abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139347533
Ik open niet erg vaak topics in R&P, maar heb nu een enorme behoefte om een verhaal van mij af te schrijven. Een lang verhaal. Deze openingszinnen zijn dan ook een disclaimer. Wil je geen lang verhaal lezen, klik dan gauw verder, ik verplicht niemand om het te lezen. Mensen die het wel lezen ben ik dankbaar. Zie ook: LIF / Wond na operatie geneest niet #2

november 2011

Al een aantal weekjes had ik wat bloed/vochtverlies op een vervelende plek. Laten we zeggen, net boven de bilnaad. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en die constateerde een sinus pilonidalis. Een sinus pilonidalis is een haarnestcyste, oftewel een ingegroeide haar. Ik liet het over me heen komen, ik moest immers geopereerd worden maar "het zou wel goed komen."
Dat één ingegroeid haartje de rest van mijn leven zou gaan beïnvloeden, had niemand kunnen voorspellen.

14 februari 2012

Vandaag is de operatie in ziekenhuis nummer 1. Al vroeg in de ochtend ben ik aanwezig en ik zie er als een blok tegen op. De operatie verloopt overigens prima, hoewel ik na de tijd wel veel moet overgeven door alle pijnstillers die ik moest innemen (ik kan daar niet zo best tegen, ik gebruik ze ook nooit.)
's Avonds was ik weer thuis en kon het herstel beginnen.
Ik liep met een wond van tien centimeter lang en een aantal centimeters diep. Zes weken stond hiervoor. Dat valt me goed mee, dacht ik nog.

13 juni 2012

Daar zat ik. Op de spoedeisende hulp. Vier maanden later, nog altijd een open wond met veel pijn en bloed. Niet leuk dus.
Plots werd ik opgenomen, omdat ze mij grondig wilden onderzoeken. Dit hebben ze gedaan, en de volgende dag liep ik weer op school, met het infuus nog (bijna letterlijk) in m'n arm. Alles was goed, en de wond zou vanzelf wel genezen.

31 augustus 2012