Excuus voor de enorme topic-kick, maar hier zitten gebruikers van het eerste uur die me wellicht kunnen helpen. Ik heb het oude systeem, 2011 aangesloten, en het is eigenlijk altijd goed gegaan. Nu heb ik recent een wijziging doorgevoerd en loop ik tegen issues aan, de vraag is of het door de wijzigingen of wellicht door ouderdom komt. Bovendien was
Honeywell niet echt helder in zijn communicatie en instellingen, dus de vraag is of ik alles weer correct heb ingesteld.
Wat ik heb gedaan is heel basic, ik heb een van mijn radiatorknoppen HR80 omgezet van de verdieping naar een radiator op zolder. Vanaf dat moment was de ruimtetemperatuur niet meer zichtbaar op mijn basisstation ATC928 (de monochrome), met de melding 'Toewijzing niet compleet'. Ik dacht deze opnieuw in te stellen in het installateursmenu (MENU knop 10 seconden, WIJZG ZONECONFIG > Zone > Toepassing RADIATOREN, EXTERNE TEMPERATUURVOELER, GEBRUIK EIGEN TEMPERATUURVOELER, maar ik denk dat ze met deze combi de voeler in het basisstation bedoelden, want vanaf dat moment gaf mijn vloerverwarming woonkamer een issue 'Toewijzing niet compleet', en die haalde zijn temperatuurgegevens juist uit het basisstation.
Bovendien brand sindsdien op mijn vloerverwarmingsunit HCE80 een rood lampje bij de letter i en knippert het rode lampje bij mijn zone. Terug toewijzen van GEBRUIK EIGEN TEMPERATUURVOELER aan Woonkamer heeft er wel voor gezorgd dat ik in mijn Systeemoverzicht weer de juiste gemeten temperatuur zie staan, maar de rode lampjes verdwijnen niet. Een paar dagen terug waren ze nog allemaal groen, kan ik met zekerheid zeggen.
Kortom, waar gaat het mis?
- Hoe stel ik mijn HR80 juist in in het basisstation zodat de ruimtetemperatuur gemeten wordt?
- Hangen mijn rode lampjes op de HCE80 samen met het feit dat ik aan instellingen heb gezeten, wat betekenen ze en hoe kom ik er weer vanaf?
En wat algemener:
- Heeft iemand in de tussentijd al een goede gebruikershandleiding gevonden van de oude EvoHome, met uitleg welke keuzes in het menu de juiste zijn?
- Is het de moeite om nog eens over te stappen naar het nieuwere systeem, of zijn er inmiddels betere systemen op de markt?