quote:1= defensief (lening maximaal 30% van de afloscapaciteit)
2= behoedzaam (lening maximaal 50% van de afloscapaciteit)
3= offensief (lening maximaal 70% van de afloscapaciteit)
4= speculatief (lening maximaal 85% van de afloscapaciteit)
5= zeer speculatief (lening maximaal 100% afloscapaciteit)
5s= zeer speculatief (afloscapaciteit onbekend ivm startende ondernemers)
He! dat had ik ook nog niet gezien. thanksquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Het valt mij net pas op, maar er is een nieuwe GvE classificatie gekomen: 5s.
Uitleg van de site:
[..]
Jammer, he? Dat hebben ze niet slim gedaan! Ik vind de andere regel: betalen als het 75% vol zit, wel ok. Maar beter zou het zijn zoals bij GVE, of zoals iemand hier voorstelde (Blik?) een eenmalige incasso. Dat zou echt perfect zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:04 schreef Horsemen het volgende:
Ik kreeg vandaag mijn eerste nieuwsbrief van kapitaal op maat. Ik volg dit sinds kort als potentiële investeerder. In deze nieuwsbrief schrijven ze dat er nog twee dagen kan worden geïnvesteerd in DBS2. Dit is toevallig het enige bedrijf van de openstaande projecten die op dit moment open staan waarin ik wel interesse heb om in te investeren. De reden waarom ik dit (en met mij misschien nog wel andere investeerders) niet gedaan heb is dat ik dan gelijk met iDeal moet betalen (laatste 20 dagen van dit project). Ik denk dan, pas de helft van het kapitaal is opgehaald, de kans dat het toe stand komt in de laatste dagen is dus héél klein maar ik moet wel al vooraf betalen en dan weer afwachten of en waneer ik mijn geld weer terug krijg. Ik denk dan, laat maar, daar heb ik geen zin in. De reden, snel kunnen handelen van kapitaal op maat, begrijp ik wel maar ik stap op deze manier niet in. Of zie ik het nu niet goed en denken jullie hier anders over?
Dat heeft wel nut! Maar veel hier doen het verkeerd waardoor GVE heel laag uitkomt en dat is niet correct.quote:Op woensdag 4 juni 2014 07:43 schreef mesaana het volgende:
[..]
Er is geen probleem wat mij betreft! Ik doe de berekening wel, omdat ik oa uitga van wat ik oorspronkelijk heb geinvesteerd. Maar ik begrijp dat je geen zin hebt in vergelijken van berekenen dus ik hou verdermijn mond!
ach so. snaputquote:Op woensdag 4 juni 2014 09:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat heeft wel nut! Maar veel hier doen het verkeerd waardoor GVE heel laag uitkomt en dat is niet correct.
Ik heb in een Excel een rekensommetje gemaakt:quote:Op woensdag 4 juni 2014 06:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat wel een nadeel is met al die projecten dat het een hele administratie aan het worden is. Ook de controle of de maandelijkse aflossing binnen komt begint met bijvoorbeeld 40 projecten een hele klus te worden denk ik. Ook de bankafschriften worden langer en langer haha. Controleren jullie dit ook maandelijks of gaan jullie er vanuit dat GvE dit goed doet.
Ik doe het heel eenvoudig, gratis spaarrekening genaamd Crowdfunding en daar stort ik direct alle bedragen van GvE naar door. Het saldo op die rekening komt overeen met het bedrag wat er in mijn statistiek binnen GvE staat. Als het afwijkt kan ik altijd handmatig checken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 06:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat wel een nadeel is met al die projecten dat het een hele administratie aan het worden is. Ook de controle of de maandelijkse aflossing binnen komt begint met bijvoorbeeld 40 projecten een hele klus te worden denk ik. Ook de bankafschriften worden langer en langer haha. Controleren jullie dit ook maandelijks of gaan jullie er vanuit dat GvE dit goed doet.
Zelfde hier. De rabo geeft zo'n lage rente dat de spaarrekening toch altijd leeg was. Nu stort ik direct na overmaken alle GVE bedragen op. Daarnaast heb ik ook een mooie excel waar ik het bijhoud, maar dat is meer omdat ik dat leuk vind.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik doe het heel eenvoudig, gratis spaarrekening genaamd Crowdfunding en daar stort ik direct alle bedragen van GvE naar door. Het saldo op die rekening komt overeen met het bedrag wat er in mijn statistiek binnen GvE staat. Als het afwijkt kan ik altijd handmatig checken.
Het nadeel is dan dat je er vanuit moet gaan dat de statistiek binnen GvE altijd klopt, maar het scheelt wel een hoop werk. Ik gebruik zelf ook een Excel bestand waar ik al mijn projecten in zet met de maandtermijn en looptijd. Na iedere maandelijkse betaling komt er een groen blokje achter het project tot einde looptijd.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:03 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik doe het heel eenvoudig, gratis spaarrekening genaamd Crowdfunding en daar stort ik direct alle bedragen van GvE naar door. Het saldo op die rekening komt overeen met het bedrag wat er in mijn statistiek binnen GvE staat. Als het afwijkt kan ik altijd handmatig checken.
Ik heb begrepen dat ze op korte termijn de 20 dagen regel (looptijd korter dan 20 dagen gelijk betalen) laten vervallen. Zelf ben ik overigens tegen een verplichte automatische incasso. Vrijblijvend prima, anders niet. Ik ben prima in staat om zelf binnen drie werkdagen het geld over te maken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:33 schreef mesaana het volgende:
[..]
Jammer, he? Dat hebben ze niet slim gedaan! Ik vind de andere regel: betalen als het 75% vol zit, wel ok. Maar beter zou het zijn zoals bij GVE, of zoals iemand hier voorstelde (Blik?) een eenmalige incasso. Dat zou echt perfect zijn.
Hmm, heeft iemand het al over "verplicht" gehad dan?quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:14 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze op korte termijn de 20 dagen regel (looptijd korter dan 20 dagen gelijk betalen) laten vervallen. Zelf ben ik overigens tegen een verplichte automatische incasso. Vrijblijvend prima, anders niet. Ik ben prima in staat om zelf binnen drie werkdagen het geld over te maken.
Nee, (nog) nietquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:37 schreef mesaana het volgende:
[..]
Hmm, heeft iemand het al over "verplicht" gehad dan?
GvE overweegt dit ook helemaal niet.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:50 schreef mnt-p het volgende:
Een automatische incasso kan in veel gevallen binnen 30 dagen worden gestorneerd. Het lijkt me dat GvE dan die termijn moet afwachten om 100% zeker te weten dat het geld binnen is.
Nu moeten ze wachten tot iedereen terug van vakantie is.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:50 schreef mnt-p het volgende:
Een automatische incasso kan in veel gevallen binnen 30 dagen worden gestorneerd. Het lijkt me dat GvE dan die termijn moet afwachten om 100% zeker te weten dat het geld binnen is.
Dat beweer ik ook helemaal niet.quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
GvE overweegt dit ook helemaal niet.
Tja, de omgedraaide wereld. Als investeerder moet je ook gewoon aan je verplichtingen voldoen en dat is gewoon betalen binnen drie werkdagen nadat hierom gevraagd is. Die voorwaarden zou iedereen als het goed is moeten kennen. Dat je met vakantie gaat weet je toch van te voren?! De investeerder zal dus enige weken voor hij of zij met vakantie gaat al geen nieuwe investeringen moeten aangaan en/of zorgen dat hij of zij het geld vanaf het vakantieverblijf kan overmaken.quote:Op woensdag 4 juni 2014 14:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Nu moeten ze wachten tot iedereen terug van vakantie is.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:03 schreef Horsemen het volgende:
Dat je met vakantie gaat weet je toch van te voren?! De investeerder zal dus enige weken voor hij of zij met vakantie gaat al geen nieuwe investeringen moeten aangaan en/of zorgen dat hij of zij het geld vanaf het vakantieverblijf kan overmaken.
Excuses, het is tegenwoordig inderdaad 56 dagen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, vermoedelijk zou dat kunnen ja, en dan geen 30 maar zelfs 56 dagen.
Idd. Laten ze dat maar in hun voorwaarden zetten, kijken hoe succesvol dat wordt.quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Een investeringsaanvraag loopt maximaal 120 dagen. Daarna kan het nog geruime tijd duren voor de schuldbekentenis getekend wordt en er daadwerkelijk een verzoek komt om geld over te maken. Als ik op een project inteken, moet ik dus maar zorgen dat ik het komende half jaar niet langer dan drie dagen op vakantie ben?
Hoeft allemaal niet. Vorig jaar toen ik met vakantie ging had ik ook die situatie. GVE gebeld en gevraagd "wat moet ik hiermee?" Ik kon het geld op voorhand overmaken o.v..v. het projectnummer, en je investeringsnummer. Dit heb ik gedaan, en was allemaal goed verlopen, en ik kon onbezorgd op vakantiequote:Op woensdag 4 juni 2014 16:03 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, de omgedraaide wereld. Als investeerder moet je ook gewoon aan je verplichtingen voldoen en dat is gewoon betalen binnen drie werkdagen nadat hierom gevraagd is. Die voorwaarden zou iedereen als het goed is moeten kennen. Dat je met vakantie gaat weet je toch van te voren?! De investeerder zal dus enige weken voor hij of zij met vakantie gaat al geen nieuwe investeringen moeten aangaan en/of zorgen dat hij of zij het geld vanaf het vakantieverblijf kan overmaken.
Die 5s categorie was mij ook niet opgevallen. Lijkt me geen categorie die ik snel zou kiezen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Uitleg van de site:
[..]
Netjes!quote:Op woensdag 4 juni 2014 19:55 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Hoeft allemaal niet. Vorig jaar toen ik met vakantie ging had ik ook die situatie. GVE gebeld en gevraagd "wat moet ik hiermee?" Ik kon het geld op voorhand overmaken o.v..v. het projectnummer, en je investeringsnummer. Dit heb ik gedaan, en was allemaal goed verlopen, en ik kon onbezorgd op vakantie
Ja, anders had ik het niet gezienquote:Op woensdag 4 juni 2014 19:57 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Die 5s categorie was mij ook niet opgevallen. Lijkt me geen categorie die ik snel zou kiezen.
Iemand al een project gezien waar dit bij stond?
http://www.geldvoorelkaar(...)-classificaties.aspxquote:Op woensdag 4 juni 2014 08:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Uitleg van de site:
[..]
ha, ha, nee hoor. Gewoon een kwestie van je ergens in verdiepen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 16:26 schreef mnt-p het volgende:
[..]
Excuses, het is tegenwoordig inderdaad 56 dagen.
Klein vermoeden: Horsemen werkt bij GvE?
Er leest (en ik vermoed post) duidelijk iemand mee van GvE in dit topic.quote:Op woensdag 4 juni 2014 20:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
http://www.geldvoorelkaar(...)-classificaties.aspx
Inside info krijg je niet door je ergens in te verdiepen, maar het is je goed recht om te ontkennen natuurlijkquote:Op woensdag 4 juni 2014 21:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
ha, ha, nee hoor. Gewoon een kwestie van je ergens in verdiepen.
Ik hou er niet zo van als iemand suggereert dat ik lieg. Ik zal er nog een keer op reageren. Als ik mijzelf ergens in verdiep en ik vragen heb dan stel ze gewoon aan diegene waar het betrekking op heeft. Vandaar dat ik dan gewoon bel of mail en dan krijg ik, overigens van zowel Kapitaal op Maat als GvE tot op heden keurig een reactie met de antwoorden op mijn vragen. Bijvoorbeeld mijn berichtje “Ik heb begrepen dat ze op korte termijn de 20 dagen regel (looptijd korter dan 20 dagen gelijk betalen) laten vervallen.” van 4-6, 12.14 uur gaat namelijk over Kapitaal op Maat en helemaal niet over GvE.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:57 schreef mnt-p het volgende:
[..]
Inside info krijg je niet door je ergens in te verdiepen, maar het is je goed recht om te ontkennen natuurlijk
Ja, dat zou zeker welkom zijn. Misschien dat iemand dat bij ze kan voorstellen. Ik doe dat maar even niet voor er weer iemand is die daar bevooroordeeld op reageertquote:Op donderdag 5 juni 2014 09:16 schreef Goesten het volgende:
Eigenlijk maar gek dat er niemand van GVE hier actief is. Zijn hier toch veel investeerders die je hiermee kunt bereiken. En om vragen/onduidelijkheden uit de wereld te helpen
Ik wist niet dat ze het al zo snel zouden doen maar dit is een goede zaak denk ik. Met het verlagen van het doelbedrag als dit niet gehaald is heb ik in zijn algemeenheid wel moeite omdat dan doelstelling zoals gepresenteerd niet gehaald kunnen worden wat de terugbetaling zou kunnen bemoeilijken. Maar ja,……hetgeen Dhr. Van der Marel schrijft in de mail daar zit voor specifiek dit bedrijf ook wel iets in, toch? Ik begrijp dat ik er nog 10 dagen over kan nadenkenquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:50 schreef BartNH het volgende:
Een mailtje gehad van Kapitaal op maat.
De twintig dagen regel hebben ze dus laten vallen, misschien Waarschijnlijk lezen ze mee hier.
<copy>
Goedemiddag!
U heeft geïnvesteerd in het bedrijf DBS2. Een goede keuze! Het project heeft een laag risico en een aantrekkelijk rendement. Vandaag is de periode van 100 dagen afgelopen om het doelbedrag bijeen te krijgen.
In overleg met de ondernemer Willem van der Marel van DBS2 hebben wij besloten het project met 10 dagen te verlengen en het doelbedrag te verlagen naar ¤ 100.000,-. Dit besluit past binnen onze voorwaarden en heeft voor de rating van dit specifieke project geen gevolgen.
Willem van der Marel: "In ons bedrijfsmodel is onze groei om klantenacceptatie afhankelijk van de aanwezige financiële middelen. Wij hadden gehoopt met Kapitaal op Maat een bedrag van ¤ 150.000 op te halen, om een omzetgroei te realiseren van 1 miljoen euro. Ondanks dat dit bedrag niet gehaald is, zijn wij verheugd dat er bijna ¤ 100.000 wel beschikbaar is gekomen. Hiermee zouden wij een omzetgroei kunnen realiseren van ¤ 600.000 euro".
Voor bovenstaande hebben wij uw toestemming nodig. Gaat u akkoord? Een reply op deze mail met een ja of nee is voldoende. Uw snelle reactie wordt zeer op prijs gesteld.
Tevens hebben wij besloten de "20 dagen" regel te laten vervallen. Mede op advies van een aantal investeerders. Deze regel houdt in dat in de laatste 20 dagen van een project uitsluitend per iDEAL betaald kan worden. De regel "Ik betaal als 75% van het doelbedrag is behaald" blijft gehandhaafd. En ook als 75% van het doelbedrag is behaald er uitsluitend nog per iDEAL kan worden betaald.
Door de verlaging van het doelbedrag bij DBS2 is de 75% grens bereikt er kan er nog 10 dagen worden geïnvesteerd door direct per iDEAL te betalen.
Indien u vragen heeft naar aanleiding van deze mail dan beantwoorden wij ze graag.
Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.
Pim van de Velde
Directeur
NAW gegevens verwijderd.
Als ze inderdaad mee lezen heb ik een vraag. Zou er dan iemand van het bedrijf onze vragen, met bekendmaking van zijn naam of de bedrijfsnaam, kunnen beantwoorden?quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:50 schreef BartNH het volgende:
Een mailtje gehad van Kapitaal op maat.De twintig dagen regel hebben ze dus laten vallen, misschien Waarschijnlijk lezen ze mee hier.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:20 schreef BartNH het volgende:
Ik heb dan ook netjes met nee geantwoord. Doel is ruim niet gehaald, niet verder sappellen.
Hahaha, zowel Aquila, als Horsemen als ik zijn er al van beschuldigd van GVE te zijn.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:16 schreef Goesten het volgende:
Eigenlijk maar gek dat er niemand van GVE hier actief is. Zijn hier toch veel investeerders die je hiermee kunt bereiken. En om vragen/onduidelijkheden uit de wereld te helpen
Ik heb met "Ja" geantwoord. Ik vond het doelbedrag erg hoog, verlagen vind ik prima.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:20 schreef BartNH het volgende:
Voor mij is het gewoon een niet geslaagd project, ik heb dan ook netjes met nee geantwoord of ik er mee accoord ging. Er wordt ook wel creatief met het doel bedrag omgegaan, Wat in mijn ogen iets meer dan de helft is noemen ze bijna een ton. De teller staat tijdens het verzenden van het mailtje tussen de 80 en 85.000, dat is iets meer dan de helft van de oorspronkelijk gewenste 150.000.
Ik heb dan ook netjes met nee geantwoord. Doel is ruim niet gehaald, niet verder sappellen.
Bij Fundyd had ik ook een testproject. In februari al 100,75 euro gestort en die deze week teruggehad, wel netjes inclusief die drie kwartjes administratie maar toch maanden je geld kwijt. Ach, daar kan ik nu van op vakantie
Ze lezen mee, posten doen ze niet.quote:Op woensdag 4 juni 2014 21:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Er leest (en ik vermoed post) duidelijk iemand mee van GvE in dit topic.
whahaha!quote:Op vrijdag 6 juni 2014 10:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Jaja, dat weet jij alleen maar omdat je zelf bij GvE werkt...
Ik heb ook met Ja geantwoord. Met het verlagen van het doelbedrag heb ik ook geen problemen.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 09:50 schreef mesaana het volgende:
[..]
Ik heb met "Ja" geantwoord. Ik vond het doelbedrag erg hoog, verlagen vind ik prima.
Grappig, ik heb ook van fundyd geld terug gehad.. zelfde project?
Mee eens, ik krijg altijd netjes en snel een reactie op mijn vragen. Bedankt voor je reactie trouwensquote:Op vrijdag 6 juni 2014 09:47 schreef mesaana het volgende:
[..]
Hahaha, zowel Aquila, als Horsemen als ik zijn er al van beschuldigd van GVE te zijn.
Ik heb met GVE hierover gesproken en ze kiezen er bewust voor zich niet met de discussie te bemoeien.
Mijn ervaring is dat GVE altijd keurig en snel antwoord als je vragen hebt, dus het is ook helemaal niet nodig.
Klopt het nou dat Kapitaal op Maat pas drie projecten heeft afgesloten of heb ik dat verkeerd begrepen? Sinds wanneer is KoM dan begonnen met crowdfunding?quote:Op vrijdag 6 juni 2014 18:46 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Ik heb ook met Ja geantwoord. Met het verlagen van het doelbedrag heb ik ook geen problemen.
Wat me verder wel bevalt van dit project is dat je automatisch spreiding hebt over verschillende achterliggende bedrijven, omdat DBS2 hiervan de debiteuren overneemt.
Die suggestie heb ik niet proberen te maken, als dat wel zo overkomt: mijn excuses.quote:Op donderdag 5 juni 2014 12:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik hou er niet zo van als iemand suggereert dat ik lieg. Ik zal er nog een keer op reageren. Als ik mijzelf ergens in verdiep en ik vragen heb dan stel ze gewoon aan diegene waar het betrekking op heeft. Vandaar dat ik dan gewoon bel of mail en dan krijg ik, overigens van zowel Kapitaal op Maat als GvE tot op heden keurig een reactie met de antwoorden op mijn vragen. Bijvoorbeeld mijn berichtje “Ik heb begrepen dat ze op korte termijn de 20 dagen regel (looptijd korter dan 20 dagen gelijk betalen) laten vervallen.” van 4-6, 12.14 uur gaat namelijk over Kapitaal op Maat en helemaal niet over GvE.
Heb dat wel eens gevraagd aan een credietnemer bij crowdaboutnow. Zij stelden dat GvE voor hun geen voorkeur had vanwege het anuitair terugbetalen en dat je dan dus minder gebruik kunt maken van het geld tov aan het einde looptijd terugbetalen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 12:34 schreef mnt-p het volgende:
[..]
Goed, ontopic: Ik ben benieuwd wat de keuze voor een crowdfundingplatform bepaald bij bedrijven. GvE is (denk ik) de grootste met erg veel succesvolle projecten, waarom kiezen bedrijven er dan toch voor een minder bekend of zelfs nieuw platform?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |