Je kunt losse temperatuuropnemers toevoegen per ruimte/zone, in sommige gevallen zoals bij jou, "moet" je een losse temperatuuropnemer gebruiken voor een goed referentiepunt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:55 schreef David_D het volgende:
Hoi Crimineel en Anonymousse,
Bedankt voor de tips, als ik jullie goed begrijp kan ik het beste een zoneklep + BDR module voor de vloerverwarming en een HR92 voor de handdoekradiator. Hoe weet de Evohome met deze combi welke temperatuur leidend is voor de badkamerzone?
Tevens nog een vraag over de 2 radiatoren voor de huiskamer, ik was niet van plan om het bedieningspaneel als kamerthermostaat te gebruiken. Echter zitten de radiatoren(en de kranen) in een ombouw waarbij de temperatuur uiteraard hoger zal zijn dan de temperatuur in de huiskamer. Zijn er ook externe voelers beschikbaar voor de HR92, of kan ik dan beter een ander bedieningselement nemen?
Alvast bedankt weer,
gr. Dave
Communiceert hij niet met de ketel of met de ontvanger?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 00:33 schreef gin0 het volgende:
Ik heb het volgende probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Heb een intergas hreco 36 waar ik tot vandaag geen problemen mee had. Nu kan ik geen warmte meer aanvragen via de evotouch, Heb geprobeerd om nog opnieuw verbinding te maken met de ketelrelais module. Het gekke is dat hij hem wel ziet op de ketel maar zodra ik een warmteaanvraag test doet communiceert de evotouch niet met de ketel. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Gebruik de nieuwe evohome
Hij communiceert niet met de ketel Roy. De ketel ziet wel de draadloze verbinding want je ziet dan de L 1 en anders zie je L - . Net een monteur laten langs komen maar hij komt er ook niet uit :S Later op de middag sturen ze de hoofdmonteur langs.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:42 schreef RoyW het volgende:
[..]
Communiceert hij niet met de ketel of met de ontvanger?
Dat is wel een belangrijk verschil..
Als je het knopje op de ontvanger indrukt moet de ketel aanspringen,
zo kun je het eventueel controleren of de ketel wel reageert op het signaal van de ontvanger.
Weet niet of je een opentherm module hebt? Maar je kan anders ook nog testen met door het de 2 klemmen waar de normale thermostaat op aangesloten zit door te verbinden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:34 schreef gin0 het volgende:
Hoofdmonteur wist net zoveel als de andere. Snap niet dat ze zich niet verdiepen in de nieuwere apparatuur. Denk zelf dat het aan de ketel ligt want met de bdr91 stuurt hij hem uiteindelijk wel aan. Gelukkig is de ketel nog maar 2 maanden oud dus krijg een nieuwe printplaat van intergas.
Met die RJ10 stekker kan je niks..ik heb het zelf nog gevraagd bij Vaillantquote:Op zondag 19 oktober 2014 10:48 schreef Crimineel87 het volgende:
Iemand ervaring met Vaillant software?
Op de website kom ik software tegen genaamd vrDIALOG, heb het eens gedownload en in een offline modus zie je mogelijkheid tot loggen, uitlezen en heel de mikmak.
Mijn thermostaat ( Calormatic 350 ) heeft een soort van smalle RJ10 aansluiting. Ik heb een telefoonkabel met RJ10 stekker nu passend in deze aansluiting.... lang leve de Dremel.
Nu nog iets van een soort adaptor waar de andere kant van de telefoonkabel in kan zodat is in een USB poort kan?
Of is er een speciale kabel voor nodig?
Raar.... in de handleiding van de Calormatic wordt die aansluiting "Diagnose bus" genoemd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:30 schreef naaa het volgende:
[..]
Met die RJ10 stekker kan je niks..ik heb het zelf nog gevraagd bij Vaillant
vrnetDialog is/werkt met een speciale module die op internet word aangesloten,
die communiceerd met Vaillant en via inloggen/die applicatie ontvang je dan alle gegevens.
Word gebruikt om op afstand waardes uit te lezen/in te stellen en uiteraard om storingen
door te melden (er zitten op die box ook allerlei I/O aansluitingen hiervoor).
Heb nog zo'n vrnet box liggen..
Volgens mij is het gewoon 'gedeeld' met de eBus (dus de 'schroef' aansluiting van de thermostaat naar de ketel), op de print in de ketel zit ook zo'n aansluiting..volgens mij kan je de thermostaat dus gewoon met een "telefoonkabeltje" aan de ketel aansluiten zeg maarquote:Op zondag 19 oktober 2014 15:40 schreef Crimineel87 het volgende:
Raar.... in de handleiding van de Calormatic wordt die aansluiting "Diagnose bus" genoemd.
Hij zit er wel maar doet niks dus? Lijkt wel een beetje op de mediabox van UPC
Dit is inderdaad zo. Ik vraag me ook af wat daar de bedoeling van is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:17 schreef woekele het volgende:
Even iets anders, benieuwd of jullie het ook hebben. Alleen voor mensen die Evohome gebruiken als voeler in een single zone opstelling.
Ik heb Evotouch naast een losse thermometer staan. Voorbeeld: de losse meter zegt dat het momenteel 18.4 graden is, Evotouch zegt 18,5. Evotouch staat ingesteld op 11 graden continu gewenst.
Nu zet ik Evotouch naar 20 graden continu. 'Ineens' verspringt de 'gemeten' temperatuur van Evotouch vrijwel direct naar 19. De gewenste temperatuur die je instelt heeft dus invloed op de gemeten temperatuur van Evotouch. Het komt niet omdat ik Evotouch aanraak, het instellen doe ik via de app.
Andersom zie ik het ook. Als hij ingesteld staat op gewenst 20 graden continu, maar het is bijvoorbeeld 21,1 graden volgens mij eigen thermometer, dan zegt Evotouch dat het 20,5 is.
Het lijkt dus alsof de 'gemeten' temperatuur van Evotouch toetrekt naar je gewenste temperatuur. Hierdoor lijkt Evohome dus beter zijn werk te doen dan hij daadwerkelijk doet.
...
De Evohome module is erg gevoelig voor lichaamswarmte. Als je de unit uit de houder neemt en met je handen vasthoud, stijgt de gemeten temperatuur snel. Ga je erbij zitten en houd je hem op je schoot beet, dan gaat het nog sneller.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:47 schreef zerox123 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad zo. Ik vraag me ook af wat daar de bedoeling van is.
Maar Woekele schreef juist : "het instellen doe ik via de app." dus dan speelt lichaamswarmte volgens mij geen enkele rol.......quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:43 schreef glabber het volgende:
[..]
De Evohome module is erg gevoelig voor lichaamswarmte. Als je de unit uit de houder neemt en met je handen vasthoud, stijgt de gemeten temperatuur snel. Ga je erbij zitten en houd je hem op je schoot beet, dan gaat het nog sneller.
Daarnaast herken ik de problemen die anderen hebben met de 10 minuten aan/uit schakelen van de ketel en zoneklep. Als project meet ik elke 1 minuut de aanvoer- en retourtemperatuur van mijn CV leidingen. Ik heb dan ook een mooie grafiek voorhanden die exact het probleem laat zien. Deze zal ik later even posten.quote:Het door u gemelde probleem is hier niet bekend en ook niet reproduceerbaar.
We kunnen hier dan ook geen verklaring geven omtrendt de reden waarom dit gebeurt.
Binnenkort ( eind Oktober ) komt er een update uit voor het EVO Home systeem, waarmee verschillende issues worden aangekaart.
Mogelijk wordt ook het geen wat u ervaart hiermee ook opgelost.
quote:EVOHOME VAN HONEYWELL NU TE KOPPELEN VIA IFTTT-APP
1. Honeywells slimme zoneregeling evohome nog slimmer dankzij connecties via IFTTT
2. evohome werkt nu samen met andere connected producten en diensten
3. Het evohome channel in IFTTT is live
Amsterdam, 22 oktober 2014 – Honeywell introduceert het evohome channel in de IFTTT-app (if this then that). Daarmee zijn de connectiemogelijkheden voor evohome uitgebreid. Met het evohome channel is het op dit moment mogelijk om evohome met 134 verschillende connected producten en diensten te koppelen, variërend van weerdiensten en iOS/Android-locaties tot agenda’s en zelfs sportapps. Dit biedt de consument nog meer controle over zijn ‘connected home’ en verwarming in huis.
IFTTT is een cloud-tool waarmee zogenoemde ‘recipes’ te creëren zijn volgens de formule ‘if this then that’, oftewel ‘als dit dan dat’. ‘This’ is de trigger en ‘that’ de actie die erop volgt. Zo kunnen verschillende producten en diensten met elkaar samenwerken. IFTTT is een Engelstalige applicatie die gratis beschikbaar is in de Apple AppStore en Google Play Store. Ook is er een webapplicatieversie.
Het evohome channel heeft nuttige acties die ‘recipes’ kunnen genereren, zoals:
1. ALS ik een specifieke postcode verlaat, zet DAN de verwarming uit
2. ALS de temperatuur buiten tot 5° Celsius daalt, zet DAN de verwarming op 20° Celsius
3. ALS de temperatuur buiten tot 25° Celsius stijgt, zet DAN de verwarming uit
4. ALS het begint te sneeuwen, zet DAN de verwarming in de slaapkamer op 22° Celsius
5. ALS mijn agenda meldt dat ik op vakantie ben, zet DAN de verwarming uit
Honeywells evohome biedt al langer meer efficiëntie met zijn slimme zoneregelingstechnologie. Het verandert de manier waarop huizen worden verwarmd door draadloos elke kamer apart te bedienen. evohome zorgt voor meer comfort en efficiënter energiegebruik. Alleen die ruimtes die in gebruik zijn, worden verwarmd in plaats van meteen het gehele huis. Iemand die thuiswerkt of een avond weggaat, heeft dus volop mogelijkheden om energie te besparen. Met IFTTT krijgt een huiseigenaar nog meer controle over zijn energieverbruik en eventuele besparingen met geautomatiseerde ‘recipes’.
Jeremy Peterson, algemeen directeur van de Home Comfort & Energy Systems-divisie bij Honeywell in de EMEA-regio: “Wij zijn erg enthousiast over de uitbreiding van de controlemogelijkheden voor gebruikers van evohome. En dit is nog maar het begin. In de loop van de tijd biedt IFTTT nog veel meer mogelijkheden waarbij evohome de trigger is voor andere kanalen. Zo zal het mogelijk zijn dat de consument evohome de instructie geeft: ‘als evohome aangeeft dat het in de babykamer meer dan 23 graden Celsius is, stuur mij dan een iOS-notificatie’.”
Hij kan de gateway gewoon uit zijn account verwijderen. Heb namelijk het zelfde probleem gehad alleen was mijn gateway stuk en daarna nieuwe gekregen. Oude eerste verwijderd en daarna de nieuwe toegevoegd.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:18 schreef LeonM het volgende:
Ben net dit topic over de evohome tegen gekomen.
Ik heb problemen met de Gateway. Krijg de melding dat de gateway bij een ander account is aangemeld. De verkoper (via marktplaats) zegt dat hij een error melding krijgt bij het afmelden van zijn account. Honeywell een mail gestuurd maar die reageert (nog) niet.
Is de gateway te resetten of kan Honeywell de gateway weer toegankelijk maken?
Zou graag mijn evohome met de app wil bedienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |