abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:41:51 #51
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139446925
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:12 schreef Elfletterig het volgende:
Jouw alternatief - iedereen maar gewoon z'n gang laten gaan - is anders tamelijk simplistisch. Het komt niet in je op dat het onbegrensd gebruik maken (lees: misbruik maken) van alle vrijheden die je hebt, bijna automatisch ertoe leidt dat de vrijheden van anderen worden aangetast.
Hoe worden de vrijheden van anderen aangetast door deze Palestina herdenking symposium?
Anti-Turkije
pi_139446956
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:41 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hoe worden de vrijheden van anderen aangepast door deze Palestina herdenking?
In ieder geval minder dan die van reizigers van post-"voetbal"-treinen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139446976
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:38 schreef Kanjer het volgende:
De knuffelaars vergeten voor het maar even het kip/ei verhaal in deze.

Niet alleen in Nederland maar wereldwijd kotsen ze de Joden uit, door eigen toedoen.
Het zou die gemeenschap sieren als ze de komende pakweg tien jaar heel erg low profile zouden blijven.

Alleen misschien dan, heeel misschien, zou er een gedragsverandering kunnen komen.
Voor nu pikt de "gewone" burger het niet meer.
En door maar door te gaan met provoceren, huilie doen, aangiftes te verzinnen en wat al niet meer, krijg je het echt niet beter.

Jarenlang staat de Joden gemeenschap op pagina 1 van ieder nieuwsbureau, en dan niet positief.
En nee, dat ligt niet aan de journalisten, die feiten zijn er gewoon.

Het houd een keer op en dan gaat er een brandbom bij een moskee naar binnen, zo rolt de normale burger niet, tenzij je maar lang genoeg steekt, en dat moment komt eraan.

En dan maar weer huilie doen tegen die gemene racisten die anderen niets gunnen, onthou wie er in deze begonnen is.

Ze creëren een burgeroorlog.
pi_139447056
quote:
Niet alleen in Nederland maar wereldwijd kotsen ze de moslim/islam uit
Je draait nu door.

quote:
Het zou die gemeenschap sieren als ze de komende pakweg tien jaar heel erg low profile zouden blijven.
Dat zou je wel heel graag willen hé. Gaat toch niet gebeuren.

quote:
Jarenlang staat de islam en de moslim gemeenshap op pagina 1 van ieder nieuwsbureau, en dan niet positief.
De journalisten spelen wel degelijk een rol. Zij bepalen wat op pagina 1 staat (eigenlijk hun bazen, en sommigen van hen hebben nu eenmaal banden met de oorlogsindustrie die de publieke opinie wil rijp maken voor ingrijpen in moslimlanden).

quote:
Het houd een keer op en dan gaat er een brandbom bij een moskee naar binnen, zo rolt de normale burger niet, tenzij je maar lang genoeg steekt, en dat moment komt eraan.
De moslims zullen vast zeer onder de indruk zijn van je dreigement.

Gast, er zijn duizenden moskeeën met de grond gelijkgemaakt door mede-moslims. :') Met je amateuristische brandbom lol.

quote:
Nee, jij.
-
pi_139447138
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zal wel wat vergeetachtig zijn, maar je wil me vast wel helpen.

Wanneer hebben joden,

Terroristische aanslagen gepleegt?
Wereldwijd ambassades in brand gestoken naar aanleiding van een tekening?
Opgeroepen tot moord en doodslag?

Kan zo nog wel even doorgaan, maar het moge duidelijk zijn dat je ludieke aanpassing behoorlijk mank gaat.
pi_139447198
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:49 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wanneer hebben joden,

Kan zo nog wel even doorgaan, maar het moge duidelijk zijn dat je ludieke aanpassing behoorlijk mank gaat.
Ik denk dat er best mensen zijn die de joodse lobby in de VS wantrouwen, al dan niet vanuit antisemitische achtergrond.

Niet elke criminele daad is gelijk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_139447225
quote:

[..]

Wanneer hebben joden,

Voordat Israël bestond hebben ze terroristische aanslagen gepleegd. Nadat ze hun doel hadden bereikt hoefde het niet meer. Maar alsnog is er meer Joods terrorisme in de VS dan "islamitisch terrorisme" volgens de FBI-statistieken.

quote:
Heb ze wel zien oproepen om tig moslimlanden te bombarderen en ze willen nu ook een regime change in Iran.
-
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:52:42 #58
421524 SadPanda
pi_139447229
quote:

[..]

Wanneer hebben joden,

Joden hebben meer aanslagen gepleegd in de VS dan moslims.

Israël doet aan moord en doodslag.
Anti-Turkije
pi_139447264
quote:

[..]

Wanneer hebben joden,

Stel dat ik jou bronnen aanvoer die dat bevestigen, dan zou je al een stuk anders naar de gruweldaden in WOII kijken, ja? Really?
pi_139447323
Palestijnen mogen in concentratiekampen opgesloten worden, want het zijn toch kutmoslims.

Dat soort wereldverheffende gedachtes zweven er in de totaal door de media gebrainwashte figuren rond.

pi_139448174
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tussen smaakloze bijeenkomsten die je niet aanstaan maar verbieden en alles z'n gang laten gaan zitten nogal wat kilometers verschil. Jouw vrijheid wordt op geen enkele manier aangetast als je deze bijeenkomst door zou laten gaan.
Het gaat niet om mijn vrijheid. Het gaat om de totale samenleving en dan gaat het vooral om normen waarden die gelden. Als ik ga lopen provoceren en kutten op de dag van het Suikerfeest wordt de vrijheid van de individuele moslim ook niet aangetast. Of het gepast en wenselijk is wat ik doe, is echter een ander verhaal.
pi_139448264
quote:
15s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat niet om mijn vrijheid.
Wiens vrijheid wordt hier dan wel aangetast? Of wil je mensen verbieden bijeen te komen omdat wat ze doen niet overeenkomt de normen en waarden die "we hier hebben"? Really?
pi_139448356
quote:
De knuffelaars vergeten voor het maar even het kip/ei verhaal in deze.

Niet alleen in Nederland maar wereldwijd kotsen ze de moslim/islam uit, door eigen toedoen.

Alleen misschien dan, heeel misschien, zou er een gedragsverandering kunnen komen.
Voor nu pikt de "gewone" burger het niet meer.
En door maar door te gaan met provoceren, huilie doen, aangiftes te verzinnen en wat al niet meer, krijg je het echt niet beter.

Jarenlang staat de islam en de moslim gemeenshap op pagina 1 van ieder nieuwsbureau, en dan niet positief.

En dan maar weer huilie doen tegen die gemene racisten die anderen niets gunnen, onthou wie er in deze begonnen is.

Je hebt gedeeltelijk een punt, maar je scheert iets te gemakkelijk verschillende groepen moslims over één kam. Er is namelijk ook nog een groep gematigde moslims van wie we weinig last hebben in Nederland. Het is goed om oog te houden voor deze groep. Het is bovendien ook in hun belang dat het extremisme harder wordt aangepakt, want zij lijden mede onder de negatieve beeldvorming die jij benoemt.

Dit symposium is puur het werk van radicale moslims, puur bedoeld om te provoceren en - dus - ook voorzien van sprekers die als extremist en haatzaaier te boek staan.

De mensen die heel hypocriet in jouw post het woord "moslims" vervangen door "Joden", zouden precies het omgekeerde moeten doen. Ze zouden moeten inzien dat er enorm veel parallellen zijn tussen het stelselmatig prediken van haat zoals neo-nazi's dat in de jaren '30 deden en het soort haat dat moslim-extremisten anno 2014 prediken.

In plaats daarvan maken ze van extremisten de zielige slachtoffers en wordt mensen die het extremisme juist aan de kaak stellen een soort schuldgevoel aangepraat. Hypocrisie en selectieve verontwaardiging ten top.
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:39:24 #64
421524 SadPanda
pi_139448465
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit symposium is puur het werk van radicale moslims, puur bedoeld om te provoceren en - dus - ook voorzien van sprekers die als extremist en haatzaaier te boek staan.
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ook al zou het een provocatie zijn, is dat tegenwoordig verboden? En of je het een provocatie vind is een mening.. Niemand heeft er last van dus wat zeik je nou...
Geef eens antwoord. Je bent zelf ook een extremist toch wil ik je niet in de bak gooien.
Anti-Turkije
pi_139448471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ze zouden moeten inzien dat er enorm veel parallellen zijn tussen het stelselmatig prediken van haat zoals neo-nazi's dat in de jaren '30 deden en het soort haat dat moslim-extremisten anno 2014 prediken.
Nazi's deden het in de jaren '30 van de vorige eeuw, en neo-nazi's doen het nog steeds in 2014.

quote:
In plaats daarvan maken ze van extremisten de zielige slachtoffers
De moslims in het algemeen misschien wanneer moslims over één kam worden geschoren, maar niet de extremisten.

quote:
en wordt mensen die het extremisme juist aan de kaak stellen een soort schuldgevoel aangepraat
Het gaat meer om het verdedigen van de vrijheid (ook die van provocateurs) om een symposium te houden.
-
pi_139448506
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wiens vrijheid wordt hier dan wel aangetast? Of wil je mensen verbieden bijeen te komen omdat wat ze doen niet overeenkomt de normen en waarden die "we hier hebben"? Really?
De eerste vraag is niet relevant, zoals al uitgelegd. Wat het tweede betreft: dat gebeurt allang. Je mag in dit land niet zomaar, altijd en overal manifestaties en protesten houden. Denk maar eens aan hoe protesten rondom Zwarte Piet tijdens de Sinterklaas-intocht werden verhinderd.

En ja, we zijn een sterk geseculariseerd, liberaal land met overeenkomstige normen en waarden. Dat je ruimte biedt aan allerlei (geloofs)overtuigingen, wil niet zeggen dat alles altijd en overal maar moet mogen. In een samenleving houd je rekening met elkaar en dus ook met de gevoelens en belangen van andere mensen. Zo hecht een grote groep mensen op 4 mei aan de Dodenherdenking. Het is een prima uitgangspunt om daar rekening mee te houden. Net zoals het ook niet gepast is om willens en wetens bepaalde religieuze feesten zoals Kerstmis of het Suikerfeest te gaan verzieken voor de groepen mensen die daar waarde aan hechten.
pi_139448717
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:40 schreef Elfletterig het volgende:
De eerste vraag is niet relevant, zoals al uitgelegd.
Je begint anders zelf over de vrijheden van anderen die hier zogenaamd in het geding zouden zijn.
quote:
Het komt niet in je op dat het onbegrensd gebruik maken (lees: misbruik maken) van alle vrijheden die je hebt, bijna automatisch ertoe leidt dat de vrijheden van anderen worden aangetast.
quote:
Wat het tweede betreft: dat gebeurt allang. Je mag in dit land niet zomaar, altijd en overal manifestaties en protesten houden. Denk maar eens aan hoe protesten rondom Zwarte Piet tijdens de Sinterklaas-intocht werden verhinderd.
Dit is geen protest. Gewoon een privé-bijeenkomst.

quote:
En ja, we zijn een sterk geseculariseerd, liberaal land met overeenkomstige normen en waarden. Dat je ruimte biedt aan allerlei (geloofs)overtuigingen, wil niet zeggen dat alles altijd en overal maar moet mogen. In een samenleving houd je rekening met elkaar en dus ook met de gevoelens en belangen van andere mensen. Zo hecht een grote groep mensen op 4 mei aan de Dodenherdenking. Het is een prima uitgangspunt om daar rekening mee te houden. Net zoals het ook niet gepast is om willens en wetens bepaalde religieuze feesten zoals Kerstmis of het Suikerfeest te gaan verzieken voor de groepen mensen die daar waarde aan hechten.
Als men ervoor kiest om daar geen rekening mee te houden rechtvaardigt dat geen verbod en bijbehorend geweld.
pi_139449181
Wat ze in feite zeggen is: wij herdenken geen joden op 4 mei want het zijn joden.
pi_139449417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:09 schreef Loekie1 het volgende:
Wat ze in feite zeggen is: wij herdenken geen joden op 4 mei want het zijn joden.
Wie is ze en waar zeggen ze dat?
-
pi_139449551
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:39 schreef SadPanda het volgende:
Geef eens antwoord. Je bent zelf ook een extremist toch wil ik je niet in de bak gooien.
Misschien moet je eerst eens leren snappen dat iemand die krachtig stelling neemt tegen diverse vormen van extremisme niet zelf een extremist is.

Ik heb overigens ook niet bepleit dat de organisatoren van het symposium de bak in moeten worden gegooid. Ik heb alleen uitgelegd waarom ik het een goede zaak zou vinden wanneer het houden van zo'n bijeenkomst op 4 mei niet wordt toegestaan.
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:26:54 #71
421524 SadPanda
pi_139449603
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst eens leren snappen dat iemand die krachtig stelling neemt tegen diverse vormen van extremisme niet zelf een extremist is.

Ik heb overigens ook niet bepleit dat de organisatoren van het symposium de bak in moeten worden gegooid. Ik heb alleen uitgelegd waarom ik het een goede zaak zou vinden wanneer het houden van zo'n bijeenkomst op 4 mei niet wordt toegestaan.
En die redenen zijn allemaal al onderuit gehaald.
Anti-Turkije
pi_139449654
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:25 schreef Elfletterig het volgende:
Wel als je onder extremisme 'religie' verstaat.
-
pi_139449675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:39 schreef Charismatisch het volgende:
Nazi's deden het in de jaren '30 van de vorige eeuw, en neo-nazi's doen het nog steeds in 2014.
Zolang je maar snapt dat moslim-extremisten, die o.a. oproepen tot jodenhaat, homohaat, het haten van andere mensen om hun geloof of de afwezigheid daarvan en zich verzetten tegen de waarden van onze westerse samenleving beduidend meer op nazi's lijken dan degenen die tegen dergelijke extremisten ageren.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:39 schreef Charismatisch het volgende:
Het gaat meer om het verdedigen van de vrijheid (ook die van provocateurs) om een symposium te houden.
Vrijheid is een term die gretig wordt misbruikt. Geef dit soort moslim-extremisten macht en ze zijn de eersten die andere groepen mensen gaan onderdrukken, hun vrijheden en rechten ontnemen en zelfs vervolgen. Opnieuw geldt hier: hypocrisie ten top.
pi_139449717
Kun je van extremistische moslims verwachten dat ze joden gaan herdenken?
pi_139449726
quote:
15s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
Zolang je maar snapt dat moslim-extremisten, die o.a. oproepen tot jodenhaat, homohaat, het haten van andere mensen om hun geloof of de afwezigheid daarvan en zich verzetten tegen de waarden van onze westerse samenleving beduidend meer op nazi's lijken dan degenen die tegen dergelijke extremisten ageren.
Ik denk het niet want een pluspunt van moslimextremisten is dat ze behoorlijk anti-racisme zijn, en nazi's staan juist bekend om hun racisme, daarom vind ik hen onvergelijkbaar.

quote:
Vrijheid is een term die gretig wordt misbruikt. Geef dit soort moslim-extremisten macht en ze zijn de eersten die andere groepen mensen gaan onderdrukken, hun vrijheden en rechten ontnemen en zelfs vervolgen. Opnieuw geldt hier: hypocrisie ten top.
Dus wil je hen imiteren?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')