Niet te enthousiastquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:00 schreef minilot het volgende:
Ik moet vanavond allyoucaneat-sushiën bij een Shabu Shabu wegens een dinges met collega's.
Je hebt me door!quote:
Nou.Geniet ervan want Shabu is nog de minst slechte van alle all you can eat toko's in Rotterdam.(als je daar tenminste heengaat)quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:00 schreef minilot het volgende:
Ik moet vanavond allyoucaneat-sushiën bij een Shabu Shabu wegens een dinges met collega's.
Niet mee eens: SushiQube is echt tien keer beter.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:17 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Nou.Geniet ervan want Shabu is nog de minst slechte van alle all you can eat toko's in Rotterdam.(als je daar tenminste heengaat)
Overpriced en gebruikt zelfde soort sushi en rijst. Alleen de setting is misschien meer jouw smaak.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:20 schreef minilot het volgende:
Niet mee eens: SushiQube is echt tien keer beter.
Nee, ik vind de setting niks bijzonders. Wel vind ik de sushirijst véél verser smaken, de gerechten subtieler en een de sushi is ook een stuk verfijnder opgemaakt. En ik heb ruimschoots genoeg sushi in Rotterdam gegeten om de verschillen te proeven.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:23 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Overpriced en gebruikt zelfde soort sushi en rijst. Alleen de setting is misschien meer jouw smaak.
Moshi moshi is ook goed te doen vind ik.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet mee eens: SushiQube is echt tien keer beter.
Hmmmquote:
Hier ook weer aspergesquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:51 schreef Dragonberry het volgende:
Hier ook asperges! Gisteren al klassiek met ham, ei, aardappel en wat gesmolten boter. Ik had er alleen best veel dus net de rest gegeten met een slavink
Dat klinkt echt interessant! Hoe maak ik dat?quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:53 schreef Zo-is-dat het volgende:
Toe rabarber appel roomkaas taart met tijm
Heb een compote gemaakt van appel en rabarber, bodem van zoet korstdeeg en roomkaas vulling met een eitje, suiker en vanille, de compote erop, afmaken met verse tijmquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt echt interessant! Hoe maak ik dat?
Dat eet ik straksquote:Op woensdag 30 april 2014 12:01 schreef Fretwork het volgende:
Gisteren Melanzane alla Parmigiana gemaakt omdat ik wat meer tijd had. Is me uitstekend bevallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
quote:Op woensdag 30 april 2014 20:31 schreef Puckzzz het volgende:
Glutenvrije tortilla's gemaakt van P.A.N. meel Gevuld met rundergehakt met knoflook, miso en groene pepertjes, zacht bruin gebakken uienringen, gebakken oesterzwammen, sla en knoflooksaus.
De tortillas was een probeersel voor mijn zus die geen gluten mag. Ze smaakten echt super. Maar wat een ander soort meel dan normale bloem...veel droger.
Fotooke:Aha, maïstortillas. Lekker hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Ja waren echt heel lekker. maar ik moest wel even omschakelen qua behandeling van dit meel. Zo droog! Ik had een 'recept' gevonden maar die gaf aan 1 deel meel, 3 delen water. Ja hoi soep!quote:
Je deed het weer eens op z'n Grieks?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Gegrillde baby calamatis met veel knoflook op een salade
Lamsspies van de grill, koolsla, tzaziki, brood
*proest*quote:Op woensdag 30 april 2014 22:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Je deed het weer eens op z'n Grieks?
Och ik klingel mijn glaasje witte wijn wel even tegen jouw roseetje *cheers*quote:Op woensdag 30 april 2014 22:29 schreef Prego het volgende:
Een glas (lees: 4) rosé (waarom is er geen smiley hier die proost?)
Ik hang aan de griekse beginselenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Je deed het weer eens op z'n Grieks?
LOLquote:Op woensdag 30 april 2014 22:28 schreef Puckzzz het volgende:
Baby Calamatis is trouwens een beginnende ramp of gewoon een typo?
quote:Op donderdag 1 mei 2014 01:26 schreef OMG het volgende:
Een venti Caramel Ribbon Crunch frappucino. Starbucks heeft ze weer, 600 caloriën in een bekertje..
Zometeen eens aan de overgebleven fried chicken van Popeyes van gisteravond.
Kunnen we misschien een keer samen dansen Pietquote:Op woensdag 30 april 2014 23:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik hang aan de griekse beginselen
[ afbeelding ]
Tijgutju en ik dansen de tzaziki
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Plus Verse jus d'orange en een bakkie koffie![]()
Lekker!quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker gewoon hier. Gepofte aardappels, broccoli met vegeta, komkommersalade en een karbonade.
Eens!quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:16 schreef Trusten het volgende:
De lekkerste diepvriespizza
[ afbeelding ]
Ziet er zeker lekker uit, wat is dat er voor eentje?quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:16 schreef Trusten het volgende:
De lekkerste diepvriespizza
[ afbeelding ]
AH Excellent Verduraquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Ziet er zeker lekker uit, wat is dat er voor eentje?
Ja, mozzarella, knoflook en gegrilde groenten (courgette, aubergine, paprika, tomaat, groene asperge)quote:
quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja, mozzarella, knoflook en gegrilde groenten (courgette, aubergine, paprika, tomaat, groene asperge):-)
Ik ben niet vegetarisch overigens maar deze pizza is gewoon heel goedquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:48 schreef FANN het volgende:
[..]dan ga ik hem eens proberen, thanks! Klinkt ook héél lekker
klinkt lekker ja, al verwacht ik met diepvriesmeuk dat het weer extreem tegenvaltquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:48 schreef FANN het volgende:
[..]dan ga ik hem eens proberen, thanks! Klinkt ook héél lekker
Ik denk dat dat wel gaat lukkenquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:51 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik ben niet vegetarisch overigens maar deze pizza is gewoon heel goedenjoy
meestal is dat ook zo!quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
klinkt lekker ja, al verwacht ik met diepvriesmeuk dat het weer extreem tegenvalt
M'n vriend vond het mwa...maar zijn favoriet is dan ook de Big American (quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
klinkt lekker ja, al verwacht ik met diepvriesmeuk dat het weer extreem tegenvalt
best wel !quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:59 schreef Trusten het volgende:
En tja...voor 3 euro kan je het nog eens gokken toch?
ja dat is zeker zoquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:52 schreef FANN het volgende:
[..]
meestal is dat ook zo!maar we kunnen het allicht een keer proberen....
Aha! Oké ik zal het noteren, anders heb ik straks de verkeerdequote:Op donderdag 1 mei 2014 21:01 schreef Trusten het volgende:
[..]
By the way, het is dus niet deze:
[ afbeelding ]
maar deze
[ afbeelding ]
Die ziet er heel smerig uitquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:01 schreef Trusten het volgende:
[..]
By the way, het is dus niet deze:
[ afbeelding ]
Ja dat was ook niet de goeie haha...het rare is...degene die ik heb heet:quote:
Ik noteer dit wel op mijn lijstjequote:Op donderdag 1 mei 2014 21:06 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ja dat was ook niet de goeie haha...het rare is...degene die ik heb heet:
AH Excellent 'Verdura con giglia' en is zonder gorgonzola
Maar online vind ik alleen maar de 'Verdura con gorzonzola'. En de doos ziet er vrijwel hetzelfde uit.
Straks hebben ze m'n nieuwe favo pizza al veranderd voordat ik hem überhaupt nog een keer kon eten
Haha nou als je van gorgonzola houd is die andere vast ook lekker. Succes iigquote:Ik noteer dit wel op mijn lijstje![]()
AH Excellent 'Verdura con giglia' zonder gorgonzola
Dan komt het wel goed
Ja, on topic maar weerquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:09 schreef Trusten het volgende:
[..]
Haha nou als je van gorgonzola houd is die andere vast ook lekker. Succes iigZal nu stopen met SC
Was lekker hoorquote:
Bho! Die heb ik al paar jaar niet meer gehad, zo uit de pan en dan niet zo een met antiaanbaklaag,quote:
Hier ook al.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:02 schreef Dragonberry het volgende:
Straks lekker een hele kip uit de oven met sla
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:17 schreef borisz het volgende:
Op het menu: Spaanse gnocchischotel
http://www.24kitchen.nl/recepten/spaanse-gnocchischotel
Op die foto op de achtergrond van de website eten ze de sushi met een vork, wat is dezequote:
Ik heb er nu een beenham in liggen die ik heb ingesmeerd met mosterd, honing, knoflook en rozemarijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:37 schreef Mord_Sith het volgende:
Morgen een beenham hem honing tijmsaus uit de oven,
Mohquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb er nu een beenham in liggen die ik heb ingesmeerd met mosterd, honing, knoflook en rozemarijn.
En daar heb ik friet bij gesneden.
Nu je het zegt iddquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:19 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Op die foto op de achtergrond van de website eten ze de sushi met een vork, wat is deze
Heb je een recept van de aardappeltjes? Ik ben gek op knoflookquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:37 schreef Mord_Sith het volgende:
Lekker ordinair Kip Tandoori.
Morgen een beenham hem honing tijmsaus uit de oven, met mijn beruchte knoflookaardappeltjes
Het is geen hoogstaand culinair gebeuren hoorquote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:47 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Heb je een recept van de aardappeltjes? Ik ben gek op knoflook![]()
Hier eten we regenboogforel van de BBQ, met krieltjes.
een wat?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:56 schreef Bienelientjee het volgende:
En hebben nog een kroepia in de vriezer
kip met een koolsalade en een gepofte aardappel dusquote:Op zondag 4 mei 2014 17:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier gaat er een beer can chicken op de bbq. We eten dat met coleslaw en wortel/erwt/mais en een jacket potatoe.
Beer can chicken is niet zomaar kipquote:Op zondag 4 mei 2014 21:52 schreef Prego het volgende:
[..]
kip met een koolsalade en een gepofte aardappel dus
OT: een Grimbergen en een stuk stokbrood met eiersalade van vanmiddag.
Honger gekregenquote:Op zondag 4 mei 2014 22:58 schreef Molo buihet volgende:
Gerookte zalm en zalm tartaar met tunnbröd (dun knapperig brood) en een rendieren biefstuk met geroosterde bietjes en gegrilde worteltjes
Jonge aardappeltjes met zoute boter erbij, maar die kon ik echt niet meer op.
Nu al aan de drank?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:57 schreef Iwanius het volgende:
Relaxen in de buitenlucht met o.a. een koffie verkeerd.
Ik ben er net eentje aan het maken.quote:
Omdat we gesmolten boter lekkerder vinden bij de aspergesquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom geen hollandaise maken?
Droge witte wijn, 150 cc met een blad laurier, handje soepgroenten,blaadje foelie en paar peperkorrels 150 cc water ingekookt, dan door een zeef gehaald, snuf zout erbij. Ongeveer een theekopje aan vloeistof moet je overhouden
5 eidooiers
Pakje boter gesmolten in een steelpan. ( en dat is boter, geen margarine!)
RVS schaal bovenop een pannetje kokend water. Met de eidooiers en de vloeistof met een garde tot een soort zeer luchtige zabaione geslagen tot deze een dikke schuimige massa was. Zet het vuur uit. Druppelsgewijs de heldere boter er bij gieten terwijl je slaat. Als de eerste boter is opgenomen kan je het in een dun straaltje toevoegen, terwijl je blijft slaan.
Als alle heldere boter is opgenomen blijft wat eiwit achtige massa achter in je boterpannetjs. Niet toevoegen
Je hebt nu een fris smakende en lichte, schuimige "hollandaise"
That canquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat we gesmolten boter lekkerder vinden bij de aspergesEn ja dat is boter, geen margarine
Wegens slechte asperges in de winkel overgegaan op plan B: de Spaanse gnocchischotel van 24 kitchen die iemand hier een weekje geleden had gepost. Lekker!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Asperges, ham, eitje, gesmolten boter en aardappelpuree. En voor mijn vriend nog een stukje vlees dat ik nog moet kopen.
Ach ja. je hebt weleens van die dagen dat je gewoon zin hebt in iets sterkers naast de welbekende ochtenddranken.quote:
Eh... die dagen heb ik anders nooit hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:50 schreef Iwanius het volgende:
Ach ja. je hebt weleens van die dagen dat je gewoon zin hebt in iets sterkers naast de welbekende ochtenddranken.
Eet smakelijkquote:Op woensdag 7 mei 2014 08:57 schreef minilot het volgende:
Niet mis met.. zeg.. ochtendwodka hoor.![]()
Hier vandaag kokenuitkookboeken-dag: de groene couscous uit Plenty van Ottolenghi + de stoof van buikspek en rabarber uit Jamie at Home.
Postelein.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Eet smakelijk
Ik eet vanavond Postelijnstamppot met een braadworst. Ben heel benieuwd. Nog nooit postelijn op
Ja dat dusquote:
En wat voor groenten?quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:17 schreef Myraela het volgende:
Kip met krieltjes uit de oven. Lekker simpel voor het boodschappen doen.
Die aluminium bakken voor in de oven? Die zijn goed te happen ja.quote:
Yes, smaak Bordelaise. Lekker hapje hoorquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die aluminium bakken voor in de oven? Die zijn goed te happen ja.
Ik moet echt een keer weer een oven halen
Eg wel!!quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes, smaak Bordelaise. Lekker hapje hoor.
Je hebt gewoon een paar velden afgestruind??quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag is het wel gelukt om asperges te vinden
Ja, de geheime velden in de randstadquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een paar velden afgestruind??
Ha, lekker!quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:04 schreef Skeletor. het volgende:
Flensjes met stroop en poedersuiker! Al in geen jaren meer gehad. Ik begin er nu aan, wens me succes. Kindervoer,
!
Goed dat je daar even over begint, want ik wilde deze week eigenlijk zelf eens zure matjes gaan maken. Was ik alleen alweer vergetenquote:
Gaaf!! Ben benieuwd hoe je dat gaat/kunt doen!quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Goed dat je daar even over begint, want ik wilde deze week eigenlijk zelf eens zure matjes gaan maken. Was ik alleen alweer vergeten
Eens.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gaaf!! Ben benieuwd hoe je dat gaat/kunt doen!
quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:35 schreef minilot het volgende:
Rabarbersoufflé met zelfgemaakte custard op..
Niet uit eigen minimoestuin hoor, maar rabarber ligt alweer volop in de plaatselijke supermarktenquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:35 schreef Reese het volgende:
[..]
Heb je al rabarber?Hier steken de planten net hun kop boven de grond uit
Welk recept heb je gebruikt (en getweakt waarschijnlijk) voor de soufflé?
Hoe? Recept? Ben super benieuwd ! Als dat niet te moeilijk is ga ik dat sowieso ook doen !quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Goed dat je daar even over begint, want ik wilde deze week eigenlijk zelf eens zure matjes gaan maken. Was ik alleen alweer vergeten
Geen (of deels) citroenzuur, op zure matjes is dat volgens mij een in elk geval een mengsel van appelzuur en witte suiker.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:57 schreef sirdanilot het volgende:
Wat is het zure poeder erop eigenlijk, citroenzuurpoeder misschien?
De fruit leather / roll up van bramen ziet er echt wel goed uit. Leuk idee als ik ergens in het wild weer eens bramen weet te vindenquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen citroenzuur, op zure matjes is dat volgens mij een mengsel van appelzuur en witte suiker.
Maar voordat iedereen begint te stuiteren: de post van Fft deed me vooral herinneren aan het feit dat ik een soort van natuurlijk versie ervan wilde maken, door zuur fruit te pureren met wat honing of agavesiroop, dit dan dun uitsmeren over een bakplaat en dan heel lang op heel lage temperatuur in de oven laten drogen, en daar dan reepjes van snijden.
Zoiets dus:
http://www.ourbestbites.com/2011/09/how-to-make-homemade-fruit-roll-ups/
[ afbeelding ]
Meer inspiratie via Foodgawker: http://foodgawker.com/?s=fruit+leather
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Sterkte, hoop dat je snel weer naar huis mag.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:04 schreef Skeletor. het volgende:
Ziekenhuisvoer! Aardappelpuree, Chinese kool, kipfilet. Yoghurt toe. Mij benieuwen wat er vanavond komt.
Oh bleh, ziekenhuiseten is doorgaans niet iets waar smaakpapillen van gaan dansen..quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:04 schreef Skeletor. het volgende:
Ziekenhuisvoer! Aardappelpuree, Chinese kool, kipfilet. Yoghurt toe. Mij benieuwen wat er vanavond komt.
Beterschap!quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:04 schreef Skeletor. het volgende:
omnomnomnom!quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:21 schreef Prego het volgende:
Tussen de middag bij m'n schoonouders gegeten:
Foie gras (door schoonma bereid) met sla en geroosterd maisbrood
Flink stuk rundvlees van de bbq en gepofte aardappels met zeezout, boter en verse peterselie
Kaas (4 soorten, allen uit de Auvergne)
Aardbeien (zonder slagroom voor mij want slagroom)
Soort van chocoladetompoes
Nu geen honger maar wel zin om de foie gras op te maken die schoonma heeft meegegeven
waarom eet je het dan?quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Pizza, was wel te doen maar het blijft niet mijn favoriete eten
Dank je! Verder 2 sneetjes meergranen brood met runderrookvlees/kaas en kip/kaas, roggebrood met kaas en beschuitje met kaas (kaasfreak).quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:16 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Beterschap!
ot; restje andijviestamp
Omdat andere gezinsleden/mee-eters er zin in hebben? Omdat gewoon buik gevuld,klaar.quote:
Hehehe, ik kook vaak zelf en ik bepaal dan wat we eten. Of mijn vent kookt en dan maakt hij gewoon wat ik wil of zou willenquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Omdat andere gezinsleden/mee-eters er zin in hebben? Omdat gewoon buik gevuld,klaar.
Heb ik ook wel eensVooral punt 1
Ah, dan beken ik maar dat ik al weer een tijdje niet in een grotere supermarkt ben geweest, alleen in de stedelijke mini AH met beperkt assortimentquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet uit eigen minimoestuin hoor, maar rabarber ligt alweer volop in de plaatselijke supermarkten
Dank! Ik ga eens kijken of dat in het menu van de lunch van zondag in te passen is.quote:Ik gebruikte een recept uit Jamie Olivers At Home, hier online te vinden:
http://www.foodnetwork.com/recipes/jamie-oliver/rhubarb-and-custard-kinda-souffle-recipe.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |