abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145382088
@David_D heb je optimalisatie aan staan? Gebruik je de Evotouch als voeler?
Mijn vloerverwarming (WTH) in badkamer loopt met de ketel mee, dus pomp draait wanneer ketel aanstaat.
Mijn handdoek radiator met HR80 en DT92 als voeler zijn de zone. De DT92 staat op de vloer om z.g.n. de vloer temperatuur te meten.
Voor de woonkamer zou ik een DT92 gebruiken. Ik ben niet zo gecharmeerd van de Evotouch als voeler.
pi_145421729
Welke voordelen heeft de HR92 in vergelijking met de oude radiatorknop van Evohome?
pi_145425171
Hoi Crimineel en Anonymousse,

Bedankt voor de tips, als ik jullie goed begrijp kan ik het beste een zoneklep + BDR module voor de vloerverwarming en een HR92 voor de handdoekradiator. Hoe weet de Evohome met deze combi welke temperatuur leidend is voor de badkamerzone?
Tevens nog een vraag over de 2 radiatoren voor de huiskamer, ik was niet van plan om het bedieningspaneel als kamerthermostaat te gebruiken. Echter zitten de radiatoren(en de kranen) in een ombouw waarbij de temperatuur uiteraard hoger zal zijn dan de temperatuur in de huiskamer. Zijn er ook externe voelers beschikbaar voor de HR92, of kan ik dan beter een ander bedieningselement nemen?

Alvast bedankt weer,

gr. Dave
pi_145450282
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 12:55 schreef David_D het volgende:
Hoi Crimineel en Anonymousse,
Bedankt voor de tips, als ik jullie goed begrijp kan ik het beste een zoneklep + BDR module voor de vloerverwarming en een HR92 voor de handdoekradiator. Hoe weet de Evohome met deze combi welke temperatuur leidend is voor de badkamerzone?
Tevens nog een vraag over de 2 radiatoren voor de huiskamer, ik was niet van plan om het bedieningspaneel als kamerthermostaat te gebruiken. Echter zitten de radiatoren(en de kranen) in een ombouw waarbij de temperatuur uiteraard hoger zal zijn dan de temperatuur in de huiskamer. Zijn er ook externe voelers beschikbaar voor de HR92, of kan ik dan beter een ander bedieningselement nemen?
Alvast bedankt weer,
gr. Dave
Je kunt losse temperatuuropnemers toevoegen per ruimte/zone, in sommige gevallen zoals bij jou, "moet" je een losse temperatuuropnemer gebruiken voor een goed referentiepunt.
pi_145590739
Ik heb het volgende probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Heb een intergas hreco 36 waar ik tot vandaag geen problemen mee had. Nu kan ik geen warmte meer aanvragen via de evotouch, Heb geprobeerd om nog opnieuw verbinding te maken met de ketelrelais module. Het gekke is dat hij hem wel ziet op de ketel maar zodra ik een warmteaanvraag test doet communiceert de evotouch niet met de ketel. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Gebruik de nieuwe evohome
pi_145598075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:33 schreef gin0 het volgende:
Ik heb het volgende probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Heb een intergas hreco 36 waar ik tot vandaag geen problemen mee had. Nu kan ik geen warmte meer aanvragen via de evotouch, Heb geprobeerd om nog opnieuw verbinding te maken met de ketelrelais module. Het gekke is dat hij hem wel ziet op de ketel maar zodra ik een warmteaanvraag test doet communiceert de evotouch niet met de ketel. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Gebruik de nieuwe evohome
Communiceert hij niet met de ketel of met de ontvanger?
Dat is wel een belangrijk verschil..
Als je het knopje op de ontvanger indrukt moet de ketel aanspringen,
zo kun je het eventueel controleren of de ketel wel reageert op het signaal van de ontvanger.
pi_145598340
Honeywell evohome bijeenkomst

De datum voor de Honeywell evohome bijeenkomst is geprikt,
het wordt 29 Oktober om 10:00 in Amsterdam.

Voor degene die zijn aangemeld,
jullie krijgen nog een email met de verdere gegevens.

Voor degene die nog willen aanmelden,
je kunt mij een pm sturen om je nog aan te melden.

Mocht je vragen hebben maar niet in de gelegenheid om naar de bijeenkomst te komen,
zet ze even in een pm naar mij.
Dan zorg ik ervoor dat ze beantwoord worden.

Zelf vertrek ik vanuit het zuiden, er kunnen eventueel ook nog mensen met mij mee rijden.
Interesse? Ook even een pm of e-mail indien je deze al hebt.
pi_145601230
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:42 schreef RoyW het volgende:

[..]

Communiceert hij niet met de ketel of met de ontvanger?
Dat is wel een belangrijk verschil..
Als je het knopje op de ontvanger indrukt moet de ketel aanspringen,
zo kun je het eventueel controleren of de ketel wel reageert op het signaal van de ontvanger.
Hij communiceert niet met de ketel Roy. De ketel ziet wel de draadloze verbinding want je ziet dan de L 1 en anders zie je L - . Net een monteur laten langs komen maar hij komt er ook niet uit :S Later op de middag sturen ze de hoofdmonteur langs.
pi_145605602
Hoofdmonteur wist net zoveel als de andere. Snap niet dat ze zich niet verdiepen in de nieuwere apparatuur. Denk zelf dat het aan de ketel ligt want met de bdr91 stuurt hij hem uiteindelijk wel aan. Gelukkig is de ketel nog maar 2 maanden oud dus krijg een nieuwe printplaat van intergas.
pi_145611676
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 15:34 schreef gin0 het volgende:
Hoofdmonteur wist net zoveel als de andere. Snap niet dat ze zich niet verdiepen in de nieuwere apparatuur. Denk zelf dat het aan de ketel ligt want met de bdr91 stuurt hij hem uiteindelijk wel aan. Gelukkig is de ketel nog maar 2 maanden oud dus krijg een nieuwe printplaat van intergas.
Weet niet of je een opentherm module hebt? Maar je kan anders ook nog testen met door het de 2 klemmen waar de normale thermostaat op aangesloten zit door te verbinden.
pi_145611903
Ik heb een aan uit module. Nu werkt 1 zone wel via de bdr91 maar zodra ik een andere zone erbij wil zetten doet niks het meer. Heel vreemd want het heeft maanden gewerkt.
pi_145660495
Dan gaat er denk ik eerder wat fout in de Evotouch. Die bepaalt wat de BDR91 moet doen.
Maar uhh.... garantie ?
pi_145693186
Iemand ervaring met Vaillant software?
Op de website kom ik software tegen genaamd vrDIALOG, heb het eens gedownload en in een offline modus zie je mogelijkheid tot loggen, uitlezen en heel de mikmak.

Mijn thermostaat ( Calormatic 350 ) heeft een soort van smalle RJ10 aansluiting. Ik heb een telefoonkabel met RJ10 stekker nu passend in deze aansluiting.... lang leve de Dremel.

Nu nog iets van een soort adaptor waar de andere kant van de telefoonkabel in kan zodat is in een USB poort kan?

Of is er een speciale kabel voor nodig?
pi_145699260
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:48 schreef Crimineel87 het volgende:
Iemand ervaring met Vaillant software?
Op de website kom ik software tegen genaamd vrDIALOG, heb het eens gedownload en in een offline modus zie je mogelijkheid tot loggen, uitlezen en heel de mikmak.

Mijn thermostaat ( Calormatic 350 ) heeft een soort van smalle RJ10 aansluiting. Ik heb een telefoonkabel met RJ10 stekker nu passend in deze aansluiting.... lang leve de Dremel.

Nu nog iets van een soort adaptor waar de andere kant van de telefoonkabel in kan zodat is in een USB poort kan?

Of is er een speciale kabel voor nodig?
Met die RJ10 stekker kan je niks..ik heb het zelf nog gevraagd bij Vaillant ;)

vrnetDialog is/werkt met een speciale module die op internet word aangesloten,
die communiceerd met Vaillant en via inloggen/die applicatie ontvang je dan alle gegevens.

Word gebruikt om op afstand waardes uit te lezen/in te stellen en uiteraard om storingen
door te melden (er zitten op die box ook allerlei I/O aansluitingen hiervoor).

Heb nog zo'n vrnet box liggen.. :+
pi_145701151
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:30 schreef naaa het volgende:

[..]

Met die RJ10 stekker kan je niks..ik heb het zelf nog gevraagd bij Vaillant ;)

vrnetDialog is/werkt met een speciale module die op internet word aangesloten,
die communiceerd met Vaillant en via inloggen/die applicatie ontvang je dan alle gegevens.

Word gebruikt om op afstand waardes uit te lezen/in te stellen en uiteraard om storingen
door te melden (er zitten op die box ook allerlei I/O aansluitingen hiervoor).

Heb nog zo'n vrnet box liggen.. :+
Raar.... in de handleiding van de Calormatic wordt die aansluiting "Diagnose bus" genoemd.
Hij zit er wel maar doet niks dus? Lijkt wel een beetje op de mediabox van UPC
pi_145730989
Even iets anders, benieuwd of jullie het ook hebben. Alleen voor mensen die Evohome gebruiken als voeler in een single zone opstelling.

Ik heb Evotouch naast een losse thermometer staan. Voorbeeld: de losse meter zegt dat het momenteel 18.4 graden is, Evotouch zegt 18,5. Evotouch staat ingesteld op 11 graden continu gewenst.

Nu zet ik Evotouch naar 20 graden continu. 'Ineens' verspringt de 'gemeten' temperatuur van Evotouch vrijwel direct naar 19. De gewenste temperatuur die je instelt heeft dus invloed op de gemeten temperatuur van Evotouch. Het komt niet omdat ik Evotouch aanraak, het instellen doe ik via de app.

Andersom zie ik het ook. Als hij ingesteld staat op gewenst 20 graden continu, maar het is bijvoorbeeld 21,1 graden volgens mij eigen thermometer, dan zegt Evotouch dat het 20,5 is.

Het lijkt dus alsof de 'gemeten' temperatuur van Evotouch toetrekt naar je gewenste temperatuur. Hierdoor lijkt Evohome dus beter zijn werk te doen dan hij daadwerkelijk doet.

Als ik de gewenste temp op 11 graden continu zet, dan lopen de gemeten temperaturen op eigen thermometer en Evotouch nooit zoveel uiteen.

Ik heb toch het idee dat Honeywell ons bewust probeert te neppen...

Helaas moet ik 29 oktober gewoon werken.
pi_145731857
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:40 schreef Crimineel87 het volgende:
Raar.... in de handleiding van de Calormatic wordt die aansluiting "Diagnose bus" genoemd.
Hij zit er wel maar doet niks dus? Lijkt wel een beetje op de mediabox van UPC
Volgens mij is het gewoon 'gedeeld' met de eBus (dus de 'schroef' aansluiting van de thermostaat naar de ketel), op de print in de ketel zit ook zo'n aansluiting..volgens mij kan je de thermostaat dus gewoon met een "telefoonkabeltje" aan de ketel aansluiten zeg maar :+

Op diezelfde bus word dus die vrNetdialog, cascade en zonesturing van Vaillant aangesloten.
pi_145806783
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:17 schreef woekele het volgende:
Even iets anders, benieuwd of jullie het ook hebben. Alleen voor mensen die Evohome gebruiken als voeler in een single zone opstelling.

Ik heb Evotouch naast een losse thermometer staan. Voorbeeld: de losse meter zegt dat het momenteel 18.4 graden is, Evotouch zegt 18,5. Evotouch staat ingesteld op 11 graden continu gewenst.

Nu zet ik Evotouch naar 20 graden continu. 'Ineens' verspringt de 'gemeten' temperatuur van Evotouch vrijwel direct naar 19. De gewenste temperatuur die je instelt heeft dus invloed op de gemeten temperatuur van Evotouch. Het komt niet omdat ik Evotouch aanraak, het instellen doe ik via de app.

Andersom zie ik het ook. Als hij ingesteld staat op gewenst 20 graden continu, maar het is bijvoorbeeld 21,1 graden volgens mij eigen thermometer, dan zegt Evotouch dat het 20,5 is.

Het lijkt dus alsof de 'gemeten' temperatuur van Evotouch toetrekt naar je gewenste temperatuur. Hierdoor lijkt Evohome dus beter zijn werk te doen dan hij daadwerkelijk doet.

...
Dit is inderdaad zo. Ik vraag me ook af wat daar de bedoeling van is.
pi_145812856
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:47 schreef zerox123 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad zo. Ik vraag me ook af wat daar de bedoeling van is.
De Evohome module is erg gevoelig voor lichaamswarmte. Als je de unit uit de houder neemt en met je handen vasthoud, stijgt de gemeten temperatuur snel. Ga je erbij zitten en houd je hem op je schoot beet, dan gaat het nog sneller.
Gr, <br />WB
pi_145816416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:43 schreef glabber het volgende:

[..]

De Evohome module is erg gevoelig voor lichaamswarmte. Als je de unit uit de houder neemt en met je handen vasthoud, stijgt de gemeten temperatuur snel. Ga je erbij zitten en houd je hem op je schoot beet, dan gaat het nog sneller.
Maar Woekele schreef juist : "het instellen doe ik via de app." dus dan speelt lichaamswarmte volgens mij geen enkele rol.......
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_145825191
Niet goed genoeg gelezen. Dan is het vreemd.
Gr, <br />WB
pi_145849061
Het is jammer dat ik dit topic nu pas ben tegen gekomen. Ikzelf ben flink bezig met het 'tunen' van mijn CV installatie. Op andere forums lopen hierover ook diverse topics.

Ik ben ik het bezit van een Evohome Connect systeem en heb er diverse problemen mee. Een van problemen is dat de gemeten temperatuur door de basisunit een halve graad omhoog gaat bij het gebruik van de iPhone app. Hierover heb ik meermaals contact gehad met Honeywell. Dit is hun laatste reactie

quote:
Het door u gemelde probleem is hier niet bekend en ook niet reproduceerbaar.
We kunnen hier dan ook geen verklaring geven omtrendt de reden waarom dit gebeurt.

Binnenkort ( eind Oktober ) komt er een update uit voor het EVO Home systeem, waarmee verschillende issues worden aangekaart.
Mogelijk wordt ook het geen wat u ervaart hiermee ook opgelost.
Daarnaast herken ik de problemen die anderen hebben met de 10 minuten aan/uit schakelen van de ketel en zoneklep. Als project meet ik elke 1 minuut de aanvoer- en retourtemperatuur van mijn CV leidingen. Ik heb dan ook een mooie grafiek voorhanden die exact het probleem laat zien. Deze zal ik later even posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandres op 23-10-2014 13:17:20 ]
pi_145849443
Ben net dit topic over de evohome tegen gekomen.
Ik heb problemen met de Gateway. Krijg de melding dat de gateway bij een ander account is aangemeld. De verkoper (via marktplaats) zegt dat hij een error melding krijgt bij het afmelden van zijn account. Honeywell een mail gestuurd maar die reageert (nog) niet.
Is de gateway te resetten of kan Honeywell de gateway weer toegankelijk maken?
Zou graag mijn evohome met de app wil bedienen.

[ Bericht 5% gewijzigd door LeonM op 23-10-2014 13:44:36 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:03:28 #224
13698 microkid
speaks digitalk
pi_145856232
Voor de echte domitica freaks onder ons: leuk bericht. Ik heb het gister getest en het werkt :)

---

quote:
EVOHOME VAN HONEYWELL NU TE KOPPELEN VIA IFTTT-APP

1. Honeywells slimme zoneregeling evohome nog slimmer dankzij connecties via IFTTT
2. evohome werkt nu samen met andere connected producten en diensten
3. Het evohome channel in IFTTT is live

Amsterdam, 22 oktober 2014 – Honeywell introduceert het evohome channel in de IFTTT-app (if this then that). Daarmee zijn de connectiemogelijkheden voor evohome uitgebreid. Met het evohome channel is het op dit moment mogelijk om evohome met 134 verschillende connected producten en diensten te koppelen, variërend van weerdiensten en iOS/Android-locaties tot agenda’s en zelfs sportapps. Dit biedt de consument nog meer controle over zijn ‘connected home’ en verwarming in huis.

IFTTT is een cloud-tool waarmee zogenoemde ‘recipes’ te creëren zijn volgens de formule ‘if this then that’, oftewel ‘als dit dan dat’. ‘This’ is de trigger en ‘that’ de actie die erop volgt. Zo kunnen verschillende producten en diensten met elkaar samenwerken. IFTTT is een Engelstalige applicatie die gratis beschikbaar is in de Apple AppStore en Google Play Store. Ook is er een webapplicatieversie.

Het evohome channel heeft nuttige acties die ‘recipes’ kunnen genereren, zoals:
1. ALS ik een specifieke postcode verlaat, zet DAN de verwarming uit
2. ALS de temperatuur buiten tot 5° Celsius daalt, zet DAN de verwarming op 20° Celsius
3. ALS de temperatuur buiten tot 25° Celsius stijgt, zet DAN de verwarming uit
4. ALS het begint te sneeuwen, zet DAN de verwarming in de slaapkamer op 22° Celsius
5. ALS mijn agenda meldt dat ik op vakantie ben, zet DAN de verwarming uit

Honeywells evohome biedt al langer meer efficiëntie met zijn slimme zoneregelingstechnologie. Het verandert de manier waarop huizen worden verwarmd door draadloos elke kamer apart te bedienen. evohome zorgt voor meer comfort en efficiënter energiegebruik. Alleen die ruimtes die in gebruik zijn, worden verwarmd in plaats van meteen het gehele huis. Iemand die thuiswerkt of een avond weggaat, heeft dus volop mogelijkheden om energie te besparen. Met IFTTT krijgt een huiseigenaar nog meer controle over zijn energieverbruik en eventuele besparingen met geautomatiseerde ‘recipes’.

Jeremy Peterson, algemeen directeur van de Home Comfort & Energy Systems-divisie bij Honeywell in de EMEA-regio: “Wij zijn erg enthousiast over de uitbreiding van de controlemogelijkheden voor gebruikers van evohome. En dit is nog maar het begin. In de loop van de tijd biedt IFTTT nog veel meer mogelijkheden waarbij evohome de trigger is voor andere kanalen. Zo zal het mogelijk zijn dat de consument evohome de instructie geeft: ‘als evohome aangeeft dat het in de babykamer meer dan 23 graden Celsius is, stuur mij dan een iOS-notificatie’.”
pi_145859137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:18 schreef LeonM het volgende:
Ben net dit topic over de evohome tegen gekomen.
Ik heb problemen met de Gateway. Krijg de melding dat de gateway bij een ander account is aangemeld. De verkoper (via marktplaats) zegt dat hij een error melding krijgt bij het afmelden van zijn account. Honeywell een mail gestuurd maar die reageert (nog) niet.
Is de gateway te resetten of kan Honeywell de gateway weer toegankelijk maken?
Zou graag mijn evohome met de app wil bedienen.
Hij kan de gateway gewoon uit zijn account verwijderen. Heb namelijk het zelfde probleem gehad alleen was mijn gateway stuk en daarna nieuwe gekregen. Oude eerste verwijderd en daarna de nieuwe toegevoegd.
pi_145861314
quote:
0s.gif

***knip***

Daarnaast herken ik de problemen die anderen hebben met de 10 minuten aan/uit schakelen van de ketel en zoneklep. Als project meet ik elke 1 minuut de aanvoer- en retourtemperatuur van mijn CV leidingen. Ik heb dan ook een mooie grafiek voorhanden die exact het probleem laat zien. Deze zal ik later even posten.
De grafieken zoals beloofd!


Hier zie je het schakel gedrag om de 10 minuten. Beter kan je het niet in beeld krijgen.



Via de instellingen in de Evohome heb ik de schakelingen zo laag mogelijk gezet, hij blijft dit compleet absurde gedrag houden. Dit raakt echt kant noch wal en is zeer slecht voor je gasverbruik en de levensduur van je ketel.
pi_145862256
Leandres, interessante grafieken. Is er eigenlijk echt iets op tegen als de ketel om de 10 minuten uit/aan gaat? Is dat bij een normale thermostaat ook niet het geval?

Gebruik jij de Evohome ook single-zone toevallig? Of heb je meerdere zones? En als je single zone hebt, gebruik je dan de Evohome als temp-voeler? Zo ja, merk jij ook dat hij nog doorgaat met elke 10 minuten warmtevragen terwijl de gewenste temperatuur allang overschreden is?

quote:
Een van problemen is dat de gemeten temperatuur door de basisunit een halve graad omhoog gaat bij het gebruik van de iPhone app. Hierover heb ik meermaals contact gehad met Honeywell. Dit is hun laatste reactie
Dat meld ik dus ook net een paar posts geleden. De 'meting' van de Evotouch lijkt beinvloed te worden door de gewenste temperatuur die je instelt. Als ze zeggen dat ze het niet kunnen reproduceren, terwijl wij het allebei zien, vind ik dat wel erg twijfelachtig van ze worden!

Heeeel jammer dat ik de 29e er niet bij kan zijn, zou het graag voor ze demonstreren/reproduceren.

[ Bericht 33% gewijzigd door woekele op 23-10-2014 20:12:33 ]
pi_145863012
Op dit moment heb ik een zoneklep (Y-VC8015AG1100) op de aanvoerleiding naar mijn vloerverwarming regelunit welke met een BDR91A klep geschakeld wordt. Er is nu sprake van één zone (vloerverwarming voor de beneden verdieping) waarvan de Evohome de temperatuurvoeler is.

Ik constateer ook dat het stookgedrag vrolijk doorgaat ook al geeft Evohome de gemeten temperatuur aan welke is ingesteld als gewenste temperatuur. Ik schakel hem handmatig uit. Vloerverwarming is een langzaam systeem (wat niet erg is) maar ik ga niet wachten tot hij afslaat. Dit lijkt mij een flinke bug in Evohome!

Het schakelgedrag is compleet waanzin! Waarom zou Evohome de ketel willen uitzetten gedurende x-aantal minuten om vervolgens weer in te schakelen. De zone klep gaat overigens ook dicht. De ketel is het meest zuinig wanneer deze voor een langere, aaneengesloten, periode langzaam opwarmt en goed zelf kan moduleren op z'n retour temperatuur om zo een goede ΔT te creëren.
pi_145871894
Ik heb een vraag. Mijn cv ketel is een Intergas HReco36 in de ketel zit ook een rf module. Technische dienst van intergas zegt dat de rf module van de ketel niet compatibel is met evohome. Dat ik verplicht ben om de bdr91 te gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_145878434
Mijn ketel is ook een Intergas. Type 36/30 uit 2014. Ik gebruik de BDR91A aan/uit voor de schakeling. Werkt prima.
pi_145880674
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is waarom sommige onderdelen van het Evo-systeem zo duur moeten zijn.

Ik heb zelf 7 vloerverwarming zones in huis. Iedere zone moet een temperatuur voeler hebben. In NL kosten die (HCF82) ¤105, dat komt dus neer op ¤735! In Engeland kosten ze £59/¤75. Dat vind ik nog steeds heel prijzig voor een simpele sensor, maar het is wel 30% goedkoper.
Gr, <br />WB
pi_145881065
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 18:36 schreef gin0 het volgende:

[..]

Hij kan de gateway gewoon uit zijn account verwijderen. Heb namelijk het zelfde probleem gehad alleen was mijn gateway stuk en daarna nieuwe gekregen. Oude eerste verwijderd en daarna de nieuwe toegevoegd.
Het probleem is dat hij niet meer in zijn account kan komen.
Dus hij kan ook de gateway niet afmelden.
pi_145911557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 08:40 schreef Leandres het volgende:
Mijn ketel is ook een Intergas. Type 36/30 uit 2014. Ik gebruik de BDR91A aan/uit voor de schakeling. Werkt prima.
Dat schakelen gaat uiteraard wel met de bdr91 maar dat was mijn vraag niet :) In de intergas cv ketel zit ook een interne module waarbij de bdr91 overbodig zou kunnen zijn.
pi_145914987
@gin0
Zie "5.4.3 Modulerende kamerthermostaat, draadloos" in Installatie handleiding.
Hier kunnen alleen maar bepaalde types modulerende thermostaten voor gebruikt worden.
De codes rF en L/1 betekent dat er iets is toegewezen. Zou dit ongedaan maken. Moet rF en L/- zijn. Zie boven genoemde handleiding.
pi_145918381
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:48 schreef RoyW het volgende:
Honeywell evohome bijeenkomst

De datum voor de Honeywell evohome bijeenkomst is geprikt,
het wordt 29 Oktober om 10:00 in Amsterdam.

Voor degene die zijn aangemeld,
jullie krijgen nog een email met de verdere gegevens.

Voor degene die nog willen aanmelden,
je kunt mij een pm sturen om je nog aan te melden.

Mocht je vragen hebben maar niet in de gelegenheid om naar de bijeenkomst te komen,
zet ze even in een pm naar mij.
Dan zorg ik ervoor dat ze beantwoord worden.

Zelf vertrek ik vanuit het zuiden, er kunnen eventueel ook nog mensen met mij mee rijden.
Interesse? Ook even een pm of e-mail indien je deze al hebt.
Omdat ik dit topic pas vrij laat heb opgemerkt en geen lid was van dit forum zou ik willen weten of er nog plaats is. Helaas kan ik je geen private message sturen omdat ik nog maar net lid ben van het forum (misschien wil iemand anders RoyW hiervan op de hoogte brengen?). Dit is blijkbaar een beperking van een week en tien posts.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandres op 25-10-2014 11:24:03 ]
pi_145951338
Hallo Evohome gebruikers,

sinds een week lees ik mee op dit topic en heb daar veel van geleerd, waarvoor mijn dank. Helaas nog niet voldoende om mijn systeem goed aan de praat te krijgen ...

Ik heb via marktplaats een 'als nieuwe' set gekocht met een ATC928G1000, 5xHR80 en een BDR91. Sinds vorige week heb ik een nieuwe ketel Intergas HREco36. Die is OpenTherm en daarom heb ik er de OT module R810 bij gekocht.

Op dit moment heb ik een acuut probleem. Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft om dat op te lossen.

Mijn EvoTouch had software versie 20. Via de link bij dit topic heb ik de Poolse versie 21 gedownload. Op mijn windows 8.1 computer lukt niets; via een windows 7 computer en eerdere posts op dit forum (van stekelbaars3 op 21-09-2012 heb ik de driver aangepast naar 'Atmel AT91 testboard'. Daarmee herkent de W7 computer de EvoTouch en begint de update. Binnen een paar seconden gaat die naar 50 procent, daarna duurt elke procent zo'n 5 minuten. En: rond 75 procent krijg ik een foutmelding en loopt de update vast. Gevolg: onbruikbare EvoTouch. Vannacht heb ik de update weer een keer laten draaien, met hetzelfde resultaat: vastloper. En: blijkbaar laden de batterijen niet op via de computer, zijn die dus al een paar uur leeg en staan alle HR80's nu weer op hun standaardinstelling. sip.

Heeft iemand een suggestie hoe de software update alsnog te laten slagen?
pi_145952345
Voor je software probleem heb ik geen oplossing.

Bedoel je dat de HR80's hun instellingen kwijt raken doordat je Evotouch geen spanning meer heeft? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Daarnaast, volgens mij staat er in je handleiding vermeld dat de Evotouch een constante spanning nodig heeft.
pi_145959622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:17 schreef gin0 het volgende:

[..]

Hij communiceert niet met de ketel Roy. De ketel ziet wel de draadloze verbinding want je ziet dan de L 1 en anders zie je L - . Net een monteur laten langs komen maar hij komt er ook niet uit :S Later op de middag sturen ze de hoofdmonteur langs.
Heb je mijn vorige post nog bekeken?
Door de L 1 wordt alleen de RF module van de ketel gezien maar niet de aansluitklemmen voor OT of AAN/UIT.

[ Bericht 1% gewijzigd door Anonymousse op 26-10-2014 17:44:38 ]
pi_145963583
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 11:17 schreef Crimineel87 het volgende:
Voor je software probleem heb ik geen oplossing.

Bedoel je dat de HR80's hun instellingen kwijt raken doordat je Evotouch geen spanning meer heeft? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Daarnaast, volgens mij staat er in je handleiding vermeld dat de Evotouch een constante spanning nodig heeft.
Bedankt voor je reactie. Ik kom aan je opmerkingen over de HR80 niet toe, omdat ik de EvoTouch niet aan de praat krijg. Heb nu 6 keer (anderhalf uur per keer) geprobeerd de V21 software te installeren, maar krijg nog steeds bij 75 procent een foutmelding. Hij wil gewoon niet verder en daarmee is mijn EvoTouch onbruikbaar. Sta op het punt maar weer een gewone thermostaat te installeren; het begint langzaam aan wat fris te worden in huis ...
pi_145965550
Probeer het toch maar eens met Windows xp, mischien helpt dat.

De software is wel goed.

Kreeg het ook alleen maar voor elkaar met xp toendertijd.
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:28:42 #241
436049 propke
Evohome met hr92
pi_145978237
heb ook een evohome systeem sinds kort enige probleem dat ik heb gebruikte in de woonkamer de interne voeler van het evohome en zette die op 21 graden maar de kamer wordt toch 24 a 25 graden met een aan/uit systeem komt wss omdat de ketel 60 graden water naar radiator stuurt nu eens testen via de hr92 voeler of dit betert.
pi_145985422
Hallo,

ik ben aan het kijken of ik Evohome in kan zetten in mijn situatie. Ik heb deze vraag bij Honeywell voorgelegd, maar die verwijzen alleen door naar hun "ambassadeurs". Nu heb ik al diverse installateurs over de vloer gehad, ik krijg tegenstrijdige antwoorden.

Ik wil een evohome systeem gaan inzetten in de volgende situatie:

4 zones
Ketel Remeha Avanta
Zone 1: Woonkamer Vloerverwarming met zoneklep (relaisgestuurde)
Zone 2,3: 1 radiator elk
Zone 4: 2 radiatoren

Daarnaast bevat het systeem een CV gekoppelde houtkachel zonder buffervat. Als deze brand moet hij warmte kwijt kunnen aan het CV systeem

Overdag mag het EVOhome systeem gewoon zijn ding doen volgens programma.
Op sommige avonden gaat de houtkachel aan.
Op het moment dat de houtkachel aangaat dienen in zones 2-4 de radiatorventielen open te gaan, maar mag de ketel niet gestart worden.
Ik zat te denken aan de volgende oplossing:
Een systeem met een evotouch in de woonkamer
Een BDR91 voor de sturing van de zoneklep
Een BDR91 voor de aan-uit sturing van de ketel
4x HR92 voor de radiatoren
Een fysieke schakelaar tussen de BDR91 en de ketel om te voorkomen dat de ketel aangaat. Hierdoor kan ik als ik de houtkachel opstook de cv “geblokkeerd” worden.
Is bovenstaande installatie realiseerbaar of schiet het systeem in de fout als ik met de fysieke verbinding tussen BDR91 en ketel verbreek?
Kan ik een sneltoets maken “houtkachel” die de radiatoren in zone 2-4 open stuurt?
Is er een oplossing binnen het evohome systeem denkbaar om de ketel te blokkeren?

Graag jullie ideeën en opmerkingen op bovenstaande situatie
pi_145990229
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:33 schreef maartenv23 het volgende:
Hallo,

ik ben aan het kijken of ik Evohome in kan zetten in mijn situatie. Ik heb deze vraag bij Honeywell voorgelegd, maar die verwijzen alleen door naar hun "ambassadeurs". Nu heb ik al diverse installateurs over de vloer gehad, ik krijg tegenstrijdige antwoorden.

Ik wil een evohome systeem gaan inzetten in de volgende situatie:

4 zones
Ketel Remeha Avanta
Zone 1: Woonkamer Vloerverwarming met zoneklep (relaisgestuurde)
Zone 2,3: 1 radiator elk
Zone 4: 2 radiatoren

Daarnaast bevat het systeem een CV gekoppelde houtkachel zonder buffervat. Als deze brand moet hij warmte kwijt kunnen aan het CV systeem

Overdag mag het EVOhome systeem gewoon zijn ding doen volgens programma.
Op sommige avonden gaat de houtkachel aan.
Op het moment dat de houtkachel aangaat dienen in zones 2-4 de radiatorventielen open te gaan, maar mag de ketel niet gestart worden.
Ik zat te denken aan de volgende oplossing:
Een systeem met een evotouch in de woonkamer
Een BDR91 voor de sturing van de zoneklep
Een BDR91 voor de aan-uit sturing van de ketel
4x HR92 voor de radiatoren
Een fysieke schakelaar tussen de BDR91 en de ketel om te voorkomen dat de ketel aangaat. Hierdoor kan ik als ik de houtkachel opstook de cv “geblokkeerd” worden.
Is bovenstaande installatie realiseerbaar of schiet het systeem in de fout als ik met de fysieke verbinding tussen BDR91 en ketel verbreek?
Kan ik een sneltoets maken “houtkachel” die de radiatoren in zone 2-4 open stuurt?
Is er een oplossing binnen het evohome systeem denkbaar om de ketel te blokkeren?

Graag jullie ideeën en opmerkingen op bovenstaande situatie
Je kunt de verbinding tussen de ketel en BDR91 verbreken, als je de verbinding tussen de BDR91 en evotouch maar niet verbreekt.
Een sneltoets voor bepaalde zone's is er niet, deze zul je een voor een moeten aansturen.
Je zou een extra BDR91 een relais kunnen laten sturen als "zone-klep" welke dan verbinding maakt of verbreekt tussen ketel en BDR91 voor warmtevraag.
Deze kun je dan via een klokprogramma laten lopen of handmatig bedienen als je de kachel aanzet.
pi_146000255
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 08:33 schreef maartenv23 het volgende:
Daarnaast bevat het systeem een CV gekoppelde houtkachel zonder buffervat. Als deze brand moet hij warmte kwijt kunnen aan het CV systeem
Waar buffer je die warmte en wat als het gaat koken?
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:51:53 #245
436049 propke
Evohome met hr92
pi_146002115
Beste mensen even een vraagje ik heb een Radson ehr350 ketel met een evohome systeem. Werkt nu best goed enige wat ik wel merk is dat de ketel niet echt meer koud wordt in slaapstand, met mijn vorige termostaat ging de ketel op waakvlam en haalde die van temperatuur ongeveer 30 graden in slaapsland nu met evohome blijft de ketel tussen 40 en 50 graden hangen (denk dat dit ook de slaapstand moet voorstellen) is dit goed?

Maar kan misschien ook komen omdat er nu thermostaatkop HR92 overal op staat en de ketel nu zijn warmte niet meer overal heen stuurt en dus bespaart. Moeilijk te zeggen want is allemaal nog nieuw voor me maar de evohome lijkt toch netjes alles te doen wat moet. Heb het aangesloten op dezelfde klemmen als de vorige termostaat klem 2 en 3.
pi_146003691
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:28 schreef propke het volgende:
heb ook een evohome systeem sinds kort enige probleem dat ik heb gebruikte in de woonkamer de interne voeler van het evohome en zette die op 21 graden maar de kamer wordt toch 24 a 25 graden met een aan/uit systeem komt wss omdat de ketel 60 graden water naar radiator stuurt nu eens testen via de hr92 voeler of dit betert.
Jij ook al... Honeywell kan het niet reproduceren zeggen ze... gaat het bij jou ook zo dat hij gewoon nog meer warmte van de ketel gaat vragen terwijl hij al een dikke graad boven de gewenste temp zit?
  maandag 27 oktober 2014 @ 19:04:40 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_146004718
Net de app voor iOS ge-update _O_
Nu ook tijden programmeren via de app *O*
pi_146022965
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 16:59 schreef Anonymousse het volgende:

[..]

Waar buffer je die warmte en wat als het gaat koken?
Ik buffer niet, ik pomp de warmte direct de rest van de woning in. vandaar het belang dat ik de radiatoren in zone 2-4 open kan sturen. Uiteraard zit er een overdruk beveiliging en automatische vuller die in werking treed als de boel te warm wordt. (warm water verdwijnt de afvoer in)
Overigens is de capaciteit zo ingeregeld dat ik met mijn stookgedrag alle ruimten lekker warm krijg zonder dat de beveiligingen ooit hebben hoeven ingrijpen.
pi_146022975
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 11:54 schreef RoyW het volgende:

[..]

Je kunt de verbinding tussen de ketel en BDR91 verbreken, als je de verbinding tussen de BDR91 en evotouch maar niet verbreekt.
Een sneltoets voor bepaalde zone's is er niet, deze zul je een voor een moeten aansturen.
Je zou een extra BDR91 een relais kunnen laten sturen als "zone-klep" welke dan verbinding maakt of verbreekt tussen ketel en BDR91 voor warmtevraag.
Deze kun je dan via een klokprogramma laten lopen of handmatig bedienen als je de kachel aanzet.
Dus de HR92 is niet zo intelligent dat hij doorheeft dat de ketel geen warmte geeft en in een of ander nood programma schiet?
pi_146064293
Ik heb sinds gisteren een evohome systeem.
In twee kamers zitten de HR92s onder een bureau, dus heb ik in elke kamer een DTS91A geplaatst om de temperatuur te meten en te regelen.
De handleiding is erg summier, maar volgens de filmpjes op kijkvoelbeleef moet de DTS92 na koppelen 'sync' laten zien en dan ook een verandering in ingestelde temperatuur terugsturen naar de evotouch.
De DTS blijft echter op 'Cont' staan, en hoewel de gemeten temperatuur wel zichtbaar is op de evotouch, verandert de ingestelde temperatuur op de evotouch niet.

Is hier iets over bekend?
Misschien is het al eens besproken, maar ik kan er helaas niet achter komen hoe ik in binnen een draadje zoek in dit forum.

EDIT: Na de tiende keer opnieuw clearen en opnieuw koppelen doen ze het nu beide wel. Wel de sync in beeld en wijzigingen worden nu overgenomen door het systeem en ook weergegeven op de Evotouch. Geen idee wat ik nu anders gedaan heb, maar het lijkt te werken. *O*

[ Bericht 21% gewijzigd door ustinov op 29-10-2014 20:50:18 ]
Peter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')