abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139218484
Moslima doet niqaab af uit angst

De 27-jarige moslima die eerder deze week vertelde op straat te zijn geslagen door twee mannen met een Limburgs accent trekt voortaan haar niqaab niet meer aan op staat. "In overleg met mijn man heb ik besloten geen niqaab meer te dragen. Ik wil de veiligheid van mijn kinderen garanderen."

Van de mishandeling is geen aangifte gedaan en tot dusverre hebben zich geen getuigen gemeld, aldus de politie die getuigen alsnog oproept zich te melden en het slachtoffer om aangifte te doen van de vermeende aanval.

Deze beslissing is pijnlijk voor Um Hafsa, die de niqaab drie jaar heeft gedragen: "Het komt niet uit mezelf. Maar mijn dochter is angstig op straat, omdat haar moeder steeds nare opmerkingen krijgt en mensen ons raar aankijken."

Um Hafsa en haar man geloven niet dat de niqaab verplicht is in de islam. "Ik hoopte alleen dat ik misschien door het dragen van de niqaab een grotere beloning van Allah in het paradijs zou krijgen.”

Krijg zojuist deze folder in de bus. Er is nu een beloning van 3000 euro voor de gouden tip. :P

Ze heeft trouwens wel een erg duidelijke omschrijving kunnen geven. Zelfs de kleur van de ogen van beide daders.
Erg knap als je in doodsangst verkeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_139218749
Voor een supermarkt : 0 getuigen :')

Uiteraard is er geen aangifte gedaan want het gevolg was dan logisch geweest namelijk aanklacht aan je broek voor het doen van een valse aangifte.
  donderdag 24 april 2014 @ 17:01:41 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_139219363
Tja ik wens niemand zoiets toe en als dit verhaal waar is dan is de dader geen knip voor de neus waard maar ik heb toch het idee dat dit niet vaak voorkomt of je moet ergens in een boeren dorp wonen. Maar als er weer eens een bejaarde of een homo door een stel Marokkaanse rotjochies worden beroofd en mishandeld dan is het schijnhelig stil vanuit die hoek.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_139219515
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

De 27-jarige moslima die eerder deze week vertelde op straat te zijn geslagen door twee mannen met een Limburgs accent trekt voortaan haar niqaab niet meer aan op staat. "In overleg met mijn man heb ik besloten geen niqaab meer te dragen. Ik wil de veiligheid van mijn kinderen garanderen."

Van de mishandeling is geen aangifte gedaan en tot dusverre hebben zich geen getuigen gemeld, aldus de politie die getuigen alsnog oproept zich te melden en het slachtoffer om aangifte te doen van de vermeende aanval.

Deze beslissing is pijnlijk voor Um Hafsa, die de niqaab drie jaar heeft gedragen: "Het komt niet uit mezelf. Maar mijn dochter is angstig op straat, omdat haar moeder steeds nare opmerkingen krijgt en mensen ons raar aankijken."

Um Hafsa en haar man geloven niet dat de niqaab verplicht is in de islam. "Ik hoopte alleen dat ik misschien door het dragen van de niqaab een grotere beloning van Allah in het paradijs zou krijgen.”

[ afbeelding ]

Krijg zojuist deze folder in de bus. Er is nu een beloning van 3000 euro voor de gouden tip. :P

Ze heeft trouwens wel een erg duidelijke omschrijving kunnen geven. Zelfs de kleur van de ogen van beide daders.
EN de auto van de daders.
WAT een bullshit!!!
  donderdag 24 april 2014 @ 17:07:28 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_139219557
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan ligt het probleem nog steeds bij de mannen. Dat zijn immers de sissers.
Die vrouwen werken dit onsmakelijke gedoe toch in de hand door in zo'n gewaad rond te lopen ? Ze kunnen toch net zoals de suffragettes vroeger opkomen voor gelijke rechten ? Spijtig genoeg is een beter plekje in de hemel blijkbaar aantrekkelijker.
Ik vraag me af of ze hun leven hier zo akelig/uitzichtloos vinden dat ze zich liever bezig houden met hun * volgende * leven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_139219570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Als je stijf staat van adrenaline dan onthoud je dat inderdaad niet tenzij je hierin getraind bent, het viel blijkbaar wel mee met die doodsangst. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139219751
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je stijf staat van adrenaline dan onthoud je dat inderdaad niet tenzij je hierin getraind bent, het viel blijkbaar wel mee met die doodsangst. :)
Ik vermoed dat het hier om een grove leugen gaat om te laten zien "hoe erg het met de Moslims is gesteld in Nederland"....boehoehoe....uitlokking dus....
pi_139220117
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die vrouwen werken dit onsmakelijke gedoe toch in de hand door in zo'n gewaad rond te lopen ? Ze kunnen toch net zoals de suffragettes vroeger opkomen voor gelijke rechten ? Spijtig genoeg is een beter plekje in de hemel blijkbaar aantrekkelijker.
Ik vraag me af of ze hun leven hier zo akelig/uitzichtloos vinden dat ze zich liever bezig houden met hun * volgende * leven.
Allemaal leuk en aardig, maar dan blijven het alsnog de mannen die de westerse dames lastigvallen, niet?
pi_139220243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als ze gedwongen worden zouden 'feministen' zoals Stopnaald voor die vrouwen op moeten komen.
pi_139220689
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Uiteraard is er geen aangifte gedaan
Er is wel aangifte gedaan.
-
pi_139220916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:45 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Er is wel aangifte gedaan.
volgens de politie niet, daar ga ik toch net ff meer vanuit.
pi_139220978
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
volgens de politie niet, daar ga ik toch net ff meer vanuit.
Als je die eerste video bekijkt, dan zie je dat de politiewoordvoerder aangeeft dat er wel aangifte is gedaan. Jij gaat uit van het nieuwsbericht in de OP (FOK! Frontpage).
-
pi_139221051
Tussen St. Maarten en Aswoensdag kun je in Limburg rustig verkleed over straat gaan, maar in de rest van het jaar is alleen een pak van de schutterij geaccepteerd.
Farts are jazz to assholes
  donderdag 24 april 2014 @ 18:22:57 #14
78780 deedeetee
pi_139221646
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dan blijven het alsnog de mannen die de westerse dames lastigvallen, niet?
Maar niet onder het mom van dat ze dat verdienen omdat ze niet net als de moslima's een niqaab dragen. Dan wennen ze mss eindelijk eens aan wat hier normale kleding is.
  donderdag 24 april 2014 @ 18:23:31 #15
78780 deedeetee
pi_139221658
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:29 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als ze gedwongen worden zouden 'feministen' zoals Stopnaald voor die vrouwen op moeten komen.
Doet ze dat niet in geval van dwang dan ?
pi_139221791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar niet onder het mom van dat ze dat verdienen omdat ze niet net als de moslima's een niqaab dragen. Dan wennen ze mss eindelijk eens aan wat hier normale kleding is.
Normale kleding, lekker arbritair :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139221799
quote:

[..]

Oke, ik probeer je te volgen. De boerka is een bedenksel van de moslimman. Een deel van de moslimmannen althans, want een moslima draagt niet per definitie een boerka. De boerka-minnende moslimman heeft het gewaad bedacht als middel om zijn vrouw te onderdrukken. Tot zover de boerka.

Vervolgens worden user Stopnaald en andere Nederlandse vrouwen lastiggevallen door Marokkaanse mannetjes. Sissen, schelden, het is vreselijk allemaal.

Uiteindelijk nemen twee Nederlandse jongens een boerka-draagster te grazen en dat is dan geen probleem want hun broers/vaders sissen immers naar NL vrouwen en dat wordt gestimuleerd door het feit dat zij een boerka draagt.

Denk ik een beetje in de juiste richting?
  donderdag 24 april 2014 @ 18:30:06 #18
78780 deedeetee
pi_139221824
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, ik probeer je te volgen. De boerka is een bedenksel van de moslimman. Een deel van de moslimmannen althans, want een moslima draagt niet per definitie een boerka. De boerka-minnende moslimman heeft het gewaad bedacht als middel om zijn vrouw te onderdrukken. Tot zover de boerka.

Vervolgens worden user Stopnaald en andere Nederlandse vrouwen lastiggevallen door Marokkaanse mannetjes. Sissen, schelden, het is vreselijk allemaal.

Uiteindelijk nemen twee Nederlandse jongens een boerka-draagster te grazen en dat is dan geen probleem want hun broers/vaders sissen immers naar NL vrouwen en dat wordt gestimuleerd door het feit dat zij een boerka draagt.

Denk ik een beetje in de juiste richting?
Nee je trekt de hele zaak uit zijn verband om punten te scoren.
pi_139221828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Doet ze dat niet in geval van dwang dan ?
Stopnaald komt niet verder dan taalgebruik als boerkahoer en moslimsloerie, dus als je verwacht bevrijding te krijgen van sexisme uit die hoek kun je lang wachten.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139221891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee je trekt de hele zaak uit zijn verband om punten te scoren.
Jij stak je dikke neus ertussen. Ik had een fijn gesprek met user Stopnaald, die wel in die richting lijkt te denken. En jij besloot aan te haken. Tsja, dan krijg je dezelfde behandeling.
pi_139221960
Wat maakt het eigenlijk uit dat het een zuster is?
pi_139222139
quote:

[..]

Het dragen van kleding wat afwijkt van de norm is reden genoeg om op straat lastiggevallen te worden enzo.

Moet jij niet lekker naar een land verhuizen met een modepolitie?
  donderdag 24 april 2014 @ 18:59:35 #23
78780 deedeetee
pi_139222556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:30 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Stopnaald komt niet verder dan taalgebruik als boerkahoer en moslimsloerie, dus als je verwacht bevrijding te krijgen van sexisme uit die hoek kun je lang wachten.
Haar taalgebruik is idd niet zo best en dat helpt niet echt.
pi_139222604
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het dragen van kleding wat afwijkt van de norm is reden genoeg om op straat lastiggevallen te worden enzo.

Iran bijvoorbeeld
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_139222675
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

NL heeft ook een modepolitie, maar met een busje traangas ben je die zo kwijt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_139222951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het hier om een grove leugen gaat om te laten zien "hoe erg het met de Moslims is gesteld in Nederland"....boehoehoe....uitlokking dus....
Ik vrees het.
#NoDAPL
pi_139223441
De reden waarom iemand tegen de boerkna/niqaab is, is niet echt relevant. Het belangrijkste is dat men ertegen is.

Daarom heeft een "racist" op dit gebied een streepje voor op een linkse intellectueel die naar argumenten zoekt om ertegen te zijn. De racist is instinctief tegen de boerka, terwijl de linkse hippie er niet tegen is, of pas veel te laat, na lang nadenken tegen is.

Ik herinner me nog zo'n 10 jaar geleden, toen men zei dat er maar 50 boerka's in Nederland waren. Inmiddels zijn dat er duizenden, en binnen één generatie zullen het er tienduizenden zijn. Als "racisten" ons beleid hadden bepaald, was het nooit zo ver gekomen.
pi_139223638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:21 schreef geavanceerd het volgende:
De reden waarom iemand tegen de boerkna/niqaab is, is niet echt relevant. Het belangrijkste is dat men ertegen is.

Daarom heeft een "racist" op dit gebied een streepje voor op een linkse intellectueel die naar argumenten zoekt om ertegen te zijn. De racist is instinctief tegen de boerka, terwijl de linkse hippie er niet tegen is, of pas veel te laat, na lang nadenken tegen is.

Ik herinner me nog zo'n 10 jaar geleden, toen men zei dat er maar 50 boerka's in Nederland waren. Inmiddels zijn dat er duizenden, en binnen één generatie zullen het er tienduizenden zijn. Als "racisten" ons beleid hadden bepaald, was het nooit zo ver gekomen.
Ik ben weliswaar tegen de boerka, maar dat betekent niet dat ik het dragen ervan wil verbieden.
pi_139223711
quote:

Ik herinner me nog zo'n 10 jaar geleden, toen men zei dat er maar 50 boerka's in Nederland waren. Inmiddels zijn dat er duizenden, en binnen één generatie zullen het er tienduizenden zijn.
Je liegt.

http://www.nrcnext.nl/blo(...)rkadragers%E2%80%99/
pi_139224265
quote:
quote:
Echter, volgens onderzoekers is het aantal letterlijke boerkadragers, zij die zich in de Afghaanse variant op de chador kleden, in Nederland vrijwel nihil, misschien wel nul.
Ik ken er persoonlijk al 3 (en ja, het is echt een burkha) en die liepen hier in 2007 ook al.
Daarnaast ken ik er ongeveer 20 met een Niqaab. Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat ik als zolderkamerminnende Fokker persoonlijk zo'n enorm deel van de groep kan kennen als die werkelijk zo klein zou zijn.

Maar goed, anecdotisch bewijs is natuurlijk maar anecdotisch bewijs.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139224352
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:38 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

[..]

Ik ken er persoonlijk al 3 (en ja, het is echt een burkha) en die liepen hier in 2007 ook al.
Daarnaast ken ik er ongeveer 20 met een Niqaab. Het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat ik als zolderkamerminnende Fokker persoonlijk zo'n enorm deel van de groep kan kennen als die werkelijk zo klein zou zijn.

Maar goed, anecdotisch bewijs is natuurlijk maar anecdotisch bewijs.
Hoe ken je als zolderkamerminnende Fokker dan al zo'n 23 moslima's?
pi_139224425
"ik hoopte dat ik een grotere beloning in het hiernamaals zou krijgen" :') tering wat een debieltje :')
pi_139224668
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe ken je als zolderkamerminnende Fokker dan al zo'n 23 moslima's?
We winkelen in dezelfde supermarkt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_139224916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:48 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

We winkelen in dezelfde supermarkt.
Klinkt plausibel. Misschien de Telegraaf even bellen. Die hebben nog een hotspot gemist voor de sharia-driehoek.
pi_139224976
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben weliswaar tegen de boerka, maar dat betekent niet dat ik het dragen ervan wil verbieden.
Met het oog op veiligheid zou zo'n verbod te rechtvaardigen zijn, net als dat een bivakmuts verboden is om die reden. Nu vind ik dat verbod op een bivakmuts overdreven, de afgelopen winter hadden we er geen nodig maar op het moment dat het goed vriest en er een flinke wind staat dan is het zelfs in Nederland handig.
#NoDAPL
pi_139225491
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zeg ik: daarom heeft de "racist" een streepje voor op de linkse hippie.
Het moment dat jij een verbod goed vindt is het al te laat.
pi_139225542
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Te laat voor wat?
pi_139225575
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Hitler had wat dat betreft wel visie en zag het gevaar aankomen. Voordat de Joden Europa hadden overgenomen waren ze al flink gedecimeerd. We hebben eigenlijk weer zo'n figuur nodig die door linkse onzin zich niet laat tegenhouden.
pi_139225768
quote:

[..]

Maar niet onder het mom van dat ze dat verdienen omdat ze niet net als de moslima's een niqaab dragen. Ban wennen ze mss eindelijk eens aan wat hier normale kleding is.
Hie achterlijk ben jij wel niet dat je zo'n misselijke uitspraak doet? :r :r :r :r
pi_139225891
quote:
7s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hitler had wat dat betreft wel visie en zag het gevaar aankomen. Voordat de Joden Europa hadden overgenomen waren ze al flink gedecimeerd. We hebben eigenlijk weer zo'n figuur nodig die door linkse onzin zich niet laat tegenhouden.
Proficiat, jij hebt de discutabele eer Godwin's law te doen opgaan. Sinds wanneer moeten extremistische moslims in Nederland een speciaal merkteken dragen? Sinds wanneer krijgen zij geen toegang tot parken, zwembaden, bioscopen, ...? Sinds wannneer worden ze gearresteerd en in werkkampen geplaatst?
#NoDAPL
pi_139225923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Proficiat, jij hebt de discutabele eer Godwin's law te doen opgaan.
Nee joh. Godver, nu zie ik het ook.
pi_139225961
Je denkt beter een beetje na voordat je zo'n uitspraak doet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-04-2014 20:25:42 ]
#NoDAPL
pi_139225988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sinds wanneer moeten extremistische moslims in Nederland een speciaal merkteken dragen? Sinds wanneer krijgen zij geen toegang tot parken, zwembaden, bioscopen, ...? Sinds wannneer worden ze gearresteerd en in werkkampen geplaatst?
Als het aan geavanceerd ligt vandaag nog.
pi_139225995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee joh. Godver, nu zie ik het ook.
Was me helemaal niet opgevallen. Subtiele godwin. Chapeau.
pi_139226017
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Was me helemaal niet opgevallen. Subtiele godwin. Chapeau.
Mij ook niet. Ik heb het woord Hitler niet eens genoemd.
pi_139226082
quote:
Jij moet haast wel verstandelijk beperkt zijn :')
Je beweert dat iets waarvan je niet kunt onderbouwen dat het goed/slecht is dat is omdat je instinct dat zegt? :') _O-
"Mijn instinct zegt dat gras blauw is, dus het is zo." :') :') :')
  donderdag 24 april 2014 @ 20:23:22 #47
78780 deedeetee
pi_139226126
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Hie achterlijk ben jij wel niet dat je zo'n misselijke uitspraak doet? :r :r :r :r
quote:
opleiding: 4 vwo
Dat vind ik moeilijk te geloven gezien je niet zo slimme opmerking.....
pi_139226324
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

En wat doe jij voor werk? Huismoeder spelen?
  donderdag 24 april 2014 @ 20:31:20 #49
78780 deedeetee
pi_139226501
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat doe jij voor werk? Huismoeder spelen?
Ik geef geen info over privézaken op een forum.
pi_139226597
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik geef geen info over privézaken op een forum.
Lul dan ook niet zo wijs.
  donderdag 24 april 2014 @ 20:34:22 #51
78780 deedeetee
pi_139226650
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lul dan ook niet zo wijs.
Maak ik lekker zelf uit. :W
pi_139227082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Jij bent degene die vindt dat iemand zich niet anders hoort te kleden, niet ik.
Dom wicht :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 20:42:34 ]
pi_139227212
Iets minder op de man/vrouw graag.
Elkaar uitschelden gaat dit topic niet beter maken.
pi_139227672
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Te laat voor wat?
Vrede, gelijkheid, enz.
  donderdag 24 april 2014 @ 20:52:54 #55
78780 deedeetee
pi_139227676
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jij bent degene die vindt dat iemand zich niet anders hoort te kleden, niet ik.
Dom wicht :')
Schelden is ook al niet zo slim.
Maar ik denk niet dat deze gedachtewisseling ons veel gaat opleveren dus we zullen er maar een punt achter zetten.
Je bent het niet me me eens, dat me is nu wel duidelijk. :D
pi_139227773
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jij moet haast wel verstandelijk beperkt zijn :')
Je beweert dat iets waarvan je niet kunt onderbouwen dat het goed/slecht is dat is omdat je instinct dat zegt? :') _O-
"Mijn instinct zegt dat gras blauw is, dus het is zo." :') :') :')
Nee, ik zei dat de redenen irrelevant zijn.
Wanneer een kut reden sneller is dan een mening waartoe je na 10-20 jaar nadenken gekomen bent, dan is het netto effect van die kut reden beter dan die van het verstand.
pi_139227875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:52 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Vrede, gelijkheid, enz.
Dus omdat een paar vrouwen in een boerka lopen, leven wij straks niet meer in vrede en is gelijkheid non-existent?
pi_139228522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:54 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Nee, ik zei dat de redenen irrelevant zijn.
Wanneer een kut reden sneller is dan een mening waartoe je na 10-20 jaar nadenken gekomen bent, dan is het netto effect van die kut reden beter dan die van het verstand.
Je zegt dat je niet goed over iets na moet denken en vooral je verstand niet gebruiken en daarom maar gewoon voorbarige beslissingen nemen, want dat is beter? :') _O-
pi_139228594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:52 schreef deedeetee het volgende:
Schelden is ook al niet zo slim.
Jij ook niet, dus wat dat betreft.
quote:
Maar ik denk niet dat deze gedachtewisseling ons veel gaat opleveren dus we zullen er maar een punt achter zetten.
Je bent het niet me me eens, dat me is nu wel duidelijk. :D
Nee, jij keurt alles af wat er anders bijloopt dan dat jij dat doet.
Echt triest gewoon :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 24-04-2014 21:15:44 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 21:14:23 #60
78780 deedeetee
pi_139228821
Ik zal je dan toch maar even helpen, dit is het juiste woord :

quote:
bekrompen (bn): beperkt, burgerlijk, conventioneel, dom, dorps, enggeestig, enghartig, geborneerd, huisbakken, kleinburgerlijk, kleingeestig, kleinsteeds, kortzichtig, krenterig, mesquin, provinciaals, stompzinnig, verstompt
pi_139230040
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je zegt dat je niet goed over iets na moet denken en vooral je verstand niet gebruiken en daarom maar gewoon voorbarige beslissingen nemen, want dat is beter? :') _O-
Dat zeg jij. En het is natuurlijk onzin.
Hoe sneller je de boerka verbiedt hoe beter. De tijd voor spelletjes is al lang voorbij.
pi_139230476
quote:

Geen racisme, een boerka doe je bewust aan, een ras ben je en kun je niet veranderen.
pi_139230575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:14 schreef deedeetee het volgende:
Ik zal je dan toch maar even helpen, dit is het juiste woord :

[..]

Het is inderdaad bekrompen om alles af te keuren wat er anders bij loopt. Gelukkig zie je dat zelf ook in.
ROBODEMONS..................|:(
pi_139231934
De "ontwikkeling" in een paar simpele stappen :

De mens.

De onzekerheid , de angst voor leven en dood , het geen hoger nut van de mens hebben niet kunnen begrijpen en bevatten.

De macht gaat naar de man.

Het ontstaan van religie / het geloof.

Nog (veel) meer macht naar de man.

Ontwikkeling enerzijds en krampachtig vasthouden aan geloof en religie anderzijds.

De behoudende man en zijn angst om macht , aanzien en controle te verliezen.

Gelijke rechten en emancipatie en verlichting enerzijds , het nog strikter willen blijven vasthouden aan antiek denken / religie anderzijds.

Nog meer angst bij de behoudende en religieuze man.

Radicalisering volgt bij velen, haat jegens ontwikkeling , modernisering , welvaart en vrijheid. Zo ook in de landen waar zij zich (gaan) vestigen , keren zich tegen het land dat hen onderdak en vrijheid biedt.

Onderdrukking , angst kweken , haat en terreur prediken en zaaien in naam van een perverse vorm van religie : dat zijn veelal de laatste middelen voor het behoud van de macht van de religieuze doorgeslagen behoudende man.

Ofwel wordt die macht op den duur hopelijk mondiaal , maar op z'n minst in West Europa gebroken en volmondig een halt toe geroepen of de deur wordt door zelfgenoegzame , salonfähige en begripvolle weg kijkers steeds verder op een kier gezet.

Ik , als man , hoop persoonlijk vurig op het eerste.
pi_139232042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is inderdaad bekrompen om alles af te keuren wat er anders bij loopt. Gelukkig zie je dat zelf ook in.
Alles?
pi_139232547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:14 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Alles?
Nee, ze keurt het enkel af dat mensen, onherkenbaar, in zwarte tenten over straat gaan met als doel een hogere beloning te krijgen in het paradijs. Niet echt onlogisch, me dunkt.
pi_139242026
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Geen racisme, een boerka doe je bewust aan, een ras ben je en kun je niet veranderen.
Dit wist ik niet.
pi_139242123
Dit is een vrij land, en als zij ervoor kiest om in zo'n tent rond te lopen - of, zoals sommige het hier zien, ervoor kiest om niet vrij te zijn - is dat haar goed recht dunkt me. Ze valt er niemand mee lastig.
pi_139242189
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:31 schreef Barbusse het volgende:
Dit is een vrij land, en als zij ervoor kiest om in zo'n tent rond te lopen - of, zoals sommige het hier zien, ervoor kiest om niet vrij te zijn - is dat haar goed recht dunkt me. Ze valt er niemand mee lastig.
Ga je anders inzetten voor de vrijheid van vrouwenbesnijdenis. Dit is immers een vrij land.
pi_139242194
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:38 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ga je anders inzetten voor de vrijheid van vrouwenbesnijdenis. Dit is immers een vrij land.
Waarom zou ik me daarvoor inzetten?
pi_139242215
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom zou ik me daarvoor inzetten?
Die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden. Je verdedigt ook de vrijheid om in een boerka rond te lopen. Waarom doe je dat?
pi_139242249
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:40 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden. Je verdedigt ook de vrijheid om in een boerka rond te lopen. Waarom doe je dat?
Omdat Nederland een vrij land is. Waarom zou ik kleding willen verbieden? En waarom kom je weer eens met zo'n zwaktebod als "die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden"? Waarom stel je die vraag over vrouwenbesnijdenis in eerste plaats überhaupt?
pi_139242267

Iraanse vrouwen die in de jaren 80 demonstreren tegen de hoofddoek.
Wie nam het op voor hen? Niemand. Waar zijn ze nu? Allemaal verborgen achter een doek.
pi_139242285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Omdat Nederland een vrij land is. Waarom zou ik kleding willen verbieden? En waarom kom je weer eens met zo'n zwaktebod als "die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden"? Waarom stel je die vraag over vrouwenbesnijdenis in eerste plaats überhaupt?
Ah, de policor stuiptrekking dat een boerka/niqaab slechts een stuk kleding is.
pi_139242330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:44 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ah, de policor stuiptrekking dat een boerka/niqaab slechts een stuk kleding is.
Ah, de gedachtenkronkel dat alles waar je het niet mee eens bent "policor" is, en indirect ook tussen neus en lippen aangeven dat je zwaarbevochten vrijheden in Nederland met liefde opoffert.
pi_139242472
Is dit het begin van een soort alternatieve "Al Jazeera" voor "Opsporing Verzocht".
De Geen Stijl reaguurders kunnen niet nalaten om elke keer te wijzen op "Getinte huidskleur" en Marokkaans accent wanneer het gaat om het signalement van de daders.
Nu konden de organisatoren van bovenstaande "Wanted" eindelijk 2x keer over likkebaardend "Blank" en "Limburgs Accent" in hoofdletters neerkalken. Dat moet een warm bad zijn geweest.

Overigens vind ik "Geenstijl" net zo gretig.
Bij ieder crimineel incident weet je dat deze door de "getinte huidskleur"-screentest is geweest voordat het wordt gepubliceerd. Dan mag het hek weer open en kunnen de dolle stieren der reaguurders de arena weer op.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_met_p.html#comments
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_139242541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ah, de gedachtenkronkel dat alles waar je het niet mee eens bent "policor" is, en indirect ook tussen neus en lippen aangeven dat je zwaarbevochten vrijheden in Nederland met liefde opoffert.
Vandaar mijn opmerking dat je anders de vrijheid van vrouwenbesnijdenis maar gaat verdedigen.
We leven immers in een vrij land toch?
pi_139242594
Leef en laat leven. Als meer mensen die levensfilosofie nog eens zouden huldigen...
pi_139242599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Is dit het begin van een soort alternatieve "Al Jazeera" voor "Opsporing Verzocht".
De Geen Stijl reaguurders kunnen niet nalaten om elke keer te wijzen op "Getinte huidskleur" en Marokkaans accent wanneer het gaat om het signalement van de daders.
Nu konden de organisatoren van bovenstaande "Wanted" eindelijk 2x keer over likkebaardend "Blank" en "Limburgs Accent" in hoofdletters neerkalken. Dat moet een warm bad zijn geweest.

Overigens vind ik "Geenstijl" net zo gretig.
Bij ieder crimineel incident weet je dat deze door de "getinte huidskleur"-screentest is geweest voordat het wordt gepubliceerd. Dan mag het hek weer open en kunnen de dolle stieren der reaguurders de arena weer op.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_met_p.html#comments
Een constructieve oplossing begint bij het benoemen. Waar jij bepaalde zaken liever niet benoemd ziet worden, moet je dan ook geen constructieve oplossing verwachten.

Waarom vind je het erg dat de huidskleur benoemd wordt? Jij meent dat iemands culturele achtergrond niets te maken heeft met zijn handelingen?
pi_139242628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
Leef en laat leven. Als meer mensen die levensfilosofie nog eens zouden huldigen...
Dat heet ook wel onverschilligheid.
pi_139242675
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:02 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat heet ook wel onverschilligheid.
Als moslima's zich zouden ontdoen van hun boerka, dan is dat helemaal geweldig. Het is een lelijk omhulsel dat de vrijheid van vrouwen belemmert. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Het is, in mijn optiek, echter niet aan de buitenwacht om hen te dwingen dat gewaad uit te trekken.
pi_139242723
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:57 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Vandaar mijn opmerking dat je anders de vrijheid van vrouwenbesnijdenis maar gaat verdedigen.
We leven immers in een vrij land toch?
:')

Ik weet ondertussen dat jij een bijzonder rare manier van discussiëren hebt, maar soit. Hoe jij op vrouwenbesnijdenis komt naar aanleiding van mijn post blijft een raadsel. Als ik het één niet wil verbieden betekent natuurlijk niet dat ik het andere toe wil gaan staan. Behalve in jouw hoofd, en je wekt de indruk ondertussen dat hij op sterk water staat in plaats van je nek.
pi_139242728
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als moslima's zich zouden ontdoen van hun boerka, dan is dat helemaal geweldig. Het is een lelijk omhulsel dat de vrijheid van vrouwen belemmert. Laat daar geen twijfel over bestaan.

Het is, in mijn optiek, echter niet aan de buitenwacht om hen te dwingen dat gewaad uit te trekken.
Nederlanders zijn niet de buitenwacht in Nederland.
En de vrijheid om de boerka af te doen bestaat niet. Wanneer iemand dat ding draagt, moet zij hem dragen. Er bestaat alleen de vrijheid om het vervolgens zelf ook nog te willen dragen.

Of ken je die cultuur niet?
pi_139242750
Ze heeft hem opgedaan vanwege angst en nu doet ze hem af vanwege angst. Het beste van de Islam en Limburg gecombineerd.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_139242768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik weet ondertussen dat jij een bijzonder rare manier van discussiëren hebt, maar soit. Hoe jij op vrouwenbesnijdenis komt naar aanleiding van mijn post blijft een raadsel. Als ik het één niet wil verbieden betekent natuurlijk niet dat ik het andere toe wil gaan staan. Behalve in jouw hoofd, en je wekt de indruk ondertussen dat hij op sterk water staat in plaats van je nek.
Je gooit het argument op dat Nederland een vrij land is en er daarom de vrijheid moet zijn om de boerka te dragen. Dit is het omgedraaide wereld argument van mensen die "slachtofferdenken".

Waar het werkelijk om gaat is: is er de vrijheid voor die vrouwen om dat ding NIET te dragen?
En het antwoord daarop is volmondig nee.
pi_139242895
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:06 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

En de vrijheid om de boerka af te doen bestaat niet. Wanneer iemand dat ding draagt, moet zij hem dragen. Er bestaat alleen de vrijheid om het vervolgens zelf ook nog te willen dragen.

Krijgen we dit weer. O, geavanceerd, enige alleskenner van de islamitische Cultuur, legt het nog eens uit...

Jij kan echt alleen vanuit dogma's denken, nietwaar? Het is Cultuur, dus iedereen zal zich daar door laten leiden. Vrijheid en vrije wil bestaan niet meer, want het is Cultuur.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_139242901
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:00 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een constructieve oplossing begint bij het benoemen. Waar jij bepaalde zaken liever niet benoemd ziet worden, moet je dan ook geen constructieve oplossing verwachten.

Waarom vind je het erg dat de huidskleur benoemd wordt? Jij meent dat iemands culturele achtergrond niets te maken heeft met zijn handelingen?
Natuurlijk! Maar dat gebeurt al wel. Zelfs Diederik Samson heeft als conclusie dat Marokkanen het monopoly hebben op overlast. Maar het is bij Geenstijl helemaal doorgeslagen! Het is niet meer een objectieve verzameling van criminele activiteiten. Het wordt alleen genoemd als de daders "getint" zijn. Bovendien: Veel criminaliteit geschiedt door Oost-Europeanen. Geen Marokkanen dus, en ook geen Moslims. Of Antillianen: Geen moslims. Een jaar of dertig geleden geschiedde criminaliteit door bv Molukkers. Hoe zit het met de Turken? Sommigen vinden die steeds meer OK worden, terwijl ze nog steeds niks met Marokkanen moeten hebben. Je ziet bij Duindorp-gate dat een man met een getinte huidskleur afgeeft op "de allochtonen". Wie zijn dat dan? Waarschijnlijk zijn "ras-genoten" die nu nieuw komen, maar verder precies hetzelfde zijn. En zo is het allemaal één pot nat. Over een jaar of 10 heeft niemand het misschien nog over de Marokkanen, maar is weer een andere groep het doelwit en staan we schouder aan schouder met de Mocro's om díe groep weer morres te leren..... etc. etc..
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_139242921
Geweldig argument weer; omdat in jouw optiek zij niet de vrijheid zou hebben om te kiezen tussen wel of niet een boerka dragen perk jij die vrijheid maar even in door voor haar hierover een beslissing te nemen. Goed bezig weer :')
pi_139242940
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:17 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer. O, geavanceerd, enige alleskenner van de islamitische Cultuur, legt het nog eens uit...

Jij kan echt alleen vanuit dogma's denken, nietwaar? Het is Cultuur, dus iedereen zal zich daar door laten leiden. Vrijheid en vrije wil bestaan niet meer, want het is Cultuur.
Krijgen we dit weer. De boodschapper aanvallen omdat hij je fantasie verpest over vrouwen die in alle vrijheid voor de boerka kiezen en hem ook weer af kunnen doen.

Het is inmiddels een bekend fenomeen: mensen worden boos op mensen die wél kennis hebben. En wanneer ze gevraagd wordt wat ze dan eigenlijk van die cultuur weten, worden ze nog bozer.
pi_139242944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Je gooit het argument op dat Nederland een vrij land is en er daarom de vrijheid moet zijn om de boerka te dragen. Dit is het omgedraaide wereld argument van mensen die "slachtofferdenken".

Waar het werkelijk om gaat is: is er de vrijheid voor die vrouwen om dat ding NIET te dragen?
En het antwoord daarop is volmondig nee.
In Iran en Saudi-Arabië misschien. In Nederland? In sommige gevallen wellicht. Maar is er ooit kwalitatief onderzoek gedaan naar de motieven van in Nederland wonende burqa dragers? Ik waag het te betwijfelen. Je grossiert weer in aannames en dubieuze gevolgtrekkingen. What else is new? :D ;(
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_139242975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer. De boodschapper aanvallen omdat hij je fantasie verpest over vrouwen die in alle vrijheid voor de boerka kiezen en hem ook weer af kunnen doen.

Het is inmiddels een bekend fenomeen: mensen worden boos op mensen die wél kennis hebben. En wanneer ze gevraagd wordt wat ze dan eigenlijk van die cultuur weten, worden ze nog bozer.
Ik heb wel weer genoeg aandacht aan je besteed. Tot de volgende keer maar weer :*
pi_139242979
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:18 schreef Barbusse het volgende:
Geweldig argument weer; omdat in jouw optiek zij niet de vrijheid zou hebben om te kiezen tussen wel of niet een boerka dragen perk jij die vrijheid maar even in door voor haar hierover een beslissing te nemen. Goed bezig weer :')
Precies. Dit is het. Al zul jij dit wel cynisch bedoelt hebben, maar dit is het exact.
Je perkt de vrijheid in van een cultuur die de vrijheid verwerpt. Intolerantie tegen intolerantie.
Volgens de dogmatici ben je dan net zo erg als de vrijheidsberovende cultuur die je in probeert te perken. Maar de mensen met gezond verstand zien dwars door die retoriek heen.
pi_139242990
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Die wel kennis hebben? Laat me niet lachen joh. Je bent een demagoog, niks meer :')
pi_139243023
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:20 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

In Iran en Saudi-Arabië misschien. In Nederland? In sommige gevallen wellicht. Maar is er ooit kwalitatief onderzoek gedaan naar de motieven van in Nederland wonende burqa dragers? Ik waag het te betwijfelen. Je grossiert weer in aannames en dubieuze gevolgtrekkingen. What else is new? :D ;(
Ik was niet degene die zonder enig onderzoek beweerde dat boerka dragende vrouwen er in alle vrijheid zelf voor kiezen. Waar is het onderzoek dat dat aantoont, ondanks dat overal in de wereld waar de boerka gedragen wordt die vrijheid er niet is?
pi_139243040
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:22 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Precies. Dit is het. Al zul jij dit wel cynisch bedoelt hebben, maar dit is het exact.
Je perkt de vrijheid in van een cultuur die de vrijheid verwerpt. Intolerantie tegen intolerantie.
Volgens de dogmatici ben je dan net zo erg als de vrijheidsberovende cultuur die je in probeert te perken. Maar de mensen met gezond verstand zien dwars door die retoriek heen.
In jouw redenatie is de islamitische cultuur (die niet bestaat, maar goed) tegen individuele vrijheid. Dus alles maar verbieden dan? Waarom ook niet meteen hoofddoekjes. Is ook cultureel bepaald, niks vrije keuze *O*
pi_139243054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die wel kennis hebben? Laat me niet lachen joh. Je bent een demagoog, niks meer :')
Die wel kennis hebben ja.

Vertel eens, mogen boerka-draagsters hun boerka afdoen?
Van de Nederlandse wet, natuurlijk. Maar verder?
Waar het op neerkomt is dat die vrouwen die vrijheid niet hebben. In Nederland.
pi_139243078
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:24 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik was niet degene die zonder enig onderzoek beweerde dat boerka dragende vrouwen er in alle vrijheid zelf voor kiezen. Waar is het onderzoek dat dat aantoont, ondanks dat overal in de wereld waar de boerka gedragen wordt die vrijheid er niet is?
Nee, jij stelt dat die vrijheid er niet is. Wie stelt, bewijst. Ik trek in twijfel dat die vrijheid er per definitie niet is.

Ben ik er toch weer in gezogen... :') ;(
pi_139243103
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:25 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

In jouw redenatie is de islamitische cultuur (die niet bestaat, maar goed) tegen individuele vrijheid.
De islamitische cultuur bestaat niet? :') Mijn wtf momentje van de dag.

quote:
Dus alles maar verbieden dan? Waarom ook niet meteen hoofddoekjes. Is ook cultureel bepaald, niks vrije keuze *O*
Zoek de nuance op. Het is niet alles of niets, het is niet zwart of wit.
pi_139243120
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:25 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Die wel kennis hebben ja.

Vertel eens, mogen boerka-draagsters hun boerka afdoen?
Van de Nederlandse wet, natuurlijk. Maar verder?
Waar het op neerkomt is dat die vrouwen die vrijheid niet hebben. In Nederland.
Die vrijheid hebben ze. Punt. Dat ze geen gebruik maken van die vrijheid is iets anders.

Als je jezelf een vraag stelt is het een beetje vreemd dat je er zelf een conclusie aan verbind zonder een beargumenteerd antwoord te hebben trouwens. :')
pi_139243126
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:27 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Nee, jij stelt dat die vrijheid er niet is. Wie stelt, bewijst. Ik trek in twijfel dat die vrijheid er per definitie niet is.

Ben ik er toch weer in gezogen... :') ;(
Kom op, dit is toch leuk? O+
pi_139243189
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:27 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat stel ik inderdaad.
Als jij om bewijzen vraagt om overtuigt te worden, geef je aan dat je het eigenlijk nog niet weet. Voor jou is het onduidelijk of vrouwen die vrijheid hebben of niet. En daarmee geef je aan dat je de cultuur niet kent. Daar hoef je je niet voor te schamen.

Waar je je wel voor moet schamen is dat je een standpunt inneemt zonder dat je de kennis hebt. En dat standpunt is ten faveure van de boerka. Daarbij neem je ironisch genoeg ook nog eens het woord vrijheid in de mond. Dat maakt het compleet.
pi_139243197
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:28 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De islamitische cultuur bestaat niet? :') Mijn wtf momentje van de dag.

[..]
Een homogene islamitische cultuur, die bestaat inderdaad niet. Er zijn allerlei rivaliserende interpretaties en varianten op wat er in Koran staat. Maar dat zal jij wel ontkennen. Indonesië en Iran, precies hetzelfde, want allebei een islamitische cultuur.

quote:
Zoek de nuance op. Het is niet alles of niets, het is niet zwart of wit.
Zoek de nuance zelf eens op. Leer zelf denken en kritisch kijken naar wat je internetbronnen je vertellen. Boekenwijsheid is geen wijsheid. Kusje er op.
pi_139243215
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben ze. Punt. Dat ze geen gebruik maken van die vrijheid is iets anders.
In hun cultuur hebben ze die vrijheid niet. Punt.
Heb jij de vrouw in kwestie zonder boerka gezien?
Ooit van vrouwen gehoord die hem afgedaan hebben?
In het buitenland danwel Nederland?
pi_139243233
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:32 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat stel ik inderdaad.
Als jij om bewijzen vraagt om overtuigt te worden, geef je aan dat je het eigenlijk nog niet weet. Voor jou is het onduidelijk of vrouwen die vrijheid hebben of niet. En daarmee geef je aan dat je de cultuur niet kent. Daar hoef je je niet voor te schamen.
Nogmaals, er is niet zoiets als de cultuur.

quote:
Waar je je wel voor moet schamen is dat je een standpunt inneemt zonder dat je de kennis hebt. En dat standpunt is ten faveure van de boerka. Daarbij neem je ironisch genoeg ook nog eens het woord vrijheid in de mond. Dat maakt het compleet.
Ik verdedig het recht er één te dragen, niet de daadwerkelijke keuze.
pi_139243267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:34 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

En dan draag jij mensen op de nuance te zoeken... :D
pi_139243269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:32 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat stel ik inderdaad.

Nee, je trekt verkeerde conclusies. Zoals te verwachten is natuurlijk. Dat er gevraagd wordt om een onderbouwing van je stelling geeft niet aan dat hij "het niet zou weten", het geeft slechts aan dat hij niet gelooft wat jij beweert.
pi_139243278
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:06 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat een moslima niet per definitie een boerka hoeft te dragen. Dat ligt aan welke moslim(a) je het vraagt. Ik ben vaak genoeg in het Midden-Oosten geweest om dat te kunnen onderschrijven.

En iemand heeft altijd de vrijheid om iets te doen. Ik leg de keuze bij de moslima zelf. Ik juich het toe als zij dat apparaat uittrekt. Maar zo niet, dan niet.
pi_139243288
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:32 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Een homogene islamitische cultuur, die bestaat inderdaad niet.
Homogeen is een woordje wat jij er nu even instopt.Net zo goed kun je dan stellen dat Nederland niet bestaat, het christendom, kapitalisme, enz. Eigenlijk alles wel. Niets is homogeen. De discussie wordt dan erg moeilijk snap je. Voor je het weet krijgen we een godwin en dan werpt iemand op dat het nazisme niet bestaat, want niet homogeen.

quote:
Er zijn allerlei rivaliserende interpretaties en varianten op wat er in Koran staat. Maar dat zal jij wel ontkennen. Indonesië en Iran, precies hetzelfde, want allebei een islamitische cultuur.
Over alle zaken die wij in het Westen radicaal vinden zijn ze het unaniem eens hoor, op enkele piepkleine sektes na.
pi_139243294
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:36 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

En dan draag jij mensen op de nuance te zoeken... :D
Er is niet zoiets als "mensen".
pi_139243299
quote:

[..]

Zat moslima's die niet in boerka of niqaab rondlopen, dus je hebt ongelijk. Punt. De rest van je vragen zijn dan ook volledig irrelevant.
pi_139243329
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat een moslima niet per definitie een boerka hoeft te dragen. Dat ligt aan welke moslim(a) je het vraagt. Ik ben vaak genoeg in het Midden-Oosten geweest om dat te kunnen onderschrijven.
Een moslima niet, maar in die culturen waar de boerka gedragen wordt is die verplicht.

quote:
En iemand heeft altijd de vrijheid om iets te doen.
Hoe bedoel je? Onvrijheid bestaat niet wil je zeggen?
pi_139243418
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zat moslima's die niet in boerka of niqaab rondlopen, dus je hebt ongelijk. Punt. De rest van je vragen zijn dan ook volledig irrelevant.
De culturen waar de boerka de norm is, hebben we het over. Lees mijn zinnetjes eens wat genuanceerder.
pi_139243430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een moslima niet, maar in die culturen waar de boerka gedragen wordt is die verplicht.
In bepaalde gemeenschappen is het verplicht, bedoel je. Maar goed, wat is je punt?

quote:
Hoe bedoel je? Onvrijheid bestaat niet wil je zeggen?
Een persoon heeft altijd een keuze. En zo hoort het ook. Moslima's moeten zelf besluiten de boerka af te werpen. Een verbod van onze kant zal dat proces echter niet bespoedigen.
pi_139243432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:37 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Homogeen is een woordje wat jij er nu even instopt.Net zo goed kun je dan stellen dat Nederland niet bestaat, het christendom, kapitalisme, enz. Eigenlijk alles wel. Niets is homogeen. De discussie wordt dan erg moeilijk snap je. Voor je het weet krijgen we een godwin en dan werpt iemand op dat het nazisme niet bestaat, want niet homogeen.

[..]

Over alle zaken die wij in het Westen radicaal vinden zijn ze het unaniem eens hoor, op enkele piepkleine sektes na.
Nou goed. Culturen waar de islam een grote invloed heeft zijn dusdanig divers dat er niet te spreken is van een islamitische cultuur. Er zijn dus verschillende gradaties. Heb jij wel eens gehoord van de term ideaaltype? Zo niet, zoek het eens op. Ik krijg namelijk sterk het idee dat jij een beeld hebt van een soort van ware islam en die noem jij de islamitische cultuur. Maar die komt slechts op een paar plekken voor. Jij doet voorkomen alsof er over alles een brede consensus is en dat iedere moslim daar naar luistert. Dat is in mijn ogen een grove ontkenning van diversiteit en rivaliserende interpretaties.
pi_139243532
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:42 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De culturen waar de boerka de norm is, hebben we het over. Lees mijn zinnetjes eens wat genuanceerder.
Genuanceerder? :') Hoe moet ik dit in hemelsnaam "genuanceerder" gaan lezen?
quote:

[..]

Over welke culturen heb je het nu trouwens? "Die waar de boerka verplicht is", wat is dat?
pi_139243544
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In bepaalde gemeenschappen is het verplicht, bedoel je. Maar goed, wat is je punt?
Dat de vrouwen die de boerka/niqaab dragen hem MOETEN dragen. En als iemand zich tegen die onvrijheid verzet, je niet het argument vrijheid moet opwerpen, alsin vrijheid om hem te MOGEN dragen.

Zij moeten dat ding dragen, en volgens hun geloof is het goed als zij het ook nog eens willen, kortom als zij zich onderwerpen.

quote:
Een persoon heeft altijd een keuze. En zo hoort het ook.
Nee, die keuze is er niet. Hoe kom je daarbij?
In Nederland worden 20 moslima's per jaar vermoord om dit soort dingen.

quote:
Moslima's moeten zelf besluiten de boerka af te werpen.
Hou je je nou van de domme, of is het echt zo moeilijk voor te stellen dat sommige dingen verplicht zijn in die cultuur?

quote:
Een verbod van onze kant zal dat proces echter niet bespoedigen.
Onderbouw dit eens?
pi_139243625
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:50 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat de vrouwen die de boerka/niqaab dragen hem MOETEN dragen. En als iemand zich tegen die onvrijheid verzet, je niet het argument vrijheid moet opwerpen, alsin vrijheid om hem te MOGEN dragen.

Zij moeten dat ding dragen, en volgens hun geloof is het goed als zij het ook nog eens willen, kortom als zij zich onderwerpen.
Je hebt inderdaad kringen waarin het dragen een boerka de norm en zelfs verplicht is. Jij doet echter overkomen alsof dit de complete islamitische cultuur betreft.

Toevallig heb ik een familielid dat met een Egyptenaar is getrouwd. Haar schoonzusjes lopen echter nooit in boerka's. Die dragen enkel een hoofddoek.

Dat hysterische gedoe van je begrijp ik dan ook niet goed.

quote:
Nee, die keuze is er niet. Hoe kom je daarbij?
In Nederland worden 20 moslima's per jaar vermoord om dit soort dingen.
Bron?

quote:
Hou je je nou van de domme, of is het echt zo moeilijk voor te stellen dat sommige dingen verplicht zijn in die cultuur?

[..]

Onderbouw dit eens?
Jij denkt dat wanneer wij een verbod uitvaardigen, haar dwingeland van een man plots het licht ziet en beseft dat hij een tiran is door zijn vrouw te verplichten een boerka te dragen? Ben je nou echt zo naief?

Verder voel ik niet de behoefte om al het leed in de wereld te bestrijden. Sommige moslima's dragen verplicht een boerka. Anderen voelen zich er misschien weer prettig bij.

Ik heb er geen last van. Lekker laten gaan. Verlichting moet je niet afdwingen, dat moet groeien.
pi_139244814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:24 schreef TresBon het volgende:

[..]

Nee, ze keurt het enkel af dat mensen, onherkenbaar, in zwarte tenten over straat gaan met als doel een hogere beloning te krijgen in het paradijs. Niet echt onlogisch, me dunkt.
Dat dacht ik ook.
pi_139244979
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:07 schreef Alan_Bastard het volgende:
Ze heeft hem opgedaan vanwege angst en nu doet ze hem af vanwege angst. Het beste van de Islam en Limburg gecombineerd.
Nee , ze verwachtte een beloning van Allah.

(Haar eigen woorden)
pi_139245060
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Koos , erken dan op z'n minst dat sommige symbolen zoals dit vreselijke ding nergens , maar al helemaal in dit land , niet (meer) op z'n plaats zijn.

Is dat zo verdomde moeilijk voor je?
pi_139245161
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als je jezelf een vraag stelt is het een beetje vreemd dat je er zelf een conclusie aan verbind zonder een beargumenteerd antwoord te hebben trouwens. :')
quote:
Dat "anders" , wat is dat volgens jou dan?
pi_139245229
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad kringen waarin het dragen een boerka de norm en zelfs verplicht is. Jij doet echter overkomen alsof dit de complete islamitische cultuur betreft.
Je zit je eigen stroman te ontkrachten.
Ik heb nergens gezegd dat in de hele islamitische cultuur de boerka verplicht is.
Wel dat de boerka verplicht is waar die wel gedragen wordt.

quote:
Bron?
Vandaag nog op de frontpage.

quote:
Jij denkt dat wanneer wij een verbod uitvaardigen, haar dwingeland van een man plots het licht ziet en beseft dat hij een tiran is door zijn vrouw te verplichten een boerka te dragen? Ben je nou echt zo naief?
De man hoeft het licht niet te zien. Of je het nu met de Nederlandse wet eens of oneens bent, zolang je je er maar aan houdt. Waar het op neer komt is dat het nadeliger voor hem moet worden om de boerka op te leggen aan anderen, dan het niet op te leggen. Dat het nadeliger voor de boerka-draagster moet worden om dat ding te dragen dan niet te dragen.

En als de Nederlandse staat dat niet voor elkaar krijgt, dan moet de Nederlandse straat dat maar doen. Sterker nog, de straat moet dat eerst doen, en de staat moet als laatste redmiddel dan wetten gaan maken.

quote:
Verder voel ik niet de behoefte om al het leed in de wereld te bestrijden. Sommige moslima's dragen verplicht een boerka. Anderen voelen zich er misschien weer prettig bij.
Waar de boerka verplicht is, is het natuurlijk prettiger om hem wel te dragen. Als je hem niet draagt zijn de gevolgen namelijk afgrijselijk. Dus voel je je veiliger in een boerka.

quote:
Ik heb er geen last van. Lekker laten gaan. Verlichting moet je niet afdwingen, dat moet groeien.
Je moet de verlichting beschermen. Wanneer je in je eigen land terrein op gaat geven ben je verkeerd bezig. Mensen onderschatten de aard en omvang van deze problemen. Binnen 2 generaties bestaat de verlichte seculiere staat niet meer, durf ik onderhand met grote zekerheid te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door geavanceerd op 25-04-2014 12:10:47 ]
pi_139245588
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Dat "anders" , wat is dat volgens jou dan?
Dwang, wat de enige reden kan zijn om het tegen te gaan. Verder; eigen keus, groepsdruk. Dat laatste is dubieus, dat zal ik beamen. Eigen keus niet.
pi_139247025
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:57 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Koos , erken dan op z'n minst dat sommige symbolen zoals dit vreselijke ding nergens , maar al helemaal in dit land , niet (meer) op z'n plaats zijn.

Is dat zo verdomde moeilijk voor je?
Klopt. Je punt?

Want ik ben niet zo van het verbieden van alles wat hier niet op z'n plaats is.
pi_139247673
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Je punt?

Het zou niet nodig moeten zijn om dit vanuit de staat te verbieden.
Maar is/wordt dat wel, door het politiek correcte landschap.

Maw: laat de boerkini's en hun mannen zich ongewenst voelen in Nederland. Zonder daarbij de wet te overtreden natuurlijk.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:42:26 #126
78780 deedeetee
pi_139249582
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En op grond waarvan denk je die * gelukkige * conclusie te kunnen trekken ?
pi_139249703
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Je punt?

We hebben het hier over de wandelende zwarte tent (waarvan de betekenis ook jou echt wel duidelijk is ) in het straatbeeld van Nederland 2014 en je haalt er weer "Alles" bij.

Dat doen wel meer mensen hier.

Soort vastzittende langspeelplaat.

Laat dan maar Koos , ik begrijp je tactiek , ik schatte je alleen iets anders in.
pi_139249750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

We hebben het hier over de wandelende zwarte tent (waarvan de betekenis ook jou echt wel duidelijk is ) in het straatbeeld van Nederland 2014 en je haalt er weer "Alles" bij.

Dat doen wel meer mensen hier.

Soort vastzittende langspeelplaat.

Laat dan maar Koos , ik begrijp je tactiek , ik schatte je alleen iets anders in.
Heeft niks met tactiek te maken. Ik vind dat gewoon. Ik voel niet de behoefte om het dragen van een boerka te verbieden. Mag ik?
pi_139249783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft niks met tactiek te maken. Ik vind dat gewoon. Ik voel niet de behoefte om het dragen van een boerka te verbieden. Mag ik?
"Alles" mag Koos.

Is goed.
pi_139250448
Er schijnt een Fatwa aan te komen dat ook mannen een burkha en niqaab dienen te dragen. Ook zij kunnen zeer verleidelijk zijn met mooie baarden, mooie kaaklijn, enz.

Dus hup mannen, buhrka en niqaab aan!
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:37:43 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:38 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Als een volwassen vrouw zichzelf wil laten besnijden dan moet ze dat vooral doen, is ook niet verboden hier. Alleen wordt het dan gedaan om een mode-poes te krijgen ipv om vermeende religieuze redenen.

Als iemand in een zware bdsm relatie wil leven en aan de voeten van de Dom wil zitten ipv op de bank omdat ze dat samen zo afgesproken hebben dan gaan ze hun gang maar, wil iemand letterlijk aan een halsband lopen buiten als ze boodschappen gaan doen doen ze dat maar. Zo ook met die burqa.
Zolang het wilsbekwame mensen zijn en er eventuele hulp is bij eventuele dwang zie ik werkelijk het probleem niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139251203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:37 schreef erodome het volgende:

[..]
Zolang het wilsbekwame mensen zijn en er eventuele hulp is bij eventuele dwang zie ik werkelijk het probleem niet.
Ik ook niet. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit.
Bij de boerka is sprake van dwang. En er is geen hulp.
Dwang is er ook wanneer de vrouw het zelf wil, maar ook moet.
pi_139251300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:41 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit.
Bij de boerka is sprake van dwang. En er is geen hulp.
Dwang is er ook wanneer de vrouw het zelf wil, maar ook moet.
En daarom moet er nog meer dwang komen dus. :')
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:45:51 #134
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251304
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:22 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Hoe beperkt de persoonlijke geloofskeuze van iemand om een burqa te dragen jouw vrijheid?
Beperkt de keuze van een niet gelovige vrouw om geen "hoerige" kleding te dragen de vrijheid van de vrouw die wel "hoerige" kleding wil dragen?
Want vindt ook die diegene die geen hoerige kleding wil dragen niet wat van die hoerige kleding, dat dat wat uitstraalt wat zij niet wil uitstralen?
Zo kan je het op vele verschillende manieren doen, die te dikke vrouw die dol is op leggings en degene die daar naar kijken, bah denken en dat nooit zouden dragen en ga zo maar door...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139251323
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En daarom moet er nog meer dwang komen dus. :')
Wil je dat gaan verbieden dan?
pi_139251417
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:46 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wil je dat gaan verbieden dan?
Dwang verbieden? Je bent wel heel erg in omwegen aan het lullen zeg :') Ik zie er het nut niet van in om het dragen van een boerka te verbieden.
pi_139251477
Moslima's worden door hun man gedwongen een boerka te dragen, daarom moeten we hen dwingen dat apparaat uit te trekken.

Fuck logic.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:55:37 #138
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251485
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:24 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Pretendeer niet alle burqa dragende vrouwen te kennen, maar de spaarzame die ik wel heb gekend in mijn leven(2 stuks dan) deden dat vanuit eigen keuze, familie en/of partner waren het daar niet mee eens, was zeer zeker geen opgelegd of aangeleerd iets.

Naar wat ik vanuit de media weet zijn er een aantal nederlandse bekeerlingen die gezichtsbedekking dragen die ook vanuit zichzelf tot de conclusie zijn gekomen dat ze vinden dat ze dat moeten dragen, zonder druk van buitenaf.

Het zal misschien best zo zijn dat er wel een vrouw rondloopt die daar wel gedwongen in rondloopt, maar hoe help je die door die gezichtsbedekking te verbieden? Die mag dan wel ineens met ontbloot gelaat over straat? Die mag dan wel dat werk blijven doen wat ze misschien doet(de vrouw van dit nieuwsbericht werkt namelijk)?
Help je die vrouw niet veel beter met zorgen dat ze makkelijk te weten kan komen wat haar rechten zijn, dat ze zelf die keuze kan maken, dat er goed toegankelijke wegen zijn om onder die dwang uit te komen?
Waarom die andere vrouwen die er wel zelf voor kiezen(ook al zijn ze tot de conclusie gekomen dat zij het een geloofsplicht vinden) in hun vrijheid te beperken als je die gedwongen vrouw daar niet mee helpt?

Ik kan me ook de keuze niet voorstellen dat je het nodig vindt zo'n ding te dragen, maar aan de andere kant heb ik ook zat keuze's in mijn leven gemaakt die anderen zich niet kunnen voorstellen, dat zelfs slecht zouden vinden voor zichzelf.
Vrijheid om zelf keuze's te mogen maken over jouw eigen leven, ook al vinden anderen dat maar niets, lijkt mij het fundament onder het woord vrijheid.
pi_139251609
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dwang verbieden? Je bent wel heel erg in omwegen aan het lullen zeg :') Ik zie er het nut niet van in om het dragen van een boerka te verbieden.
Als mensen dat willen verbieden, laat ze dat dan. Leven en laten leven toch?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:01:47 #140
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik heb het idee(weet het niet geheel zeker, is een onderbouwde gok) dat het hier in nederland niet zozeer de vrouwen zijn die direct uit een burqa dragende cultuur komen die hier een burqa dragen.
Naar mijn idee komen de meeste niet uit culturen waar de burqa gemeengoed is.
pi_139251673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Waarom moeten we het verbieden toestaan dan? Leven en laten leven is niet iemand het recht geven een levensstijl van een ander te verbieden. :')
pi_139251691
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb het idee(weet het niet geheel zeker, is een onderbouwde gok) dat het hier in nederland niet zozeer de vrouwen zijn die direct uit een burqa dragende cultuur komen die hier een burqa dragen.
Naar mijn idee komen de meeste niet uit culturen waar de burqa gemeengoed is.
Er zijn veel dingen die op een boerka lijken, maar het niet echt zijn.
pi_139251717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom moeten we het verbieden toestaan dan? Leven en laten leven is niet iemand het recht geven een levensstijl van een ander te verbieden. :')
Waarom moeten we de het verbod om de boerka af te doen toestaan?
pi_139251731
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Verbieden staat natuurlijk nogal haaks op leef en laten leven.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:07:38 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:04 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Er zijn veel dingen die op een boerka lijken, maar het niet echt zijn.
Noem het gezichtsbedekking dan... Geld hetzelfde voor.
pi_139251819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verbieden staat natuurlijk nogal haaks op leef en laten leven.
Joh.
En dat komt uit dezelfde mond van iemand die over het verbod de boerka af te doen zegt, "leven en laten leven"?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:10:12 #147
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_139251871
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:55 schreef erodome het volgende:
Pretendeer niet alle burqa dragende vrouwen te kennen, maar de spaarzame die ik wel heb gekend in mijn leven(2 stuks dan) deden dat vanuit eigen keuze, familie en/of partner waren het daar niet mee eens, was zeer zeker geen opgelegd of aangeleerd iets.
Hoezo, hadden ze het onafhankelijk van iedereen gewoon zelf verzonnen? En bleek toen dat het overeenkwam met wat moest van een bepaalde interpretatie van de islam?
Natuurlijk niet. Ze hadden gehoord of gelezen dat het moest.

Tsja, normaal gesproken zou je zeggen: wat je voor kleren wil dragen moet je zelf weten.
Maar wat als het een symbool is van een ideologie die anti-democratisch en anti-rechtsstaat is? En dat men (zelfs ongewild) door die kleding te dragen de ideologie promoot? En daarmee de kans vergroot dat anderen die ideologie krijgen opgedrongen.
Ik zou zeggen: in ieder geval krachtig ontmoedigen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_139251922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:10 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Hoezo, hadden ze het onafhankelijk van iedereen gewoon zelf verzonnen? En bleek toen dat het overeenkwam met wat moest van een bepaalde interpretatie van de islam?
Natuurlijk niet. Ze hadden gehoord of gelezen dat het moest.

Tsja, normaal gesproken zou je zeggen: wat je voor kleren wil dragen moet je zelf weten.
Maar wat als het een symbool is van een ideologie die anti-democratisch en anti-rechtsstaat is? En dat men (zelfs ongewild) door die kleding te dragen de ideologie promoot? En daarmee de kans vergroot dat anderen die ideologie krijgen opgedrongen.
Ik zou zeggen: in ieder geval krachtig ontmoedigen.
Door het dragen van een niqaab krijgen anderen de ideologie opgedrongen?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:12:48 #149
339669 JerryWesterby
pi_139251962
Als een ideologie wordt gepromoot gebeurt dat ja. Vooral met kinderen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_139251991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Joh.
En dat komt uit dezelfde mond van iemand die over het verbod de boerka af te doen zegt, "leven en laten leven"?
Dwang vanuit de staat vind ik persoonlijk andere koek dan dwang binnen een gezin.

Bovendien is het nog maar de vraag hoeveel van die vrouwen worden gedwongen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:15:05 #151
339669 JerryWesterby
pi_139252036
Dus niet door het dragen van een niqaab zelf, maar door het promoten van de ideologie dat je daar mee doet.
pi_139252044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:05 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Waarom moeten we de het verbod om de boerka af te doen toestaan?
De het toestaan? Godverdomme, je gaat nu wel heel erg als een nuchtere Hunter S. Thompson klinken :')
pi_139252116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:12 schreef JerryWesterby het volgende:
Als een ideologie wordt gepromoot gebeurt dat ja. Vooral met kinderen.
Dus kinderen die niet gelovig opgevoed worden die lopen alsnog het risico gelovig te worden bij het zien van een niqaab?
pi_139252125
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De het toestaan? Godverdomme, je gaat nu wel heel erg als een nuchtere Hunter S. Thompson klinken :')
Creatieve draai wel.
pi_139252273
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De het toestaan?
Wat is dat voor zin :|W
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:22:20 #156
339669 JerryWesterby
pi_139252276
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus kinderen die niet gelovig opgevoed worden die lopen alsnog het risico gelovig te worden bij het zien van een niqaab?
Nee alle kinderen lopen een groter risico overtuigd te raken dat je een niqaab moet dragen om een goed mens te zijn. En dat de ideologie die dat beweert juist is.

[ Bericht 2% gewijzigd door JerryWesterby op 25-04-2014 15:29:39 ]
pi_139252299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:22 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De het toestaan?
Wat is dat voor zin :|W
Fijn dat je het zelf ook ziet.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:23:20 #158
339669 JerryWesterby
pi_139252302
.

[ Bericht 99% gewijzigd door JerryWesterby op 25-04-2014 15:24:34 ]
pi_139252453
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:22 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Nee alle kinderen lopen een groter risico overtuigd te raken dat je een niqaab moet dragen om een goed mens te zijn. En dat de ideologie die dat beweert juist is.
Dan kun je alle uitingen van religie wel verbieden.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:33:29 #160
339669 JerryWesterby
pi_139252565
Nee waarom?
pi_139252606
quote:

[..]

Hoe kom je daarbij? Zit je nu de boerka en niqaab een betere marketingstrategie toe te dichten dan pak 'm beet Apple of Coca Cola?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:35:24 #162
339669 JerryWesterby
pi_139252629
,

[ Bericht 58% gewijzigd door JerryWesterby op 25-04-2014 15:36:13 ]
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:36:27 #163
339669 JerryWesterby
pi_139252666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Religie zegt ook dat je in harmonie moet samenleven met anderen. Dat zou ik niet verbieden.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:37:54 #164
339669 JerryWesterby
pi_139252715
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Zit je nu de boerka en niqaab een betere marketingstrategie toe te dichten dan pak 'm beet Apple of Coca Cola?
Het verschil zit niet in de marketing maar in de ideologie.
pi_139252747
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:37 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Het verschil zit niet in de marketing maar in de ideologie.
En dat verschil is?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:40:02 #166
339669 JerryWesterby
pi_139252776
Dat de ene anti-rechtsstaat is en de andere niet meer dan cocacola kopen of wat ook.
pi_139252812
quote:

[..]

Als een niqaab daadwerkelijk zoveel overtuigingskracht heeft is het wellicht beter om de ouders van die kinderen te leren hoe ze hun kinderen op moeten voeden.
pi_139252837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:40 schreef JerryWesterby het volgende:
Dat de ene anti-rechtsstaat is en de andere niet meer dan cocacola kopen of wat ook.
Dus iedere vrouw die een niqaab draagt is anti-westers?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:43:59 #169
339669 JerryWesterby
pi_139252925
Nee niet persé. Daarom schreef ik ook: zelfs ongewild
pi_139253002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:43 schreef JerryWesterby het volgende:
Nee niet persé. Daarom schreef ik ook: zelfs ongewild
Omdat andere mensen ongewild dit associëren met iets waar ze niet voor staat moet ze toch rekening houden met kortzichtige associaties?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:49:24 #171
339669 JerryWesterby
pi_139253109
Ja als overheid moet je daar denk ik wel rekening mee houden als je een bepaald soort samenleving wil.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:49:55 #172
339669 JerryWesterby
pi_139253121
Dus ontmoedigen zou ik zeggen.
pi_139253148
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als een niqaab daadwerkelijk zoveel overtuigingskracht heeft is het wellicht beter om de ouders van die kinderen te leren hoe ze hun kinderen op moeten voeden.

Vertel eens , wat roept het bij jou op?

En dan graag bij de zwarte tent blijven en niet over andere (wellicht ook) rare outfits beginnen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:53:21 #174
339669 JerryWesterby
pi_139253233
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat andere mensen ongewild dit associëren met iets waar ze niet voor staat moet ze toch rekening houden met kortzichtige associaties?
Dus het individu houdt daar meestal geen rekening mee inderdaad, maar de overheid wel. Die heeft toch een groter doel.
pi_139253317
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:53 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Dus het individu houdt daar meestal geen rekening mee inderdaad, maar de overheid wel. Die heeft toch een groter doel.
En dat doel is kortzichtigheid te laten prevaleren? Een samenleving te creëren waar niks meer mag, want je vindt altijd en overal wel mensen die kortzichtig zijn.
pi_139253319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:50 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Vertel eens , wat roept het bij jou op?

En dan graag bij de zwarte tent blijven en niet over andere (wellicht ook) rare outfits beginnen.
Niks. Vind het er niet uitzien, maar daar blijft het bij.
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:21:03 #177
339669 JerryWesterby
pi_139254035
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat doel is kortzichtigheid te laten prevaleren? Een samenleving te creëren waar niks meer mag, want je vindt altijd en overal wel mensen die kortzichtig zijn.
Klopt, maar we leven nu eenmaal in een wereld en in een tijd waarin islamitisch fundamentalisme (anti-rechtsstaat) in Nederland een rol speelt, omdat het een multiculturele samenleving is geworden. Toch wil je die rol kleiner maken, omdat je een rechtsstaat wil zijn. Dus ga je bepaalde dingen promoten maar ook andere dingen ontmoedigen. Een van de dingen die je volgens mij gaat ontmoedigen is de niqaab (al was het alleen maar omdat die in feite mensonterend is).

Een veel leukere vraag is volgens mij: wat ga je als overheid promoten? En in deze context: wat kan de islam daaraan bijdragen? (niet de niqaab volgens mij, er moet iets beters zijn).
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:44:09 #178
339669 JerryWesterby
pi_139254650
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niks. Vind het er niet uitzien, maar daar blijft het bij.
Los van wat jij er uit vindt zien of juist niet: waarom schrijf je niqaab met een q en een b. Waarom is het niet niekaap? En waarom burqa en niet boerka?
Nog beter is een Nederlands woord er voor verzinnen, zoals tentjurk of zo. Het grote voordeel daarvan is dat je direct weet wat het is in plaats van dat je dat apart weer moet gaan vragen.
pi_139254687
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:44 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Los van wat jij er uit vindt zien of juist niet: waarom schrijf je niqaab met een q en een b. Waarom is het niet niekaap? En waarom burqa en niet boerka?
Nog beter is een Nederlands woord er voor verzinnen, zoals tentjurk of zo. Het grote voordeel daarvan is dat je direct weet wat het is in plaats van dat je dat apart weer moet gaan vragen.
Want het zijn ook zulke onbekende termen tegenwoordig :')
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:48:58 #180
78780 deedeetee
pi_139254760
Het is helemaal geen jurk maar een complete af- of bedekking. Ik vind de vrouw in het filmpje doodeng uitzien. Lijkt wel iets uit een horror of SF film. -O-
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:15:27 #181
339669 JerryWesterby
pi_139255437
Tentbedekking dan.Of tentomhulsel.
pi_139255577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:15 schreef JerryWesterby het volgende:
Tentbedekking dan.Of tentomhulsel.
Niqaab: Ninjamoslima,
boerka is al nederlands
pi_139255586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fijn plan
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:33:26 #184
117098 Hathor
Effe niet
pi_139255831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:48 schreef deedeetee het volgende:
Het is helemaal geen jurk maar een complete af- of bedekking. Ik vind de vrouw in het filmpje doodeng uitzien. Lijkt wel iets uit een horror of SF film. -O-
Ninja
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:21:06 #185
78780 deedeetee
pi_139256945
Doet mij wel wat aan de Bene Geserit uit Dune denken. Achter die doek kan zich van alles schuilhouden nietwaar ? :P

pi_139257454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:21 schreef deedeetee het volgende:
Doet mij wel wat aan de Bene Geserit uit Dune denken. Achter die doek kan zich van alles schuilhouden nietwaar ? :P

[ afbeelding ]
Ik heb de series/films van dune nog niet gezien maar ben nu bijna klaar met de (eerste 3) boeken. Is dat Alia of Ghanima? :P
Conscience do cost.
  vrijdag 25 april 2014 @ 19:38:19 #187
78780 deedeetee
pi_139259023
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik heb de series/films van dune nog niet gezien maar ben nu bijna klaar met de (eerste 3) boeken. Is dat Alia of Ghanima? :P
Alia :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')