BP en DB rows pakken ook schouders. OHP daarvan weghouden maakt je sterker op de OHP dag voor schouders.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:22 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dus op dag 1 geen schouders en dag 2 geen borst (of de incline bench press daar laten staan)? Wat betreft de lunges en good mornings is het wel verstandig om ze inderdaad te vervangen door eenvoudigere oefeningen.
Fattie allertquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vroeger (paar jaar geleden) kon ik rustig 20 pullups achter elkaar.
Nu kan ik er nog geen één. Komt vast weer terug.
Zou het in die volgorde doen. Komt de assistentie (GM en Lunges) eerder aan bod i.p.v. het einde en is het beter verdeelt qua spiergroepen voor een full body. Shrugs en Incline weg gelaten wegens het feit dat ze weinig toevoegen als beginner zijnde die al een BP en OHP in het schema heeft.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:11 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb even jullie expertise en mening nodig. Een maat van me heeft me gevraagd een schema te maken. Hij kan door werk en privé-omstandigheden helaas maar 2 keer per week trainen (ma - vr), dus heb ik 'm een full body schema geadviseerd. Wat vinden jullie hier van:
Dag 1
Squat 4 x 8
Bench Press 4 x 8
Good Morning 3x10
Barbell Rows 4 x 8
(Barbell rows vanwege het feit dat de meeste beginners te veel uit hun torso pakken bij de dumbbell row)
Dag 2
Deadlift 4 x 8
OHP 4 x 8
Barbell Lunges 3 x 10
Lat Pull Down 4 x 8
Ik denk dat een barbell row erg slecht is voor beginners. Je pakt veel te makkelijk teveel gewicht met een vreselijke form. Je ziet het zelfs bij gevorderden, te zwaar, vreselijke techniek. Een DB row is makkelijker te leren. Eens met dat er teveel torso wordt gebruikt, maar simpelweg zeggen 'kijk in de spiegel en je rug moet vlak blijven' heb ik nog nooit iemand mee zien falen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:13 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zou het in die volgorde doen. Komt de assistentie (GM en Lunges) eerder aan bod i.p.v. het einde en is het beter verdeelt qua spiergroepen voor een full body. Shrugs en Incline weg gelaten wegens het feit dat ze weinig toevoegen als beginner zijnde die al een BP en OHP in het schema heeft.
Vind de barbell row zelf makkelijker te coachen dan de dumbbell row.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat een barbell row erg slecht is voor beginners. Je pakt veel te makkelijk teveel gewicht met een vreselijke form. Je ziet het zelfs bij gevorderden, te zwaar, vreselijke techniek. Een DB row is makkelijker te leren. Eens met dat er teveel torso wordt gebruikt, maar simpelweg zeggen 'kijk in de spiegel en je rug moet vlak blijven' heb ik nog nooit iemand mee zien falen.
Ik zie zelden iemand het goed doen, zowel dumbbell als barbell trouwens.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 23:09 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Vind de barbell row zelf makkelijker te coachen dan de dumbbell row.
Zijn slechts een paar punten die je hoeft uit te leggen.
-knieën naar achteren
-Til het rustig omhoog naar je buik (beperkt het gewicht en komt de form ten goede.
-Ellebogen naar elkaar brengen
Enige wat een probleem blijft met zowel de barbell als dumbbell versie is dat de schouder te hoog staan. Schouders moeten in depressie blijven en naar retractie toe gehaald worden.
Je squat vanuit je knieën en niet vanuit je heupen waardoor je niet diep genoeg gaat en je knieën te veel belasting krijgen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Mannen, advies graag.
Wat ik zelf zie:
Squat: Dieper squatten, en rug stabiliseren (was eigenlijk iets te hoog denk)
BOR: Rug horizontaal proberen te krijgen.
BOR ziet er niet echt controlled uit (veelal biceps, ipv lats/rug) bij de wat zwaardere gewichten/latere sets. Teveel naarvoren leunen zie ik ook, maar dat doen wel meer mensen (45 tegen 90 graden). Iets minder gewicht pakken. Je zou ook nog straps kunnen gebruiken om wat minder focus op je armen te zetten.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Mannen, advies graag.
Squat:quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Mannen, advies graag.
Wat ik zelf zie:
Squat: Dieper squatten, en rug stabiliseren (was eigenlijk iets te hoog denk)
20KG eraf? Ik volg SS en daar moet er elke training 5KG bij... 90KG was wel echt pittig zwaar in de laatste set, en m'n laatste paar reps waren met kwart ROM. Maar jij raadt dus aan om met 70 perfecte form te halen en dan verder gaan met SS?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 19:49 schreef Degrauwemiddelmaat het volgende:
[..]
Squat:
Beginnen met 20 kg eraf te gooien, opnieuw filmen, en dan beoordelen.
Gewicht lijkt zwaar (voor jou), en dus zal je vorm sowieso niet 100% zijn.
Bor, rug horizontaler, ass meer naar achter.
quote:In a few hours, the video of this 2 savages train together is coming!
Bij SS doe je gewicht erbij als je je vorm goed kunt houden, dit is natuurlijk essentieel. Aan kwart ROMS heb je niets. Daarnaast kun je er beter 2.5kg bij doen, niet 5kg.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 21:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
20KG eraf? Ik volg SS en daar moet er elke training 5KG bij... 90KG was wel echt pittig zwaar in de laatste set, en m'n laatste paar reps waren met kwart ROM. Maar jij raadt dus aan om met 70 perfecte form te halen en dan verder gaan met SS?
20 kg per stuk denk ik.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:45 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Zijn die platen bij 1:00 ieder 10Kg?
Ik snap altijd geen drol van die zwarte schijven, naja je kunt er ook niks aan zien....
Maar hij deadlift daar volgens mij 100Kg toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |