abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139225177
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:41 schreef rebel-angel het volgende:
Kroepia is hier een loempia maar dan met rijst
Ja dit dus! Ik ben echt een fan :)
S. 2014
J. 2016
pi_139225219
quote:
9s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het klinkt als de kroep.
:{w. Je moet t gewoon een keer proberen
S. 2014
J. 2016
pi_139225535
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:*

Harde buiken zijn een waarschuwing om rustiger te doen toch? :@ :{
Niet per se, je mag best eens een harde buik hebben zonder dat dat meteen een waarschuwing is. Ligt een beetje aan hoe vaak/regelmatig/lang je ze hebt.
pi_139225744
Ik weet niet eens of t een echte harde buik is, maar soms wordt t gebied rond mn navel ineens harder.... Gebeurt n paar x per dag, en alleen als ik daarvoor druk ben geweest.... Maar geen.volledig harde buik..
S. 2014
J. 2016
pi_139225830
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:09 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Niet per se, je mag best eens een harde buik hebben zonder dat dat meteen een waarschuwing is. Ligt een beetje aan hoe vaak/regelmatig/lang je ze hebt.
O+

10 op een dag ofzo is echt helemaal normaal te noemen.
Je baarmoeder is een spier natuurlijk en die spant gewoonweg wel eens aan, dat hoeft niets te betekenen, ook niet als het na inspanning gebeurt, juist logisch dan.
:)
pi_139226891
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een tijdje terug heeft Mignonne hierover wat verteld, want ik had precies dezelfde overweging. Ik wilde ook niet 'bij voorbaat' een oxytocine injectie. Nog voor mijn bevalling dus, lastig terug zoeken misschien :') maar het kwam er op neer (en Mignonne, correct me if I'm wrong) dat het best vaak voorkomt dat het nodig is, en het verschil tussen bloedverlies en bloedverlies is gewoon erg groot. Je kunt het dan al snel hebben over 700cc verschil tussen wel of niet die injectie, en dat maakt voor je herstel een boel uit.
Ik heb zelf met de verloskundige afgesproken om terughoudend te zijn met de injectie, maar begreep wel het voordeel.
Overigens liep het bij mij allemaal anders, dus is het niet van toepassing geweest :').

Edit: gevonden! Zie dit topic: OUD / Zwangerschap en geboorte deel 1290
:D

Ik was al aan t zoeken maar je hebt t al gevonden, wat goed! O+

Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch enigszins op mn woorden terug moet komen. Datgene wat ik zei is wat ik (en de meeste vk's in den lande) aangeleerd krijgen gebaseerd op een studie (LENTE-studie). Van die studie zijn alleen delen gepubliceerd. Uit buitenlands onderzoek komt een vergelijkbare conclusie.

Nu heb ik recent via een omweg de hele LENTE-studie gelezen ipv alleen de vrij verkrijgbare delen/conclusies. En daar komt toch een wat ander verhaal uit. Op een rijtje:

- Oxytocine (die prik in je been) verminderd bloedverlies significant. Significant is niet hetzelfde als klinisch relevant... Onder de 1000 cc bloedverlies was het verschil gemiddeld 90 cc. Statistisch significant, klinisch weinig relevant.
- Het grote verschil zat hem vooral in de fluxus vs. massale fluxus. Dus zeg maar 1000 tot 1500 cc bloedverlies vs. 1500 - 2000 cc bloedverlies. Door het toedienen van oxytocine kon vaker voorkomen worden dat een fluxus een massale fluxus werd, het ging dan om enkele 100 cc's bloed verschil.
- In die studie waren uiteindelijk NIET minder verwijzingen naar het ziekenhuis/de gynaecoloog voor een fluxus of een manuele placenta verwijdering.

Kortom... Oxytocine is (nog steeds) een bewezen effectief middel, vooral bij fors bloedverlies maakt het verschil. Bij normaal bloedverlies is het verschil minder groot. Het geven van oxytocine voorkomt niet per se fluxus, en het voorkomt ook niet dat de placenta blijft zitten.

Dat onderzoek was een grote randomised controlled trial van goede kwaliteit; ik vind het bizar dat er alleen een vertekende conclusie is gepubliceerd en dat het hele onderzoek een beetje weggemoffeld is en lastig te verkrijgen voor zwangeren.

Het standpunt blijft dus wat ik eerder schreef, je kunt zeker afwachten, er is wel degelijk bewezen dat het bloedverlies mét prik significant verminderd, alleen de vraag is wat je ermee wint en hoe je daar zelf in staat.
Voor mijzelf geldt dat ik het herstel van 1700 cc bloedverlies als zo zwaar heb ervaren icm zorgen voor 2 kinderen, dat ik een vermindering van bloedverlies gráág zou willen.
pi_139227054
Overigens nog maar een keertje, hopelijk ten overvloede...

Je moet niets, het is jouw lijf en als jij geen prik wil, of pas na indicaties, dan hoort er naar je geluisterd te worden.

en kroepia!! wauw, dat heb ik lang niet meer gehoord zeg! :D mn vader at dat vroeger altijd als we patat haalden :D
pi_139227241
Ik heb de laatste keer een fluxus van 1050cc gehad en wil de prik een evt volgende keer ook primair. Hoewel het niet lag aan een te slappe baarmoederspier, maar aan een placentarest (bleek veel later pas). Maar idd, je herstel na een fluxus, of in elk geval met een anaemie is best langzaam heb ik ervaren.
pi_139227293
En anders kom jij geen popcorn eten terwijl ik zit te baren, is het niet, mignonne ;)
pi_139227484
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:45 schreef WupWup het volgende:
En anders kom jij geen popcorn eten terwijl ik zit te baren, is het niet, mignonne ;)
ga je zittend baren ja? O+ :P

ik vind alles best hoor, t is jouw feestje en jouw herstel :+
als je hem wil ram ik em dr wel in. En als je erg lelijk tegen me doet geef k wel 4 x 800 cytotec rectaal O+ jeweets, nergens te beroerd voor :7
  donderdag 24 april 2014 @ 20:50:36 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_139227556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

als je hem wil ram ik em dr wel in. En als je erg lelijk tegen me doet geef k wel 4 x 800 cytotec rectaal O+ jeweets, nergens te beroerd voor :7
:'(
disclaimer
pi_139227563
Ok in het vorige topic ben ik gestopt te lezen bij haribo :( nou wil ik het!
pi_139227577
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:45 schreef WupWup het volgende:
Ik heb de laatste keer een fluxus van 1050cc gehad en wil de prik een evt volgende keer ook primair. Hoewel het niet lag aan een te slappe baarmoederspier, maar aan een placentarest (bleek veel later pas). Maar idd, je herstel na een fluxus, of in elk geval met een anaemie is best langzaam heb ik ervaren.
En idd, wel een belangrijke sidenote, vooral je Hb na afloop is een ding. Of je nou 1000 of 2000 cc verliest.

Ik vond het herstel echt zwaar beroerd en vooral het feit dat het simpelweg tijd nodig heeft, en bij voorkeur rust, maar dat je die nou juist net ff niet hebt zo post partum :')
pi_139227622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik flats je een placenta in uw bakkes heur *;
pi_139227661
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:'(
Been there. Daarna vrolijk in een ander ziekenhuis samen met die arts die mijn cytotecs erin gooide bevallingen staan begeleiden. Haar gezicht kwam me al zo bekend voor maar ik kon het niet plaatsen :D :')
pi_139227688
Is dit het moment om te vertellen over het rectaal toucher na het hechten? O+
pi_139227709
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:51 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik flats je een placenta in uw bakkes heur *;
:9

wat een mooi vak hebben wij eh? O+ :D
pi_139227713
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:53 schreef WupWup het volgende:
wut? :o :'(
pi_139227737
quote:
oeh goeie!

hoewel het verrassingselement dan wel weg is...
pi_139227782
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

oeh goeie!

hoewel het verrassingselement dan wel weg is...
Dat is waar, die reacties zijn priceless.
pi_139227810
;(
pi_139227935
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat is waar, die reacties zijn priceless.
:Y)
  donderdag 24 april 2014 @ 20:59:30 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_139228001
ik ben niet snel onder de indruk van rectale avonturen :P :') (al weet ik wat die cytotec in je vagijn al veroorzaakt, laat staan in je reet ;( )
Al krijg ik wel kippenvel van fluxus :X
disclaimer
pi_139228124
quote:
De wattes,bestaat dat echt?!!
Nee ik wil het eigenlijk ook niet weten,straks durf ik niet meer...
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 24 april 2014 @ 21:03:42 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139228199
O das waar ook ja! Ik herinner me ineens dat de hechter in charge dat zei :') even checken of we je darm mee hebben gehecht. Het enige dat ik dacht was 'boeie, dat kan er ook nog wel bij' :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')