Kopen dan.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:30 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik hyeb geen toegang tot 1,25's
Op dat gebied heb ik best een kut sportschool, op de barbells passen geen standaard 50mm schijven en ze hebben alleen klemmen van 2,5KG per stuk. Dusja. Zit echt alleen met 5KG.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:33 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Kopen dan.
En anders heel veel sluitersaan je bb hangen.
Laat wat filmpjes zien zou ik zeggen.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Squat ging (volgens mij) goed. Uiteraard met weinig begonnen, vind het erg belangrijk om overal eerst de techniek goed onder de knie (pun intended) te krijgen.
OHP vind ik lastig, ik heb sterk de neiging om wat naar achter te leunen, wat volgens mij niet goed voor je onderrug is.
In de toekomst misschien, ben ik nu nog wat te onzeker voorquote:Op woensdag 30 april 2014 17:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Laat wat filmpjes zien zou ik zeggen.
Ik heb hier filmpjes staan van 25KG bench pressquote:Op woensdag 30 april 2014 17:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
In de toekomst misschien, ben ik nu nog wat te onzeker voor.
Ik sport samen met iemand die het al een tijdje doet, scheelt heel erg veel met kleine correcties etc.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ik heb hier filmpjes staan van 25KG bench press![]()
![]()
Iedereen begint zo, of vraag gewoon een brede gast of die je techniek wilt controleren.
Kontspieren aanspannen, zo hard als je kan.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
OHP vind ik lastig, ik heb sterk de neiging om wat naar achter te leunen, wat volgens mij niet goed voor je onderrug is.
Dat is ook de bedoeling dat je achterover leunt in de excentrische beweging. Probeer dit alleen niet te doen door je bekken te kantelen. Dan komt er onnodig veel druk op de onderste wervels.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Squat ging (volgens mij) goed. Uiteraard met weinig begonnen, vind het erg belangrijk om overal eerst de techniek goed onder de knie (pun intended) te krijgen.
Dat is meestal omdat je je ellenbogen niet dicht genoeg bij je lijf houdt. Als je op dat punt je ellenbogen wat dichter bij je romp houdt, en net na dat stickie point je je ellenbogen naar buiten laat gaan zou het beter moeten gaan.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:27 schreef Cataclyst het volgende:
Ook heb ik gemerkt wat mijn sticking point is, namelijk halverwege de rep, net iets boven je hoofd.. Ik denk dat mn triceps de schuldige zijn. Of zit ik fout? Kwestie van een tijdje close grip bench erbij pakken om wat strength te gainen Ipv de rope pushdowns?
quote:Op woensdag 30 april 2014 18:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Kontspieren aanspannen, zo hard als je kan.
Ik zal er op letten!quote:Op woensdag 30 april 2014 18:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling dat je achterover leunt in de excentrische beweging. Probeer dit alleen niet te doen door je bekken te kantelen. Dan komt er onnodig veel druk op de onderste wervels.
Wat je wil doen is de quadriceps(bovenbenen) en gluteus (kontspier *hihi* ) volledig aan te spannen. Dit zorgt ervoor dat je stabiel staat vanaf de heupen. Vervolgens de heupen naar voren duwen en het boven lichaam lichtelijk naar achteren. Dit is de start positie voor de OHP.
[ afbeelding ]
5 mm speling is beter dan 5 mm te krap. Ofwel gewoon 2x 1.25 kg 50 mm eraan hangenquote:Op woensdag 30 april 2014 17:37 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Op dat gebied heb ik best een kut sportschool, op de barbells passen geen standaard 50mm schijven en ze hebben alleen klemmen van 2,5KG per stuk. Dusja. Zit echt alleen met 5KG.
Het enige wat ik nog kan verzinnen is met dik elastiek vastmaken, of met touw, maar dat ziet er ook zo klungelig uit![]()
Deze zooi hebben we:
[ afbeelding ]
55mm weights.
Aha! Dat is wel een handige tip moet ik zeggen, mooi om volgende week te proberenquote:Op woensdag 30 april 2014 18:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat is meestal omdat je je ellenbogen niet dicht genoeg bij je lijf houdt. Als je op dat punt je ellenbogen wat dichter bij je romp houdt, en net na dat stickie point je je ellenbogen naar buiten laat gaan zou het beter moeten gaan.
Close grip bench in je iso oefeningen is altijd een goede voor de bench.
Je moet er een beetje mee spelen en kijken of het werkt voor je.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:22 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Aha! Dat is wel een handige tip moet ik zeggen, mooi om volgende week te proberen! Ga sowieso CGBP toevoegen denk ik, vind die pushdowns etc. wel leuk allemaal, maar denk dat dit op de triceps samen met dips hamert als geen ander
.
Je leest verkeerd, het is 5mm te krapquote:Op woensdag 30 april 2014 19:11 schreef fathank het volgende:
[..]
5 mm speling is beter dan 5 mm te krap. Ofwel gewoon 2x 1.25 kg 50 mm eraan hangen
auto-aanvul meuk uitzetten.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:25 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Werk en telefoon en typen is kut kom er later misschien wel op terug als t nog nodig is
Is dat zo'n stang met geribbelde uiteinden?quote:Op woensdag 30 april 2014 19:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Je leest verkeerd, het is 5mm te krap
Nopequote:Op woensdag 30 april 2014 20:10 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Stang van 55 mm met 55mm schijven. Dan gaat 50 mm toch niet passen.
Je kunt tocb wel ergens 1,25Kg kopen met 55+ mm diameter?
quote:Op woensdag 30 april 2014 19:40 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Je leest verkeerd, het is 5mm te krap
Had eigenlijk een "Dat zei je moeder gister ook" verwacht van jouw.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |