Je verpest mn kapsalonlust....quote:Op donderdag 24 april 2014 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Bovenop je patatfriet, met nog een laagje kaas er over
Nietquote:Op donderdag 24 april 2014 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
moederkoek, ik kan er niet aan wennen
Ik stond laatst toch weer met zo'n doppler in mijn handen(niet gekocht) en toen zei de verkoopster dat ik het hartje misschien niet kon vinden als m'n koek er voor zat.
Ik stond echt zo:
Ja nou idd, dat idee.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:37 schreef kwakz0r het volgende:
Nee sorry, mijn koek zit ervoor...
[ afbeelding ]
En ook: Foetuskoekjes!
[ afbeelding ]
Ik heb het opgegevenquote:
quote:Op donderdag 24 april 2014 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
WTF! Ik denk 'nu wil ik wel eens weten wat die heisa is' dus google even.
Waarom moeten daar foto's van online staan!
![]()
Lotusbevalling klinkt zo mooi zen, maar dit is gewoon wel heel ergPak dat ding dan op zijn minst in.
Oh maar dat doen ze ook hoor, in gebatikte zakjes van eco-katoenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:56 schreef Brighteyes het volgende:
WTF! Ik denk 'nu wil ik wel eens weten wat die heisa is' dus google even.
Waarom moeten daar foto's van online staan!
![]()
Lotusbevalling klinkt zo mooi zen, maar dit is gewoon wel heel ergPak dat ding dan op zijn minst in.
Balen over 'gezeur' van de vk over de cm's is verspilde energie lijkt me als ze verder beamen dat het kindje oké is en vruchtwater voldoende enzo. Bij mij wordt het ook steeds gezegd, maar niet met een negatieve lading, meer dat het bij me past ook gezien eerste zwangerschap en toen kleiner kindje. Ben wel benieuwd op hoeveel cm je dan nu zitquote:Op donderdag 24 april 2014 16:40 schreef Ikina het volgende:
Zo weer terug van de verloskundige. Helaas ging ook deze zeuren over de grootte van mijn buik (ik kom volgens hun lijstje net een paar cm te kort, al vanaf het begin). Maar vruchtwater was goed en laatste groei echo precies gemiddeld dus ik baal een beetje van de nadruk die er steeds op gelegd wordt. Mijn beval plan besproken en ze viel over het feit dat ik de prik voor de placenta niet wil behalve bij overmatig bloed verlies. Mijn bloeddruk is nu weer op niveau en mijn ijzer weliswaar laag maar zonder medicatie binnen de normen. Ik baal omdat ze zeggen te vertrouwen op de natuur en het vrouwelijk lichaam maar wel altijd vooraan lijken te staan met een ja maar...
Maar goed, jullie gespreksstof was al niet veel beter las ikgelukkig is het nog geen avond eet tijd.
het valt wel mee hoor, het is gewoon een stuk beef jerky aan een baby vast.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:02 schreef Franny_G het volgende:
Ik mag niet kijken, ik mag niet kijken, ik mag niet kijken....
als je toch bezig bent moet je ook even googelen op blue waffle...quote:Op donderdag 24 april 2014 17:02 schreef Franny_G het volgende:
Ik mag niet kijken, ik mag niet kijken, ik mag niet kijken....
kan dat ook op kantoor?quote:Op donderdag 24 april 2014 17:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je toch bezig bent moet je ook even googelen op blue waffle...
Oiquote:Op donderdag 24 april 2014 17:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 april 2014 17:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij mij werd hij gewoon gezet, direct na de mededeling dat hij kwam, dus als ik had willen protesteren was ik al te laat. Maar ik moet zeggen dat mijn placenta snel kwam en ik heel weinig bloedverlies heb gehad. Dubbele kraamverbanden zijn iig nooit nodig geweestquote:Op donderdag 24 april 2014 17:01 schreef Kursor het volgende:
[..]
Balen over 'gezeur' van de vk over de cm's is verspilde energie lijkt me als ze verder beamen dat het kindje oké is en vruchtwater voldoende enzo. Bij mij wordt het ook steeds gezegd, maar niet met een negatieve lading, meer dat het bij me past ook gezien eerste zwangerschap en toen kleiner kindje. Ben wel benieuwd op hoeveel cm je dan nu zit.
Oxytocine-injectie is niet pas bij overmatig bloedverlies, maar om de geboorte van de placenta (of moederlijk om het meer in het topic te laten passen) te bespoedigen en zo eventueel overmatig bloedverlies te voorkomen. Spuit hoeft er dus zeker niet gelijk in, maar wel als het wat langer duurt allemaal. Misschien dat je er wat mee kunt. Bij mij gaat die spuit er trouwens wel direct in ivm eerdere fluxus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door SQ op 24-04-2014 18:14:46 ]disclaimer
quote:Op donderdag 24 april 2014 18:07 schreef Stormqueen het volgende:
zo, verfrissend zo'n lentebuitje!
Mijn enige passende BH hangt nu te drogen dus ik denk, ik trek die lekkere baggy hoodie aan van mijn man. Krijg ik dat ding al bijna niet meer over mijn pens_!
Maar ik heb wel mijn B&J-als-avondeten verdiend
(voor de vitaminegoeroes: ik heb vandaag al vier stuks fruit op)
Oh en spesjaal voor spees_eend:Booooooh ik ruik je hier man!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Door de manier waarop het gezegt wordt (denk aan woordkeuze, verandering van toon en blik) vind ik het lastiger om volledig vertrouwen te hebben. Ik merk dat ik er dan toch weer extra in mijn hoofd mee bezig ben terwijl ik dat niet op deze manier wil. (Dit is puur een tik van mij, I know) en er ligt gewoon bewijs dat in mijn kleine buik een gemiddeld kind zit.. Ik had 32cm trouwens.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:01 schreef Kursor het volgende:
[..]
Balen over 'gezeur' van de vk over de cm's is verspilde energie lijkt me als ze verder beamen dat het kindje oké is en vruchtwater voldoende enzo. Bij mij wordt het ook steeds gezegd, maar niet met een negatieve lading, meer dat het bij me past ook gezien eerste zwangerschap en toen kleiner kindje. Ben wel benieuwd op hoeveel cm je dan nu zit.
Oxytocine-injectie is niet pas bij overmatig bloedverlies, maar om de geboorte van de placenta (of moederlijk om het meer in het topic te laten passen) te bespoedigen en zo eventueel overmatig bloedverlies te voorkomen. Spuit hoeft er dus zeker niet gelijk in, maar wel als het wat langer duurt allemaal. Misschien dat je er wat mee kunt. Bij mij gaat die spuit er trouwens wel direct in ivm eerdere fluxus.
Scheelt toch weer 4 dagen!quote:Op donderdag 24 april 2014 19:00 schreef StarDust_ het volgende:
Fijn zeg, onzekerheid! Ik heb vandaag de afspraak van mijn vroege echo 4 dagen naar voren geplaatst
Omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben, aangezien ik nog steeds geen symptomen heb![]()
Dat wel, maar in die 4 dagen kan er natuurlijk van alles veranderen (zowel positief als negatief)... Een vroege positieve echo wil natuurlijk niet zeggen dat de termijnecho ook goed is...quote:
Heb je ook helemaal gelijk in. Soms lijkt het alleen zo onwerkelijk dat ik bijna mama ben.. Alsof er iets voor gaat zorgen dat ik toch opeens wakker word uit een droom ofzo.. Of dat er toch iets fout zal gaan. Morgen heb ik waarschijnlijk mijn vertrouwen weer terug, was de vorige x ook zo.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ikina, ik snap best dat het, ondanks dat je bepaalde dingen wel weet, toch wel wat onzekerheid geeft. Maar zolang het met het kindje goed gaat en het kind ook goed groeit, kan het toch geen kwaad?
Ik hoop het! Je bent er bijna!quote:Op donderdag 24 april 2014 19:18 schreef Ikina het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in. Soms lijkt het alleen zo onwerkelijk dat ik bijna mama ben.. Alsof er iets voor gaat zorgen dat ik toch opeens wakker word uit een droom ofzo.. Of dat er toch iets fout zal gaan. Morgen heb ik waarschijnlijk mijn vertrouwen weer terug, was de vorige x ook zo.
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:23 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Gister mijn moeder gebeld om te vragen of ze volgende week meegaat met de echo, ze is blijkbaar net zo nieuwsgierig als ik, 100x dank je wel gehoord![]()
En mijn app vertelde me net dat ik morgen 100 dagen zwanger ben![]()
(Psst kwakzor, proficiat daarmee vandaag)
Die associatie heb ik echt nooit met blue wafflequote:Op donderdag 24 april 2014 19:09 schreef StarDust_ het volgende:
En bedankt, nu heb ik zin in suikerwafels!!!
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Die associatie heb ik echt nooit met blue waffle
hoe was je placenta speciaal kapsalon?quote:Op donderdag 24 april 2014 19:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Die associatie heb ik echt nooit met blue waffle
Toen we in de snackbar stonden had ik toch meer trek in raspatat met mayo en een kroepia...quote:Op donderdag 24 april 2014 19:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe was je placenta speciaal kapsalon?
Een tijdje terug heeft Mignonne hierover wat verteld, want ik had precies dezelfde overweging. Ik wilde ook niet 'bij voorbaat' een oxytocine injectie. Nog voor mijn bevalling dus, lastig terug zoeken misschienquote:Op donderdag 24 april 2014 18:49 schreef Ikina het volgende:
[..]
Door de manier waarop het gezegt wordt (denk aan woordkeuze, verandering van toon en blik) vind ik het lastiger om volledig vertrouwen te hebben. Ik merk dat ik er dan toch weer extra in mijn hoofd mee bezig ben terwijl ik dat niet op deze manier wil. (Dit is puur een tik van mij, I know) en er ligt gewoon bewijs dat in mijn kleine buik een gemiddeld kind zit.. Ik had 32cm trouwens.
De prik wil ik niet meteen omdat ik 1) niet van prikken hou en 2) ik na ergens een discussie daarover gelezen te hebben me erin ben gaan verdiepen en daaruit voor mezelf deze conclusie heb getrokken. Ik snap waar die prik voor is maar waarom een interventie uitvoeren vanwege een angst voor iets nog voordat er ook maar enige aanwijzing is dat die angst werkelijkheid zou kunnen worden...
Het klinkt als de kroep.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:52 schreef AwayTL het volgende:
Kroepia... Dat klinkt heerlijk!!
(keek nog even terug om te checken of k nog wat nuttigs bij kon dragen, maar eigenlijk niet echt)
Ja dit dus! Ik ben echt een fanquote:Op donderdag 24 april 2014 19:41 schreef rebel-angel het volgende:
Kroepia is hier een loempia maar dan met rijst
Niet per se, je mag best eens een harde buik hebben zonder dat dat meteen een waarschuwing is. Ligt een beetje aan hoe vaak/regelmatig/lang je ze hebt.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Harde buiken zijn een waarschuwing om rustiger te doen toch?![]()
quote:Op donderdag 24 april 2014 20:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet per se, je mag best eens een harde buik hebben zonder dat dat meteen een waarschuwing is. Ligt een beetje aan hoe vaak/regelmatig/lang je ze hebt.
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een tijdje terug heeft Mignonne hierover wat verteld, want ik had precies dezelfde overweging. Ik wilde ook niet 'bij voorbaat' een oxytocine injectie. Nog voor mijn bevalling dus, lastig terug zoeken misschienmaar het kwam er op neer (en Mignonne, correct me if I'm wrong) dat het best vaak voorkomt dat het nodig is, en het verschil tussen bloedverlies en bloedverlies is gewoon erg groot. Je kunt het dan al snel hebben over 700cc verschil tussen wel of niet die injectie, en dat maakt voor je herstel een boel uit.
Ik heb zelf met de verloskundige afgesproken om terughoudend te zijn met de injectie, maar begreep wel het voordeel.
Overigens liep het bij mij allemaal anders, dus is het niet van toepassing geweest.
Edit: gevonden! Zie dit topic: OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1290
ga je zittend baren ja?quote:Op donderdag 24 april 2014 20:45 schreef WupWup het volgende:
En anders kom jij geen popcorn eten terwijl ik zit te baren, is het niet, mignonne
quote:Op donderdag 24 april 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
ga je zittend baren ja?![]()
ik vind alles best hoor, t is jouw feestje en jouw herstel![]()
als je hem wil ram ik em dr wel in. En als je erg lelijk tegen me doet geef k wel 4 x 800 cytotec rectaaljeweets, nergens te beroerd voor
En idd, wel een belangrijke sidenote, vooral je Hb na afloop is een ding. Of je nou 1000 of 2000 cc verliest.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:45 schreef WupWup het volgende:
Ik heb de laatste keer een fluxus van 1050cc gehad en wil de prik een evt volgende keer ook primair. Hoewel het niet lag aan een te slappe baarmoederspier, maar aan een placentarest (bleek veel later pas). Maar idd, je herstel na een fluxus, of in elk geval met een anaemie is best langzaam heb ik ervaren.
Ik flats je een placenta in uw bakkes heurquote:Op donderdag 24 april 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
ga je zittend baren ja?![]()
ik vind alles best hoor, t is jouw feestje en jouw herstel![]()
als je hem wil ram ik em dr wel in. En als je erg lelijk tegen me doet geef k wel 4 x 800 cytotec rectaaljeweets, nergens te beroerd voor
Been there. Daarna vrolijk in een ander ziekenhuis samen met die arts die mijn cytotecs erin gooide bevallingen staan begeleiden. Haar gezicht kwam me al zo bekend voor maar ik kon het niet plaatsenquote:
quote:Op donderdag 24 april 2014 20:51 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik flats je een placenta in uw bakkes heur
wut?quote:Op donderdag 24 april 2014 20:53 schreef WupWup het volgende:
Is dit het moment om te vertellen over het rectaal toucher na het hechten?
oeh goeie!quote:Op donderdag 24 april 2014 20:53 schreef WupWup het volgende:
Dat is waar, die reacties zijn priceless.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
oeh goeie!
hoewel het verrassingselement dan wel weg is...
quote:Op donderdag 24 april 2014 20:54 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat is waar, die reacties zijn priceless.
De wattes,bestaat dat echt?!!quote:Op donderdag 24 april 2014 20:53 schreef WupWup het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |