Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik kan me er niet druk om maken. Dat iemand bedenkt om het te doen en het ook doet, vind ik mooi. Sowieso loten voor wedstrijden enzo Dan ga ik wel ergens anders lopen.
Je kunt dit wel heel makkelijk zeggen maar bij sommige evenementen is er gewoon niet meer plaats. En juist met loten geef je iedereen een kans om mee te doen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
really?? bij een wedstrijd waarvoor je een kwalificatie-tijd moet lopen? het halen van de kwalificatie maakt Boston in mijn ogen uniek en als je dat niet haal, jammer maar dan geen Boston. Maar om dan schaamteloos nummers te stelen en gewoon de medaille ophalen
Je vergeet voor het gemak even de charity-runners en de lokale lopers die niet hoeven te kwalificeren?
Je vergeet voor het gemak even de charity-runners en de lokale lopers die niet hoeven te kwalificeren?
De charity-runners moeten wel altijd een héle grote bak geld meenemen. Een beetje rijke stinkerd financiert dat natuurlijk zelf, maar mijn vader heeft verdomd veel moeite moeten doen om het bedrag bij elkaar te krijgen om mee te kunnen lopen met "Team PB" bij de London Marathon in 2012.
Maar dat zijn wel mensen die netjes betaald hebben voor hun deelname. Als Moblo zou worden ingeloot voor de London Marathon ga jij toch ook niet met een 'gestolen' nummer met haar mee lopen?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Maar dat zijn wel mensen die netjes betaald hebben voor hun deelname. Als Moblo zou worden ingeloot voor de London Marathon ga jij toch ook niet met een 'gestolen' nummer met haar mee lopen?
Klopt. Hoewel ik eerder denk dat ze een nummer van iemand hebben overgekocht die dit nummer vals heeft nagemaakt/uitgeprint. Wat bij zo'n race natuurlijk ook niet goed te praten is.
Op lokalere schaal gebeurt het trouwens wel vaker dat nummers onofficieel worden overgezet. Maar namaken niet, dat kan echt niet.
De charity-runners moeten wel altijd een héle grote bak geld meenemen. Een beetje rijke stinkerd financiert dat natuurlijk zelf, maar mijn vader heeft verdomd veel moeite moeten doen om het bedrag bij elkaar te krijgen om mee te kunnen lopen met "Team PB" bij de London Marathon in 2012.
over in welke grootte van bedragen praat je dan Yuki?
En weer een topic . Ik loop weer achter . Dat wordt vanavond bijlezen.
Gisteren erg mooi avondje gehad. Mijn ex-werkgever, waar ik ruim 7 jaar heb gewerkt had een mooi afscheid voor me. Mijn collega's, zowel uit .nl als .in, hebben daarvoor een leuk boekje voor me in elkaar gezet. Veel nerdy stuff maar ook deze:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2014 06:48:28 ]
Op vrijdag 25 april 2014 07:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ga straks naar de hardloopwinkel voor schoenen. Is het aan te raden om een sportbroek aan te doen?
ik had mn rokje aan
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Op vrijdag 25 april 2014 07:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ga straks naar de hardloopwinkel voor schoenen. Is het aan te raden om een sportbroek aan te doen?
Da's niet nodig hoor. Het is wel handig als je je broek wat op kunt stropen, zodat de verkoper beter naar de stand van je enkels kan kijken.
Neem hardloopsokken mee als je die draagt tijdens hardlopen.
Ik vind het nogal gespitst op mensen met 5 tenen. Pure discriminatie.
just did my job as TS...don't shoot the messenger!!
En wat betreft de sokken, goed idee, gewoon lekker de sokken mee waarin je altijd loop
[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-04-2014 07:58:05 ]
Tja in Rotterdam lopen mensen 600 meter en halen hun medaille op. Er zijn mensen die beweren nooit verder dan 7KM te hebben gelopen en nu de marathon hebben gelopen. En er zijn mensen die via slinkse wegen kwalificatie proberen te omzeilen.
Doet toch niets af aan de prestatie van de mensen die 'm écht lopen.
Op vrijdag 25 april 2014 08:00 schreef Swetsenegger het volgende: Tja in Rotterdam lopen mensen 600 meter en halen hun medaille op. Er zijn mensen die beweren nooit verder dan 7KM te hebben gelopen en nu de marathon hebben gelopen. En er zijn mensen die via slinkse wegen kwalificatie proberen te omzeilen.
Doet toch niets af aan de prestatie van de mensen die 'm écht lopen.
Dat zeker niet
ALS ik ooit een marathon zou gaan lopen ga ik lekker in Rotterdam. Ondanks mijn grote-evenementen-afkeer. Lopen in mijn eigen dorp
absurd en debiel eerder... De normale plaatsen kosten 35gbp. Die voor de charity runners minimaal 300gbp, dus je sponsoren betalen ook nog voor dat exorbitant hoge bedrag....
Neem hardloopsokken mee als je die draagt tijdens hardlopen.
Die heb ik niet. Ik wissel meestal af tussen dik en dun. Maar zal mijn enkelsokjes meenemen Die heb ik namelijk altijd aan onder een driekwartbroek en kunnen ook wel aan onder een lange broek
absurd en debiel eerder... De normale plaatsen kosten 35gbp. Die voor de charity runners minimaal 300gbp, dus je sponsoren betalen ook nog voor dat exorbitant hoge bedrag....
Maar dat bedrag gaat toch ook naar het goede doel, of niet?
Die heb ik niet. Ik wissel meestal af tussen dik en dun. Maar zal mijn enkelsokjes meenemen Die heb ik namelijk altijd aan onder een driekwartbroek en kunnen ook wel aan onder een lange broek
Hoe heb je dan tot nu toe kunnen lopen? Zonder hardloopsokken, tsssk
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Tijdens de Kepler kun je ook als charity runner mee doen voor $1000.- toch zijn er maar weinig die dit doen. De "lotterij" tijdens het online inschrijven zien veel mensen als part of the Kepler en iets wat de race nog specialer maakt
Maar dat bedrag gaat toch ook naar het goede doel, of niet?
Dat wilde ik eigenlijk net zeggen. Ik vind het wel iets hebben, hardlopen voor een goed doel. Je bent anders ook alleen maar voor jezelf aan het lopen. Dat geld ophalen is op zich een kleine moeite en vaak nog leuk ook. Ik doe dit jaar de Dam tot Damloop voor een goed doel, en volgend jaar wil ik voor datzelfde goede doel naar New York .
Dat wilde ik eigenlijk net zeggen. Ik vind het wel iets hebben, hardlopen voor een goed doel. Je bent anders ook alleen maar voor jezelf aan het lopen. Dat geld ophalen is op zich een kleine moeite en vaak nog leuk ook. Ik doe dit jaar de Dam tot Damloop voor een goed doel, en volgend jaar wil ik voor datzelfde goede doel naar New York .
Voor kika naar new york moet je minimaal 5750 op hoesten aan sponsorgeld dacht ik.
Geen idee zijn in principe beide wel goede winkels maar kan ook erg per stad verschillen. Nu zitten hier wel mensen uit de regio eindhoven. Neem overigens ook je oude schoenen even mee.
Voor kika naar new york moet je minimaal 5750 op hoesten aan sponsorgeld dacht ik.
Ja, bijna alle goede doelen die naar New York gaan vragen een dergelijk sponsorbedrag. Maar daar zit dan vaak ook alles inbegrepen. Dus op zich is het niet eens zo heel onredelijk. Je moet er wel tijd in gaan stoppen om dat bedrag bij elkaar te krijgen, maar dat lijkt mij juist een gave uitdaging.
Ja, bijna alle goede doelen die naar New York gaan vragen een dergelijk sponsorbedrag. Maar daar zit dan vaak ook alles inbegrepen. Dus op zich is het niet eens zo heel onredelijk. Je moet er wel tijd in gaan stoppen om dat bedrag bij elkaar te krijgen, maar dat lijkt mij juist een gave uitdaging.
Ik haat moeten bedelen om geld, als ik zo graag naar New York wil dan betaal ik dat zelf wel. Je laat toch niet in weze jou sponsors je reisje betalen.
Geen idee zijn in principe beide wel goede winkels maar kan ook erg per stad verschillen. Nu zitten hier wel mensen uit de regio eindhoven. Neem overigens ook je oude schoenen even mee.
Ja ben al een beetje aan het googlen ook thanx iig
Ik haat moeten bedelen om geld, als ik zo graag naar New York wil dan betaal ik dat zelf wel. Je laat toch niet in weze jou sponsors je reisje betalen.
Ik vind het geen bedelen. En dan nog, je doet het niet voor jezelf (nou ja, een klein beetje dan). Daarnaast gaat het ook een beetje om de hele ervaring van het binnenhalen van sponsoren en het ontmoeten van mensen. Het is het hele plaatje wat mij erg aanspreekt. Ik zou het ook best zelf kunnen betalen, maar dat zou mij gewoon veel minder voldoening geven.
Ik twijfel of ik wel 2x2,5 uur wil rijden voor 17km lopen
Voor wedstrijden/evenementen ga ik graag die kant op, maar om nu zelf een een dik uur per enkele reis onderweg te zijn voor een trainingsloopje is me ook net iets teveel
Voor wedstrijden/evenementen ga ik graag die kant op, maar om nu zelf een een dik uur per enkele reis onderweg te zijn voor een trainingsloopje is me ook net iets teveel
Dit jaar heb ik wedstrijden die op 1 km van mijn voordeur starten, en wedstrijden die ruim 800 km verderop plaatsvinden. En hopelijk volgend jaar nog verder
Ghehe, en een moeite dat ze ervoor moeten doen. Een Australische vriend liep als charity runner. Ruim $10,000 opgehaald. Maar man, wat heeft ie er veel voor moeten doen!
Ik vind het geen bedelen. En dan nog, je doet het niet voor jezelf (nou ja, een klein beetje dan). Daarnaast gaat het ook een beetje om de hele ervaring van het binnenhalen van sponsoren en het ontmoeten van mensen. Het is het hele plaatje wat mij erg aanspreekt. Ik zou het ook best zelf kunnen betalen, maar dat zou mij gewoon veel minder voldoening geven.
Betaal het dan ook gewoon zelf en haal daarnaast geld op en doneer dat denk ik dan. Iets met zeuren over geld dat aan strijkstoken blijft kleven en er vervolgens net zo hard aan meedoen als het hun zo uitkomt.
Betaal het dan ook gewoon zelf en haal daarnaast geld op en doneer dat denk ik dan. Iets met zeuren over geld dat aan strijkstoken blijft kleven en er vervolgens net zo hard aan meedoen als het hun zo uitkomt.
Ja, ach. We kunnen hier eindeloos over discussiëren, maar mijn keuze is om het via deze weg te doen. Ik zit er ook helemaal niet mee dat de sponsoren indirect ook meebetalen aan de reis en het verblijf. Ik dwing niemand om geld over te maken.