abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139347533
Ik open niet erg vaak topics in R&P, maar heb nu een enorme behoefte om een verhaal van mij af te schrijven. Een lang verhaal. Deze openingszinnen zijn dan ook een disclaimer. Wil je geen lang verhaal lezen, klik dan gauw verder, ik verplicht niemand om het te lezen. Mensen die het wel lezen ben ik dankbaar. Zie ook: LIF / Wond na operatie geneest niet #2

november 2011

Al een aantal weekjes had ik wat bloed/vochtverlies op een vervelende plek. Laten we zeggen, net boven de bilnaad. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en die constateerde een sinus pilonidalis. Een sinus pilonidalis is een haarnestcyste, oftewel een ingegroeide haar. Ik liet het over me heen komen, ik moest immers geopereerd worden maar "het zou wel goed komen."
Dat één ingegroeid haartje de rest van mijn leven zou gaan beïnvloeden, had niemand kunnen voorspellen.

14 februari 2012

Vandaag is de operatie in ziekenhuis nummer 1. Al vroeg in de ochtend ben ik aanwezig en ik zie er als een blok tegen op. De operatie verloopt overigens prima, hoewel ik na de tijd wel veel moet overgeven door alle pijnstillers die ik moest innemen (ik kan daar niet zo best tegen, ik gebruik ze ook nooit.)
's Avonds was ik weer thuis en kon het herstel beginnen.
Ik liep met een wond van tien centimeter lang en een aantal centimeters diep. Zes weken stond hiervoor. Dat valt me goed mee, dacht ik nog.

13 juni 2012

Daar zat ik. Op de spoedeisende hulp. Vier maanden later, nog altijd een open wond met veel pijn en bloed. Niet leuk dus.
Plots werd ik opgenomen, omdat ze mij grondig wilden onderzoeken. Dit hebben ze gedaan, en de volgende dag liep ik weer op school, met het infuus nog (bijna letterlijk) in m'n arm. Alles was goed, en de wond zou vanzelf wel genezen.

31 augustus 2012

Operatie nummer drie. Begin augustus ben ik doorverwezen naar ziekenhuis #2, omdat de wond nog COMPLEET open lag na zes maanden. Hoe kan dat nou? Nou, ziekenhuis #1 heeft ERG slechte nazorg geleverd. Compleet van de zotten. Er zijn fouten gemaakt. Veel fouten. Ik ben geopereerd en mocht de volgende dag weer naar huis. De boel weer helemaal open gehaald, schoongemaakt, etc...
Nu zou het goed komen hoor. Een paar weekjes maar joh.

18 december 2012

Operatie nummer vier. Zo, plotseling, tijdens een controle. Onder verdoving overigens, ik was het al goed zat en had geen zin in weer een opname inclusief alle rompslomp.
Meteen daarna weer naar huis, het zou nu alsnog wel goed komen. Al bijna een jaar lang liep ik met een open wond. Niet fijn, kan ik je vertellen.

maart 2013

Hoera! De wond zit dicht! Zo zei de chirurg. Hoe fout hij zat, ontdekten we al snel.

september 2013

De wond lag al maanden weer open. Ik kreeg een baan in Lissabon en ben er heen gegaan, met een "op het oog" dichte wond. Een risicootje nemen, ik was pas achttien, kom op zeg. Twee maanden later kwam ik weer thuis. Mijn "emigratie" avontuur was ten einde. De wond lag weer ver open, en het ziekenhuisavontuur kon weer verder gaan. Hoezee.

28 april 2014

Al met al gaat het nu richting de drie jaar met een open wond. Niet normaal meer. Ik kom net van het ziekenhuis, waar ik arts nummer 134919129 heb gezien. Letterlijk. Ik heb al zó veel artsen gezien, maar vandaag spant de kroon.

Dit is wat hij te zeggen had:

"In principe kun je elke maand een operatie tegemoet zien. Elke keer een recidive. Niets aan te doen. Jouw wond gaat NOOIT, maar dan ook NOOIT dicht. Je zult levenslang met een open wond rondlopen. Dat jou dit niet eerder verteld is, is vrij beschamend, dit is namelijk al langer duidelijk na 2.5 jaar aanklooien."

Een bom die insloeg. Levenslang? Moet ik de rest van mijn leven zo verder?
Mijn dagindeling is: opstaan, computeren, slapen.
Waarom? Omdat het bloed er regelmatig uitloopt. Verband voor, gaasje in, maar dan nog. Dan nog de pijn. Zo kán je niet werken. Dat heb ik wel degelijk gedaan hoor, ik heb baantjes gehad en ervoor gevochten. Maar zo kan het niet, het is niet dragelijk.
Sporten kan ook niet. Lijkt me logisch waarom.

Weer naar het buitenland al helemaal niet, ik heb verzorging nodig en kan niet weg van huis voor langer dan een aantal uren. Het enige wat ik sporadisch doe is acteren/figureren. Soms kan ik een dagje weg voor opnames voor een tv-commercial bijvoorbeeld. Of een ander programma. Vind ik hartstikke leuk, maar na zo'n dag ben ik weer compleet kapot door die schijtwond.

Studeren, wil ik heel graag, maar hoe? Ik kan zo niet naar colleges, dat KAN gewoon niet. Thuis studeren, daar kijk ik al langere tijd naar. Maar wat daarvan precies mogelijk is, weet ik niet. Wat weet ik eigenlijk wel?
Nou, niet zo gek veel.
Maar wel dat ik hier echt kapot aan ga. Een wond die je hele leven op zijn kop zet. Sociaal zie ik bijna niemand, omdat ik amper buiten kom. Voor al mijn operaties sportte ik meer dan twintig uur per week en was ik elke dag buiten. Schril contrast met nu.

Mijn toekomst, daar durf ik amper over na te denken. Die toekomst zal vol zitten met een wond en ziekenhuisbezoeken, vermoed ik zomaar. Second opinion al gehad, al wel duizend. :{

Ik schrijf dit verhaal niet uit medelijden, want ik vind mezelf verre van zielig. Ik voel me gewoon rot, en dat zou een ieder wel hebben in een situatie als deze. Ik kan gewoon zo weinig/niks op deze manier. Wat verwacht ik? Geen idee. Van me afschrijven is de hoofdzaak. En misschien weet iemand hier wel wat ik kan doen om het plezier in mijn leven in elk geval terug te krijgen. Ik ben negentien jaar, dit is niet hoe het hoort.

Voor mijn gevoel, heb ik vandaag levenslang gekregen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 28 april 2014 @ 18:14:42 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139347578
In hoeveel ziekenhuizen ben je al geweest?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 28 april 2014 @ 18:16:41 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_139347636
:*

Al eens gedacht aan een arts/ziekenhuis in het buitenland?
pi_139347645
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:14 schreef Catch22- het volgende:
In hoeveel ziekenhuizen ben je al geweest?
Twee, en bij al een heel aantal chirurgen, assistent chirurgen, wondconsulenten, noem het maar op.
pi_139347671
Kijken naar wat je wel kunt, ook al zal dat bitter weinig zijn. Meer kun je niet doen eigenlijk... En zeker kijken naar andere artsen en mogelijkheden betreft de wond, doorvechten... En sterkte gewenst :)
  maandag 28 april 2014 @ 18:18:21 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139347682
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:16 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Twee, en bij al een heel aantal chirurgen, assistent chirurgen, wondconsulenten, noem het maar op.
Kut zeg. Maar ik kan me zo slecht voorstellen dat t zo blijft. Ze kunnen t toch domweg wegsnijden en er nieuwe huid op transplanteren zou je denken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139347700
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 18:16 schreef Pino112 het volgende:

Regelmatig, maar erg lastig, omdat ik zelf geen vervoer heb en dus afhankelijk ben van mijn vader. Die neemt al heel veel vrij om met mij mee te kunnen iedere keer, ik kan hem dus niet nog meer vrij laten nemen omdat ik niet wil dat hij werkeloos wordt door mijn euvel. Daarnaast ben ik bang dat het erg weinig gaat helpen, aangezien mijn probleem op internet door heel wat mensen omschreven wordt als uitzichtloos (zij hebben hetzelfde, ook al tientallen operaties en artsen gezien en maar geen goede resultaten)
pi_139347706
Ik snap het verhaal ook niet helemaal, hoe zit de wond dan? Waarom kunnen ze geen transpantatie uitvoeren, waarom kan het niet gehect worden?
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_139347725
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:17 schreef aijumu het volgende:
Kijken naar wat je wel kunt, ook al zal dat bitter weinig zijn. Meer kun je niet doen eigenlijk... En zeker kijken naar andere artsen en mogelijkheden betreft de wond, doorvechten... En sterkte gewenst :)
Ik vecht door, zeker weten, maar ik voel me wel steeds hopelozer :X
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 18:18 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Kut zeg. Maar ik kan me zo slecht voorstellen dat t zo blijft. Ze kunnen t toch domweg wegsnijden en er nieuwe huid op transplanteren zou je denken
Ze kunnen het niet dichtmaken, dat zou grote (vervelende) gevolgen voor mij hebben. Ook transplantaties staan buiten kijf. Eigenlijk willen ze maar één ding en dat is continu opereren, schoonhouden, haren weghouden en behandelen. Maar dicht gaat het nooit.
  maandag 28 april 2014 @ 18:20:38 #10
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_139347736
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 18:16 schreef Pino112 het volgende:

dit?

Een extra 'kontgat' is wat anders dan een hernia, maar hoorde laatst ook van iemand die naar duitsland is gegaan met zijn hernia na 3? mislukte operaties en therapieën enzovoort.

Daar hebben ze hem ook al verteld dat het in nederland hier behoorlijk verkloot is. Daarnaast schijnen zorgverzekeraars behandelingen in het buitenland ook steeds meer te erkennen en dus te vergoeden.

Misschien interessant om je daar eens in te verdiepen.

En een kusje voor jou toto :*
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_139347745
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:19 schreef Nelvalhil het volgende:
Ik snap het verhaal ook niet helemaal, hoe zit de wond dan? Waarom kunnen ze geen transpantatie uitvoeren, waarom kan het niet gehect worden?
Boven de bilnaad, google maar eens op sinus pilonidalis. Waarom het precies niet kan, kan ik je helaas niet uitleggen omdat mijn medische kennis niet groot is. Maar het kan niet, dat heb ik nu al van zo veel artsen gehoord dat ik het maar moet accepteren.
pi_139347757
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik vecht door, zeker weten, maar ik voel me wel steeds hopelozer :X

Logisch na zulk nieuws, loop je even op leeg, kost je een flinke week om overheen te komen. Meer dan normaal, als je er zo bij zit.
pi_139347766
quote:
12s.gif Op maandag 28 april 2014 18:20 schreef awiebo het volgende:

[..]

dit?

Een extra 'kontgat' is wat anders dan een hernia, maar hoorde laatst ook van iemand die naar duitsland is gegaan met zijn hernia na 3? mislukte operaties en therapieën enzovoort.

Daar hebben ze hem ook al verteld dat het in nederland hier behoorlijk verkloot is. Daarnaast schijnen zorgverzekeraars behandelingen in het buitenland ook steeds meer te erkennen en dus te vergoeden.

Misschien interessant om je daar eens in te verdiepen.

En een kusje voor jou toto :*
[ afbeelding ]
Buitenland is heel lastig haalbaar voor mij, maar ik kijk er zeker naar, samen met nog iemand op FOK! die hetzelfde probleem heeft als ik (en ik weet dat ook hij er compleet kapot aan gaat)
  maandag 28 april 2014 @ 18:22:42 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_139347783
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:20 schreef Toto69 het volgende:
google maar eens op sinus pilonidalis.
Had er even bij gezet "niet op afbeeldingen"
pi_139347791
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:21 schreef aijumu het volgende:

[..]

Logisch na zulk nieuws, loop je even op leeg, kost je een flinke week om overheen te komen. Meer dan normaal, als je er zo bij zit.
Het is een proces van dik 2.5 jaar, elke keer maar weer tegenvallers en slecht nieuws. Op den duur raak je er een keer leeg van natuurlijk. Ik ben erg positief ingesteld maar ik weet nu echt bijzonder slecht wat ik nog kan doen. Want alleen maar binnen zitten is echt vreselijk.
pi_139347801
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Niet op afbeeldingen zoeken, voor mensen met een zwakke maag. Even vergeten, maar dan weet je in elk geval wat het is en dat het mooi kloten is :X
  maandag 28 april 2014 @ 18:23:23 #17
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_139347805
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

haha... hier hetzelfde. :')
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_139347837
Heb je geen foto van de wond, voor de beeldvorming?
pi_139347847
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Het is een proces van dik 2.5 jaar, elke keer maar weer tegenvallers en slecht nieuws. Op den duur raak je er een keer leeg van natuurlijk. Ik ben erg positief ingesteld maar ik weet nu echt bijzonder slecht wat ik nog kan doen. Want alleen maar binnen zitten is echt vreselijk.
Ken het, zuigt gewoon. Aken heeft trouwens een zeer goed ziekenhuis.
pi_139347856
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:24 schreef MMGYMCMB het volgende:
Heb je geen foto van de wond, voor de beeldvorming?
Afbeeldingen op Google volstaat, ik zet liever geen foto van mijn bilnaad op het internet :@ :X
pi_139347882
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:25 schreef aijumu het volgende:

[..]

Ken het, zuigt gewoon. Aken heeft trouwens een zeer goed ziekenhuis.
Zitten meerdere goede ziekenhuizen in NL, maar als ik daar naar vraag krijg ik ook het standaard antwoord: "Waar je ook heengaat, zij dienen je hetzelfde te melden."
  maandag 28 april 2014 @ 18:27:28 #22
423782 PassThatShit
Just Pass It..
pi_139347902
Sterkte
Dare to be different.
pi_139347937
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:26 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Zitten meerdere goede ziekenhuizen in NL, maar als ik daar naar vraag krijg ik ook het standaard antwoord: "Waar je ook heengaat, zij dienen je hetzelfde te melden."
Hoor enorm veel lovende berichten over de volgende ziekenhuizen, Genk, en Gent in België en dan Aken in Duitsland. Zijn ook ziekenhuizen, ingespeeld op de Nederlandse markt, als je het zo mag benoemen.
  maandag 28 april 2014 @ 18:29:34 #24
395200 deadprez
One more rail
pi_139347951
Lijkt me echt ongelofelijk klote dit. Heel veel sterkte man.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_139347998
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 18:12 schreef Toto69 het volgende:
Voor al mijn operaties sportte ik meer dan twintig uur per week en was ik elke dag buiten. Schril contrast met nu.
Welke sport deed je? Dat is zo'n beetje het trainingsvolume van een profwielrenner oid.
pindazakje
  maandag 28 april 2014 @ 18:33:47 #26
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139348058
het is dus eigenlijk een ingegroeide haar. vreemd dat ze dat gedeelte niet (kunnen) verwijderen.
je zou toch denken dat je er dan zo vanaf bent.

ik heb de foto's online gezien, pfff, das nie grappig

we hebben allemaal wel eens iets, en als ik iets heb, een wond of snee, dan spoel ik die eerst met water, en direkt er na, keukenzout erop. pijn ja, problemen nee.

sterkte, en ik hoop dat het goed komt.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_139348069
heel veel sterkte ik hoop dat je vrienden en familie je steunen met deze situatie want om dit allemaal alleen te moeten doorgaan maakt het allemaal alleen nog maar erger
pi_139348076
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 18:27 schreef PassThatShit het volgende:
Sterkte
Thanks man :)
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:28 schreef aijumu het volgende:

[..]

Hoor enorm veel lovende berichten over de volgende ziekenhuizen, Genk, en Gent in België en dan Aken in Duitsland. Zijn ook ziekenhuizen, ingespeeld op de Nederlandse markt, als je het zo mag benoemen.
Ik hoor over diezelfde ziekenhuizen ook goede verhalen inderdaad, ik ga het nogmaals voorleggen woensdag, en kijken wat er van gezegd wordt. Thanks :)
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 18:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Welke sport deed je? Dat is zo'n beetje het trainingsvolume van een profwielrenner oid.
Voetbal. Ik gaf een paar uur per week training, waarbij ik zelf actief meedeed. Laten we zeggen een uurtje of drie-vier per week. Daarnaast stond ik elke dag een paar uur op het voetbalveld met vrienden (recreatief dus), meestal partijtjes, je kent het wel. Gewoon veel sporten dus. Misschien negentien uur per week hoor, maar het is een indicatie en ik was geen topsporter of iets :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:29 schreef deadprez het volgende:
Lijkt me echt ongelofelijk klote dit. Heel veel sterkte man.
pi_139348122
Krijg je hier ook een stukje psychologische begeleiding voor?
pi_139348128
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:33 schreef sturmpie het volgende:
het is dus eigenlijk een ingegroeide haar. vreemd dat ze dat gedeelte niet (kunnen) verwijderen.
je zou toch denken dat je er dan zo vanaf bent.

ik heb de foto's online gezien, pfff, das nie grappig

we hebben allemaal wel eens iets, en als ik iets heb, een wond of snee, dan spoel ik die eerst met water, en direkt er na, keukenzout erop. pijn ja, problemen nee.

sterkte, en ik hoop dat het goed komt.
Het weefsel is al vier keer (grootschalig) weggesneden, maar het blijft een recidive ofwel terugkomen. Thanks anyway :)
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:34 schreef Evertjan het volgende:
heel veel sterkte ik hoop dat je vrienden en familie je steunen met deze situatie want om dit allemaal alleen te moeten doorgaan maakt het allemaal alleen nog maar erger
Mijn familie steunt me, vrienden wat minder, sommige zie ik eigenlijk amper nog sinds ik niet meer zo veel buitenkom en kan sporten. Spijtig, maar niets aan te doen. Thanks anyway :)
pi_139348139
Tussen die foto's op google zie ik wel verschillende gehechte wonden staan en ook wonden die gewoon weer dicht zijn. Je zou toch denken dat als we open hartoperaties en levertransplantaties en dergelijke uit kunnen voeren dat een wond dichten geen enkel issue zou moeten zijn?! 8)7

Ik zou zeggen loop eens naar buiten als het mooi weer is daar; parkje in, oud brood mee en de eendjes voeren. En dan kijken hoe ze gezellig met zn allen dat brood opeten. Om je gedachte ff ergens anders op te brengen zegmaar.

Sterkte ermee. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_139348154
quote:
3s.gif Op maandag 28 april 2014 18:35 schreef aijumu het volgende:
Krijg je hier ook een stukje psychologische begeleiding voor?
Nope, tot nu toe heb ik mezelf gemotiveerd gehouden. D.w.z. elke kans die ik kreeg, aangepakt. Of dat nou voor een acteerrolletje was, of voor dat avontuur in het buitenland. Ik heb altijd goede hoop gehouden. Maar die goede hoop is na vandaag echt weggeëbd, en daar baal ik echt van. Daarom gebruik ik FOK! nu maar als uitlaatklep.

Ik ben een ieder tot dusverre dankbaar voor de reacties en blij voor het begrip, bedankt hiervoor!
pi_139348179
On a positive note: je hebt wel alle tijd om te daytraden met altcoins :P
pi_139348208
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 18:36 schreef Geralt het volgende:
Tussen die foto's op google zie ik wel verschillende gehechte wonden staan en ook wonden die gewoon weer dicht zijn. Je zou toch denken dat als we open hartoperaties en levertransplantaties en dergelijke uit kunnen voeren dat een wond dichten geen enkel issue zou moeten zijn?! 8)7

Ik zou zeggen loop eens naar buiten als het mooi weer is daar; parkje in, oud brood mee en de eendjes voeren. En dan kijken hoe ze gezellig met zn allen dat brood opeten. Om je gedachte ff ergens anders op te brengen zegmaar.

Sterkte ermee. :X
Bij sommige mensen komt het goed. In mijn geval, waarschijnlijk niet, is mij dus verteld. Ik laat het er niet bij zitten, maar ik kan niet meer dan proberen en proberen helaas.

Mijn gedachten probeer ik ook wel eens op iets anders te brengen, dat doe ik dan door bijvoorbeeld een stukje te lopen inderdaad. Maar na zo'n wandeltochtje kun je je verband weer verschonen. Niet leuk dus. :{

pi_139348226
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:37 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Nope, tot nu toe heb ik mezelf gemotiveerd gehouden. D.w.z. elke kans die ik kreeg, aangepakt. Of dat nou voor een acteerrolletje was, of voor dat avontuur in het buitenland. Ik heb altijd goede hoop gehouden. Maar die goede hoop is na vandaag echt weggeëbd, en daar baal ik echt van. Daarom gebruik ik FOK! nu maar als uitlaatklep.

Ik ben een ieder tot dusverre dankbaar voor de reacties en blij voor het begrip, bedankt hiervoor!
FOK! is een goed uitlaatklep zeker, maar een beetje extra hulp voor je zou geen kwaad kunnen. Het is een heel gevecht dunkt me :)
pi_139348271
misschien een domme vraag maar kan je het verband zelf verschonen of moet iemand anders dat doen? Ik heb zelf een aantal weken een wond bij mijn eigen moeder moeten verschonen, het is dat het je eigen moeder is want echt leuk werk is het niet
pi_139348350
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:39 schreef aijumu het volgende:

[..]

FOK! is een goed uitlaatklep zeker, maar een beetje extra hulp voor je zou geen kwaad kunnen. Het is een heel gevecht dunkt me :)
Het zou fijn zijn als vrienden wat vaker langs zouden komen. Dan heb je al iets meer een uitlaatklep.
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:41 schreef Evertjan het volgende:
misschien een domme vraag maar kan je het verband zelf verschonen of moet iemand anders dat doen? Ik heb zelf een aantal weken een wond bij mijn eigen moeder moeten verschonen, het is dat het je eigen moeder is want echt leuk werk is het niet
Iemand anders moet dat doen. Het is onmogelijk om jezelf een gaasje in je achterste te douwen, aangezien dit zeer precies moet gebeuren. Ik schaam me er kapot voor, en ik baal er erg van dat ik het niet zelf kan, maar andere mensen nemen er thuiszorg voor. In jouw geval snap ik ook heel goed dat het bij je eigen moeder ook niet leuk is om te doen.
pi_139348414
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als vrienden wat vaker langs zouden komen. Dan heb je al iets meer een uitlaatklep.

[..]

Iemand anders moet dat doen. Het is onmogelijk om jezelf een gaasje in je achterste te douwen, aangezien dit zeer precies moet gebeuren. Ik schaam me er kapot voor, en ik baal er erg van dat ik het niet zelf kan, maar andere mensen nemen er thuiszorg voor. In jouw geval snap ik ook heel goed dat het bij je eigen moeder ook niet leuk is om te doen.
het kon destijds niet anders. Maar ik kan het goed begrijpen dat het moeilijk is om afhankelijk te zijn van andere mensen. Dat je niet kan gaan en staan zonder overal rekening mee te moeten houden
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2014 @ 18:46:52 #39
163650 Greys
pi_139348419
Wat een verhaal joh :o
Kan me voorstellen dat je er mega moedeloos van wordt, dus als eerste heel veel sterkte :*

Gebruik FOK! idd maar lekker als uitlaatklep als het je helpt, kan me voorstellen dat het ook weer geen onderwerp is waar je in het dagelijks leven 'fijn' met jan en alleman over kunt praten.
Ik zou inderdaad eerst zorgen dat je even tot jezelf komt, proberen weer wat moed te verzamelen en dan op jacht gaan naar een dokter die heel erg goed is en die niet zegt dat het een gelopen race is voor je, maar dat er nog wél hoop is. Want als het bij anderen in sommige gevallen goed kwam, dan wellicht bij jou ook, als is het een kleine kans, doe er alles aan om die na te jagen...

Nogmaals veel sterkte!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139348422
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:44 schreef Toto69 het volgende:

[..]

[..]

Keihard je ziet gelijk wie je vrienden zijn, was hier tenminste zo :) Schaamte moet je hier echt niet voor hebben. Begrijp het zelf heel goed, maar je hebt een medische aandoening waar je nu eenmaal heel weinig aankunt doen.
pi_139348450
Het is wel apart, ik lees er verschillende dingen over.

Zaken waar de wond inderdaad niet of niet goed lijkt dicht te gaan.
Maar ook gevallen waar het na 2-3 maanden gewoon weer dicht groeit.

Wat als je na een operatie letterlijk gewoon wekenlang je lichaam niet zou bewegen op de basis als wc gaan etc na?

Zal wel dom advies zijn :@ maar het is raar dat het niet geneest. (is lastig voor te stellen voor een leek)
pi_139348520
Sterkte man en je er vooral niet bij neerleggen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_139348528
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:46 schreef Evertjan het volgende:

[..]

het kon destijds niet anders. Maar ik kan het goed begrijpen dat het moeilijk is om afhankelijk te zijn van andere mensen. Dat je niet kan gaan en staan zonder overal rekening mee te moeten houden
Is inderdaad erg moeilijk. Heb twee maanden op mezelf gewoond zoals ik al zei, daar ook mezelf verzorgd. Dan blijkt pas hoe zwaar dat is met zoiets.
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:46 schreef Greys het volgende:
Wat een verhaal joh :o
Kan me voorstellen dat je er mega moedeloos van wordt, dus als eerste heel veel sterkte :*

Gebruik FOK! idd maar lekker als uitlaatklep als het je helpt, kan me voorstellen dat het ook weer geen onderwerp is waar je in het dagelijks leven 'fijn' met jan en alleman over kunt praten.
Ik zou inderdaad eerst zorgen dat je even tot jezelf komt, proberen weer wat moed te verzamelen en dan op jacht gaan naar een dokter die heel erg goed is en die niet zegt dat het een gelopen race is voor je, maar dat er nog wél hoop is. Want als het bij anderen in sommige gevallen goed kwam, dan wellicht bij jou ook, als is het een kleine kans, doe er alles aan om die na te jagen...

Nogmaals veel sterkte!
Dank je :) ik laat het er niet bij zitten en ga zeker proberen om bij een arts te komen die het wel kan oplossen, maar ik kan niet meer dan m'n best doen. Elke kleine kans in het leven moet je aangrijpen.
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:46 schreef aijumu het volgende:

[..]

Keihard je ziet gelijk wie je vrienden zijn, was hier tenminste zo :) Schaamte moet je hier echt niet voor hebben. Begrijp het zelf heel goed, maar je hebt een medische aandoening waar je nu eenmaal heel weinig aankunt doen.
Het is pijnlijk maar waar inderdaad. Veel onbegrip ook. Waarom ik niet werk, studeer, noem maar op. Veel mensen lijken het niet te willen snappen zelfs.
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is wel apart, ik lees er verschillende dingen over.

Zaken waar de wond inderdaad niet of niet goed lijkt dicht te gaan.
Maar ook gevallen waar het na 2-3 maanden gewoon weer dicht groeit.

Wat als je na een operatie letterlijk gewoon wekenlang je lichaam niet zou bewegen op de basis als wc gaan etc na?

Zal wel dom advies zijn :@ maar het is raar dat het niet geneest. (is lastig voor te stellen voor een leek)
Die rust heb ik genomen. Alleen maar op de bank liggen of op bed. Weken lang. Ik zit nu ook al maanden lang bijna 24/7 op een stoel of ik lig in bed. Het helpt compleet niets helaas. ;(

Toch bedankt voor je advies hoor, dat echt.
pi_139348542
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:50 schreef Aiciu het volgende:
Sterkte man en je er vooral niet bij neerleggen.
Thanks :) ik blijf doorvechten, hoe uitzichtloos het volgens artsen ook is
pi_139348643
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:50 schreef Toto69 het volgende:

Het is pijnlijk maar waar inderdaad. Veel onbegrip ook. Waarom ik niet werk, studeer, noem maar op. Veel mensen lijken het niet te willen snappen zelfs.
Laat het tegenwoordig over mij heen vallen. Leer je dat aan scheelt je een hoop ergernis en verdriet ;) En iedereen weet het altijd beter, lijkt het...
pi_139348652
Wat een ongelofelijke berg ellende heb je voor je kiezen gekregen Toto :o , geen wonder
dat je het af en toe niet meer ziet zitten.

Ik kan je alleen maar héél veel sterkte wensen :* en ja misschien, toch misschien dat het ooit
weer goed komt? De wetenschap staat niet stil tenslotte..

Maar zwáár klote is dit zeg!
pi_139348729
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:54 schreef aijumu het volgende:

[..]

Laat het tegenwoordig over mij heen vallen. Leer je dat aan scheelt je een hoop ergernis en verdriet ;) En iedereen weet het altijd beter, lijkt het...
Dat probeer ik wel steeds meer. Schijt hebben aan wat een ander denkt, een ander weet het, zoals jij ook zegt, toch wel beter. Maar als zelfs vrienden het niet snappen wordt het lullig. :{
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 18:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat een ongelofelijke berg ellende heb je voor je kiezen gekregen Toto :o , geen wonder
dat je het af en toe niet meer ziet zitten.

Ik kan je alleen maar héél veel sterkte wensen :* en ja misschien, toch misschien dat het ooit
weer goed komt? De wetenschap staat niet stil tenslotte..

Maar zwáár klote is dit zeg!
Ik hoop ook dat het ooit nog goed komt. Dat er toch één arts op deze aardkloot is die zegt; Fuck it, ik kan dit WEL oplossen.

pi_139348756
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:57 schreef Toto69 het volgende:
Maar als zelfs vrienden het niet snappen wordt het lullig. :{
Ik denk dat het meer een gevalletje is van niet WILLEN snappen.
pi_139348807
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 18:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer een gevalletje is van niet WILLEN snappen.
Ben ik ook bang voor inderdaad. Sommige vrienden snappen het wel, maar een aantal blijven doordrammen over opleiding/werk etc. Het is niet alsof ik niet wil of niks probeer, maar ik ben geen God of koning die alles kan.
pi_139348849
Nouja je kan wellicht wel een thuisstudie volgen, maar als je vervolgens gewoon niet kunt werken wat heeft die studie dan precies voor nut? Tuurlijk, je word er nooit stommer van, maar als je er verder niks mee kan dan lijkt me dat (buiten tijdverdrijf en gedachte verzetten) nogal zinloos. :{
pi_139348855
quote:

[..]

Dat probeer ik wel steeds meer. Schijt hebben aan wat een ander denkt, een ander weet het, zoals jij ook zegt, toch wel beter. Maar als zelfs vrienden het niet snappen wordt het lullig. :{
Mijn verhaal ligt anders als dat van jou, maar heb een iemand die het wel snapt. Omdat deze in dezelfde zooi heeft gezeten als mijzelf. Zo is het gewoon, verander je niks aan. Zal bij jou hetzelfde zijn.
pi_139348925
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:59 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ben ik ook bang voor inderdaad. Sommige vrienden snappen het wel, maar een aantal blijven doordrammen over opleiding/werk etc. Het is niet alsof ik niet wil of niks probeer, maar ik ben geen God of koning die alles kan.
Het lijkt wel alsof sommige mensen het vermogen missen om leed te herkennen en te begrijpen :Y

Laat die mensen maar voor wat ze zijn en ga je vooral NIET schuldig voelen omdat zij dat willen!
pi_139349048
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 19:00 schreef Geralt het volgende:
Nouja je kan wellicht wel een thuisstudie volgen, maar als je vervolgens gewoon niet kunt werken wat heeft die studie dan precies voor nut? Tuurlijk, je word er nooit stommer van, maar als je er verder niks mee kan dan lijkt me dat (buiten tijdverdrijf en gedachte verzetten) nogal zinloos. :{
Misschien is het op dit moment belangrijker dat Toto leert omgaan met zijn lichamelijke toestand
en weer een beetje plezier in het leven kan hebben, die studie kan altijd nog, als hij daar zin in
heeft en daar aan toe is. Toch?
pi_139349101
Studie is ook niet alles hoor, maar in Nederland geeft dat een soort aanzien schijnbaar, heb het nooit begrepen.
  maandag 28 april 2014 @ 19:07:31 #55
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_139349116
Damn lijkt me echt naar, echt heel veel sterkte!

De Engelstalige Wiki is wat uitgebreider dan de Nederlandse en beschrijft verschillende behandelmethodes. Ook de mate waarop het voorkomt in bepaalde omstandigheden word uitgebreider uitgelegd (wat opmerkelijk was was het aantal soldaten in WW2 die hieraan leden en het werd in verband gebracht met in stuiterende jeeps rijden wat zweet en ingegroeide haren veroorzaakte).

http://en.wikipedia.org/wiki/Pilonidal_cyst

Ook heb ik op recurring sinus pilonidalis gezocht hierbij vond ik gek genoeg een Nederlandse link van onderzoek naar deze kwaal waarbij je je kan aanmelden, ik weet echter niet hoe oud deze is, maar het is wellicht de moeite waard:
http://www.diakonessenhui(...)us%20pilonidalis.pdf

Ook het st Anna ziekenhuis is met onderzoek bezig:
http://www.st-anna.nl/ass(...)us%20pilonidalis.pdf
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_139349252
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 19:07 schreef aijumu het volgende:
Studie is ook niet alles hoor, maar in Nederland geeft dat een soort aanzien schijnbaar, heb het nooit begrepen.
Als je op het randje van instorten staat is studeren wel het láátste waar je behoefte aan hebt.
Op dit moment is Toto meer bezig met overleven en accepteren denk ik...

Ik snap dat wel :Y
pi_139349306
quote:
Ik hoop ook dat het ooit nog goed komt. Dat er toch één arts op deze aardkloot is die zegt; Fuck it, ik kan dit WEL oplossen.

Ik lees het andere topic al een tijdje mee maar heb verder niets zinnigs te zeggen gehad. Maar wat ik me afvraag is of je ook rondmailt/belt naar artsen/academische ziekenhuizen wereldwijd om te vragen of ze een idee hebben. Ik geloof inderdaad ook dat er een oplossing moet zijn maar dat je net de juiste persoon moet hebben (in het ergste geval een beetje als dat meisje dat als enige ooit hondsdolheid heeft overleeft zeg maar). In het ergste geval zal de toekomst (wetenschap) uitkomst bieden, dus niet opgeven.
pi_139349339
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je op het randje van instorten staat is studeren wel het láátste waar je behoefte aan hebt.
Op dit moment is Toto meer bezig met overleven en accepteren denk ik...

Ik snap dat wel :Y
Dat snap ik ook wel, maar iedereen word dat door zovelen geroepen. Nooit begrepen daar doelde ik op ergens :@
pi_139349389
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:13 schreef aijumu het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar iedereen word dat door zovelen geroepen. Nooit begrepen daar doelde ik op ergens :@
:D

Ja ik snapte wel dat jij het snapte hoor :* ik begrijp die mensen ook niet...
pi_139349461
Wauw, wat een ellendige boodschap zeg. Ik heb je topic gevolgd en vond dat je er goed onder bleef. Kan me voorstellen dat dit even een flinke klap in je gezicht is zeg...

Heel veel sterkte!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 28 april 2014 @ 19:29:33 #61
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139349822
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:35 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Het weefsel is al vier keer (grootschalig) weggesneden, maar het blijft een recidive ofwel terugkomen. Thanks anyway :)

[..]

Mijn familie steunt me, vrienden wat minder, sommige zie ik eigenlijk amper nog sinds ik niet meer zo veel buitenkom en kan sporten. Spijtig, maar niets aan te doen. Thanks anyway :)
das wel een beetje vreemd, want als de huid met de probleemharen verwijdert wordt, dan zou je toch denken dat de nieuwe huid, als je die juist onthaard, daar weten ze vast wel een manier voor omdat juist te doen, de haarwortels in het geheel verwijderen etc.. zodat er geen ingroeiende haren mogelijk zijn.
als het dan nog terugkomt, dan ligt het misschien onderhuids, dan kan je denken dat het bot misschien is aangetast door een infectie waardoor het blijft terugkomen. misschien bestaat er zoiets als een botbehandeling/onderzoek ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_139349969
Komt goed Toot
pi_139350723
He Toto, wat ontzettend naar om te lezen. Ik hoop zo dat het goedkomt. De medische expertise mis ik, maar hopen kan ik desondanks wel.

Dat is denk ik vooral wat je zal moeten doen. Hopen op beterschap, al snap ik dat het heel moeilijk is. Ik vind het al heel knap van je dat je af en toe figureert en dergelijke. Heb je ook een hobby die je thuis kunt doen? Dat maakt het in ieder geval dragelijker om thuis te zitten.

Sterkte man!
pi_139353060
Enorm klote kerel. Ik kan je hier wel tips proberen te geven, maar beter weten dan doktoren doe ik het toch niet.

In elk geval, voor de toekomst: je richt je enorm op wat je niet kan vanwege je wond. "Mijn toekomst, daar durf ik amper over na te denken. Die toekomst zal vol zitten met een wond en ziekenhuisbezoeken, vermoed ik zomaar." - Natuurlijk zal het een groot deel van je leven uitmaken, dat valt niet te ontkennen. Maar er zijn vast wel dingen die je nog wel kan. Je vindt bijvoorbeeld schrijven leuk, als ik het me goed herinner. Je Nederlands is ook goed. Wil je daar niks mee doen? Wellicht een slechte vergelijking, maar Beethoven was ook doof en dat hield hem niet tegen te doen wat hij deed. Daarnaast inderdaad lotgenoten opzoeken, zij weten als geen ander hoe je je voelt.

In elk geval veel sterkte ermee. 14.gif
  maandag 28 april 2014 @ 20:53:40 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139353142
Vervelend om te lezen, Toot.

Ik kan me voorstellen dat je je momenteel kut voelt.

Veel sterkte :*
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_139353272
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:00 schreef aijumu het volgende:

[..]

Mijn verhaal ligt anders als dat van jou, maar heb een iemand die het wel snapt. Omdat deze in dezelfde zooi heeft gezeten als mijzelf. Zo is het gewoon, verander je niks aan. Zal bij jou hetzelfde zijn.
Klopt inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof sommige mensen het vermogen missen om leed te herkennen en te begrijpen :Y

Laat die mensen maar voor wat ze zijn en ga je vooral NIET schuldig voelen omdat zij dat willen!
Nee snap ik :)
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:07 schreef B-FliP het volgende:
Damn lijkt me echt naar, echt heel veel sterkte!

De Engelstalige Wiki is wat uitgebreider dan de Nederlandse en beschrijft verschillende behandelmethodes. Ook de mate waarop het voorkomt in bepaalde omstandigheden word uitgebreider uitgelegd (wat opmerkelijk was was het aantal soldaten in WW2 die hieraan leden en het werd in verband gebracht met in stuiterende jeeps rijden wat zweet en ingegroeide haren veroorzaakte).

http://en.wikipedia.org/wiki/Pilonidal_cyst

Ook heb ik op recurring sinus pilonidalis gezocht hierbij vond ik gek genoeg een Nederlandse link van onderzoek naar deze kwaal waarbij je je kan aanmelden, ik weet echter niet hoe oud deze is, maar het is wellicht de moeite waard:
http://www.diakonessenhui(...)us%20pilonidalis.pdf

Ook het st Anna ziekenhuis is met onderzoek bezig:
http://www.st-anna.nl/ass(...)us%20pilonidalis.pdf
Ik ga het doorlezen in elk geval, bedankt!
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:12 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik lees het andere topic al een tijdje mee maar heb verder niets zinnigs te zeggen gehad. Maar wat ik me afvraag is of je ook rondmailt/belt naar artsen/academische ziekenhuizen wereldwijd om te vragen of ze een idee hebben. Ik geloof inderdaad ook dat er een oplossing moet zijn maar dat je net de juiste persoon moet hebben (in het ergste geval een beetje als dat meisje dat als enige ooit hondsdolheid heeft overleeft zeg maar). In het ergste geval zal de toekomst (wetenschap) uitkomst bieden, dus niet opgeven.
Ik bel/mail (nog) niet rond, maar dat is inderdaad ook een optie om eens te proberen. Dank voor het meedenken!
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wauw, wat een ellendige boodschap zeg. Ik heb je topic gevolgd en vond dat je er goed onder bleef. Kan me voorstellen dat dit even een flinke klap in je gezicht is zeg...

Heel veel sterkte!
Dankjewel :)
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 19:29 schreef sturmpie het volgende:

[..]

das wel een beetje vreemd, want als de huid met de probleemharen verwijdert wordt, dan zou je toch denken dat de nieuwe huid, als je die juist onthaard, daar weten ze vast wel een manier voor omdat juist te doen, de haarwortels in het geheel verwijderen etc.. zodat er geen ingroeiende haren mogelijk zijn.
als het dan nog terugkomt, dan ligt het misschien onderhuids, dan kan je denken dat het bot misschien is aangetast door een infectie waardoor het blijft terugkomen. misschien bestaat er zoiets als een botbehandeling/onderzoek ?
Ja, ik snapte ook geheel niets van die arts. Maar hij blijft er stellig bij dat de wond nooit dicht zal groeien en dat het tot diep in de huid compleet verneukt is :X
quote:
17s.gif Op maandag 28 april 2014 19:33 schreef Snowbells het volgende:
Komt goed Toot
Ik hoop het. :)
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 19:53 schreef robin007bond het volgende:
He Toto, wat ontzettend naar om te lezen. Ik hoop zo dat het goedkomt. De medische expertise mis ik, maar hopen kan ik desondanks wel.

Dat is denk ik vooral wat je zal moeten doen. Hopen op beterschap, al snap ik dat het heel moeilijk is. Ik vind het al heel knap van je dat je af en toe figureert en dergelijke. Heb je ook een hobby die je thuis kunt doen? Dat maakt het in ieder geval dragelijker om thuis te zitten.

Sterkte man!
Hey Robin,

Ik hoop met je mee dat 't ooit goed komt, maar de hoop zinkt weg zoals je al kon lezen. Ik heb thuis geen echte hobby's, schrijven een beetje. Maar mijn leven bestond voornamelijk uit sporten, dus dat is een flinke aderlating. Thanks anyway :)
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 20:51 schreef Rodawa het volgende:
Enorm klote kerel. Ik kan je hier wel tips proberen te geven, maar beter weten dan doktoren doe ik het toch niet.

In elk geval, voor de toekomst: je richt je enorm op wat je niet kan vanwege je wond. "Mijn toekomst, daar durf ik amper over na te denken. Die toekomst zal vol zitten met een wond en ziekenhuisbezoeken, vermoed ik zomaar." - Natuurlijk zal het een groot deel van je leven uitmaken, dat valt niet te ontkennen. Maar er zijn vast wel dingen die je nog wel kan. Je vindt bijvoorbeeld schrijven leuk, als ik het me goed herinner. Je Nederlands is ook goed. Wil je daar niks mee doen? Wellicht een slechte vergelijking, maar Beethoven was ook doof en dat hield hem niet tegen te doen wat hij deed. Daarnaast inderdaad lotgenoten opzoeken, zij weten als geen ander hoe je je voelt.

In elk geval veel sterkte ermee. [ afbeelding ]
Schrijven vind ik inderdaad leuk, maar staat mijn hoofd niet zo naar de laatste tijd. Lotgenoten heb ik in het topic in LIF in elk geval, dus dat "scheelt" nog ietsjes. En inderdaad, je zal toch door moeten, ik ga woensdag vragen wat de artsen mij verbieden of toestaan om nog wel te doen. (behalve zwemmen/sporten etc.)

pi_139353279
quote:
17s.gif Op maandag 28 april 2014 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Vervelend om te lezen, Toot.

Ik kan me voorstellen dat je je momenteel kut voelt.

Veel sterkte :*
Dank je Neel. :*
pi_139353381
Jezus, wat een verhaal, sterkte!

Van wat voor factoren ben je precies afhankelijk voor verzorging van de wond als ik vragen mag?
pi_139353494
Ik laat het zoeken op foto's maar even achterwege (net het eten op) maar heel veel sterkte!
pi_139353558
quote:
11s.gif Op maandag 28 april 2014 20:59 schreef Chai het volgende:
Jezus, wat een verhaal, sterkte!

Van wat voor factoren ben je precies afhankelijk voor verzorging van de wond als ik vragen mag?
Gaasje erin en schoonmaken is het grootste probleem. Dat kun je zelf niet helaas...
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
Ik laat het zoeken op foto's maar even achterwege (net het eten op) maar heel veel sterkte!
Verstandig, het is weinig smakelijk helaas. Thanks :)
pi_139353722
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Gaasje erin en schoonmaken is het grootste probleem. Dat kun je zelf niet helaas...

[..]

Verstandig, het is weinig smakelijk helaas. Thanks :)
Wie maakt het dan schoon?
Heb je geen spiegel en kun je je handen niet achter je rug krijgen?
5 Ferrari's op videoband!
pi_139353820
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wie maakt het dan schoon?
Heb je geen spiegel en kun je je handen niet achter je rug krijgen?
De wond spoelen is één manier om het schoon te maken. Dat lukt zelf nog wel. Maar haren weghalen (uit de wond, met een pincet) dat kan ik echt zelf niet, gebeurt in het ziekenhuis. Gaasje erin kan je ook zelf niet, omdat dat veel te precies moet gebeuren. Maar zoiets moet je zien om het je voor te kunnen stellen, dus ik snap de vraag wel.
pi_139353904
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:03 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hoeveel tijd kost dat? En hoe vaak moet dat?

Is het mogelijk gebruik te maken van enkel thuiszorg? Of is dat veel te ontoereikend? want daar heb je wel gewoon recht op toch?
pi_139354003
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:10 schreef Toto69 het volgende:

[..]

De wond spoelen is één manier om het schoon te maken. Dat lukt zelf nog wel. Maar haren weghalen (uit de wond, met een pincet) dat kan ik echt zelf niet, gebeurt in het ziekenhuis. Gaasje erin kan je ook zelf niet, omdat dat veel te precies moet gebeuren. Maar zoiets moet je zien om het je voor te kunnen stellen, dus ik snap de vraag wel.
En dit moet dan de rest van je leven? Je kunt er oud mee worden?
pi_139354033
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:12 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoeveel tijd kost dat? En hoe vaak moet dat?

Is het mogelijk gebruik te maken van enkel thuiszorg? Of is dat veel te ontoereikend? want daar heb je wel gewoon recht op toch?
Paar keer per dag een minuutje (gaasje) spoelen 1x per dag bij het douchen.

Thuiszorg kan, maar dan laat ik het liever door m'n oudjes doen, die doen het toch al een paar jaar :)
pi_139354052
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En dit moet dan de rest van je leven? Je kunt er oud mee worden?
De arts gaf vanmiddag aan dat dit inderdaad levenslang is. :{
Je kunt er oud mee worden ja, maar fijn is het echt niet.
pi_139354130
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:16 schreef Toto69 het volgende:

[..]

De arts gaf vanmiddag aan dat dit inderdaad levenslang is. :{
Je kunt er oud mee worden ja, maar fijn is het echt niet.
Raar verhaal hoor.
Ik zou denken gewoon hechten en de huid aan elkaar schroeien, opgelost.
  roze maandag 28 april 2014 @ 21:18:18 #78
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_139354162
Ik heb geen advies maar ik wil je wel veel sterkte wensen :*
Your beauty never ever scared me.
pi_139354236
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Raar verhaal hoor.
Dacht ik ook inderdaad, maar dat is onmogelijk volgens alle artsen die ik tot nu toe gezien heb ( en dat zijn er nogal een aantal)
pi_139354266
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:18 schreef Amarantha het volgende:
Ik heb geen advies maar ik wil je wel veel sterkte wensen :*
thx :*
pi_139354291
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Raar verhaal hoor.
het was toch zo dat er onder de huid een stuk is waar 'niets' zit? Gewoon een holte, waardoor er teveel druk (trekkracht) komt te staan op de huid en het elke keer opnieuw open'scheurt', zoiets had ik iig begrepen.
Of was dat een ander verhaal?
compact en kleverig.
pi_139354433
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het was toch zo dat er onder de huid een stuk is waar 'niets' zit? Gewoon een holte, waardoor er teveel druk (trekkracht) komt te staan op de huid en het elke keer opnieuw open'scheurt', zoiets had ik iig begrepen.
Of was dat een ander verhaal?
Denk wel bij mij, maar deze arts sprak weer van weefsel dat gewoon in z'n geheel niet goed was. Met alsnog een gat overigens.
  maandag 28 april 2014 @ 21:24:26 #83
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139354438
Oh nee... Ik volg je andere topic trouw, en je leek er zo positief onder. Damn... Veel sterkte. In FHF zijn soms topics om kaartjes te sturen. Zou je dat leuk vinden?
pi_139354596
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:15 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thuiszorg kan, maar dan laat ik het liever door m'n oudjes doen, die doen het toch al een paar jaar :)
Snap ik, maar was benieuwd naar de mogelijkheden, want die komen dan bijvoorbeeld 's ochtends tussen een bepaalde tijd en dan moet je wachten.. is ook niet erg handig.
pi_139354691
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Denk wel bij mij, maar deze arts sprak weer van weefsel dat gewoon in z'n geheel niet goed was. Met alsnog een gat overigens.
ik zeg dus nooit zoveel, maar lees wel mee.. En leef mee, want het lijkt me echt ontiegelijk kut.

Ik hoop dat 'ze' nog n oplossing voor je vinden, waar dan ook. :*
compact en kleverig.
  maandag 28 april 2014 @ 21:30:23 #86
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139354709
En die haren weglaseren? Zou dat niet kunnen helpen?
pi_139354787
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:24 schreef egeltje1985 het volgende:
Oh nee... Ik volg je andere topic trouw, en je leek er zo positief onder. Damn... Veel sterkte. In FHF zijn soms topics om kaartjes te sturen. Zou je dat leuk vinden?
Thanks :) hoewel heel lief aanbod, geef ik toch liever m'n adres niet :@
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:27 schreef Chai het volgende:

[..]

Snap ik, maar was benieuwd naar de mogelijkheden, want die komen dan bijvoorbeeld 's ochtends tussen een bepaalde tijd en dan moet je wachten.. is ook niet erg handig.
Nee klopt :)
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:30 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zeg dus nooit zoveel, maar lees wel mee.. En leef mee, want het lijkt me echt ontiegelijk kut.

Ik hoop dat 'ze' nog n oplossing voor je vinden, waar dan ook. :*
pi_139354798
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:30 schreef egeltje1985 het volgende:
En die haren weglaseren? Zou dat niet kunnen helpen?
Laseren mag niet met een open wond. En daar ga je dus...
pi_139354841
Ook ik heb geen advies maar ik wilde dit topic niet zonder te reageren weg klikken. Ik heb je topic weleens gelezen en het lijkt me enorm pijnlijk.

Heel veel sterkte :*
pi_139354934
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:33 schreef Miracle_Drug het volgende:
Ook ik heb geen advies maar ik wilde dit topic niet zonder te reageren weg klikken. Ik heb je topic weleens gelezen en het lijkt me enorm pijnlijk.

Heel veel sterkte :*
Dankjewel :*
  maandag 28 april 2014 @ 21:37:02 #91
11102 knep
Mountainfreak
pi_139354997
Godsamme wat een ellende man, mooi dat je er zo positief onder blijft.
Sterkte en zet hem op!
  maandag 28 april 2014 @ 21:37:13 #92
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139355006
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

[..]

Nee klopt :)

[..]

Nee begrijpelijk, het is ook vaak met mensen in een ziekenhuis, dan is het adres geven wat makkelijker.

En jammer dat laseren niet kan, ik dacht dat dat tenminste iets van je probleem kon wegnemen. En de pijn bestrijden door iets als een zenuwblokkade? Ik heb trouwens absoluut geen medische kennis, dus waarschijnlijk slaat mijn geklets nergens op. :P
pi_139355192
quote:
14s.gif Op maandag 28 april 2014 21:37 schreef knep het volgende:
Godsamme wat een ellende man, mooi dat je er zo positief onder blijft.
Sterkte en zet hem op!
Dankjewel!
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:37 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Nee begrijpelijk, het is ook vaak met mensen in een ziekenhuis, dan is het adres geven wat makkelijker.

En jammer dat laseren niet kan, ik dacht dat dat tenminste iets van je probleem kon wegnemen. En de pijn bestrijden door iets als een zenuwblokkade? Ik heb trouwens absoluut geen medische kennis, dus waarschijnlijk slaat mijn geklets nergens op. :P
Dan is het inderdaad wel makkelijker ja :)

Geen idee of dat kan :X zelf ook een leek
  maandag 28 april 2014 @ 21:44:19 #94
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139355338
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:41 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dankjewel!

[..]

Dan is het inderdaad wel makkelijker ja :)

Geen idee of dat kan :X zelf ook een leek
Een vriendin van me op de middelbare school had chronische pijn aan d'r staartbotje, daarbij hebben ze uiteindelijk iets met de zenuwen gedaan zodat ze het niet meer voelde. Maar ja, bij een wond is dat misschien geen optie.
pi_139355640
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 20:56 schreef Toto69 het volgende:
Hey Robin,

Ik hoop met je mee dat 't ooit goed komt, maar de hoop zinkt weg zoals je al kon lezen. Ik heb thuis geen echte hobby's, schrijven een beetje. Maar mijn leven bestond voornamelijk uit sporten, dus dat is een flinke aderlating. Thanks anyway :)

[..]

Schrijven vind ik inderdaad leuk, maar staat mijn hoofd niet zo naar de laatste tijd. Lotgenoten heb ik in het topic in LIF in elk geval, dus dat "scheelt" nog ietsjes. En inderdaad, je zal toch door moeten, ik ga woensdag vragen wat de artsen mij verbieden of toestaan om nog wel te doen. (behalve zwemmen/sporten etc.)

Goed van je dat je schrijft. Dat is erg prijzenswaardig vind ik en een mooie hobby. Lees je zelf ook vaak boeken? Dat kan ook echt een heerlijke afleiding zijn. :)

Verder zijn er misschien leuke dingen die je op je computer kunt doen. Wat dacht je van digital art en dergelijke? Dat je op een andere manier voldoening en invulling kan geven aan je leven lijkt me heel belangrijk. Wellicht dat dat ook nog komt. Als het al wat jaren zo is zul je er denk ik ook beter mee om kunnen leren gaan.

Misschien is een psycholoog die aan huis komt geen slecht idee. In ieder geval succes. En als je inspiratie wil over dingen die je op de PC kunt doen en dergelijke mag je me altijd om raad vragen. :)
  Admin maandag 28 april 2014 @ 21:51:42 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139355680
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:15 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik lees al tijden mee hoor,
maar nu voor het eerst valt me dit op, je hebt geen thuiszorg. En niets ten nadele van je ouders, maar neem eens een half jaar thuiszorg? 2x per dag wondverzorging. Een goede thuiszorg heeft ook een wondverpleegkundige in huis, wij hebben er ook een, die weet meer van te gebruiken materialen en genezing dan de arts, ( jablabla kan niet dit dat zus zo, nou, wel dus) waar de arts zegt dat iets niet dichtgaat, krijgen wij het wél dicht.

Het kán gewoon niet dat een arts je buitengooit met'pech kid'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_139355909
Goede suggestie inderdaad van Yvonne. Wellicht dat de artsen er teveel van uitgingen dat alles perfect volgens het boekje verliep.
pi_139356617
nogmaals heel veel sterkte in deze tijd. Laat je kop niet te lang hangen anders blijf je in een negatieve spiraal waar je misschien niet uitkomt. Heb je misschien al eens gedacht om met een professioneel iemand te praten bijv. een psycholoog? Niet dat ik je in een zielig hoekje wil drukken maar het enorm opluchten om met iemand te praten buiten je vaste kringetje
  maandag 28 april 2014 @ 23:06:31 #99
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139359359
Jee Toto ik las al mee in het andere topic, maar je bent nog maar 19 :o Niet dat het minder erg is als je bijvoorbeeld 40 bent en je zoiets treft. Maar toch, ik vind het eigenlijk nog wel drastischer.

Ik kan weinig troostends zeggen maar ik voel met je mee :*
Rayen 2½ jaar!
pi_139360043
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

maar nu voor het eerst valt me dit op, je hebt geen thuiszorg. En niets ten nadele van je ouders, maar neem eens een half jaar thuiszorg? 2x per dag wondverzorging. Een goede thuiszorg heeft ook een wondverpleegkundige in huis, wij hebben er ook een, die weet meer van te gebruiken materialen en genezing dan de arts, ( jablabla kan niet dit dat zus zo, nou, wel dus) waar de arts zegt dat iets niet dichtgaat, krijgen wij het wél dicht.

Goeie tip!
Heb nergens zoveel over wonden geleerd als bij de zusters in het verpleeghuis. Echt de moeite waard dus.
pi_139360718
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Een vriendin van me op de middelbare school had chronische pijn aan d'r staartbotje, daarbij hebben ze uiteindelijk iets met de zenuwen gedaan zodat ze het niet meer voelde. Maar ja, bij een wond is dat misschien geen optie.
Klinkt pijnlijk in elk geval... :X
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Goed van je dat je schrijft. Dat is erg prijzenswaardig vind ik en een mooie hobby. Lees je zelf ook vaak boeken? Dat kan ook echt een heerlijke afleiding zijn. :)

Verder zijn er misschien leuke dingen die je op je computer kunt doen. Wat dacht je van digital art en dergelijke? Dat je op een andere manier voldoening en invulling kan geven aan je leven lijkt me heel belangrijk. Wellicht dat dat ook nog komt. Als het al wat jaren zo is zul je er denk ik ook beter mee om kunnen leren gaan.

Misschien is een psycholoog die aan huis komt geen slecht idee. In ieder geval succes. En als je inspiratie wil over dingen die je op de PC kunt doen en dergelijke mag je me altijd om raad vragen. :)
Ik lees, hoe gek 't ook klinkt, zelf niet. :P
Behalve m'n eigen boek dan, die heb ik één keer gelezen.

Qua digital art doe ik vaak dingen met paint das wel leuk :)

Tof aanbod, als er wat is wat ik wil weten PM ik je :Y thanks
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb je wel gelijk in, dat het niet kan wat die arts(en) doen. Woensdag even kijken wat ze precies willen, daarna misschien toch eens overleggen over thuiszorg. Bedankt voor je tip Yvon O+
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 22:10 schreef Evertjan het volgende:
nogmaals heel veel sterkte in deze tijd. Laat je kop niet te lang hangen anders blijf je in een negatieve spiraal waar je misschien niet uitkomt. Heb je misschien al eens gedacht om met een professioneel iemand te praten bijv. een psycholoog? Niet dat ik je in een zielig hoekje wil drukken maar het enorm opluchten om met iemand te praten buiten je vaste kringetje
Thanks voor je woorden :) psycholoog heb ik niet echt de behoefte aan, voor het moment voldoet FOK!
Het scheelt, mijns inziens, dat ik vrij nuchter onder bepaalde dingen weet te blijven.
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:06 schreef TimeJumper het volgende:
Jee Toto ik las al mee in het andere topic, maar je bent nog maar 19 :o Niet dat het minder erg is als je bijvoorbeeld 40 bent en je zoiets treft. Maar toch, ik vind het eigenlijk nog wel drastischer.

Ik kan weinig troostends zeggen maar ik voel met je mee :*
Vaak denken mensen dat ik 44-45 ben vanwege de "69" in mijn username, maar niets is minder waar. Ik ben net een paar daagjes negentien. Thanks anyway :*
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 23:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Goeie tip!
Heb nergens zoveel over wonden geleerd als bij de zusters in het verpleeghuis. Echt de moeite waard dus.
Ik ben benieuwd :)
  maandag 28 april 2014 @ 23:50:01 #102
425789 Ranph
Gewoon niet
pi_139360982
Jezus, je hele leven naar de klote door een haar. Sterkte!

Hoevaak ga je naar het ziekenhuis?
pi_139361042
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:50 schreef Ranph het volgende:
Jezus, je hele leven naar de klote door een haar. Sterkte!

Hoevaak ga je naar het ziekenhuis?
Thanks, momenteel 1-2x per week
pi_139361176
Je zou toch denken dat elke wond wel dicht te branden is. Is er geen andere reden dat de wond niet heelt? Andere ziekten kunnen invloed hebben op het helingsproces, zoals suikerziekte bijvoorbeeld.
pi_139361196
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:55 schreef Cockwhale het volgende:
Je zou toch denken dat elke wond wel dicht te branden is. Is er geen andere reden dat de wond niet heelt? Andere ziekten kunnen invloed hebben op het helingsproces, zoals suikerziekte bijvoorbeeld.
Is allemaal op getest.
pi_139363910
Ja, heel veel sterkte TS. Komt het misschien ook doordat de huid heel dicht op het bot ligt en daardoor gewoon dun is en daarom moeilijk wil genezen? En waarom moest er een snede worden gemaakt van 10 cm? Lijkt mij ook vrij groot.
ADHD-C
  dinsdag 29 april 2014 @ 03:04:43 #107
86641 rece
Oohhlala
pi_139364023
http://www.atriummc.nl/in(...)ndoening&nummer=1955

Hier staat dat het bijna niet meer voor komt bij mannen boven de 40. Hoop dat dit voor jou veel eerder stopt.

Wat ik wel vreemd vind, is dat er nergens wordt gesproken over het niet kunnen helen van de wonde. Zou het niet kunnen zijn dat er iets anders aan de hand is met je huid waardoor het niet geneest? Wellicht is het een symptoom van een ander probleem.
  PR en moderator dinsdag 29 april 2014 @ 04:35:05 #108
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_139364198
Knufje voor Toot O+
Fuck the EBU.
pi_139364204
TS je hebt pm.
Ik zou zeker het buitenland overwegen. Zo geweldig is de gezondheidszorg hier ook niet. Heb ik wel gemerkt toen m'n buitenlandse vriendin hier was en haar voet brak. Het zou allemaal wel genezen met gips en een operatie was niet nodig volgens 2 ziekenhuizen. Incl. een universitaire... D'r werd haar zelfs verteld dat ze na verloop van tijd er gewoon voorzichtig op moest gaan lopen, ook al zou het nog zo'n pijn doen. Op een gebroken voet!!! D'r hele voet lag aan gort dat kon iedere imbeciel zien op de röntgenfoto's. En ook één van haar collega artsen (ze is nl verpleegster in haar land) kon dat zien en gaf aan dat het zeker geopereerd moest worden. Terug in eigen land werd ze de volgende dag gelijk geopereerd en is d'r voet na lange tijd gelukkig redelijk hersteld. Iets wat nooit maar dan ook nooit uit zichzelf had kunnen genezen.

Dit is maar één verhaal. Zo zijn er zoveel verhalen van zoveel mensen van geklungel hier in Nederland. Pin je dus niet vast op Nederland.

En oh ja, thuiszorg met dagelijkse verzorging is inderdaad essentieel voor een goede genezing van de wond.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaturalHerbs op 29-04-2014 05:01:56 ]
pi_139371053
Het is ook moeilijk voor te stellen dat er helemaal niks aan te doen is. Je zou toch denken dat men op de 1 of andere manier wel iets zou kunnen door weefsel te verplaatsen en/of huid te verplaatsen? Soms is de mogelijkheid er wel maar wil de chirurg het simpelweg niet omdat de risico's te groot zijn of de nieuw ontstane situatie mogelijk nog minder prettig is dan anders. Het kan ook dat het simpelweg veel te veel werk is en de vele behandelingen niet opwegen tegen het resultaat.

Neem dat overigens niet van mij aan, ik ben niet medisch onderlegd en dit zijn slechts mijn gedachten.

Over het mentale gedeelte; zoek hulp. Wat je mee hebt gemaakt is niet niks en in zekere mate toch een beperking, daarvoor hebben veel mensen hulp nodig. Helpt de gedachte dat het volledig buiten jouw schuld om is ook?
pi_139372528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 02:39 schreef LazyDave het volgende:
Ja, heel veel sterkte TS. Komt het misschien ook doordat de huid heel dicht op het bot ligt en daardoor gewoon dun is en daarom moeilijk wil genezen? En waarom moest er een snede worden gemaakt van 10 cm? Lijkt mij ook vrij groot.
Thanks. Geen idee, ik weet er niet zo veel van. En de cyste was blijkbaar erg groot, dus daarom moest er ook een grote wond gemaakt worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 03:04 schreef rece het volgende:
http://www.atriummc.nl/in(...)ndoening&nummer=1955

Hier staat dat het bijna niet meer voor komt bij mannen boven de 40. Hoop dat dit voor jou veel eerder stopt.

Wat ik wel vreemd vind, is dat er nergens wordt gesproken over het niet kunnen helen van de wonde. Zou het niet kunnen zijn dat er iets anders aan de hand is met je huid waardoor het niet geneest? Wellicht is het een symptoom van een ander probleem.
Ik ben op van alles getest, was allemaal in orde (bloedwaardes, suiker, etc) maar er kan natuurlijk altijd iets anders zijn. Overigens moeten ZIJ daar mee komen, ik ben geen dokter en kan niet zelf verzinnen waarom die wond niet dicht wil. Ben benieuwd morgen wat ze van plan zijn.
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:35 schreef Moira. het volgende:
Knufje voor Toot O+
Dank O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 04:39 schreef NaturalHerbs het volgende:
TS je hebt pm.
Ik zou zeker het buitenland overwegen. Zo geweldig is de gezondheidszorg hier ook niet. Heb ik wel gemerkt toen m'n buitenlandse vriendin hier was en haar voet brak. Het zou allemaal wel genezen met gips en een operatie was niet nodig volgens 2 ziekenhuizen. Incl. een universitaire... D'r werd haar zelfs verteld dat ze na verloop van tijd er gewoon voorzichtig op moest gaan lopen, ook al zou het nog zo'n pijn doen. Op een gebroken voet!!! D'r hele voet lag aan gort dat kon iedere imbeciel zien op de röntgenfoto's. En ook één van haar collega artsen (ze is nl verpleegster in haar land) kon dat zien en gaf aan dat het zeker geopereerd moest worden. Terug in eigen land werd ze de volgende dag gelijk geopereerd en is d'r voet na lange tijd gelukkig redelijk hersteld. Iets wat nooit maar dan ook nooit uit zichzelf had kunnen genezen.

Dit is maar één verhaal. Zo zijn er zoveel verhalen van zoveel mensen van geklungel hier in Nederland. Pin je dus niet vast op Nederland.

En oh ja, thuiszorg met dagelijkse verzorging is inderdaad essentieel voor een goede genezing van de wond.
Ik heb je PM Gelezen, ik ga er later nog op reageren, waarschijnlijk morgen nadat ik weer naar het ziekenhuis ben geweest.

Apart toch dat ze het in het buitenland dan zo veel beter weten / kunnen dan hier. Al klopt dat ergens best. Bijzonder kut wat er met je vriendin gebeurd is ook, dat klinkt ook weer typisch als Nederland :X... hoop dat ze nu oké is :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:41 schreef m.w. het volgende:
Het is ook moeilijk voor te stellen dat er helemaal niks aan te doen is. Je zou toch denken dat men op de 1 of andere manier wel iets zou kunnen door weefsel te verplaatsen en/of huid te verplaatsen? Soms is de mogelijkheid er wel maar wil de chirurg het simpelweg niet omdat de risico's te groot zijn of de nieuw ontstane situatie mogelijk nog minder prettig is dan anders. Het kan ook dat het simpelweg veel te veel werk is en de vele behandelingen niet opwegen tegen het resultaat.

Neem dat overigens niet van mij aan, ik ben niet medisch onderlegd en dit zijn slechts mijn gedachten.

Over het mentale gedeelte; zoek hulp. Wat je mee hebt gemaakt is niet niks en in zekere mate toch een beperking, daarvoor hebben veel mensen hulp nodig. Helpt de gedachte dat het volledig buiten jouw schuld om is ook?
Er was één optie bij de plastisch chirurg, waarbij hij iets verplaatst en je een litteken over je hele rug (tot aan je nek, serieus) krijgt. Dat vind ik al kut, maar als het zou helpen, why not? Helaas gaf hij meteen al aan dat de kans dat dit zou helpen bijzonder klein was. :{

Ik snap inderdaad dat het buiten mijn schuld om is en reken mezelf ook niets aan, ik baal er alleen bijzonder hard van dat ik al een aantal jaren zo weinig kan.
pi_139373314
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 18:12 schreef Toto69 het volgende:
28 april 2014

Al met al gaat het nu richting de drie jaar met een open wond. Niet normaal meer. Ik kom net van het ziekenhuis, waar ik arts nummer 134919129 heb gezien. Letterlijk. Ik heb al zó veel artsen gezien, maar vandaag spant de kroon.

Dit is wat hij te zeggen had:

"In principe kun je elke maand een operatie tegemoet zien. Elke keer een recidive. Niets aan te doen. Jouw wond gaat NOOIT, maar dan ook NOOIT dicht. Je zult levenslang met een open wond rondlopen. Dat jou dit niet eerder verteld is, is vrij beschamend, dit is namelijk al langer duidelijk na 2.5 jaar aanklooien."
Heeft die arts ook nog iets gezegd over WAAROM die wond nooit dicht zou kunnen gaan?

Ten eerste hoop ik natuurlijk héél erg dat die arts ongelijk heeft, maar als hij gezegd heeft dat dit
zou komen omdat er in het verleden fouten zijn gemaakt door andere artsen vraag ik me serieus
af of je hier geen flinke schadevergoeding voor kan krijgen.

Niet dat dat de oplossing is, maar als jij naar het buitenland moet gaan voor verder advies zoals
hier wordt aangeraden of andere hulpmiddelen zelf moet gaan betalen zou je dat geld wel eens
heel hard nodig kunnen hebben.

Of is dit heel dom gedacht van mij? :@
pi_139373437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Heeft die arts ook nog iets gezegd over WAAROM die wond nooit dicht zou kunnen gaan?

Ten eerste hoop ik natuurlijk héél erg dat die arts ongelijk heeft, maar als hij gezegd heeft dat dit
zou komen omdat er in het verleden fouten zijn gemaakt door andere artsen vraag ik me serieus
af of je hier geen flinke schadevergoeding voor kan krijgen.

Niet dat dat de oplossing is, maar als jij naar het buitenland moet gaan voor verder advies zoals
hier wordt aangeraden of andere hulpmiddelen zelf moet gaan betalen zou je dat geld wel eens
heel hard nodig kunnen hebben.

Of is dit heel dom gedacht van mij? :@
De wond zou nooit dichtgaan omdat er elke keer een recidive is. Het weefsel onder de huid is niet goed, en ook al snijd je dat dan weer weg, het komt elke keer weer terug en de wond geneest gewoon niet.

Er zijn flinke fouten gemaakt, één medewerker heeft dit openlijk toegegeven (ziekenhuis #1). Dit zei hij letterlijk: "We hebben het hier verkloot."
Dat zijn harde feiten.
Vorig jaar zijn mijn ouders ergens heen geweest, ik weet niet precies hoe dat heet, maar daar hebben ze te horen gekregen dat het niet erg genoeg was voor een vergoeding (ging eigenlijk om benzinekosten/vrije uren, niet eens een schadevergoeding!)
pi_139373625
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:53 schreef Toto69 het volgende:

[..]

De wond zou nooit dichtgaan omdat er elke keer een recidive is. Het weefsel onder de huid is niet goed, en ook al snijd je dat dan weer weg, het komt elke keer weer terug en de wond geneest gewoon niet.

Er zijn flinke fouten gemaakt, één medewerker heeft dit openlijk toegegeven (ziekenhuis #1). Dit zei hij letterlijk: "We hebben het hier verkloot."
Dat zijn harde feiten.
Vorig jaar zijn mijn ouders ergens heen geweest, ik weet niet precies hoe dat heet, maar daar hebben ze te horen gekregen dat het niet erg genoeg was voor een vergoeding (ging eigenlijk om benzinekosten/vrije uren, niet eens een schadevergoeding!)
:X dat is toch bijna niet te geloven dan!
Ik weet niet of er hier mensen zijn die daar meer verstand van hebben als ik, want ik heb daar 0,0
verstand van verder, maar dit lijkt mij bijna onmogelijk dat jij, terwijl de artsen het dus letterlijk
verkloot hebben, hier verder gewoon aan je lot wordt overgeleverd, ik hoop dat iemand hier
iets zinnigs op kan zeggen.

kan ik serieus bijna niet geloven :@ dat zou wel héél oneerlijk zijn...
pi_139373822
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:X dat is toch bijna niet te geloven dan!
Ik weet niet of er hier mensen zijn die daar meer verstand van hebben als ik, want ik heb daar 0,0
verstand van verder, maar dit lijkt mij bijna onmogelijk dat jij, terwijl de artsen het dus letterlijk
verkloot hebben, hier verder gewoon aan je lot wordt overgeleverd, ik hoop dat iemand hier
iets zinnigs op kan zeggen.

kan ik serieus bijna niet geloven :@ dat zou wel héél oneerlijk zijn...
Wij stonden ook perplex. Kregen een brief thuis dat we geen enkele vergoeding krijgen. Ondertussen loop ik wel heel veel mis; studie, werk, dus inkomen. Waar betaal ik straks mijn zorgverzekering/eigen risico etc nog van? Mijn ouders kunnen niet eeuwig bijspringen :{

Was die wond er niet, dan woonde en werkte ik nu al dik een half jaar in Lissabon en zou ik al een leuk bedrag gespaard hebben voor een studie. Nu heb ik niks.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2014 @ 14:03:14 #116
163650 Greys
pi_139373846
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:27 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thanks. Geen idee, ik weet er niet zo veel van. En de cyste was blijkbaar erg groot, dus daarom moest er ook een grote wond gemaakt worden.
Meestal zit het grootste deel ook 'dieper' gewoekerd inderdaad, pas als ze je open maken blijkt hoe groot het is.

(Bij mij gaan ze volgende week een cyste verwijderen die pal bovenop mijn schouder zit, dicht tegen mijn nek aan. Van buiten zie je er niet eens veel van, maar je voelt hem. De dokter zei dat er grote kans is dat hij tot vrij diep zit en dat als ze er ook maar een héél klein friemeltje van laten zitten dat hij dan steeds weer terug komt. Ik moet er voor naar de plastisch chirurg. Krijg er steeds minder zin in zo :@
Deden ze dat bij jou onder volledige narcose verwijderen trouwens, de eerste keer? Of plaatselijk?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2014 @ 14:03:55 #117
163650 Greys
pi_139373872
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:02 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wij stonden ook perplex. Kregen een brief thuis dat we geen enkele vergoeding krijgen. Ondertussen loop ik wel heel veel mis; studie, werk, dus inkomen. Waar betaal ik straks mijn zorgverzekering/eigen risico etc nog van? Mijn ouders kunnen niet eeuwig bijspringen :{

Was die wond er niet, dan woonde en werkte ik nu al dik een half jaar in Lissabon en zou ik al een leuk bedrag gespaard hebben voor een studie. Nu heb ik niks.
Zou er in WGR niet iemand zijn die verstand heeft van dit soort dingen? Want geen enkele vergoeding geven terwijl ze hebben toegegeven fouten te hebben gemaakt is natuurlijk van de zotte :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139373913
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:02 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja precies! Daarom dacht ik daar ook aan, maar ikzelf kan je daar niet verder bij helpen, omdat
ik daar verder geen verstand van heb en daarom hoop ik ook dat iemand hier die jouw verhaal
leest jou daar verder bij kan helpen...
pi_139373951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Zou er in WGR niet iemand zijn die verstand heeft van dit soort dingen? Want geen enkele vergoeding geven terwijl ze hebben toegegeven fouten te hebben gemaakt is natuurlijk van de zotte :o
WGR is misschien een goed idee! :Y met een linkje naar dit topic...
pi_139373960
quote:

[..]

Meestal zit het grootste deel ook 'dieper' gewoekerd inderdaad, pas als ze je open maken blijkt hoe groot het is.

(Bij mij gaan ze volgende week een cyste verwijderen die pal bovenop mijn schouder zit, dicht tegen mijn nek aan. Van buiten zie je er niet eens veel van, maar je voelt hem. De dokter zei dat er grote kans is dat hij tot vrij diep zit en dat als ze er ook maar een héél klein friemeltje van laten zitten dat hij dan steeds weer terug komt. Ik moet er voor naar de plastisch chirurg. Krijg er steeds minder zin in zo :@
Deden ze dat bij jou onder volledige narcose verwijderen trouwens, de eerste keer? Of plaatselijk?)
Niet te veel van mijn zaak aantrekken dan, want in je schouder geneest het waarschijnlijk een heel stuk beter. (Hoop ik, ik wens je alvast veel sterkte :*)

Volledige narcose, drie maal. Daarna heb ik voor verdoving gekozen. Dat vonden ze een beetje raar, ze hadden niet vaak iemand die doodleuk na een hoop snijden weer wegliep en naar huis ging.
pi_139373998
quote:

[..]

Het valt te proberen, misschien maar eens een kijkje nemen zo.
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja precies! Daarom dacht ik daar ook aan, maar ikzelf kan je daar niet verder bij helpen, omdat
ik daar verder geen verstand van heb en daarom hoop ik ook dat iemand hier die jouw verhaal
leest jou daar verder bij kan helpen...
Snap ik, hoop ook dat iemand kan helpen. In ieder geval qua kosten voor mijn ouders :)
pi_139374061
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Het valt te proberen, misschien maar eens een kijkje nemen zo.

[..]

Snap ik, hoop ook dat iemand kan helpen. In ieder geval qua kosten voor mijn ouders :)
Als je daar een topic opent zet er dan een linkje bij naar dit topic!
Ik hoop héél erg dat iemand je daar beter advies kan geven.
Je weet maar nooit...
pi_139374130
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:53 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Was toen ook al bekend dat naar aanleiding van de grove nalatigheid je je hele leven lang met de gevolgen zal zitten? Of werd er toen nog gedacht dat het een (makkelijk) op te lossen probleem was? Ik kan me ook moeilijk indenken dat je geen enkel recht hebt op schadeloosstelling.

Veel sterkte overigens, TS.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_139374174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je daar een topic opent zet er dan een linkje bij naar dit topic!
Ik hoop héél erg dat iemand je daar beter advies kan geven.
Je weet maar nooit...
Ik ga hem nu plaatsen, incl link :) thanks, ik hoop dat de mensen in WGR net zo serieus zijn als hier.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:11 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Was toen ook al bekend dat naar aanleiding van de grove nalatigheid je je hele leven lang met de gevolgen zal zitten? Of werd er toen nog gedacht dat het een (makkelijk) op te lossen probleem was? Ik kan me ook moeilijk indenken dat je geen enkel recht hebt op schadeloosstelling.

Veel sterkte overigens, TS.
Dank je. Dat was in augustus 2012 wel bekend ja. De chirurg die mij toen voor de derde keer opereerde (ander ziekenhuis, wond zwaar ontstoken door nalatigheid) zei al dat dit misschien nooit meer goed zou komen.
pi_139374237
Voor de geïnteresseerden die mee willen lezen in WGR is hier WGR / Kan ik hier iets mee? het topic. Ik hoop dat er iets te regelen valt, in elk geval voor mijn ouders die ook niet rijk zijn maar wel alles moeten betalen voor mij :{
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:15:24 #126
279824 Mansjester
City>United
pi_139374301
Kutnieuws, sterkte ;(

En Knut, beetje ongepaste opmerking :')

[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 29-04-2014 14:32:21 ]
pi_139374308
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:12 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik ga hem nu plaatsen, incl link :) thanks, ik hoop dat de mensen in WGR net zo serieus zijn als hier.

[..]

Dank je. Dat was in augustus 2012 wel bekend ja. De chirurg die mij toen voor de derde keer opereerde (ander ziekenhuis, wond zwaar ontstoken door nalatigheid) zei al dat dit misschien nooit meer goed zou komen.
Oh, ik ben er van overtuigd dat de mensen in WGR wel serieus zullen zijn hoor en als er toch iemand
mocht gaan trollen dat de modjes daar korte metten mee gaan maken.

In elk geval nogmaals héél veel succes en sterkte gewenst :*
pi_139374323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:15 schreef Mansjester het volgende:
Kutnieuws, sterkte ;(

En Knut, beetje ongepaste opmerking :')
Dank je Mans :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Oh, ik ben er van overtuigd dat de mensen in WGR wel serieus zullen zijn hoor en als er toch iemand
mocht gaan trollen dat de modjes daar korte metten mee gaan maken.

In elk geval nogmaals héél veel succes en sterkte gewenst :*
Thanks, ik ben benieuwd :)
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:20:01 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139374465
Zelf een paar maanden een open wond op m'n onderbeen gehad. Dat was al afschuwelijk. Wil me niet inbeelden hoe dit dan is :{
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139374483
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:20 schreef Dven het volgende:
Zelf een paar maanden een open wond op m'n onderbeen gehad. Dat was al afschuwelijk. Wil me niet inbeelden hoe dit dan is :{
Aii, hoe kwam je daar zo aan? Is niet fijn nee :N
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:20:48 #131
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139374498
Sterkte Toto, het enige waar ik zo snel aan ken denken is iets met IT wat je vanuit huis kan doen. Daarvan is ook genoeg online te vinden maar je moet er natuurlijk maar net trek in hebben.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_139374523
Overigens, sterkte Toto. Hopelijk ontdek je nog een prettige wijze om om te gaan met dit probleem.

[ Bericht 75% gewijzigd door yvonne op 29-04-2014 14:32:55 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:23:22 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139374619
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Aii, hoe kwam je daar zo aan? Is niet fijn nee :N
Geen idee. Werd wakker met een blaar op m'n been. Alsof ik tegen een hete uitlaat heb gezeten ofzo. Wat onmogelijk is.

dat begon te necrotiseren, waarna de doktoren het begonnen weg te snijden. Uiteindelijk is er een vleesetende en antibioticaresistente bacterie in gekomen. Zat bijna tot op m'n bot maar gelukkig niet helemaal want dan was ik m'n linkerbeen nu verdwenen. Heeft een paar maanden open gelegen maar heelde langzaam maar zeker gelukkig wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139374724
Hey sterkte man! Als je het ooit niet meer ziet zitten stuur je maar een DM en dan zoek ik wat leuke gifjes voor je uit.
pi_139374735
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:20 schreef Klokov het volgende:
Sterkte Toto, het enige waar ik zo snel aan ken denken is iets met IT wat je vanuit huis kan doen. Daarvan is ook genoeg online te vinden maar je moet er natuurlijk maar net trek in hebben.
Thnx klok, moet ik wel eerst wat over pc's leren :P
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:21 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik moest gniffelen :').

Overigens, sterkte Toto. Hopelijk ontdek je nog een prettige wijze om om te gaan met dit probleem.
Ik moest zelf ook wel een klein beetje glimlachen hoor :P thanks ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen idee. Werd wakker met een blaar op m'n been. Alsof ik tegen een hete uitlaat heb gezeten ofzo. Wat onmogelijk is.

dat begon te necrotiseren, waarna de doktoren het begonnen weg te snijden. Uiteindelijk is er een vleesetende en antibioticaresistente bacterie in gekomen. Zat bijna tot op m'n bot maar gelukkig niet helemaal want dan was ik m'n linkerbeen nu verdwenen. Heeft een paar maanden open gelegen maar heelde langzaam maar zeker gelukkig wel.
Wtf :{ misschien soort infectie waardoor je die "blaar" kreeg? Klinkt freaky :X was dat in Bulgarije?
pi_139374744
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
Hey sterkte man! Als je het ooit niet meer ziet zitten stuur je maar een DM en dan zoek ik wat leuke gifjes voor je uit.
pi_139374850
Ik zou he-le-maal gek worden Tototje. Sterkte man. Als ik iets kan doen let me know.
pi_139374876
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:29 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou he-le-maal gek worden Tototje. Sterkte man. Als ik iets kan doen let me know.
Thanks man, tof van je. :)
pi_139375015
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 18:21 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Buitenland is heel lastig haalbaar voor mij, maar ik kijk er zeker naar, samen met nog iemand op FOK! die hetzelfde probleem heeft als ik (en ik weet dat ook hij er compleet kapot aan gaat)
Kunnen we geen crowdfunding gaan opstarten? Ik zou zo wat geld toeschuiven als ik weet dat het jou kan helpen.
pi_139375088
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kunnen we geen crowdfunding gaan opstarten? Ik zou zo wat geld toeschuiven als ik weet dat het jou kan helpen.
Hoewel onwijs mega tof, zou ik zoiets nooit aan kunnen nemen .Jullie zijn niet degene die hier voor op moeten draaien, er zijn medische fouten gemaakt en daarvoor zouden ze eventueel wat kunnen vergoeden. Mocht dat lukken dan zal ik dat geld uiteraard gebruiken om in het buitenland te kijken wat de opties zijn. Maar daarvoor heb ik nu dus een WGR topic gemaakt :)

Maar wel onwijs tof, ik val er bijna stil van.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:38:06 #141
85962 ioko
I Appear Missing
pi_139375206
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik doe mee. Mooi als dat van een schadevergoeding zou kunnen, maar ik zou er niet gaan zitten wachten. Zo'n juridische procedure kan jaren duren.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:41:20 #142
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139375338

Waar een wil is uiteindelijk een weg
pi_139375379
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:35 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Hoewel onwijs mega tof, zou ik zoiets nooit aan kunnen nemen .Jullie zijn niet degene die hier voor op moeten draaien, er zijn medische fouten gemaakt en daarvoor zouden ze eventueel wat kunnen vergoeden. Mocht dat lukken dan zal ik dat geld uiteraard gebruiken om in het buitenland te kijken wat de opties zijn. Maar daarvoor heb ik nu dus een WGR topic gemaakt :)

Maar wel onwijs tof, ik val er bijna stil van.
Ik heb niet het gevoel dat ik ergens voor 'op moet draaien'. Als we allemaal mee kunnen helpen dan is dat gewoon een mooi initiatief om wat leed recht te zetten, ongeacht de aanleiding.
pi_139375424
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb niet het gevoel dat ik ergens voor 'op moet draaien'. Als we allemaal mee kunnen helpen dan is dat gewoon een mooi initiatief om wat leed recht te zetten, ongeacht de aanleiding.
Snap ik, ik zal er over nadenken en vind het super tof, maar vind het zwaar moeilijk om het aan te nemen, snap je? Ga nu eerst even via WGR kijken wat er mogelijk is bij mijn verzekering e.d. :)
pi_139375463
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Snap ik, ik zal er over nadenken en vind het super tof, maar vind het zwaar moeilijk om het aan te nemen, snap je? Ga nu eerst even via WGR kijken wat er mogelijk is bij mijn verzekering e.d. :)
Toppie. En je zal geen keuze hebben, ik douw persoonlijk dat geld door je strot als het moet. >:)
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:46:42 #146
85962 ioko
I Appear Missing
pi_139375541
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toppie. En je zal geen keuze hebben, ik douw persoonlijk dat geld door je strot als het moet. >:)
En ik word al blij van een mooi verslag van een revalidatie in een amerikaans ziekenhuis.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:47:31 #147
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139375569
Meh :{. Sterkte Toto!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_139375717
Tering man, wat een kutsituatie. :{ En dat op je 18/19e. Heel veel sterkte, TS!
pi_139376493
Toto, kunnen wij iets voor je doen? Heb je ergens zin in of behoefte aan?

Ik vroeg me ook nog af - helpt een rolstoel? Of maakt het niet uit of je loopt of zit?
pi_139376653
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:47 schreef jogy het volgende:
Meh :{. Sterkte Toto!
Thanks!
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:51 schreef SharQueDo het volgende:
Tering man, wat een kutsituatie. :{ En dat op je 18/19e. Heel veel sterkte, TS!
Dank je :) inderdaad erg kut, of je nu 19 of 60 bent... :X
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:16 schreef Dipkip het volgende:
Toto, kunnen wij iets voor je doen? Heb je ergens zin in of behoefte aan?

Ik vroeg me ook nog af - helpt een rolstoel? Of maakt het niet uit of je loopt of zit?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij "juridisch" kunnen helpen, zoals in WGR, zodat in elk geval mijn ouders geholpen worden. Die gaan hier ook kapot aan, mijn vader werkt zich drie slagen in een rondte om ons allemaal te onderhouden en mijn moeder kan helaas niet werken.

Een rolstoel helpt helaas niet, omdat ik bij zitten vaak nog meer last heb dan bij staan of lopen. Wat dat betreft een rot plek...

Het vervelendste is ook wel dat het elke keer zo bloedt (logisch bij een wond hoor), pijn doet, en infectiegevaar. Ik kan er niet een paar daagjes tussen uit voor ontspanning, daar ik verzorging nodig heb. Ik houd namelijk van avonturen en reizen, ik zou bijvoorbeeld heel graag naar de USA willen, of terug naar Portugal waar ik gewoond heb. Maar dat is nu allemaal zo ver weg, en dat is, naast het niet kunnen werken/studeren, bijzonder pijnlijk.
pi_139376776
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:22 schreef Toto69 het volgende:
Ik hoop dat er mensen zijn die mij "juridisch" kunnen helpen, zoals in WGR, zodat in elk geval mijn ouders geholpen worden. Die gaan hier ook kapot aan, mijn vader werkt zich drie slagen in een rondte om ons allemaal te onderhouden en mijn moeder kan helaas niet werken.

Een rolstoel helpt helaas niet, omdat ik bij zitten vaak nog meer last heb dan bij staan of lopen. Wat dat betreft een rot plek...

Het vervelendste is ook wel dat het elke keer zo bloedt (logisch bij een wond hoor), pijn doet, en infectiegevaar. Ik kan er niet een paar daagjes tussen uit voor ontspanning, daar ik verzorging nodig heb. Ik houd namelijk van avonturen en reizen, ik zou bijvoorbeeld heel graag naar de USA willen, of terug naar Portugal waar ik gewoond heb. Maar dat is nu allemaal zo ver weg, en dat is, naast het niet kunnen werken/studeren, bijzonder pijnlijk.
Dat WGR topic is slim ja, ik hoop dat je daar iets aan hebt. Maar ik bedoelde meer: heb je behoefte aan afleiding, zin om nieuwe mensen te ontmoeten, weet ik veel. Kunnen we iets doen in die zin?
pi_139376854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:26 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat WGR topic is slim ja, ik hoop dat je daar iets aan hebt. Maar ik bedoelde meer: heb je behoefte aan afleiding, zin om nieuwe mensen te ontmoeten, weet ik veel. Kunnen we iets doen in die zin?
Nieuwe mensen ontmoeten is altijd leuk, dat gebeurt me niet zo vaak de laatste tijd :P Iemand die mee wil op reis bijvoorbeeld is erg leuk, maar niet relevant momenteel omdat ik dat zelf toch niet kan/mag. Dus het is erg lastig of er wat te doen valt... dit topic is al een uitlaatklep :) en ben een ieder dankbaar voor alle moeite
pi_139376954
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:29 schreef Toto69 het volgende:
Nieuwe mensen ontmoeten is altijd leuk, dat gebeurt me niet zo vaak de laatste tijd :P Iemand die mee wil op reis bijvoorbeeld is erg leuk, maar niet relevant momenteel omdat ik dat zelf toch niet kan/mag. Dus het is erg lastig of er wat te doen valt... dit topic is al een uitlaatklep :) en ben een ieder dankbaar voor alle moeite
In welke (hele ruime) regio woon je? Er zijn vast mensen van hier die het leuk vinden om een keer bij je langs te komen. Niet per se om hele vriendschappen op te zetten, maar gewoon, omdat je een toffe gast lijkt en het voor jou fijn kan zijn weer eens een nieuw iemand te spreken. Het lijkt mij wel gezellig :)
pi_139377017
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:34 schreef Dipkip het volgende:

[..]

In welke (hele ruime) regio woon je? Er zijn vast mensen van hier die het leuk vinden om een keer bij je langs te komen. Niet per se om hele vriendschappen op te zetten, maar gewoon, omdat je een toffe gast lijkt en het voor jou fijn kan zijn weer eens een nieuw iemand te spreken. Het lijkt mij wel gezellig :)
Tof :) ik woon in Overijssel. Het leukste is dan een leeftijdsgenoot. Daarmee bedoel ik: 16 - 30. Mijn vrienden zijn allemaal 23-26 dus ik ga met oudere mensen om, maar iemand van 50 is misschien wat te veel van het goede :P
pi_139377260
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:36 schreef Toto69 het volgende:
Tof :) ik woon in Overijssel. Het leukste is dan een leeftijdsgenoot. Daarmee bedoel ik: 16 - 30. Mijn vrienden zijn allemaal 23-26 dus ik ga met oudere mensen om, maar iemand van 50 is misschien wat te veel van het goede :P
Ah, das voor mij een heel eind weg. Maar er zijn vast anderen!

Ik bedacht me nog iets, ik heb aan de open universiteit gestudeerd. Dat is thuis studeren in eigen tempo en heel geschikt voor jouw situatie. Mocht je meer willen weten daarover, dan mag je alles vragen :) het is wel duur, dus zou meer iets zijn voor nadat je een wajong hebt geregeld. Maar wie weet ooit? Je betaalt er per vak, dus je kunt steeds sparen en zo beetje bij beetje je opleiding fiksen. Misschien helpt het een beetje om te weten dat het bestaat.
pi_139377330
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:45 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ah, das voor mij een heel eind weg. Maar er zijn vast anderen!

Ik bedacht me nog iets, ik heb aan de open universiteit gestudeerd. Dat is thuis studeren in eigen tempo en heel geschikt voor jouw situatie. Mocht je meer willen weten daarover, dan mag je alles vragen :) het is wel duur, dus zou meer iets zijn voor nadat je een wajong hebt geregeld. Maar wie weet ooit? Je betaalt er per vak, dus je kunt steeds sparen en zo beetje bij beetje je opleiding fiksen. Misschien helpt het een beetje om te weten dat het bestaat.
Thuisstudie zit ik inderdaad al aan te denken, zodra mijn hoofd daar meer naar staat. Thnx voor je aanboden in elk geval, vind ik erg tof :) mocht je ooit eens in de buurt zijn kom maar gerust langs
pi_139377459
Ja je moet daar nu natuurlijk helemaal niet aan denken... Het is gewoon ronduit kut wat je overkomt en nu helpt er natuurlijk weinig. Ik hoop dat het gevoel dat mensen hier je tof vinden en willen helpen, een klein beetje helpt. En dat je er dan om durft te vragen als je er wel aan toe bent om te studeren of dingen met instanties te regelen of rare fokkers op de thee te krijgen of whatever.

Laat het weten :*
pi_139377631
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:51 schreef Dipkip het volgende:
Ja je moet daar nu natuurlijk helemaal niet aan denken... Het is gewoon ronduit kut wat je overkomt en nu helpt er natuurlijk weinig. Ik hoop dat het gevoel dat mensen hier je tof vinden en willen helpen, een klein beetje helpt. En dat je er dan om durft te vragen als je er wel aan toe bent om te studeren of dingen met instanties te regelen of rare fokkers op de thee te krijgen of whatever.

Laat het weten :*
Nja het is wel tof dat iedereen hier zo lief is. Dat is echt heel erg motiverend voor morgen, zal ongetwijfeld een zware afspraak worden aangezien ik me niet zomaar erbij neer wil leggen en ik benieuwd ben wat ze willen doen.
pi_139377948
Ik neem een break van het studeren door rond te neuzen op het forum en kom dit topic tegen.. Heftig! Ondanks dat ik bijna nooit reageer voel ik nu wel de behoefte om het te doen: sterkte man!

En het is misschien heel ver gezocht.. en ik ben geen dokter natuurlijk.. maar google eens op vitamine C en wondgenezing. Of megadosis vitamine C.. you never know ;)
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_139377968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:05 schreef Baalhaar het volgende:
Ik neem een break van het studeren door rond te neuzen op het forum en kom dit topic tegen.. Heftig! Ondanks dat ik bijna nooit reageer voel ik nu wel de behoefte om het te doen: sterkte man!

En het is misschien heel ver gezocht.. en ik ben geen dokter natuurlijk.. maar google eens op vitamine C en wondgenezing. Of megadosis vitamine C.. you never know ;)
Thanks voor je reactie en tijd :) ik ga er eens op googelen! Studeerse nog :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2014 16:06:31 ]
  Paintbaas dinsdag 29 april 2014 @ 16:06:47 #161
52741 HaJee
pi_139377985
Toto kearl, wat een naar verhaal. Ik had al eens zijdelings wat vernomen over je "kwaal" maar kom er nu dus pas achter wat voor ernstig en chronisch probleem het is.

Laat je niet zomaar naar huis sturen met het verhaal dat er niks aan te doen is. Ga eens goed op zoek naar andere artsen/ziekenhuizen in binnen- en buitenland en maak een goede keus voor een second opinion. Je behandelend arts moet hier aan meewerken.

Behalve af en toe een potje curven weet ik niet wat ik voor je kan doen (misschien jij wel). Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat er iets op je pad komt waarmee je geholpen bent.

pi_139378070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:06 schreef HaJee het volgende:
Toto kearl, wat een naar verhaal. Ik had al eens zijdelings wat vernomen over je "kwaal" maar kom er nu dus pas achter wat voor ernstig en chronisch probleem het is.

Laat je niet zomaar naar huis sturen met het verhaal dat er niks aan te doen is. Ga eens goed op zoek naar andere artsen/ziekenhuizen in binnen- en buitenland en maak een goede keus voor een second opinion. Je behandelend arts moet hier aan meewerken.

Behalve af en toe een potje curven weet ik niet wat ik voor je kan doen (misschien jij wel). Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop dat er iets op je pad komt waarmee je geholpen bent.

[ afbeelding ]
Thanks voor je reactie en tekening O+ ik ga zeker doorzoeken :)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 29 april 2014 @ 16:09:47 #163
22592 crew  Ole
pi_139378089
Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen :*
Wat een kutzooi zeg :( (heb er geen andere woorden voor)

Ik hoop echt voor je dat er alsnog iets aan te doen is.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_139378258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:09 schreef Ole het volgende:
Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen :*
Wat een kutzooi zeg :( (heb er geen andere woorden voor)

Ik hoop echt voor je dat er alsnog iets aan te doen is.
Dank je :*
pi_139381908
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
we moeten gewoon Gijpie hem eens mee laten nemen naar een palendansvereniging
pi_139381943
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:55 schreef Evertjan het volgende:

[..]

we moeten gewoon Gijpie hem eens mee laten nemen naar een palendansvereniging
Misschien een keertje een escortje bellen?
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:12:10 #167
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_139387049
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:33 schreef Miracle_Drug het volgende:
ik wilde dit topic niet zonder te reageren weg klikken.
Dit ja. Hopelijk vind je nog iets waardoor je toch vooruitgang boekt of en/of je tijd op een fijne manier kan besteden. Sterkte.
  dinsdag 29 april 2014 @ 20:57:34 #168
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_139389179
Sorry TS, maar als je na maanden nog steeds een open wond hebt ga je toch aan de bel trekken?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  Moderator / Miss SHO dinsdag 29 april 2014 @ 20:59:29 #169
22592 crew  Ole
pi_139389304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:57 schreef Psy-freak het volgende:
Sorry TS, maar als je na maanden nog steeds een open wond hebt ga je toch aan de bel trekken?
volgens mij heeft TS dat al 1000 keer gedaan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2014 @ 21:05:02 #170
163650 Greys
pi_139389663
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:57 schreef Psy-freak het volgende:
Bij dit soort operaties laten ze de wond best vaak open na afloop (bv met een drain).
Bij mij zus lieten ze de wond ook open, waarom dat is weet ik eerlijk gezegd niet meer, maar het heeft een reden. En dan moesten er gaasjes in die open wond gefrommeld worden en hij moest worden schoongespoeld steeds, gewoon thuis. Uiteindelijk hoort dat dan na weken/maanden weer dicht te groeien. Dus het is geen kwestie van 'oh na een maand nog open, dan bel ik even', want je hebt het idee op dat moment dat het zo hoort...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:26:10 #171
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_139391103
Sorry, bleek er te weinig verstand van te hebben
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_139396536
Wat een heftig verhaal....wat moet het hopeloos voelen als de mensen, die je zouden moeten kunnen helpen, de moed opgeven. Ik hoop echt voor je dat er een oplossing komt. Heel veel sterkte!
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:05:38 #173
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_139396738
Toto, mocht je jezelf toch dingen willen leren in de tijd dat je niet zelf naar school kan. Diverse universiteiten hebben gratis cursussen online (o.a. MIT en Harvard) http://ocw.mit.edu/index.htm.
Hier een introductie voor 'computer science': https://www.edx.org/cours(...)er-1022#.U2AU3fmSzVo
pi_139397245
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 20:12 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dit ja. Hopelijk vind je nog iets waardoor je toch vooruitgang boekt of en/of je tijd op een fijne manier kan besteden. Sterkte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:01 schreef ikweetzelf het volgende:
Wat een heftig verhaal....wat moet het hopeloos voelen als de mensen, die je zouden moeten kunnen helpen, de moed opgeven. Ik hoop echt voor je dat er een oplossing komt. Heel veel sterkte!
Dank je wel :) hoop met je mee.
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:05 schreef Klokov het volgende:
Toto, mocht je jezelf toch dingen willen leren in de tijd dat je niet zelf naar school kan. Diverse universiteiten hebben gratis cursussen online (o.a. MIT en Harvard) http://ocw.mit.edu/index.htm.
Hier een introductie voor 'computer science': https://www.edx.org/cours(...)er-1022#.U2AU3fmSzVo
Dank je voor het meedenken Klokov! Ga er eens naar kijken morgen :)
pi_139400362
Pas je andere topic gelezen. Ik wist via een topic in BIT dat je vaak thuis was door 'een' medisch gebeuren, maar wist niet wát er was. Tot ik dat topic las dus.

Vreselijk zeg. ;( Ik hoop echt voor je dat het binnenkort eens voorbij mag zijn met alle ellende.
Voor morgen/straks veel succes, en daarna vooral sterkte en beterschap.

"H.O.P.E. Hold on. Pain ends."
pi_139400441
quote:
17s.gif Op woensdag 30 april 2014 00:52 schreef Waterdrinker het volgende:
Pas je andere topic gelezen. Ik wist via een topic in BIT dat je vaak thuis was door 'een' medisch gebeuren, maar wist niet wát er was. Tot ik dat topic las dus.

Vreselijk zeg. ;( Ik hoop echt voor je dat het binnenkort eens voorbij mag zijn met alle ellende.
Voor morgen/straks veel succes, en daarna vooral sterkte en beterschap.

"H.O.P.E. Hold on. Pain ends."
Thanks voor je post :*
pi_139400545
Nerveus voor morgen trouwens. Erg benieuwd wat ze te melden hebben en op mijn vragen gaan antwoorden.
  Milf woensdag 30 april 2014 @ 01:19:42 #178
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_139400834
Succes Toto.

Ik hoop van harte dat iemand wat voor je kan betekenen.

:*.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_139401911
Sterkte
pi_139401930
Ik weet niet of het is wat je wil, of dat de suggestie al gedaan is (ben nog bezig met alles te lezen, had net alleen de OP en 2 pag. gelezen. En dit schoot me ineens binnen.)

Kan je niet, puur voor de afwisseling, een sport doen vanuit een rolstoel? Het lijkt me vervelend om je te beperken tot een rolstoel, maar als je op die manier kan sporten zou dat toch een mooie afwisseling zijn. Achter de computer FOK!en en painten (_O_) etc. is natuurlijk leuk, maar niet elke dag in de week lijkt mij.
pi_139401937
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 21:32 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik zou je ook serieus een kaart sturen. Valt er niet iets te regelen via een andere FOK!er? Ik meen dat er ooit in FHF iets is gedaan via het adres van een mod (of zelfs Yvonne, weet ik niet meer zeker) die dan alles weer doorstuurt _O_
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2014 @ 04:39:49 #182
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139401968
Allemachtig, dit zuigt enorm ! Ziek o.i.d. zijn is vervelend, geen uitzicht hebben op verbetering is nog erger, lijkt me.

Wellicht kan je terecht bij een patiëntenvereniging of iets dergelijks voor tips en/of advies ? Zowel medisch (hoe je een paar uur langer rond kan wandelen of nog beter: hoe de wond kan genezen) als juridisch (hoe je de desbetreffende blunderboer een schadevergoeding kan laten betalen).

Hoe dan ook: heel veel sterkte ! Als de situatie niet verbetert (wat ik natuurlijk wel hoop ! ), dan hoop ik dat het je gaat lukken om er op een voor jou meer aangename manier mee om te kunnen gaan. Andere hobby's zoeken bijvoorbeeld. Maar ik snap dat je aan dat soort dingen nu waarschijnlijk nog niet wilt denken ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139401973
Sterkte broeder! Ik hoop oprecht dat je alsnog via het buitenland een weg naar genezing vindt.
pi_139402037
http://www.medischforum.nl/onderwerp/18441

Hier staan veel ervaringen van andere mensen en ook goede tips en er worden ook dokters genoemd die goed werk hebben geleverd. Zo las ik dat de wond van binnenuit moet helen en dat is de reden dat de wond nooit en te nimmer gehecht mag worden! Ook zijn er mensen die wel tot 8 keer toe geopereerd zijn en er toen pas echt wondgenezing optrad. Het is zaak om het superschoon te houden om zo bacteriën en ontstekingen geen kans te geven. En als het eenmaal wel weer ontstoken is geraakt is opereren de enige optie om het genezingsproces opnieuw op te starten. Vandaar dus ook de vele operaties bij sommigen.

Als ik alles zo lees zal je een lange adem moeten hebben, maar totaal uitzichtloos zou ik het niet durven noemen. Wijk uit naar het buitenland, spreek mensen online aan die goede ervaringen hebben met bepaalde dokters en ziekenhuizen. Je bent nog zo jong, ergens moet er toch een kundige arts zijn die jou hier vanaf kan helpen. En als ik al die ervaringen zo lees is er nog hoop op genezing itt wat de arts je verteld heeft. Geef de moed niet op.. Sterkte!
pi_139402100
En ik krijg mijn reactie niet ge-edit, dus dan maar op deze manier.. Een tip: lees je als een bezetene in in wat je hebt, word als het ware je eigen expert op dat gebied. Zo weet je precies waar artsen het over hebben en of ze zelf wel hun kennis up-to-date hebben. Er worden best veel fouten gemaakt, doordat sommige artsen gewoonweg niet altijd alle kennis in huis hebben. Zorg ervoor dat niemand je met een kluitje het riet instuurt, dat zou heel jammerlijk zijn als blijkt dat er wel degelijk nog behandeling en genezing mogelijk is!
pi_139402597
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 01:02 schreef Toto69 het volgende:
Nerveus voor morgen trouwens. Erg benieuwd wat ze te melden hebben en op mijn vragen gaan antwoorden.
Succes vandaag Toto! :*
pi_139408545
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:38 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik doe mee. Mooi als dat van een schadevergoeding zou kunnen, maar ik zou er niet gaan zitten wachten. Zo'n juridische procedure kan jaren duren.
ik ook :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 april 2014 @ 12:53:08 #188
163650 Greys
pi_139408841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:09 schreef Meaghan het volgende:
Het is zaak om het superschoon te houden om zo bacteriën en ontstekingen geen kans te geven. En als het eenmaal wel weer ontstoken is geraakt is opereren de enige optie om het genezingsproces opnieuw op te starten.
Ik lees dat ze daar ook echt zeggen "laat de verzorging over aan thuiszorg".
Wat yvonne ook al zei. Ik zou dit als ik TS was toch ook echt nog eens proberen, hoe lief de verzorging van je ouders ook is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139410528
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 01:19 schreef nikky het volgende:
Succes Toto.

Ik hoop van harte dat iemand wat voor je kan betekenen.

:*.
quote:
17s.gif Op woensdag 30 april 2014 03:36 schreef d4v1d het volgende:
Sterkte
Dank je :)
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 03:56 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik zou je ook serieus een kaart sturen. Valt er niet iets te regelen via een andere FOK!er? Ik meen dat er ooit in FHF iets is gedaan via het adres van een mod (of zelfs Yvonne, weet ik niet meer zeker) die dan alles weer doorstuurt _O_
Lief man, kunnen altijd nog kijken :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 04:39 schreef 2cv het volgende:
Allemachtig, dit zuigt enorm ! Ziek o.i.d. zijn is vervelend, geen uitzicht hebben op verbetering is nog erger, lijkt me.

Wellicht kan je terecht bij een patiëntenvereniging of iets dergelijks voor tips en/of advies ? Zowel medisch (hoe je een paar uur langer rond kan wandelen of nog beter: hoe de wond kan genezen) als juridisch (hoe je de desbetreffende blunderboer een schadevergoeding kan laten betalen).

Hoe dan ook: heel veel sterkte ! Als de situatie niet verbetert (wat ik natuurlijk wel hoop ! ), dan hoop ik dat het je gaat lukken om er op een voor jou meer aangename manier mee om te kunnen gaan. Andere hobby's zoeken bijvoorbeeld. Maar ik snap dat je aan dat soort dingen nu waarschijnlijk nog niet wilt denken ...
Thanks voor je reactie! Ik wil sowieso een klacht gaan indienen bij ziekenhuis #1, dus waar het slecht is gegaan met de nazorg... (zeer nalatig zelfs) De rest zijn dingen waar ik allemaal over na moet denken en geen antwoord op klaar heb, sorry daarvoor :N
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 04:48 schreef Monopoly het volgende:
Sterkte broeder! Ik hoop oprecht dat je alsnog via het buitenland een weg naar genezing vindt.
Thanks kerel :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:09 schreef Meaghan het volgende:
http://www.medischforum.nl/onderwerp/18441

Hier staan veel ervaringen van andere mensen en ook goede tips en er worden ook dokters genoemd die goed werk hebben geleverd. Zo las ik dat de wond van binnenuit moet helen en dat is de reden dat de wond nooit en te nimmer gehecht mag worden! Ook zijn er mensen die wel tot 8 keer toe geopereerd zijn en er toen pas echt wondgenezing optrad. Het is zaak om het superschoon te houden om zo bacteriën en ontstekingen geen kans te geven. En als het eenmaal wel weer ontstoken is geraakt is opereren de enige optie om het genezingsproces opnieuw op te starten. Vandaar dus ook de vele operaties bij sommigen.

Als ik alles zo lees zal je een lange adem moeten hebben, maar totaal uitzichtloos zou ik het niet durven noemen. Wijk uit naar het buitenland, spreek mensen online aan die goede ervaringen hebben met bepaalde dokters en ziekenhuizen. Je bent nog zo jong, ergens moet er toch een kundige arts zijn die jou hier vanaf kan helpen. En als ik al die ervaringen zo lees is er nog hoop op genezing itt wat de arts je verteld heeft. Geef de moed niet op.. Sterkte!
Ik heb ze bijna allemaal gelezen, überhaupt heel internet. Zowel Engels als Nederlands. Alleen maar om nog een beetje hoop te krijgen dat het wel goed kan gaan. Het schoonhouden is inderdaad zeer belangrijk, daarvoor heb ik onder andere verschillende gaasjes met antibiotica erin en dergelijke. Ik doe m'n best :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 06:53 schreef Meaghan het volgende:
En ik krijg mijn reactie niet ge-edit, dus dan maar op deze manier.. Een tip: lees je als een bezetene in in wat je hebt, word als het ware je eigen expert op dat gebied. Zo weet je precies waar artsen het over hebben en of ze zelf wel hun kennis up-to-date hebben. Er worden best veel fouten gemaakt, doordat sommige artsen gewoonweg niet altijd alle kennis in huis hebben. Zorg ervoor dat niemand je met een kluitje het riet instuurt, dat zou heel jammerlijk zijn als blijkt dat er wel degelijk nog behandeling en genezing mogelijk is!
Ik zal nooit op één arts zijn woorden afgaan met 100% zekerheid, het doet alleen veel pijn als een arts je vertelt dat het nooit zal genezen. :{
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Succes vandaag Toto! :*
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ook :)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik lees dat ze daar ook echt zeggen "laat de verzorging over aan thuiszorg".
Wat yvonne ook al zei. Ik zou dit als ik TS was toch ook echt nog eens proberen, hoe lief de verzorging van je ouders ook is.
Ga het eens vragen vandaag :) thanks!
pi_139411276
Hoi Toto69. Wat een kutzooi, man..

Ook mij schiet iets te binnen waar je waarschijnlijk niets aan hebt, maar zeker weten doe je het nooit.
Ik heb eens een vrouw naar een ziekenhuis (Arnhem!) gebracht die daar heen ging voor zuurstoftherapie. Zij had ook al maanden te kampen met een open wond en was de wanhoop nabij, maar door zuurstoftherapie begon er opeens wél wondgenezing op te treden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbare_zuurstoftherapie

Ik hoop dat je er wat aan hebt, man. Sterkte.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:19:55 #191
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_139415980
Verrek. Ik ken je van 't cryptocurrency-topic maar wist niet dat je kampte met zulke ernstige medische ellende. Erg zuur dat zoiets 'simpels' als een wond je leven zodanig kan laten ontsporen. Succes vandaag én daarna ... !
pi_139418936
Ook al lijkt het uitzichtloos door wat je verteld wordt: Geef nooit op!

Heb zelf van 1998 t/m 2002 in de nederlandse medische mallemolen gezeten en op een gegeven moment was ik uitbehandeld volgens de heren medici.
Ik kon nog pijnbestrijding krijgen en voor de rest moest ik er maar mee leren leven.....

Ben zelf verder gaan zoeken en in 2003 in België geopereerd waarna ik van 100% WAO weer volledig aan het werk kon.
Nu, na een recente operatie, gaat het weer niet goed helaas maar daar gaat het nu niet om.

Waar het mij om gaat is dat ik heb gemerkt dat veel artsen hun eigen onvermogen/gebrek aan technieken proberen te verdoezelen door geen alternatief aan te dragen.
De operatie die ik in het buitenland heb gehad is er namelijk 1 geweest die daar en in andere landen al jaren met succes werd uitgevoerd terwijl ze hier in Nederland nog met de experimentele fase moesten beginnen.
Blijf dus zoeken!!

Sterkte kerel.
pi_139419301
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:00 schreef SJanoski het volgende:
Hoi Toto69. Wat een kutzooi, man..

Ook mij schiet iets te binnen waar je waarschijnlijk niets aan hebt, maar zeker weten doe je het nooit.
Ik heb eens een vrouw naar een ziekenhuis (Arnhem!) gebracht die daar heen ging voor zuurstoftherapie. Zij had ook al maanden te kampen met een open wond en was de wanhoop nabij, maar door zuurstoftherapie begon er opeens wél wondgenezing op te treden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbare_zuurstoftherapie

Ik hoop dat je er wat aan hebt, man. Sterkte.
quote:
15s.gif Op woensdag 30 april 2014 16:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Verrek. Ik ken je van 't cryptocurrency-topic maar wist niet dat je kampte met zulke ernstige medische ellende. Erg zuur dat zoiets 'simpels' als een wond je leven zodanig kan laten ontsporen. Succes vandaag én daarna ... !
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 17:40 schreef vannelle het volgende:
Ook al lijkt het uitzichtloos door wat je verteld wordt: Geef nooit op!

Heb zelf van 1998 t/m 2002 in de nederlandse medische mallemolen gezeten en op een gegeven moment was ik uitbehandeld volgens de heren medici.
Ik kon nog pijnbestrijding krijgen en voor de rest moest ik er maar mee leren leven.....

Ben zelf verder gaan zoeken en in 2003 in België geopereerd waarna ik van 100% WAO weer volledig aan het werk kon.
Nu, na een recente operatie, gaat het weer niet goed helaas maar daar gaat het nu niet om.

Waar het mij om gaat is dat ik heb gemerkt dat veel artsen hun eigen onvermogen/gebrek aan technieken proberen te verdoezelen door geen alternatief aan te dragen.
De operatie die ik in het buitenland heb gehad is er namelijk 1 geweest die daar en in andere landen al jaren met succes werd uitgevoerd terwijl ze hier in Nederland nog met de experimentele fase moesten beginnen.
Blijf dus zoeken!!

Sterkte kerel.
Heftig... hoop dat het bij jou snel weer beter gaat :{ buitenland pleit echt 99% van de mensen voor inmiddels...

Ik ben dus net thuis, dus ik doe zo m'n verhaal wel
  woensdag 30 april 2014 @ 18:07:01 #194
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_139419700
Hoe ontstaat zoiets eigenlijk? Bulgaar scheren? :?
Irene is bae <3
pi_139419874
Vandaag dan toch meer duidelijkheid gekregen...

De arts blijft erbij, dat de kans op genezing bijzonder klein is. De kans dat dit een nog langduriger probleem is, acht hij groot. De wondconsulente denkt dat de wond wél dicht kan, maar geeft ook niet een grote kans. Ze ziet wel verbetering door het huidige spul wat ik moet gebruiken, en is daar dus erg over te spreken. Daarom wil ze daar de komende weken mee doorgaan, om de wond te verkleinen. Dat hij niet dichtgaat, staat vrijwel vast. Maar zo klein mogelijk maken is haar eerste prioriteit.

Hier in Nederland houdt het dus redelijk op. Ik heb ook een aantal vragen gesteld, en hierop antwoorden gekregen. Een verademing vergeleken met maandag. Tevens ga ik een poging wagen om een schadeclaim in te dienen bij het ziekenhuis dat nalatig is geweest.

Vraag 1: Mag ik sporten?

Ja. Wanneer jij je goed genoeg voelt, en dat is niet altijd zo, moet je gewoon sporten. De wond kan en mag namelijk niet groter worden door sport, fietsen, etc.
Ik ben huiverig, en zal nu niet echt actief gaan sporten, maar het is in ieder geval iets.

Vraag 2: Ooit nog zwemmen?

Met een open wond, neen.

Vraag 3: Kan ik weer in het buitenland gaan wonen?

Ja hoor. Twee maal daags spoelen, geen gaasjes erin en het schoon houden. Wel moet je iets regelen om te zorgen dat wekelijks de haren worden weggehaald, anders kan het wel vervelend worden. Maar de kans op infecties e.d. achtte de arts enorm klein bij goed onderhoud.

Conclusie: In Nederland gaat de wond waarschijnlijk niet dicht, dus erg veel opgeschoten ben ik nou ook weer niet. Wel gaan ze proberen hem wat kleiner te maken zodat het minder last geeft. Ik zelf wil wel in het buitenland gaan kijken of er wat mogelijk is. Ik neem jullie adviezen allemaal stuk voor stuk serieus, maar kan niet op alles super gedetailleerd ingaan want dan houd ik er een dagtaak aan over. Ik wil in elk geval niet opgeven.

Dat het probleem groot is en blijft, is duidelijk. Het is nu niet zo dat ik ineens alles kan. Verre van zelfs. Maar ik ga dus proberen een schadeclaim in te dienen en samen met de wondpoli proberen de wond te verkleinen. En daarna... hopelijk terug naar het buitenland
pi_139419887
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:07 schreef Jiang153 het volgende:
Hoe ontstaat zoiets eigenlijk? Bulgaar scheren? :?
Ingegroeide haar. Hoeft dus niet met scheren of iets dergelijks te maken te hebben. Kan ook iedereen overkomen trouwens.
  woensdag 30 april 2014 @ 18:16:07 #197
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139419950
Je mag wat sporten en in het buitenland wonen. En je wond lijkt kleiner te worden.
Dat lijkt me iets positiefs om even aan vast te houden.

Waar zou je heen willen, qua wonen?
pi_139419967
quote:
17s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je mag wat sporten en in het buitenland wonen. En je wond lijkt kleiner te worden.
Dat lijkt me iets positiefs om even aan vast te houden.

Waar zou je heen willen, qua wonen?
Ik heb in Lissabon gewoond/gewerkt vorig jaar, ze waren heel tevreden met mij en ik mocht altijd terugkomen.
  woensdag 30 april 2014 @ 18:18:50 #199
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139420034
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:16 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik heb in Lissabon gewoond/gewerkt vorig jaar, ze waren heel tevreden met mij en ik mocht altijd terugkomen.
Ah, dat is wel fijn om te horen.
pi_139420138
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ah, dat is wel fijn om te horen.
Inderdaad. Wie weet :)
  Paintbaas woensdag 30 april 2014 @ 21:17:50 #201
52741 HaJee
pi_139428777
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 18:13 schreef Toto69 het volgende:
blabla...
Dit klinkt gelukkig weer wat positiever.

Succes met alles dat je gaat doen en proberen ^O^
pi_139428805
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:17 schreef HaJee het volgende:

[..]

Dit klinkt gelukkig weer wat positiever.

Succes met alles dat je gaat doen en proberen ^O^
Wel iets, maar medisch gezien natuurlijk niet. Thanks ^O^
  Paintbaas woensdag 30 april 2014 @ 21:20:21 #203
52741 HaJee
pi_139428928
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:18 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Wel iets, maar medisch gezien natuurlijk niet. Thanks ^O^
Nee, inderdaad.

Weet niet of die hyperbare zuurstoftherapie voor jouw type wond een optie is. Heb daar ook wel eens patienten met slecht genezende wonden heengebracht in Hoogeveen.
pi_139428954
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:20 schreef HaJee het volgende:

[..]

Nee, inderdaad.

Weet niet of die hyperbare zuurstoftherapie voor jouw type wond een optie is. Heb daar ook wel eens patienten met slecht genezende wonden heengebracht in Hoogeveen.
Ik moet dat volgende week eens vragen dan.
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2014 @ 22:18:57 #205
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139432973
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:39 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie! Ik wil sowieso een klacht gaan indienen bij ziekenhuis #1, dus waar het slecht is gegaan met de nazorg... (zeer nalatig zelfs) De rest zijn dingen waar ik allemaal over na moet denken en geen antwoord op klaar heb, sorry daarvoor :N
Mij hoef je geen antwoord te geven ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139437172
Heel veel sterkte, dit is gewoon kut.

Toch proberen je weerstand te maximaliseren, vitamientjes en mineralen. Misschien is natte wondverzorging een idee? Dit werkt met wondfolies en hydrocolloide verband, wordt vaak ingezet bij diepe decubitus.
  donderdag 1 mei 2014 @ 08:51:25 #207
85962 ioko
I Appear Missing
pi_139443100
Kun je niet meteen je buitenland ambitie combineren met een behandeling? Dan sla je twee vliegen in 1 klap.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:24:11 #208
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_139448059
Sterkte kerel. Beetje bizar (zoals je zelf al aangaf) dat een ingegroeid haartje zo'n impact op iemand kan hebben. Heb er nooit bij stil gestaan maar dankzij dit topic ben ik weer iets dankbaarder dat ik zelf vooralsnog gezond ben.

Ik hoop dat er op termijn een oplossing komt waardoor je er weer helemaal boven op komt, maar ik ben blij dat je vooralsnog toch wat van je dromen kan waarmaken.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_139449237
Almelo en Hengelo zijn ook geen beste ziekenhuisen. Levenlang met die wond moeten leven lijkt me erg sterk en ook erg duur. Zal je zorgverzekeraar ook geen belang bij hebben. Die al van die rare uitspraak van die arts op de hoogte gesteld?

Kop op goos, doen binnenkort pilsje bij Nielzz, 2wezen of merlijn jwz!

Sterkte en succes, boks!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_139449594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:34 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:
Heel veel sterkte, dit is gewoon kut.

Toch proberen je weerstand te maximaliseren, vitamientjes en mineralen. Misschien is natte wondverzorging een idee? Dit werkt met wondfolies en hydrocolloide verband, wordt vaak ingezet bij diepe decubitus.
Ga het vragen :) eet wel gezond verder :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 08:51 schreef ioko het volgende:
Kun je niet meteen je buitenland ambitie combineren met een behandeling? Dan sla je twee vliegen in 1 klap.
Dat is wel de bedoeling ja :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:24 schreef RedDevil085 het volgende:
Sterkte kerel. Beetje bizar (zoals je zelf al aangaf) dat een ingegroeid haartje zo'n impact op iemand kan hebben. Heb er nooit bij stil gestaan maar dankzij dit topic ben ik weer iets dankbaarder dat ik zelf vooralsnog gezond ben.

Ik hoop dat er op termijn een oplossing komt waardoor je er weer helemaal boven op komt, maar ik ben blij dat je vooralsnog toch wat van je dromen kan waarmaken.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:12 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Almelo en Hengelo zijn ook geen beste ziekenhuisen. Levenlang met die wond moeten leven lijkt me erg sterk en ook erg duur. Zal je zorgverzekeraar ook geen belang bij hebben. Die al van die rare uitspraak van die arts op de hoogte gesteld?

Kop op goos, doen binnenkort pilsje bij Nielzz, 2wezen of merlijn jwz!

Sterkte en succes, boks!
Nee klopt. Ik heb al een mail gestuurd naar m'n zorgverzekeraar en die was er inderdaad ook niet blij mee. Ik ga ook een schadeclaim proberen voor alle kosten die gemaakt zijn doordat het zo verkloot is. Thanks man.
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:57:10 #211
409633 killerkip69
killattack!
pi_139450652
Wat 'n rottige situatie, als je nou al veel hebt geprobeerd en niks werkt blijkbaar, zou ik toch eens overwegen de wond te behandelen met Goudsbloem zalf, het probleem is alleen als ik het google, is dat niet dezelfde pot die ik hier altijd koop, en is maar te koop in 1 reform winkeltje hier in de buurt, dat werkt perfect voor open wonden, of het in deze situatie helpt kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, en persoonlijk ben helemaal niet van zalfjes, maar die Goudsbloem, wat 'n wondermiddel is dat zeg...

dus schoonmaken zoals je altijd doet en de wond opvullen met de zalf, het is het proberen waard lijkt me en kan zeker geen schade aanbrengen

quote:
Goudsbloem is een van de veelzijdigste kruiden. Calendula officinalis is populair als vrolijke tuinbloem, om zijn cosmetische en culinaire toepassingen, als verfplant en vanwege zijn vele geneeskrachtige eigenschappen.
Omdat deze winterharde eenjarige plant het hele jaar door schijnt te bloeien, kreeg ze de botanische naam Calendula. Calendula is afgeleidt van het Latijnse woord "Calenda" wat elke eerste dag van de maand aangeeft. De naam geeft dus aan dat de plant op de eerste dag van elke maand bloeit.
De oude Egyptenaren waarderden Calendula al vanwege haar verjongende eigenschappen. In Europa is de plant lang gebruikt in soepen en stoofpotten en om boter en kaas te kleuren. In Amerikaanse burgeroorlogen gebruikten artsen op het slagveld de Goudsbloem om open wonden mee te behandelen.
in ieder geval veel sterkte ermee!
  Admin donderdag 1 mei 2014 @ 14:06:22 #212
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139450984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:57 schreef killerkip69 het volgende:
Wat 'n rottige situatie, als je nou al veel hebt geprobeerd en niks werkt blijkbaar, zou ik toch eens overwegen de wond te behandelen met Goudsbloem zalf, het probleem is alleen als ik het google, is dat niet dezelfde pot die ik hier altijd koop, en is maar te koop in 1 reform winkeltje hier in de buurt, dat werkt perfect voor open wonden, of het in deze situatie helpt kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, en persoonlijk ben helemaal niet van zalfjes, maar die Goudsbloem, wat 'n wondermiddel is dat zeg...

dus schoonmaken zoals je altijd doet en de wond opvullen met de zalf, het is het proberen waard lijkt me en kan zeker geen schade aanbrengen

[..]

in ieder geval veel sterkte ermee!
Lief, maar doe maar niet bij deze open wond.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 1 mei 2014 @ 14:09:55 #213
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_139451117
Ik volg je topic ook in LIF, helaas kan ik weinig anders doen dan je heel veel sterkte te wensen. :*
  Moderator donderdag 1 mei 2014 @ 19:31:27 #214
249559 crew  Lavenderr
pi_139461049
Vind het zo erg voor je. Wens je sterkte en liefs en hoop echt dat het toch ooit overgaat :*
pi_139861790
Hoe gaat het nu?
pi_139863051
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:09 schreef Voszje het volgende:
Ik volg je topic ook in LIF, helaas kan ik weinig anders doen dan je heel veel sterkte te wensen. :*
thanks nog :*
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
Vind het zo erg voor je. Wens je sterkte en liefs en hoop echt dat het toch ooit overgaat :*
Thanks ook nog :*
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:00 schreef Chai het volgende:
Hoe gaat het nu?
Bedankt voor het vragen Chai :) het gaat min of meer hetzelfde. Straks weer naar het ziekenhuis, controle. Vrijdag vlieg ik naar Lissabon en daar ga ik weer werken en wonen. Ook ga ik daar proberen of ze daar wél één of andere behandeling weten. :)
pi_139863182
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:45 schreef Toto69 het volgende:
Bedankt voor het vragen Chai :) het gaat min of meer hetzelfde. Straks weer naar het ziekenhuis, controle. Vrijdag vlieg ik naar Lissabon en daar ga ik weer werken en wonen. Ook ga ik daar proberen of ze daar wél één of andere behandeling weten. :)
bibs insmeren met Pastéis? :D
Nee, geintje, ik wens je succes daro
pi_139863203
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

bibs insmeren met Pastéis? :D
Nee, geintje, ik wens je succes daro
:D _O- thanks :)
pi_139863206
quote:
Vrijdag vlieg ik naar Lissabon en daar ga ik weer werken en wonen. Ook ga ik daar proberen of ze daar wél één of andere behandeling weten. :)
*G* *O*
  maandag 12 mei 2014 @ 13:48:50 #220
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_139865009
Ik lees dat je weer naar Lissabon gaat, wat fijn! Ik hoop dat ze daar wél een oplossing kunnen vinden voor je probleem en dat je er een super mooie tijd kunt hebben. :)
pi_139865076
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 12:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

*G* *O*
*O*
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:48 schreef Voszje het volgende:
Ik lees dat je weer naar Lissabon gaat, wat fijn! Ik hoop dat ze daar wél een oplossing kunnen vinden voor je probleem en dat je er een super mooie tijd kunt hebben. :)
  Admin maandag 12 mei 2014 @ 14:42:07 #222
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_139866709
quote:

[..]

thanks nog :*

[..]

Thanks ook nog :*

[..]

Ja *O* Dan kom ik je opzoeken *O*

maandag 12 mei 2014 @ 15:04:58 #223
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_139867406
Is het raar dat ik een foto wil zien van die wond?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 12 mei 2014 @ 15:09:38 #224
85962 ioko
I Appear Missing
pi_139867557
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:04 schreef Thezappa het volgende:
Ja }:|
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_139868295
quote:

Succes!
pi_139869557
quote:
17s.gif Op maandag 12 mei 2014 14:42 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja *O* Dan kom ik je opzoeken *O*
Wanneer ga je weer? *O*
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:09 schreef ioko het volgende:

[..]

Zijn er ook zat te vinden op de interwebz :)
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:31 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Succes!
Thanks!
  maandag 12 mei 2014 @ 16:50:42 #227
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_139871106
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:09 schreef ioko het volgende:

[..]

zou ik wel willen
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  maandag 12 mei 2014 @ 17:09:54 #228
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139871959
Ja naar Lissabon! Tof tof tof. Ik ben er vanaf 1 juni. Tot 10 juni, vakantie. :)
pi_139872917
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 13:50 schreef Toto69 het volgende:

[..]

*O*
*G*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2014 17:39:08 ]
pi_139872958
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:09 schreef egeltje1985 het volgende:
Ja naar Lissabon! Tof tof tof. Ik ben er vanaf 1 juni. Tot 10 juni, vakantie. :)
Gaaf! Wellicht spot ik je wel *O*
  maandag 12 mei 2014 @ 18:16:42 #231
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139873986
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:40 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Gaaf! Wellicht spot ik je wel *O*
haha fokmeet in Lissabon! :P
pi_139874006
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:16 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

haha fokmeet in Lissabon! :P
Leuk idee *O* Welk hotel/hostel zit je? en weet je al waar je zoal heen gaat? Heb tips zat :7
  maandag 12 mei 2014 @ 18:24:01 #233
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_139874167
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:17 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Leuk idee *O* Welk hotel/hostel zit je? en weet je al waar je zoal heen gaat? Heb tips zat :7
zie DM, anders gaat heel fok straks naar hetzelfde hostel. :P
pi_139874184
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:24 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

zie DM, anders gaat heel fok straks naar hetzelfde hostel. :P
_O- :D
  maandag 12 mei 2014 @ 19:07:13 #235
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_139875331
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 03:56 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik ook!

Tevens, toto, fijn dat je weer naar Lissabon kan! Succes ermee, en ik hoop dat je daar weer je draai kunt vinden :)
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_139875367
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:07 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Ik ook!

Tevens, toto, fijn dat je weer naar Lissabon kan! Succes ermee, en ik hoop dat je daar weer je draai kunt vinden :)
*O* Thanks man, hoop ook dat 't daar goed komt.
Want ik zal er strikt die wond schoon moeten houden en een arts moeten vinden die het een beetje in de gaten houdt. Het is dus niet lang leve de lol :N
  maandag 12 mei 2014 @ 19:11:32 #237
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_139875507
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:08 schreef Toto69 het volgende:

[..]

*O* Thanks man, hoop ook dat 't daar goed komt.
Want ik zal er strikt die wond schoon moeten houden en een arts moeten vinden die het een beetje in de gaten houdt. Het is dus niet lang leve de lol :N
Er zijn vast wel goede ziekenhuizen te vinden in Lissabon, toch? Wordt dat dan gedekt door je zorgverzekering of moet je die daar dan afsluiten?

In ieder geval heel veel sterkte :)
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_139875517
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:11 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Er zijn vast wel goede ziekenhuizen te vinden in Lissabon, toch? Wordt dat dan gedekt door je zorgverzekering of moet je die daar dan afsluiten?

In ieder geval heel veel sterkte :)
Zijn er wel ja en wordt gedekt :) Thanks!
  maandag 12 mei 2014 @ 19:47:35 #239
274310 agenda
altijd vol!
pi_139877416
Veel succes in Portugal Toto. Hopelijk hebben ze daar een goede arts.
pi_139878413
Verhaal gelezen, man wat een bagger heb je over je heen gehad. Sterkte met dit alles man en hoop dat je je draai weet te vinden in O+ Portugal O+
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_139881636
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:47 schreef agenda het volgende:
Veel succes in Portugal Toto. Hopelijk hebben ze daar een goede arts.
Dankjewel!
quote:
14s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:09 schreef habitue het volgende:
Verhaal gelezen, man wat een bagger heb je over je heen gehad. Sterkte met dit alles man en hoop dat je je draai weet te vinden in O+ Portugal O+
  maandag 12 mei 2014 @ 21:13:02 #242
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139881790
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 15:04 schreef Thezappa het volgende:
Nee, ik wil het ook. :9
pindazakje
pi_139886332
Idee: heb je al eens een natuurarts bezocht? Hoorde laatst weer een verhaal van een wondgenezing via een natuurarts die volgens de reguliere geneeskunde nooit had kunnen plaatsvinden.
Wel goed van tevoren research doen.
Somebody that I used to know
pi_140622484
Bump.

Toto, hoe is Barcelona? *G*
  Redactie Sport / Supervogel maandag 2 juni 2014 @ 09:34:56 #245
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_140622594
quote:
2s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:28 schreef d4v1d het volgende:
Bump.

Lissabon toch?
pi_140622727
quote:
2s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:28 schreef d4v1d het volgende:
Bump.

quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lissabon toch?
Lissabon inderdaad :Y

Het is gewoon net als vorige keer, het werk is niet alles maar goed, het is wel gewoon goed vertoeven :)
Van de wond heb ik gewoon elke dag wel last en het is elke dag een kwestie van goed schoonhouden in de hoop dat het goed gaat. Gisteren een nieuwe huisgenote erbij gekregen die ook wel relaxed is dus dat is altijd goed :) Thanks for asking guys!
pi_140622772
quote:
10s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:34 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lissabon toch?
Ohja _O-

:')
pi_140622795
quote:
2s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:41 schreef Toto69 het volgende:

[..]

[..]

Lissabon inderdaad :Y

Het is gewoon net als vorige keer, het werk is niet alles maar goed, het is wel gewoon goed vertoeven :)
Van de wond heb ik gewoon elke dag wel last en het is elke dag een kwestie van goed schoonhouden in de hoop dat het goed gaat. Gisteren een nieuwe huisgenote erbij gekregen die ook wel relaxed is dus dat is altijd goed :) Thanks for asking guys!
Nice.

Betere huisgenoten dan die duitse zuiplap vorige keer dus :') ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 09:44:45 ]
  maandag 2 juni 2014 @ 09:44:32 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140622797
Elke keer zie ik de naam van dit topic en dan denk ik : :~ Trollen :~

En dan zie ik dat het van vriend Toto is ;(
pi_140622819
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:44 schreef Dven het volgende:
Elke keer zie ik de naam van dit topic en dan denk ik : :~ Trollen :~

En dan zie ik dat het van vriend Toto is ;(
Ik zal jouw huis eens laten instorten 8.gif

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 09:45:54 ]
  maandag 2 juni 2014 @ 09:46:42 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140622833
quote:
6s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:45 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik zal jouw huis eens laten instorten [ afbeelding ]
Gisteren overstroming overleefd, vorige week een aardbeving. Zit wel snor :7
pi_140622881
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:44 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Nice.

Betere huisgenoten dan die duitse zuiplap vorige keer dus :') ?
haha ja, veel beter :D _O- al zijn het deels wel Duitsers :P
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Gisteren overstroming overleefd, vorige week een aardbeving. Zit wel snor :7
Morgen een tornado? :P
  maandag 2 juni 2014 @ 09:51:13 #253
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140622930
quote:
2s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:48 schreef Toto69 het volgende:

[..]

haha ja, veel beter :D _O- al zijn het deels wel Duitsers :P

[..]

Morgen een tornado? :P
Doe nu maar eens een hittegolfje ;(
pi_140622971
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Doe nu maar eens een hittegolfje ;(
Mag ook :P
pi_140627123
Succes kerel! ;(
nee echt niet !
pi_140627252
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:07 schreef HighVolume het volgende:
Succes kerel! ;(
Thnx man :)
pi_140627765
Jeetje TS wat heftig man. Een Duitse uitspraak die mij hielp in mijn persoonlijke ellende was: hoffnung stirbt zuletzt

Blijven hopen, wonderen gebeuren ook, net zoals gruwelijke pech zoals jij hebt gehad. Kop op! Meer kan ik er niet van maken, ook ik lever mijn gevecht. :)
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_140627970
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 12:26 schreef b4kl4p het volgende:
Jeetje TS wat heftig man. Een Duitse uitspraak die mij hielp in mijn persoonlijke ellende was: hoffnung stirbt zuletzt

Blijven hopen, wonderen gebeuren ook, net zoals gruwelijke pech zoals jij hebt gehad. Kop op! Meer kan ik er niet van maken, ook ik lever mijn gevecht. :)
Thanks voor je bemoedigende woorden man. En jij ook blijven vechten tegen het kwade. Kop op :)
  maandag 2 juni 2014 @ 13:35:30 #259
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140630236
Waar zijn de foto's van je Poolse huisgenote?
pi_147539189
hoe aat het ermee jongen? heb je wel eens gekeken of hyperbarische zuurstof therapie kan helpen voor versnelde wondgenezing?wel goed onderzoek doen of het werkt voor jouw indicatiewant is erg duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')