijn 23e al ernstige osteoporose. Dat was op m'n 17e al duidelijk. Vraag me af of die zoetstoffen daarmee te maken kunnen hebben.
Dus ik kan flink op mijn heroïne verslaving besparen door cola te gaan spuiten?quote:Op donderdag 1 mei 2014 14:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Heroïne heeft overigens dezelfde werking..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |