abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144848297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:43 schreef megal het volgende:

[..]

Ik ben hier ook naar op zoek. Ik had stiekum gehoopt dat er een firmware zou zijn waarmee je het uit kunt zetten. Dit geintje kost me namelijk ongeveer 150euro per jaar aan gas. En die maak ik liever niet naar Poetin over, als het ff kan.
Daar bovenop komt er gewoon warm water uit de koude waterkraan in de badkamer. Voordat ik de evohome had gebeurde dit niet.

Nu zet ik regelmatig de boel uit als ik niet thuis ben. Dat had ik me toch iets anders voorgesteld.
Dat is vreemd, hoort hij ook gewoon niet te doen.

Er zijn nog plekken voor de bijeenkomst met Honeywell al er nog geïnteresseerde zijn?
stuur je gegevens even in een pm naar mij of naar:
info at wifithermostaten punt nl

Het probleem met warm water uit de koude kraan kan niets te maken hebben met het evohome systeem.
Dat moet een probleem van je kraan zijn.
pi_144862179
Bovenstaand probleem heb ik al zolang ik Evohome gebruik. Ik zet 's Morgens het systeem op 10 graden. Wanneer ik weer thuis kom, zet ik het systeem weer aan, of eerder via de app. Dit scheelt ongeveer een kuub gas per dag.

Hulp gevraagd aan waakzaamwonen en Honeywell. Maar beiden kunnen of willen niet helpen en verwijzen naar elkaar.

Succes....
pi_144867709
Heb dit probleem ook gehad, en ben toen overgestapt van modulerende regeling naar aan/uit regeling, het om de haverklap stoken was toen over , en dat heeft mij een heleboel gas bespaart.
pi_144869752
Hallo Simonmo,

Ik denk dat ik dat ook maar eens moet doen. Maar vind het een duur grapje als dat niet blijkt te werken....
pi_144872532
Dat klopt, het heeft bij mij ook flink in de papieren gelopen, schrok van het gasverbruik. Toen de ketel in de gaten gehouden met een laptop eraan, en er was onnodig stookgedrag zonder warmtevraag.

De ketel kreeg geen goede waarden door zoals ik in de parameters kon aflezen.

Aan/uit gaat altijd wel goed.
pi_144873151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:20 schreef RoyW het volgende:

[..]

Dat is vreemd, hoort hij ook gewoon niet te doen.
Volgens mij is het die instelling die standaard op 6x per uur 1 minuut staat in de console. Het lijkt er op dat de ketel dan inderdaad 6x per uur 1 minuut brandt. Of het nou nodig is of niet. Ik heb 'm op de minimum waarde gezet, maar dat is nog altijd 3x 1 minuut. Twee kuub gas per dag ongeveer.

quote:
Het probleem met warm water uit de koude kraan kan niets te maken hebben met het evohome systeem.
Dat moet een probleem van je kraan zijn.
Nee, het probleem is dat de ketel een aantal keer per uur aanslaat en een tijdje brandt zonder dat er een warmtevraag is. De leidingen blijven dan kennelijk continu warm en verwarmen mijn badkamervloer de hele dag door. En daardoor wordt het water dat in de waterleiding staat dus ook warm. In het stookseizoen moet ik dus de kraan eerst 20s laten lopen voordat ik een glaasje water neem. Of de verwarming uitzetten, ook dan "probleem" opgelost.

Maar zoals gezegd: het kost wel erg veel gas dat voor niks wordt verstookt.

Ik heb hiervoor een niet-modulerend relais gehad, maar daar was het probleem ook mee. Het lijkt gewoon een "feature" te zijn, niet een bug...
pi_144873833
Hij kan jouw ketel een signaal geven om te stoken, en jouw ketel heeft een minimum stook tijd, die je kunt instellen.
Als die van jouw op 5 minuten staat, gaat je ketel bij een vraag minimaal 5 minuten stoken, zelf heb ik t terug gebracht naar 1 minuut.

Maar ik zal morgen eens vragen wat het precies inhoudt 6 keer per minuut. Als ik antwoord krijg, zet ik het hier wel even neer
pi_144896067
Dag Roy,

Allereerst stel ik het zeer op prijs dat je als leverancier van Evohome producten deel neemt aan het forum en probeert bij te dragen aan optimaal gebruik voor de consumenten. Dat zouden veel meer leveranciers moeten doen en zeker Honeywell zelf.

Ik heb met interesse kennis genomen van je opmerking dat het continue aangaan van de ketel per uur als er geen warmtevraag is, eigenlijk niet zou moeten plaatsvinden. Daar stel ik graag het volgende tegenover. In mijn huis heb ik 2 Remeha ketels met elk een uitvoerig Evohome systeem. Met de computer kan ik permanent de ketels in grafiek en in parameter getallen uitlezen en de gegevens opslaan.

Ik ben begonnen met modulerende interfaces en kon al snel zien dat deze in het geheel niet moduleren zoals alle andere thermostaten van Honeywell wel doen, maar uitsluitend sprongen met stijle flanken van 10 tot 20 graden per keer maken. Niks moduleren dus, maar dat is weer een ander onderwerp.

Ik heb ze vervangen door aan-uit interfaces. Hierdoor moduleren de ketels op hun interne regeling perfect. Resteert 1 probleem. De ketels gaan continu elk uur aan zonder warmtevraag. Dit correspondeert volledig met de in het menu aanwezige keuze tussen 3,6,9 en 12 keer per uur. Deze optie kan niet worden uitgezet. Het doet zich voor binnen de range van 5 graden verschil tussen setpoint en kamertemperatuur. Daaronder treedt het niet op.

Jaren geleden heb ik Honeywell van deze bevinding, onderbouwd met de gegevens van mijn computer, in kennis gesteld. Volgens Honeywell moest dit liggen aan een door mij gemaakte instelfout in het systeem. Een deskundige en hulpvaardige mijnheer van Honeywell stelde vast dat alles correct was ingesteld. Daarna kwam een andere vriendelijke en hulpvaardige mijnheer van Honeywell om de installateur en mij uit te leggen dat deze gang van zaken opzettelijk was gecreeerd om goed stookgedrag te waarborgen. De installateur en ik begrepen er niets van in logica. Anders gesteld: wij waren het er volstrekt niet mee eens.

Terecht stellen de anderen deze gang van zaken niet te willen. Er is geen misverstand mogelijk dat deze gang van zaken gas vreet en het niets maar dan ook niets bijdraagt aan de gevraagde temperatuur. Bij mij stijgt elke keer de aanvoertemperatuur tot maximaal 50 graden om na enkele minuten weer te worden uitgeschakeld. Genoeg om de buizen op te warmen. Bij de radiatoren gebeurt niets.

Overigens wel eens stil gestaan wat dit met de ketel doet? Het minimum is 3 keer per uur. Dat is gemiddeld ruwweg 12.000 schakelingen per stookseizoen. Geen wonder dat Remeha mij heeft laten weten dit een ongebruikelijk en extreem getal te vinden. Remeha heeft mij ook laten weten dit getal technisch niet in verband te kunnen brengen met welke hun bekende aansturingsmethodiek dan ook van hun ketels.

Roy, jij hebt een goede relatie met Honeywell en dat moet vooral zo blijven. Je bereikt veel. Je bereikt voor ons nog meer als jij dit Honeywell al jaren bekende probleem wederom onder de aandacht brengt. Misschien worden wij dan eindelijk verlost van dit technisch volstrekt onbegrijpelijke en volstrekt krankzinnige onderdeel van de Evohome software. Het vreet gas en terecht merkt iemand op dat hij dit weggegooide geld liever niet aan Poetin of zoiets geeft.

Veel succes.
pi_144899342
6 maal per uur instellen houdt het volgende in, de evotouch maakt 6 maal per uur een berekening van alle waarden voor m zelf, en beslist dan of hij gaat stoken of niet, 6 maal per uur wil niet per see zeggen dat de ketel 6 maal per uur aanslaat.

Waar bij een modulerende ketelrelais opgelet moet worden is het volgende.
1 als je de evotouch installeert en hij vraagt , moet de ketel aangestuurd worden bij warmte vraag, dan is dit NEE. bij aan/uit relais is dit JA

2 de modulerende ketelrelais mag pas als laatste handeling uitgevoerd worden, anders werkt dit niet,.
doe je tussentijds een keer een wijziging of aanvulling met voeler of hr92 etc.. moet het ketelrelais gereset worden en op nieuw ingeleerd.

DUS het ketelrelais moet altijd de laatste handeling blijven bij modulerend. bij aan/uit maakt dit niks uit.

En VERWARMING , remeha functioneert ook opentherm maar niet geheel dezelfde opentherm als evohome, een van de twee heeft een dialect of spraakgebrek .

daarom krijgt remeha niet de goede waarde door en krijg je raar stook gedrag, kijk maar in de rematic wat de gewenste en momentele temp. is , zal beide 20 aangeven. en met de isense krijg je wel de goede waarde.

mocht iemand het niet eens zijn met het bovenstaand, wees vrij om mij te corrigeren en aan te vullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door simonmo op 25-09-2014 18:49:45 ]
pi_144900145
Zojuist een mail gehad :P


Geachte evohome gebruiker,

Sommige gebruikers van Appleproducten, die onlangs de upgrade van het besturingssysteem (iOS8) zijn gaan gebruiken, ervaren soms problemen bij het gebruik van de Total Connect Comfort app.
Consumenten die iOS8 gebruiken en de TCC app proberen te gebruiken, merken dat waanneer zij via de app een andere temperatuur instellen tot een bepaald moment (“Instellen tot…”) de app kan vastlopen. Alle andere functies van de app werken echter zonder problemen.

Met dit bericht willen wij u informeren dat onze software-ontwikkelaars het probleem hebben opgelost en een nieuwe versie van de app hebben ingediend bij Apple voor goedkeuring. Onze verwachting is dat deze binnen korte tijd via de Appstore kan worden gedownload. Wanneer u de notificatie ontvangt over de update van deze app raden wij aan deze direct te downloaden.

Mocht de app om welke reden dan ook niet updaten na ontvangst van de notificatie, kunt u de app het best deïnstalleren en opnieuw downloaden. Mogelijk is het hiervoor nodig om hun Total Connect Comfort gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in te voeren.

Met vriendelijke groet,

Het Total Connect Comfort Europe team

U bent gewaarschuwd dus :7
pi_144902240
quote:
En VERWARMING , remeha functioneert ook opentherm maar niet geheel dezelfde opentherm als evohome, een van de twee heeft een dialect of spraakgebrek .

daarom krijgt remeha niet de goede waarde door en krijg je raar stook gedrag, kijk maar in de rematic wat de gewenste en momentele temp. is , zal beide 20 aangeven. en met de isense krijg je wel de goede waarde.
Ik gebruik Evohome samen met een Daalderop Combifort ketel. Tussen de Evohome en de Daalderop zit een Opentherm Gateway gemonteerd waarmee ik veel data naar de PC kan sluizen. Ook bij mij geeft Evohome door dat de kamertemperatuur 20C is en de Setpoint temp staat ook altijd op 20C. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik hiervan moet denken. Wel begrijp dat Evohome niet te vergelijken is met een normale kamerthermostaat. Evohome kijkt naar meerdere zones en kan dus niet een kamertemp en Setpoint noemen.

Wat betreft de Total Connect Comfort app. Deze vertoont bij mij (IOS7) nog een extra zone. Deze zone heb ik niet aangemaakt, heeft geen naam en heeft heeft huidige temp. Hij heeft echter wel een geselecteerde temp (Setpoint) van 128,0C!
Gr, <br />WB
pi_144902513
Ik gebruik Evohome samen met een Daalderop Combifort ketel. Tussen de Evohome en de Daalderop zit een Opentherm Gateway gemonteerd waarmee ik veel data naar de PC kan sluizen. Ook bij mij geeft Evohome door dat de kamertemperatuur 20C is en de Setpoint temp staat ook altijd op 20C. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik hiervan moet denken. Wel begrijp dat Evohome niet te vergelijken is met een normale kamerthermostaat. Evohome kijkt naar meerdere zones en kan dus niet een kamertemp en Setpoint noemen.

als de ketel de info krijgt dat de setpoint 20 graden is en de kamertemp. 20 graden is, zal hij dit proberen te behouden en dat resulteert in het konstant aanspringen van de ketel. (mijn ondervinding bij remeha calenta c40.

hang er maar eens een andere opentherm thermostaat aan, en bekijk dan eens de waarden en het gedrag.

[ Bericht 4% gewijzigd door simonmo op 25-09-2014 20:16:13 (aanvulling) ]
pi_144905057
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:39 schreef simonmo het volgende:
6 maal per uur instellen houdt het volgende in, de evotouch maakt 6 maal per uur een berekening van alle waarden voor m zelf, en beslist dan of hij gaat stoken of niet, 6 maal per uur wil niet per see zeggen dat de ketel 6 maal per uur aanslaat.

Waar bij een modulerende ketelrelais opgelet moet worden is het volgende.
1 als je de evotouch installeert en hij vraagt , moet de ketel aangestuurd worden bij warmte vraag, dan is dit NEE. bij aan/uit relais is dit JA

2 de modulerende ketelrelais mag pas als laatste handeling uitgevoerd worden, anders werkt dit niet,.
doe je tussentijds een keer een wijziging of aanvulling met voeler of hr92 etc.. moet het ketelrelais gereset worden en op nieuw ingeleerd.

DUS het ketelrelais moet altijd de laatste handeling blijven bij modulerend. bij aan/uit maakt dit niks uit.

En VERWARMING , remeha functioneert ook opentherm maar niet geheel dezelfde opentherm als evohome, een van de twee heeft een dialect of spraakgebrek .

daarom krijgt remeha niet de goede waarde door en krijg je raar stook gedrag, kijk maar in de rematic wat de gewenste en momentele temp. is , zal beide 20 aangeven. en met de isense krijg je wel de goede waarde.

mocht iemand het niet eens zijn met het bovenstaand, wees vrij om mij te corrigeren en aan te vullen.
Punt 1: hoe moet ik bij dit punt komen? aansturen door warmtevraag en dan op NEE klikken?
pi_144905707
als je een evotouch voor het eerst installeert of na een fabrieks reset, geeft de evotouch deze vraag bij het installeren van de ketelmodule.

maar de ketelmodule als laatste installeren , voldoet ook. je hoeft niet per see die vraag te krijgen, je vult NEE in zodat je alsnog de module op het eind inleert.
pi_144910746
foutje
Gr, <br />WB
pi_144910766
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:14 schreef simonmo het volgende:
Ik gebruik Evohome samen met een Daalderop Combifort ketel. Tussen de Evohome en de Daalderop zit een Opentherm Gateway gemonteerd waarmee ik veel data naar de PC kan sluizen. Ook bij mij geeft Evohome door dat de kamertemperatuur 20C is en de Setpoint temp staat ook altijd op 20C. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik hiervan moet denken. Wel begrijp dat Evohome niet te vergelijken is met een normale kamerthermostaat. Evohome kijkt naar meerdere zones en kan dus niet een kamertemp en Setpoint noemen.

als de ketel de info krijgt dat de setpoint 20 graden is en de kamertemp. 20 graden is, zal hij dit proberen te behouden en dat resulteert in het konstant aanspringen van de ketel. (mijn ondervinding bij remeha calenta c40.

hang er maar eens een andere opentherm thermostaat aan, en bekijk dan eens de waarden en het gedrag.
Ik ga het morgen eens proberen.
Gr, <br />WB
pi_144948846
Ik heb een Evohome besteld.

Evotouch modulerend
Vloerverwarming: 2-weg klep + aan/uit RF module
4 x HR92 voor slaapkamers

Vloerverwarming is de hoofdverwarming.

Ketel is een Vaillant Ecotec, openthem/modulerend

Wat zijn de belangrijke basis instellingen die ik tijdens de installatie krijg?
Dit ivm die 6 x opstarten van de ketel e.d. te vermijden
pi_144951542
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:11 schreef Crimineel87 het volgende:
Ik heb een Evohome besteld.

Evotouch modulerend
Vloerverwarming: 2-weg klep + aan/uit RF module
4 x HR92 voor slaapkamers

Vloerverwarming is de hoofdverwarming.

Ketel is een Vaillant Ecotec, openthem/modulerend

Wat zijn de belangrijke basis instellingen die ik tijdens de installatie krijg?
Dit ivm die 6 x opstarten van de ketel e.d. te vermijden
even een kleine opmerking over wat je besteld hebt.
je hebt een aan/uit module en 1 opentherm module,

verstandig om in 1 systeem 1 soort module te gebruiken, dus in jouw geval 2 maal aan/uit module.
om het systeem vlekkeloos te laten lopen.
vraag me niet waarom en hoe/ ,zelf ervaren bij een project en de tip gekregen en toegepast, toen geen problemen meer..

verder zul je nergens vinden dat dit niet kan.
pi_144972785
@simonmo, @crimineel87

Zie technische tip 1120.01 http://www.scribd.com/mobile/doc/114043217
pi_144975056
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 01:31 schreef Anonymousse het volgende:
@simonmo, @crimineel87

Zie technische tip 1120.01 http://www.scribd.com/mobile/doc/114043217
Bedankt voor de onderbouwing, dit is precies wat ik bedoelde. 👍
pi_144975405
Vreemd, want deze set werd door Warmteservice Eindhoven samengesteld. De opentherm Evotouch heeft in dit geval dus geen nut?

Kan de modulerende/opentherm versie ook gewoon als aan/uit fungeren? Anders zal ik de bestelling nog even moeten wijzigen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Crimineel87 op 28-09-2014 09:42:28 ]
pi_144975786
Denk dat je de bestelling moet wijzigen , opentherm is heel anders dan aan/uit
pi_144988862
Mijn ketel is wel opentherm ( Vaillant ecotec ). De Evotouch heeft toch wel als instelling dat ie moet moduleren of aan/uit ?
pi_144992654
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:05 schreef Crimineel87 het volgende:
Mijn ketel is wel opentherm ( Vaillant ecotec ). De Evotouch heeft toch wel als instelling dat ie moet moduleren of aan/uit ?
Ja hoor evotouch wel, puur verschillende ketel module 's
pi_144999762
Sinds 2 dagen ook een prima werkend systeem thuis. Een paar vragen:

- Ik vroeg mij wel af of je ergens kunt zien of de ketel aangestuurd wordt. Op onze oude thermostaat zag je dan een vlammetje.

- Ook al lijkt het goed te werken, maar de communicatietest voor warmtevraag geeft geen respons. Moet ik hier nog wat mee?

- Als ik een radiatorkraan verdraai naar hogere temp, springt ketel mooi aan en wordt radiator heet. Maar ik kan nergens zien dat die radiator versteld is (bijv door mijn vrouw), of wanneer hij terug springt. Weet iemand hoe e.e.a. dan in zijn werk gaat?

- Ik las dat de ketel om de zoveel tijd aangestuurd moet worden om vastzitten pomp te voorkomen. Ik weet dat mijn ketel dit automatisch doet 24u na laatste warmtevraag. Is dit dan nog nodig?

Komen vast meer vragen.
pi_145009798
Na enig mailverkeer met Honeywell ben ik tot de conclusie gekomen dat deze het belang van de consument totaal niet voorop heeft staan.
De ketelmodule van mijn Evohome pakket blijkt de verkeerde (OT), ik had een aan/uit module moeten hebben. Helaas wil de winkel de module niet ruilen omdat het een pakket betreft.

Wat zegt de Honeywell helpdesk: jouw probleem, zoek het maar uit.
Nul service op een product van bijna 700 euro. Ze jagen deze klant liever weg van zijn net aangeschafte systeem, i.p.v. 6,95 uit te geven aan een omruil. (terwijl een aan/uit module n.b. goedkoper is).

Honeywell bedankt! :( :( :(
pi_145014973
Om welke winkel gaat het? Dat is wel vervelend, het zijn inderdaad dure pakketten.
pi_145023466
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:25 schreef RielN het volgende:
Om welke winkel gaat het? Dat is wel vervelend, het zijn inderdaad dure pakketten.
Bengshop. Ze geven aan dat ik sowieso niet meer kan ruilen omdat het buiten de 14 dagen ruiltermijn is. Zit je dan, met een nutteloos kastje van 120 euro, en het vooruitzicht nog eens 100 euro uit te geven. |:(
(voor iets waar toch al 90% winstmarge op zit)
pi_145053005
@Knuppel1983 Ik wil wel omruilen. Zie PM
pi_145090232
Afgelopen jaar zijn wij thuis druk geweest met verbouwen. We hebben vloerverwarming in de huiskamer en keuken gelegd en een kleine opkomst. Omdat ik ook thuis werk leek ons het EvoHome systeem perfect om de temperatuur in de diverse kamers in huis goed te regelen.

Echter hebben wij een OpenTherm ketel en heb ik gehoord dat dit niet wordt aangeraden i.c.m. een vloerverwarming. Dit las ik boven terug, in de link van Anonymousse.

Uit het bericht van Knuppel1983 haal ik het zelfde. Hij wil zijn OpenTherm unit ruilen met een Aan/Uit unit. Dit zou mijn eerste vraag beantwoorden. Namelijk of een aan/uit unit ook op een OpenTherm ketel kan. Kan iemand ie bevestigen.

Wat ik me alleen afvraag is waarom dit niet werkt. Uiteindelijk bepaald de regelunit toch of er gemoduleerd moet worden of niet? En kost het niet veel meer energie om een aan/uit unit te hebben. Een modulerende ketel heeft tenslotte het meeste rendement op lage temperatuur.

Ik hoop dat iemand mij hierin verder kan helpen. Alvast bedankt.
pi_145090428
Kijk even in het boekje van de ketel. Bij mijn ketel (Nefit Ecomline uit 1995) staan beide aansluitmogelijkheden, en moet alleen een bepaalde lus geplaatst/verwijderd worden.

Dit is de reactie van wifithermostaten.nl op de vraag of ik OT kan combineren met vloerverwarming en radiatoren.
"Wij (en ook Honeywell) bevelen ook aan om altijd bij 1 sturing te blijven,
dus zodra er een aan/uit component in het systeem zit, ook de ketel aan/uit aan te sturen.
De ketel zelf zal wel zelf altijd nog moduleren."

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om geen vloerverwarming te nemen, maar dit had andere redenen.
pi_145116100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:57 schreef wstrik het volgende:
Echter hebben wij een OpenTherm ketel en heb ik gehoord dat dit niet wordt aangeraden i.c.m. een vloerverwarming. Dit las ik boven terug, in de link van Anonymousse.
Niet juist!

De technische tip gaat over een zoneklep aangestuurd door AAN/UIT relais bijv. BDR91 maar niet over vloerverwarming.
pi_145118018
Anonymousse ik heb je een PM gestuurd v.w.b. ruilen.
Denk handigst als we via mail verder communiceren.
pi_145120033
quote:
13s.gif Op maandag 29 september 2014 09:22 schreef Knuppel1983 het volgende:
Na enig mailverkeer met Honeywell ben ik tot de conclusie gekomen dat deze het belang van de consument totaal niet voorop heeft staan.
De ketelmodule van mijn Evohome pakket blijkt de verkeerde (OT), ik had een aan/uit module moeten hebben. Helaas wil de winkel de module niet ruilen omdat het een pakket betreft.

Wat zegt de Honeywell helpdesk: jouw probleem, zoek het maar uit.
Nul service op een product van bijna 700 euro. Ze jagen deze klant liever weg van zijn net aangeschafte systeem, i.p.v. 6,95 uit te geven aan een omruil. (terwijl een aan/uit module n.b. goedkoper is).

Honeywell bedankt! :( :( :(
Als het niet lukt met Anonymousse, kun je ook even contact opnemen met mij,
ik kan hem ook wel omruilen.
pi_145120752
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:11 schreef RoyW het volgende:

[..]

Als het niet lukt met Anonymousse, kun je ook even contact opnemen met mij,
ik kan hem ook wel omruilen.
Ik heb je een email gestuurd.
pi_145143380
@RoyW: plaats je nog een terugkoppeling van de bijeenkomst met Honeywell op dit forum? Alvast bedankt voor je reactie.
pi_145147818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:54 schreef AJS1 het volgende:
@RoyW: plaats je nog een terugkoppeling van de bijeenkomst met Honeywell op dit forum? Alvast bedankt voor je reactie.
Natuurlijk,

Er zijn nog plaatsen vrij,
Volgende week wordt er een datum geprikt.
pi_145200048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:27 schreef RoyW het volgende:

[..]

Natuurlijk,

Er zijn nog plaatsen vrij,
Volgende week wordt er een datum geprikt.
je zou in ieder geval kunnen vragen of er een api beschikbaar komt, zodat men een plugin kan schrijven voor deze thermostaat
pi_145248183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:52 schreef akatar het volgende:

[..]

je zou in ieder geval kunnen vragen of er een api beschikbaar komt, zodat men een plugin kan schrijven voor deze thermostaat
Zal ik meenemen in de vragen.
pi_145283827
De endpoint die de Android-app gebruikt is benaderbaar, maar daarmee kom je enkel aan de zaken die je ook met de android-app kunt doen. Die endpoint geeft niet meer info (geen programma e.d.) Je zou dan direct met de evohome moeten communiceren in plaats van met totalconnectcomfort. ik hoop dat dit ooit kan.

Ik ben ermee aan het experimenteren, heb hier een Google Spreadsheet die dmv Google Apps Script communiceert met de honeywellservers en mijn temperaturen logt:

googledrive.com/host/0B_5HSTQXtXmsYVBUQVVzZ2RrQTg/Screenshot%202014-10-07%20at%2007.52.24.png

@Roy, wanneer/hoelaat is die meeting van Honeywell?
pi_145286089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:54 schreef RielN het volgende:
De endpoint die de Android-app gebruikt is benaderbaar, maar daarmee kom je enkel aan de zaken die je ook met de android-app kunt doen. Die endpoint geeft niet meer info (geen programma e.d.) Je zou dan direct met de evohome moeten communiceren in plaats van met totalconnectcomfort. ik hoop dat dit ooit kan.

Ik ben ermee aan het experimenteren, heb hier een Google Spreadsheet die dmv Google Apps Script communiceert met de honeywellservers en mijn temperaturen logt:

googledrive.com/host/0B_5HSTQXtXmsYVBUQVVzZ2RrQTg/Screenshot%202014-10-07%20at%2007.52.24.png

@Roy, wanneer/hoelaat is die meeting van Honeywell?
We zijn nog een datum aan het prikken,
zodra deze bekend is zal ik deze hier vermelden.

Er zijn nog altijd plekken vrij, dus voel je vrij om je aan te melden.
pi_145293223
Bij deze. Als ik kan kan ik erbij zijn.
pi_145321100
Kreupel1983 en Anounymousse, bedankt voor jullie reactie.

Ik maak gebruik van de zoneklep om de vloerverwarming te regelen. Het is mij wel duidelijk dat daardoor een aan/uit unit wordt aangeraden. Maar snapt die modulerende unit dan niet dat de klep open moet wanneer die zone warmte vraagt, al is het maar een klein beetje?
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat wanneer er een aan/uit component in het circuit zit, er ook een aan/uit unit gebruikt moet worden. Of zijn jullie dit niet met mij eens?
pi_145322620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:52 schreef wstrik het volgende:
Kreupel1983 en Anounymousse, bedankt voor jullie reactie.

Ik maak gebruik van de zoneklep om de vloerverwarming te regelen. Het is mij wel duidelijk dat daardoor een aan/uit unit wordt aangeraden. Maar snapt die modulerende unit dan niet dat de klep open moet wanneer die zone warmte vraagt, al is het maar een klein beetje?
Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat wanneer er een aan/uit component in het circuit zit, er ook een aan/uit unit gebruikt moet worden. Of zijn jullie dit niet met mij eens?
Zo'n zoneklep kan alleen maar open of dicht, dus niet een beetje open of een stukje dicht..
Deze wordt dus aangestuurd door een aan/uit relais.
Als er een aan/uit relais in het systeem aanwezig is en je zou er dan ook nog een opentherm module bij zetten, kan het systeem instabieler worden en gevoeliger zijn voor storingen.
Het hoeft dus niet, er zijn cases waar dit geen problemen veroorzaakt.
Daarom wordt het ook aanbevolen en niet afgeraden of gezegd dat het niet kan.
pi_145323911
Op dit moment klapt bij mij de Honeywell app er gelijk na starten uit. Nou ja, je ziet nog wel de Honeywell splash, maar daarna is het over. Inloggen op de site kan ook niet: "Oops, an unexpected error has occurred. Please try again later.". Het is wel gelukt om een nieuw wachtwoord te creeren. Ben ik de enige met problemen of is er iets mis bij HW?

-p-
pi_145326641
Blijkbaar zijn er mensen bereid om een modulerende OpenTherm regelaar te ruilen tegen een aan/uit module. Ik zou heel graag mijn modulerende regelaar ruilen, ik heb er alleen maar gedoe mee. Mijn ketel gaat continue uit en aan, twee jaar naar oplossingen zoeken heeft tot nu toe niks opgelost.
pi_145332972
@Ploink70
Welk OS? Voor nieuw IOS is er een update.
@RoyW
OT wordt bij lage warmtevraag al aangestuurd. Aan/Uit bij veel hogere waarde. Dus wanneer met Aan/Uit geregelde zone warmte vraagt, dan wordt ketel met OT aangestuurd maar het Aan/Uit nog niet. Dat gebeurt pas bij hogere vraag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Anonymousse op 08-10-2014 16:11:55 ]
pi_145335853
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:58 schreef Anonymousse het volgende:
@Ploink70
Welk OS? Voor nieuw IOS is er een update.
Android. Die nieuwe versie had volgens mij te maken met problemen met IOS 8.

Anyway... ik heb de data van de app maar even verwijderd en opnieuw ingelogd met de app. En nu werkt het weer... Via de site overigens nog steeds niet...

*p*
pi_145364566
Goedemiddag,

Ik ben reeds enkele weken in het bezit van het Evohome colour systeem in combinatie met de HR92 regelelementen en een OT module t.b.v. de Remeha Avanta voor de besturing. Afgezonderd van een beroerde handleiding werkt het systeem bij mij prima en heb ik niet het idee dat de ketel een X aantal keer per uur aan het opstarten is. Het enige is dat de temperatuur in de ochtend erg doorschiet, maar dat lijkt me eerder te wijten aan de nog redelijke hoge buitentemperatuur dan aan de Evohome.

Nu wil ik het systeem ook voor thuis gaan aanschaffen, en daar heb ik even een vraag over. Kan iemand mij helpen met de juiste configuratie?
Zone 1 pakhuis voor met 1 radiator
Zone 2 pakhuis achter met 1 radiator
Zone 3 badkamer vloerverwarmingsunit + 1 handdoekradiator
Zone 4 slaapkamer 1 met 1 radiator
Zone 5 kleine kamer BG voor met 1 radiator
Zone 6 hal BG met 1 radiator
Zone 7 keuken met 2 radiatoren
Zone 8 woonkamer met 2 radiatoren in een ombouw
Zone 9 slaapkamer 2 met 1 radiator
Zone 10 slaapkamer 3 met 1 radiator
Ik ga een nieuwe Remeha Calenta aanschaffen, daar moet ik toch een OT unit voor hebben? Zeker de badkamer en de huiskamer vindt ik wat moeilijk om uit te zoeken welke materiaal ik daarvoor nodig heb. De gewone radiatoren is me wel duidelijk, daar komt de HR92 knop op.

Alvast bedankt voor jullie moeite,

gr. Dave
pi_145376902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 14:44 schreef David_D het volgende:
Goedemiddag,
Ik ben reeds enkele weken in het bezit van het Evohome colour systeem in combinatie met de HR92 regelelementen en een OT module t.b.v. de Remeha Avanta voor de besturing. Afgezonderd van een beroerde handleiding werkt het systeem bij mij prima en heb ik niet het idee dat de ketel een X aantal keer per uur aan het opstarten is. Het enige is dat de temperatuur in de ochtend erg doorschiet, maar dat lijkt me eerder te wijten aan de nog redelijke hoge buitentemperatuur dan aan de Evohome.
Nu wil ik het systeem ook voor thuis gaan aanschaffen, en daar heb ik even een vraag over. Kan iemand mij helpen met de juiste configuratie?
Zone 1 pakhuis voor met 1 radiator
Zone 2 pakhuis achter met 1 radiator
Zone 3 badkamer vloerverwarmingsunit + 1 handdoekradiator
Zone 4 slaapkamer 1 met 1 radiator
Zone 5 kleine kamer BG voor met 1 radiator
Zone 6 hal BG met 1 radiator
Zone 7 keuken met 2 radiatoren
Zone 8 woonkamer met 2 radiatoren in een ombouw
Zone 9 slaapkamer 2 met 1 radiator
Zone 10 slaapkamer 3 met 1 radiator
Ik ga een nieuwe Remeha Calenta aanschaffen, daar moet ik toch een OT unit voor hebben? Zeker de badkamer en de huiskamer vindt ik wat moeilijk om uit te zoeken welke materiaal ik daarvoor nodig heb. De gewone radiatoren is me wel duidelijk, daar komt de HR92 knop op.
Alvast bedankt voor jullie moeite,
gr. Dave
Voor vloerverwarming heb je een zoneklep nodig. En dat gaat weer niet in combinatie met een modulerende versie. Je moet dan de aan/uit versie hebben om problemen te voorkomen.

Zie:
https://www.scribd.com/doc/114043217/Evohome-TT-1120-01
pi_145382088
@David_D heb je optimalisatie aan staan? Gebruik je de Evotouch als voeler?
Mijn vloerverwarming (WTH) in badkamer loopt met de ketel mee, dus pomp draait wanneer ketel aanstaat.
Mijn handdoek radiator met HR80 en DT92 als voeler zijn de zone. De DT92 staat op de vloer om z.g.n. de vloer temperatuur te meten.
Voor de woonkamer zou ik een DT92 gebruiken. Ik ben niet zo gecharmeerd van de Evotouch als voeler.
pi_145421729
Welke voordelen heeft de HR92 in vergelijking met de oude radiatorknop van Evohome?
pi_145425171
Hoi Crimineel en Anonymousse,

Bedankt voor de tips, als ik jullie goed begrijp kan ik het beste een zoneklep + BDR module voor de vloerverwarming en een HR92 voor de handdoekradiator. Hoe weet de Evohome met deze combi welke temperatuur leidend is voor de badkamerzone?
Tevens nog een vraag over de 2 radiatoren voor de huiskamer, ik was niet van plan om het bedieningspaneel als kamerthermostaat te gebruiken. Echter zitten de radiatoren(en de kranen) in een ombouw waarbij de temperatuur uiteraard hoger zal zijn dan de temperatuur in de huiskamer. Zijn er ook externe voelers beschikbaar voor de HR92, of kan ik dan beter een ander bedieningselement nemen?

Alvast bedankt weer,

gr. Dave
pi_145450282
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:55 schreef David_D het volgende:
Hoi Crimineel en Anonymousse,
Bedankt voor de tips, als ik jullie goed begrijp kan ik het beste een zoneklep + BDR module voor de vloerverwarming en een HR92 voor de handdoekradiator. Hoe weet de Evohome met deze combi welke temperatuur leidend is voor de badkamerzone?
Tevens nog een vraag over de 2 radiatoren voor de huiskamer, ik was niet van plan om het bedieningspaneel als kamerthermostaat te gebruiken. Echter zitten de radiatoren(en de kranen) in een ombouw waarbij de temperatuur uiteraard hoger zal zijn dan de temperatuur in de huiskamer. Zijn er ook externe voelers beschikbaar voor de HR92, of kan ik dan beter een ander bedieningselement nemen?
Alvast bedankt weer,
gr. Dave
Je kunt losse temperatuuropnemers toevoegen per ruimte/zone, in sommige gevallen zoals bij jou, "moet" je een losse temperatuuropnemer gebruiken voor een goed referentiepunt.
pi_145590739
Ik heb het volgende probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Heb een intergas hreco 36 waar ik tot vandaag geen problemen mee had. Nu kan ik geen warmte meer aanvragen via de evotouch, Heb geprobeerd om nog opnieuw verbinding te maken met de ketelrelais module. Het gekke is dat hij hem wel ziet op de ketel maar zodra ik een warmteaanvraag test doet communiceert de evotouch niet met de ketel. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Gebruik de nieuwe evohome
pi_145598075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:33 schreef gin0 het volgende:
Ik heb het volgende probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Heb een intergas hreco 36 waar ik tot vandaag geen problemen mee had. Nu kan ik geen warmte meer aanvragen via de evotouch, Heb geprobeerd om nog opnieuw verbinding te maken met de ketelrelais module. Het gekke is dat hij hem wel ziet op de ketel maar zodra ik een warmteaanvraag test doet communiceert de evotouch niet met de ketel. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Gebruik de nieuwe evohome
Communiceert hij niet met de ketel of met de ontvanger?
Dat is wel een belangrijk verschil..
Als je het knopje op de ontvanger indrukt moet de ketel aanspringen,
zo kun je het eventueel controleren of de ketel wel reageert op het signaal van de ontvanger.
pi_145598340
Honeywell evohome bijeenkomst

De datum voor de Honeywell evohome bijeenkomst is geprikt,
het wordt 29 Oktober om 10:00 in Amsterdam.

Voor degene die zijn aangemeld,
jullie krijgen nog een email met de verdere gegevens.

Voor degene die nog willen aanmelden,
je kunt mij een pm sturen om je nog aan te melden.

Mocht je vragen hebben maar niet in de gelegenheid om naar de bijeenkomst te komen,
zet ze even in een pm naar mij.
Dan zorg ik ervoor dat ze beantwoord worden.

Zelf vertrek ik vanuit het zuiden, er kunnen eventueel ook nog mensen met mij mee rijden.
Interesse? Ook even een pm of e-mail indien je deze al hebt.
pi_145601230
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:42 schreef RoyW het volgende:

[..]

Communiceert hij niet met de ketel of met de ontvanger?
Dat is wel een belangrijk verschil..
Als je het knopje op de ontvanger indrukt moet de ketel aanspringen,
zo kun je het eventueel controleren of de ketel wel reageert op het signaal van de ontvanger.
Hij communiceert niet met de ketel Roy. De ketel ziet wel de draadloze verbinding want je ziet dan de L 1 en anders zie je L - . Net een monteur laten langs komen maar hij komt er ook niet uit :S Later op de middag sturen ze de hoofdmonteur langs.
pi_145605602
Hoofdmonteur wist net zoveel als de andere. Snap niet dat ze zich niet verdiepen in de nieuwere apparatuur. Denk zelf dat het aan de ketel ligt want met de bdr91 stuurt hij hem uiteindelijk wel aan. Gelukkig is de ketel nog maar 2 maanden oud dus krijg een nieuwe printplaat van intergas.
pi_145611676
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:34 schreef gin0 het volgende:
Hoofdmonteur wist net zoveel als de andere. Snap niet dat ze zich niet verdiepen in de nieuwere apparatuur. Denk zelf dat het aan de ketel ligt want met de bdr91 stuurt hij hem uiteindelijk wel aan. Gelukkig is de ketel nog maar 2 maanden oud dus krijg een nieuwe printplaat van intergas.
Weet niet of je een opentherm module hebt? Maar je kan anders ook nog testen met door het de 2 klemmen waar de normale thermostaat op aangesloten zit door te verbinden.
pi_145611903
Ik heb een aan uit module. Nu werkt 1 zone wel via de bdr91 maar zodra ik een andere zone erbij wil zetten doet niks het meer. Heel vreemd want het heeft maanden gewerkt.
pi_145660495
Dan gaat er denk ik eerder wat fout in de Evotouch. Die bepaalt wat de BDR91 moet doen.
Maar uhh.... garantie ?
pi_145693186
Iemand ervaring met Vaillant software?
Op de website kom ik software tegen genaamd vrDIALOG, heb het eens gedownload en in een offline modus zie je mogelijkheid tot loggen, uitlezen en heel de mikmak.

Mijn thermostaat ( Calormatic 350 ) heeft een soort van smalle RJ10 aansluiting. Ik heb een telefoonkabel met RJ10 stekker nu passend in deze aansluiting.... lang leve de Dremel.

Nu nog iets van een soort adaptor waar de andere kant van de telefoonkabel in kan zodat is in een USB poort kan?

Of is er een speciale kabel voor nodig?
pi_145699260
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:48 schreef Crimineel87 het volgende:
Iemand ervaring met Vaillant software?
Op de website kom ik software tegen genaamd vrDIALOG, heb het eens gedownload en in een offline modus zie je mogelijkheid tot loggen, uitlezen en heel de mikmak.

Mijn thermostaat ( Calormatic 350 ) heeft een soort van smalle RJ10 aansluiting. Ik heb een telefoonkabel met RJ10 stekker nu passend in deze aansluiting.... lang leve de Dremel.

Nu nog iets van een soort adaptor waar de andere kant van de telefoonkabel in kan zodat is in een USB poort kan?

Of is er een speciale kabel voor nodig?
Met die RJ10 stekker kan je niks..ik heb het zelf nog gevraagd bij Vaillant ;)

vrnetDialog is/werkt met een speciale module die op internet word aangesloten,
die communiceerd met Vaillant en via inloggen/die applicatie ontvang je dan alle gegevens.

Word gebruikt om op afstand waardes uit te lezen/in te stellen en uiteraard om storingen
door te melden (er zitten op die box ook allerlei I/O aansluitingen hiervoor).

Heb nog zo'n vrnet box liggen.. :+
pi_145701151
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:30 schreef naaa het volgende:

[..]

Met die RJ10 stekker kan je niks..ik heb het zelf nog gevraagd bij Vaillant ;)

vrnetDialog is/werkt met een speciale module die op internet word aangesloten,
die communiceerd met Vaillant en via inloggen/die applicatie ontvang je dan alle gegevens.

Word gebruikt om op afstand waardes uit te lezen/in te stellen en uiteraard om storingen
door te melden (er zitten op die box ook allerlei I/O aansluitingen hiervoor).

Heb nog zo'n vrnet box liggen.. :+
Raar.... in de handleiding van de Calormatic wordt die aansluiting "Diagnose bus" genoemd.
Hij zit er wel maar doet niks dus? Lijkt wel een beetje op de mediabox van UPC
pi_145730989
Even iets anders, benieuwd of jullie het ook hebben. Alleen voor mensen die Evohome gebruiken als voeler in een single zone opstelling.

Ik heb Evotouch naast een losse thermometer staan. Voorbeeld: de losse meter zegt dat het momenteel 18.4 graden is, Evotouch zegt 18,5. Evotouch staat ingesteld op 11 graden continu gewenst.

Nu zet ik Evotouch naar 20 graden continu. 'Ineens' verspringt de 'gemeten' temperatuur van Evotouch vrijwel direct naar 19. De gewenste temperatuur die je instelt heeft dus invloed op de gemeten temperatuur van Evotouch. Het komt niet omdat ik Evotouch aanraak, het instellen doe ik via de app.

Andersom zie ik het ook. Als hij ingesteld staat op gewenst 20 graden continu, maar het is bijvoorbeeld 21,1 graden volgens mij eigen thermometer, dan zegt Evotouch dat het 20,5 is.

Het lijkt dus alsof de 'gemeten' temperatuur van Evotouch toetrekt naar je gewenste temperatuur. Hierdoor lijkt Evohome dus beter zijn werk te doen dan hij daadwerkelijk doet.

Als ik de gewenste temp op 11 graden continu zet, dan lopen de gemeten temperaturen op eigen thermometer en Evotouch nooit zoveel uiteen.

Ik heb toch het idee dat Honeywell ons bewust probeert te neppen...

Helaas moet ik 29 oktober gewoon werken.
pi_145731857
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:40 schreef Crimineel87 het volgende:
Raar.... in de handleiding van de Calormatic wordt die aansluiting "Diagnose bus" genoemd.
Hij zit er wel maar doet niks dus? Lijkt wel een beetje op de mediabox van UPC
Volgens mij is het gewoon 'gedeeld' met de eBus (dus de 'schroef' aansluiting van de thermostaat naar de ketel), op de print in de ketel zit ook zo'n aansluiting..volgens mij kan je de thermostaat dus gewoon met een "telefoonkabeltje" aan de ketel aansluiten zeg maar :+

Op diezelfde bus word dus die vrNetdialog, cascade en zonesturing van Vaillant aangesloten.
pi_145806783
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:17 schreef woekele het volgende:
Even iets anders, benieuwd of jullie het ook hebben. Alleen voor mensen die Evohome gebruiken als voeler in een single zone opstelling.

Ik heb Evotouch naast een losse thermometer staan. Voorbeeld: de losse meter zegt dat het momenteel 18.4 graden is, Evotouch zegt 18,5. Evotouch staat ingesteld op 11 graden continu gewenst.

Nu zet ik Evotouch naar 20 graden continu. 'Ineens' verspringt de 'gemeten' temperatuur van Evotouch vrijwel direct naar 19. De gewenste temperatuur die je instelt heeft dus invloed op de gemeten temperatuur van Evotouch. Het komt niet omdat ik Evotouch aanraak, het instellen doe ik via de app.

Andersom zie ik het ook. Als hij ingesteld staat op gewenst 20 graden continu, maar het is bijvoorbeeld 21,1 graden volgens mij eigen thermometer, dan zegt Evotouch dat het 20,5 is.

Het lijkt dus alsof de 'gemeten' temperatuur van Evotouch toetrekt naar je gewenste temperatuur. Hierdoor lijkt Evohome dus beter zijn werk te doen dan hij daadwerkelijk doet.

...
Dit is inderdaad zo. Ik vraag me ook af wat daar de bedoeling van is.
pi_145812856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:47 schreef zerox123 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad zo. Ik vraag me ook af wat daar de bedoeling van is.
De Evohome module is erg gevoelig voor lichaamswarmte. Als je de unit uit de houder neemt en met je handen vasthoud, stijgt de gemeten temperatuur snel. Ga je erbij zitten en houd je hem op je schoot beet, dan gaat het nog sneller.
Gr, <br />WB
pi_145816416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:43 schreef glabber het volgende:

[..]

De Evohome module is erg gevoelig voor lichaamswarmte. Als je de unit uit de houder neemt en met je handen vasthoud, stijgt de gemeten temperatuur snel. Ga je erbij zitten en houd je hem op je schoot beet, dan gaat het nog sneller.
Maar Woekele schreef juist : "het instellen doe ik via de app." dus dan speelt lichaamswarmte volgens mij geen enkele rol.......
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_145825191
Niet goed genoeg gelezen. Dan is het vreemd.
Gr, <br />WB
pi_145849061
Het is jammer dat ik dit topic nu pas ben tegen gekomen. Ikzelf ben flink bezig met het 'tunen' van mijn CV installatie. Op andere forums lopen hierover ook diverse topics.

Ik ben ik het bezit van een Evohome Connect systeem en heb er diverse problemen mee. Een van problemen is dat de gemeten temperatuur door de basisunit een halve graad omhoog gaat bij het gebruik van de iPhone app. Hierover heb ik meermaals contact gehad met Honeywell. Dit is hun laatste reactie

quote:
Het door u gemelde probleem is hier niet bekend en ook niet reproduceerbaar.
We kunnen hier dan ook geen verklaring geven omtrendt de reden waarom dit gebeurt.

Binnenkort ( eind Oktober ) komt er een update uit voor het EVO Home systeem, waarmee verschillende issues worden aangekaart.
Mogelijk wordt ook het geen wat u ervaart hiermee ook opgelost.
Daarnaast herken ik de problemen die anderen hebben met de 10 minuten aan/uit schakelen van de ketel en zoneklep. Als project meet ik elke 1 minuut de aanvoer- en retourtemperatuur van mijn CV leidingen. Ik heb dan ook een mooie grafiek voorhanden die exact het probleem laat zien. Deze zal ik later even posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandres op 23-10-2014 13:17:20 ]
pi_145849443
Ben net dit topic over de evohome tegen gekomen.
Ik heb problemen met de Gateway. Krijg de melding dat de gateway bij een ander account is aangemeld. De verkoper (via marktplaats) zegt dat hij een error melding krijgt bij het afmelden van zijn account. Honeywell een mail gestuurd maar die reageert (nog) niet.
Is de gateway te resetten of kan Honeywell de gateway weer toegankelijk maken?
Zou graag mijn evohome met de app wil bedienen.

[ Bericht 5% gewijzigd door LeonM op 23-10-2014 13:44:36 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:03:28 #224
13698 microkid
speaks digitalk
pi_145856232
Voor de echte domitica freaks onder ons: leuk bericht. Ik heb het gister getest en het werkt :)

---

quote:
EVOHOME VAN HONEYWELL NU TE KOPPELEN VIA IFTTT-APP

1. Honeywells slimme zoneregeling evohome nog slimmer dankzij connecties via IFTTT
2. evohome werkt nu samen met andere connected producten en diensten
3. Het evohome channel in IFTTT is live

Amsterdam, 22 oktober 2014 – Honeywell introduceert het evohome channel in de IFTTT-app (if this then that). Daarmee zijn de connectiemogelijkheden voor evohome uitgebreid. Met het evohome channel is het op dit moment mogelijk om evohome met 134 verschillende connected producten en diensten te koppelen, variërend van weerdiensten en iOS/Android-locaties tot agenda’s en zelfs sportapps. Dit biedt de consument nog meer controle over zijn ‘connected home’ en verwarming in huis.

IFTTT is een cloud-tool waarmee zogenoemde ‘recipes’ te creëren zijn volgens de formule ‘if this then that’, oftewel ‘als dit dan dat’. ‘This’ is de trigger en ‘that’ de actie die erop volgt. Zo kunnen verschillende producten en diensten met elkaar samenwerken. IFTTT is een Engelstalige applicatie die gratis beschikbaar is in de Apple AppStore en Google Play Store. Ook is er een webapplicatieversie.

Het evohome channel heeft nuttige acties die ‘recipes’ kunnen genereren, zoals:
1. ALS ik een specifieke postcode verlaat, zet DAN de verwarming uit
2. ALS de temperatuur buiten tot 5° Celsius daalt, zet DAN de verwarming op 20° Celsius
3. ALS de temperatuur buiten tot 25° Celsius stijgt, zet DAN de verwarming uit
4. ALS het begint te sneeuwen, zet DAN de verwarming in de slaapkamer op 22° Celsius
5. ALS mijn agenda meldt dat ik op vakantie ben, zet DAN de verwarming uit

Honeywells evohome biedt al langer meer efficiëntie met zijn slimme zoneregelingstechnologie. Het verandert de manier waarop huizen worden verwarmd door draadloos elke kamer apart te bedienen. evohome zorgt voor meer comfort en efficiënter energiegebruik. Alleen die ruimtes die in gebruik zijn, worden verwarmd in plaats van meteen het gehele huis. Iemand die thuiswerkt of een avond weggaat, heeft dus volop mogelijkheden om energie te besparen. Met IFTTT krijgt een huiseigenaar nog meer controle over zijn energieverbruik en eventuele besparingen met geautomatiseerde ‘recipes’.

Jeremy Peterson, algemeen directeur van de Home Comfort & Energy Systems-divisie bij Honeywell in de EMEA-regio: “Wij zijn erg enthousiast over de uitbreiding van de controlemogelijkheden voor gebruikers van evohome. En dit is nog maar het begin. In de loop van de tijd biedt IFTTT nog veel meer mogelijkheden waarbij evohome de trigger is voor andere kanalen. Zo zal het mogelijk zijn dat de consument evohome de instructie geeft: ‘als evohome aangeeft dat het in de babykamer meer dan 23 graden Celsius is, stuur mij dan een iOS-notificatie’.”
pi_145859137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:18 schreef LeonM het volgende:
Ben net dit topic over de evohome tegen gekomen.
Ik heb problemen met de Gateway. Krijg de melding dat de gateway bij een ander account is aangemeld. De verkoper (via marktplaats) zegt dat hij een error melding krijgt bij het afmelden van zijn account. Honeywell een mail gestuurd maar die reageert (nog) niet.
Is de gateway te resetten of kan Honeywell de gateway weer toegankelijk maken?
Zou graag mijn evohome met de app wil bedienen.
Hij kan de gateway gewoon uit zijn account verwijderen. Heb namelijk het zelfde probleem gehad alleen was mijn gateway stuk en daarna nieuwe gekregen. Oude eerste verwijderd en daarna de nieuwe toegevoegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')