Het zijn net mensen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:46 schreef maily het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)_mei_afgelast__.html
quote:...zijn idee van vrijheid bestaat uit dezelfde handvol clichés waarmee je ieder jaar rond Bevrijdingsdag wordt doodgegooid: vrijheid is de totale, ongefilterde mondigheid, vrijheid is dat je alles mag zeggen. Verder gaat het niet. Dat vrijheid een lastige opdracht is, die dwingt tot voortdurend afwegen en onderhandelen; dat mijn vrijheid de vrijheid van anderen kan beperken, dat vrijheid inhoudt dat je zo nu en dan moet kunnen luisteren – dat alles valt buiten die simplistische voorstelling van grenzeloze ongeremdheid.
Eens.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:51 schreef Peunage het volgende:
Volgens mij hebben ze in die moskee beter begrepen wat de dodenherdenking inhoud dan de tegenstanders hier
In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:49 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Omdat het geen WO2-slachtoffers zijn.
In dit geval is het precies andersom. Het zijn 'islamieten', dus hurdurdurdur VERBOTEN. Voordat je ook maar begrijpt wat er aan de hand isquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee dat kan niet, het betreft hier islamieten dus dan is dit een onderdeel van de cultuur.
Die ruimere definitie ligt allang weer onder vuur. We mogen de gruwelen van oorlogen niet in bredere zin herdenken op die dag. We mogen geen omgekomen Duitsers herdenken, dus zie ik werkelijk niet in waarom 4 mei dan wél gekaapt zou moeten worden door een "symposium" over Palestina.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar sinds 1961 wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Dodenherdenking
Tevens is er natuurlijk een connectie tussen WO2 en Palestina.
Van wie zou dat niet mogen, waarom trek jij je er wat van aan en waarom gebruik jij het als argument hiervoor? En van jou mag je dus geen gruwelen van oorlogen in in brede zin herdenken? Gekaapt nog welquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die ruimere definitie ligt allang weer onder vuur. We mogen de gruwelen van oorlogen niet in bredere zin herdenken op die dag. We mogen geen omgekomen Duitsers herdenken, dus zie ik werkelijk niet in waarom 4 mei dan wél gekaapt zou moeten worden door een "symposium" over Palestina.
Jij mag dat niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die ruimere definitie ligt allang weer onder vuur. We mogen de gruwelen van oorlogen niet in bredere zin herdenken op die dag. We mogen geen omgekomen Duitsers herdenken, dus zie ik werkelijk niet in waarom 4 mei dan wél gekaapt zou moeten worden door een "symposium" over Palestina.
Er gaan diverse stemmen op in die richting. Zie o.a:quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Van wie zou dat niet mogen, waarom trek jij je er wat van aan en waarom gebruik jij het als argument hiervoor? En van jou mag je dus geen gruwelen van oorlogen in in brede zin herdenken? Gekaapt nog welhet gaat om een of andere bijeenkomst in een lokale moskee, dus hoezo gekaapt?
Dus? Jij geeft dat als reden aan om dit te verbieden terwijl het blijkbaar alleen maar diverse stemmen zijn en het dus nog niet echt gebeurt. Snap jij nu echt niet hoe dom je redenatie is?quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er gaan diverse stemmen op in die richting. Zie o.a:
-
en http://www.nd.nl/artikele(...)denk-geen-duitsers_1
http://nieuws.thepostonli(...)toffers-niet-daders/
Het gaat om een bijeenkomst die doelbewust op die dag wordt gehouden om te provoceren. Goed, die is inmiddels van de baan, maar de triestheid van het initiatief is er niet minder om.
Weet je wat dit aantoont? Dat er blijkbaar nog genoeg discussie is over dit ontwerp. Mensen zijn er nog niet eens over uit of je de 'daders' ook mag herdenken. Maar jij zet een herdenking van andere slachtoffers wel meteen neer als provocatie.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er gaan diverse stemmen op in die richting. Zie o.a:
-
en http://www.nd.nl/artikele(...)denk-geen-duitsers_1
http://nieuws.thepostonli(...)toffers-niet-daders/
Het gaat om een bijeenkomst die doelbewust op die dag wordt gehouden om te provoceren. Goed, die is inmiddels van de baan, maar de triestheid van het initiatief is er niet minder om.
Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We - als land - hebben er last van omdat het die dag Nationale Dodenherdenking is. Het organiseren van dit soort bijeenkomsten op die dag is een pure provocatie. Dat hoeven we niet te accepteren.
Tuurlijk, jij komt op voor je matties.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus? Jij geeft dat als reden aan om dit te verbieden terwijl het blijkbaar alleen maar diverse stemmen zijn en het dus nog niet echt gebeurt. Snap jij nu echt niet hoe dom je redenatie is?
Jij vind het provoceren, ik niet. Het is maar wat je triest noemt, ik vind jou eerder triest als je dit wil verbieden.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij komt op voor je matties.
Islammetjes onder elkaar.
Er is heel veel mis met dingen verbieden. Zeker wanneer er feitelijk niets wordt geschaad, behalve dan de lange tenen van een groepje mensen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:42 schreef Elfletterig het volgende:
Er is niks mis met dingen verbieden.
Dat mag wel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
We mogen geen omgekomen Duitsers herdenken, dus zie ik werkelijk niet in waarom 4 mei dan wél gekaapt zou moeten worden door een "symposium" over Palestina.
De daders herdenken we op 5 mei.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Weet je wat dit aantoont? Dat er blijkbaar nog genoeg discussie is over dit ontwerp. Mensen zijn er nog niet eens over uit of je de 'daders' ook mag herdenken. Maar jij zet een herdenking van andere slachtoffers wel meteen neer als provocatie.
Er is gevochten voor vrijheid. Dat deze moslims ook al is het op 4 mei deze bijeenkomst wilde houden, en dat dit niet kan is daar in tegenspraak mee denk ik en nee ik ben geen moslim.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij komt op voor je matties.
Islammetjes onder elkaar.
maar op "onze" dodenherdenking herdenken we toch ook niet enkel WO2 slachtoffers?quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:49 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Omdat het geen WO2-slachtoffers zijn.
volgens de definitie lijkt me 4 mei juist uitermate geschikt voor dit feestjequote:"Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen - burgers en militairen - die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, en daarna in oorlogssituaties en bij vredesoperaties. Alle herinneringen daaraan komen samen tijdens de Nationale Herdenking. Om 20.00 uur is het overal in Nederland twee minuten stil. Twee minuten, waarin we ons realiseren dat we hier in vrijheid twee minuten stil kunnen en mogen zijn. Ter nagedachtenis aan allen die zijn omgekomen, leggen zijne Majesteit de Koning en hare Majesteit de Koningin de eerste krans bij het Nationaal Monument."
Heeft Nederland tradities? Behalve zwarte Piet natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Omdat dit volk aandacht wil en 0% respect voor Nederlandse traditie's. Maar waarschijnlijk wel lopen janken als hun traditie's geschonden worden.
[..]
Klopt, maar het blijven respectloze klootzakken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |