abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139326432
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:57 schreef Sjaapje het volgende:
Verhaaltje
^O^
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_139326574
Hierbij nu ook mijn verslag na een geweldige middag met een fantastische sfeer in en rond Enschede:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de site zag ik na thuiskomst aan dat mijn nettotijd 1:56:24 is en mijn brutotijd 2:04:10. Blijf het toch beetje vreemd vinden dat er voor de ranglijst de brutotijden gebruikt worden.

http://www.endomondo.com/workouts/330222461/5539573

[ Bericht 1% gewijzigd door Voccar op 27-04-2014 23:32:24 ]
pi_139326849
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef Voccar het volgende:
Hierbij nu ook mijn verslag na een geweldige middag met een fantastische sfeer in en rond Enschede:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de site zag ik na thuiskomst aan dat mijn nettotijd 1:56:24 is en mijn brutotijd 2:04:10. Blijf het toch beetje vreemd vinden dat er voor de ranglijst de nettotijden gebruikt worden.

http://www.endomondo.com/workouts/
Je gebruikt niet de juiste link...
Je moet boven het gps kaartje de share knop gebruiken om de juiste link te kunnen delen.

Goed gelopen ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 27 april 2014 @ 23:23:48 #154
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139326940
Wat een debuut, Voccar! ^O^

Maar hoezo is het raar als de nettotijden gebruikt worden voor de ranglijst? Dat is toch juist fijn?

SPOILER
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_139327019
Goed gedaan voccar!
pi_139327160
quote:
14s.gif Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef Yuki het volgende:

Maar hoezo is het raar als de nettotijden gebruikt worden voor de ranglijst? Dat is toch juist fijn?

SPOILER
In de echte atletiek is je brutotijd is altijd je echte tijd. Daardoor komt de uitslag precies overeen met de volgorde van binnenkomst; wel zo prettig voor de toeschouwers en de tv-kijkers.

Voor recreatielopers is er wat voor te zeggen om de netto-tijd te gebruiken; aan de andere kant, de meeste mensen maakt het toch niet uit of ze 1623e of 1624e zijn geworden.
  zondag 27 april 2014 @ 23:32:22 #157
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139327271
Mooi resultaat voccar! ^O^
En ook sjaapje, zeker niet slecht hoor! ^O^

quote:
In Naaldwijk werden brutotijden gebruikt, waardoor ik eindigde onder een dame die langzamer gelopen had maar blijkbaar vooraan was gestart :(
Precies andersom toch? Netto is tussen start en finish. Bruto is gemeten vanaf het startschot. Dus als diegene vooraan gestart is en je zou tegelijk over de finish komen, heb jij een snellere netto tijd, maar heb je dezelfde brutotijd.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 27 april 2014 @ 23:33:32 #158
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139327310
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:29 schreef pijll het volgende:

[..]

In de echte atletiek is je brutotijd is altijd je echte tijd. Daardoor komt de uitslag precies overeen met de volgorde van binnenkomst; wel zo prettig voor de toeschouwers en de tv-kijkers.

Voor recreatielopers is er wat voor te zeggen om de netto-tijd te gebruiken; aan de andere kant, de meeste mensen maakt het toch niet uit of ze 1623e of 1624e zijn geworden.
Ja, voor prijzen en dergelijken rekenen ze ook altijd bruto tijd.

Maar voor grotere loopjes is het natuurlijk voor ons sterfelijken wel fijn om niet een half uur bij onze tijd op te hebben. Voor m'n eigen PR's houd ik dan ook de netto tijden bij.

Overigens zijn veel kleine loopjes zonder chips of wat dan ook, maar dan is iedereen ook wel in een tiental seconden over de startstreep.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_139327356
quote:

SPOILER
Ben blijkbaar niet zo scherp meer, bedoelde inderdaad de brutotijden. De ranglijst geeft nu niet de echte tijd weer die iedereen over de HM doet.
pi_139327870
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:34 schreef Voccar het volgende:

[..]

Ben blijkbaar niet zo scherp meer, bedoelde inderdaad de brutotijden. De ranglijst geeft nu niet de echte tijd weer die iedereen over de HM doet.
Maar dus wel de volgorde waarin iedereen binnenkomt. En dat is tenslotte waar het in een wedstrijd om draait.
pi_139329106
Super fijn gelopen bij mijn vader. Helaas was het doorsteekje naar de IJssel afgesloten maar het stuk langs de snelweg was verbazingwekkend mooi met zo veel groen dat je niet eens merkte dat je langs de snelweg liep. Op het stuk bij de vijver nog ingehaald dooet een jonge gozer die de vijver rond liep in de tijd dat ik nog niet op de helft was. Best wel frustrerend. :( Op dat moment merkte ik ook dat ik toch te snel na het eten was gaan lopen maar ik zat bijna op mijn streefafstand dus toch nog maar even doorgebikkeld op het laatste stuk naar huis.

Endomondo zegt 6.6 km maar er was een gps fuck up in het begin waardoor ik hem opnieuw heb gestart. Uiteindelijk is het ruim 7 km met als extra goed nieuws dat ik helemaal geen last meer heb van mijn knie.

http://www.endomondo.com/workouts/330496627/13622849

Ik zag mooie tijden voorbij komen van mensen. *O* voor jullie allemaal (en voor de zus van guard die toch ook even een prima prestatie neer zette!)

O en pijll als je meeloopt met de Hoorn Marathon kun je met die mevrouw van de foto op de foto. :)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_139329140
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 00:26 schreef Nanook24 het volgende:
O en pijll als je meeloopt met de Hoorn Marathon kun je met die mevrouw van de foto op de foto. :)
:@
Daar ben ik veel te verlegen voor...
pi_139329313
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 00:28 schreef pijll het volgende:

[..]

:@
Daar ben ik veel te verlegen voor...
Ja maar ze is een of andere miss. Die komen alleen maar om medialles om te hangen bij winnaars en op de foto te gaan met mensen die dat willen. Daar is niks engs aan. ;)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  maandag 28 april 2014 @ 06:36:54 #164
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139330442
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:29 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik weet 't, maar was tot nu toe gewend aan evenementen waarbij de ranglijst wel op nettotijd gesorteerd wordt en dat alleen de eerste 10-20 finishers het moeten doen met hun brutotijd.

Niet dat ik ooit een gooi naar een podium kan doen ofzo :') maar het staat wat suf als iemand ongeveer 30sec langer doet over de afstand maar op de ranglijst toch boven je staat.

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:32 schreef Wolve000 het volgende:
Mooi resultaat voccar! ^O^
En ook sjaapje, zeker niet slecht hoor! ^O^

[..]

Precies andersom toch? Netto is tussen start en finish. Bruto is gemeten vanaf het startschot. Dus als diegene vooraan gestart is en je zou tegelijk over de finish komen, heb jij een snellere netto tijd, maar heb je dezelfde brutotijd.
Euh... Misschien verwoordde ik 't niet heel duidelijk gisteravond laat maar dit is wat ik bedoelde.

Zij startte vooraan, ik kwam na ca 30sec over de start. Zij finishte iets voor mij maar heeft langer over de afstand gedaan. Op de ranglijst, gebaseerd op brutotijd, staat ze dus boven me máár haar nettotijd is groter (ergo langzamer) dan die van mij.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_139330518
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 06:36 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik weet 't, maar was tot nu toe gewend aan evenementen waarbij de ranglijst wel op nettotijd gesorteerd wordt en dat alleen de eerste 10-20 finishers het moeten doen met hun brutotijd.

Niet dat ik ooit een gooi naar een podium kan doen ofzo :') maar het staat wat suf als iemand ongeveer 30sec langer doet over de afstand maar op de ranglijst toch boven je staat.

[..]

Euh... Misschien verwoordde ik 't niet heel duidelijk gisteravond laat maar dit is wat ik bedoelde.

Zij startte vooraan, ik kwam na ca 30sec over de start. Zij finishte iets voor mij maar heeft langer over de afstand gedaan. Op de ranglijst, gebaseerd op brutotijd, staat ze dus boven me máár haar nettotijd is groter (ergo langzamer) dan die van mij.
Bij mijn vorige loopje kreeg je niet eens een nettotijd.

Maar met evenementen waar geen onderscheid wordt gemaakt tussen wedstrijd- en recreatieloop wordt vrijwel altijd de brutotijd gebruikt voor de ranglijsten. En met een recreatieloop is iedereen winnaar, dus boeit het in principe geen klap hoeveelste je wordt (is het idee :P)
  maandag 28 april 2014 @ 07:27:31 #166
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_139330607
quote:
oei die is wel vet!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_139330611
*O* *O* verslagen!! *O* *O*

Straks alles lezen.

@YUR zou jij mijn afstand van Leudal (11mei) kunnen veranderen in 16km?
De 29k komt net een paar weken te vroeg.
  maandag 28 april 2014 @ 07:34:25 #168
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139330631
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 07:28 schreef streamnl het volgende:
*O* *O* verslagen!! *O* *O*

Straks alles lezen.

@YUR zou jij mijn afstand van Leudal (11mei) kunnen veranderen in 16km?
De 29k komt net een paar weken te vroeg.
Check!

En om even aan te haken: De klassering maakt mij echt geen fluit uit ^O^
F means you're fucked
pi_139330707
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 07:34 schreef YUR het volgende:
En om even aan te haken: De klassering maakt mij echt geen fluit uit ^O^
Ow, dit kwam ik ook net vertellen. Echt. Het interesseert me geen zier of ik nou een plekje hoger of lager eindig. Ik onthou toch alleen mijn eindtijd. Behalve bij de Eindhoven Airport Run. Maar daar onthou ik dat ik 33ste was, omdat dat zo belachelijk hoog was. En misschien was ik netto wel 32ste, geen idee :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 28 april 2014 @ 07:49:03 #170
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_139330724
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:34 schreef Voccar het volgende:

[..]

In ieder geval gefeliciteerd met zo een mooie eindtijd op je eerste HM wedstrijd! *O*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  maandag 28 april 2014 @ 07:54:39 #171
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_139330759
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef Voccar het volgende:

SPOILER
Op de site zag ik na thuiskomst aan dat mijn nettotijd 1:56:24 is en mijn brutotijd 2:04:10. Blijf het toch beetje vreemd vinden dat er voor de ranglijst de brutotijden gebruikt worden.

http://www.endomondo.com/workouts/330222461/5539573
Top! Gezien het feit dat je klaarblijkelijk nog redelijk fris over de finish kwam geeft aan dat je inderdaad sneller kan. Ik kwam in Egmond ook semi-fris over de finish in 1.57 en liep nu 1.50. Dus de volgende keer kun je misschien wel sneller starten. Het lijkt in het begin snel, en het wordt ZWAAR maar je kan er wel een toptijd uitpersen!

Ik merkte nu dat ik niet genoeg energie had en moest dus overal banenen pakken enzo.
Ga tijdens mijn LDL's maar eens met gelletjes expirimenteren. Dan is die sub 1.50 ook makkelijker te doen qua energievulling maar ook zodat ik die dingen niet hoef aan te pakken en geen tijd verlies.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_139330764
Ik vind klasseringen wel leuk, al zeggen ze natuurlijk niet enorm veel. Zeker met lokale loopjes is het deelnemersveld erg wisselend en mijn plekje op de ranglijst daardoor ook. Maar voor vrouwen is het wel makkelijker om hoger te eindigen, anders zou ik het ook minder boeiend vinden trouwens.

Al ben ik langzaamaan aan het accepteren dat ik de komende 3 maanden tijden en ranglijsten even uit mn hoofd moet zetten, omdat 2x per week lopen ipv 4x er toch wat in begint te hakken.
  maandag 28 april 2014 @ 08:15:08 #173
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_139330869
Gear review: Suunto Ambit 2R HR.

Vorige week woensdag besteld, donderdag al in huis. Zo snel gaan die dingen. Uitpakken is natuurlijk leuk. Eerste mededeling op de quick start guide: Leg het apparaat ten minste 5 uur aan de oplader.

Vrijdag dus mijn eerste stuk rennen met mijn nieuwe gadget. Het is nog even wennen, aka ik ben meer op mijn ambit aan het kijken dan naar de weg. Maar daar kom ik wel overheen, het lijkt me vrij onhandig om dat te blijven doen. Auto's enzo, en fietsers.
Ik was benieuwd hoe nauwkeurig de suunto was met hoogtemeters. De ambit 2r heeft namelijk geen barometrische hoogtemeting, alleen via gps, maar dat maakt m wel 150 euro goedkoper dan zijn grote broer de ambit 2.
Rondje rennen van Beverwijk naar Wijk aan Zee. Het idee was om op de heenweg te kijken hoe het horloge zich gedraagd, en op de terugweg te kijken of ik nog wat snelle 400m kon doen. In het grafiekje kun je zien dat de hoogtemeters in het begin vrij goed bij blijven. Je ziet ook wel echt de strandopgang terug in de grafiek, bijvoorbeeld. Op de weg terug lijkt het dan weer nergens op. Ik ben geen heuvels van 40m hoog tegen gekomen, kan ik je vertellen.
Vrijdag was het heet en warm, en ik heb behoorlijk lopen zweten. De band van de hartslagmeter zit fijn en ging niet schuiven. Ik vond wel dat de eerste keer zoeken naar gps lang duurde.

Gisteren een rondje buiten spelen in het Sauerland (in de stromende regen :9~). Daar vind over 2 weken ook weer de Hollenlauf plaats, dus ik deed aan parkoersverkenning. Daar deed de hoogtemeting van de gps t weer prima, maar zijn de verschillen in hoogte ook wat groter. Leuk om te zien is dat bij 50D+ per kilometer ik het makkelijk lopend aankan, maar dat bij bijvoorbeeld 100D+ per kilometer ik moet gaan wandelen.
Ook in de stromende regen geen last van het bandje van het horloge of van de hartslagband. De gps locken ging nu al wat sneller.

Vanmorgen even uitgetest hoe snel de gps nu lockt als ik hier de achterdeur uitstap. Dat is binnen 1 seconde. Beter!

Alles bij elkaar:
- Het is best een groot horloge
- Ziet er stevig uit.
- Horloge en hartslagband zitten prettig
- gps lock duurt de eerste twee keer even, maar gaat nu als een trein.
- geeft info over tempo, afstand, hartslag en cadans gedetailleerd weer.
- barometrische hoogtemeter werkt gedetailleerder, maar scheelt stukken in de prijs
- informatie op het horloge is duidelijk te lezen, en makkelijk te wisselen tussen de schermen tijdens t lopen.
- blij mee! :Y

Nu nog kijken of ik van te voren routes kan instellen en intervaltrainingen kan maken met Movescount.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  maandag 28 april 2014 @ 08:32:12 #174
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_139331021
Dank je wel voor je review Frsh!
Of eigenlijk niet.....nu wil ik er ook een,juist nubik me zo goed aan mijn hardloopbudget hou

[ Bericht 31% gewijzigd door rechtsedirecte op 28-04-2014 08:38:21 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_139331103
Goede review Frsh.
Als mijn Polar nog vaker van die "GPS-baaldagen" heeft vind ik dat ik ook naar een nieuwe moet uitkijken :P en dan gaat deze zeker mee in de overweging
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')