Ja, nou en? Een symposium gaat tegen welke normen waarden in?quote:Op woensdag 30 april 2014 08:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het is geen herdenking; het is een symposium. En de voornaamste spreker is een notoire religieus extremist die banden met terreurorganisaties onderhoudt.
De Palestijnen zijn inderdaad slachtoffer. En de internationale gemeenschap laat Israël veel te veel z'n gang gaan. Dat is iets dat mij al heel lang stoort. Laat echter onverlet dat het symposium van deze extremisten een staaltje selectieve verontwaardiging van de bovenste plank is en dat het doel puur was om te provoceren.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laten we wel zijn; de Palestijnen zijn ook slachtoffer. Verdreven uit een groot deel van hun land om plaats te maken voor een Joodse Staat. Met een stel Joodse randdebielen die nog vinden dat zij het recht hebben die Joodse Staat uit te breiden op Palestijns grondgebied ook. Dat het zelf geen lieverdjes of een zeer beschaafd volk is, doet daar niet zo veel aan af.
Dat de Islamitische cultuur uit naam van het geloof de meest gruwelijke slachtingen toestaat en goed praat is weer iets heel anders en een andere discussie. Wat mij daarin vooral stoort is dat 'men' het maar terug brengt op 'alle extremistische/fundamentalistische religieuzen' waarmee moderne religieuzen die hun invloed democratisch via de politiek en niet gewelddadig uitvoeren gemakshalve over één kam worden geschoren met "Allah Akbar" schreeuwende moordenaars op niet-islamieten omdat het niet-islamieten zijn. Angst en politieke correctheid. En jij doet daar net zo hard aan mee.
Het niet bij de naam noemen van het beestje en wanneer er berichtgeving over wandaden door islamieten gepleegd worden, beginnen over 'alle extremistische religieuzen' ipv om wie het gaat: extremistische islamieten.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet niet waar ik precies aan meedoe, maar aan politieke correctheid doe ik niet
dat is precies waar al nakba om draait slimmerikquote:Op woensdag 30 april 2014 10:00 schreef Twiitch het volgende:
Palestina is een verzinsel. Het Palestijnse volk bestaan niet.
Ik volg je niet meer, geloof ik. Zit je nou te klagen over het feit dat ik niet uitgesproken genoeg ben over extremistische moslims en dat ik me te politiek-correct uitlaat?quote:Op woensdag 30 april 2014 09:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het niet bij de naam noemen van het beestje en wanneer er berichtgeving over wandaden door islamieten gepleegd worden, beginnen over 'alle extremistische religieuzen' ipv om wie het gaat: extremistische islamieten.
Overigens ben ik ermee bekend dat het posten van PM-berichten een ban kan opleveren. Ik zie 'm wel verschijnen. Zoals discussies hier nu gaan (van alle kanten neergesabeld worden vanwege je mening, voortdurend worden afgeschilderd als een extremist, racist, haatzaaier, etc.) kun je net zo goed geband zijn. Hoef je hier ook geen tijd te verdoen.quote:Het moet mij toch even van het hart dat je behoorlijk het spoor bijster bent. Ik mag aannemen dat je dat zelf ook wel begint in te zien.
Je bent geen haar beter dan de extremisten die je zegt te bestrijden.
Let op: krijgen we weer in ieder topic een verongelijkt verhaal waarin Elfletterig dreigt te gaan want zus en zo.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:17 schreef sp3c het volgende:
naja je mening is ook wel een tikje extreem de laatste tijd
prima wmb maar dan moet je ook niet mieten als mensen je een extremist noemen lijkt me
Ben je nu tegen dit symposium door het extremistisch karakter of omdat het op 4 mei is.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het heeft - ten eerste - alles met dat symposium te maken. De voornaamste spreker daar is een notoire moslim-extremist: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erug-naar-nederland/
Extremisme ongemoeid en onbeantwoord laten is geen optie. Dat is nou juist wat leidt tot meer extremisme, omdat ze dan ongestoord jongeren kunnen hersenspoelen en vergiftigen. Of dacht je soms dat zo'n Mohammed B. zomaar van de ene op de andere dag tot z'n daden is gekomen?
Dat repressieve maatregelen leiden tot haat, is niet per definitie kwalijk. Sterker nog: het lijkt me een uitstekend signaal dat wij ons als samenleving zeer vijandig opstellen richting religieus extremisten. Dat kunnen we onder meer doen door de haatzaaiers strafrechtelijk te vervolgen wegens haatzaaien. Daar hebben we gewoon wetten voor, maar daar heerst kennelijk ook al een taboe op.
We moeten alles maar slikken en accepteren als aan mensen zoals jij ligt. Schouders ophalen, gewoon hun gang laten gaan, provocaties pikken, toestaan hoe ze de grenzen steeds een stukje verder opschuiven. Ik zeg op mijn beurt dat het houden van een provocerend symposium op uitgerekend 4 mei grensoverschrijdend is. Zoals ik dat trouwens óók heb gezegd over de "minder, minder"-uitspraken van Wilders.
Mijn mening is helemaal niet extreem. Ik ben tegen allerlei vormen van extremisme, waaronder religieus extremisme. Daar is niks nieuws aan. Ik wil het geen mens aandoen, maar je mag al mijn posts op FOK! sinds dag één nalezen. Je zult deze lijn consequent terugvinden in alles wat ik hier ooit schreef. Daar steek ik m'n handen voor in het vuur, want ik weet wat ik vind en wat ik schrijf.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:17 schreef sp3c het volgende:
naja je mening is ook wel een tikje extreem de laatste tijd
prima wmb maar dan moet je ook niet mieten als mensen je een extremist noemen lijkt me
De wens is de vader van de gedachte hè? Ik zou nog niet te vroeg juichen, maar de kans dat ik vertrek, zit er wel in. Het klimaat op dit forum bevalt me namelijk totaal niet. Ik krijg steeds gekkere kwalificaties naar m'n hoofd geslingerd.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:17 schreef Xa1pt het volgende:
Tijd voor een nieuwe sabbatical Elfletterig.
Objectief gezien heb ik alle reden om verongelijkt te zijn. Ik word extremist genoemd terwijl ik geen extremist ben. Ik word racist genoemd terwijl ik geen racist ben. Ik word haatzaaier genoemd terwijl ik geen haatzaaier ben.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:19 schreef Xa1pt het volgende:
Let op: krijgen we weer in ieder topic een verongelijkt verhaal waarin Elfletterig dreigt te gaan want zus en zo.
Ik ben tegen het symposium omdat het op 4 mei gehouden moet worden. Je kunt mensen niet het recht ontzeggen om een symposium te organiseren, maar dat doen ze dan maar op een andere dag dan 4 mei. Temeer omdat het puur als provocatie is bedoeld om het uitgerekend op die dag te doen.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:58 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ben je nu tegen dit symposium door het extremistisch karakter of omdat het op 4 mei is.
In het begin van de discussie vind je nog dat ze het op een andere dag moeten houden. Dit lijkt niet te stroken met je argumenten over extremisme. Het lijkt dan ook meer op een 'discussietruckje'.
Ik vind de kritiek op het houden van het symposium op 4 mei overdreven. Het is ook nog voor 8 uur afgelopen. Dit verbieden is een glijdende schaal. Dan kan je heel veel activiteiten die op 4 mei zijn wel verbieden.
Er lijkt sprake van overgevoeligheid te zijn omdat het door moslims georganiseerd wordt. Die overigens natuurlijk ook wel een andere dag hadden kunnen kiezen.
Ik neem aan dat je in de laatste alinea jouw ergernis over het verloop van de discussie uit, want ik geloof niet dat ik jou daarvan beticht.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben tegen het symposium omdat het op 4 mei gehouden moet worden. Je kunt mensen niet het recht ontzeggen om een symposium te organiseren, maar dat doen ze dan maar op een andere dag dan 4 mei. Temeer omdat het puur als provocatie is bedoeld om het uitgerekend op die dag te doen.
Ik vind het daarnaast ook zorgwekkend hoe aantoonbare religieus extremisten als die Van de Ven ruim baan krijgen in dit land. Onder het mom van "alles moet mogen" staan we gewoon dat deze haatzaaiers hun preken houden en jongeren beïnvloeden, die vervolgens radicaliseren. En daarna staan we raar te kijken als die jongeren extremist worden en naar Syrië of - zoals vandaag in het nieuws - naar Jemen afreizen voor de jihad.
Overigens mag je mijn kritiek overdreven vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben of uiten. Evenmin is het zo dat iemand die ergens kritiek op uit automatisch zelf een extremist is.
Beetje vrolijk kinderliedjes gaan zingen. En dat op zijn leeftijd!quote:Aart Staartjes - 4 Mei 2014 - Amsterdam
Datum: 4 Mei 2014
Begint om: 15:00
Zaal: Stadsschouwburg
Plaats/Stad: Amsterdam
Artiest: Aart Staartjes
Leeftijd: Alle leeftijden
Objectief gezien doe jij precies hetzelfde. Je blijft steeds herhalen dat dit symposium bedoeld is om te provoceren, maar dat is een verzinsel en een aanname.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:05 schreef Elfletterig het volgende:
Objectief gezien heb ik alle reden om verongelijkt te zijn. Ik word extremist genoemd terwijl ik geen extremist ben. Ik word racist genoemd terwijl ik geen racist ben. Ik word haatzaaier genoemd terwijl ik geen haatzaaier ben.
Ja, er gaan echt mensen radicaliseren of naar Syrië omdat ze een herdenking over Palestina bijwoondequote:Op woensdag 30 april 2014 11:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben tegen het symposium omdat het op 4 mei gehouden moet worden. Je kunt mensen niet het recht ontzeggen om een symposium te organiseren, maar dat doen ze dan maar op een andere dag dan 4 mei. Temeer omdat het puur als provocatie is bedoeld om het uitgerekend op die dag te doen.
Ik vind het daarnaast ook zorgwekkend hoe aantoonbare religieus extremisten als die Van de Ven ruim baan krijgen in dit land. Onder het mom van "alles moet mogen" staan we gewoon dat deze haatzaaiers hun preken houden en jongeren beïnvloeden, die vervolgens radicaliseren. En daarna staan we raar te kijken als die jongeren extremist worden en naar Syrië of - zoals vandaag in het nieuws - naar Jemen afreizen voor de jihad.
Overigens mag je mijn kritiek overdreven vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben of uiten. Evenmin is het zo dat iemand die ergens kritiek op uit automatisch zelf een extremist is.
ik vind het een tikje extreem en ik zie het steeds een tikje extremer wordenquote:Op woensdag 30 april 2014 11:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn mening is helemaal niet extreem. Ik ben tegen allerlei vormen van extremisme, waaronder religieus extremisme. Daar is niks nieuws aan. Ik wil het geen mens aandoen, maar je mag al mijn posts op FOK! sinds dag één nalezen. Je zult deze lijn consequent terugvinden in alles wat ik hier ooit schreef. Daar steek ik m'n handen voor in het vuur, want ik weet wat ik vind en wat ik schrijf.
ja als je vaak genoeg 'ze willen ons graag haten' roept dan ga je het op een gegeven moment zelf geloven ja, daar ben jij een lichtend voorbeeld vanquote:De zaak is inmiddels zo gekanteld en geframed dat niet de extremisten extremist zijn, maar degene die problemen rondom extremisme benoemt en aangepakt wil zien als "haatzaaier, extremist en racist" door het leven moet. Ik heb inmiddels een imago. Eentje dat totaal niet strookt met de realiteit, maar ach. Als je iets maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf "waar".
Genocide?quote:Op woensdag 30 april 2014 11:35 schreef regiliopeace het volgende:
De genocide van Israel op het Palestijnse volk is nochtans veel actueler.
Als het allemaal zo extreem was, hoe komt het dan dat ik in al mijn jaren op FOK! slechts 48 uur aan bans heb gehad? Ik krijg verwijten voor de voeten geworpen en labeltjes opgeplakt door types die de ene na de andere ban in de wacht slepen, tot complete subforum-bans aan toe. Misschien moeten die mensen dan zelf eens een spiegel kopen?quote:Op woensdag 30 april 2014 11:36 schreef sp3c het volgende:
Ik vind het een tikje extreem en ik zie het steeds een tikje extremer worden
op zich geen probleem verder maar je maakt mij niet wijs dat je niet op bepaalde reacties van bepaalde mensen zit te wachten
Ik probeer je te begrijpen, maar ik volg het niet helemaal. Probeer je nu te ontkennen of te relativeren dat ik de laatste tijd de gekste kwalificaties naar m'n hoofd krijg gesmeten?quote:Op woensdag 30 april 2014 11:36 schreef sp3c het volgende:
Ja als je vaak genoeg 'ze willen ons graag haten' roept dan ga je het op een gegeven moment zelf geloven ja, daar ben jij een lichtend voorbeeld van
Toe maar, duw de organisatoren ook nog even in de hoek van de zielige slachtoffers, die getroffen worden door de hetze van extremist Elfletterig.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:31 schreef Peunage het volgende:
Objectief gezien doe jij precies hetzelfde. Je blijft steeds herhalen dat dit symposium bedoeld is om te provoceren, maar dat is een verzinsel en een aanname.
Jij kunt je echter verdedigen tegen aannames en leugens van andere users. De organisatoren niet tegen jouw verzinsels.
Flikker toch op met je genocide.....quote:Op woensdag 30 april 2014 11:35 schreef regiliopeace het volgende:
De genocide van Israel op het Palestijnse volk is nochtans veel actueler.
Waarom blijf je stug volhouden dat het een herdenking is? Het is een symposium en als zodanig is het ook aangekondigd. Hier nogmaals de poster. Speciaal voor jou even voorzien van een rood cirkeltje.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, er gaan echt mensen radicaliseren of naar Syrië omdat ze een herdenking over Palestina bijwoonde
Nogmaals. Als Van der Ven het probleem is, waarom is het symposium op een andere dag dan wel ok?quote:Op woensdag 30 april 2014 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom blijf je stug volhouden dat het een herdenking is? Het is een symposium en als zodanig is het ook aangekondigd. Hier nogmaals de poster. Speciaal voor jou even voorzien van een rood cirkeltje.
[ afbeelding ]
En gezien het profiel van Van de Ven - ik ga de hele riedel niet nogmaals herhalen - zou ik er niet van uitgaan dat daar niet een opruiend verhaaltje gaat worden afgestoken. Maar wees gerust naïef; dat is je goed recht.
Omdat het dan minder provocerend is. Dat het om 19:00 uur zou zijn afgelopen, is niet relevant. Veel relevanter is dat er op de poster bewust een link wordt gelegd met Dodenherdenking. Het is dus heel bewust op 4 mei gepland.quote:Op woensdag 30 april 2014 14:34 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Nogmaals. Als Van der Ven het probleem is, waarom is het symposium op een andere dag dan wel ok?
Van mij had je ook wel een rood cirkeltje om 'tot 19:00 uur' mogen zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |