abonnement Unibet Coolblue
pi_144848297
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:43 schreef megal het volgende:

[..]

Ik ben hier ook naar op zoek. Ik had stiekum gehoopt dat er een firmware zou zijn waarmee je het uit kunt zetten. Dit geintje kost me namelijk ongeveer 150euro per jaar aan gas. En die maak ik liever niet naar Poetin over, als het ff kan.
Daar bovenop komt er gewoon warm water uit de koude waterkraan in de badkamer. Voordat ik de evohome had gebeurde dit niet.

Nu zet ik regelmatig de boel uit als ik niet thuis ben. Dat had ik me toch iets anders voorgesteld.
Dat is vreemd, hoort hij ook gewoon niet te doen.

Er zijn nog plekken voor de bijeenkomst met Honeywell al er nog geïnteresseerde zijn?
stuur je gegevens even in een pm naar mij of naar:
info at wifithermostaten punt nl

Het probleem met warm water uit de koude kraan kan niets te maken hebben met het evohome systeem.
Dat moet een probleem van je kraan zijn.
pi_144862179
Bovenstaand probleem heb ik al zolang ik Evohome gebruik. Ik zet 's Morgens het systeem op 10 graden. Wanneer ik weer thuis kom, zet ik het systeem weer aan, of eerder via de app. Dit scheelt ongeveer een kuub gas per dag.

Hulp gevraagd aan waakzaamwonen en Honeywell. Maar beiden kunnen of willen niet helpen en verwijzen naar elkaar.

Succes....
pi_144867709
Heb dit probleem ook gehad, en ben toen overgestapt van modulerende regeling naar aan/uit regeling, het om de haverklap stoken was toen over , en dat heeft mij een heleboel gas bespaart.
pi_144869752
Hallo Simonmo,

Ik denk dat ik dat ook maar eens moet doen. Maar vind het een duur grapje als dat niet blijkt te werken....
pi_144872532
Dat klopt, het heeft bij mij ook flink in de papieren gelopen, schrok van het gasverbruik. Toen de ketel in de gaten gehouden met een laptop eraan, en er was onnodig stookgedrag zonder warmtevraag.

De ketel kreeg geen goede waarden door zoals ik in de parameters kon aflezen.

Aan/uit gaat altijd wel goed.
pi_144873151
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:20 schreef RoyW het volgende:

[..]

Dat is vreemd, hoort hij ook gewoon niet te doen.
Volgens mij is het die instelling die standaard op 6x per uur 1 minuut staat in de console. Het lijkt er op dat de ketel dan inderdaad 6x per uur 1 minuut brandt. Of het nou nodig is of niet. Ik heb 'm op de minimum waarde gezet, maar dat is nog altijd 3x 1 minuut. Twee kuub gas per dag ongeveer.

quote:
Het probleem met warm water uit de koude kraan kan niets te maken hebben met het evohome systeem.
Dat moet een probleem van je kraan zijn.
Nee, het probleem is dat de ketel een aantal keer per uur aanslaat en een tijdje brandt zonder dat er een warmtevraag is. De leidingen blijven dan kennelijk continu warm en verwarmen mijn badkamervloer de hele dag door. En daardoor wordt het water dat in de waterleiding staat dus ook warm. In het stookseizoen moet ik dus de kraan eerst 20s laten lopen voordat ik een glaasje water neem. Of de verwarming uitzetten, ook dan "probleem" opgelost.

Maar zoals gezegd: het kost wel erg veel gas dat voor niks wordt verstookt.

Ik heb hiervoor een niet-modulerend relais gehad, maar daar was het probleem ook mee. Het lijkt gewoon een "feature" te zijn, niet een bug...
pi_144873833
Hij kan jouw ketel een signaal geven om te stoken, en jouw ketel heeft een minimum stook tijd, die je kunt instellen.
Als die van jouw op 5 minuten staat, gaat je ketel bij een vraag minimaal 5 minuten stoken, zelf heb ik t terug gebracht naar 1 minuut.

Maar ik zal morgen eens vragen wat het precies inhoudt 6 keer per minuut. Als ik antwoord krijg, zet ik het hier wel even neer
pi_144896067
Dag Roy,

Allereerst stel ik het zeer op prijs dat je als leverancier van Evohome producten deel neemt aan het forum en probeert bij te dragen aan optimaal gebruik voor de consumenten. Dat zouden veel meer leveranciers moeten doen en zeker Honeywell zelf.

Ik heb met interesse kennis genomen van je opmerking dat het continue aangaan van de ketel per uur als er geen warmtevraag is, eigenlijk niet zou moeten plaatsvinden. Daar stel ik graag het volgende tegenover. In mijn huis heb ik 2 Remeha ketels met elk een uitvoerig Evohome systeem. Met de computer kan ik permanent de ketels in grafiek en in parameter getallen uitlezen en de gegevens opslaan.

Ik ben begonnen met modulerende interfaces en kon al snel zien dat deze in het geheel niet moduleren zoals alle andere thermostaten van Honeywell wel doen, maar uitsluitend sprongen met stijle flanken van 10 tot 20 graden per keer maken. Niks moduleren dus, maar dat is weer een ander onderwerp.

Ik heb ze vervangen door aan-uit interfaces. Hierdoor moduleren de ketels op hun interne regeling perfect. Resteert 1 probleem. De ketels gaan continu elk uur aan zonder warmtevraag. Dit correspondeert volledig met de in het menu aanwezige keuze tussen 3,6,9 en 12 keer per uur. Deze optie kan niet worden uitgezet. Het doet zich voor binnen de range van 5 graden verschil tussen setpoint en kamertemperatuur. Daaronder treedt het niet op.

Jaren geleden heb ik Honeywell van deze bevinding, onderbouwd met de gegevens van mijn computer, in kennis gesteld. Volgens Honeywell moest dit liggen aan een door mij gemaakte instelfout in het systeem. Een deskundige en hulpvaardige mijnheer van Honeywell stelde vast dat alles correct was ingesteld. Daarna kwam een andere vriendelijke en hulpvaardige mijnheer van Honeywell om de installateur en mij uit te leggen dat deze gang van zaken opzettelijk was gecreeerd om goed stookgedrag te waarborgen. De installateur en ik begrepen er niets van in logica. Anders gesteld: wij waren het er volstrekt niet mee eens.

Terecht stellen de anderen deze gang van zaken niet te willen. Er is geen misverstand mogelijk dat deze gang van zaken gas vreet en het niets maar dan ook niets bijdraagt aan de gevraagde temperatuur. Bij mij stijgt elke keer de aanvoertemperatuur tot maximaal 50 graden om na enkele minuten weer te worden uitgeschakeld. Genoeg om de buizen op te warmen. Bij de radiatoren gebeurt niets.

Overigens wel eens stil gestaan wat dit met de ketel doet? Het minimum is 3 keer per uur. Dat is gemiddeld ruwweg 12.000 schakelingen per stookseizoen. Geen wonder dat Remeha mij heeft laten weten dit een ongebruikelijk en extreem getal te vinden. Remeha heeft mij ook laten weten dit getal technisch niet in verband te kunnen brengen met welke hun bekende aansturingsmethodiek dan ook van hun ketels.

Roy, jij hebt een goede relatie met Honeywell en dat moet vooral zo blijven. Je bereikt veel. Je bereikt voor ons nog meer als jij dit Honeywell al jaren bekende probleem wederom onder de aandacht brengt. Misschien worden wij dan eindelijk verlost van dit technisch volstrekt onbegrijpelijke en volstrekt krankzinnige onderdeel van de Evohome software. Het vreet gas en terecht merkt iemand op dat hij dit weggegooide geld liever niet aan Poetin of zoiets geeft.

Veel succes.
pi_144899342
6 maal per uur instellen houdt het volgende in, de evotouch maakt 6 maal per uur een berekening van alle waarden voor m zelf, en beslist dan of hij gaat stoken of niet, 6 maal per uur wil niet per see zeggen dat de ketel 6 maal per uur aanslaat.

Waar bij een modulerende ketelrelais opgelet moet worden is het volgende.
1 als je de evotouch installeert en hij vraagt , moet de ketel aangestuurd worden bij warmte vraag, dan is dit NEE. bij aan/uit relais is dit JA

2 de modulerende ketelrelais mag pas als laatste handeling uitgevoerd worden, anders werkt dit niet,.
doe je tussentijds een keer een wijziging of aanvulling met voeler of hr92 etc.. moet het ketelrelais gereset worden en op nieuw ingeleerd.

DUS het ketelrelais moet altijd de laatste handeling blijven bij modulerend. bij aan/uit maakt dit niks uit.

En VERWARMING , remeha functioneert ook opentherm maar niet geheel dezelfde opentherm als evohome, een van de twee heeft een dialect of spraakgebrek .

daarom krijgt remeha niet de goede waarde door en krijg je raar stook gedrag, kijk maar in de rematic wat de gewenste en momentele temp. is , zal beide 20 aangeven. en met de isense krijg je wel de goede waarde.

mocht iemand het niet eens zijn met het bovenstaand, wees vrij om mij te corrigeren en aan te vullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door simonmo op 25-09-2014 18:49:45 ]
pi_144900145
Zojuist een mail gehad :P


Geachte evohome gebruiker,

Sommige gebruikers van Appleproducten, die onlangs de upgrade van het besturingssysteem (iOS8) zijn gaan gebruiken, ervaren soms problemen bij het gebruik van de Total Connect Comfort app.
Consumenten die iOS8 gebruiken en de TCC app proberen te gebruiken, merken dat waanneer zij via de app een andere temperatuur instellen tot een bepaald moment (“Instellen tot…”) de app kan vastlopen. Alle andere functies van de app werken echter zonder problemen.

Met dit bericht willen wij u informeren dat onze software-ontwikkelaars het probleem hebben opgelost en een nieuwe versie van de app hebben ingediend bij Apple voor goedkeuring. Onze verwachting is dat deze binnen korte tijd via de Appstore kan worden gedownload. Wanneer u de notificatie ontvangt over de update van deze app raden wij aan deze direct te downloaden.

Mocht de app om welke reden dan ook niet updaten na ontvangst van de notificatie, kunt u de app het best deïnstalleren en opnieuw downloaden. Mogelijk is het hiervoor nodig om hun Total Connect Comfort gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in te voeren.

Met vriendelijke groet,

Het Total Connect Comfort Europe team

U bent gewaarschuwd dus :7
pi_144902240
quote:
En VERWARMING , remeha functioneert ook opentherm maar niet geheel dezelfde opentherm als evohome, een van de twee heeft een dialect of spraakgebrek .

daarom krijgt remeha niet de goede waarde door en krijg je raar stook gedrag, kijk maar in de rematic wat de gewenste en momentele temp. is , zal beide 20 aangeven. en met de isense krijg je wel de goede waarde.
Ik gebruik Evohome samen met een Daalderop Combifort ketel. Tussen de Evohome en de Daalderop zit een Opentherm Gateway gemonteerd waarmee ik veel data naar de PC kan sluizen. Ook bij mij geeft Evohome door dat de kamertemperatuur 20C is en de Setpoint temp staat ook altijd op 20C. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik hiervan moet denken. Wel begrijp dat Evohome niet te vergelijken is met een normale kamerthermostaat. Evohome kijkt naar meerdere zones en kan dus niet een kamertemp en Setpoint noemen.

Wat betreft de Total Connect Comfort app. Deze vertoont bij mij (IOS7) nog een extra zone. Deze zone heb ik niet aangemaakt, heeft geen naam en heeft heeft huidige temp. Hij heeft echter wel een geselecteerde temp (Setpoint) van 128,0C!
Gr, <br />WB
pi_144902513
Ik gebruik Evohome samen met een Daalderop Combifort ketel. Tussen de Evohome en de Daalderop zit een Opentherm Gateway gemonteerd waarmee ik veel data naar de PC kan sluizen. Ook bij mij geeft Evohome door dat de kamertemperatuur 20C is en de Setpoint temp staat ook altijd op 20C. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik hiervan moet denken. Wel begrijp dat Evohome niet te vergelijken is met een normale kamerthermostaat. Evohome kijkt naar meerdere zones en kan dus niet een kamertemp en Setpoint noemen.

als de ketel de info krijgt dat de setpoint 20 graden is en de kamertemp. 20 graden is, zal hij dit proberen te behouden en dat resulteert in het konstant aanspringen van de ketel. (mijn ondervinding bij remeha calenta c40.

hang er maar eens een andere opentherm thermostaat aan, en bekijk dan eens de waarden en het gedrag.

[ Bericht 4% gewijzigd door simonmo op 25-09-2014 20:16:13 (aanvulling) ]
pi_144905057
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:39 schreef simonmo het volgende:
6 maal per uur instellen houdt het volgende in, de evotouch maakt 6 maal per uur een berekening van alle waarden voor m zelf, en beslist dan of hij gaat stoken of niet, 6 maal per uur wil niet per see zeggen dat de ketel 6 maal per uur aanslaat.

Waar bij een modulerende ketelrelais opgelet moet worden is het volgende.
1 als je de evotouch installeert en hij vraagt , moet de ketel aangestuurd worden bij warmte vraag, dan is dit NEE. bij aan/uit relais is dit JA

2 de modulerende ketelrelais mag pas als laatste handeling uitgevoerd worden, anders werkt dit niet,.
doe je tussentijds een keer een wijziging of aanvulling met voeler of hr92 etc.. moet het ketelrelais gereset worden en op nieuw ingeleerd.

DUS het ketelrelais moet altijd de laatste handeling blijven bij modulerend. bij aan/uit maakt dit niks uit.

En VERWARMING , remeha functioneert ook opentherm maar niet geheel dezelfde opentherm als evohome, een van de twee heeft een dialect of spraakgebrek .

daarom krijgt remeha niet de goede waarde door en krijg je raar stook gedrag, kijk maar in de rematic wat de gewenste en momentele temp. is , zal beide 20 aangeven. en met de isense krijg je wel de goede waarde.

mocht iemand het niet eens zijn met het bovenstaand, wees vrij om mij te corrigeren en aan te vullen.
Punt 1: hoe moet ik bij dit punt komen? aansturen door warmtevraag en dan op NEE klikken?
pi_144905707
als je een evotouch voor het eerst installeert of na een fabrieks reset, geeft de evotouch deze vraag bij het installeren van de ketelmodule.

maar de ketelmodule als laatste installeren , voldoet ook. je hoeft niet per see die vraag te krijgen, je vult NEE in zodat je alsnog de module op het eind inleert.
pi_144910746
foutje
Gr, <br />WB
pi_144910766
quote:
3s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:14 schreef simonmo het volgende:
Ik gebruik Evohome samen met een Daalderop Combifort ketel. Tussen de Evohome en de Daalderop zit een Opentherm Gateway gemonteerd waarmee ik veel data naar de PC kan sluizen. Ook bij mij geeft Evohome door dat de kamertemperatuur 20C is en de Setpoint temp staat ook altijd op 20C. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik hiervan moet denken. Wel begrijp dat Evohome niet te vergelijken is met een normale kamerthermostaat. Evohome kijkt naar meerdere zones en kan dus niet een kamertemp en Setpoint noemen.

als de ketel de info krijgt dat de setpoint 20 graden is en de kamertemp. 20 graden is, zal hij dit proberen te behouden en dat resulteert in het konstant aanspringen van de ketel. (mijn ondervinding bij remeha calenta c40.

hang er maar eens een andere opentherm thermostaat aan, en bekijk dan eens de waarden en het gedrag.
Ik ga het morgen eens proberen.
Gr, <br />WB
pi_144948846
Ik heb een Evohome besteld.

Evotouch modulerend
Vloerverwarming: 2-weg klep + aan/uit RF module
4 x HR92 voor slaapkamers

Vloerverwarming is de hoofdverwarming.

Ketel is een Vaillant Ecotec, openthem/modulerend

Wat zijn de belangrijke basis instellingen die ik tijdens de installatie krijg?
Dit ivm die 6 x opstarten van de ketel e.d. te vermijden
pi_144951542
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:11 schreef Crimineel87 het volgende:
Ik heb een Evohome besteld.

Evotouch modulerend
Vloerverwarming: 2-weg klep + aan/uit RF module
4 x HR92 voor slaapkamers

Vloerverwarming is de hoofdverwarming.

Ketel is een Vaillant Ecotec, openthem/modulerend

Wat zijn de belangrijke basis instellingen die ik tijdens de installatie krijg?
Dit ivm die 6 x opstarten van de ketel e.d. te vermijden
even een kleine opmerking over wat je besteld hebt.
je hebt een aan/uit module en 1 opentherm module,

verstandig om in 1 systeem 1 soort module te gebruiken, dus in jouw geval 2 maal aan/uit module.
om het systeem vlekkeloos te laten lopen.
vraag me niet waarom en hoe/ ,zelf ervaren bij een project en de tip gekregen en toegepast, toen geen problemen meer..

verder zul je nergens vinden dat dit niet kan.
pi_144972785
@simonmo, @crimineel87

Zie technische tip 1120.01 http://www.scribd.com/mobile/doc/114043217
pi_144975056
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 01:31 schreef Anonymousse het volgende:
@simonmo, @crimineel87

Zie technische tip 1120.01 http://www.scribd.com/mobile/doc/114043217
Bedankt voor de onderbouwing, dit is precies wat ik bedoelde. 👍
pi_144975405
Vreemd, want deze set werd door Warmteservice Eindhoven samengesteld. De opentherm Evotouch heeft in dit geval dus geen nut?

Kan de modulerende/opentherm versie ook gewoon als aan/uit fungeren? Anders zal ik de bestelling nog even moeten wijzigen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Crimineel87 op 28-09-2014 09:42:28 ]
pi_144975786
Denk dat je de bestelling moet wijzigen , opentherm is heel anders dan aan/uit
pi_144988862
Mijn ketel is wel opentherm ( Vaillant ecotec ). De Evotouch heeft toch wel als instelling dat ie moet moduleren of aan/uit ?
pi_144992654
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:05 schreef Crimineel87 het volgende:
Mijn ketel is wel opentherm ( Vaillant ecotec ). De Evotouch heeft toch wel als instelling dat ie moet moduleren of aan/uit ?
Ja hoor evotouch wel, puur verschillende ketel module 's
pi_144999762
Sinds 2 dagen ook een prima werkend systeem thuis. Een paar vragen:

- Ik vroeg mij wel af of je ergens kunt zien of de ketel aangestuurd wordt. Op onze oude thermostaat zag je dan een vlammetje.

- Ook al lijkt het goed te werken, maar de communicatietest voor warmtevraag geeft geen respons. Moet ik hier nog wat mee?

- Als ik een radiatorkraan verdraai naar hogere temp, springt ketel mooi aan en wordt radiator heet. Maar ik kan nergens zien dat die radiator versteld is (bijv door mijn vrouw), of wanneer hij terug springt. Weet iemand hoe e.e.a. dan in zijn werk gaat?

- Ik las dat de ketel om de zoveel tijd aangestuurd moet worden om vastzitten pomp te voorkomen. Ik weet dat mijn ketel dit automatisch doet 24u na laatste warmtevraag. Is dit dan nog nodig?

Komen vast meer vragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')